News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Aseiden kontrolli (yhdistetty)

Started by VMJ, 31.05.2009, 11:50:28

Previous topic - Next topic

Mikke70

Siis vau! kehitys kehittyy Kanadassa. Viime vuonna kiellettiin rynnäkköaseet ja nyt on vireillä lakiuudistus, jolla voitaisiin kieltää käsiaseet. USAssa ei moisia edistysaskeleita otettane. Siellähän puolustetaan jopa maan viranomaisten terroriepäiltyjen listalla olevien ihmisten aseenkanto-oikeutta.

QuoteKanadassa on määrä hyväksyä laaja aselakiuudistus, joka antaisi kaupungeille mahdollisuuden kieltää käsiaseet. Asiasta kertovat yhdysvaltalaislehdet New York Times ja Hill.

Lakiuudistuksen myötä viranomaisten olisi myös muun muassa helpompi perua aselupa. Lisäksi aseenomistajien perheenjäsenet ja ystävät voisivat jatkossa pyytää aseiden poisottamista, jos he uskovat, että niitä voitaisiin käyttää väkivaltaisiin tarkoituksiin.

Uudistuksen on määrä myös laajentaa poliisin ja rajaviranomaisten mahdollisuuksia rajoittaa aseiden saapumista Yhdysvalloista. Iso osa Kanadaan saapuvista laittomista käsiaseista on New York Timesin mukaan tullut etelänaapurista.

Lailla pyritään myös koventamaan salakuljetuksesta seuraavia rangaistuksia. Hillin mukaan aseiden salakuljetuksesta voisi jatkossa saada 14 vuoden vankeustuomion aiemman kymmenen vuoden sijaan.

Kanadan pääministeri Justin Trudeau ilmoitti uusista toimista tiistaina lehdistötilaisuudessa.

https://demokraatti.fi/kanadassa-viritellaan-lakihanketta-jolla-voisi-kieltaa-kasiaseet-tasta-on-kyse
Donald—I appreciate the free publicity for Borat! I admit, I don't find you funny either. But yet the whole world laughs at you.

Dangr

Kun aseet kielletään, niin pappojen haulikot ja ampumaratojen ufoaseita muistuttavat .22 naksut korvautuvat oheisen videon aseilla.

Ilmeisesti videon ase maksaa vähemmän tehdä kuin aseen ostolupa.

Huolestuttava kehityssuunta.

"Plastic Defence: Illegal 3D Printed Guns in Europe"

https://youtu.be/jlB2QV5wVxg

https://youtu.be/jlB2QV5wVxg

https://en.wikipedia.org/wiki/FGC-9

"The gun's name is an acronym for "Fuck Gun Control", with the "9" referencing its 9mm cartridge."
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

AcastusKolya

Mites olisi sellainen laki, jonka mukaan esimerkiksi naapurit voisivat vaatia matun karkottamista, jos he epäilevät tämän aikomuksia? Riittäisi, että kuuluu "Mehumatti on suuri".
Pesunkestävä militaristivaskisti.

repsikka

Quote from: Mikke70 on 07.03.2021, 08:25:32
Siis vau! kehitys kehittyy Kanadassa. Viime vuonna kiellettiin rynnäkköaseet ja nyt on vireillä lakiuudistus, jolla voitaisiin kieltää käsiaseet. USAssa ei moisia edistysaskeleita otettane. Siellähän puolustetaan jopa maan viranomaisten terroriepäiltyjen listalla olevien ihmisten aseenkanto-oikeutta.

QuoteKanadassa on määrä hyväksyä laaja aselakiuudistus, joka antaisi kaupungeille mahdollisuuden kieltää käsiaseet. Asiasta kertovat yhdysvaltalaislehdet New York Times ja Hill.

Lakiuudistuksen myötä viranomaisten olisi myös muun muassa helpompi perua aselupa. Lisäksi aseenomistajien perheenjäsenet ja ystävät voisivat jatkossa pyytää aseiden poisottamista, jos he uskovat, että niitä voitaisiin käyttää väkivaltaisiin tarkoituksiin.

