News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ask Svensken

Started by Svensken, 23.12.2012, 10:47:44

Previous topic - Next topic

Svensken

a) Vad tänker du om det Svenska Centerpartiets ny immigreringsprogramm? Är det framtiden?
Ja, fri invandring känns helt klart som vad vi behöver. Alla problem som finns skulle försvinna bara vi blir 100 miljoner invånare i landet.
Nej, men Centerpartiet styrs av en psykopatisk dåre och de är desperata efter röster. Varför detta förslag skulle ge dem några sådana är dock svårt att förstå.

b) Jag har förstått att Saab och Volvo och mest av det gamla industri som krävde arbetskraft i 70-talet har flyttat till Kina. Har ni ännu en "skrikande krav för (slav)arbetskraft" som i Finland?
Vi har närmare 10% riktig arbetslöhet.(https://www.google.se/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_&met_y=unemployment_rate&idim=country:se&fdim_y=seasonality:sa&dl=sv&hl=sv&q=arbetsl%C3%B6shet%20sverige) Arbetstillfällen har inte ökat alls sedan 1990 medan befolkningen ökat med ca 2 miljoner.

c) Ska Sverige stanna på kronan eller ta euro?
Med den nuvarande invandringspolitiken gör det varken från eller till, men EU har en obehaglig utvecklingsbana och allt som får en mer insyltad i det där superstatsprojektet undanbedes gärna. Kronan fungerar mycket bra.

Tycker du at Finland bör stanna och betala till EU-projektet?

d) Om a) , b), och c) är positivt: vem i helvete ska betala allt detta berikandet?
Du har missförstått det här med kostnader. I Sverige blir du kallad rasist när du hävdar att invandring kostar pengar. Man får inte tala om "Vi och dom" eller "Ställa grupper mot varandra." Sverige kommer i sin mångkulturella form att producera mer än något annat samhälle någonsin och paradiset kommer att vara kantat av guldgator och resurserna kommer aldrig att sina i detta fantastiska underland.

Skulle detta dock inte bli fallet i framtiden så kommer pengarna snabbt ta slut och den svenska välfärlden helt nedmonteras.(vilket många tror är målet med massinvandringen) Maffian som redan styr en del kommuner i landet kommer nog inte ligga på latsidan och snart blir vi nog ett stort Detroit.

Ps. Vad betyder "Svedupelle"?

Svensken

Välkommen! Läste just om Herman Linqvists krönika i AB. Han tycks ha blivit sverigedemokrat. Egentligen så säger han uppenbara sanningar, men intressantast är hans analys angående religionen i Sverige. I och med islams aggressiva attityder och ständiga krav så har svenska skolelever fått den uppfattningen att religion är samma som islam, andra finns inte!

Det var roligt att läsa Hermans krönika i Aftonbladet, men ... han får nog kicken eller mobbas ialla fall ut. Man får inte skriva såhär utan en rejäl avbön. Han har redan tidigare hamnat i stora problem då han uttalde sig på en nazistsite om att Sverige håller på att gå under. Han bad om ursäkt för den gången och PK-eliten i Sverige kan tillåta ett fåtal felsägningar och sedan bot och bättring. Men sker det upprepade gånger så är man körd, helt klart.

Herman är gammal och han tänker gå i pension. Så tolkar jag hans utspel.

Slartibartfast

Ett litet vänligt sinnat tips till Svensken. I varje inlägg finns det i det övre högra hörnet en "Lainaus" knapp. Tryck på den så citerar du det inlägg du svarar på. Tänkte bara att det blir jobbigt för dig att alltid klippa och klistra den du vill citera.
Skälet till att jag är intresserad av vad mottagningspenning är på rikssvenska, beror på att jag försöker översätta ett medborgarinitiativ, som jag tänkte sprida på olika svenska forum. Det finns en massa röstberättigade finnar samt finlandssvenskar i Sverige. Det är deras underskrifter jag är ute efter.
"Det känns som Irak eller något annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö." -Fatima Obaid

Svensken

Quote from: Slartibartfast on 23.12.2012, 15:22:15
Ett litet vänligt sinnat tips till Svensken. I varje inlägg finns det i det övre högra hörnet en "Lainaus" knapp. Tryck på den så citerar du det inlägg du svarar på. Tänkte bara att det blir jobbigt för dig att alltid klippa och klistra den du vill citera.
Skälet till att jag är intresserad av vad mottagningspenning är på rikssvenska, beror på att jag försöker översätta ett medborgarinitiativ, som jag tänkte sprida på olika svenska forum. Det finns en massa röstberättigade finnar samt finlandssvenskar i Sverige. Det är deras underskrifter jag är ute efter.

