News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-07-20 IL: HS: Oikeusministeri alkaa ajaa Suomeen seksin ostokieltoa

Started by JoKaGO, 20.07.2012, 08:01:19

Previous topic - Next topic

Ksenofobi

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 18:56:01
Quote from: Ksenofobi on 20.07.2012, 18:36:06

Voihan se tietysti olla niin että kaikki ei ole sitä miltä näyttää? Esim. rakennusurakan tilannut saattaa sekaantua harmaaseen talouteen ja ihmiskauppaan. Kiellämmekö siis rakennusurakat? Emme kiellä.

Lohtuna voin kertoa, että pilini ja mieleni ei ole kummemmin järkkynyt, vaikka aiemmasta suhteesta jäi mielikuva että minua käytettiin vain hyväksi. miten lienee vammaisten kanssa?

Prostituutio on, toisin kuin rakennusala tai puutarhanhoitoala, omiaan olemaan kytköksissä esim. ihmiskauppaan, paritusbisnekseen ja jopa muuhunkin rikollisuuteen (huumerikollisuus jne.) On ihan päällisin puolin ok:n oloista prostituutiota varmastikin, mutta edelleen ei tiedetä totuuksia ja vaikka ihan vain kyseisten ihmisten taustatarinoita.

Heteron miehen voi olla hankalaa mieltää seksuaalista kanssakäyntiä muusta asemasta käsin. Asiaa voit hahmottaa parhaiten ehkä niin, että mietit jos mies ***** miestä. Ulokkeen sijasta siis aukko on eri asemassa. Heikommassa asemassa, mitä sitä kieltämään. Tietyssä mielessä. Tämä vain biologiselta katsantokannalta, huom ja tuli mieleen tuosta "pilin sattumisesta."

Jokaisessa suhteessa joutuu varmaan vähän hyväksikäytetyksi. Ja itseäänkin välillä ku*ettaa. Maailma on effed up ja mitä näitä nyt onkaan. Niittykuvaa tarvittaisiin.  :D

Hankala on aihe kun ne jotka sitä tekee (naiset) eivät muka tietäisi mikä on heille parasta. Jotkut muut tietävät paremmin. Ovatko naiset, (joihin täällä usein vedotaan) ihan täysivaltaisia toimijoita, vai pitääkö heillä olla jokin kurinpitäjä etteivät nyt ihan tekisi sitä mitä haluavat? Demokratiakin saa aivan uuden näkökulman kun toinen sukupuoli on se mitä pitää suojella, jeesata, kannustaa, rohkaista jne. Ovatko naiset siis täysipainoisesti toimivia aikuisia ihmisiä joilla on vastuu (itselle) omista tekemisistään?

ttw

Kannibalismista sen verran, että madventuresissa syötiin ihmislihaa ja ihan kotimaassa.

madventures - eating human flesh
http://www.youtube.com/watch?v=hVkXszDfenc

Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Lahti-Saloranta

Minkähänlaiset sanktiot uusi lakii määrää avioliiton sisällä tapahtuvaan seksin ostoon. Kun aviomies lahjoo vaimonsa esim minkkiturkilla ja senjälkeen ehdottaa siirtymistä makuukammarin puolelle niin eikö se ole seksin ostoa siinä missä kadulta ostettukun.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ksenofobi

Heteron miehen voi olla hankalaa mieltää seksuaalista kanssakäyntiä muusta asemasta käsin. Asiaa voit hahmottaa parhaiten ehkä niin, että mietit jos mies ***** miestä. Ulokkeen sijasta siis aukko on eri asemassa. Heikommassa asemassa, mitä sitä kieltämään. Tietyssä mielessä. Tämä vain biologiselta katsantokannalta, huom ja tuli mieleen tuosta "pilin sattumisesta."

Nyt minun miehenä siis pitäisi jotenkin ymmärtää pimpin erityisyys, jota prostituoitu naisena ei itse ymmärrä?

Ksenofobi

Quote from: Ulkopuolinen on 20.07.2012, 19:30:04
Quote from: Punaniska on 20.07.2012, 10:28:27
Itse pidän lakia aivan hyvänä asiana: sillä kerrotaan selkeästi, että prostituutio ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan

Tähän varaukseton komppaus.

Ei mikään ihmiskaupan alalaji kuulu tähän yhteiskuntaan.

Määrittele ihmiskauppa.

Avantgarde

Quote from: Ksenofobi on 20.07.2012, 19:18:18

Voihan se tietysti olla niin että kaikki ei ole sitä miltä näyttää? Esim. rakennusurakan tilannut saattaa sekaantua harmaaseen talouteen ja ihmiskauppaan. Kiellämmekö siis rakennusurakat? Emme kiellä.