Uudistuksen on määrä myös laajentaa poliisin ja rajaviranomaisten mahdollisuuksia rajoittaa aseiden saapumista Yhdysvalloista. Iso osa Kanadaan saapuvista laittomista käsiaseista on New York Timesin mukaan tullut etelänaapurista.

Lailla pyritään myös koventamaan salakuljetuksesta seuraavia rangaistuksia. Hillin mukaan aseiden salakuljetuksesta voisi jatkossa saada 14 vuoden vankeustuomion aiemman kymmenen vuoden sijaan.

Kanadan pääministeri Justin Trudeau ilmoitti uusista toimista tiistaina lehdistötilaisuudessa.

https://demokraatti.fi/kanadassa-viritellaan-lakihanketta-jolla-voisi-kieltaa-kasiaseet-tasta-on-kyse
Tämmöinenkin kohta löytyi lehtijutusta:
"Automaattiaseet ovat olleet jo pitkään kiellettyjä Kanadassa. Maan lainsäädännön mukaan yhdelläkään aseella ei tule voida ampua enempää kuin viisi ammusta ilman, että ase tarvitsee ladata."
Tuo luku viisi ei voi olla sattumaa, vaan tahallista kiusantekoa. Amerikkalaiset revolverit kun ovat enimmäkseen kuudesti laukeavia.
Muutenkin minua jäi ärsyttämään tuo luvallisten ja luvattomien aseiden käsittely samassa kategoriassa.
Onhan viranomaisilla tähänkin asti ollut lupa, ellei suorastaan velvollisuus takavarikoida luvattomat aseet.

AcastusKolya

Käsittääkseni Kanadassakin saa sarjatuliaseen luvitettua, tosin vaikean kautta.

Radio

Suomessa saa sarjatuiaseen luvitettua, olen ampunutkin sellaisilla esim. Sten kp. ja Emma laulanut  vieressä.

Roope

QuoteKansallisen kivääriyhdistyksen puheenjohtaja saa syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan – Sisäministeriö on pyytänyt näkemyksiä lakiuudistuksiin

KANSALLISEN kivääriyhdistyksen NRA:n puheenjohtajaa Runo K. Kurkoa vastaan on nostettu syyte kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Sisäministeriö on aikaisemmin pyytänyt yhdistykseltä lausuntoja lakiuudistusten yhteydessä.

Puheenjohtajan syytteen sisältö ei ole vielä julkinen, mutta HS:n tietojen mukaan hänen epäillään syyllistyneen kiihottamisrikokseen julkaisemassaan kirjoituksessa yhdistyksen sisäisellä palstalla.

Syyte on määrä käsitellä Helsingin käräjäoikeudessa 9. syyskuuta. HS ei tavoittanut maanantaina Kurkoa kommentoimaan rikosepäilyä.

KANSALLINEN kivääriyhdistys NRA on herättänyt huomiota aiemmin verkkosivuillaan julkaistuilla kirjoituksilla, jotka käsittelevät muutakin kuin aseasioita.

HS kertoi kesäkuussa 2015, että yhdistys on varoitellut kotisivuillaan muun muassa siionistien ylivallasta, holokaustin valheellisuudesta ja rotujen sekoittumisesta.

[...]

SISÄMINISTERIÖ on pyytänyt NRA:lta lausuntoja aselakiuudistusten valmistelujen yhteydessä. Vastaavia lausuntoja se on pyytänyt myös muilta asealan järjestöiltä.

NRA:lta ministeriö on pyytänyt lausunnon ainakin vielä syksyllä 2019 aselakiuudistuksen yhteydessä.

"Olemme aikoinaan katsoneet, että se yhdistys on yksi taho, jota voimme kuulla tällaisissa yhteyksissä", sanoo sisäministeriön poliisitarkastaja Seppo Sivula.