Uppfattat, jag trodde det var ett trolltest ifall jag ens kunde svenska :)
Nu har jag ialla fall lärt mig hur man citerar, tackar för det!

Jättebra med initiativet, vad går det ut på och var kan man hitta det?

Lemmy

QuotePs. Vad betyder "Svedupelle"?
Nå, du har hört om "Pekka-vitser". Det är en namn som ser mycket Finskt. "Pelle" är smeknamn för Pär eller Bärtil, inte? Så det är en namn som ser ut mycket Svenskt. Svedupelle är bara en smeknamn för Svenskarna.

Det altså är mycket roligt namn, för "pelle" i Finsk är clown i circus  ;D

Såg några tuffisar med fina kläder. En hade stort PELLE PELLE i rycken, och det andra KANI. Vi skrattade och tuffisar var helt WTF? Nå, hur tuffa det är CLOWN CLOWN och BUNNY
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Slartibartfast

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:24:24
Quote from: Slartibartfast on 23.12.2012, 15:22:15

Uppfattat, jag trodde det var ett trolltest ifall jag ens kunde svenska :)
Nu har jag ialla fall lärt mig hur man citerar, tackar för det!

Jättebra med initiativet, vad går det ut på och var kan man hitta det?
Initiativet går ut på att neka asylsökande bidrag. Istället får de fullt uppehälle på den statliga förläggningen. Detta leder till att endast äkta flyktingar söker sig till Finland. Initiativet finns här på Justitieministeriets sida, men det mesta är skrivet på finska.

https://www.kansalaisaloite.fi/sv/initiativ/42
"Det känns som Irak eller något annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö." -Fatima Obaid

Uuno Nuivanen

För mig det är så att jag läser väl och förstår lite om pratat rikssvenska, någon ordbok användar jag inte. Att tala svenska är inte så lätt för mig. Välkommen hit, Sveriges sak är vår!  ;)

Svensken

Slartibartfast:
Vilket bra förslag du har skrivit ihop, all heder till dig!
Hur många underskrifter behöver du?

Om jag varit finsk medborgare så hade jag skrivit under det direkt!

Svensken

Quote from: Lemmy on 23.12.2012, 15:35:31
Nå, du har hört om "Pekka-vitser". Det är en namn som ser mycket Finskt. "Pelle" är smeknamn för Pär eller Bärtil, inte? Så det är en namn som ser ut mycket Svenskt. Svedupelle är bara en smeknamn för Svenskarna.

Såg några tuffisar med fina kläder. En hade stort PELLE PELLE i rycken, och det andra KANI. Vi skrattade och tuffisar var helt WTF? Nå, hur tuffa det är CLOWN CLOWN och BUNNY

Det passar bra att ni kallar oss för clowner för Sverige idag är både en cirkus och ett stort skämt!
Fortsätt så!

It's good that you call us clowns(Svedupelle) in Sweden because our country is today nothing else than a circus and a big joke!
Keep it up!

Svensken

Quote from: Uuno Nuivanen on 23.12.2012, 15:39:43
För mig det är så att jag läser väl och förstår lite om pratat rikssvenska, någon ordbok användar jag inte. Att tala svenska är inte så lätt för mig. Välkommen hit, Sveriges sak är vår!  ;)

Jo, men jag har hört att svenskan är lite laddad i Finland och därför skriver jag gärna på engelska för att visa er den respekt som ni så väl förtjänar.

Slartibartfast

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:44:58
Slartibartfast:

Jag har inte på något sätt skrivit förslaget. Den som bör få äran är den ursprungliga skribenten Micke90. Själv försöker jag bara översätta hans initiativ. Vi behöver ungefär 50 000 underskrifter.

