News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Haluammeko islamilaisen Suomen?

Started by Nikolas, 08.12.2008, 20:01:38

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 03.03.2010, 23:34:42
Jostain syystä tätä sivustoa lukiessa tulee toisinaan äärettömän surullinen olo.

Älä sure, Fatima, oikeus voittaa. Ja huomaa, miten miehet oikeaoppisesti haudataan vain vyötäisille asti, naisena sinä olisit kaulaa myöten.

Kimmo Pirkkala

Jostain syystä tätä sivustoa lukiessa tulee toisinaan äärettömän surullinen olo.

Samma här. Tietyt tavat islamilaisessa kulttuuripiirissä saavat mielen hyvin surulliseksi. Ja täältähän sitä tietoa asioista saa, ei mistään Hesarista.

Vaan tunneperäinen suhtautuminen tai pään pensaaseen työntäminen ei ketään auta. Tiedostaminen, tiedon levittäminen järkevästi ja oikein äänestäminen voi auttaakin.

menninkäinen

Minäkin olen surullinen Fatima. Olen surullinen kun naapurini ei halua puhua suomea vaikka jo 10vuotta suomessa asunut. Joka päivä/yö siirrellään huonekaluja, ilmeisesti päivällä rukoustilaa ja illalla nukkumatilaa suvulle. Täällä meidän lähiössä muslimit roskaa alati vanhan naapuri rouvan pihaa kun sattuu olemaan juutalainen. Täällä muslimit pesee yleisessä pesuhuoneessa pyykkinsä muitten vuorolla. Eikä heille voi mitään sanoa kun eivät puhu suomea,ja läväytetään heti rasistin-kortilla. Täällä asuu monia kansalaisuuksia mutta jotenkin vaan ongelmat ilmenee enempi islamilaisten ympärillä. Jos ette halua edes sopeutua maahan vaan alatte tuputtamaan omia uskomuksianne meille metsänkansalle niin kyllä tässä itse kukin alkaa itkemään.

No kerropa Fatima, sanotaan että nämä maltilliset muslimit ei hyväksy mullahien jihad julistuksia, mutta kummalla puolella te seisotte sitten kun tilanne on kärjistynyt niin että täälläkin aletaan tulkita koraania heidän laillaan. Pitäisköhän teidän islamistien miettiä ekaks toi oma uskontonne toimivaksi kun eihän teistä ota mitään tolkkua!

Jos sen islamin oikeaksi kokee niin miks ei muuttaisi islamilaiseen yhteiskuntaan vaan pitää tuoda islami tänne.

Fatima egyptiläisillä oli jo aikoinaan "kuolleitten kirja" joka ei paljoa koraanista tai raamatusta poikkea..minäkin luen lapselleni satuja, prinsessa ruusunen on tän päivän hitti!

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: menninkäinen on 04.03.2010, 12:33:23
Minäkin olen surullinen Fatima. Olen surullinen kun naapurini ei halua puhua suomea vaikka jo 10vuotta suomessa asunut.

Mitä olet yrittänyt puhua hänen kanssaan? Mistä päättelet, ettei hän nimenomaan HALUA puhua suomea?

QuoteJoka päivä/yö siirrellään huonekaluja, ilmeisesti päivällä rukoustilaa ja illalla nukkumatilaa suvulle.

Kuulet siis naapurisi asunnosta kolinaa, ja päättelet sen johtuvan hänen uskonnollisesta taustastaan. Oletko kertaakaan kysynyt, mistä kolina johtuu?
Oletko käynyt kertomassa naapurillesi, että hiljaisuus alkaa kello 22.00?
Vai oletko vain valittanut hänestä hänen selkänsä takana? Mitä siis olet asialle tehnyt? 

QuoteTäällä meidän lähiössä muslimit roskaa alati vanhan naapuri rouvan pihaa kun sattuu olemaan juutalainen.

QuoteMistä päättelet, että musliminaapurisi tietävät juutalaisen rouvan olevan juutalainen? Mistä tiedät, että juuri he roskaavat rouvan pihaa?

QuoteTäällä muslimit pesee yleisessä pesuhuoneessa pyykkinsä muitten vuorolla. Eikä heille voi mitään sanoa kun eivät puhu suomea,ja läväytetään heti rasistin-kortilla.

Miten he voivat läjäyttää rasisti-kortilla, jos eivät puhu suomea? Ovatko siis puhuneet kanssasi jotsain? Mitä olet heidän kanssaan puhunut?

Täällä asuu monia kansalaisuuksia mutta jotenkin vaan ongelmat ilmenee enempi islamilaisten ympärillä. Jos ette halua edes sopeutua maahan vaan alatte tuputtamaan omia uskomuksianne meille metsänkansalle niin kyllä tässä itse kukin alkaa itkemään.

No kerropa Fatima, sanotaan että nämä maltilliset muslimit ei hyväksy mullahien jihad julistuksia, mutta kummalla puolella te seisotte sitten kun tilanne on kärjistynyt niin että täälläkin aletaan tulkita koraania heidän laillaan. Pitäisköhän teidän islamistien miettiä ekaks toi oma uskontonne toimivaksi kun eihän teistä ota mitään tolkkua!

Jos sen islamin oikeaksi kokee niin miks ei muuttaisi islamilaiseen yhteiskuntaan vaan pitää tuoda islami tänne.

Fatima egyptiläisillä oli jo aikoinaan "kuolleitten kirja" joka ei paljoa koraanista tai raamatusta poikkea..minäkin luen lapselleni satuja, prinsessa ruusunen on tän päivän hitti!

