News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Aseiden kontrolli (yhdistetty)

Started by VMJ, 31.05.2009, 11:50:28

Previous topic - Next topic

Fiftari

Sveitsi ja Honduras.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 17.06.2016, 09:43:25
Aseiden pois kerääminen ei tule kysymykseen sivistysvaltioissa, joissa omistusoikeus on pyhä. Totalitarismissa se onnistuu. Vielä on epäselvää, kumpi EU on.

Aselakihankkeidensa perusteella ei pitäisi olla epäselvyyttä eurostoliiton totalitaristisesta luonteesta.

Yhdysvalloissa perustuslaki takaa ihmisille oikeuden puolustautua totalitarisistista hallintoa vastaan mikä eurooppassa pahantahtoisten ja totalitarismia puolustavien vihervasemmistolaisten ja korporaatiokommunistien suussa muuttuu pelkäksi naureskeluksi. Missä unohtuu täysi koko euroopan hirvittävä ja väkivaltainen totalitarismi josta vasta Neuvostoliiton kaaduttua päästiin eroon ihan vain että eurostoliiton sekopäät voivat sen käynnistää uudelleen.

QuoteMielestäni sopiva lähtökohta aselakeja varten on se, että jokaisella täysi-ikäisellävaruspalveluksen suorittaneella, täysivaltaisella, täysijärkisellä ja nuhteettomalla kansalaisella on oikeus ampuma-aseeseen. Ilman mitään sen suurempia perusteluita.

Metsästys- ja pistoolilupiin oma menettelynsä.

Minusta aseluvan epäävän viranomaisen päätös pitää olla tuomioistuimessa kumottavissa! Ja jos riittävästi tulee kumottuja päätöksiä (esim toistuva perusoikeuksien riistäminen ilman hyvää perustetta), epäpätevä viranomainen (nimishenkilö tai apulaispoliisipäälikkö) menettämään virkansa kansalaisvapauksien riistosta.

-Rikosrekisteri (harkinnanvaraisena)

- psyykelääkitys (otettuna aiheuttaa vähemmän vaaraa kuin ottamatta)

- tuomiot väkivaltaisesta käytöksestä (myös uhkaaminen)

- vakava päihdeongelma (samoin itsetuhoinen käytös)

-Jäsenyys puolueessa tai ryhmittymässä joka vastustaa aseita esim vihreissä(itseään vastaan todistava käyttäytyminen)

-Matkustaminen sotatoimialueelle tai osallistuminen ilman hallituksen lupaa sotatoimeen(kansalaisjärjestötoiminta kuten punainen risti, osallistuminen jihadistiseen sotaan yms)

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 17.06.2016, 10:18:05
Jotain kontrollia pitää toki olla. Jos aseen saa maitokaupasta rahalla....

...niin silloin se ei ole maitokauppa. Eihän Suomessa maitoakaan saa myydä kuka vaan, missä vaan ja miten vaan. Itseasiassa maidon vähittäismyynti on erittäin tiukasti valvottua ja säädeltyä.

Yrittäkää huviksenne perustaa maitokauppa jossa myytte aitoa lehmänmaitoa vaikkapa isosta saavista kauhalla asiakkaiden omiin kippoihin. Kauanko luulette voivanne pyörittää bisnestänne?

Faidros.

Quote from: siviilitarkkailija on 17.06.2016, 10:23:09
Quote from: Hohtava Mamma on 17.06.2016, 10:18:05
Jotain kontrollia pitää toki olla. Jos aseen saa maitokaupasta rahalla....

...niin silloin se ei ole maitokauppa. Eihän Suomessa maitoakaan saa myydä kuka vaan, missä vaan ja miten vaan. Itseasiassa maidon vähittäismyynti on erittäin tiukasti valvottua ja säädeltyä.

Yrittäkää huviksenne perustaa maitokauppa jossa myytte aitoa lehmänmaitoa vaikkapa isosta saavista kauhalla asiakkaiden omiin kippoihin. Kauanko luulette voivanne pyörittää bisnestänne?

Onneksi meilläpäin saa ostaa pimeää maitoa naapuritilalta vaikka tonkkallisen. Sitten voi aloittaa maidonkätkennän, klunklunklunk...
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

stefani

Itse pelkään paljon enemmän tavallisen keskiverto suomalaisen raivokohtausta, kuin valtiota. En näkisi tätä aseasiaa tuolla tavoin "kansa vs. valtio" tavalla.

Faidros.

Quote from: jostwix on 17.06.2016, 10:46:15
Itse pelkään paljon enemmän tavallisen keskiverto suomalaisen raivokohtausta, kuin valtiota. En näkisi tätä aseasiaa tuolla tavoin "kansa vs. valtio" tavalla.

Mitäs helvettiä keskiverto suomalaista täytyy pelätä? Saa tulla kokeileen ottaamaan se ase pois.
Valtio voi päättää aseiden takavarikoista jopa kansan tahtoa vastaan.
Britanniassakaan ei mitään kansanäänestystä käsiasekiellosta järjestetty, vaan kansalaisadressin perusteella hallitus kielsi ne.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

stefani

Quote from: Hohtava Mamma on 17.06.2016, 10:54:26

Onko sinulla joku syy pelätä keskivertosuomalaisen raivokohtausta? Oletko joutunut väkivallan kohteeksi täysin itsestäsi riippumattomista syistä?

