News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-08-14 Ylen salattu yllätys: Mustaihoinen Mannerheimiksi

Started by Marko M, 14.08.2012, 06:27:56

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Tuossa Mannerheim elokuvassa esitetty irrallinen pätkä Talvisota elokuvassa lumipukuisine taistelijoineen saattaa Suomen historiaa tuntemattoman katselijan erehdyttää luukemaan että ko. kohtaus kuvaa suomalaisen KKK osaston hyökkäystä kenialaiseen kylään
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

foobar

Quote from: Leso on 03.10.2012, 22:02:57
Quote from: normi on 03.10.2012, 21:52:50
[...]
Tuntuu siltä, että kansakunta on jakautumassa eri leireihin... ja luulen että viime vuosina syntynyt juopa ja kaunat heijastuvat pitkälle tulevaisuuteen.

Näin on.
Enkö muka ole kertonut siitä baari-illasta opiskeluajoiltani? Siitä, kun samaan pöytään osui sekä valkoisen että punaisen lapsenlapsenlapsi? Kun valkoinen isoisoisä oli teloittanut punaisen isoisoisän vuonna 1918? Molemmat tiesivät tämän. Pöytä jäätyi. Oli 1990-luvun puoliväli.

Voi veikkoset Suomea, kun suomalaiset suuttuu.

Jos ampuminen olisi mennyt toisinpäin, olisi ammutun lapsenlapsen olisi pitänyt onnitella teosta. Muutoin hän olisi ollut rasisti. Onhan meillä kuitenkin naispresidentti ja silleen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

skrabb

Kun katsoi dokkarin viimeistä jaksoa, ei voinut kuin päätään pyöritellä: Lyytisen ja käsikirjoittaja(?)-akan falskius on... ei riitä sanat!
Tässäkin parodiassa, kuten mustalaisjutussa Puhdistus, koko kuvio kääntyikin päälaelleen l. mustalaiset joutuivat naurettavaan valoon kuten afrikan ihmeetkin. Puhumattakaan suomalaistekijöistä Eestipojalla rikastettuna.
Onkohan Lyytinen kaappinuiva? Vai ihan vaan täydellinen typerys?

Kuinka ylpeä Ylen pääjohtaja mahtanee ollakaan porukoistaan?
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Jukka Wallin

Ihan mielenkiintoinen pohdiskelu  :P
Kommentti Marski-elokuvasta: Ylen karhunpalvelus

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288505660947.html

Sen jälkeen kun Yleisradio esitteli kenialaisen Mannerheiminsa, moni on kyseenalaistanut oikeuden tehdä koko elokuvaa.
Se on tietysti epäreilua. Suomi on vapaa maa, ja se vapaus pätee myös taiteilijoihin: ohjaaja saa sijoittaa Marskinsa niin halutessaan vaikka Kuuhun.

Kokonaan toinen asia on sitten se, mitä elokuvalla saavutetaan: onko sillä mitään taiteellisia tai yhteiskunnallisia ansioita.

Ensin mainittuja on jokainen voinut tykönänsä arvioida sen jälkeen kun Yleisradio lauantaina esitti elokuvan suurelle yleisölle.

Elokuvan yhteiskunnallista merkitystä voi kuitenkin pohtia, vaikka ei olisi elokuvaa nähnytkään - ja tätä puolta onkin korostettu pitkin syksyä kummallisilla argumenteilla.

Ensinnäkin kulttuuriväki on julistanut, että elokuva purkaa Mannerheim-myyttiä. Tämä pitää sisällään ajatuksen siitä, että Marski olisi tähän asti ollut kritiikin ulottumattomissa.

Se on tietenkin, no, anteeksi vain, hölynpölyä. Marsalkan elämästä on Suomessa kirjoitettu kaikki mahdollinen ja mahdotonkin, ja taiteessa tabut vasta ovatkin ryskyneet. Marski on pantu harrastamaan seksiä milloin miehen, milloin hevosen (!) kanssa.

Myyttiteoriaan on kuitenkin takerruttu niin innokkaasti, että puurot ja vellitkin menevät sekaisin. Hiljattain isossa lehtijutussa verrattiin Marski-elokuvaa niihin teoksiin, joita on maailmalla tehty muista kansallissankareista.

Artikkelissa muistutettiin, että Kemal Atatürk kuvattiin turkkilaisdokumentissa juoppona, Thomas Jefferson pantiin amerikkalaismuseossa orjiensa eteen ja Konstantin Pätsin neuvostosuhteista on kirjoitettu Virossa.