Menninkäinen, mistä päättelet että olen itse muslimi?
Kirjoituksessasi kerroit, että olet tehnyt hyvin paljon päätelmiä. Oletko tarkistanut koskaan, pitävätkö arvelusi paikkansa?

Laittaisin hompanssin pieneen lasiseen purkkiin jos kiinni saisin, heinällä kutittaisin ja tuhmille tummille musliminaisille iloksi lahjoittaisin.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Miniluv on 04.03.2010, 01:07:24

surullisempi olo kuin kuin muslimimaiden uutisista?

Kyllä, Miniluv. Loin des yeux, loin du coeur...
Niihin turruin jo viime vuosituhannella.
Laittaisin hompanssin pieneen lasiseen purkkiin jos kiinni saisin, heinällä kutittaisin ja tuhmille tummille musliminaisille iloksi lahjoittaisin.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: wekkuli on 04.03.2010, 08:19:01

Samma här. Tietyt tavat islamilaisessa kulttuuripiirissä saavat mielen hyvin surulliseksi. Ja täältähän sitä tietoa asioista saa, ei mistään Hesarista.

QuoteVaan tunneperäinen suhtautuminen tai pään pensaaseen työntäminen ei ketään auta. Tiedostaminen, tiedon levittäminen järkevästi ja oikein äänestäminen voi auttaakin.

Tästä olen kanssasi harvinaisen samaa mieltä, Wekkuli. Täällä hommassa tämä tunneperäinen suhtautuminen tuntuu vain toisinaan ryöpsähtelevän aivan holtittomasti, kritiikittömästi ja vihaa pursuen. (Tällä en tarkoita, että olisin itse mitenkään saanut osakseni asiattomuuksia täällä keskustellessani. Päin vastoin, olette suhtautuneet minuun hyvinkin asiallisesti, kiitos siitä, vaikka useimmat kuvittelivatkin heti, ettei islamiin voi asennoitua positiivisesti/neutraalisti kukaan muu kuin muslimi itse.)

Tarkoitan, että ketjua lukiessani ymmärsin kirjoittajien tuntevan sekä rehellistä pelkoa että vihaa/kiukkua islamia ja muslimeja kohtaan. Lisäksi lienee ilmiselvää, että koko sivuston tarkoituksena on "lisätä maahanmuutto- ja maahanmuuttajavastaisia ASENTEITA" poimimalla etusivulle yksinomaan NEGATIIVISIA uutisia maahanmuuttajiin/muslimeihin liittyen. Tällaisiahan Internetistä ja painetusta mediasta on äärettömän helppo löytää. Se ei tietenkään riitä järkeväksi perusteeksi uskoa, että tällainen kuva olisi kovin objektiivinen tai totuudenmukainen.

Tästä syystä yritinkin haasta teitä lähtemään itse kentälle (rauhanomaisissa merkeissä) haastattelemaan täkäläisiä muslimeja. Kuka lähtisi?

Shawast

Fatimalle: Mielestäni ensimmäisenä on tehtävä selkeä ero sen välillä, käsitelläänkö muslimeita isoina joukkioina vai pieninä, esimerkiksi perheyksiköinä. En usko, että pieninä yksiköinä muslimeista on suurtakaan riesaa paikalliselle väestölle. Pieninä yksiköinä myös vastaukset kysymyksiin, kuten kannatatko juutalaisten joukkomurhaa tai terrorismia ovat todennäköisesti juuri sellaiset kuin vastaaja haluaa kuulla, tämä on aivan peruspsykologiaa.

Sen sijaan muslimit suurena joukkiona ovat mielestäni ongelma, sillä he haluavat ennen pitkää toteuttaa kulttuuriaan, mikä on aivan luonnollista. Ongelma on siinä, että tuon kulttuurin tavat ovat ristiriidassa länsimaisen sekulaarin yhteiskunnan kanssa. Enkä edes välitä tietää kuuluvatko jotkut tavat islamiin vai eivät, oleellista on, että islaminuskoiset valtaosin noudattavat tiettyjä käyttäytymiskaavoja.

Niinpä kun tarkastelen yhteiskuntia, joissa islaminuskoisia on suurin joukoin, havaitsen kaikissa noissa yhteiskunnissa ihmisoikeusrikkomuksia, väkivaltaa ja köyhyyttä. Siksi en halua suuria joukkoja muslimeja keskuuteemme, sillä uskon sen rapauttavan yhteiskuntamme lähemmäs muslimimaiden tasoa.

"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

happosai

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 01.03.2010, 20:56:31
"Tutkimuksen mukaan noin 44 prosenttia suomalaisista naisista oli joskus
elämänsä aikana joutunut miehen fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai
uhan kohteeksi. Nykyisen puolison tekemän fyysisen tai seksuaalisen
väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi oli joutunut noin 20
prosenttia tällä hetkellä parisuhteessa elävistä 18-74-vuotiaista
naisista."
Tässä on ongelmallista tilaston eri asioiden yhteen niputtaminen.

"Väkivallan uhka" on subjektiivinen tunne, jonka ihmiset kokevat omaan kokemusperänsä pohjalta. Ihminen joka ei ole kokenut varsinaista väkivaltaa kokee olonsa helpommin uhatuksi kuin ihminen joka on väkivaltaan tottunut.

Väkivallan kohteeksi joutuminen puolestaan on fakta.

Ikävää että samaan tilastoon niputetaan subjektiivinen tunnetila sekä objektiivinen fakta.