Sivulan mukaan viime vuosina ei ollut sellaisia lakihankkeita, joiden yhteydessä olisi ollut tarvetta arvioida Kansallisen kivääriyhdistyksen NRA:n soveltuvuutta lakihankkeiden lausunnonantajaksi.

Sisäministeriön valtiosihteeri Olli-Poika Parviainen sanoo puolestaan, että ministeriön voi olla syytä seurata yhdistyksen puheenjohtajan oikeusprosessia. Parviainen on aiemmin todennut Seuran haastattelussa vuonna 2020, että osa NRA:n sivuilla julkaistuista kirjoituksista on huolestuttavia.

"Jos tämä taho saa tuomion, pitäisi olla päivänselvää, ettei ministeriö pyydä lausuntoja tältä taholta", Parviainen sanoo.
Helsingin Sanomat 15.3.2021

Pitäisi olla päivänselvää perustuen mihin? NRA:ta ei edes syytetä mistään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

AcastusKolya

Niin, jostain syystä NRA Finlandin puheenjohtaja on noissa kirjoituksissaan poikennut reippaasti alkuperäisen NRA:n linjauksista. Jostain syystä Kurko on noissa kirjoituksissaan jatkuvasti jauhanut mm. "kasaarijuutalaisista" ja monesta muusta suomalaisen aseen omistajan edunajamisen kannalta täysin epäolennaisia asioita. Kun Kurkon kirjoituksia vertaili pääsihteeri Minna Helinin kirjoituksiin, ero oli selkeä. Helin keskittyi enimmäkseen oleelliseen, Kurko saattoi höpöttää USA:n ulkopolitiikan tekijöiden juutalaisuudesta sitä sun tätä. Ihmettelin, että miksi ihmeessä NRA Finland ampuu itseään jalkaan noilla Kurkon kasaarijaarituksilla.

Nyttemmin muuten heidän sivustonsa on enää vain jäsenten luettavissa.

Roope

Helsingin Sanomat ottaa kantaa olennaiseen.

QuotePääkirjoitus: Viharikos on peruste perua aselupa

ON kyselty (HS 17.3.), voivatko Kansallisen kivääri­yhdistyksen NRA:n entisen puheen­johtajan Runo K. Kurkon rikos­syytteet johtaa tämän mahdollisten ase­lupien peruuttamiseen. Kurkoa vastaan on nostettu syyte kiihottamisesta kansan­ryhmää vastaan.

Suomessa evätään noin 3 000 aselupaa vuodessa muun muassa haltijan terveydentilan tai käyttäytymisen takia. Poliisit tekevät päätökset tapauskohtaisesti, eikä niin kutsutuilla viharikoksilla ole harkinnassa erityistä painoa. Voi kysyä, pitäisikö olla.

Viharikoksella tarkoitetaan rikosta, jonka motiivina on ennakkoluulo tai vihamielisyys uhrin edustamaa kansanryhmää kohtaan. Poliisin mukaan viharikos voi toimia "signaalirikoksena", jonka tarkoitus on uhkailla tai pelotella kokonaista ihmisryhmää. Jos viharikoksella halutaan pelotella uhria, ase epäilemättä lisää pelottelun tehoa.

Yhteiskunta on viestittänyt suhtautuvansa viharikoksiin vakavasti. Aseluvan peruuttaminen viharikoksiin syyllistyneiltä olisi siitä osoitus.
Helsingin Sanomat 18.3.2021

Viharikos voi siis olla mikä tahansa rikos, jonka motiiviksi arvioidaan "ennakkoluulo tai vihamielisyys uhrin edustamaa kansanryhmää kohtaan". Se voi olla terrori-isku tai sananvapausrikokseksi tuomittu terrorismia kritisoiva kirjoitus, mutta Hesarin pääkirjoitustiimin mielestä aseluvan peruuttaminen on silloin lisärangaistuksena yhtä lailla perusteltua.