Lohtuna voin kertoa, että pilini ja mieleni ei ole kummemmin järkkynyt, vaikka aiemmasta suhteesta jäi mielikuva että minua käytettiin vain hyväksi. miten lienee vammaisten kanssa?

Prostituutio on, toisin kuin rakennusala tai puutarhanhoitoala, omiaan olemaan kytköksissä esim. ihmiskauppaan, paritusbisnekseen ja jopa muuhunkin rikollisuuteen (huumerikollisuus jne.) On ihan päällisin puolin ok:n oloista prostituutiota varmastikin, mutta edelleen ei tiedetä totuuksia ja vaikka ihan vain kyseisten ihmisten taustatarinoita.

Jokaisessa suhteessa joutuu varmaan vähän hyväksikäytetyksi. Ja itseäänkin välillä ku*ettaa. Maailma on effed up ja mitä näitä nyt onkaan. Niittykuvaa tarvittaisiin.  :D

Hankala on aihe kun ne jotka sitä tekee (naiset) eivät muka tietäisi mikä on heille parasta. Jotkut muut tietävät paremmin. Ovatko naiset, (joihin täällä usein vedotaan) ihan täysivaltaisia toimijoita, vai pitääkö heillä olla jokin kurinpitäjä etteivät nyt ihan tekisi sitä mitä haluavat? Demokratiakin saa aivan uuden näkökulman kun toinen sukupuoli on se mitä pitää suojella, jeesata, kannustaa, rohkaista jne. Ovatko naiset siis täysipainoisesti toimivia aikuisia ihmisiä joilla on vastuu (itselle) omista tekemisistään?

Kas kun ei voida tietää varmasti, vaikka eivät itse niin määräisikään vaan olisi parittajaa, kiristystä jne taustalla. Niiden osalta jotka itse vapaaehtoisesti haluavat myydä itseään, ei tiedetä mitä taustalla jne, niin ostajan kannalta vastuullista olla sekaantumatta "bisneksiin."

Naiset, miehet, pojat, tytöt. Miten vain, mutta ostaja osalta katsoen ei voi tietää... ja parhainta olla bisneksiin menemättä ja ihmisiä maksusta polkemasta.

Tww, en tiennytkään, sen muistin että söivät kaikenlaista matkoillaan. Jotenkin en ole tuosta liian yllättynyt, luulen että söisivät vaikka omat varpaansa, jos jossain lukisi että se on "paikallinen tapa." Ei pidä syrjimän tapoja, razismi!1
"One time during his childhood, he was lost in the woods for nine full days and lived off of wild berries and used poison oak as toilet paper. When he managed to find his way home, no one noticed his absence. He walked in through the back door, then... he made himself a sandwich."

AIP

Näemmä naisen itsemääräämisoikeus ei myöskään kuulu tähän yhteiskuntaan.

Ksenofobi

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 19:31:51

Kas kun ei voida tietää varmasti, vaikka eivät itse niin määräisikään vaan olisi parittajaa, kiristystä jne taustalla. Niiden osalta jotka itse vapaaehtoisesti haluavat myydä itseään, ei tiedetä mitä taustalla jne, niin ostajan kannalta vastuullista olla sekaantumatta "bisneksiin."

Naiset, miehet, pojat, tytöt. Miten vain, mutta ostaja osalta katsoen ei voi tietää... ja parhainta olla bisneksiin menemättä ja ihmisiä maksusta polkemasta.

Tww, en tiennytkään, sen muistin että söivät kaikenlaista matkoillaan. Jotenkin en ole tuosta liian yllättynyt, luulen että söisivät vaikka omat varpaansa, jos jossain lukisi että se on "paikallinen tapa." Ei pidä syrjimän tapoja, razismi!1

Niin, tarvitsevatko naiset erityistä suojelusta? Ihmiskaupasta kun puhutaan, miehet eivät ole siinä minkäänlaisessa roolissa. Miksikö? Siksi että ketään ei kiinnosta. Se on miesten (poikien) ihan oma vastuu joka ratkaisee.

Avantgarde

Quote from: Ksenofobi on 20.07.2012, 19:26:30

Nyt minun miehenä siis pitäisi jotenkin ymmärtää pimpin erityisyys, jota prostituoitu naisena ei itse ymmärrä?

Voit ymmärtää asian miten parhaaksi koet. Huom. molempien sukupuoltenhan elimet ovat erityisiä mutta erilaisia.

Kirjoitin yhteen toiseen viestiin, että sama se mitä sukupuolta seksikaupan myyjä/kohde, mutta ostajan kannalta on parempi niin, ettei sekaannu bisnesmielessä kohteeseen vaikka tämä pyllistelisi subjektina juurikin edessään.

En ole laittanut arvoista vielä mitään. Mutta prostituution arvo on öö-mapissa ja huom. ei ole luettavissa ihmisiin kohdentuen.