Olen joutunut paljon sellaisen manipuloinnin kohteeksi, että minulta on vaadittu jotain pientä ja mitätöntä, ja vaatija on vaatinut sitä hullulla raivolla. Manipulointistrategia on siis tarkoituksella ollut se, että vaaditaan vähän, ja uhataan paljon. Strategialla on kai mahdollisuudet toimia, ja siksi sen käyttö on levinnyt kaikkialle. Tuntuu todennäköiselle, että jos tuollaisella manipuloijalla olisi oikeus kantaa asetta, hän käyttäisi sitä pelottelun tehokeinona.

Siinä ei ole mitään laitonta, että tuijottaa intensiivisesti ja huutaa, joten tuollaiset ihmishirviöt saisivat kantaa aseita teidän fantasiamaailmassa.

Morsum

Quote from: M on 17.06.2016, 09:40:52
Tykkäät näköjään jälkikäteisestä lainsäädännöstä. Et näköjään tykkää yksityisomistuksen perustuslaillisesta suojasta. Vapausoikeuksia et sivunnut edes kaukaa.

Kelpo stalinisti, Morsum, kelpo stalinisti olet. Halusi puuttua muiden vapauksiin on ilmiselvä. Ikävä kyllä et näytä huomaavan, että suosittelemasi sendero luminoso johtaa sinunkin  vapauksiesi rajoittamiseen, poistamiseen.

Kun on tekevinään hyvää, tekee paljon pahaa, koska  analyysi puuttuu.

Sinä olet melkoinen mies, kun noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedät, että ihan stalinisti. Näin yleisesti kyllä olen omistusoikeuden kannalla, mutta minusta liian helppo aseiden saatavuus on korjattava vaikka sitten jälkikäteen asetetravalla lailla. Sellaisessa barbaarimaassa kuin Australia on suoritettu aseiden takaisinlunastus. Siellä tuo jälkijättöisesti voimaan tullut laki taisi olla vielä kuvailemaani ankarampi.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Ernst

Quote from: Morsum on 17.06.2016, 11:05:44
Tykkäät näköjään jälkikäteisestä lainsäädännöstä. Et näköjään tykkää yksityisomistuksen perustuslaillisesta suojasta. Vapausoikeuksia et sivunnut edes kaukaa.

Kelpo stalinisti, Morsum, kelpo stalinisti olet. Halusi puuttua muiden vapauksiin on ilmiselvä. Ikävä kyllä et näytä huomaavan, että suosittelemasi sendero luminoso johtaa sinunkin  vapauksiesi rajoittamiseen, poistamiseen.

Sinä olet melkoinen mies, kun noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedät, että ihan stalinisti. Näin yleisesti kyllä olen omistusoikeuden kannalla, mutta minusta liian helppo aseiden saatavuus on korjattava vaikka sitten jälkikäteen asetetravalla lailla. Sellaisessa barbaarimaassa kuin Australia on suoritettu aseiden takaisinlunastus. Siellä tuo jälkijättöisesti voimaan tullut laki taisi olla vielä kuvailemaani ankarampi.

Et edelleenkään pääse analyysiin. Olet omistusoikeuden kannalla (?????????????????), mutta sivulauseessa sinulle kelpaa jälkikäteinen takavarikointi/luovutus/pakkolunastus/kotietsinnät/younameit.

Ihan vilpittömästi kysyn: oletko ihan itsesi kanssa kartalla?

+
Ei liene minun vikani, kun käytät 1:1 stalinismin retoriikkaa ja metodeja.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

stefani

Quote from: M on 16.10.2015, 21:59:43
Quote from: jostwix on 16.10.2015, 19:27:54
Quote from: M on 16.10.2015, 18:51:36
Ei siellä ole vapaata aseenkantoa. Vedä nyt itsesi jotenkin kasaan. Ikävä on seurata.

M lienee tarkoittaa, että on "ikävä seurata", kun joillakuilla on mielipiteitä, jotka eriävät M:n mielipiteistä. Olisi varmaan M:n mukavempi saada noita tunnepitoisia viisastelukohtauksia kasvokkain siten, että ase roikkuisi hänellä vyöllä, koska silloin muut keskustelijat pelkäisivät enemmän, eivätkä uskaltaisi olla niin eri mieltä M:n kanssa.

Palaa aiheeseen.

Mitä varten halusit, että palaan tähän aiheeseen? Vai oliko kenties niin, että et oikeasti halunnut minun palaavan tähän aiheeseen, vaan halusit vain sanoa piilotetulla tavalla, että viestini olisi ollut täydellisesti järjetön? Kommenttisi idea oli se, että jos minun viestissä olisi ollut järkeä, olisit voinut vastata saman tien, mutta kun viestissäni ei ollut mitään järkeä, niin olisi vain parasta, että korjaisin järjettömyydet pois, ja palaisin aiheeseen vasta sitten? Kyky sijoittaa sanojen taakse tuollaisia piilomerkityksiä tuottaa varmaan melkoisen ylivertaisuuden tunteen.

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 17.06.2016, 10:54:26

Oletko joutunut väkivallan kohteeksi täysin itsestäsi riippumattomista syistä?