Afganistanin tilastoissa (AIHRC) sanottiin että 50% naisista oli lyöty. Suomessa 47% on lyöty tai uhattu lyömisellä. Mikä lie sitten suhdeluku, ja kuinka moni uhkailutilanne on ollut sellainen jossa väkivallan uhka on ollut todellinen? Tietenkään ei ole mukavaa joutua väkivallalla uhkailun kohteeksi. Kyseessä kuitenkin aivan eri mittaluokasta jos joku huutelee kadulla et "vedän sua turpaan" huojuen niin että tuskin pääse kadun yli luoksesi, tai joutuuko oman miehensä hakkaamaksi...

Yksilö

Tuota, mitä uutta tietoa tällainen haastattelu toisi? Et varmaan ole tosissasi.
Eihän se esim. rikollisuustilastoja mihinkään muuttaisi, ne ovat kuitenkin melko luetettavia, koska tapahtumat ovat faktaa ja otos suuri.

Onhan näitä "haastatteluja" tehty ennenkin niin Ylen kuin Iltalehden(sanomien) toimesta. Ehkä näit Ylen toimittajan tekemän haastattelun Rautatieasemalla, vakuuttiko? ???

"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Miniluv

QuoteTästä syystä yritinkin haasta teitä lähtemään itse kentälle (rauhanomaisissa merkeissä) haastattelemaan täkäläisiä muslimeja. Kuka lähtisi?

Mitä tämä todistaisi?

Mitä täsmälleen todistaisi muutaman muslimin haastattelu?

Todennäköisesti haastattelun kohteeksi päätyisi Suomeen töihin tullut, hyvin sopeutunut ja tietysti kielitaitoinen ihminen. Mitä oikeutta minulla olisi vetää jotain yleisiä johtopäätöksiä keskustelustani tällaisen ihmisen kanssa? Olisivatko sellaiset johtopäätökset "objektiivisia tai totuudenmukaisia"?

Minulle on isäni sanonut, että puhu totta, vaikka sitten puhuisit vain sanan päivässä. Miten voisin luottaa siihen, että ymmärrän oikein toisen kulttuurin kasvattia - tai että hän haluaa antaa kiperissäkin kohdissa totuudenmukaisen kuvan?

Ne muslimit, joiden mielipiteet eniten minua kiinnostaisivat, eivät tulisi haastatelluiksi. Mitä miettii kielitaidoton kahdeksan lapsen suurperheen äiti? Entäpä jonkun miehen kolmas vaimo islamilaisen lain mukaan? Millaista olisi keskustella jonkun oppineen kanssa, jolle on vakava teologinen kysymys se, saako pohjoisessa talvella päivällä lähekkäin olevat rukoushetket yhdistää yhdeksi työn takia? Millaiset asenteet on sellaisella miehellä, joka tuntee länsimaista järjestelmää ja pitää shariaa parempana? Entä "gettonuorella", jolla on muslimitausta (en puhu vakaumuksesta)?

Tein vastaehdotuksen, jossa ehdotin puhumaan haastattelusta jonkin siirtolaisyhteisön nokkamiehelle Hommatentin muodossa. Sikäli kuin muistan, et vastannut.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lodi

Katsoiko kukaan keskiviikkona 3.3. tullutta dokkaria suomalaissyntyisestä 26v pojasta, joka oli ryhtynyt muslimiksi?
Työtön ja asunnoton kaveri uhosi sosiaalitantalle, että "mä maksan sun palkkas".
Jäin miettimään, että jokin meni pieleen - siis työtön ja asunnoton ... maksaa palkan ... :)

Vit***i suunnattomasti kuunnella sitä "häpeän olla suomalainen" toistoa.
Täällähän ei tarvitse olla suomalainen Suomessa vaan raja on todellakin auki.
Vapaasti voi lähteä, jos suomalaisuus peräti hävettää. Itse olen siitä paljon maailmaa matkanneena jopa jollain asteella ylpeä.

Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: happosai on 04.03.2010, 23:38:58
Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 01.03.2010, 20:56:31
"Tutkimuksen mukaan noin 44 prosenttia suomalaisista naisista oli joskus
elämänsä aikana joutunut miehen fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai
uhan kohteeksi. Nykyisen puolison tekemän fyysisen tai seksuaalisen
väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi oli joutunut noin 20
prosenttia tällä hetkellä parisuhteessa elävistä 18-74-vuotiaista
naisista."
Tässä on ongelmallista tilaston eri asioiden yhteen niputtaminen.

"Väkivallan uhka" on subjektiivinen tunne, jonka ihmiset kokevat omaan kokemusperänsä pohjalta. Ihminen joka ei ole kokenut varsinaista väkivaltaa kokee olonsa helpommin uhatuksi kuin ihminen joka on väkivaltaan tottunut.

Väkivallan kohteeksi joutuminen puolestaan on fakta.

Ikävää että samaan tilastoon niputetaan subjektiivinen tunnetila sekä objektiivinen fakta.

Afganistanin tilastoissa (AIHRC) sanottiin että 50% naisista oli lyöty. Suomessa 47% on lyöty tai uhattu lyömisellä. Mikä lie sitten suhdeluku, ja kuinka moni uhkailutilanne on ollut sellainen jossa väkivallan uhka on ollut todellinen? Tietenkään ei ole mukavaa joutua väkivallalla uhkailun kohteeksi. Kyseessä kuitenkin aivan eri mittaluokasta jos joku huutelee kadulla et "vedän sua turpaan" huojuen niin että tuskin pääse kadun yli luoksesi, tai joutuuko oman miehensä hakkaamaksi...