Prostituutio. En kannata. Miehet/naiset jotka käyvät huo*issa. En arvosta.
"One time during his childhood, he was lost in the woods for nine full days and lived off of wild berries and used poison oak as toilet paper. When he managed to find his way home, no one noticed his absence. He walked in through the back door, then... he made himself a sandwich."

Jouko

Moni perheellinenkin mies käyttää maksullisia pitääkseen perheen koossa. Välit vaimoon ovat viileät. Nainen ei kykene niin loogiseen ajatteluun näissä asioissa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Avantgarde

Quote from: Ksenofobi on 20.07.2012, 19:40:08
Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 19:31:51

Niin, tarvitsevatko naiset erityistä suojelusta? Ihmiskaupasta kun puhutaan, miehet eivät ole siinä minkäänlaisessa roolissa. Miksikö? Siksi että ketään ei kiinnosta. Se on miesten (poikien) ihan oma vastuu joka ratkaisee.

Ketkä yleensä ovat ihmiskaupan kohteina? Mikä on suhteutus. Naiset/tytöt. En voi sanoa, että toivoisin myös poikien joutuvan samassa määrin ihmiskaupattaviksi maailmalla. En toivoisi että kukaan joutuu.

Koskela Suomesta

Quote from: Ulkopuolinen on 20.07.2012, 19:44:35
Ja veikkaisin että jokainen huorissa käyvä tuhkamuna kyllä tietää että miten asiat ovat vaikka kuinka selittäisivät juttuja itselleen normaalin palveluliiketoiminnan alalajina.

Kirjoitit älyttömyyden. Tuhkamunaisuudella ei taida olla yhtään mitään tekemistä huorissa käynnin kanssa. Ymmärrätkö edes mitä tuhkamunaisuudella tarkoitetaan? et ilmeisesti. Vai väitätkö ihan pokerilla, että heldelmättömät miehet käyvät noin niin kuin oletus arvoisesti enemmän tai pääsääntöisesti maksullisissa naisissa? olen pitänyt sinua ihan tolkun kirjoittajana, mutta tässä taitaa olla pehmeä kohtasi... niin se käy helposti niiden uskonasioiden villitessä mieltä...
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Koskela Suomesta

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 19:50:37

Ketkä yleensä ovat ihmiskaupan kohteina? Mikä on suhteutus. Naiset/tytöt. En voi sanoa, että toivoisin myös poikien joutuvan samassa määrin ihmiskaupattaviksi maailmalla. En toivoisi että kukaan joutuu.

Et vastannut kysymykseen. Ovatko naiset siinä määrin holhottavia etteivät ymmärrä, osaa tai jotain sen tyyppistä, vastata oman pimppinsä käytöstä?

Sillä jos menemme siihen että nainen ei voi määrittää itse mihin omaa pimppiään käyttää, on siinä aika lailla vaarassa muutkin hänen oikeutensa. Sanoisin että jos päädymme siihen että jos nainen ei ole täysivaltainen oman pimppinsä käytön määräämisen suhteen, voimme todeta muslimien olevan oikeassa naisten suhteen.

Minulle sopii, minusta tulee oikein hyvä maallistunut muslimi, juodakin saan, pimeässä.

Mutta tyttären isänä se ei kyllä taas toisaalta minulle sovi. Hän määrää itse itsestään, enkä minä voi mennä siihen mitään sanomaan. En ole pitänyt kaikista hänen poikaystävistäänkään, mutta ei se minulle kuulu kenen kanssa hän vehtaa.

Ksenofobi

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 19:59:37
Quote from: ttw on 20.07.2012, 19:53:14
Olen varma, että monen prostituutiota vastustavan sakset aukeaa kun hinta on kohdillaan. Jos tarjoat satasta niin tuskin, mutta sadasta kiloeurosta jo huomattavan paremmin puhumattakaan vielä suuremmista summista.  Vapaassa yhteiskunnassa pitää olla itsemääräämisoikeus ja jokainen tehköön jalkovälillään rahaa tai ei eikä se muille kuulu.

No miten olisi, mistä hinnasta tuon logiikan mukaisesti avaisit takaluukun jollekulle seksuaalisen vähemmistön edustajalle? Muistakaamme ettei sukupuolista syrjintää ja kysehän vain bisneksistä, niin asian pitää mennä niin, että kun hinta on oikea, on tuotekin ostettavissa.  ;)

Näinhän se on. Tuhkaluukkupuolella taitaa vain kysynnän ja tarjonnan lait olla sellaisia että kauppaa ei heteron kassa helposti synny.

ttw

Olen varma, että monen prostituutiota vastustavan sakset aukeaa kun hinta on kohdillaan. Jos tarjoat satasta niin tuskin, mutta sadasta kiloeurosta jo huomattavan paremmin puhumattakaan vielä suuremmista summista.  Vapaassa yhteiskunnassa pitää olla itsemääräämisoikeus ja jokainen tehköön jalkovälillään rahaa tai ei eikä se muille kuulu.