Kysymys on johdatteleva ja ilmeisesti eräänlaisen fyysiseltä mitoiltaan kookaan ihmisen tyypillinen jossa ihmisen kohtaamistilanteen väkivalta käsitetään tarkoituksellisesti väärin (kuten maitokauppavertaus). Kun asiaa tutkii poliisi, se lähtee naurettavasti "salama kirkkaalta taivaalta" ilmiöstä joka on varsin harvinainen itse väkivallan suhteen. Todellisuudessa likipitäen kaikki väkivalta on hyvin pienien ja kasvavien konflikti-merkkien täplittämä jossa osapuolet eivät näe, tai eivät halua nähdä, väkivallan ja konfliktin kasvua. Olen tavannut vain yhden kerran tämä "salama kirkkaalta taivaalta" ilmiön. Se oli toki pelottava jälkikäteen, mutta analysoin itse että se ei ollut yhtä vaarallinen kuin jengiväkivaltailmiö.

Lyhyesti ja ytimekkäästi olen jopa nähdyt väkivaltatilanteen käsittelyjä joissa pokerinaamalla vieritetään syy uhrin niskoille kun tämä ei ole poistunut tilanteesta kuten käsittelijä on jälkiviisaasti todennut.

Olen kokenut väkivaltaa sekä aseen kanssa että ilman. Nuorisojengin hyökkäyksestä mielenterveyspotilaan päällekarkaukseen ja kaikkea siltä väliltä. Lyhyesti sanoisin että pääkaupunkiseudulla toimivien nuorisojengien hyökkäykset ovat vaarallismpia tilanteita mihin ihmiskohtaamisessa olen joutunut. Ja voin sanoa että itse tilanteissa väkivalta on silmitöntä, uhrien vammat täysin sattumanvaraisia ja tekijät jälkikäteen sairaanloisen tietoisia oikeuksistaan (kiitos demlamafian) ja täysin piittaamattomia vastuustaan (taas kiitos demlamafian). Ja voin sanoa että kaasuaseesta ei ole itse tilanteessa mitään erityistä apua jos ei ole harjoitellut aseen käyttöä ja todella harjoitellut. Tämä oli maksaa minulle (ja maksoi) terveyden muttei onneksi henkeäni.

Erityisesti jäi mieleen yhden pariskunnan joukkopahoinpitely Espoossa jossa n 6 maahanmuuttajataustaista hyökkääjää kävi hakkaamassa ja potkimassa suomalaisen hieman huonompikuntoisen pariskunnan vielä huonokuntoisemmaksi. On vaikea sanoa olisiko tilanteessa tuliaseesta ollut keskeytysvaikutusta itse pahoinpitelytilanteeseen. Luultavasti olisi, mutta mylly loppui lopulta muilla keinoin.

Joku toinen voi todeta että itselläni on käynyt "jäätävän huono tuuri" tai että olen valinnoillani muka hakeutunut väkivaltaisiin tilanteisiin. Näin ei ole. Olen vain tehnyt työni. Ja monikulttuurisessa pääkaupunkiseudussa normaali työ väkivallan suhteen on maahanmuuton ja monikulttuurin takia muuttunut. Samoin ihmisten välittäminen toisistaan. Poliisin ja oikeusministeriön tilastot ja tilastointitavat valehtelevat. Niitä ei pidä pitää enää minään todellisina tilastoina kadun ja arjen väkivallasta.

Olen ollut jopa väkivaltatilanteessa jossa avukseni on tullut ainoa tummaihoinen mies kun muu väki kylmän rauhallisesti jätti väkivallan uhrin itse selviämään tilanteesta ilman apua. Tapaus lämmitti kummasti vaikka en tuolloin tarvinnut apua.

Jos haluamme pitää enemmän ihmisiä hengissä ja terveenä, käänteisesti tarvitsemme enemmän aseita. Tarvitsemme rehellistä ja asiallista kansalaisten asevarustautumista .

Eräänlainen typeryyden ja korporaatiokommunismin helmi on kokoomuksen Holkeri, joka vihervasemmistolaisen aivopierun vallassa luovutti (upseeri) aseensa pois ja kuvitteli että vanha eläkeläinen mies voi astua myymälävarkaan tielle kun tämä käy ryöstämässä lainsäätäjän "ei-vankeutta luvalla" lähikaupan. Harri Holkeri kuoli myöhemmin lonkkamurtumansa kompliaatioihin.

Jos eduskunnan ent puhemies ja pääministeri olisi kantanut asetta, sen avulla uhannut myymälävarasta pysähtymään kunnes poliisi tulee paikalle, Harri Holkeri olisi jäänyt henkiin. Saanut varmaan demlamafian käräjillä tuomion herran rikollisen uhkaamisesta tuliaseella. Mutta oman typeryytensä ja vihervasemmistolaisen innoituksen vallassa Harri Holkeri luovutti pois voiman jolla olisi voinut pelastaa itsensä ja kauppiaan ja maksoi siitä hengellään.

Morsum

Quote from: M on 17.06.2016, 13:10:00
Quote from: Morsum on 17.06.2016, 11:05:44

Et edelleenkään pääse analyysiin. Olet omistusoikeuden kannalla (?????????????????), mutta sivulauseessa sinulle kelpaa jälkikäteinen takavarikointi/luovutus/pakkolunastus/kotietsinnät/younameit.

Ihan vilpittömästi kysyn: oletko ihan itsesi kanssa kartalla?