Relevantti pointti. Ainut vain, että Atatürkilla ilmeisesti oli alkoholiongelmia, Jeffersonilla oli orjia ja Pätsillä oli outoja neuvostosuhteita. Mutta mitä kaikkea Mannerheim sitten olikin, yhtä asiaa hän ei ollut. Hän ei ollut kenialainen musta mies.

Toiseksi elokuvaa on pidetty kulttuuritekona, joka edistää suvaitsevaisuutta. Se on kömpelö perustelu: ei kai suvaitsevaisuusteoksi sentään riitä, että käydään pukemassa suomalainen asetakki kenialaisnäyttelijän ylle?

Valitettavasti tältä osin seurauksetkin ovat kaikkea muuta kuin toivottuja. Elokuva nimittäin näyttää väkisinkin pakottaneen vastakkain ne kantasuomalaiset, jotka eivät ymmärrä roolituksen logiikkaa, ja maahanmuuttajat, joilla ei ole elokuvan syntyyn osaa eikä arpaa.

Somalialaistaustainen HS-kolumnisti Naima Mohamud sanoikin asian hiljattain ääneen: Yle teki maahanmuuttajille karhunpalveluksen.
Maahanmuuttajien huoli ei kuitenkaan liikuta kulttuuriväkeä.

Päinvastoin: moni vain innolla syventää eri ryhmien välistä juopaa. Esimerkiksi Kaarina Hazard pilkkasi taannoin kolumnissaan monisanaisesti niitä suomalaisia, jotka sattuvat syystä tai toisesta pitämään maastopukua.

Se oli sikäli mielenkiintoinen hyökkäys, että kyseisen kolumnin ideana oli - Marski-elokuvan innoittamana - nimenomaan tuomita ihmiset, jotka eivät hyväksy erilaisuutta.

Ylen Marski kertoo jälleen siitä, kuinka taide- ja suvaitsevaisuuskeskustelua hallitsee ylhäältä päin älymystö. Se määrittelee käsitteet, se etsii helpot syylliset - mutta koskaan se ei katso peiliin.

Se osoittaa kyllä syrjäytynyttä suomalaisalkoholistia sormella, kun tämä purkaa ahdistustaan huutelemalla ratikassa maahanmuuttajille. Mutta se ei näe mitään outoa siinä, että matkustetaan Ylen paksun rahapussin kanssa Afrikkaan kuin siirtomaaherrat ja palkataan mustia riistohinnalla omaan kohuprojektiin, jossa nämä joutuvat takuuvarmasti arvostelluiksi.

Se mikä tavallisen kansan tekemänä olisi tuomittavaa, on ns. älymystön käsissä - taidetta.

Kirjoittaja on Ilta-Sanomien päätoimittaja

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

VirtuteEtArmis

Ylen annon myötä tästä saa monta hyvää suvaitsevaisuuskeskustelua aikaan, nyt kun on poliittisesti korrektia käyttää myös ruskeita ipsc tauluja radalla sra-larppauksessa   ;D  :P

Veikko

Quote from: Jukka Wallin on 07.10.2012, 19:59:27
Ihan mielenkiintoinen pohdiskelu  :P
Kommentti Marski-elokuvasta: Ylen karhunpalvelus

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288505660947.html

---

Ylen Marski kertoo jälleen siitä, kuinka taide- ja suvaitsevaisuuskeskustelua hallitsee ylhäältä päin älymystö. Se määrittelee käsitteet, se etsii helpot syylliset - mutta koskaan se ei katso peiliin.

Se osoittaa kyllä syrjäytynyttä suomalaisalkoholistia sormella, kun tämä purkaa ahdistustaan huutelemalla ratikassa maahanmuuttajille. Mutta se ei näe mitään outoa siinä, että matkustetaan Ylen paksun rahapussin kanssa Afrikkaan kuin siirtomaaherrat ja palkataan mustia riistohinnalla omaan kohuprojektiin, jossa nämä joutuvat takuuvarmasti arvostelluiksi.

Se mikä tavallisen kansan tekemänä olisi tuomittavaa, on ns. älymystön käsissä - taidetta.