Svensken

Quote from: Slartibartfast on 23.12.2012, 15:51:45
Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:44:58
Slartibartfast:

Jag har inte på något sätt skrivit förslaget. Den som bör få äran är den ursprungliga skribenten Micke90. Själv försöker jag bara översätta hans initiativ. Vi behöver ungefär 50 000 underskrifter.

Vad händer om han får 50.000 underskrifter?

Lemmy

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:13:57
a) Nej, men Centerpartiet styrs av en psykopatisk dåre och de är desperata efter röster. Varför detta förslag skulle ge dem några sådana är dock svårt att förstå.
Det var vad den Brittiska Labour gjorde. Och in Holland de prover det samma, och även i Finland. Men de ser inte det fel - i England är det listval, så att invandrare röstar någon invandrare, de gamla härrorna i eliten är detta som går in i kommunstyrelsen och parliament. Med systemet i Europa, de invandrare röster invandrare, de invandrare är röstad in, och sparkar de gamla härrorna ut. De egna hundarna biter mycket mycket snabbare. 

Arbetstillfällen har inte ökat alls sedan 1990 medan befolkningen ökat med ca 2 miljoner.
Och det ringer inga larm?

QuoteTycker du at Finland bör stanna och betala till EU-projektet?
Finland kan göra vad fan de vill, jag flyttade till England ett par år sedan. Det är galna, men inte eurogalna.

QuoteSverige kommer i sin mångkulturella form att producera mer än något annat samhälle någonsin och paradiset kommer att vara kantat av guldgator och resurserna kommer aldrig att sina i detta fantastiska underland.
Jo, kommunismen var bara över det nästa backen i SU också  ;D

QuoteSkulle detta dock inte bli fallet i framtiden så kommer pengarna snabbt ta slut och den svenska välfärlden helt nedmonteras.(vilket många tror är målet med massinvandringen) Maffian som redan styr en del kommuner i landet kommer nog inte ligga på latsidan och snart blir vi nog ett stort Detroit.

Vi har det samma tron om välfärden i Finland också. Men vi har inte så mycket pengar at skoja med som i Sverige eller Norge, så det kommer i vår tid och inte framtid. Alla pengar går nu till Grekland så det finns inga pengar för immigrationen, kanske det EU gör nånting gott.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lemmy

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:53:10
Vad händer om han får 50.000 underskrifter?

Det måste tas upp i riksdagen som en proposition.

crissaegrim

Thank you for the links.

Quote= 21 810 kr i månaden
(= 2 652,10 EUR)

Is this official information? Is this what they tell people, or has someone dug this info in some way?
In here they keep repeating their mantra: "immigrants get just as much as the Finnish do", but it is kinda hard to prove their claims untrue, since they don't tell the exact numbers.
In a world of fiction everything is true.

Lemmy

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:49:40
Jo, men jag har hört att svenskan är lite laddad i Finland och därför skriver jag gärna på engelska för att visa er den respekt som ni så väl förtjänar.

När vi var i skolan, vi frågade varför måste vi Svenska. Landen full av bög i pink byxor och de jävla kusin med ny volvo. Lärarinnan alltid sade: "Ni måste lära Svenska för att kommunikera i Norden".  Och vad händer? De fan alltid byter till Engelska. Jag bara ger tillbaka alla de år jag svälte i klassen för det  fem deklinationer och en ett farfarsbyxor...   ;D

Uuno Nuivanen

Quote from: Uuno Nuivanen on 23.12.2012, 15:39:43

If I may say so, my English is pretty fluent. So the communication with u will be easier from this side in English, I think. This is a question of mutual respect. Way to go!  :)

Svensken

Quote from: crissaegrim on 23.12.2012, 16:00:31
Thank you for the links.

(= 2 652,10 EUR)

Is this official information? Is this what they tell people, or has someone dug this info in some way?
In here they keep repeating their mantra: "immigrants get just as much as the Finnish do", but it is kinda hard to prove their claims untrue, since they don't tell the exact numbers.