+
Ei liene minun vikani, kun käytät 1:1 stalinismin retoriikkaa ja metodeja.

Minä en ole kommunisti, enkä varsinkaan jyrkkä sellainen. Mikäli vahingollisella politiikalla liiaksi levinneitä aseita esimerkiksi puolivapaaehtoisella lunastuksella kerätään pois, niin onko se sinusta äärikommunismia, mihin stalinismilla viittaat?

Suomikin olisi tällä periaatteella kommunistinen. Meillä kuolinpesistä poliisi kerää säännöllisesti aseita pois. Australiakin on yllättäen äärikommunistinen maa, sillä siellä on suoritettu aseiden takaisinlunastus.

Luka

Quote from: Morsum on 17.06.2016, 16:04:16

Minä en ole kommunisti, enkä varsinkaan jyrkkä sellainen. Mikäli vahingollisella politiikalla liiaksi levinneitä aseita esimerkiksi puolivapaaehtoisella lunastuksella kerätään pois, niin onko se sinusta äärikommunismia, mihin stalinismilla viittaat?

Suomikin olisi tällä periaatteella kommunistinen. Meillä kuolinpesistä poliisi kerää säännöllisesti aseita pois. Australiakin on yllättäen äärikommunistinen maa, sillä siellä on suoritettu aseiden takaisinlunastus.

Et saata olla kommunisti, mutta stalinistilta vaikutat.
Suomi on kommunistinen! On ollut kiinteä osa itäblokkia sitten sodan jälkeen, elintasolla ja kansalaisten perusoikeuksilla mitattuna.

Vain ihmisoikeuksien rajoittajilla aseet ovat ongelma. Haluatko sinä olla aktiivinen jäsen kansanmurhan toteuttamisessa?

siviilitarkkailija

Mitä on "puolivapaaehtoinen" lunastus? Onko sama kuin Stalinin terrorisoimassa maassa jossa kaikki oli "puolivapaaehtoista". Sait päättää pidätkö aseen ja luovut hengestä. Tai luovutat aseen ja sait pitää henkesi kunnes hallinto päätti sinut vaarallisena toisinajattelijana tappaa.

Mm DDR:n historiassa on teinipoikien kuolemantuomioita kun olivat piilotelleet isien aseita ja neuvostosotilaat saivat asekätkijän kiinni. Oliko se "puolivapaaehtoista"? Itse en näe vapaaehtoisuudessa mitään puolikasta. Asia on joko tai.

Jos pakkolunastetaan niin sitten niin.

Jos ostetaan niin sitten on vapaaehtoista...

Hornsmith

Quote from: siviilitarkkailija on 17.06.2016, 19:16:15

Niin ja jos ostetaan niin ostetaan vielä käypään arvoonsa, ei romumetallin hinnalla. 
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Morsum

Quote from: Luka on 17.06.2016, 16:53:07

Et saata olla kommunisti, mutta stalinistilta vaikutat.
Suomi on kommunistinen! On ollut kiinteä osa itäblokkia sitten sodan jälkeen, elintasolla ja kansalaisten perusoikeuksilla mitattuna.

Vain ihmisoikeuksien rajoittajilla aseet ovat ongelma. Haluatko sinä olla aktiivinen jäsen kansanmurhan toteuttamisessa?

Aseiden rajoittaminen = kansanmurhan edistäminen?

Morsum

Mitä on "puolivapaaehtoinen" lunastus? Onko sama kuin Stalinin terrorisoimassa maassa jossa kaikki oli "puolivapaaehtoista". Sait päättää pidätkö aseen ja luovut hengestä. Tai luovutat aseen ja sait pitää henkesi kunnes hallinto päätti sinut vaarallisena toisinajattelijana tappaa.

Mm DDR:n historiassa on teinipoikien kuolemantuomioita kun olivat piilotelleet isien aseita ja neuvostosotilaat saivat asekätkijän kiinni. Oliko se "puolivapaaehtoista"? Itse en näe vapaaehtoisuudessa mitään puolikasta. Asia on joko tai.

Jos pakkolunastetaan niin sitten niin.

Puolivapaaehtoinen voi olla esimerkiksi ehdottamani aseiden takaisinkeräyksen muoto. Nyt ostetut aseet ovat ostajalleen laillisia, mutta niitä ei saa ilman lupaa myydä eteenpäin ja perimykseenkin tarvitaan aseenkanto lupa kyseisille aseille. Monet eivät halua aseenkantolupaa kuitenkaan hakea, joten ne menevät valtiolle perimyksessä ilmaiseksi, tai sitten omistajan eläessä takaisinlunastuksena.

EDIT: Esimerkkinä minä olen isäni kanssa keskustellut perinnöstä, koska aseet  lähes varmasti menevät minulle. Se on kuitenkin jonkinlainen hamsteri aseiden osalta, enkä halua sellaista arsenaalia itselleni. Minulle riittäisi metsästysharrastukseeni jo ihan pari-kolme hienointa haulikkoa, mutta lisää pitää vain hankkia. Minua itseäni ei huvita pätkääkään tuollainen ajatus ja olen monta kertaa käskenyt myymään ylimääräisiä ostamisen sijaan.

Morsum

Quote from: Hornsmith on 17.06.2016, 19:19:29

Niin ja jos ostetaan niin ostetaan vielä käypään arvoonsa, ei romumetallin hinnalla.