Ollaan edetty lyhyessä ajassa kauas niistä Janne Virkkusen ajoista, kun Virkkunen puolusti Helsingin Sanomien päätoimittajana julkisesti Jussi Halla-ahon sananvapautta kiihotus/uskonrauhaoikeudenkäynnin aikaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

AcastusKolya

Pravdan Yrjö Rautio taitaa kehua olevansa aktiivimetsästäjä. Huomioiden Raution marxilaisen vihapuheen, eikö olisi kohtuullista perua hänenkin aselupansa...

P

Quote from: AcastusKolya on 19.03.2021, 16:07:31
Pravdan Yrjö Rautio taitaa kehua olevansa aktiivimetsästäjä. Huomioiden Raution marxilaisen vihapuheen, eikö olisi kohtuullista perua hänenkin aselupansa...

Luin äsken Maaseudun tulevaisuutta:

"
"Kekkonen sanoi aikoinaan, että `minä en ole fasistien presidentti`. Olisipa hemmetin hienoa, jos Niinistö uskaltaisi sanoa saman, mutta ei hänellä ole siihen rohkeutta. Politiikan oikealla laidalla on katsottu kansansuosion menettämisen pelossa persujen toimintaa läpi sormien", Miettinen lataa."

"Karri "Paleface" Miettinen
Syntynyt Järvenpäässä vuonna 1978.
Asunut lapsuutensa Hämeenlinnassa.
Sai lempinimen Paleface (kalpeanaama) ollessaan vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa.
Perheeseen kuuluu vaimo ja kaksi lasta sekä koira.
Julkaissut yhdeksän levyä ja yhdeksän kirjaa.
Tehnyt myös vuonna 2018 Ylelle dokumenttisarjan Laulu sisällissodasta.
Esiintynyt useiden eri kokoonpanojen kanssa: mm. Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana sekä GG Caravan.
Tiedonjulkistamisen valtionpalkinto vuonna 2020 Räppärin käsikirjasta.
Harrastaa kuntosalia, musiikkia eri muodoissa sekä kirjallisuutta ja kulttuuria.
Suunnittelee metsästysharrastuksen aloittamista "
:o

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.1345510
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Bellum

Quote from: Radio on 14.03.2021, 20:19:42
Suomessa saa sarjatuiaseen luvitettua, olen ampunutkin sellaisilla esim. Sten kp. ja Emma laulanut  vieressä.
Ei tarvi kuin asealanelinkeinolupa niin voit vaan hakea minkä tahansa sarjatuliaseen tai tilata sähköpostilla, saat vielä laskullekkin sen.

Faidros.

Quote from: Bellum on 19.03.2021, 17:02:05
Ei tarvi kuin asealanelinkeinolupa niin voit vaan hakea minkä tahansa sarjatuliaseen tai tilata sähköpostilla, saat vielä laskullekkin sen.

No ei todellakaan saa! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Bellum

Quote from: Faidros. on 19.03.2021, 17:28:09
Quote from: Bellum on 19.03.2021, 17:02:05

No ei todellakaan saa! ;D
No toki riippuu mitä siihen elinkeinolupaan on hakenut, mutta kyllä suurimmalla osalla kaupoista, asesepistä jne. ne TT4 siinä luvassa on, mä kuitenkin niitäkin työkseni muilta kysyelen.

Mä voin hankkia ihan minkä tahansa TT4 aseen minkä ikinä tästä maasta tai EU alueelta löydät tältä istumalta, usko pois.

Faidros.

Quote from: Bellum on 19.03.2021, 17:41:36
Mä voin hankkia ihan minkä tahansa TT4 aseen minkä ikinä tästä maasta tai EU alueelta löydät tältä istumalta, usko pois.