Hei Happosai.

Pyydän, että luet viestiketjua taaksepäin siihen kohtaan, missä alunperin tämä väkivaltavertailu tuli sivulauseena mukaan. Miniluv kysyi viitettä, siksi meilasin tuon viittaamasi tekstin.

Oma pointtini ei suinkaan ollut "kamalia nuo suomalaiset, väkivaltaiset miehet", kuten moni oletti, vaan ajatus siitä, kuinka väkivallattomia suomalaisista tulisikaan, jos raitistuisimme...:-)ja kuinka väkivallattomia afganistanilaiset mahdollisesti olisivat, jos väkivalta olisi heidän kulttuurissaan yhtä lailla julkisesti paheksuttua kuin meillä.

Tilastollisesti valtaosa väkivalta- ja henkirikoksista tehdään Suomessa päihtyneenä.
Mutta tämä ei siis ollut keskustelun ytimenä...

Kasvokeskeinen

Fatima, tuleeko muuten niihin mainitsemiini esimerkkeihin uskonkiihkoisesta raivoamisesta mitään vastausta ikinä?
Suomi islamia ja kala polkupyörää

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Lodi on 05.03.2010, 00:13:02
Katsoiko kukaan keskiviikkona 3.3. tullutta dokkaria suomalaissyntyisestä 26v pojasta, joka oli ryhtynyt muslimiksi?
Työtön ja asunnoton kaveri uhosi sosiaalitantalle, että "mä maksan sun palkkas".
Jäin miettimään, että jokin meni pieleen - siis työtön ja asunnoton ... maksaa palkan ... :)

Vit***i suunnattomasti kuunnella sitä "häpeän olla suomalainen" toistoa.
Täällähän ei tarvitse olla suomalainen Suomessa vaan raja on todellakin auki.
Vapaasti voi lähteä, jos suomalaisuus peräti hävettää. Itse olen siitä paljon maailmaa matkanneena jopa jollain asteella ylpeä.

Hei Lodi.

Jututtelen näistä aiheista viikoittain irakilaista ystävääni, joka on asunut täällä 14 vuotta. Olen kertonut hänelle Hommasta (ja Miniluv, huomio - miettinyt, kuinka painokkaasti viitsisin houkutella häntä tänne keskustelemaan...hieman arveluttaa. Voi olla aika rankkaa saada kuulla "kuinka kauhea islam onkaan".)
Mutta harkitaan...hän itse nimittäin sanoi harkitsevansa asiaa.

Itse asia: ystävättäreni mainitsi olevansa itse huolissaan siitä, miten suomalaiset, islamiin kääntyneet toisinaan tulkitsevat islamia. Kertoi jostain nuoresta miehestä, joka oli ryhtynyt totaalikieltäytyjäksi islamiin käännyttyään. Tätä ystäväni ei lainkaan ymmärtänyt ("miksi ei halua puolustaa isänmaataan?)".

Tähän väliin tunnustan, etten omista TV:tä. (Vinkatkaa, jos Yle:n areenalla on jotain mielenkiinstoinsta!).

BeerBelly

Näihin uhritutkimuksiin on syytä suhtautua varauksella, koska se miten kysymykset on aseteltu ja miten väkivalta määritellään vaikuttavat tuloksiin todella paljon. Tässä esimerkki Optulan perheväkivaltaraportista:

QuoteKansallinen uhritutkimus. Vuoden 2006 kansallisen
uhritutkimuksen mukaan sellaisen henkisen ja/tai
fyysisen väkivallan kohteeksi, jossa tekijänä oli avopuoliso,
aviopuoliso tai vakituinen seurustelukumppani,
oli kuluneen vuoden aikana naisista joutunut 0,7 % ja
miehistä 0,2 %. Kun tarkasteluun otetaan vain fyysinen
väkivalta, uhriksi oli joutunut 0,5 % naisista ja 0,2 %
miehistä.

QuoteNaisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta. Vuosina
1997 ja 2005 maassamme on toteutettu myös erillinen
naisuhritutkimus (Heiskanen & Piispa 1998; Piispa ym.
2006). Ne vahvistavat sen, että naisiin kohdistuvan
väkivallan muutokset jaksolla ovat olleet vähäisiä. Nykyisessä
parisuhteessaan fyysistä väkivaltaa ainakin
kerran kokeneiden naisten osuus kaikista 15 vuotta
täyttäneistä naisista laski vuoden 1997 20 prosentista
vuonna 2005 18 prosenttiin. Kyselyä edeltäneenä
vuonna väkivaltaa kokeneiden osuudet olivat vastaavasti
7 prosenttia ja 6 prosenttia. Yleisin väkivallan
muoto oli liikkumisen estäminen tai kiinni tarttuminen.

Lihavoin kohdan mikä varmasti omalta osaltaan selittää eroa tutkimusten prosenttiosuuksissa.

http://www.optula.om.fi/uploads/3ey309hz08t.pdf
Unkari FTW

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Shawast on 04.03.2010, 23:37:24
Fatimalle: Mielestäni ensimmäisenä on tehtävä selkeä ero sen välillä, käsitelläänkö muslimeita isoina joukkioina vai pieninä, esimerkiksi perheyksiköinä. En usko, että pieninä yksiköinä muslimeista on suurtakaan riesaa paikalliselle väestölle. Pieninä yksiköinä myös vastaukset kysymyksiin, kuten kannatatko juutalaisten joukkomurhaa tai terrorismia ovat todennäköisesti juuri sellaiset kuin vastaaja haluaa kuulla, tämä on aivan peruspsykologiaa.