No miten olisi, mistä hinnasta tuon logiikan mukaisesti avaisit takaluukun jollekulle seksuaalisen vähemmistön edustajalle? Muistakaamme ettei sukupuolista syrjintää ja kysehän vain bisneksistä, niin asian pitää mennä niin, että kun hinta on oikea, on tuotekin ostettavissa.  ;)

Tämä oli vaan tuollainen heitto muutenkin prostituutioon yleensä, että satasen nainen on ihmiskaupan uhri ja likainen ongelmaihminen. Moni moralisti taas olisi valmis samaan, mutta eri hinnasta vain. Kyllä meikäläisellekkin varmasti hinta löytyy ;)
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

jopelius

Quote from: Punaniska on 20.07.2012, 12:46:38
Seksiorjuus ja siihen liittyvä ihmiskauppa on huorissa kävijöiden syytä. Jokainen bordelliasiakas tukee ainakin välillisesti käytäntöjä, joka sallii houkutella ukrainalaisen lukiotytön länteen, jossa hänen tahtonsa murretaan joukkoraiskauksilla ja huumeilla, ja hänestä koulitaan tahdoton seksiorja. Kun hänet on kulutettu loppuun, niin hänet murhataan.
Repikää siitä

Nyt lentää mielikuvitus jo kovaa....kannattaisiko käydä välillä tumputtamassa ettei nouse paineet kuin eräällä Hyvinkään Hiltusella...

Eikö kannattaisi reilusti tunnustaa että asenteiden takana on vain perinteinen ahdasmielisyys ja mahdollisesti jonkinlainen pelko avointa seksuaalisuutta kohtaan. Kun minä en kykene käymään bordellissa niin ei pidä muidenkaan..

Koskela Suomesta

Edelleenkin, missä ovat ne tuomiot prostituutioon liittyvästä ihmiskaupasta? monen muunlaista ihmiskauppaa on kyllä ollut tuomiolla, laajojakin juttuja, mutta ei niistä ole ko. toimialaa päädytty kieltämään. Ei edes parantamaan valvontaa.

TOISTAN ei ole olemassa mitään todisteita käsistä lähteneestä ihmiskaupasta protituution suhteen Suomessa. Varmaan sitä on, mutta niin on ja todistetusti enemmän myös muilla aloilla. Miksi tämä yksi ala on erityisasemassa?

Jos joku päätyy siihen että vapaaehtoisestikin tätä työtä tekevä nainen vaatii holhousta, koska ei tiedä mitä tekee, niin koko avioliitto ja seurustelu instituutiokin pitää naisten osalta kyseenalaistaa. He eivät ole silloin kykeneviä vastuuseen pimppinsä käytöstä.....  :o

Oami

Itse pidän lakia aivan hyvänä asiana: sillä kerrotaan selkeästi, että prostituutio ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan, ja muokkaa kuvaa valtiostamme meille itsellemme, että ulospäin.

Ei tuo ole mikään perustelu, se on tautologia. "Asia on kiellettävä, koska sillä tavalla voidaan kertoa selkeästi, että asia on kiellettävä."

Miksi pitäisi kertoa selkeästi, että asia ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan? Miksi pitäisi muokata kuvaa valtiostamme tällä tavalla?

Sillä perusteella, että prostituutio ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan niin, että se määriteltäisiin hyväksyttäväksi tavaksi ansaita elantonsa - koska alasta on enemmän haittaa kuin hyötyä sekä yksilö - että yhteiskunnallisella tasolla. Lisäksi se aiheuttaa mittavaa inhimillistä kärsimystä.

Tämä sentään on perustelu, tosin olen siitä eri mieltä.

Yhteiskunnalle olisi hyötyä verotulojen muodossa. Mitä tulee yksilön haittoihin, niin niitä täytyy yksilön itse miettiä. Jos yksilö on sitä mieltä, että haitat ovat hyötyjä suuremmat, hän ei sitten sille alalle rupea. Ei yhteiskunnan tehtävä ole hyysätä aikuisia, täyspäisiä kansalaisiaan.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Oami

Quote from: Punaniska on 20.07.2012, 14:15:04
Perussuomalaisten toiminnan perustana ovat rehellisyys, oikeudenmukaisuus, inhimillisyys, tasa-arvo, työn ja yrittämisen kunnioittaminen sekä henkinen kasvu.

Prostituution tukeminen varmaan sopii jollain lailla tuohon edellämainittuun. No, väliäkö sillä; en olis äänestäny sua muutenkaan.  8)

Eiköhän se mene ennen kaikkea osastolle "yrittämisen kunnioittaminen".

Avantgarde

Quote from: ttw on 20.07.2012, 20:03:33

Tämä oli vaan tuollainen heitto muutenkin prostituutioon yleensä, että satasen nainen on ihmiskaupan uhri ja likainen ongelmaihminen. Moni moralisti taas olisi valmis samaan, mutta eri hinnasta vain. Kyllä meikäläisellekkin varmasti hinta löytyy ;)

Jep, heitot heittoina. Laitoin samantyylisesti, tosin olisin voinut laittaa neutraalimmin = muotoilla yleisemmin, pyydän anteeksi sitä, heittoa koetin mutta vähän kökösti meni muotoilun puolesta.

Niinhän sitä sanotaan, että aina joutuu jostakin maksamaan, tavalla tai toisella. Pyyteetön oleminen harvinaisempaa, en tiedä. Aforismeihin heitoista... :)

Quote from: Koskela Suomesta on 20.07.2012, 20:02:10
Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 19:50:37

Et vastannut kysymykseen. Ovatko naiset siinä määrin holhottavia etteivät ymmärrä, osaa tai jotain sen tyyppistä, vastata oman pimppinsä käytöstä?

Sillä jos menemme siihen että nainen ei voi määrittää itse mihin omaa pimppiään käyttää, on siinä aika lailla vaarassa muutkin hänen oikeutensa. Sanoisin että jos päädymme siihen että jos nainen ei ole täysivaltainen oman pimppinsä käytön määräämisen suhteen, voimme todeta muslimien olevan oikeassa naisten suhteen.

Minulle sopii, minusta tulee oikein hyvä maallistunut muslimi, juodakin saan, pimeässä.

Mutta tyttären isänä se ei kyllä taas toisaalta minulle sovi. Hän määrää itse itsestään, enkä minä voi mennä siihen mitään sanomaan. En ole pitänyt kaikista hänen poikaystävistäänkään, mutta ei se minulle kuulu kenen kanssa hän vehtaa.

Ovatko ihmiset jostain syystä holhottavia, että yhteiskunnassa määritellään laittomiksi erinäisiä asioita. Huumekauppiaskaan ei ole laillinen elinkeino, ei myöskään parittajan ammatti.

Oami

Quote from: Emo on 20.07.2012, 16:05:32
Onhan se näinkin, mutta minun puolestani saa kieltää seksin ostamisen ja myymisen. Ei hetkauta minun seksielämääni enempää kuin ansiotulojanikaan moinen kielto. Mutta tästä tietenkin syntyy taas "keskustelua" jonka varjoon kivasti jää esimerkiksi EU-tukiaiset sun muut kähminnät.

Jaa taas tätä katsantokantaa. Oikeuksien rajoittaminen ei haittaa, kun sinä et ole se, jonka oikeuksia rajoitetaan.

nuiv-or

Hollannissa on kiellettyä vain parittaminen. Vuokraemäntäni oli Amsterdamin punaisten lyhtyjen alueella partioiva poliisi ja kertoi, että n. 80 % tytöistä on paritettuja. Löytyy mustelmia eivätkä uskalla puhua. Parittajat ja uhrit ovat työvoimapulan paikkaajia.

Homma toimi vielä 70-80 -luvulla, mutta mamut pilasivat koko systeemin. Asiaan on vaikea puuttua koska rasimi ja ihmisoikeudet. Hollantilaiset kyllä noudattaisivat sääntöjä, mutta nämä muut ovat mitä ovat.

Ongelma on monikulttuurisuus.

Oami

Quote from: Punaniska on 20.07.2012, 16:09:01
Ainoa varma tapa lopettaa ihmiskauppa Suomen osalta on, että suomalaiset lopettavat huorissa käynnin. Mikä tämän ymmärtämisessä on niin vaikeaa? Haluaisitteko bordellien kannattajat, että tyttärenne ryhtyisi huoraksi? Jos ette , olette kaksinaismoralisteja.

Mitä vikaa on siinä, että jokainen huorissa kävijä pyytää palveluntarjoajalta alv-eritellyn kuitin? Kuulostaa ehkä epärealistiselle, mutta ei niin epärealistiselle kuin sinun ideasi.

Haluaisitko muuten, että tyttäresi ryhtyisi siivoamaan vessoja? Jos et, pitäisikö sinusta vessojen siivoaminen kieltää?

Avantgarde

Quote from: hkanime on 20.07.2012, 20:18:44
Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 20:14:48
Ovatko ihmiset jostain syystä holhottavia, että yhteiskunnassa määritellään laittomiksi erinäisiä asioita. Huumekauppiaskaan ei ole laillinen elinkeino, ei myöskään parittajan ammatti.

Yleensä kriminalisoidaan toimet, jotka haittavat muita, ei sellaista, joka haittavat tekijää itseään.

Sen takia kaikki huumeet (myös alkoholi), paritus, autolla ajaminen jne. ovat joko kokonaan tai ositttain kriminalisoitu. Lainsäädännön lähtökohta pitää siis olla lieventää haittavaikutukset ulkopuolisille. Prostituutiossa tällaista tarvetta ei ole koska aikuisten välinen vapaaehtoinen seksi ei lähtökohtaisesti ole ulkopuolisten haitaksi. Näin ollen prostituutiota ei voi verrata huumeiden tms. kriminalisointiin.
Ts. huumeiden kriminalisointi ei ole mikään vertauskuva tai perustelu prostituution kriminalisoinnille. Prostituution (aikuisten välisen vapaaehtoisen maksullisen seksin) kriminalisointi lankeaa siten kokonaan moraalietiketin puolelle. Sille ei olemassa mitään järkiperusteita.

Kyse on yhteiskunnallisesta asiasta, prostituutio, ei vaikuta vain myyjään itseensä vaan on kyse myös laajasti siitä, mitä lainsäätäjät viestivät yhteiskuntaan. Prostituution laillisuus ja vaikka bordellien laillistamiset, on näillä laajempaa merkitystä. Viimeistään käytännön merkitystä myös sivullisille siinä vaiheessa, kun kadun toiselle puolen perustetaan ilotalo tai markkinoiden vilkastuttua, matkallasi töihin tai saattaessasi lasta/mummoa mitä nyt jonnekin, kuulet perääsi "mitä maksaa" - huutoja ja hyvä, ettei käsiksi käydä.

Ajatus ei välttämättä mene innoikkaimmillakaan ostajilla niin, että kun kadulle x tulisi enemmän seksikauppaa joihinkin tiloihin, niin hän ei sitten innoissaan yrittäisi ostaa ohikulkijaa. Kun arvomaailmassa voi käydä niinkin, että "kaupan on" -merkki alkaa koskea ylipäätään muita ihmisiä.

En tiedä, mutta ohikulkijana pömppöisessä talvitakissa olen kuullut hinnan kysyjää. Oli muuten ulkomaalainen, sanoi että maksaa mitä maksaa. En silti ollut imarreltua. Lähinnä pelästynyt, koska halusin kotiin.

IDA

Onhan tämä tyhmä laki. Ei uskalleta kieltää prostituutiota kokonaan, niin kielletään sitten seksin ostaminen, mutta ei myymistä. Päivi Räsänen ilmeisesti laskee, että tällä saadaan edistykselliset vihreät-, vasuri- ja demarinaiset mukaan ja varmaan oikeasti luulee sitäkin, että prostituutio tästä vähenisi. Sitä tuskin kuitenkaan tulee tapahtumaan, vaan saadaan taas yksi pseudolaki, jonka avulla voi sitten tuomita siten kuin hyvältä tuntuu.
qui non est mecum adversum me est

Miniluv

Quote from: hkanime on 20.07.2012, 19:23:43
Seksi on mitä suuremmissa määrin ihmisoikeuskysymys. Se on ihmisen perustavanlaatuisia tarpeita. Yhtä olennainen kun vaatetustarve, ei täysin välttämätön mutta kaikin puolin tarpeellinen.

Jos teet tuollaisen vertauksen, voit varmaan myös kertoa, montako ihmistä Suomessa kuolee vuosittain seksin/orgasmin puutteeseen?

Yhteiskunnat/yhteisöt missä seksi on tabu ja kiellettyä, ovat KAIKKI jonkinlaisessa kiehumispisteessä. Katso vaikka suomalaisia ja ulkomaalaisia puritaanisia seurakuntia. Ne ovat täynnä pedofiliaa, naistenhakkaamista, kotiraiskauksia, hyväksikäyttöä ja de facto ihmiskauppaa. Katso mitä tahansa fundamentalistista uskontoa, niin siellä esiintyy samat asian. Koko 1,6 miljardin ihmisen muslilmimaailma on jatkuvassa käymistilassa mm. jyrkkien seksuaalisten kantojen ja siitä seuraavien patoutumien takia.

Kun jotain hedonismille kielteistä vain vilahtaakin, tokihan siitä suututaan, erityisesti uskonnottomissa ja homopiireissä. Tässä on osa taustaa tälle puhinalle ja puuskutukselle, mitä tästä aiheesta löytyy.

Kun valtio ja papit alkavat puuttumaan aikuisten ihmisten vapaaehtoiseen seksielämään ollaan automaattisesti harhateillä. Jo tällä perusteella seksinkieltotyperyydet pitäisi hylätä saman tien. Ihan sama mitä moralisoijat ovat mieltä prostituuiosta tms.

Valtio ja kirkkko pysyköön poissa ihmisten sängyistä. Sen koommin papeilla kun ministereilläkään ei ole sinne yhtään mitään asiaa!!

Itse en usko, että ihmisten elämässä olisi mitään osa-aluetta, jolla ei olisi mitään vaikutusta koko yhteiskuntaan. Henkilökohtainen elämä on poliittista tässä mielessä, se on sarja "poliittisia" eli yhteiskuntaan vaikuttavia valintoja. Näen tässä taas saman maailmankatsomusten ja ideologioiden välisen taistelun kuin muussakin elämässä.

Ja ei, en olisi näissä olosuhteissa kriminalisoimassa prostituutiota tai prostituutioasiakkuutta.

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 18:56:01Heteron miehen voi olla hankalaa mieltää seksuaalista kanssakäyntiä muusta asemasta käsin.

Avantgarde kyntää pohjamutia.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sunimh

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 18:37:52
^^ Ostaja ei voi varmistua noista asioista seksikaupassa. Et pääse tietämään esim. onko tyttö kokenut lapsuudessaan seksuaalista hyväksikäyttöä, jonka seurauksena menettänyt arvostuksensa kehoaan kohtaan ja päätynyt alalle.

Lisäksi kyseessä ei vain ole mikä tahansa tuote-ostaja-liiketoimi. Kyse on elollisen ihmisen olemisesta kaupan kohteena.

Ethän sinä pysty joltakulta tuotetta tai palvelua X ostaessasi muutenkaan tietämään tämän taustoja, tai varmuudella edes sitä, osallistutko parhaillaan harmaaseen talouteen jne. Nykyinen laki on mitä ilmeisimmin tehty tyydyttämään feministien välitavoitteet matkalla täydelliseen prostituution kieltämiseen. Itse asiassa ko. ihmistä ei tuossa mitenkään "osteta" tai "myydä", vaan ainoastaan tietyn ajan mittaista palvelua. Tämä eroaa esimerkiksi hieronnasta varsin vähän.

Niin, ja mistähän se johtuu? Ei tietenkään ainakaan siitä, että "alaa" on pyritty häivyttämään näkyvistä ja ihmisten mielestä, jolloin toiminta käytännössä ajautuu rikollisuuden piiriin. Edelleenkään en ymmärrä, mitä "ihmisten taustatarinoilla" on tämän kanssa mitään tekemistä, en minä kysele kaupan kassaltakaan, että no mites olet siihen päätynyt ja onko ollut vaikea lapsuus.

Heteron miehen voi olla hankalaa mieltää seksuaalista kanssakäyntiä muusta asemasta käsin. Asiaa voit hahmottaa parhaiten ehkä niin, että mietit jos mies ***** miestä. Ulokkeen sijasta siis aukko on eri asemassa. Heikommassa asemassa, mitä sitä kieltämään.

Käsitykseni mukaan homoprostituoituja on olemassa, ja olettaisin vailla parempaa tietämystä että he toiminevat kummassakin "roolissa". Miten tämä nyt auttaa hahmottamaan yhtään mitään paremmin, ei avaudu minulle. Paitsi ehkä sitä, että naisena koet seksiä harrastaessasi olevasi "heikommassa asemassa", mikä nyt näin äkkiseltään ei anna ihan hirveän vahvaa kuvaa itsetunnostasi ja suhteestasi seksuaalisuuteen, mutta jääköön keittiöpsykologia alan asiantuntijoille.

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 18:27:07
voiko seksin ostaja todella tietää, onko prostituoitu hommassaan

1) vapaaehtoisesti (ei ihmiskauppaa, ei parittajaa taustalla joka käyttäisi hyödyksi, ei kiristystä, ei uhkaa jne)
2) ok fyysisessä ja henkisessä tilassa
3) sen ikäinen, mitä sanoo olevansa.

1) Mitä tiukemmin marginaaliin ja rikolliseksi prostituutiota ajetaan, sitä varmempaa on, että jäljelle jäävään prostituutioon liittyy jotain tässä mainituista.
2) Sen fyysisen tilan nähnee jokainen, ja henkisestä tilasta tuskin on ostajalla vastuuta.
3) Tämä koskee käytännössä kaikkea ei-vakituisessa suhteessa tapahtuvaa seksiä.

Yhteiskunnallinen näkökulma olisi se, ettei haluta yhteiskuntaan tämmöistä "liiketoimintaa", johon liittyy huonoja oheisilmiöitä ja joka jo itsessään on huonoa.

Ne huonot oheisilmiöt ovat hyvin pitkälti seurausta siitä, että ko. liiketoimintaa pyritään rajoittamaan mutuperustein. Tuo boldattu kohta taas on puhtaasti omaa fiilistelyäsi.

Jos haluaa seksiä eikä sitä saa, tyytyköön itseensä. Tai ryhdistäytyköön, kammatkoon tukkansa ja menköön ihmisten pariin katsomaan, josko mielitiettyä voisi löytyä ihan normaalisti. Jos ei löydy, voi uhriutua. Tai sitten ei, moni on elänyt yksikseenkin. Muutakin on maailmassa. Tähän jotakin niittykuvaa.

Siinäpä empaattinen lähestymistapa. Naisellahan nyt ei käytännössä sellaista tilannetta olekaan, ettei absoluuttisesti ole seksiä tarjolla. Vammaisetkin voisi kammata naamansa ja mennä töihin, ja homot pysyä kaapissa - ei ole mikään pakko uhriutua.

Quote from: MrFinland on 20.07.2012, 17:47:42
Miksi seksin ympärillä tapahtuvan kaupankäynnin tulisi olla piilossa, miksi se ei saisi olla räikeästi esillä, jos kyseessä on vain yksi liiketoiminta muiden joukossa?

No ei sen nyt esimerkiksi lapsille ja alaikäisille tarvitse olla esillä.

Quote from: MrFinland on 20.07.2012, 17:47:42
Pääosin terveessä yhteiskunnassa seksityöläiset eivät koskaan ole "työläisiä muiden joukossa", eikä heidän asiakaskuntansa nauti muiden kansalaisten arvostusta.

Sinun arvostuksesi on oma asiasi, mutta noin muuten ylläoleva on ihan puhdasta mutua.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Avantgarde

Quote from: jopelius on 20.07.2012, 20:03:42
Quote from: Punaniska on 20.07.2012, 12:46:38
Seksiorjuus ja siihen liittyvä ihmiskauppa on huorissa kävijöiden syytä. Jokainen bordelliasiakas tukee ainakin välillisesti käytäntöjä, joka sallii houkutella ukrainalaisen lukiotytön länteen, jossa hänen tahtonsa murretaan joukkoraiskauksilla ja huumeilla, ja hänestä koulitaan tahdoton seksiorja. Kun hänet on kulutettu loppuun, niin hänet murhataan.
Repikää siitä

Nyt lentää mielikuvitus jo kovaa....kannattaisiko käydä välillä tumputtamassa ettei nouse paineet kuin eräällä Hyvinkään Hiltusella...

Eikö kannattaisi reilusti tunnustaa että asenteiden takana on vain perinteinen ahdasmielisyys ja mahdollisesti jonkinlainen pelko avointa seksuaalisuutta kohtaan. Kun minä en kykene käymään bordellissa niin ei pidä muidenkaan..

Avointa seksuaalista voi harjoittaa ilman prostituutioita. Ylipäätään kyse yksityisistä asioista privaattielämässä eli ei julkisista kaupankäynnin asioista.

En näkisi "kykyä" käydä bordelleissa minään kykynä... Jösses. Jotain moraalia ja selkärankaa sanoisin.

Koskela Suomesta

Quote from: Avantgarde on 20.07.2012, 20:32:37
Kyse on yhteiskunnallisesta asiasta, prostituutio, ei vaikuta vain myyjään itseensä vaan on kyse myös laajasti siitä, mitä lainsäätäjät viestivät yhteiskuntaan.

Minulle ja monelle muulle alkavat nämä kukkahattujen "viestin antamiseksi" säätämät lait olla kyllä melkoinen punainen vaate.

Vaatimus lain säätämiseksi siksi että sillä lailla annettaisiin jokin hypoteettinen viesti, on kyllä puhtaita pahkasikaa mitä löytyy.

Näitä lakeja säädettäessä ei edes pysritä siihen että niitä voisi jotenkin tolkullisesti valvoa, tai että niistä tulisi joku mielekäs rangaistus. Lainsäädännön käyttäminen johonkin niin idioottimaiseen kuin viestin antamiseen hallintoalamaisille on kyllä typerintä mitä voi olla. Laki pitää olla oikeudenmukainen, valvottavissa ja sen rikkomisesta pitää seurata jokin tekoon tolkullisessa suhteessa oleva rangaistus. Lain tarkoitus ei helvetti soikoon voi olla mikään moraalinen viesti jollekin hypoteettiselle ihmiselle.

Arvoton

En ihmettelisi yhtään, että rva Henrikssonin äänestäjät hehkuttavat aloitetta käyden huorissa Tallinnassa.

Kyselin tyttöjen hintoja Hampurissa jo vuonna 83. Tytöt olivat sikäläisiä.

Mitä ketjussa hiljattain puhuttiin, niin ihmetteleekö joku, että rikoslait tuppaavat olemaan ympäristön takia, eikä yksilön? Lakeja tarvitaan, ettei esim. törpöt rattijuopot tapa ihmisiä. Eilen luin, että Suomessa he ovat tappaneet tänä vuonna jo 77 ihmistä. Suomessa jää rattijuoppoja kiinni about 22 000. Tässä luvussa ei ole maan kaikki rattijuopot, vaan ne, jotka ovat kärynneet.