No sanotaan, etten todellakaan usko! ;D
Olen itsekin ex. aseseppä ja asetehtaassa töissä ollut 35 vuotta sitten ja lainsäädäntö ei todellakaan ole niistä ajoista ainakaan helpottunut.
Tää on niitä asioita joista voisin lyödä aika suurenkin vedon! ;)

PS: Oletko muuten montakin TT4 asetta sähköpostilla tilannut?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Bellum

Quote from: Faidros. on 19.03.2021, 18:01:35
Quote from: Bellum on 19.03.2021, 17:41:36
Edit. Toki valtiorajojen ulkopuolelta EU:ssakin tarvitaan tuontilupa/siirtolupa se hoituu kirjeenä Riihimäelle, se on ihan normaalia toimintaa. Rekisterit on nykyään sähköisiä joten se mitä hankitaan ja myydään niin merkitään sinne, myös ne TT4 ihan samoin kun se baikkalin romukin.

No sanotaan, etten todellakaan usko! ;D
Olen itsekin ex. aseseppä ja asetehtaassa töissä ollut 35 vuotta sitten ja lainsäädäntö ei todellakaan ole niistä ajoista ainakaan helpottunut.
Tää on niitä asioita joista voisin lyödä aika suurenkin vedon! ;)

PS: Oletko muuten montakin TT4 asetta sähköpostilla tilannut?

En mä nyt ala väitteleen mitä mun elinkeinoluvassa on, lysti ei toki lopu siihen että voin ostaa minkä tahansa, vaan koska elinkeinoluvassa on aseiden ja ammusten valmistus ja se sarjatuli, niin voidaan vaikka tehdä jos ei mieluista toisilta kauppiailta löydy ja senkin kaikki ilmoittamiset hoituu siinä tietokoneella ilman viranomaisasiointia. Kyllä mä olen sähköpostilla "tilannut" eli toimittanut myyjälle kopion elinkeinoluvasta, ei sellasen ostaminen meille ole yhtään kummempaa kuin sen 1piippuisen Baikalin, ihan sama proseduuri niissä on. Hakiessa sen näytän käsittelylupani ja kun olen vielä se siihen elinkeinolupaan merkitty vastuuhenkilö, niin no problem jatulis se rahtina siinä kuin se baikkalikin jos en jaksais hakemaan lähteä. Montako TT4 sä olet hankkinut? ;D Turha mystifioida näitä kun on normaalia elinkeinon harjoitamista vain.

Edit. Voin myös suht ulkomustista luetella ainakin 20 muuta yritystä ja elinkeinonharjoittajaa jolla on ihan samat probuskat ja voi näin toimia. Meilläkin on se sarjatuli ollut siellä luvassa 90-luvulla.

Tavantallaaja

Hei. 10 vuotta, tai ylikin, lukenut hommaa. Muutaman kerran yrittänyt rekisteröityä mutta onko sitten sähköpostin loppuosa väärin tai mikä ollut ongelma. Ei siitä sen enempää. Asoita olen seurannut pidempään. Joskus vaalityötäkin tuli tehtyä kaksiinkin vaaleihin oman arvioni mukaan paljon mutta lopputulema oli että luottomies hyppäsi sinisiin.

Itse asiaan joka suoranaisesti kerjää kannanottoa. Jäsen Bellum on nyt tässä asiassa oikeassa. Jäsen Faidrosin kommentit ovat tätä asiaa lukuunottamatta todella älykkäitä. Aseala muuttuu kokoajan ja jos ollut alalla esim 15v sitten niin ei ole mitään muuta keskusteltavaa kuin historia kuinka ennen oli asiat. Mikä tosin on mielenkiintoista tiettyyn rajaan asti. Jäsenen Bellum tunnen todennäköisesti henkilökohtaisesti kun eihän meitä TT4 pyörittäjiä montaa suomessa ollut. Ja netistä olen tilannut muutaman TT4, syynä because I can.