Kyllähän niistä täytyy oikeudenmukainen korvaus saada. Romumetalli nyt on aivan liian halpa, varsinkin kun modernien aseiden painosta saattaa vain pieni osa olla metallia. Tuskin niitä on missään takaisinostoprojekteissa sentään asekaupan myyntihintaan ostettu takaisin, ellei kyseessä ole sitten joku oikeasti hieno ja säilytettävän arvoinen vehje.

siviilitarkkailija

Kun ajattelemme väkivaltaa ja terroria, ensimmäisenä pohditaan usein yksityisten tai pienjärjestöjen muodostamia uhkakuvia. Yksittäinen Brejvik saa vihervasemmistolaisen roskamedian sivuilla järjettömän huomion ja meidapeiton. Tekonsa on anteeksiantamaton ja paha mutta ei mitään verrattuna järjestelmälliseen valtioterroriin.

Eurooppa ja vasemmisto on valtioterrorin kannattajia pullollaan kuin vihreät

Hallintoterrori, kuten esimerkiksi kantaväestöön kohdistuvan järjestelmällisen vainon ja väkivallan hyväksyminen, tai poliittisiin vastustajiinsa kohdistuva pidäkkeetön väkivaltauhka suvaitsevaisuuden nimissä ovat ilmiöitä modernista valtioterrorista. Ihmiset jotka eivät edes parlamentaarikkotasolla suostu kohtaamaan toisia kaltaisiaan ihmisinä, vaan vihollisina, edustavat euroopassa lymyävän väkivaltaisen roskaväen alhaisimpia piirteitä ja väkivaltaan valmista massaa.

Kysymys kuuluu:

Kykeneekö esimerkiksi vasemmistovihreä oikeusministeri tai poliisijohtaja suojelemaan eurooppalaisia kansalaisia maahanmuuttajien tai vihervasemmistolaisten roskaväen väkivaltauhalta? Tai haluaako edes suojella poliittisia vastustajiaan hengenmenetykseltä? Ei. Vihervasemmistolainen poliitikko toimii kuin kuka tahansa stalinistisen murhakoneiston ratas ja katsoo ali-ihmisten tapattamisen parantavan politiikkaa, ilmapiiriä ja yhteiskunnan muutosta. Poliisijohtajamme ovat jo tasolla jossa kylmästi jättävät suurimman osan tavallisiin suomalaisiin kohdistuvasta väkivallasta ja turvapaikanhakijoihin liittyvästä sotarikosepäilystä käsittelemättä.

Kun pohdimme terroria, yksittäinen terrori on siis tuomittavaa, mutta eurooppalaisen historian ja vasemmiston painolastin johdosta hallinnollinen terrori onkin hyväksyttävää. Määrällisesti ja tehollisesti se on n 10 - 100 kertaa suurempaa. Ja ainoa mikä voi estää hallintoterroria, kansalaisten oikeus puolustaa itseään asein, muuttuu pahantahtoisten ja ihmisten perusoikeuksia vastustavien vihervasemmistolaisten käsissä julkisesti tuomittavaksi.

Tämä, diktatuurin ja väkivaltahallinnon harjoittama riisto, oli syy miksi Yhdysvaltojen perustajat tekivät perustuslain ja säilyttivät siihen ihmisille oikeuden puolustaa itseään hallintoväkivaltaa vastaan.

Ernst

Stalinistiksi minä sinut totesin, en kommunistiksi.
"Puolivapaaehtoisuus" on stalinistista retoriikkaa puhtaimmillaan.

Faidros.

Puolivapaaehtoisuus = Jollet luovuta aseita vapaaehtoisesti ne tullaan hakemaan väkisin.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

Quote from: Morsum on 17.06.2016, 20:33:01
Aseiden rajoittaminen = kansanmurhan edistäminen?

Periaatteessa asia on näin. Euroopan pitkässä väkivallan ja sotien historiassa, aina AINA, kun diktatuuri ja totalitaarinen hallinto nostaa päätään, sitä edeltää kansalaisten aseenkannon ja aseiden hankinnan rajoitus joko lakina tai hallintotoimenpiteenä.

Kun Brittiläinen imperiumi halusi pitää alustalaisensa ruodussa, se kielsi aseiden myynnin (usein etnisille ryhmille yms). natsi-saksa oli ehdoton kuin eu aseiden saatavuuden rajoittamisessa ja hallussapidon kriminalisoinnissa.

Yksityisen ihmisen aseenkanto-oikeus on piikki totalitaarisen hallinnon lihassa.

Huom ase on laaja käsite. Täällä käsitellään usein yksittäisen tuliaseen hallintaa ja saatavuutta. Valtion kannalta yksittäinen tuliase on mitätön ja olematon asia. Valtion ase on poliisijärjestö. Valtio ase on armeija. Valtiolle ase on myös sen oikeusjärjestelmän suojelema terroristi- tai anarkistiryhmä joka terrorisoi valtiolle hankalia toisinajattelijoita. Usein selityksenä valtio kertoo että "emme me mitään voi jos anarkistiryhmä käy tuhoamassa koko kuljetuskalustonne, se on ikävä sattumus!" ...samaan aikaan kun n 400-1000 eritasoista valtion tietojärjestelmätoimijaa vakoilee ja seuraa äärioikeistolaisiksi leimattujen viestiliikennettä. Ettei kukaan vain sanoisi mitään kansaa kiihottavaa.