Sen sijaan muslimit suurena joukkiona ovat mielestäni ongelma, sillä he haluavat ennen pitkää toteuttaa kulttuuriaan, mikä on aivan luonnollista. Ongelma on siinä, että tuon kulttuurin tavat ovat ristiriidassa länsimaisen sekulaarin yhteiskunnan kanssa. Enkä edes välitä tietää kuuluvatko jotkut tavat islamiin vai eivät, oleellista on, että islaminuskoiset valtaosin noudattavat tiettyjä käyttäytymiskaavoja.

Niinpä kun tarkastelen yhteiskuntia, joissa islaminuskoisia on suurin joukoin, havaitsen kaikissa noissa yhteiskunnissa ihmisoikeusrikkomuksia, väkivaltaa ja köyhyyttä. Siksi en halua suuria joukkoja muslimeja keskuuteemme, sillä uskon sen rapauttavan yhteiskuntamme lähemmäs muslimimaiden tasoa.

Ok. Itse en usko ongelmien johtuvan niinkään islamista (uskontona) tai yksinomaan kulttuurista, vaan olevan useiden tekijöiden summa. Käsittääkseni näistä suurin tällä hetkellä kehitystä hidastava tekijä on on korkea syntyvyys...

Olennaista olisi miettiä, MITKÄ islamilaisten kulttuurien/tänne saapuvien muslimien tavoista ovat yhteensopimattomia meidän kulttuurimme kanssa, mitkä taas ovat vähämerkityksisiä. Väittäisin, että jälkimmäisiä on enemmän.

Elämän perusasiat; työ, perhe, koti - ovat kuitenkin kaikille tärkeimmät.

Tavis-mmuslimin elämässä islam on sitä, että paastotaan Ramadan, vältetään alkoholia ja possua, rukoillaan mahdollisesti päivittäiset rukoukset (eivät suinkaan kaikki tee tätä), matkustetaan mahd.mukaan jossain elämänvaiheessa Mekkaan.

Nämä siis ovat ne asiat, joita valtaosa muslimeita pitää uskonnon ydinasioina.

Lisäksi islamilaisissa kulttuureissa on yleistä vanhempien ja vanhusten kunnioitus (vanhuksia ei yleensä laiteta vanhainkoteihin), avioituminen seksuaalisesti kokemattomana (neitsyyden arvostaminen - vaikea länsimaisen feministin ymmärtää), vieraanvaraisuus, perhekeskeisyys ja lapsirakkaus.

p.s.Monikaan meikäläisistä ei lisäksi taida tietää, ettei islamilaisissa maissa tulisi kuuloonkaan esimerkiksi julkisesti halventaa Jeesusta ilman, että joku Mullah siitä voisi suutahtaa. Jeesus nimittäinon yksi imuslimien kunnioittamista profeetoista.

Adrenaline

Mitäs mieltä Fatima olet tästä pätkästä? Tällainen Suomi? Tällainen Eurooppa?

http://www.youtube.com/watch?v=det7TUsLy8U

Muslim protestors insult Geert Wilders

-- Ihan kaikille muistutuksena: laittakaa ainakin se otsikko mukaan, kun linkitätte jotain videopätkää tai muuta.

Kasvokeskeinen

QuoteOk. Itse en usko ongelmien johtuvan niinkään islamista (uskontona) tai yksinomaan kulttuurista, vaan olevan useiden tekijöiden summa.

Ehkä, ehkä ei. Tunnen itsekin rauhallisia muslimeja (en ole viettänyt koko ikääni Suomessa), mutta keskustellessani näiden kavereideni kanssa olen huomannut, että islam on myös "maltillisille" jotain paljon vahvempaa kuin esimerkiksi kristinusko on enää oikeastaan kenellekään - meidän nykyaikaan sidotuilla termeillämme islam on KULTTUURI, ei pelkkä uskonto.

Lähin vastine länsimaiden historiassa lienee juuri katolisen kirkon rakentama kaikki elämänalueet kattava kristillispohjainen yhtenäiskulttuuri keskiajalla. "Kristikunta" pro "Europpa". Juuri tämä valistusajan ja modernisaation puuttuminen islamilaisten kavereideni kulttuurista aiheuttaa ne yhdessäelon esteet, jotka ovat molemmilta puolilta katsottuna ylitsepääsemättömiä. Tästä syntyy melko automaattisesti tilanne, jossa samasta tilasta kilpailtaessa voittajia voi olla vain yksi, niin surullista kuin se onkin.

Islamilaisen yhtenäiskulttuuriin (aivan kuten kristilliseenkin aikanaan) kuuluvat erottamattomasti myös uskonnon jollain tavalla hyväksymät ja kodifioimat "ei-uskonnolliset" tai "esiuskonnolliset" käsitykset, kuten mm. tyttöjen silpominen tietyillä islamilaisilla alueilla. Siksi ei olekaan relevanttia puhua siitä, mikä varsinaisesti kuuluu islamin uskoon puhtaan teologiselta kannalta, vaan huomio on kiinnitettävä siihen, mitä kulttuurillisia toimintatapoja islamilainen kulttuuripiiri kokonaisuudessaan edeustaa.