Tavantallaaja

Mitä tulee Kurkoon ja NRA:han. Tarve olisi ollut yhteiselle edunvalvontajärjestölle mutta on paljon harrastajia ja ammattilaisia jotka jättivät liittymättä nimenoman Kurkon vuoksi. Texasin mentaliteetti tai muu elitistiajattelu ei vain toimi suomessa. Jännä nähdä perutaanko Runolta aseluvat. Pohan jätkillä varmaan sen verran vaihtuvuutta ollut että sieltä löytyy joku uusi kyky joka ne laput peruu, ellei ole jo peruttu, syynä tuo syyte joka nykyään riittää mainiosti. Vaikka menisi kuinka niin aivan vähintään vuoden ottaa ennekuin saa takaisin. Voisin kuvitella helposti pohassa olevan ajatuksena että nyt on hyvä sauma ojentaa sitä riikinkukkoa joka Manskulla kulki 80 luvulla S&W m10 kainalokotelossa.

simppali

Tässä on mielestäni erittäin hyvä kannanotto,AHL:tä   kattaen..kaikenlaista.

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/JulkaisuMetatieto/Documents/EDK-2018-AK-227306.pdf

Melko pitkä kokonaisuus,, luettavan arvoinen.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Tavantallaaja

Täysin turhaa helinää. Tahtotila on jo olemassa ollut ja pitkään. Lupaviranomainen inhoaa tiedostoaseita koska eivät osaa niitä etsiä omista tiedostoistaan. Miettitty on jopa aseiden verotusta esim. 50e /vuosi. Rekisteri on jo olemassa.
Kaksi asiaa. Käyttötarkoitussidonnaisuus ja soveltuva ase.
Käyttö esim. metsästys; jos ei ole korttia maksettu, ei ole myöskään tapahtunuta metsästystä. Lyijykielto jne. Todista laukausmäärät.
Soveltuva ase, .300wm tarpeettoman tehokas hirvelle.

simppali

Minulla on edesmeneen isän peruina Sakon 308. kivääri ja Remington merkkinen 12/76  haulikko. En metsästä, joten vain säilytän ko. aseita.

Lyhyitä pyssyjä on hieman enemmän.

Kun hieman ruoppaa niin löytyy eräs sisäministeriön virkahenkilö--

QuoteSisäministeriön valtiosihteeri Olli-Poika Parviainen sanoo puolestaan, että ministeriön voi olla syytä seurata yhdistyksen puheenjohtajan oikeusprosessia. Parviainen on aiemmin todennut Seuran haastattelussa vuonna 2020, että osa NRA:n sivuilla julkaistuista kirjoituksista on huolestuttavia.

Kuka johtaa sisäministeriötä Ohisalo, Parviaisen puoluetoveri.

En hyväksy Kurkon kirjoituksia holokaustista koska juutalaisten joukkotuhonta oli valitettavasti totta, yli kuusi miljoonaa ihmistä murhattiin, silti minä olen tällä palstalla kirjoittanut kirjoitelmia kutsuen neekeriä neekeriksi, edes Parviainen ei vie minun hallussapitolupia ainakaan viellä.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Tabula Rasa

Quote from: simppali on 19.03.2021, 23:34:55
Minulla on edesmeneen isän peruina Sakon 308. kivääri ja Remington merkkinen 12/76  haulikko. En metsästä, joten vain säilytän ko. aseita.

Kun hieman ruoppaa niin löytyy eräs sisäministeriön virkahenkilö--

QuoteSisäministeriön valtiosihteeri Olli-Poika Parviainen sanoo puolestaan, että ministeriön voi olla syytä seurata yhdistyksen puheenjohtajan oikeusprosessia. Parviainen on aiemmin todennut Seuran haastattelussa vuonna 2020, että osa NRA:n sivuilla julkaistuista kirjoituksista on huolestuttavia.

Kuka johtaa sisäministeriötä Ohisalo, Parviaisen puoluetoveri.