Kyse on yksinkertaisesti aseesta. Valtiomme ja sisäministeriön kansliapäällikön hallussa oleva poliisijärjestö on ase jolla ei ole mitään varmistusta eikä mitään valvontaa. Muodollisesti sillä on sääntöjä mutta tosiasiallisesti se on lataamaton ase poliittisen virkakoneiston taskussa.

Eli kun hallinto, fuhrer tai stalin, valmistautuu eurooppalaisten massamurhaamiseen, kuten eu tänään, ensimmäinen ja tärkein asia on kansalaisoikeuksien poisto ja siinä tärkein elementti on aseenkannon rajoittaminen. Tuliase ei suojaa kansalaista mitenkään hallintoterrorilta. Mutta kun valtiokoneisto tulee hakemaan, ääni ja jälki jää kertomaan kansalaisille tapahtuneesta.

Tämän äänen ja jäljen perusteella muut kansalaiset voivat tulla selvittämään mitä tapahtui ja miksi. Ihmisiä se ei pelasta eikä kuolleita palauta henkiin, mutta oikeudet ja totuudet se auttaa selvittämään.

Kun mietimme euroopan massamurhaamisen mekaniikkaa käytännössä, aseettomien ihmisten pidätyksistä ei jää jäljelle kuin renkaanjälki asfaltissa ja usein ei sitäkään. Ja kun yhden sijasta häviää miljoonia, niin ei jää edes kyselijöitä! Tätä taustaa vastaan aseenkanto ja sen ääni ja jälki on tietysti pikkujuttu. Mutta se on enää ainoa kansalaisia suojeleva voima ja lähinnä alleviivaa olemassaolollaan sitä että kansalainen on kansalainen eikä teurastettava alamainen.

Ernst

Quote from: siviilitarkkailija on 18.06.2016, 09:13:38

Kun mietimme euroopan massamurhaamisen mekaniikkaa käytännössä, aseettomien ihmisten pidätyksistä ei jää jäljelle kuin renkaanjälki asfaltissa ja usein ei sitäkään. Ja kun yhden sijasta häviää miljoonia, niin ei jää edes kyselijöitä! Tätä taustaa vastaan aseenkanto ja sen ääni ja jälki on tietysti pikkujuttu. Mutta se on enää ainoa kansalaisia suojeleva voima ja lähinnä alleviivaa olemassaolollaan sitä että kansalainen on kansalainen eikä teurastettava alamainen.

Varsovan getton väki tunsi asekiellon nahoissaan.

siviilitarkkailija

Quote from: M on 18.06.2016, 09:24:31
Quote from: siviilitarkkailija on 18.06.2016, 09:13:38

Varsovan getton väki tunsi asekiellon nahoissaan.

Ensikuulemalta asia on näin että Varsovan geton väki tunsi asekiellon nahoissaan, mutta se joka tunsi vielä enemmän ja vielä pahemmin olivat saksalaiset itse. Pitkässä juoksussa kuvitellen maahanmuuttaneen sotaveteraanivegaanin lupauksia turvallisuudesta jos vain luopuvat aseenkanto-oikeudestaan, Saksasta tuli lopulta maailman aseistetuin ja miehitetyin maa. Saksa jaettiin, miehitettiin ja lopuksi täytettiin niin täyteen aseita, että mikään määrä ja tolkku ei riittänyt käsittämään.

Mutta vasta kun Saksa oli täynnä aseita ja miehitysjoukkoja jotka opettivat elämän perustotuuksia, Saksaan tuli rauha ja hyvinvointi ja perusoikeudet. Tämän opettelu maksoi n 7.5 miljoonan saksalaisen sotilas- ja siviilihenkilön elämän ja lukuisamman joukon terveyden II-maailmansodassa.

Jotta saisimme käsityksen tämän saksalaiseen ja eurooppalaiseen totalitarismiin perustuvan turvallisuusajattelun hinnasta saksalaisille itselleen, voimme nopeasti laskea seuraavan laskutoimituksen. II-maailmansodasta on 71 vuotta. Vuodessa on 365 päivää. Jos jaamme Saksalaisten karkean arvion siviili- ja sotilasuhreista II-maailmansodassa kuluneella ajalla, saamme n 290. Eli vastaava määrä tappamista kuin jos joka päivä 71 vuoden ajan olisi tapettu 290 saksalaista. Ihan vain valtiollisen turvallisuuslupaushallinnon valheisiin uskomalla. 

Tuon hallinnollisen tappamisen ja tapattamisen rinnalla kaikki yksityishenkilöiden ja kouluampujien sinänsä järjettömät ja kauhistuttavan traagiset veriteot joille ei ole ymmärrystä, kalpenevat pahanpäiväisesti. Mistä syystä hallinto ja sen propagandamedia AINA korostavat yksittäisten veritekojen mediahuomiota. Tämä opetetaan ämpäri- ja kommariyliopistojen toimittajakouluissa ilmeisesti jo 1 vuosikurssilla kun valtion tilaama valhemediatoimittaja valimistetaan nuoresta ja hyväuskoisesta eliittioppilaasta.

PaulR

Hamsteri muistaisi myös ampuma-aseiden olevan lyömäaseita ilman ammuksia ja 'unohtaisi' olemassaolon varastorasvoissa pimeän kellarin perukoille.