Kirjoittaja on Ilta-Sanomien päätoimittaja

Tämän takia ostan pitkästä aikaa Ilta-Sanomat.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Seal

^^^  vau... Tänne kirjoitetun viestin pitäisi kai sisältää jotain tärkeää, mutta tuo IS:n päätoimittajan kommentti oli kyllä aika mahtavaa luettavaa..

nuiseva

Quote from: skrabb on 06.10.2012, 11:22:16
Kun katsoi dokkarin viimeistä jaksoa, ei voinut kuin päätään pyöritellä: Lyytisen ja käsikirjoittaja(?)-akan falskius on... ei riitä sanat!
Tässäkin parodiassa, kuten mustalaisjutussa Puhdistus, koko kuvio kääntyikin päälaelleen l. mustalaiset joutuivat naurettavaan valoon kuten afrikan ihmeetkin. Puhumattakaan suomalaistekijöistä Eestipojalla rikastettuna.
Onkohan Lyytinen kaappinuiva? Vai ihan vaan täydellinen typerys?

Kuinka ylpeä Ylen pääjohtaja mahtanee ollakaan porukoistaan?

Lyytinen vielä lopuksi rasistisesti haukkui kaikki kenialaiset ja kenialaisten tavat työskennellä.

Kaiken kruunasi Erkon oma tunnustus, kyllä vain, huijasimme yleä, emmekä olisi koskaan saaneet rahoitusta, jos olisimme kertoneet, mitä olemme tekemässä.  Jos yleltä löytyisi munaa, olisi Erkko Lyytikäisen pitänyt maksaa petoksella hankitut rahat takaisin ja yle olisi jättänyt dokkarin esittämättä. Erkko olisi siten voinut yrittää myydä tuotostaan jollekin maksavalle taholle.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

ikuturso

Katselin pari pätkää Lyytisen Big Brotheria. Olisiko ollut kakkos- ja kolmosjaksosta kanavasurffaillessani.

BB-talossa on mies ja nainen, jotka mutisevat. Sitten ilmeisesti BB-talon pihalla suoritetaan jotain tehtävää. Jotkut siellä yrittävät tehdä elokuvaa.

Jossain insertissä esiintyy mies, joka haluaa osoittaa YLE:lle, että mannerheim-elokuvan voi tehdä pienellä budjetilla.

Odotan vieläkin sitä luvattua Mannerheim-elokuvaa, ja ihmettelen miten tämä Big-Brothermeininki siihen liittyy?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Blanc73

Toivottavasti mahdollisimman moni katsoi/katsoo edes tuon surkuhapisan dokkarisarjan viimeisen osan. Ihan käsittämätön leffaprojekti jonka johtotähtenä on moraalisäteilevä ja epäuskottavasti kohua hämmästelevä tuottaja. Kaikki mediahässäkkä tuli yllätyksenä? Niinpä niin...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Elcric12

Quote from: ikuturso on 08.10.2012, 11:33:24
Katselin pari pätkää Lyytisen Big Brotheria. Olisiko ollut kakkos- ja kolmosjaksosta kanavasurffaillessani.

BB-talossa on mies ja nainen, jotka mutisevat. Sitten ilmeisesti BB-talon pihalla suoritetaan jotain tehtävää. Jotkut siellä yrittävät tehdä elokuvaa.

Jossain insertissä esiintyy mies, joka haluaa osoittaa YLE:lle, että mannerheim-elokuvan voi tehdä pienellä budjetilla.

Odotan vieläkin sitä luvattua Mannerheim-elokuvaa, ja ihmettelen miten tämä Big-Brothermeininki siihen liittyy?

-i-

Minulle tuli puuhastelusta mieleen Spinal Tap. Mitäs muuten sille Selin-mannerheimille kuuluu? Ainakin isot apurahat oltiin myönnetty, mutta en tiedä onko rahaa liikkunut.

Fiftari

Jokainen arvio jonka olen lukenut tuosta ylen projektista on ollut pelkästään negatiivista.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Blanc73

Quote from: Fiftari on 08.10.2012, 12:51:06
Jokainen arvio jonka olen lukenut tuosta ylen projektista on ollut pelkästään negatiivista.
Ainoa ylistävä kommentti jonka olen kuullut on Ruben Stillerin orgastiset riemunkiljahdukset ensi-illan jälkeen. Musta-Marski oli hänen mielestään parasta mitä Suomelle on tapahtunut persujen jytkyn jälkeen.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Fiftari

Quote from: Blanc73 on 08.10.2012, 12:56:51
Ainoa ylistävä kommentti jonka olen kuullut on Ruben Stillerin orgastiset riemunkiljahdukset ensi-illan jälkeen. Musta-Marski oli hänen mielestään parasta mitä Suomelle on tapahtunut persujen jytkyn jälkeen.

No kyseistä kaveria en hirveän korkealle arvosta. Mutta noi kommentit mitä olen lukenut ovat lähinnä oikeilta kriitikoilta jotka arvostelevat elokuvia ja ohjelmia muutenkin.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Rubiikinkuutio

Kaksi tuttua kertoi että se itse leffa oli roskaa, mutta se sarja olisi ollut hillittömän hauska. Ilmeisesti se itse sarja ei myöskään antanut kovikaan ruusuista kuvaa tästä "monikultuurisesta kohtaamisesta" ja kun kyselin naurun aiheita, niin kuulemaa sekä suomalaisten, että etenkin afrikkalaisten toilailut olivat suuressa osassa huumoria.

Itse en ole katsonut sarjaa enkä elokuvaa ja näillänäkymin en viitsikkään.

[EDIT:] Oho.. Lukenut. Unohda koko juttu.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Farrow

Dokkareita olen kuullut kehuttavan myös leffafriikkien tms. arvostelijoiden taholta, ja kuulemma kannattaa katsoa ensin ne, ja sitten lopuksi se itse elokuva.

Niin mä itseasiassa vähän uumoilinkin.

Ite en ole ehtinyt katsoa vielä mitään noista. Tallessa kyllä on. Odotukset ei ole korkealla leffan suhteen (ei ollut alun alkaenkaan), mutta dokkarit ois kyl kiinnostavaa nähdä.

Mut joo, tämä "kausti" lienee puitu aikalailla pohjamutia myöten. :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Elcric12

Se dokkarin finlandia-hymni -osuus oli hyvä, jopa joitan tunteita herättävä. Muutenkin ihan viihdyttävää settiä, tahallista ja  etenkin tahatonta huumoria piisaa. Leffaa en ole vielä nähnyt. Mutta ei tämä kaiken kohun (tai rahan) arvoista tietenkään ole.

rölli2

Suuri valkoinen bwana Lyytinen lähti afrikkaan tekemään elokuvaa ja uskotteli kenialaisille, että tässä nyt tehdään elämää suurempaa taidetta suomalaisille katsojille. Katsoin pari jaksoa siitä elokuvan tekemisestä. Lyytinen puhuu muka ihmetellen kuinka täällä ei mikään toimi ja ylistää sitten muka toisaalla afrikkalaisia ja heidän panostaan elokuvan tekemisessä. Ei vittu mitä paskaa. Dokkarin lopussa hän sitten toteaa, että halusi antaa suomalaisille sen saman kokemuksen jonka hän itse sai elokuvaa tehdessään, eli mannerhein voi olla musta. Onhan syvällistä. Tällä taidepläjäyksellä ei ole mitään arvoa, ei edes viihdearvoa

nuiseva

Suosittelen itsekin katsomaan sen dokkarin.  On hyvin mielenkiintoista nähdä kenialaisten luonnollinen suhtautuminen Marskiin, heisä se ei herätä tunteita. Aikataulut eivät pidä ja pankissakin kusetetaan. Erkko Lyytinen haukkuu rasistisesti koko Kenian ja kenialaisten tavat toimia. Rahaa palaa ja lopputuloksena itse elokuvaan saadaan 40 minsan edestä kuvamatskua.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Haima

Quote from: Fiftari on 08.10.2012, 13:14:52

No kyseistä kaveria en hirveän korkealle arvosta. Mutta noi kommentit mitä olen lukenut ovat lähinnä oikeilta kriitikoilta jotka arvostelevat elokuvia ja ohjelmia muutenkin.

jos yksi asia pitäisi nimetä, miksi en ikinä elämässä tule maksamaan tv-lupamaksua ja miksi Ylessä on vanhaa haikua mukaillakseni kaikki paskaa, myös kusi, asia olisi Ruben S. Aivan taukki ukko: väsyttävä, ei-hauska, ei mitään...
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

rölli2

Kenialainen katutaiteilija teki elokuvan julisteen ja totesi mannerheimistä: mies joka taistelee kansansa puolesta on rauhan mies ja siksi häntä kunnioitetaan vuodesta toiseen. Aivan Lyytinen, kunnioitetaan ei perseillä

Kimmo Pirkkala

Quote from: Fiftari on 08.10.2012, 13:14:52

Ruben "ympärileikkaus" Stiller. Eipä tuota enää voi ottaa vakavissaan leikkelykannanottonsa jälkeen.

Masa76

Stiller on mies, joka Radio Mafiasta hyllytettynä kaappasi (ns. "kökkötraktorijupakka"), tod.näk. suivaantuneen toimittajan luvalla, lähetyksen ja haukkui YLE:n vastaavat ja keskustapolitiikot. Mies, joka lausui kuuluisat sanat "se nyt on aivan varma, että Suomi ei voita jääkiekon MM-kultamitalia" viihdeohjelmassa n. viikko ennen Globenin kisoja 1995. Tykkää äänestään ja elää huomiosta. Arvostelukyky nyt on mitä on.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

normi

Pahinta jutussa oli verovarojen(lupamaksujen) tuhlailu Keniassa, halvemmalla olisi päästy (ja rahat olisi jääneet Suomeen) jos olisi tehty kotimaisin voimin Manneheim -elokuva ja ilman dokumentteja.
Impossible situations can become possible miracles

Leijona78

Quote from: nuiseva on 08.10.2012, 18:28:51
Erkko Lyytinen haukkuu rasistisesti koko Kenian ja kenialaisten tavat toimia.

Ai-jai-jai-jai, Lyytinen perkele! No, tulipa senkin oikeat ajatukset sitten esille.

Quote from: rölli on 08.10.2012, 18:35:44
Kenialainen katutaiteilija teki elokuvan julisteen ja totesi mannerheimistä: mies joka taistelee kansansa puolesta on rauhan mies ja siksi häntä kunnioitetaan vuodesta toiseen. Aivan Lyytinen, kunnioitetaan ei perseillä

Nimenomaan.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Nuivanlinna

Quote from: Mika.H on 17.08.2012, 09:07:31
Jaahas. Koko produktio olikin sitten JYTKYN syytä.

Praavdassa Veli-Pekka Lehtonen lausuu näin

""Kenian Mannerheim on kytköksissä myös perussuomalaisten vaalivoittoon. Yle lähti Mannerheim-hankkeeseen mukaan muutama kuukausi jytkyn jälkeen. Mannerheim-elokuvan tekijöiden puheet sankaruuden päivittämisestä ja leijonalogojen käyttö hankkeen yhteydessä voidaan tulkita vastavedoksi kansallismielisyyden nousulle."

Lähde, Helsingin Sanomat, 17.8.2012, C1."

Oli se semmoinen JYTKY, että Mannerheimikin mustaksi muuttui!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

törö

Quote from: Nuivanlinna on 25.10.2012, 08:51:58
Quote from: Mika.H on 17.08.2012, 09:07:31
Jaahas. Koko produktio olikin sitten JYTKYN syytä.

Praavdassa Veli-Pekka Lehtonen lausuu näin

""Kenian Mannerheim on kytköksissä myös perussuomalaisten vaalivoittoon. Yle lähti Mannerheim-hankkeeseen mukaan muutama kuukausi jytkyn jälkeen. Mannerheim-elokuvan tekijöiden puheet sankaruuden päivittämisestä ja leijonalogojen käyttö hankkeen yhteydessä voidaan tulkita vastavedoksi kansallismielisyyden nousulle."

Lähde, Helsingin Sanomat, 17.8.2012, C1."

Oli se semmoinen JYTKY, että Mannerheimikin mustaksi muuttui!

Eiköhän tuo kukkahattujen kosto näy kuntavaaleissa.

johnnynemesis

Juu ja lisää taitaa piisata: Kaveri on töissä Ylellä ja kertoi, että tällaista taidespektaakkelia siellä kuulemma tällä hetkellä väsätään. Trailerin perusteella just sitä tekotaiteellista paskaa mihin ei koske pitkällä tikullakaan. Ja veron maksajien miljoonat palaa...

http://www.youtube.com/watch?v=zXBm4-bGdFc
"When two truths fight, the louder one wins."

- Johnny Nemesis

Fincum

Laitetaan tämä tällainen tänne ketjun jatkeeksi, koska tiettyjä liittymäkohtia aikaisemmin tapahtuneeseen on havaittavissa.

QuoteMannerheim-näytelmä Seinäjoen kaupunginteatteriin
...
Muutoin johtaja [teatterinjohtaja Vesa Tapio] Valo on kantaesityksestä vielä melko vaitonainen. Hän kertoo Seinäjoen kaupunginteatterin tiedotuslehdessä, että näytelmän suhteen on päädytty erikoiseen ratkaisuun.

- Tässä näytelmässä marski on lähes kaksi metriä pitkä, vaaleaihoinen heteromies. Enempää emme voi vielä paljastaa, sanoo Valo.
http://yle.fi/uutiset/mannerheim-naytelma_seinajoen_kaupunginteatteriin/6441625?ref=leiki-es
:)
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.