News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Keskustelua eutanasiasta (oli: Terveisiä vihreiden puoluekokouksesta)

Started by Alma-ata, 20.05.2012, 07:38:36

Previous topic - Next topic

kekkeruusi

Quote from: Lasse on 22.05.2012, 13:58:56
Voin halutessani vaihtaa hiippakuntaa, enkä tarvitse siihen junankuljettajaa, rekkamiestä tai lääkäriä.
Neliraajahalvaus, räpytteletkö silmilläsi itsesi hengiltä?

Miksi haluatte vapauden pakottaa lääkärit tappamaan?
Kukaan ole pakottamassa mihinkään, kyllä siihen varmasti tekijöitä löytyisi

Onko muuten jossain ollut esillä laskelmia, minkälaisia säästöjä eutanasiaohjelmasta valtiontaloudelle saataisiin?
Miksi siitä pitäisi saada säästöjä? Kyse on henkilökohtaisesta oikeudeta arvokkaaseen kuolemaan, ei säästöistä.

sunimh

Quote from: Rekka-Pena on 22.05.2012, 13:43:51
Quote from: Jari-Petri Heino on 21.05.2012, 11:57:44
Euthanasian salliminen on nyt vihreän puolueen virallinen linja ja sama linja oli NSDAP:lla, joten kyllä tästä kannattaa hyöty irti ottaa samalla tavalla kuin media ottaa hyödyn irti puolueeseen kuulumattoman avustajan kirjoituksesta väittäen sitä PerusSuomalaisten linjaksi.

:facepalm:

Natsien kaasutuksissa oli kyse kansanmurhasta, eutanasiassa on kyse potilaan omasta tahdosta päästä kärsimyksistään. Haluaisin uskoa (tuosta viestimäärästäsi päätellen), että olet trolli, mutta pelkään pahinta.

Eiköhän kyseessä ollut enemmänkin kyyninen poliittinen realismi, ts. kun kerran PS:ää lyödään natsikortilla minkä keritään (useimmiten suorastaan mielikuvituksellisen kaukaa haettujen yhteyksien kautta), tässä olisi kerrankin paikka pelata vastaava kortti Vihreitä vastaan.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

kekkeruusi

Quote from: Vesisade on 22.05.2012, 14:12:50

Koen itseni uskonnottomaksi ja koen vastustavani eutanasiaa. Petänkö itseäni, ja olenkin piilouskis?
Kyllä näin introverttinä ateistina asiaansa julistavat jumalankieltäjät menevät minulla samaan hörhökastiin hihhulien kanssa.
Voin halutessani vaihtaa hiippakuntaa, enkä tarvitse siihen junankuljettajaa, rekkamiestä tai lääkäriä. Miksi haluatte vapauden pakottaa lääkärit tappamaan?
Tosiaan tästä tappamishingusta tulee esiin uskonnollisväritteisiä piirteitä melkoisesti. Samaan hörhökastiin en silti heitä laita, hihhulit sentäs eivät hihku toisten tappamisen puolesta.
Vihreitten osalta sitä voisi yrittää ymmärtää vaikka niin että ihminen petoeläimenä syö lihaa. Kun sen syönti on lopetettu eikä enää petoeläimenä olemista harrasteta eläimen syönnin osalta, ehkä vihreät siksi tahtoo ihmisiä hengiltä.
Ihmisellä on periaatteessa kyky tunnistaa edellämainitunlaiset piirteet itsestään mutta vihreiksi ehkä suuntaa heitä joilta kyky on jäänyt puuttumaan.
Monessakin uskonnossa on ihmisuhreja ollut. Suomessakaan ei suurta epäselvyyttä siitä ole, etteikö valtionkirkko mielellään ihmisuhreja tai omaisia sekä itse tekoa siunaisi mikäli poliitikot päättävät alkaa "eutanasiaa" harjoittamaan.

Ehkä pikemminkin kyse on näistä samoista uskovaisista tai vaihtoehtoisesti uskonnonkieltäjistä jotka tappamisesta uuden uskonnon ovat itselleen löytäneet, jotka uskovat milloin pappeja, milloin poliitikkoja, milloin lehtimiehiä kun alkavat näin "eutanasiaa" kannattamaan. Kuka tahansa auktoriteetti saattaa heille kelvata eikä asiallakaan ole väliä.
Ehkä he itse tahtovat tappaa, mutta koska se on kielletty useimmilta, etsivät muita keinoja viettinsä toteuttamiseksi.