Stone

Fiskarsin lihakirves on kelpo peli tappohommiin, kelpaisi pyövelillekkin, tämä vanhempi versio uudella puuvarrella. Ihminen on  hauras olio, hämmentävän helppo poistaa muonavahvuudesta.
Vasaran kanssa saa kulkea haalareissa julkisella paikalla, eikö? Pikkukirves, vesuri yms rautatavara etupenkin alla hillitsee liikenneraivoa.
Ruudinhaaskaus vaatii puhdistusvaahtoa.
https://www.youtube.com/watch?v=gyiez3TT4HI

Shemeikka

YLE kirjoittaa Suomen laittomista sarjatuliaseista; niitä sanotaan olevan "kymmeniä tuhansia" ja on kuulemma "keittiötyökaluilla" saada deaktivoidutkin ampumakelpoisiksi. Mutta sanallakaan ei mainittu että kotikonstein reaktivoitu ase voi hyvinkin olla vaarallisempi ampujalle, kuin ammuttavalle.

Quote50-luvulla Puolan poliisin käyttöön valmistetut konepistoolit ovat nykyisin Suomen yleisimpiä laittomia sarjatuliaseita. Eurooppa on täynnä kertaalleen ampumakelvottomaksi tehtyjä aseita, jotka on helppo korjata toimintakuntoon. Vihdin perjantainen poliisisurma tehtiin laittomalla sarjatuliaseella. Tarkkoja tietoja aseen alkuperästä ei vielä ole annettu.

Yhä usempi laiton sarjatuliase on kuitenkin alkuperältään deaktivoitu eli ampumakelvottomaksi saatettu ase, jota on muunneltu uudelleen toimivaksi peliksi.

Poliisihallituksen asiantuntija, ylitarkastaja Reima Pensala arvioi, että Suomessa lojuvat laittomat sarjatuliaseet lasketaan kymmenissä tuhansissa. Nyt hän kertoo, mistä poliisin löytämät laittomat sarjatuliaseet ovat peräisin ja miten ne ovat tänne päätyneet.
1. Koristekonepistoolista tehdään tappovehje keittiötyökaluilla

50-luvulla Puolan poliisin käyttöön tehtiin suuri määrä neuvostovalmisteisia PPS43-konepistooleja. Ne eivät ikinä päätyneet poliisien virkakäyttöön, sillä niiden tilalle otettiin Kalašnikov-rynnäkkökiväärit.

– Niitä varastoitiin satoja tuhansia. Kun Berliinin muuri murtui, niitä alettiin myydä eri puolille Eurooppaa, Pensala kertoo.

Osa konepistooleista myytiin ja myydään edelleen deaktivoituna. Aseet on kuitenkin helppo muuntaa takaisin toimintakuntoon.

– Yksinkertaisimmillaan massalukkoisen konepistoolin saa toimintakelpoiseksi kotityökaluilla.

Tänä päivänä vanha ja toimintakuntoiseksi muunneltu PPS43 on Suomen yleisimpiä luvattomia sarjatuliaseita. Muita yleisiä malleja ovat Neuvostoliiton "ylpeyden" eli Kalašnikovin lisenssiversiot ja kotimainen Suomi-konepistooli. Viime vuosina poliisi on törmännyt yhä useammin vastaavanlaisiin luvattomiin aseisiin.

– Suomessa deaktivointeihin liittyviä vaatimuksia kiristettiin vuoden 2010 tienoilla. Samalla Keski-Euroopasta hankittujen aseiden määrä poliisin takavarikossa alkoi kasvaa.

Deaktivoidulla aseilla ei ole keräilyarvoa. Miksi niitä hankitaan?

– Virallisen selityksen mukaan niitä pidetään koristeina seinällä. Mutta enemmän näitä tavataan henkilöillä, joilla ei ole edellytyksiä laillisten aseiden hankkimiseen. Meillä on termi "näyttöase" eli ase, jota näytetään tuttavapiirille kertomatta, että se on deaktivoitu. Osa näistä kuitenkin saatetaan toimintakuntoon.
2. Vaihtelevat aselait mahdollistavat pimeiden aseiden kokoamisen

Suuri osa löydetyistä luvattomista aseista on koottu eri maissa valmistetuista osista. Piippu ja luisti voivat olla peräisin Yhdysvalloista ja runko Euroopasta.

Tämä johtuu maiden vaihtelevista aselaeista.

– Yhdysvalloissa rekisteröintiä vaatii aseen runko, Euroopassa rekisteröinti perustuu luistiin ja piippuun. Siksi Yhdysvalloista on tuotu Suomeen piippuja ja Euroopasta runkoja. Näistä on sitten koottu toimivia aseita, joiden olemassaolosta viranomainen ei voi tietää.
3. Armeijan ylijäämävarastot pursuavat laillisia osia

Maiden asevoimat yleensä varaavat moninkertaisen määrän aseiden varaosia lisätuotantoa varten. Siten suuri määrä osia poistuu jatkuvasti sotaväen käytöstä. Esimerkiksi Suomen puolustusvoimat on vuosikymmenten aikana poistanut käytöstä ja myynyt suuren määrän konepistoolien piippuja.