Puhtaan teologiselta kannaltakin Koraania ja haditheja selaillessa tulee varsin selvästi esille, miten tiukka ja kaikki elämänalueet kattava lakiuskonto on kyseessä - puhumattakaan siitä, että maailmanlaajuinen levittäytyminen (tai jos halutaan, kaikkien saattaminen saman Jumalan hallintaan) on viime kädessä islamin ainoa yhteisöllinen pyrkimys, missä se poikkeaa muista uskonnoista huomattavasti. Yksilön pelastuminen ja jumalayhteys puolestaan jää joitain suufilaisia lahkoja lukuunottamatta selvästi yleisissä arvostuksissa yhteisöllisyyden varjoon.

Mikä pahinta, luonteeltaan varsin helposti raaoille tulkinnoille periksiantavana uskontona islam tarjoaa loistavat mahdollisuudet esim. yhteiskunnallisten olojen herättämän aggression ja turhautumisen kanavointiin suoraksi väkivallaksi kaikkea toiseutta kohtaan.

Islam ei pelkästään käytä hyväkseen jo olemassaolevaa ja usein itse aiheuttamaansa, mutta fundamentalismin valtaamassa mielessä kohteettomaksi jäävää raivoa, vaan suorastaan palkitsee sen jatkuvan osoittamisen kaikkea ei-islamilaista vastaan.Juuri tämä on se piirre, jota itse eniten vierastan islamissa ja minkä vuoksi suhtaudun pelokkaasti Euroopan islamilaistumiseen.
Suomi islamia ja kala polkupyörää

Miniluv

QuoteOlennaista olisi miettiä, MITKÄ islamilaisten kulttuurien/tänne saapuvien muslimien tavoista ovat yhteensopimattomia meidän kulttuurimme kanssa, mitkä taas ovat vähämerkityksisiä. Väittäisin, että jälkimmäisiä on enemmän.

I felt a great disturbance in the Force...as if millions of voices of nuivas suddenly cried out in terror.

Ajattelepa tätä: Möttönen ja Mattinen molemmat ovat naimisissa Tara-nimisen naisen kanssa, kuuntelevat Beatlesia, ajavat Hondaa ja kannattavat Tepsiä, mutta sellainen pikku onkelma vain on, että Möttönen haluaa vetää Mattista turpaan jokaisena i-kirjaimeen loppuvana viikonpäivänä.

Onhan se tietysti totta, että yhteensopimattomia tapoja on numeerisesti vähemmän kuin yhteensopivia. Mutta ENTÄ SITTEN? anteeksi huutaminen, mutta vaietakaan en voi.

QuoteElämän perusasiat; työ, perhe, koti - ovat kuitenkin kaikille tärkeimmät.

Tavis-muslimin elämässä islam on sitä, että paastotaan Ramadan, vältetään alkoholia ja possua, rukoillaan mahdollisesti päivittäiset rukoukset (eivät suinkaan kaikki tee tätä), matkustetaan mahd.mukaan jossain elämänvaiheessa Mekkaan.

Nämä siis ovat ne asiat, joita valtaosa muslimeita pitää uskonnon ydinasioina.

Okei. Mitä olet mieltä niistä muslimeista, jotka eivät kuulu tähän valtaosaan: paljonko heitä voidaan ottaa niin, että yhteiskunnan sujuva toiminta vielä säilyy? Mitä sitten tehdään, kun tajutaan, että ei-valtaosaa onkin jo liikaa?

Esimerkkejä tällaisesta meiningistä.

Sitten yksittäisistä kohdista:

Onko työ valtaosalle niin tärkeää, että sitä tehdään, jos ilmankin tulee toimeen? Hyvinvointivaltio Suomi nyt kuitenkin vain seisoo ja kaatuu tällaisten pikkujuttujen mukana.

Perhe: täältä voi käydä katsomassa karttaa verisukulaisten kesken tehtävistä avioliitoista.

http://www.consang.net/index.php/Global_prevalence

Mitä kertoo yhteiskunnasta ja sen jäsenten keskinäisestä luottamuksesta se, että hyvin usein omaa tytärtä ei voida antaa lähisukulaisia kauemmas avioliittoon? Syntyykö näistä maistua tulijoissa sitten luottamus Suomen yhteiskuntaan ja suomalaisiin jotenkin automaagisesti Helsinki-Vantaan lentokentällä tai Turun satamassa?

Ja totta kai sitä (tyttöjen) neitsyyttä arvostetaan. silkkaa käytännöllisyyttä. Jos Fatima (no relation) sattuisikin pääsemään naapurikadun Yussufin kanssa läheisiin väleihin, voisi syntyä tilanne, jossa kymmeniä vuosia vanhempi isän veli ei enää tunnukaan siedettävältä kumppanilta avioliittoon.

[sarkasmia]

Täällä Miniluv. Päätän "NEGATIIVISIA" asioita sisältävän katsaukseni, jonka tarkoituksena on "lisätä maahanmuutto- ja maahanmuuttajavastaisia ASENTEITA" täältä tähän.

[/sarkasmi]
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lodi

Tohon edelliseen ei voi sanoa muuta, kuin että jos haluaa oikeasti ajaa Hondlla, niin onhan päässä toki jotain vikaa.  ;D
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Miniluv on 05.03.2010, 00:03:42
QuoteTästä syystä yritinkin haasta teitä lähtemään itse kentälle (rauhanomaisissa merkeissä) haastattelemaan täkäläisiä muslimeja. Kuka lähtisi?

QuoteMitä tämä todistaisi?

Pitäisikö sen jotain todistaa? Sinun ennakkoluulotonta asennettasi, aivan ensiksikin, jos rohkenisit/vaivautuisit mukaan.

QuoteMitä täsmälleen todistaisi muutaman muslimin haastattelu?