En hyväksy Kurkon kirjoituksia holokaustista koska juutalaisten joukkotuhonta oli valitettavasti totta, yli kuusi miljoonaa ihmistä murhattiin, silti minä olen tällä palstalla kirjoittanut kirjoitelmia kutsuen neekeriä neekeriksi, edes Parviainen ei vie minun hallussapitolupia ainakaan viellä.

Se on tasan Kuusi Miljoonaa. Epäily kumpaankaan suuntaan on antisemitismiä joka on pahoista asioista pahin. Maailman ainut ikuisesti muistettava fakta kansanmurhista. Armenia, katyn, gulagit, tai muut ovat täysin sivuseikkoja ja tämä on ainut joka ilmentää täydellistä pahuutta. Et kai ole antisemitisti?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

AcastusKolya

Uudistettu aselakiehdotukseni: Kun täyttää 21 vuotta, haetaan asekortti. Laki kirjoitetaan siten, että kortti on pakko myöntää, kunhan hakijalla ei ole rikosrekisterissä vakavia väkivaltarikoksia, ei ole tuomioita päihtymyksistä eikä ole holhouksen alainen tai pakkohoidossa mielipuolisuuden takia.

Kyseisellä kortilla voisi hankkia ja pitää hallussa mitä tahansa yhden henkilön käytettävissä olevia aseita. Aseita EI rekisteröitäisi mihinkään muuhun kuin PV:n ylläpitämään reserviaserekisteriin ja kyseisen rekisterin käyttö mihinkään muuhun kuin maanpuolustuksellisiin tehtäviin olisi kielletty.

Asekortin voisi peruuttaa ainoastaan erillinen lautakunta yksimielisellä päätöksellä. Lautakunnan jäsenistössä tuli olla edustaja PV:sta, reserviläisten edustaja, aseharrastajien edustaja ja juristi. Kaikkien lautakunnan jäsenten olisi läpäistävä asetuntemuskoe ja ammuntakoe.

Tabula Rasa

Quote from: AcastusKolya on 20.03.2021, 16:01:59
Uudistettu aselakiehdotukseni: Kun täyttää 21 vuotta, haetaan asekortti. Laki kirjoitetaan siten, että kortti on pakko myöntää, kunhan hakijalla ei ole rikosrekisterissä vakavia väkivaltarikoksia, ei ole tuomioita päihtymyksistä eikä ole holhouksen alainen tai pakkohoidossa mielipuolisuuden takia.

Kyseisellä kortilla voisi hankkia ja pitää hallussa mitä tahansa yhden henkilön käytettävissä olevia aseita. Aseita EI rekisteröitäisi mihinkään muuhun kuin PV:n ylläpitämään reserviaserekisteriin ja kyseisen rekisterin käyttö mihinkään muuhun kuin maanpuolustuksellisiin tehtäviin olisi kielletty.

Asekortin voisi peruuttaa ainoastaan erillinen lautakunta yksimielisellä päätöksellä. Lautakunnan jäsenistössä tuli olla edustaja PV:sta, reserviläisten edustaja, aseharrastajien edustaja ja juristi. Kaikkien lautakunnan jäsenten olisi läpäistävä asetuntemuskoe ja ammuntakoe.

Sitten kysymys kuuluu, missä kohti mt-, päihde tai rikollinen toiminta katsotaan loppuneen? 15 veen masennus tarkoittaa että kolmikymppinen ei saa asekorttia? Tms. Ongelma on siinä että kun näitä tulkitaan kyllin tiukkaan, kuten aselain tulkitsijoilla on ollut tapana, muodostuu aseiden omistamisesta äärimmäisen harvojen herkkua. Vain sellaisten joilla ei koskaan ole ollut minkäänlaisia mt-ongelmia, päihtymykseen tai rikollisuuteen liittyvää historiaa tms muuta pois rajaavaa. Nythän toiseen suuntaan ollaan varsin liberaaleja keräämään luvat pois. Toiseen suuntaan lupien saamiseksi ei taas riitä vuosikymmenten ongelmaton historia.