Kysymys "eutanasiasta" kun ei ole ainoastaan periaatteellinen vaan myös käytännöllinen. Historia osoittaa selkeästi miten siinä käy kun tappamista aletaan sallimaan.
Eli lyhyesti kommenttisi kertoo meille sen, että et osaa aiheesta argumentoida, niin hyökkäät eri mieltä olevien kimppuun. Natsikortti.

Faidros.

Quote from: sunimh on 22.05.2012, 14:58:45
Eiköhän kyseessä ollut enemmänkin kyyninen poliittinen realismi, ts. kun kerran PS:ää lyödään natsikortilla minkä keritään (useimmiten suorastaan mielikuvituksellisen kaukaa haettujen yhteyksien kautta), tässä olisi kerrankin paikka pelata vastaava kortti Vihreitä vastaan.

Miksi alentua samalle paskatasolle? Miksi käyttää yhtä epäkelpo "kortti" argumentoinnissa, kun on ensin itse arvostellut vastaavan käytöstä?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Pakkoanonyymi

Quote from: aha on 22.05.2012, 12:08:04
Eli Soinin mielestä hänen uskontonsa on tärkeämpi kuin parantumattomasta sairaudesta tuskissaan kärsivän ihmisen oma tahto.
Soini pitää oman kirkkokuntansa eettistä katsomusta, joka korostaa oikeutta elämään kaikissa oloissa yli itsemääräämisoikeuden, painavampana kuin sellaista muun muassa liberaalien ateistien suosimaa eettistä katsomusta, joka korostaa yksilön itsemääräämisoikeutta yli oikeuden elämään.

Jos Soinin eettinen katsomus olisi eri kuin katolisen kirkon, hän varmaankin vaihtaisi kirkkoa.

On päätöntä nähdä tässä vastakkain Soinin uskonto ja kärsivä potilas ikään kuin Soini tekisi valinnan, kumman puolella hän on.

Lauri Karppi

En ihan ymmärrä mistä tämä eutanasia kohu on nyt noussut. Ihmiset ovat varmasti eri mieltä, ja kyse on pääasiassa arvovalinnoista enkä ole nähnyt mitään kovin järistäviä ehdottomia argumenttejä jotka voisivat tämän asian laittaa selkeästi vastustajien tai kannattajien voitoksi. Minun mielestäni ihmisellä on oikeus kuolla jos se niin haluaa, ja jos yhteiskunta estää niin sitten sen pitäisi järjestää myös pakkohoitoa jossa hoidetaan niitä itsensätappamisen halun syitä. Minulla on aiheesta turhankin läheinen esimerkki. Olen myös siinä käsityksessä että kipulääkkeitä saatetaan turhaan pihtailla kun ihminen on siinä tilanteessa että kuolema tulee kuitenkin parin viikon sisällä.

Mika

Soini on valinnut politiikan sijaan uskonnon.  Persujen suosio tulee pahasti hiipumaan, ellei puolueen keulakuva piakkoin vaihdu.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

hattiwatti

Quote from: Faidros. on 22.05.2012, 15:09:42
Quote from: sunimh on 22.05.2012, 14:58:45

Miksi alentua samalle paskatasolle? Miksi käyttää yhtä epäkelpo "kortti" argumentoinnissa, kun on ensin itse arvostellut vastaavan käytöstä?

Nimenomaan juuri tämä on minunkin tärkein pointtini. Soini ja PS itkevät kun media kohtelee heitä asiattomasti, mikä kyllä pitääkin paikkansa. Kuitenkin Soini tanssii kiltisti paskamedian pillin mukaan (esim. Erosen case), kun voisi olla sen yläpuolellakin tekemässä tärkeää politiikkaa piittaamatta juorulehdistöstä sen enempää kuin muutkaan vastaavan tason poliitikot.

Pahinta on kun Soini sitten itse alentuu tilaisuuden koittaessa tismalleen sille paskatasolle, mikä on olevinaan niin väärin kun sitä käytetään heitä vastaan. Tästähän tuossa eutanasiaplokauksessa on kyse. Tällöin moraalinen ylivoima jonka saa kun on asiattomien uutisointien urhi eikä syyllinen katoaa pois. Paskatason toimittajilta voi odottaa heidän tasoista käytöstään, siinä ei ole uutta kenellekkään kuka on kotimaista mediaa seurannut, mutta jos suht korkeassa asemassa oleva puoluejohtaja, mahdollisesti Suomen tuleva pääministeri vajoaa tälle tasolle... peli on menetetty. PSllä on valttina heidän rehellisyytensä vanhaan valtaan verrattuna, jos se menetetään mitä jää jäljelle?

Vesisade

Quote from: kekkeruusi on 22.05.2012, 15:05:42
Vastaan niin kohteliaasti kuin osaan: Kaltaisillesi en välitä edes puhua. Ei mitään henkilökohtaista, mutta kantasi ovat sellaisia. Olkoon kortti mielestäsi mikä tahansa. En vastaa enää.

Pakkoanonyymi

Quote from: Olli Immonen on 22.05.2012, 13:28:15
Henkilökohtaisesti kannatan eutanasian laillistamista Suomessa. Täysivaltainen aikuinen omistaa itse oman kehonsa, ja hänen täytyisi saada halutessaan tehdä päätös oman elämänsä lopettamisesta.

Ihmisillä on tuo oikeus Suomessa kuten muissakin maissa. Et joudu epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen vankilaan (etkä saa kuolemantuomiota :)

Suomessa on myös melko laajat oikeudet auttaa toista itsemurhassa.

Aktiivisessa eutanasiassa on kyse vain tilanteesta, jossa potilas itse ei tee lopullista aktia.

Minusta potilaan itse tietoisesti kipupumpulla antama tappava annos tajunnan vievää ja hengityksen lamaavaa ainetta voisi olla paras ratkaisu. Juridisesti se voitaisiin vielä pitää sillä puolella rajaa, että se katsottaisiin itsemurhaksi eikä sitä tulkittaisi niin että "yhteiskunta tappaa ihmisiä".

Koska tuokin on suuressa ristiriidassa lääketieteen ja hoitojärjestelmien muun etiikan ja eetoksen kanssa, tähän voisi erikoistua oma ammattikuntansa, joka toimisi erillään muusta terveydenhuollosta.

kekkeruusi

Quote from: Vesisade on 22.05.2012, 15:18:40
Quote from: kekkeruusi on 22.05.2012, 15:05:42
Vastaan niin kohteliaasti kuin osaan: Kaltaisillesi en välitä edes puhua. Ei mitään henkilökohtaista, mutta kantasi ovat sellaisia. Olkoon kortti mielestäsi mikä tahansa. En vastaa enää.
Eipä sinulla ole mitään asiaa ollutkaan, tyhjän huutelua. Ja minä vastaan edelleen sinulle, vaikka sinä et. Kaikki näkevät kuitenkin vastaukseni.

hattiwatti

Quote from: Mika on 22.05.2012, 15:17:33
Soini on valinnut politiikan sijaan uskonnon.  Persujen suosio tulee pahasti hiipumaan, ellei puolueen keulakuva piakkoin vaihdu.

Persujen suosio on hiipunut tasaista tahtia sitten viime kesän jolloin olivat hetken Suomen suurin puolue gallupeissa.

Tämä kaikki on tapahtunut aikana jolloin hallituspuolueet ovat vain mokanneet systemaattisesti, jonka olisi pitänyt nostaa opposition kannatusta.

Syyt siihen, miksi PS kannatus vain heikkenee eivät ole mitenkään vaikeasti tajuttavissa. Ne olisivat myös varsin helposti korjattavissa, kunhan ongelmat myönnetään ja tunnistetaan. Siksi itse kirjoitan juuri niistä. Tästä huolimatta puoluejohto ei tunnu ymmärtävän mitään mitä on tapahtumassa. Varsinkaan pääorganisaattori Soini. Tällä palstalla vierailevat persut ja varsinkin puoluetoimiston väki vain jaksavat inttää että mitään ongelmaa puolueella ei ole ja kaikki vika on vain muissa. Juuri tämä on se asenne mikä tuhoaa persujen mahdollisuudet olla suurimpia, vaikka tämä tavoite olisi ehkä vielä saavutettavissa.

hattiwatti

Quote from: Olli Immonen on 22.05.2012, 14:54:14
Quote from: Faidros. on 22.05.2012, 14:46:00
Hienoa, että PS:n kansanedustajista löytyy myös vaihtoehtoisen ajattelutavan omaavia.
Ollilta haluaisin kysyä, oletko itse uskova, vai uskonnoton, eutanasian kannattaja?

Olen ateisti. Myös perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerola totesi tämän päivän Iltalehdessä kannattavansa eutanasiaa. Hän arvioi puolueesta löytyvän suunnilleen saman verran eutanasian kannattajia kuin vastustajiakin. Käymieni keskustelujen perusteella väittäisin nuoremman sukupolven perussuomalaisten olevan enemmän eutanasian kannalla.

Niinpä. PS ongelma ei ole itse puolueessa jossa varmaan on hyvääkin ainesta, vaan siinä kun koko porukka henkilöityy niin älyttömän vahvasti johtajaansa. Tällöin the johtajan aivotuhnut samastetaan julkisessa tajunnassa suoraan puolueen linjaukseksi, piti se paikkansa tai ei. Tämä on helvetinmoinen rasite persuille. Tämä on yksinkertainen organisatorinen ongelma, mikä voidaan korjata helposti jos puolue ja sen johtaja niin päättäisi. Kärkeä on levennettävä. Tämä vaatimus oli esille julkisessakin mediassa pressanvaalien jälkeen, mutta ei ole nähtävissä minkään tapahtuneen. Tämän asian ajamisessa onkin Ollilla työsarkaa, jos haluaa edistää puolueensa menestystä.

Pakkoanonyymi

Monessa mielessä liberaalimman pään persuäänestäjänä olen samaa mieltä keulakuvan vaihdoksesta. Mutta ei nyt kannata ehdoin tahdoin tehdä tästä uskonnollisempaa kysymystä kuin se onkaan. Monella sekulaarihumanistilla on sama kanta kuin Soinilla, vain eri pohjalta.

kekkeruusi

Quote from: Lauri Karppi on 22.05.2012, 15:14:31
Minun mielestäni ihmisellä on oikeus kuolla jos se niin haluaa, ja jos yhteiskunta estää niin sitten sen pitäisi järjestää myös pakkohoitoa jossa hoidetaan niitä itsensätappamisen halun syitä.
Siinäpä on vain se, että se syy saattaa olla kivulias kuolema syövän kanssa kituen jonka olisi voinut välttää sillä omakätisellä eutanasialla. Jos yhteiskunta menisi tuollaiseen väliin, niin minun mielestäsi se olisi vakava oikeusmurha. Kielletään henkilöltä oikeus kuolla ja pakotetaan kitumaan hengiltä.

Faidros.

Quote from: Olli Immonen on 22.05.2012, 14:54:14
Quote from: Faidros. on 22.05.2012, 14:46:00
Hienoa, että PS:n kansanedustajista löytyy myös vaihtoehtoisen ajattelutavan omaavia.
Ollilta haluaisin kysyä, oletko itse uskova, vai uskonnoton, eutanasian kannattaja?

Olen ateisti. Myös perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerola totesi tämän päivän Iltalehdessä kannattavansa eutanasiaa. Hän arvioi puolueesta löytyvän suunnilleen saman verran eutanasian kannattajia kuin vastustajiakin. Käymieni keskustelujen perusteella väittäisin nuoremman sukupolven perussuomalaisten olevan enemmän eutanasian kannalla.

Täällä olleen kyselyn perusteella Hommalaisista yli 55% on uskonnottomia. Vain alle 20% uskoi kristinuskon jumalaan.
Väistyyköhän Timppa lupauksensa mukaisesti paikaltaan, jos edustajista suurin osa kannattaa eutanasiaa?
Ehkä Soinin pitäisi myös kuunnella puolueen edustajia, eikä pelkästään laukoa julkisuuteen omia uskonnollisia mielipiteitään?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Olli Immonen

Quote from: Vapaa Umpihanki on 22.05.2012, 15:30:30
Se on se persujen orjamentaliteetti. Siihen kuuluu olennaisesti alamaiset ja sitten johtaja, joka sanoo mitä alamaiset saavat tehdä.

Ei kukaan puolue- tai ryhmänjohdosta ole rajoittanut ainakaan minun vapauttani toimia politiikassa ja ilmaista omia mielipiteitäni, vaikka ne olisivatkin jollakin tavalla poikenneet johdon linjasta.

hattiwatti

Quote from: hattiwatti on 22.05.2012, 15:27:08
Tämä on yksinkertainen organisatorinen ongelma, mikä voidaan korjata helposti jos puolue ja sen johtaja niin päättäisi. Kärkeä on levennettävä.

Se on se persujen orjamentaliteetti. Siihen kuuluu olennaisesti alamaiset ja sitten johtaja, joka sanoo mitä alamaiset saavat tehdä.

Sieltä vain kaivamaan munat naftaliinista ja herrakerhoon Pirkkoa kumartelemasta.  :)

Tavallaan on ymmärrettävissä miksi näin on. PS kaltainen hieman laitaoikeistoakin kosiskeleva minipuolue kasvaessaan on imenyt puoleensa paljon erinäisiä hörhöjä joilla on ollut sitten missio päästä johtajaksi johtajan paikalle. Tällöin Soinin kaltaisen johtajan on kertakaikkiaan ollut pakko olla diktaattorihahmo mikä on pitänyt paletin kasassa. On ollut tärkeää puolueen henkilöityä juuri hänen kaltaiseensa kivamukavaan sutkauttelijaan ja pitää muut pois mediasta jotteivät porukkaan eksyneet huomionkipeät hörhöt pääsisi sotkemaan mainetta.

Joo, sirpalepuolueaikoina ylläoleva meininki oli se millä mentiin.

Tänä päivänä kun on se 39 kansanedustajaa, organisaatio vielä keskeneräinen, valtavasti aiheita pöydällä mihin pitäisi ottaa jotain kantaa ennen kuin kilpailevat puolueet tekevät sen, ja vaikutusvaltainen asema, ja mahdollisuus olla joskus Suomen pääministeri ei tämä peli enää vetele. Soini ei kuitenkaan jotenkin pääse sutkauttelijan roolistaan irti, tajuamatta ettei hänen tasoistaan henkilöä voi ottaa tällä tyylillä kauhean vakavasti vaikka hän olisikin politiikassaan oikeassa. Valtava määrä samanmielisiä äänestäjiä valitsee ihan-kenet-vaan mielummin kuin PS:n. On tuhoisaa kun koko 39 edustajan porukka henkilöityy suoraan Soiniin, koska tällöin miehen sekoilut ovat heti kaikkien ongelma. Kun Soini & Soinin klikki pitää valtaa sirpalepuolueen ajoilta periytyvällä tavalla, muut edustajat eivät uskalla olla oma-alotteisia, mikä tekee puolueesta liian passiivisen kokoisekseen; jytkyn jälkeen PS:n pitää näyttää paljon enemmän kuin muiden puolueiden. PS:sä on varmasti innovatiivisia ihmisiä ruohonjuuritasolla, mutta jotta tästä olisi hyötyä valtarakenteiden tulisi mennä alhaalta ylös, siinä kun kaikki on luotu menemään ylhäältä alas. Oma lukunsa ovat nämä ylilyönnit omia edustajiaan kohtaan. median mustamaalaamisen pelossa, mikä periytynee sirpalepuolue-ajoilta. Ei näin suuri puolue voi sekoilla tällä tavalla, vaan sen pitää puolustaa omiaan. Ehkä tämä käytös syntyy pelosta etteivät kontrolli enää pelaakaan porukassa. Miksi pitäisi yrittää kun suuren puolueen osalla ei edes voi?

Eli ymmärrän kyllä mistä PS/Soini ongelma periytyy, mutta ei ole mitään syytä hyväksyä sitä tänä päivänä. Muiden kansanedustajien kuin vain Saarakkalan tulee tuoda asia selkeästi puoluejohdolle, jotta jotain tapahtuisi.

hattiwatti

Quote from: Olli Immonen on 22.05.2012, 15:45:04

Ei kukaan puolue- tai ryhmänjohdosta ole rajoittanut ainakaan minun vapauttani toimia politiikassa ja ilmaista omia mielipiteitäni, vaikka ne olisivatkin jollakin tavalla poikenneet johdon linjasta.

Siinä tapauksessa onkin sitä tärkeämpää tuoda tämä asiantila esiin tuomalla puoluejohdosta eroavia mielipiteitä mediaan.

Hyvä että tapahtuu edes hommassa. Muutkin kuin Olli voisivat tehdä saman.

Soinin sekoilut eivät ole niin paha niin kauan kunhan vain ihmiset hahmottavat sen yksityishenkilön mielipiteiksi joita muut eivät jaa. Puolueen kuva on kuitenkin niin pitkään luotu puheenjohtajan ympärille ja henkilöitetty häneen, että se on valtava taakka koko porukalle. Siksi tätä ihmismassoilla olevaa kuvaa tulee systemaattisesti rikkoa.

Ihmisille kasvanut näkemys, että puolue=Soini & opetuslapset on hävitettävä. Toisin kuin PS-agenda on että puolueen kuvan pitää olla yhtenäinen, olen siitä täysin päinvastaista mieltä.

Vesisade

Ei abortin vastustaminenkaan vähentänyt PS:n suosiota vaikka Soinin kannan tekivät selväksi koko kansalle jokseenkin kaikki tiedotusvälineet ennen eduskuntavaaleja.

IDA

Quote from: Olli Immonen on 22.05.2012, 15:45:04

No. Täällä kuitenkin analyyttisloogiset asiantuntijat tietävät paremmin ;)
qui non est mecum adversum me est

IDA

Quote from: hattiwatti on 22.05.2012, 15:50:39
Siinä tapauksessa onkin sitä tärkeämpää tuoda tämä asiantila esiin tuomalla puoluejohdosta eroavia mielipiteitä mediaan.

No juurihan kirjoitettiin, että 2. varapuheenjohtaja Eerola oli tämän päivän iltapäivälehdessä esittänyt eutanasiaa kannattavan mielipiteen. Tuskin sinne kaikkia PS:n eutanasiaa kannattavia otetaan haastateltaviksi.

Ja aivan kuin persut pääsivät mediaan esittämään mielipiteitään aina kun mieli vain tekee.

Faidros.

Quote from: Vesisade on 22.05.2012, 15:57:32
Ei abortin vastustaminenkaan vähentänyt PS:n suosiota vaikka Soinin kannan tekivät selväksi koko kansalle jokseenkin kaikki tiedotusvälineet ennen eduskuntavaaleja.

Ja sulla on sitten tähänkin laittaa peliin jotain konkreettisempaa kuin oma mielipiteesi?
-Matthew B.Crawford-

hattiwatti

Quote from: Markku Stenholm on 22.05.2012, 16:12:37
Quote from: hattiwatti on 22.05.2012, 15:50:39

No juurihan kirjoitettiin, että 2. varapuheenjohtaja Eerola oli tämän päivän iltapäivälehdessä esittänyt eutanasiaa kannattavan mielipiteen. Tuskin sinne kaikkia PS:n eutanasiaa kannattavia otetaan haastateltaviksi.

Kyllähän sen luin ja kehotin jatkamaan samalla tiellä. Tärkeintä on heikentää puolue=Soini mielikuvaa joka on niin pitkän ajan kuluessa rakenettu ettei siitä hetkessä eroon päästä.

QuoteJa aivan kuin persut pääsivät mediaan esittämään mielipiteitään aina kun mieli vain tekee.

Ongelma on hyvin tiedossa. Juuri siksi Soinin plokaus tuleekin tuomita erittäin jyrkin sanoin. Tämä ploki kun on se kanava suurelle yleisölle saada tietoa missä puolueessa mennään. Suurelle yleisölle hänen sanansa samastuvat puolueen yleislinjaksi eikä ole mitenkään taattua, että toisin ajattelevat voisivat saada omia näkemyksiään mediaan lainkaan. Se on väärin. Soininkin pitäisi olla tästä - hänen itsensä luomasta - ongelmasta varsin tietoinen ja miettiä tarkemmin mitä sanoo. Toivottavasti Turkkilan johdolla tehtävissä oleva media-uudistus toisi puolueen muut toisinajattelevat jäsenet voimakkaammin näkyville.

hattiwatti

Uskoisin monien kyllä jättäneen äänestämättä puoluetta tämän takia. Mutta aborttijuttu ei ollut niin suuri, koska ainakin oli selvää kyseessä olevan Soinin henkilökohtaisen mielipiteen mikä ei ollut muiden mielipide eikä puolueen kanta. Ei tässä mitään vikaa ole, itse arvostan ihmisiä joilla on vakaumuksensa niin kauan kuin eivät painosta sillä muita.

Tässä eutanasiajutussa ei olisi myöskään suurempaa ongelmaa, jos kirjoitus olisi ollut asiallinen mainiten vain että muilla saa olla mielipiteensä, mutta minulla nyt on yksityishenkilönä tälläinen vakaumus. Ongelma on siinä, kun koko eutanasiateksti oli luotu poliittisen mustamaalaamisen keinoksi kilpailevaa puoluetta kohtaan, käyttäen keinona myös tarkoitushakuista asian vääristelyä. Tälläinen aivan taatusti ei luo mitään mielikuvaa moraalisesta tai vakaumuksellisesta henkilöstä, vaan lähinnä asiattomasta juorutoimittajasta. Soini on niin korkeassa poliittisessa asemassa nyt - ehkä vastaisuudessa tuleva pääministerikin, ettei hän kertakaikkiaan voi käyttäytyä näin asiattomasti!

Timo selittää:
Eutanasian kannattajia on varmasti eri puolueiden – myös Perussuomalaisten äänestäjissä.  En istu päivääkään sellaisen puolueen johdossa, joka kannattaa puolustuskyvyttömien surmaamista.  Eutanasialla tai ilman.

Tämä on myös ero aborttikantaan. Tämä ei ole yksityismielipide, vaan painostusta muille jäsenille olla samaa mieltä, ihan kuin hänellä olisi mitään oikeutta moiseen. Muuten the johtaja uhkaa erota, jos muilla on itsenäisiä mielipiteitä. Ei sikäli että Timolla on vakaumuksellinen kanta, vaan the johtaja käskyttää alaisiaan mitä mieltä asiasta saa olla. Pitääkö Timo nyt sitten lupauksensa erota puolueen johdosta kun Immonen ja Eerola ovat tulleet kaapista ulos omine mielipiteineen? Ja kun vähintään puolet persuista saattaakin olla heidän kanssaan samaa mieltä. Aika seteliselkärankaista olisi meno jos jättäisi eroamatta kun oikein plokissaan näin uhoaa tekevänsä....

Eerolalle ja Immoselle tietty propsit kun uskalsivat julkisuudessa / foorumilla uhmata the johtajaa, niin oppii joskus miten käyttäydytään.

Soromnoo

Ydinvoima, homot ja eutanasia, kolme kovaa joista kansanedustajat saavat olla omaa mieltään.

IDA

Quote from: hattiwatti on 22.05.2012, 16:39:23
Tämä ei ole yksityismielipide, vaan painostusta muille jäsenille olla samaa mieltä, ihan kuin hänellä olisi mitään oikeutta moiseen. Muuten the johtaja uhkaa erota, jos muilla on itsenäisiä mielipiteitä.

Ymmärrän Soinia aivan hyvin tuossa. Itsekään en olisi päivääkään sellaisen puolueen jäsen tai äänestäjä, joka ottaa myönteisen kannan eutanasiaan.

Eerolalle ja Immoselle tietty propsit kun uskalsivat julkisuudessa / foorumilla uhmata the johtajaa, niin oppii joskus miten käyttäydytään.

Eerola kuulee tästä vielä  :D

Lasse

Quote from: Faidros. on 22.05.2012, 14:56:29
Quote from: Lasse on 22.05.2012, 13:58:56Miksi haluatte vapauden pakottaa lääkärit tappamaan?

Kuka ja missä lauseessa on halunnut pakottaa lääkärit tappamaan tässä keskustelussa? Miljoonas kerta, kuka, kenet, milloin? :facepalm:

Miljoonannen kerran viittaan Hollantiin natsimiehityksen aikana, silloin hollantilaislääkärit kieltäytyivät. Nykyään todellakin halukkaita esiintyy, mutta kehitys ei ole mielestäni positiivista. Kun halutaan lääkäreiden suorittamia eutanasioita, pakottamisen olemassolo tai -olemattomuus on keskustelua enkeleistä, kun julkinen valta kouluttaa lääkärit, rakentaa sairaalat, antaa toimintaresurssit ja säätää lait, joiden perusteella porukkaa aletaan snuffaamaan.

Quote from: kekkeruusi on 22.05.2012, 14:58:16
Voin halutessani vaihtaa hiippakuntaa, enkä tarvitse siihen junankuljettajaa, rekkamiestä tai lääkäriä.
Neliraajahalvaus, räpytteletkö silmilläsi itsesi hengiltä?

Hmm, en ole neliraajahalvautunut, toisaalta en tiedä haluaisinko kuolla, jos olisin. En myöskään halua kertoa neliraajahalvautuneille, että yhteiskunnalla menisi taloudellisesti paljon paremmin, jos he vain tajuaisivat eutanoida itsensä. Puhun tosin vain itsestäni, ymmärrän hyvin, että jotkut aidosti haluavat pois täältä lääkärin toimesta. (Jos eivät jostain syystä itse siihen kykene tai halua.)

Miksi haluatte vapauden pakottaa lääkärit tappamaan?
Kukaan ole pakottamassa mihinkään, kyllä siihen varasti tekijöitä löytyisi

En myöskään sitä epäile. Jos Suomeen perustetaan eutanasiaohjelma, jonkin asteista painetta suorittaa sen mukaisia toimintoja kyllä alkaisi esiintyä, uskon.
Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, haluaisin itse saada hoitoa järjestelmässä, jossa hoitavat lääkärit ovat vannoneet Hippokrateen valan. Aina ei tietysti saa, mitä haluaa.

Onko muuten jossain ollut esillä laskelmia, minkälaisia säästöjä eutanasiaohjelmasta valtiontaloudelle saataisiin?
Miksi siitä pitäisi saada säästöjä? Kyse on henkilökohtaisesta oikeudeta arvokkaaseen kuolemaan, ei säästöistä.

Erittäin syvästi epäilen säästöjen olevan suurin vaikutin, jos eutanasiaohjelma runnotaan Suomeen.
Etenkin kun kipuhoidoissa yleensä, ja saattohoidoissa erityisesti, on Suomessa vielä paljon parannettavaa. Miksi tappaa, jos voisi hoitaa?

Haluan tuoda esille erittäin merkittävän luennon Wesley J. Smithiltä:

Lecture on Euthanasia at Princeton
http://hulk03.princeton.edu:8080/WebMedia/lectures/20011114smithTAPE300K.asx
(n. 1 tunti 40 minuuttia, englanniksi)

Siinä eutanasia asetetaan tiettyyn agendaan, joka on leviämässä ympäri maailmaa. Siinä ei todellakaan ole kyse pelkästä henkilökohtaisesta oikeudesta arvokkaaseen kuolemaan. Meille ateisteille ilahduttavasti Wesley ei tuo Jumalaa luentosaliin...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Faidros.

Quote from: Lasse on 22.05.2012, 16:57:16
Quote from: Faidros. on 22.05.2012, 14:56:29
Quote from: Lasse on 22.05.2012, 13:58:56Miksi haluatte vapauden pakottaa lääkärit tappamaan?

Kuka ja missä lauseessa on halunnut pakottaa lääkärit tappamaan tässä keskustelussa? Miljoonas kerta, kuka, kenet, milloin? :facepalm:

Miljoonannen kerran viittaan Hollantiin natsimiehityksen aikana, silloin hollantilaislääkärit kieltäytyivät.

Hei, paljastan sulle salaisuuden... se Iron Sky elokuva ei ollut totta! Ei niitä kuunatseja ole olemassakaan! ;D ;D ;D
-Matthew B.Crawford-

Lasse

Kuinka ollakaan, lähes ainoa mediassa ollut aborttikeissi oli (melko vähäisellä frekvenssillä esiintyvä) raiskaajan raskaaksi saattama, mistä Timppaa kuulusteltiin.
Samoin nyt tuntuu, että jokainen eutanasiaehdokas on kaiken kivunlievityksen ja nykylääketieteen hoitojen ulottumattomissa oleva kidutettu sielu...
NOVUS ORDO HOMMARUM