En lähtenyt tätä ehdottelemaan todistelu lähtökohtanani.

QuoteTodennäköisesti haastattelun kohteeksi päätyisi Suomeen töihin tullut, hyvin sopeutunut ja tietysti kielitaitoinen ihminen. Mitä oikeutta minulla olisi vetää jotain yleisiä johtopäätöksiä keskustelustani tällaisen ihmisen kanssa? Olisivatko sellaiset johtopäätökset "objektiivisia tai totuudenmukaisia"?

Niiden arvioinnin kiinnostavuus voi riippua esimerkiksi siitä, kuinka hyvin haastattelija tiedostaa ja tunnistaa omat ennakkoasenteensa. Ihmiset eivät juuri koskaan kohtaa/kommunikoi ilman erehtymisen mahdollisuutta/ennakkoasenteita. Eivät edes, vaikka puhuisivat samaa kieltä.
Minulle on isäni sanonut, että puhu totta, vaikka sitten puhuisit vain sanan päivässä. Miten voisin luottaa siihen, että ymmärrän oikein toisen kulttuurin kasvattia - tai että hän haluaa antaa kiperissäkin kohdissa totuudenmukaisen kuvan?

Ihailen isäsi viisautta. :-) Tuon epäilyksen kanssa sinun olisikin lähdettävä kyselemään. SE ON  haastavaa.

QuoteNe muslimit, joiden mielipiteet eniten minua kiinnostaisivat, eivät tulisi haastatelluiksi. Mitä miettii kielitaidoton kahdeksan lapsen suurperheen äiti? Entäpä jonkun miehen kolmas vaimo islamilaisen lain mukaan? Millaista olisi keskustella jonkun oppineen kanssa, jolle on vakava teologinen kysymys se, saako pohjoisessa talvella päivällä lähekkäin olevat rukoushetket yhdistää yhdeksi työn takia? Millaiset asenteet on sellaisella miehellä, joka tuntee länsimaista järjestelmää ja pitää shariaa parempana? Entä "gettonuorella", jolla on muslimitausta (en puhu vakaumuksesta)?

MITEN NIIN EIVÄT TULISI? jOS OLET TOSISSASI, MIKSEI TUOLLAISI MUKA VOISI LÖYTÄÄ? oN HEITÄ.

QuoteTein vastaehdotuksen, jossa ehdotin puhumaan haastattelusta jonkin siirtolaisyhteisön nokkamiehelle Hommatentin muodossa. Sikäli kuin muistan, et vastannut.

NOKKAMIEHENKIN VOISI ETSIÄ, MUTTA MIKSEI MYÖS MUUTAMAA NOKKANAISTA?

-- Otin vapauden korjata tägit luettavuuden parantamiseksi.

MW

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 06.03.2010, 01:02:24

MITEN NIIN EIVÄT TULISI? jOS OLET TOSISSASI, MIKSEI TUOLLAISI MUKA VOISI LÖYTÄÄ? oN HEITÄ.

Niin on, ja kysymys kuuluukin: kuinka paljon heitä pitää olla? Henkilökohtaisesti en välittäisi ensimmäisestäkään.

Miniluv

QuoteEn lähtenyt tätä ehdottelemaan todistelu lähtökohtanani.

Mikä se sinun lähtökohtasi sitten on?

Teen arvauksen: arvelet, että me ei vaan tunneta niitä. Että jos maistetaan ihanaa ruokalajia X, häviää mielestä huoltosuhde. Ja kun tapaa Abdulin ja huomaa, että sehän onkin ihan kunnon tyyppi, ei enää kanna huolta koulujen kurjistumisesta. Kun hunnun takaa vilahtaa Maryamin ihanat, tummat silmät, ei islamista enää tule mieleen naisten sortaminen.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Miniluv on 06.03.2010, 18:35:45
QuoteEn lähtenyt tätä ehdottelemaan todistelu lähtökohtanani.

Mikä se sinun lähtökohtasi sitten on?

Teen arvauksen: arvelet, että me ei vaan tunneta niitä. Että jos maistetaan ihanaa ruokalajia X, häviää mielestä huoltosuhde. Ja kun tapaa Abdulin ja huomaa, että sehän onkin ihan kunnon tyyppi, ei enää kanna huolta koulujen kurjistumisesta. Kun hunnun takaa vilahtaa Maryamin ihanat, tummat silmät, ei islamista enää tule mieleen naisten sortaminen.

Niinpä juuri. :-) Ja sitten vielä hieman vatsatanssia kehiin...;-).

Osuit asian ytimeen, Miniluv.

Abduleista ja Maryameista löytyy kukkiksia, nuivia, kieroja, hulttioita, kunnollisia, tunnollisia, hyysäreitä ja hyysättäviä, sorrettuja jne...

Osa heidän tragediaansa onkin siinä, että joutuvat jatkuvasti edustamaan itsensä lisäksi sekä omaa etnistä ryhmäänsä, mahdollisesti myös islamia (jos siis näyttävät päällepäin muslimeilta) että koko Suomen ulkomaalaispoppoota kokonaisuudessaan. Jos esimerkiksi Abdul onnistuu pääsemään suomalaiseen työporukkaan, on hän siellä alussa ensisijaisesti "se somali/kurdi/ulkkis/muslimi/arabi" tms. ja toissijaisesti "yksi lihava/laiha/hiljainen/puhelias/silmälasipäinen tyyppi nimeltä Abdul".