Tuon lautakunta olisi joko omilla rahoillaan tuota tekevä, tai palkallinen, jolloin lupien käsittelyyn lupien pitäisi olla sen hintaisia että niillä maksettaisiin tuo käsittely. Valitettavasti pääongelma on nykyisten vallankäyttäjien ikuinen haluttomuus luopua edes murusesta valtaa, jolloin näiden muutosten läpisaamiseksi vaadittaneen kolmas maailmansota jossa nykybyroslavia kautta kaikkien maiden on häviävällä puolella.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

AcastusKolya

Tuskinpa 15 v. masentunut on 30-vuotiaan pakkohoidossa? Käsittääkseni pollasyistä ei niin helpolla pakkohoitoon joudu.

Päihtymysten osalta sanoisin, että alle 18 v. tapaukset voisi nollaantua 5 vuodessa, sitä vanhempana 10 vuodessa. Vanhaa tietoiskua lainaten, "jos otat, et ammu".

Huomaa, että lautakunta ei käsittelisi kortin myöntämistä, vaan ainoastaan perumista. Kortin myöntäisi poliisi, jolla olisi lakisääteinen pakko myöntää se em. ehtojen täytyttyä ja nimenomaan poliisilla olisi velvoite osoittaa lupakelvottomuus. Ja laissa olisi nimenomaan tiukasti määritelty, mitkä rötäkset sen estävät, jolloin esimerkiksi nämä mielipiderikokset olisi jo lähtökohtaisesti diskattu pois.

Ja luvan hinta olisi 10 €. Ja luvan saisi vain Suomen kansalainen.

Tabula Rasa

Tällä hetkellä entisyys mt- tms seikoissa on aseiden kanssa definitnounou joka jatkuu ajasta ikuisuuteen. Tuohon nähden parannus, ja ylipäätään mt-keissien kohdalla hoitoonpääsy voisi helpottua, kun harrastukset eivät ole hoidon saannin esteenä. Sama homma päihteiden kanssa. Ongelmaksi muodostuu ettei tuollaista uudistusta saatane aikaan ainakaan nykyhallituksen kanssa, enkä tiedä psänkään hallituskumppanien kanssa.

AcastusKolya

Sinällään "hullua", sillä suurin osa mt-tapauksista on vaarattomia muille. Ilmeisesti nykytulkinnoilla vaikkapa muuan Winston C. olisi lupakelvoton...

pingviini

Quote from: Tabula Rasa on 21.03.2021, 10:02:07
Tällä hetkellä entisyys mt- tms seikoissa on aseiden kanssa definitnounou joka jatkuu ajasta ikuisuuteen.....

Ei minulla ainakaan aikaisemmin diagnosoitu masennus ole haitannut aseiden hankkimista

Kokoliha

Quote from: simppali on 19.03.2021, 23:34:55

................

Asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteivätko ne voisi olla vielä huonommin. Jo nyt huonot ajat ovat muuttumassa, eikä parempaan suuntaan.

Jatkossa, kun sanot omalla nimelläsi julkisesti kuukeri, lähtee lyhyet aseet. Jos sanot neekeri, lähtee ainakin piekkaria järeämmät pitkätkin. Tekoäly hoitaa asian automatic, kun algoritmi viritetään PolPon toimesta oikein.

Tabula Rasa

Quote from: pingviini on 21.03.2021, 15:21:06
Quote from: Tabula Rasa on 21.03.2021, 10:02:07
Tällä hetkellä entisyys mt- tms seikoissa on aseiden kanssa definitnounou joka jatkuu ajasta ikuisuuteen.....

Ei minulla ainakaan aikaisemmin diagnosoitu masennus ole haitannut aseiden hankkimista

Hyvä kuulla että kaikkialla ei ole tuollaisten asioiden kanssa ongelmia. Saataisiin vaan asialliset käytännöt yhtenäisiksi ympäri maan.