The mainstream media actually became crazy when the alternative media told this. But when the "good journalists" tried to disprove this number they counted and instead got the number 21.541:- (260:- less)

Tabula Rasa

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 15:47:36
Quote from: Lemmy on 23.12.2012, 15:35:31

Det passar bra att ni kallar oss för clowner för Sverige idag är både en cirkus och ett stort skämt!
Fortsätt så!

It's good that you call us clowns(Svedupelle) in Sweden because our country is today nothing else than a circus and a big joke!
Keep it up!

Vi har circus arkadia också. Så samma är här.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Svensken

Lemmy:

Jo, stora delar av Europa gör samma sak, men inte ni i Finland :)

Larm, nähä, såklart inte. Då är man ju rasist.

Varför flyttade du till England? Jag var där i arbetet ganska så nyligen och såg London, FY FAN vilket ställe!

Det liknar kommunismens lov väldigt mycket, fast de lovar inget paradis egentligen utan säger mest att det var så grått och tråkigt tidigare, men nu när Muhammed kommer hit så blir allt bra. Men när den sista svensken är död händer det säkert något spännande och bra, som i Zimbabwe ;)

Svensken

Quote from: Lemmy on 23.12.2012, 16:09:19

När vi var i skolan, vi frågade varför måste vi Svenska. Landen full av bög i pink byxor och de jävla kusin med ny volvo. Lärarinnan alltid sade: "Ni måste lära Svenska för att kommunikera i Norden".  Och vad händer? De fan alltid byter till Engelska. Jag bara ger tillbaka alla de år jag svälte i klassen för det  fem deklinationer och en ett farfarsbyxor...   ;D

Ja, eller snart är det nog arabiska som gäller. I delar av malmö och andra storstäder så är det helt lkart arabiska som är det språket som folk förstå.

Svensken

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin

På vilket vis har ni det circus i Finland också?

alussaolisana

Would it be too much if everybody would stick to English? Easier to follow I think. Thank u all.  :)
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Svensken

Quote from: alussaolisana on 23.12.2012, 16:20:57
Would it be too much if everybody would stick to English? Easier to follow I think. Thank u all.  :)

Agree, very good post!
I will only write in english then!

crissaegrim

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 16:11:32
Thank you for the links.

(= 2 652,10 EUR)

The mainstream media actually became crazy when the alternative media told this. But when the "good journalists" tried to disprove this number they counted and instead got the number 21.541:- (260:- less)

Okay. It must eat up their credibility when they get caught from lying. Have the politicians commented the lack of equality on the welfares?

We had this one case where the police got mad when someone had posted on the internet a picture of a muslim's bank account statement, where there were many credit transfers from the city of Lieksa to him.
I don't know if it is legal for me to link a picture of it, they were searching the uploader and distributors with quite a bloodthirstiness...

If you type "tiliote suojeluskunta" in google picture search, for instance, it is the first one. The sums are in EUR, ofc.
In a world of fiction everything is true.

Slartibartfast

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 16:11:32
Thank you for the links.

(= 2 652,10 EUR)

It is true that the swedish media tried to dissaprove Fria Tiders article. The factual numbers are in this mainstream media article. What a dissapointment for mainstream media.

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.5208814-riksdag
sman-om-bidragsdebatten

Tabula Rasa

Quote from: Svensken on 23.12.2012, 16:20:26

Well, we got near 200 clown in our circus and they do stupider and stupider tricks for pension or just for better eu-jobs. 
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Svensken

crissaegrim:
He got fat on his payment :D

Svensken

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 23.12.2012, 16:31:20
Quote from: Svensken on 23.12.2012, 16:20:26

Well, we got near 200 clown in our circus and they do stupider and stupider tricks for pension or just for better eu-jobs.

But how many immigrants do you have in %?
Can you beat our abut 20%?

Uuno Nuivanen

Not yet, but following fast. Even more than swedes, I wonder about norwegians. Why the hell they wanted to spoil their beautiful and well-off (oil) country with immigrants they did not need?

Our holy task is to spoil our poor country as well. Plus we need to support Greece and other shit. We are the stupidest country in the world. This sucks big time, but what can u do.