Näin ollen kaikki Abdulin mokat selitetään ensisijaisesti sillä, että "se mokas koska se on ulkkis (tai korrektimmin: se mokas koska se ei osaa suomea kunnolla -toisinaan pitää paikkansa")" eikä esim. sillä, että vika olisi Abdulin yksilöllisessä persoonassa/luonteessa/krapulapäivässä tms. Tämä ei johdu siitä, että työporukka olisi erityisen rasistinen tai edes nuiva, vaan siitä, että ihmismielen mekanismit - teille tuttua termiä käyttäen - "niputtavat" tyypit aina osaksi jotain isompaa ryhmää.

"Me ei vaan tunneta niitä" - on aivan totta. Mutta niiden "haastateltavien" joukossa vois siis olla ihan mitä vain. Me niputamme, jos niputamme, ja tiedostaen - tai tiedostamatta.

p.s.1 Päivän mokutussaldo: tutustuin tänään pieneen somalityttöön ollessani luistelemassa.

p.s.2 Tuntematon mies tuli haukkumaan suomalaisen ystävättäreni ruskeasilmäistä vauvaa ruokakaupassa (haukkui vauvan eksoottisia silmiä)...:-(.
Tämä on se asia, jota en haluaisi tämän "maahanmuuttokriittisen keskustelun" synnyttävän ja jota pelkään..

Ja se lähtäkohta vielä: tiedostetaan tämä niputusmekanismi ja huomioidaan se oimissa päätelmissämme.

(Ai niin - ei ollut edel.viestissä tarkoiutus boldauksilla huutaa vaan erotella omat kommenttini, kun en saanut tägättyä viestin loppuosaa.)

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Rise on 06.03.2010, 20:51:54
Quote from: Miniluv on 06.03.2010, 18:35:45
Teen arvauksen: arvelet, että me ei vaan tunneta niitä.

Nyt kyllä kiusaat Fatimaa ihan tahallasi. On epäreilua vedättää häntä kohtaamisteorialla mikäli samalla jätät kertomatta että olet vakiovieras Jyväskylän monikulttuurikeskus Gloriassa.

Miniluv harrastaa siis samanlaista viatonta "toiseuden kohtaamista" kuin mitä minä täällä joukossanne?

Rise

Quote from: Kukkahattuinen Fatima on 06.03.2010, 21:02:05
Miniluv harrastaa siis samanlaista viatonta "toiseuden kohtaamista" kuin mitä minä täällä joukossanne?

Näin on. Hän on myös tuttu naama Jyväskylässä järjestettävissä monikulttuuri-seminaareissa ja tämän lisäksi hän on pyrkinyt omaksumaan myös lähi-idästä tulevien kristittyjen ajatusmaailmaa perehtymällä laajasti mm. Umayya Abu-Hannahin kirjoituksiin.

Ihan vaan näin "tiskin alta" tiedoksi.
Kaiken se estää.

Kukkahattuinen Fatima

Quote from: Rise on 06.03.2010, 21:14:58

Näin on. Hän on myös tuttu naama Jyväskylässä järjestettävissä monikulttuuri-seminaareissa ja tämän lisäksi hän on pyrkinyt omaksumaan myös lähi-idästä tulevien kristittyjen ajatusmaailmaa perehtymällä laajasti mm. Umayya Abu-Hannahin kirjoituksiin.

Kuulostaa "Totuuden Mieheltä" ja Rohkealta Toisinajattelijalta. Pitää siis huolen, että moniarvoisuus ja moniäänisyys toteutuu, eikä "mokutuskeskustelu" ole silkkaa selkään taputtelua. ;-)

Miniluv, saako kysyä (kun nyt juoruava kaverisi herätti uteliaisuuden)- mikä sai sinut alunperin kiinnostumaan näistä monikulttuurisuusasioista?

Miniluv

Quote from: Rise on 06.03.2010, 21:14:58

Rise vedättää (Edit: kaikkea sinunkin päähäsi pälähtää)... mutta ihmettelnpä, millaiseksi sinä Fatima olet minut (tai meidät laajemmin) profiloinut mielessäsi.

Et varmaan ole ajatuksissasi sijoittanut minua soittamaan latinojazzorkesteriin, kuhertelemaan turkmenistanilaisen tyttöystävän kainaloon tai keskustelemaan idän uskonnoista kesäterassille?

Se on sitä ihmismieltä, josta meille luennoit.

Quotep.s.2 Tuntematon mies tuli haukkumaan suomalaisen ystävättäreni ruskeasilmäistä vauvaa ruokakaupassa (haukkui vauvan eksoottisia silmiä)...:-(.
Tämä on se asia, jota en haluaisi tämän "maahanmuuttokriittisen keskustelun" synnyttävän ja jota pelkään..

Jos olet vakavissasi sitä mieltä, että täällä halutaan ihmisten ulkonäköön perustuvaa syrjintää, tai että se on Hommassa käytävästä keskustelusta realistisesti odotettavissa oleva seuraus, sanon terve vaan ja toivottavasti teidän planeetalle tulee mukava kevät.

Toivon, että olet trolli, joka yrittää painella minun nappejani silkasta jaarittelun ilosta, sillä vaihtoehto B olisi niin paljon surullisempi.

Rise

Quote from: Miniluv on 06.03.2010, 21:51:08
Rise vedättää (Edit: kaikkea sinunkin päähäsi pälähtää)...

Väitätkö että valehtelin jossain? :D
Kaiken se estää.

Rise

Quote from: Miniluv on 06.03.2010, 21:51:08
...soittamaan latinojazzorkesteriin

Mä oon muuten tehnyt tämänkin...
Kaiken se estää.