News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-05-28 IS: Kokoomus suuttui ehdokkaan vaalimainoksesta

Started by rähmis, 28.05.2009, 18:32:17

Previous topic - Next topic

Vasarahammer

Quote from: Noottikriisi on 28.05.2009, 19:41:17
Näin varmaan on. Itse ihmettelen eniten niitä jotka purkavat pahaa mieltään kostamalla Soinille. Itse opportunistina äänestän sitä puoluetta jonka menestys saa suuret puolueet itsekriittisiksi.

Minä taas ihmettelen, miksi jotkut haluavat palkita Soinin tämän tempuista äänestämällä perussuomalaisia. Miten jotkut voivat uskoa persujen olevan "ainoa mokukriittinen vaihtoehto", kun he Soinin johdolla keskittyvät aivan muihin asioihin ja haukkuvat omia kannattajiaan.

Äänestäjän ainoa keino viestittää tyytymättömyytensä persuja kohtaan on jättää äänestämättä persuja ja äänestää jotakin muuta puoluetta.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Martel

Näin varmaan on. Itse ihmettelen eniten niitä jotka purkavat pahaa mieltään kostamalla Soinille. Itse opportunistina äänestän sitä puoluetta jonka menestys saa suuret puolueet itsekriittisiksi.

Lopettaisitte jo, persufanit. Vaalit on jo käynnissä ja lopputulos selviää ihan kohta. Pöntiselle menneet äänet eivät välttämättä ole pois Terholta. Minäkin olen äänestänyt vain kerran persuja, ja lukuisia kertoja Kokoomusta. Taisin ehtiä äänestää kerran Perustuslaillista Oikeistopuoluettakin. Tästä historiasta katsoen minulla ei ole kovin paljoa yhteistä Persujen yleislinjan kanssa. Ja, joka tapauksessa...

Pöntinen on hyvä pohjalainen äijä, vetänyt parhaan nuivan vaalikampanjan kautta aikain. Meppinä on huomattavasti vähemmän puolueen talutusnuorassa kuin useimmat täällä luulevat.

Edit: lisätty tekstiä

Kazakstan

Quote from: Äänestäjä on 28.05.2009, 19:28:41
Good cop - bad cop taktiikkaa siis.

Tämä tuli itsellenikin heti mieleen. Pöntisellehän tämänlainen uutisointi on suorastaan onnenpotku -- tai sitten puoluetoimistosta organisoitu harkittu potku. Nojoo, foliohatut sikseen(?). Nyt mitataan "Kaitsun" omistautuminen asialleen. Pakko nostaa sen verran hattua, että Pöntinen taitaa olla ainut Homman vaalitentissä vieraillut ehdokas, joka on kehdannut mainostaa Hommatenttiään jopa näkyvällä paikalla vaalisivuillansa.

Pöntisellä ei taida olla omaa blogia? Sellainen voisi olla tämänlaisiakin tapauksia ajatellen ihan kätevä. Ehkä Kaitsu ei ole supliikkimiehiä? Ainakin europarlamentaarikolla olisi mielestäni lähes välttämätöntä olla kommentointimahdollisuudella varustettu blogi.

Itse olen jo käynyt äänestämässä Terhoa, ja pidän Terhon äänestämistä viisaimpana tekona tässä tilanteessa, mutta kuten olen aiemminkin sanonut, on hyvä että myös propellipääksi itsensä tunnistaneet saavat osoittaa mieltään äänestämällä jotakuta oikeaa ehdokasta. En tiedä kuinka järkevää Pöntisen äänestäminen on, mutta kai se aina RKP:n äänestämisen voittaa.

Martel

Quote from: Kazakstan on 28.05.2009, 19:51:49Pakko nostaa sen verran hattua, että Pöntinen taitaa olla ainut Homman vaalitentissä vieraillut ehdokas, joka on kehdannut mainostaa Hommatenttiään jopa näkyvällä paikalla vaalisivuillansa.

Paitsi vaalisivuillaan, myös radiossa.

Kazakstan

Quote from: Vasarahammer on 28.05.2009, 19:46:25

Minä taas ihmettelen, miksi jotkut haluavat palkita Soinin tämän tempuista äänestämällä perussuomalaisia. Miten jotkut voivat uskoa persujen olevan "ainoa mokukriittinen vaihtoehto", kun he Soinin johdolla keskittyvät aivan muihin asioihin ja haukkuvat omia kannattajiaan.

Minä palkitsin äänelläni Sampo Terhon, en Timo Soinia. Minulla on tapana äänestää ehdokkaita enemmän yksityishenkilöinä kuin puolueidensa edustajina. Kaikki puolueet ovat mielestäni huonoja, mutta jotkin puolueet pitävät sisällään parempia yksilöitä.

IDA

Tapelkaa pojat, saatte tupakkaa  8)

Eikö nyt voisi ajatella, että molemmissa puolueissa on hyvät, maahanmuuttokriittiset ehdokkaat, joten on varaa valita?

Perussuomalaisten ehdokkaiden äänestäminen ei ole Soinin äänestämistä ja Kokoomuksen taas ei ole Kokoomuksen monikulttuurisen linjan äänestämistä. On selvää, että molemmissa puolueissa on erilaisia linjoja ja olisi hienoa, jos molemmat terävöityisivät enemmän kansallismieliseen suuntaan. Itse en panisi pahakseni vaikka vasemmistopuolueet olisivat tässä kehityksessä mukana.

Noottikriisi

Äänestäjän ainoa keino viestittää tyytymättömyytensä persuja kohtaan on jättää äänestämättä persuja ja äänestää jotakin muuta puoluetta.

Olen täsmälleen samaa mieltä mutta tämä linja on Suomelle haitallinen.

Ei minulla ainakaan ole ensisijaisena tavoitteena viestittää mitään persuille tai Soinille vaan suurille puolueille että en hyväksy niiden mokutuslinjaa.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

hxv

Quote from: Kazakstan on 28.05.2009, 19:53:49

Minä palkitsin äänelläni Sampo Terhon, en Timo Soinia. Minulla on tapana äänestää ehdokkaita enemmän yksityishenkilöinä kuin puolueidensa edustajina. Kaikki puolueet ovat mielestäni huonoja, mutta jotkin puolueet pitävät sisällään parempia yksilöitä.

Tätä ihmettelen itsekin. Äänestin Terhoa ja sillä selvä. Pitäisikö meidän ihmetellä, miksi Kataisen monikulttuurisuusvimmaa halutaan tukea äänestämällä Kokoomuksen ehdokasta?

Jepulister

Voihan Sanna taas. Jos asia on kuten Pöntinen kertoo jutussa, eli Tujunen on soittanut ja kommentoinut hänen mainostaan sanoen sen olevan "siinä rajalla", kyllä hieman haiskahtaa yritys härnätä puoluejohto samanlaiseen panikointiin kuin mihin Soini ajettiin Halla-ahon ehdokkuuden kanssa.

Martel

Quote from: Jepulister on 28.05.2009, 20:00:11
Voihan Sanna taas. Jos asia on kuten Pöntinen kertoo jutussa, eli Tujunen on soittanut ja kommentoinut hänen mainostaan sanoen sen olevan "siinä rajalla", kyllä hieman haiskahtaa yritys härnätä puoluejohto samanlaiseen panikointiin kuin mihin Soini ajettiin Halla-ahon ehdokkuuden kanssa.

Nimenomaan tuosta lienee kysymys. Onneksi Pöntisen ja puoluejohdon välillä on toimiva puhelinyhteys. Halla-aho/Soini-draamassa vaikutti, että kommunikaatio hoidettiin vain hiekkatytön ystävällisellä avustuksella.

Malakias

Joo, kannattaa jättää äänestämättä persuja. Sitten päästään valittamaan vaalien jälkeen kuinka paskaa porukkaa sinne on taas valittu ja kuinka maahanmuuttoasioihin ei ole tullut vieläkään mitään järkevää muutosta.

KariQVA

Tujunen on soittanut ja kommentoinut hänen mainostaan sanoen sen olevan "siinä rajalla"

No mutta olivat Tujusen myymälävarkaudetkin siinä rajalla :)

hxv

Quote from: Martel on 28.05.2009, 20:03:17

Nimenomaan tuosta lienee kysymys. Onneksi Pöntisen ja puoluejohdon välillä on toimiva puhelinyhteys. Halla-aho/Soini-draamassa vaikutti, että kommunikaatio hoidettiin vain hiekkatytön ystävällisellä avustuksella.

Ei ei. Puoluejohdon ja Pöntisen välillä ei voi olla toimivaa yhteyttä. Lue vielä kerran tuo siguni linkki. Se on siis täysin mahdotonta.

IDA

Quote from: Martel on 28.05.2009, 20:03:17

Jussi ei ollut, eikä ole PS:n jäsen. Tässä on siis pieni ero Kokoomuksen ja Pöntisen väliseen tilanteeseen.

Martel

Minä taas ihmettelen tätä jatkuvaa ihmettelemistä. Ei tarvitse mainita kuin että on menossa pönt... niin jostain ryntää persuaktiivi vaahtoamaan, että "Terho, Terho".

Ei ei. Puoluejohdon ja Pöntisen välillä ei voi olla toimivaa yhteyttä. Lue vielä kerran tuo siguni linkki. Se on siis täysin mahdotonta.

Lopettaisit jo sinäkin, hxv. Tuo on väsynyttä.

Martel

Quote from: IDA on 28.05.2009, 20:09:02
Jussi ei ollut, eikä ole PS:n jäsen. Tässä on siis pieni ero Kokoomuksen ja Pöntisen väliseen tilanteeseen.

Mitä tekemistä sillä on toimivan keskusteluyhteyden kanssa? Sellainen tarvitaan puoluejohtoon, olipa jäsen tai sitoutumaton. Sellainen vaikutelma itselleni jäi, että yksi syy välirikkoon oli puuttuva tai liian vähäinen keskusteluyhteys, jota Sanna & co. pääsi hyödyntämään. Mahdollisesti myös Antifan puuhasteli jotain, kuten nimim. 'Pöllämystynyt' kertoi. Jos välit on kunnossa, niitä on vaikeampi rikkoa Ilta-Pulun plöräyksillä. Mahdollista toki.

Tällä asialla on laajempaa merkitystä kansallismielisille, koska - kuten on nähtävissä - kaikki kansallismieliset joutuvat samankaltaisten hyökkäysten kohteeksi, puoluekannasta riippumatta.

Asia korjaantuu jos J M-K:n puoluehankkeesta kuoriutuu varteenotettava kotkanpoika. Nuivat voivat olla varma selustastaan vain jos kenraalit ovat taatusti omia.

Luotsi

Jokainen tekee omat valintansa, mutta minun nenääni Pöntinen haisee turhan paljon lapuan liikkeen mustapaidoilta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

IDA

Quote from: Martel on 28.05.2009, 20:11:09
Mitä tekemistä sillä on toimivan keskusteluyhteyden kanssa? Sellainen tarvitaan puoluejohtoon, olipa jäsen tai sitoutumaton.

No ei periaatteessa mitään, mutta muodollinen suhde on siis se, että Soini on ensisijaisesti puolueen puheenjohtaja, Jussi sitoutumaton kaupunginvaltuutettu. Eli siis erilainen kuin Kokoomuksen johdon ja Kokoomukseen sitoutuneen Pöntisen välillä.

Sellainen vaikutelma itselleni jäi, että yksi syy välirikkoon oli puuttuva tai liian vähäinen keskusteluyhteys, jota Sanna & co. pääsi hyödyntämään. Mahdollisesti myös Antifan puuhasteli jotain, kuten nimim. 'Pöllämystynyt' kertoi. Jos välit on kunnossa, niitä on vaikeampi rikkoa Ilta-Pulun plöräyksillä. Mahdollista toki.

On ehkä ennenaikaista puhua mistään välirikosta. Yksi enemmän huono päätös puolueen taholta tässä minusta vasta on tehty.

Manneri

Martelilla on joitakin hyviä perusteluita tai oikeastaan ei hyviä perusteluita vaan aika tavallisia täkyjä mitä heittää "persufaneille". Kuitenkin itse hän ei ole vielä tuonnut yhtää hyvää syytä, joka on samalla edes kohtuullisen realistinen miten kokkareiden äänestäminen, profiloituisi maahanmuuttopolitiikan kritiikkinä.

Pönttinen on vain verkko, jonka avulla kokkarit yrittävät pitää kannatuksensa poissa persujen laareista. Epäilemättä viisasta, kun osa on jo mennyt halpaan.

Vaikka, kuinka uskoisi ja miksei uskoisi, kun tiedämme Pönttinen on ollut asiamme edustajia kauan ennen vaaleja. Se ei kuitenkaan pois sulje sitä, että hän on tällä kertaa vain kokkareiden tuke, jonka tarkoitus on estää äänestäjien kato omasta puolueesta persujen laariin.

Kaikki kunnia, kuitenkin Kaitsulle ja toivotan jo etukäteen onnea tuleviin kurinpitotoimiin, jota puolue alkaa häneen kohdistaa.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Manneri on 28.05.2009, 20:28:49

Pönttinen on vain verkko, jonka avulla kokkarit yrittävät pitää kannatuksensa poissa persujen laareista. Epäilemättä viisasta, kun osa on jo mennyt halpaan.

No mitä vaihtoehtoja Soini meille propellipäille jätti kuin Soinin itsensä? Halla-aho olisi oikeasti saattanut uhata Perussuomalaisten listalta Soinia ja Soinin oli pakko pistää torpeedo kylkeen , jotta omat mahdollisuudet lisääntyisivät.

Monikohan on mennyt jo harhaan ja äänestänyt Soinia? Kahta perussuomalaista ei tule pääsemään läpi eli se on selviö ja Sampo jää rannalle.

Martel

Martelilla on joitakin hyviä perusteluita tai oikeastaan ei hyviä perusteluita vaan aika tavallisia täkyjä mitä heittää "persufaneille". Kuitenkin itse hän ei ole vielä tuonnut yhtää hyvää syytä, joka on samalla edes kohtuullisen realistinen miten kokkareiden äänestäminen, profiloituisi maahanmuuttopolitiikan kritiikkinä.

Yritä hyvä mies ymmärtää, että ei näissä vaaleissa ratkaista Suomen maahanmuuttopolitiikkaa - täysin huolimatta siitä, että jotkut ehdokkaat siihen ottavat kantaa. Tämän vaalin voittajat lähtevät Brysselin byrokratiaan vaikuttamaan omalta pieneltä osaltaan EU-lainsäädäntöön ja mm. Turkin mahdolliseen jäsenyyteen. Tämä vaali on vain pieni tiedustelujoukkojen suorittama tunnustelu. Varsinainen taistelu käydään parin vuoden kuluttua eduskuntavaaleissa.

En nyt haluaisi puhua persuista, kun tämä thread käsittelee Pöntistä, mutta kun te ette jätä rauhaan, niin jatketaan:

Persufaneja vaivaa psykologinen ongelma jota, paremman puutteessa, kutsun taloustieteen termillä "uponneet kustannukset". Määritelmän mukaan "uponneet kustannukset" ovat jotain joka on sijoitettu asiaan (yritykseen, tehtaaseen tms.), mutta jonka ei pidä vaikuttaa myöhempiin sijoituspäätöksiin. Kysymys on siitä, kannattaako heittää hyvää rahaa huonon perään. Yleensä ei kannata.

Kun ihminen sijoittaa johonkin aikaansa ja energiaansa, hänestä tulee entistä sitoutuneempi asiaan. Toisin sanoen, asiat hoituvat päinvastaisessa järjestyksessä kuin yleensä luullaan. Kun ihminen on sijoittanut paljon aikaansa ja sydänvertaan johonkin, sanotaanko vaikkapa Perussuomalaiseen puolueeseen; kehunut sitä ja sen ehdokkaita kavereilleen; hehkuttanut sitä netissä jne., hänen on tavattoman vaikea päästää irti puolueesta silloinkaan kun tosiasiat puhuvat irti päästämisen puolesta.

Pörssissä tämä psykologinen ansa toteutuu siinä, että tappiolla olevilla on taipumus ostaa lisää, "alentaa keskihintaa". Nyt kun Halla-aholla tuli tappiota, persufanit yrittävät alentaa keskihintaa sijoittamalla Terhoon ja Van Wonterghemiin. Irti ei voi päästää, kun on sijoitettu niin paljon. "Kyllä se vielä joskus kääntyy", persufani tuumii.

Fiksumpaa olisi vain päästää irti. Persut voi pitää yhtenä vaihtoehtona, mutta ei "ainoana vaihtoehtona". Mokukriittisyyden siemeniä pitää heittää kaikkialle. Jossain ne lähtevät kasvamaan paremmin kuin muualla. Persujen kohdalla siemenet näyttävät langenneen hedelmättömään maahan. Persuja ei tarvitse unohtaa, mutta on parempi etsiä viljavampia aroja. Yksi tällainen on J M-K:n perusteilla oleva puolue. Toinen on Kokoomus. Kolmas on ... keksikää itse. Ei täällä tarvita keskusjohtoisuutta eikä "maahanmuuttokriittisten rintamaa". Antaa kaikkien kukkien kukkia. Omasta näkökulmastani sekä persukukka (horsma?) että ruiskukka näyttävät aika nuukahtaneilta, enkä muutenkaan oikein jaksa uskoa, että poliittisella vaikuttamisella kyettäisiin estämään mitään. Iso pyörä pyörii.

Lopetan tältä päivältä tähän, ja loppuviikolla en paljoa nettaile. Muistakaa hehkuttaa persuja, persufanit!

hxv

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 28.05.2009, 20:35:57

No mitä vaihtoehtoja Soini meille propellipäille jätti kuin Soinin itsensä? Halla-aho olisi oikeasti saattanut uhata Perussuomalaisten listalta Soinia ja Soinin oli pakko pistää torpeedo kylkeen , jotta omat mahdollisuudet lisääntyisivät.

Monikohan on mennyt jo harhaan ja äänestänyt Soinia? Kahta perussuomalaista ei tule pääsemään läpi eli se on selviö ja Sampo jää rannalle.

Yksi perussuomalainen on varma, kaksikin mahdollista. Siinä vaiheessa kun se yksi varma palaa eduskuntaan, kakkosvaihtoehto menee tilalle. Eli Virtanen tai Terho.

Äänestäjä

Quote from: hxv on 28.05.2009, 20:50:21
Quote from: kaksinaismoralismirules! on 28.05.2009, 20:35:57

Yksi perussuomalainen on varma, kaksikin mahdollista. Siinä vaiheessa kun se yksi varma palaa eduskuntaan, kakkosvaihtoehto menee tilalle. Eli Virtanen tai Terho.

Tuli muuten mieleen mielenkiintoinen asia.

Mitä jos Terho pääsisi suoraan Brysseliin, tai sijoittuisi varasijalle Soinin jälkeen, mutta päättäisikin eduskuntavaalien alla siirtyä JMK:n puolueeseen?

Saisiko JMK:n puolue euroedustajan, vai luovutettaisiinko 'Terhon paikka' jonossa seuraavana olevalle Persulle?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Maisteri Nuivakka

Ylen pääuutisten mukaan Soini on rahvaanomainen röhnöttäjä. Oli aika hyvä persumainos kyllä koko uutisjuttu.  :D
Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

Goman

Hieno juttu!
Kokoomuksessa on katto korkealla ja seinät leveät, ja näyttääkin siltä että yhdeltä laidalta kuuluu sinivalkoinen suomalainen ääni. Enkä usko että se on ainoa. Suureen puolueeseen mahtuu paljon.
Tiedä vaikka vaalien tuloksena se sinivalkoinen ääni voimistuisi. Sehän on äänestäjistä kiinni. Demokratiaan kuuluu olennaisena osana vaihtoehtojen tarjonta. Ja jos tämä vaihtoehto saa kannatusta, niin se on merkki siitä että äänestäjät ovat heräämässä.
Eivätköhän nuo vaalien analysoijat laske senkin tarkkaan että kuinka paljon
mamu-kriittiset eri puolueiden ehdokkaat kannatusta saavat.

Itse en ala kättä vääntämään siitä, minkä puolueen mamu-kriittistä kannattaa äänestää. Sillä äänestyspäätös perustuu muutamiin muihinkin kriteereihin.
Kuten mm. talous-, vero,- elinkeino, työllisyys,- ja eläkepolitiikka.
Olkoon sitten mamu-kriittisyys vaikka piste i:n päällä.

Mika.H

Hahhaha..;I

Sannahan on kaitsun paras mainostaja..;)

http://www.youtube.com/kaipontinen

Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin kaitsu vaatii

"Sosiaalipummimaahanmuuttajille stoppi"

Eikös tuo ole jopa pahimpien mokuttajien toive?

Uba-akka tietysti vastustaa tuotakin..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

ttw

Quote from: Maisteri Nuivakka on 28.05.2009, 20:57:53
Ylen pääuutisten mukaan Soini on rahvaanomainen röhnöttäjä. Oli aika hyvä persumainos kyllä koko uutisjuttu.  :D

Joo hyvin meni persuille pisteet pätkästä. Ylellä on varmaan hartaasti yritetty saada leikkaus näyttämään mahdollisimman huonolta persuille, mutta väärin meni.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Turkulaine

Muuten olen Martelin kanssa samaa mieltä, mutta en allekirjoita näkemystä eurovaalien vähäisestä merkityksestä. Suuri poliittisesti epäkypsä yleisö nimittäin ei osaa etsiä tietoa ja punnita näkemyksiään esitettyjen teesien ja mielipiteiden valossa.

Tavalliselle pölvästille poliittinen uskottavuus on yhtä kuin suosio ja näkyvyys. Katainen ja Vanhanen ovat uskottavia koska he ovat suurten puolueiden johdossa, viroissa ja paljon telkkarissa. Vaikka miesten suusta tulee pelkkää puppua eikä asioista tunnuta ymmärtävän mitään, ovat he hyviä jätkiä kun he ovat suosittuja. Pikkupuolueet ovat pellepuolueita siksi että ne ovat pikkupuolueita, ei siksi mitä niiden edustajat sanovat ja kirjoittavat.

Perussuomalaisista voi tulla yleisön silmissä varteenotettava ja uskottava puolue vasta kun he saavat tarpeeksi äänestäjiä ja kun heitä kuvataan ja heistä kirjoitetaan. Vaikka mielipiteet olisivat täsmälleen samoja kuin pellepuolueaikoina. Moni poliittisesti epäaktiivinen tulee tekemään eduskuntavaalien äänestyspäätöksensä sen perusteella mitä tapahtuu eurovaaleissa.

Noin yleensäkin jos yksi ihminen on oikeassa ja sata äänekästä väärässä, ainoastaan älyllisesti rohkea ihminen kykenee näkemään asioiden todellisen laidan ja asettumaan sen yhden puolelle.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

reino

Quote from: Joonatan on 28.05.2009, 18:50:16
Oma veikkaukseni olisi että Pöntinen pääsisi läpi jos pitää yhtä kovaa (ja kovan rahan) rummutusta päällä, eikä suostu antamaan periksi puolueen painostukselle.

Näin on.

Tähän mennessä tapahtunut: miljoona suomalaista on lukenut tuon iltapulun jutun. Heistä kolmasosa on todennut siinä pöydässä työkaverilleen tai baarikaverilleen tai vaimolleen, että perskule, taidanpas sittenkin äänestää eurovaaleissa. Valitettavasti vain joka kolmas noin sanonut jaksaa muistaa lupauksensa vielä viikon ajan. Mutta sekin on sentään 100 000 äänestäjää.

Kaitsun läpimeno alkaa näyttää yhä varmemmalta. Erittäin asiallista iltapäivälehtijulkisuutta, jonka ydinlauseesta KUKAAN suomalainen ei oikeasti ole eri mieltä.

...kyllä hieman haiskahtaa yritys härnätä puoluejohto samanlaiseen panikointiin kuin mihin Soini ajettiin Halla-ahon ehdokkuuden kanssa.

Kokoomus ei voi millään keinolla peruuttaa Pöntisen ehdokkuutta.

Kaikki kunnia, kuitenkin Kaitsulle ja toivotan jo etukäteen onnea tuleviin kurinpitotoimiin, jota puolue alkaa häneen kohdistaa.

Persuilla tuntuu jostain syystä olevan vankka perstuntuma, että jos puolueen jäsen tekee "väärin", niin puoluejohdolta on odotettavissa kurinpitotoimia. Mistähän tällainen perstuntuma on mahtanut saada alkunsa?  ;D ;D

Mitäs Kokoomus voisi tehdä? Erottaa läpi päässeen euroedustajan puolueesta? Tai olla ottamatta läpi pääsemätöntä Pöntistä enää ehdolle, jolloin Kotimaan Pienjyrsijät -puolueella olisi Pohjanmaalla aivan helvetin kova ehdokas tarjolla.

Mitäs luulet, että Kokoomuksen kannattaisi tässä pelitilanteessa tehdä?  ;D

Äänestäjä

Quote from: Mika.H on 28.05.2009, 21:03:46
Hahhaha..;I

http://www.youtube.com/kaipontinen

Tiukkaa tavaraa. Tästä tulee varmaan jo ihan legendaa nuorisonkin parissa, kun lähtee leviämään. :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers