News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-09-01 Yle uutiset: Kristilliset & Koti,uskonto,isänmaa ja perinteiset arvot

Started by skrabb, 01.09.2012, 19:04:18

Previous topic - Next topic

skrabb

Krisut avasivat tänään kunnallisvaalikampanjansa teemalla perinteiset arvot.
http://areena.yle.fi/tv/1625550 (alk. 01.49)
Räsänen & Koti, uskonto ja isänmaa (02.04)

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

sivullinen.

Perinteisissä arvoissa maallinen valta ja hengellinen valta kuuluvat eri tahoille. Niiden sotkeminen on teokratiaa. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Kristilliset voisivat alkaa kunnioittaa kristillisiä arvoja eli lakkauttaa puolueensa ja alkaa saarnaamaan; tai sitten vaihtaa nimensä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

John

Erittäin tärkeitä arvoja. Toivottavasti kd pärjää vaaleissa hyvin.

ruikonperä

Kun elämän ohjeena on kirja muinaisista tarinoista, niin se osoittaa jo semmoista kritiikin puutetta että Suomi KD-puolueen vallassa olisi pirun ikävä paikka.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Nissemand

Quote from: ruikonperä on 01.09.2012, 19:43:35
Kun elämän ohjeena on kirja muinaisista tarinoista, niin se osoittaa jo semmoista kritiikin puutetta että Suomi KD-puolueen vallassa olisi pirun ikävä paikka.

peesi
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Oami

En edelleenkään tajua tätä fraasia. Olen varmaan kysynyt ennenkin, mutta kysynpä nyt uudestaan.

Siis onko olemassa jokin poliittinen tahto, joka haluaa riistää kansalaisilta kodin ja uskonnon? (Isänmaan jossain määrin ymmärrän.)

"Koti, uskonto ja isänmaa" on reliikki sodan ajalta. Silloin se toki olikin ymmärrettävä, Neuvostoliittohan aivan konkreettisesti vei monilta suomalaisilta kodin, ja jos olisi onnistunut, olisi vienyt uskonnon ja isänmaankin. Mutta miten se rinnastuu tähän päivään?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Emo

Sori pojat, mutta nyt pitää valmistautua sylkemään toiseenkin suuntaan...

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/koti-uskonto-isanmaa-kokoomuksen-varapuheenjohtaja-toivoo-paluuta-perinteisiin-arvoihin

Koti, uskonto, isänmaa - kokoomuksen varapuheenjohtaja toivoo paluuta perinteisiin arvoihin

QuotePuoluejohtoon nostettiin Rovaniemellä konservatiivileirin ehdokas, ensimmäisen kauden kansanedustaja Janne Sankelo. Hän pudotti varapuheenjohtajan pallilta huomattavasti liberaalimman Sampsa Katajan.

"Uskon että olin oikeaan aikaan oikeassa paikassa", vaasalainen Sankelo arvioi. "Kokousväki päätti, että puoluejohtoa on hyvä laventaa vastaamaan kokoomuksen ideologista taustaa."

Sankelo määrittelee itsensä maltilliseksi konservatiiviksi ja oikeistolaiseksi. Kolmiyhteys koti, uskonto, isänmaa on hänen aatteellisuutensa perusta.

"Puoluekokousväkikin koki, että kokoomuksen on tarpeen korostaa näitä asioita."

QuoteMiltään veneenkeikuttajalta Sankelo ei kuitenkaan vaikuta. Hallitusyhteistyöstä hänellä on pääasiassa hyvää sanottavaa.

Toni R Jyväskylästä

Aapo

Quote from: Oami on 01.09.2012, 23:17:08
En edelleenkään tajua tätä fraasia. Olen varmaan kysynyt ennenkin, mutta kysynpä nyt uudestaan.

Minäpä avaan tätä siten kun olen itse ymmärtänyt:

1) Koti: ydinperhe. Ei homoavioliitoille tai -adoptiolle.

2) Uskonto: valtionkirkko ja uskonnonopetus.

3) Isänmaa: asevelvollisuus miehille.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

no future

Quote from: Aapo on 01.09.2012, 23:52:31

Eli paluu vanhoihin "hyviin" aikoihin ja arvoihin.  :roll: Kuinkahan moni suomalainen allekirjoittaa nämä teesit nykyään ainakaan  yllä olevassa muodossa? Ja kuinka moni alle viisikymppinen? Puhumattakaan nuoremmista ikäluokista...

EL SID

Quote from: no future on 02.09.2012, 00:13:21

Eli paluu vanhoihin "hyviin" aikoihin ja arvoihin.  :roll: Kuinkahan moni suomalainen allekirjoittaa nämä teesit nykyään ainakaan  yllä olevassa muodossa? Ja kuinka moni alle viisikymppinen? Puhumattakaan nuoremmista ikäluokista...

muun muassa minä ja matkaa on 50 ikävuoteen vielä pitkälti. kaikki eivät ole loosereita.

Sakari

Quote from: EL SID on 02.09.2012, 00:26:26

muun muassa minä ja matkaa on 50 ikävuoteen vielä pitkälti. kaikki eivät ole loosereita.

Samoilla linjoilla. Paitsi viimeinen, mielestäni kansalaisvelvollisuus pitäisi koskea kaikkia suomalaisia.
Ooh lalaa...

John

Miten niin paluu johonkin? Jos satuit huomaamaan, niin kaikki nuo nimimerkki Aapon määritelmässä olevat asiat ovat tällä hetkellä voimassa.

Oami

En oikein ymmärrä vieläkään. Koti se on homoillakin ja uskonto eriuskoisillakin. Ja sitten on ne jotka omasta tahdostaan ovat ilman uskontoa.

Mutta jos tuo lista nyt tosiaan on se mitä tässä haetaan, niin en oikein näe miten se kunnallisvaaleihin liittyy. Eiväthän kunnat päätä mitään noista asioista vaan valtio.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Saturoitunut

Koti on uhattuna, kun ihmisiä aletaan pakkosijoittaa gettoutumisen estämiseksi.

Uskonto on uhattuna kun muslimit valtaa Suomen.

Isänmaa on uhattuna, kun Sixpack-puolue luovuttaa itsenäisyyden EU:n hellään huomaan.

Siinä öyhöteesit.

Kukaan ei ole omasta tahdostaan ilman uskontoa sen enempää kuin uskonnollinenkaan. Uskot, tai et, etkä muuta voi. En voi olla huomaamatta Kokoomuksen konservatiivikakkosmiehen vertautumista Mitt Romneyn konservatiivikakkosmieheen Paul Ryaniin. Onkohan Sankelollakin menneisyydessään etninen tyttöystävä? :(

B52

1) ydinperhe ok, mutta miten sinua tai minua voi kiinnostaa mitä muut tekevät vehkeillään?

2) Voi vittu.(tähän lainaan hyvän ystäväni kommenttia uskonnosta) " Mutta ei tuo poista kaikkien uskontojen mädännäisyyttä ja pidän uskonnon tuputtamista nuorelle pedofiliaan verrattana tekona."

3) Ilmanmuuta, miksei myös naisille, tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kun eletään.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

hattiwatti

Quote from: Ulkopuolinen on 02.09.2012, 10:26:13
Quote from: John on 01.09.2012, 19:38:32

Tähän komppaus.

Soini ainakin tekee kaikkensa auttaakseen Krisuja. Se takiaislöpinä kääntyy taatusti KooDeen kannatukseksi.

Niin, Soinia varmaan vituttaa kun hallitus syntyi PS poisjäämisestä huolimatta takiasten avulla. Takiaset saavat sitten päättää valtakunnan asioista. Mutta onko jonkun Räsäsen tai perussuomalaisen vastaavan ministerin linjauksissa paljoa eroa?

Itseäni tympii tälläinen takiaspuhe. Koko Suomi odottaa kädet ristissä, että tulevan jytkyn tekijäpuolueen johtaja kertoisi mihin he aikoisivat kuntajytkyään käyttää? Siitä Soinin pitäisi puhua. Sen sijaan hän on uutisten mukaan puhunut kilometrikorvausten kaltaisesta superaiheesta, ja tietenkin eurokriisistä vaikka kyseessä on kunta eikä eurovaalit.

Kun ei sanottavaa ole, haukutaan muita takiaisiksi. Mielestäni helvetin mautonta. KooDee sympatiaäänet ansaitseekin.

elven archer

Quote from: John on 01.09.2012, 19:38:32
Miksi? KD on nyt hallituksessa kylvämässä rahaa Euroopan tuuliin. Maahanmuuttoon eivät ole oleellisilta osin puuttuneet. Mitä jää jäljelle? Se, että Räsänen yrittää tuputtaa omia arvojaan toisten kotiin.

elven archer

Siis onko olemassa jokin poliittinen tahto, joka haluaa riistää kansalaisilta kodin ja uskonnon? (Isänmaan jossain määrin ymmärrän.)
En tiedä, mitä haluavat, mutta siihenhän se näyttää johtavan.

D-con

Aivan riittävän hyvät arvot puolueella on ja tahtotila myös ajaa niitä, mutta hiukan poliittista peliä toki heilläkin on pelkän lähimmäisenrakkauden lisäksi. Hyvä sekin: http://harrieerikäinen.fi/blogi/2012/01/12/65#comments

standardi

Vaikken itse ole uskonnollinen, KD:n arvojen mukaisessa yhteiskunnassa voisi olla enemmän järkeä kuin nykyisessä arvonihilismissä.

Sinänsä yllätyn, että Hommallakin perinteisten arvojen allekirjoittajat näyttäisivät olevan vähemmistössä. Monikulttuurikin on loppujen lopuksi seuraus pitkään jatkuneesta kulttuurillisesta rappiosta. Pitäisi puuttua ongelman juuriin ja palata takaisin vahvaan kansallisvaltioon, jossa pelataan yhteisillä pelisäännöillä sekä tiedostetaan perheen, kasvatuksen ja (itse)kurin merkitys.

...Ja kyllä, ollaan valmiita uhraamaan vähän yksilönvapautta solidaarisuuden hyväksi, niin fassissmia kuin se nykyään onkin. Ihmisen elämä on tarkoituksellista, kun hän elää jotain itseään suurempaa varten.

kekkeruusi

^Jos joku oikeasti alkaisi tuollaista fasismia tänne pykäämään, niin minä olen valmis tarttumaan aseisiin sen estämiseksi. Onneksi sellaista ei ole tapahtumassa.

IDA

KD:n olisi ilmiselvästi lisättävä tuohon vielä sivistys ja koulutus.
qui non est mecum adversum me est

Kristiina

Quote from: standardi on 03.09.2012, 18:16:13

Sinänsä yllätyn, että Hommallakin perinteisten arvojen allekirjoittajat näyttäisivät olevan vähemmistössä. Monikulttuurikin on loppujen lopuksi seuraus pitkään jatkuneesta kulttuurillisesta rappiosta. Pitäisi puuttua ongelman juuriin ja palata takaisin vahvaan kansallisvaltioon, jossa pelataan yhteisillä pelisäännöillä sekä tiedostetaan perheen, kasvatuksen ja (itse)kurin merkitys.

Eihän tämä Homma mikään isänmaallisten ja kristinuskolle myötämielisten palsta olekaan, ateistit täällä lähinnä riekkuvat. Islamia vastustetaan, koska vastustetaan kaikkia uskontoja, kristinusko ja juutalaisuus mukaanlukien.

Minullekin valkeni vasta jokin aika sitten mikä tämä Perussuomalaisten Homma/Sisusiipi todellisuudessa on. Pitää pitää huoli, että ei äänestä yhtään tämän lajin edustajaa, jos Perussuomalaisia aikoo äänestää. Voi olla, että ääni voi sittenkin mennä taas Kristilisdemokraateille, vaikka en tykkää yhtään että huseeravat hallituksessa Kataisen kanssa ja velkaannuttavat Suomen velkaorjuuteen asti, jolloin Suomelle voi sanella mitä vaatimuksia tahansa.

elven archer

Quote from: standardi on 03.09.2012, 18:16:13
Monikulttuurikin on loppujen lopuksi seuraus pitkään jatkuneesta kulttuurillisesta rappiosta.
Ei minusta. Monikulttuurihan tarkoittaa niiden joidenkin kaipaamien perinteisten arvojen nimiin vannomista. Ainoa suuri ero aikaisempaan on se, että laitetaan näitä erilaisia perinteisten arvojen kokoelmia rinnakkain saman yhteiskunnan sisään tyypillisesti vähemmän perinteisten arvojen sekaan (vrt. islam vs. länsimainen ajattelu) ja katsellaan, kun törmätessä rytisee.

Milloin monikulttuurin etenemisessä yksilönvapauden ja muun joidenkin mielestä kamalan liberaalin lässytyksen nimiin vannovat ihmiset ovat tuottaneet ongelmia tuodessaan omaa kulttuuriaan osaksi moninaisuuden mosaiikkia? Minä en ole tietoinen sellaisesta kehityskulusta missään päin maailmaa. Mieti vaikka omaa monikulttuurin vastustustasi. Mitä siinä siinä oikein vastustat, millaisia kulttuureja? Niitäkö, joissa arvot ovat "rapautuneet", vaiko niitä, jotka ovat säilyttäneet arvomaailmansa varsin tiukasti vuosisadoista toiseen?

Pitäisi puuttua ongelman juuriin ja palata takaisin vahvaan kansallisvaltioon, jossa pelataan yhteisillä pelisäännöillä sekä tiedostetaan perheen, kasvatuksen ja (itse)kurin merkitys.
No jaa. Onhan hyvä juttu vetää yhtä köyttä, mutta kääntöpuolena sama köysihän voi toimia myös hirttoköytenä. Kun kysellään moisten arvojen perään, niin tyypillisesti siihen liittyy tietynlainen kontrolli (muihin) ja se ei ole minusta ollenkaan toivottava asia, vaan enemmänkin ahdistava. Ei minusta yhteisön vahvuus vaadi mitään suurta kontrollia, enkä itse asiassa usko sellaisen olevaankaan se vahvin side. Toisia kohtaan pitää käyttäytyä hyvin, mutta siihen voisi myös laskea sen, ettei myöskään työnnetä nenää toisten yksityisiin asioihin.

Eli eletään ja annetaan toistenkin elää. Kun vain löytäisimme siihen ajatukseen perustuvan yhteisöllisen välittämisen, niin se olisi jotain poikkeuksellisen hienoa.

...Ja kyllä, ollaan valmiita uhraamaan vähän yksilönvapautta solidaarisuuden hyväksi, niin fassissmia kuin se nykyään onkin. Ihmisen elämä on tarkoituksellista, kun hän elää jotain itseään suurempaa varten.
Jokainen määrittelee itse elämän tarkoituksen. Siten kukaan ei voi uskottavasti sanoa, että elämä on jollain tapaa palkitsevampaa, kun elää näin tai niin.

IDA

Quote from: Kristiina on 03.09.2012, 19:12:56
Eihän tämä Homma mikään isänmaallisten ja kristinuskolle myötämielisten palsta olekaan,

No ei ole ei.

Minullekin valkeni vasta jokin aika sitten mikä tämä Perussuomalaisten Homma/Sisusiipi todellisuudessa on. Pitää pitää huoli, että ei äänestä yhtään tämän lajin edustajaa, jos Perussuomalaisia aikoo äänestää.

Kyseessä ei ole mikään sama asia. PS:ssä pyörivistä aika harva on äänekäs täällä. Uskontomyönteisyyttä on varmaakin yhtä paljon kuin välinpitämättömyyttä siitä, mutta uskontovastaisuutta vähempi.

qui non est mecum adversum me est

Kristiina

Quote from: Markku Stenholm on 03.09.2012, 19:52:32
Kyseessä ei ole mikään sama asia. PS:ssä pyörivistä aika harva on äänekäs täällä. Uskontomyönteisyyttä on varmaakin yhtä paljon kuin välinpitämättömyyttä siitä, mutta uskontovastaisuutta vähempi.

Se on aivan totta. PS lähtökohtaisesti vaikuttaisi olevan järkevien maltillisten käsissä, mutta kyllä minä nyt senkin olen pannut merkille, että Homma-Sisusiiven persuedustajat näyttävät olevan melkein kaikki ateisteja ja pitkässä juoksussa tällä on merkitystä. Ateistien haavekuvana oleva uskonnoton valtio kun edustaa totalitarismia sen ilkeimmässä muodossaan. Raamatut roskiin, kristityt/juutalaiset vainon alle, ihan kuin tämä olisi nähty jo joskus. Jos siis pitää punnita, niin kyllä minun äänestyskantani ainakin ratkaisee se onko ehdokas kristitty vai ei/suhtautuuko myönteisesti kristinuskoon vai ei ja se on se kaikkein tärkein mittari, kaikki muu, jopa se maahanmuuttokriittisyys on paljon vähäarvoisempaa.

elven archer

Quote from: Kristiina on 03.09.2012, 20:28:16
Se on aivan totta. PS lähtökohtaisesti vaikuttaisi olevan järkevien maltillisten käsissä, mutta kyllä minä nyt senkin olen pannut merkille, että Homma-Sisusiiven persuedustajat näyttävät olevan melkein kaikki ateisteja ja pitkässä juoksussa tällä on merkitystä.
Sanoit juuri, että ateistit eivät ole järkeviä maltillisia. Se on varsin... erilainen näkemys, mitä normaalisti kuulee. Haluaisitko perustella ajatustasi jotenkin?

Ateistien haavekuvana oleva uskonnoton valtio kun edustaa totalitarismia sen ilkeimmässä muodossaan.
Haluatko perustella? Millaista tämä totalitarismi olisi ja miten se liittyy ateismiin, joka ei ota mitään kantaa yhteiskunnan valtaan eri yhteiskunnan tasoilla tai alueilla. Se vain toteaa, että jumalaa ei ole. Sillä tiedolla voi jokainen sitten tehdä, mitä lystää, tai olla tekemättä.

Jos siis pitää punnita, niin kyllä minun äänestyskantani ainakin ratkaisee se onko ehdokas kristitty vai ei/suhtautuuko myönteisesti kristinuskoon vai ei ja se on se kaikkein tärkein mittari, kaikki muu, jopa se maahanmuuttokriittisyys on paljon vähäarvoisempaa.
Kuulostaa taas aika erikoiselta, jos olet huolissasi totalitarismista. Ateismilta moiset näytöt puuttuvat kokonaan, joka on luonnollista, koska ateismi ei ota mitään kantaa aatteena mihinkään edes tuon suuntaiseen. Sen sijaan esim. kristinuskolla ja kommunismilla on esittää vakuuttavia suorituksia siitä, kuinka otetaan kuristusote ihmisistä. On ollut inkvisitiota, on helvetin tulilla ja kankkua lipovilla lieskoilla pelottelua, on "väärien" ajatusten kieltämistä ja toisinajattelijoiden vainoa. Ateismi ei liity mihinkään tällaiseen, koska ateismi ei mm. esitä mitään moraalisia tai yhteiskunnallisia teorioita.

Arvoton

1. Meitä sinkkuja on vissiin puolet kaikista aikuisista. Homot voivat rakastella ja asua yhdessä ja vaikka avioitua, jos se on niin -kkelleenn... tärkeetä, mutta se lapsen etu on ainoa arvo. Arvoa ei ole aikuisten eduilla tai tarpeilla.

2. Kirkosta erosin 88 ja nuoruudesta on muutama ihan hyvä tuttu seurakuntanuorista. Uskovat uskokoot ja monelle se antaa sisällön elämään, mutta en panisi pahakseni, vaikka monet jalot arvot tulisivat muualtakin kuin uskonnoista. Suomi ei tarvitse uusia uskontoja ja niiden lähettiläitä kehitysmaista.

3. Ei ole toista Suomea. Sitä ainoaa ja etenkin sen kansaa voi kehittää. Kehitystä ei ole tehdä tästä muuta maata täyttämällä sitä muilla kansoilla, koska silloin tämä ei enää ole Suomi. Suomi muutetaan muuksi joka päivä. Kannatan kansainvälisyyttä, mutten Suomen monikansallistamista.

Äänestän vaaleissa vastajytkyn vastajytkyä.

Kristiina

Elven Archer: Oletko todellakin unohtanut (vai tarkoituksellisesti halunnut unohtaa), että Neuvostoliitto oli juuri ateistinen diktatuuri, Pohjois-Korea on sitä myös kuten lähes kaikki kommunistiset diktatuurit. Pahimmat kristittyjen vainot ovat olleet juuri ateistisissa valtioissa ja muslimivaltioissa. Islamilainen diktatuuri ei paljon poikkea ateistisesta diktatuurista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Neuvostoliitossa

QuoteAluksi bolševikit suhtautuivat uskontoon harmittomana taikauskona, joka vähitellen tieteen edetessä tulisi häviämään. Vuonna 1921 suhtautuminen kuitenkin muuttui ja puolue omaksui uuden "taistelevan ateismin" ja "taistelevan materialismin" periaatteet, joiden perusteella aloitettiin laaja uskonnonvastainen propagandakampanja. Jumalattomien liiton (myöhemmin Taistelevien jumalattomien liitto) suoritti ateismin levitystyötä.

NKP:n keskuskomitea joutui kuitenkin vuonna 1929 toteamaan, ettei uskonnonvastainen propagandan levittäminen ollut tuottanut toivottua lopputulosta ja että uskonnonvastainen toimintaohjelma tuli uudistaa. Tämän jälkeen Neuvostoliitossa alkoi laajamittainen uskontojen vainoaminen. Valtaosa eri uskontojen papistosta joko lähetettiin vankileireille, teloitettiin tai joutui pakenemaan maasta. Kaikki löyhästi määritelty "uskonnollinen propaganda" kiellettiin, mukaan lukien raamattupiirit, uskonnolliset nuoriso- ja naisjärjestöt sekä uskontokuntien ylläpitämät kirjastot ja lukusalit. Saman aikaisesti annettu uusi laki edisti uskonnonvastaisen propagandan levittämistä. Keskuskomitea perusti myös niin kutsutun "kulttikomitean" uskonnon hävittämisen hallintaa varten. Varsinainen opetustyö annettiin Jumalattomien liiton vastuulle. Valtion keskuspropagandakoneisto tuotti aineistoa, jota oli määrä käyttää liiton säännöllisissä kokouksissa maan jokaisessa kylässä, tehtaassa ja toimistossa. Vuonna 1940 näitä luentotilaisuuksia pidettiin 239 000 kappaletta arvioidulle 11 miljoonan ihmisen yhteenlasketulle yleisölle.

Vuoden 1937 väestönlaskennan tuloksien perusteella 57 % neuvostoliittolaisista kuitenkin edelleen luokitteli itsensä uskovaisiksi. Tuloksen johdosta Stalin toimeenpani Jumalattomien liitossa käyntiin laajat puhdistukset liian hitaan uskonnon hävittämisen vuoksi. Toisen maailmansodan aikana erityisesti ortodoksinen kirkko otettiin mukaan Saksan vastaiseen sotaponnistukseen, ja uskontojen vaino laimeni. Vaikka jonkin verran kirkkoja avattiin uudelleen, ei valtion uskonnonvastainen asenne ratkaisevasti muuttunut. Syyskuussa 1944 keskuskomitea vaati uskonnonvastaisen "tieteellis-koulutuksellisen" propagandakampanjan tehostamista, ja vuonna 1948 joukko jumalan olemassaolosta keskustelleita opiskelijoita pidätettiin "marxismi-leninismille vihamielisen arvostelun esittämisestä".

Kristinusko taas on koko länsimaisen sivistyksemme perusta, juuri Jeesuksen Kristuksen seuraajat toivat valon ja ihmiselämän kunnioittamisen periaatteen pakanalliseen pimeyteen.

http://www.patmos.fi/leo_meller_blogi/?entityId=30

QuoteJeesuksen Kristuksen opetukset lopettivat lastenmurhat, vapauttivat naiset, lakkauttivat orjuuden, synnyttivät ensimmäiset hyväntekeväisyys- ja avustusjärjestöt ja johtivat sairaaloiden, orpokotien ja koulujen perustamiseen. Keskiajalla kristityt rakensivat kirjastoja, perustivat opistoja ja yliopistoja, asettivat työn kunniaan ja käännyttivät barbaareja. Nykyisenä aikana kristillinen opetus on edistänyt tieteitä, laajentanut poliittisia, sosiaalisia ja taloudellisia vapauksia, edistänyt oikeudenmukaisuutta ja innoittanut taiteen, arkkitehtuurin, musiikin ja kirjallisuuden piiriin liittyviä suuria saavutuksia.

Jo 2 000 vuoden ajan kristinusko on toiminut kaikkein voimakkaimpana yhteiskuntaa parempaan suuntaan muuttavana tekijänä. Mikään muu uskonto, filosofia, opetus, kansakunta tai liike ei ole muuttanut maailmaa paremmaksi siinä määrin kuin kristinusko.