Osat on pilattu ampumakelvottomiksi esimerkiksi poistamalla patruunapesästä milli ja tämän jälkeen myyty lupavapaasti. Tällaisen operaation peruuttaminen ei kuitenkaan ole rikolliselle ylitsepääsemätön ongelma.

– Tällainen voidaan saattaa toimintakuntoon ainoastaan yhden toimenpiteen jälkeen. Mutta siitä en kerro enempää, Pensala toteaa.
4. Aseita virtaa Suomesta Venäjälle eikä toisin päin

Euroopan luvattomilla sarjatuliaseilla on kaksi päälähdettä: Itä-Euroopan entiset neuvostomaat ja vuonna 2003 hajonnut Jugoslavia.

90-luvulla sisällissodan runtelemasta Jugoslaviasta päätyi suuria määriä aseita kansalaisten käsiin ja varastoihin. Suuri määrä aseista on ajan mittaan varastettu ja kuljetettu sinne, missä on kysyntää.

Suomen luvattomista sarjatuliaseista valtaosa on Pensalan mukaan kuitenkin peräisin Itä-Euroopasta. Aseet tulevat Suomeen Saksan kautta. Venäjältä ei kulje Suomeen aseita juuri ollenkaan.

– Suomessa on vallalla se käsitys, että kalašnikovit tulevat Venäjältä. Meidän käsityksen mukaan se on toisin päin, eli Euroopasta tulevat laittomat ja deaktivoidut aseet kulkevat Pietariin Suomen kautta.

Tätä selittää Helsingin ja Pietarin lyhyt välimatka ja se, että kaupunkien välissä on vain yksi raja. Ase liikkuu helposti osina rajavapaassa Euroopassa, kootaan esimerkiksi Saksassa ja myydään edelleen.

Pensalan mukaan Euroopan laittomat asekauppiaat toimivat usein pieninä ryhminä, eivät suurina syndikaatteina.

– Nämä koostuu pienistä puroista. Yksi ostaa osat, toinen muuntaa toimivaksi aseeksi ja kolmas myy eteenpäin. Joskus niitä päätyy terroristien käsiin.
5. Sotamuistoja ja asekätköjä

Sotavuosien aikana Suomessa oli paljon aseita. Osa niistä varastettiin puolustusvoimilta, osa päätyi epävarmojen aikojen lukuisiin asekätköihin. Poliisi törmää näihin "sotamuistoihin" edelleen.

– Niitä tuodaan poliisille ja takavarikoidaan edelleen, mutta vähemmän ja vähemmän.

Runsaammin poliisille tuodaan 20–30-lukuisia taskuaseita, joiden kantaminen oli tuolloin varsin yleistä.

– Sellainen saattoi olla postinkantajalla tai autonkuljettajalla. Taskuaseiden yleisyys tuolloin on melko hämmästyttävää tämän ajan mittapuilla.

Ajan myötä taskuaseita on kulkeutunut kuolinpesältä toiselle ympäri maata. Tämä johtuu esimerkiksi moneen kertaan muuttuneesta poliisin hallintorakenteen muutoksista ja lupamenettelyistä.

– Kukaan ei ole selvittänyt, kenellä näitä on, Pensala sanoo.
6. Aseita varastetaan vuodessa satoja

Suurelle osalle laittomista aseista on haettu lupa. Ase ei vain ole henkilöllä, jolla lupa on, esimerkiksi silloin kun ase on varastettu tai myyty pimeästi.

– Ongelma aseiden hallussapidon valvonnan kohdalla on siinä, että kun lupa on kerran annettu ja ase hankittu, poliisi ei kohdista luvanhaltijaan valvontatoimia, ellei mitään erityistä syytä ilmene. Suuri osa aseista palaa luvan haltijalta kuolinpesän kautta.

Poliisihallitus arvioi, että Suomessa varastetaan 600–700 ampuma-asetta vuodessa. Näistä tosin vain muutama on sarjatuliaseita.

Lisäksi Suomessa noin 1 400 asekeräilijää, joiden hallussa on 4 000 kappaletta erityisen vaarallisiksi määriteltyjä aseita. Niiden joukossa on tykkejä ja sinkoja, mutta useimmat ovat sarjatuliaseita.

Pensala toteaa, että useimmat asekeräilijät ovat erityisen hyvin sääntöjä kunnioittavia ja lakeja noudattavia aseharrastajia.

– Valitettavasti kuitenkin muutaman asekeräilijän keräilijähyväksyntä joudutaan vuosittain peruuttamaan ja aseet ottamaan poliisin haltuun.

http://yle.fi/uutiset/koristeista_tuunataan_murhavalineita__nain_laittomat_sarjatuliaseet_paatyvat_rikollisten_kasiin/8969287
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Masa76

Quote from: Shemeikka on 20.06.2016, 05:19:18

Poliisihallitus arvioi, että Suomessa varastetaan 600–700 ampuma-asetta vuodessa. Näistä tosin vain muutama on sarjatuliaseita.

Arvioi? Poliisin omien tilastojen mukaan vuosina 2000-2009 varastettiin n. 100 asetta/vuosi eikä mukana taulukossa ollut yhtäkään sarjatulitoimista asetta. Joko asevarkaudet ovat räjähtäneet kuudessa vuodessa käsiin tai PoHa puhuu paskaa. Valitkaa itse todennäköisin vaihtoehto.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley