News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Puputti

Quote from: VMJ on 08.01.2009, 19:13:58
Voisin kuvitella, jos olisit kertonut HS-sensuurilla tuon, niin suhtautuminen olisi ollut huomattavan erilainen. Nyt pistän sanoja toisten suuhun, mutta

"Mikä suomalaista miestä oikein vaivaa!? On kyllä kotikasvatus mennyt pieleen, kun tuolla tavalla pitää ruveta haaroväliä sorkkimaan. Oikein teit kun läppäsit -- saipahan poika kunnon opetuksen!"

Siihen kavereideni reaktioon muuten liittyi juuri tuollainen ihmeellinen suomalaisten syyllistäminen. Kysyivät, että eikö minua sitten yhtään inhota, kun läskit vanhat suomalaiset ukot tuijottelevat vaatekaupassa. Minä en käsittänyt yhtään mihin se liittyi, että ketkä ukot ja missä kaupassa. En ole koskaan huomannut sellaista. Vain ulkomaalaiset ovat ahdistelleet minua; koulussa, illanvietossa, junassa. Nyt vasta alan tajuta, millaiseen asenneilmapiiriin sekin herja ja kansanryhmän loukkaaminen liittyi. Se oli rasismia. Kaikki yritetään kääntää tavalla tai toisella suomalaisten syyksi, ja jos tässä ei onnistuta,yritetään edes keksiä suomalaisten tekemä "aivan yhtä vakava" asia ja sanoa, että suomalaiset ovat yhtä pahoja.

On rasismia väittää, että suomalaiset raiskaavat yhtä paljon kuin somalit, koska silloin moninkertaistetaan suomalaisten raiskaukset. Eli valehdellaan kansanryhmän syyllistyvän raiskauksiin monta kertaa enemmän kuin ne oikeasti syyllistyvät.
Feminismin tavoite on tasa-arvo. Sitä ei saavuteta islamistamalla länttä.

Onkko

Quote from: Puputti on 08.01.2009, 19:27:13
Siihen kavereideni reaktioon muuten liittyi juuri tuollainen ihmeellinen suomalaisten syyllistäminen. Kysyivät, että eikö minua sitten yhtään inhota, kun läskit vanhat suomalaiset ukot tuijottelevat vaatekaupassa.

Minäkin olen kauhea sovinisti ja muutenkin kamala ihminen vaikka en vanha enkä läski olekkaan. Kattelen naisia oikein mielelläni, muutamaa jopa tuijottanu :(
Hyi minua, menen häpeämään :(

Viiskio

Quote from: VMJ on 08.01.2009, 18:01:17
QuoteVaalikiertueilla olen seurannut kiinnostuneena näytelmiä, joissa tummaihoinen ja/tai kaapuun pukeutunut henkilö lähestyy ehdokkaita. Ehdokkaan kasvoille vääntyy omituinen, mairea suvaitsemisilme. Etnisesti poikkeavalle henkilölle lässytetään kuin lapselle tai vammaiselle. Tällainenkin käyttäytyminen täyttää mielestäni rasismin määritelmän.

Olen itse huomannut täysin saman. Lisäksi vastaavaa lässytystä saavat usein kuulla myös vanhukset. Ihan kun ihmisiltä ei voisi olettaa yhtään mitään jos hän kuuluu johonkin erityisryhmään. Minulta kyllä palaisi käpy jos olisin musta ja joku rupeisi minulle lässyttämään vain sen takia.

Tässähän huvittavinta on se, että näin asennoituessaan suvaitsevaisto itse asiassa asettaa harteilleen sen vanhan valkoisen miehen taakan, sitä ollenkaan tajuamatta. Havaittavissa kognitiivista dissonanssia.

Muilta osin, Jussi on kaikesta päätellen aito individualisti ja vaikkakin asettelee sanansa usein kärkevästi, niin hänen kirjoituksissaan esiintyvillä arvovarauksilla on aina johdonmukainen perusta. Mietin joskus, ennen näihin keskusteluihin osallistumista, että kuinkahan moni Homman alle itsensä laskeva pystyy katsomaan peiliin ja rehellisesti sanomaan pystyvänsä samaan?

Edit: Todettakoon ettei viimeisen tarkoitus ole loukata ketään. Me ihmiset vain olemme sellaisia.

Lemmy

Quote from: PuputtiNämä tyypit menivät ihan sekaisin, silmät pyörivät ja muljahtelivat päässä ja ilmeet olivat mielipuoliset. Tuijottelivat toisiaan ja huokailivat...

Jaa, taisi kansanryhmä kerrassaan kiihottua.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Pöllämystynyt

Quote from: Viiskio on 08.01.2009, 19:47:35
Muilta osin, Jussi on kaikesta päätellen aito individualisti ja vaikkakin asettelee sanansa usein kärkevästi, niin hänen kirjoituksissaan esiintyvillä arvovarauksilla on aina johdonmukainen perusta. Mietin joskus - itse asiassa ennen näihin keskusteluihin osallistumista - että kuinkahan moni Homman alle itsensä laskeva pystyy katsomaan peiliin ja rehellisesti sanomaan pystyvänsä samaan?

Kuinkahan moni "suvaitsevaiston" jäsen osaa nähdä ulkomaalaiset ja muut toiseuden edustajat yksilöinä, näkemättä vain eksoottista värinää, suojaväriä tai muuta kollektiivista piirrettä? Luulen, että juuri nuivat ovat keskimäärin niitä individualistisimpia, ja "suvaitsevaisto" taas on kaikkein taipuvaisinta yleistämiseen. Silti suurin osa ihmisistä kokee aivan luonnostaan, voisi sanoa että geneettisestä taipumuksesta, "toiseuden" jaettuina piirteinä, ei niinkään yksilöinä. Vain ajattelulla tästä "harhasta" voi päästä.

Tosin punavihreä tunne-ihminen kun olen, olen minäkin joskus taipuvainen kollektiiviseen ajatteluun, ja olen sitä toisinaan edelleen. Siitä kuitenkin alkaa päästä eroon nuivan ajattelun avulla.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Kami

Minä olen varma että pohjimmillaan tädin reaktio kertoo tukahdetusta seksuaalisesta halusta mestaria kohtaan.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

MW

Quote from: Kami on 08.01.2009, 20:13:25
Minä olen varma että pohjimmillaan tädin reaktio kertoo tukahdetusta seksuaalisesta halusta mestaria kohtaan.

Väärin meni, vähän. Pitää olla "Mestarin kehoa kohtaan".  :D Pitää olla animaalista magnetismia, näes, se kun virittyy värittyneistaajuudelle alkaa tapahtumaan.

Näin siis HS:n asiantuntijalausunnot.

Kami

Totta puhut, tädin vihamielinen vastenmielisyyshän nimenomaan kohdistuu Ha:n kehon magnetismia kohtaan. Hän haluaa varmaankin myös lapsensa säästää näkemästä sitä. Se ei ole hyväksi pienelle lapselle.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Ernst

Eikäkö mustan miehen kehoa kohtaan. Reaktio vain sattumalta assosioitui mestarin olemuksen kanssa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Sätkiminenhän lienee orgastista alkuperää?

Viiskio

Olen varsin vakuuttunut siitä, että monenkaan suvaitsevaiston jäsenen kognitiiviset kyvyt eivät riitä eksoottisen värinän ja suojavärin tuolle puolen pohtimiseen. Mennään vain lauman mukana ja toteutetaan kyseenalaistamatta sitä jo lapsena syvälle nieltyä monikulttuurisuuden siunauksellista dogmatiikkaa.

Mutta:
Quote from: Pöllämystynyt on 08.01.2009, 20:02:41
Silti suurin osa ihmisistä kokee aivan luonnostaan, voisi sanoa että geneettisestä taipumuksesta, "toiseuden" jaettuina piirteinä, ei niinkään yksilöinä. Vain ajattelulla tästä "harhasta" voi päästä.

En väittäisi tätä aivan kokonaan harhaksi. Mahdollisesta yleistyksestä huolimatta on esimerkiksi luontevaa ajatella, että vaikkapa somalilla on noin keskimäärin tummempi iho kuin etnisesti suomalaisella.

Yhtä lailla on luontevaa ajatella, että Somaliasta muuttanut Mohammed, joka lapsena ensin kuunteli siskojensa kirkunaa kun isän kummin kaiman kaveri amputoi ulkosynnyttimet ja vähän myöhemmin sitten uudelleen kun ystävälliset lähisotilaat raiskasivat ja lopuksi ampuivat päähän, saattaa olla keskimäärin yhteiskuntarauhattomampi luonne kuin naapurin Jaska, jonka tähänastisen elämän suurin tragedia oli kun Corolla hyytyi keskelle kuusimetsää ja Mirkku ei sen seurauksena päästänytkään liiveihin.

Mohammed on yksilö ja ihmisenä aivan yhtä arvokas kuin Jaska, mutta kavereiden taustat huomioiden meidän on visusti syytä pohtia, haluammeko tähän maahan mieluummin Mohammedin kuin Jaskan kulttuuria.

Ullanlinna

Quote from: Viiskio on 08.01.2009, 21:13:25Yhtä lailla on luontevaa ajatella, että Somaliasta muuttanut Mohammed, joka lapsena ensin kuunteli siskojensa kirkunaa kun isän kummin kaiman kaveri amputoi ulkosynnyttimet ja vähän myöhemmin sitten uudelleen kun ystävälliset lähisotilaat raiskasivat ja lopuksi ampuivat päähän, saattaa olla keskimäärin yhteiskuntarauhattomampi luonne kuin naapurin Jaska, jonka tähänastisen elämän suurin tragedia oli kun Corolla hyytyi keskelle kuusimetsää ja Mirkku ei sen seurauksena päästänytkään liiveihin.

Yllämainitusta syystä johtuen epäröisin itse matkustaa esim. entisen Jugoslavian alueelle, siis ihan vaan vaikka näihin lomakohteisiin. Vilkuilisin koko ajan ympärilleni odottaen, että milloin tuonkin tyypin sotaneuroosi laukeaa. Sielläkin on nähty niin paljon paskaa, että se ei voi olla vaikuttamatta ihmisiin.

IDA

Quote from: M on 08.01.2009, 20:24:21

Eikäkö mustan miehen kehoa kohtaan. Reaktio vain sattumalta assosioitui mestarin olemuksen kanssa.

Kuten Tapio Tuuri näytti vieraskirjassa huomauttavan: Mestarin keho on median toimesta mustamaalattu.

Ernst

Quote from: IDA on 08.01.2009, 21:56:16

Kuten Tapio Tuuri näytti vieraskirjassa huomauttavan: Mestarin keho on median toimesta mustamaalattu.

Ilmankos tuiki tavalliset päiväkotireissut muistuttavat antiikin draamoja.

Alpo

Quote from: Puputti on 08.01.2009, 19:00:50Olen edelleen häpäisty ja pahoilla mielin, en tuon sinänsä "pienen" ahdistelun takia, vaan siksi, että ystäväni riistivät minulta ihmisarvoni ja arvoni naisena. Ystäväni haukkuivat ja jättivät minut siksi, että olen valkoihoinen ja jouduin tummaihoisen ahdistelun uhriksi, enkä vaiennut siitä.

Tuollaiset ihmiset eivät ole ystäviä. Luin jo aiemmin noista kokemuksistasi, enkä kerta kaikkiaan pysty käsittämään. Minulla on paljon hyvin erilaisia ystäviä ja vaikka mielipiteet eivät täysin aina kohtaa, niin monien muiden intressien kautta löytyy monia yhteisiä säveliä. Jos taas joku on valmis vieroksumaan ystäväänsä yhden mielipiteen takia, niin se on hänen heikkouttaan, eikä sellaiset ihmiset ole ystäviksi luettavissa. Varsinkaan tuollaisessa tapauksessa. Tämä koko mamu-asia tuntuu olevan monille niin kuuma peruna, että eriävät näkemykset ammutaan välittömästi alas ja leimataan toinen heti pahaksi ihmiseksi.

Quote from: Puputti on 08.01.2009, 19:27:13Nyt vasta alan tajuta, millaiseen asenneilmapiiriin sekin herja ja kansanryhmän loukkaaminen liittyi. Se oli rasismia. Kaikki yritetään kääntää tavalla tai toisella suomalaisten syyksi, ja jos tässä ei onnistuta,yritetään edes keksiä suomalaisten tekemä "aivan yhtä vakava" asia ja sanoa, että suomalaiset ovat yhtä pahoja.

On rasismia väittää, että suomalaiset raiskaavat yhtä paljon kuin somalit, koska silloin moninkertaistetaan suomalaisten raiskaukset. Eli valehdellaan kansanryhmän syyllistyvän raiskauksiin monta kertaa enemmän kuin ne oikeasti syyllistyvät.

Niin, tuotahan se ikävä kyllä on. Kansanenemmistön syrjiminen tai parjaaminen ei vaan valitettavasti tunnu täyttävän rasismin normistoja ainakaan "suvaitsevaiston" mittapuulla, sillä rasismi tuntuu kohdistuvan vain vähemmistöihin. Muutenkin koko r-sana on menettänyt mielestäni merkityksensä, koska sitä viljellään jo ihan joka paikassa ja mitä omituisemmissa asiayhteyksissä ilman kunnon perusteita.

Saakohan Jussi muuten miten paljon oikeasti kiihottunutta palautetta naisilta? Kun kerran kaiken maailman poliisinmurhaajat ja muut rikolliset tuntuvat olevan joidenkin naisten ihailun kohteena, niin eikö nyt itse Valtakunnanperkele ja maan suurin ajatusrikollinen pistä kiihottamaan ketään? Vai vaatiiko se vankilassa istumista ensin?  :D

tapio

Pitääkö ruveta kateelliseksi? Sehän on totta, että monet äärimmäisen pahat miehet saavat naisilta kiihottunutta palautetta, ja vankiloihin tulvii rakkauskirjeitä.

Jussi on mustamaalattu äärimmäisen pahaksi mieheksi. Onko se kiihottanut naisia? Toivon, että Jussi kuitenkin pitää päänsä kylmänä.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

tapio

Halla-ahon uusimmasta kirjoituksesta huomasin vasta nyt, että kirjailija Jarkko Tontti oli tosiaan kommentoinut Vihreässä Langassa, etteivät Halla-ahon kaltaiselta ihmiseltä saadut kehut imartele.

Minusta tämä osoittaa, että Tontti haluaa saada vihreiltä naisilta. Pitäisikö häntä sääliä? Onko siellä hyvännäköisiä? Ei tule mieleen johtotasolta, mutta hyvännäköisiä on varmaankin kenttäväessä, jonka Tontti tuntee epäilemättä hyvin.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Jukka Latva-laho

"Lasteni päiväkodissa on asiakkaana eräs äiti, jolla on paha ongelma kanssani. Nähdessään minut hän kaappaa lapsensa aggressiivisesti kainaloonsa ja pakenee (kirjaimellisesti) hypellen ja sätkytellen."

Äiti pakenee ja aivan aiheesta:

"paremmalle puoliskolle sattuneen luunmurtumatapaturman"

Jepjep, tapaturma  ::)

Tainnut suomalaismies hoitaa taas rutiinejaan.  ;D
http://www.hs.fi/artikkeli/Naisten+Suomi/1135233896489

Ylläpito onnittelee: normaalisti tuollainen käyttäjätunnus olisi poistettu heti rekisteröitymisvaiheessa, jos se olisi huomattu, mutta jos kerran ihan rehellinen trollaattori tulee noin helvetin hyvällä avauksella (siis oikeasti), niin kyllä täällä sevverran suvaitsevaisia ollaan, että anna palaa vaan!  ;D
Illman: Miten tälle sivustolle voi päätyä netissä?

Ellilä: Esimerkiksi siten, että kirjoittaa Googleen hakusanoiksi minun nimeni.

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Ellilä: Siten Google toimii.

Lemmy

Quote from: Alpo
Saakohan Jussi muuten miten paljon oikeasti kiihottunutta palautetta naisilta?

Luultavasti se tätikin hyppelehtii sen takia että on laittanut pöksynsä postiin...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

MW

Quote from: Lemmy on 09.01.2009, 00:01:57
Quote from: Alpo
Saakohan Jussi muuten miten paljon oikeasti kiihottunutta palautetta naisilta?

Luultavasti se tätikin hyppelehtii sen takia että on laittanut pöksynsä postiin...

Miljoona pientä, kiihottuessaan mustamaalatun miehen kehosta.

Onkohan mustamaalauksesta tehty asianmukaisia eläinkokeitä, esim. sioilla? Ihan kettutytöille vinoillakseen, olisi testattava miten herkkä, humanistinkaltainen siannahka reagoi mustamaaliin? Entä ovatko siolla tehdyt mustamaalauskokeet Halal?

Saako orjalaivojen (Ruonansuun äänellä) tervaa käyttää mustamaalina? Kirkkojen katteisiin tuo ei enää käyne.

Lemmy

Quote from: MWIhan kettutytöille vinoillakseen, olisi testattava miten herkkä, humanistinkaltainen siannahka reagoi mustamaaliin?

Tuollahan nuo maailmalla tatuointitaiteilijat harjoittelevat sioilla...

Jukka Latva-laho

Ylläpito onnittelee: normaalisti tuollainen käyttäjätunnus olisi poistettu heti rekisteröitymisvaiheessa, jos se olisi huomattu, mutta jos kerran ihan rehellinen trollaattori tulee noin helvetin hyvällä avauksella (siis oikeasti), niin kyllä täällä sevverran suvaitsevaisia ollaan, että anna palaa vaan!  ;D

Kiitos ja paljon onnea taustatiimille forumin noususta! On ollut todella hienoa seurata, näin netin välityksellä, Homman kehittymistä.

Ja tuo käyttäjätunnukseni... se on minun kunnianosoitukseni hänelle ketä minä kutsun Mestariksi.   
Illman: Miten tälle sivustolle voi päätyä netissä?

Ellilä: Esimerkiksi siten, että kirjoittaa Googleen hakusanoiksi minun nimeni.

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Ellilä: Siten Google toimii.

Mulukku

Quote from: Pöllämystynyt on 08.01.2009, 20:02:41
Luulen, että juuri nuivat ovat keskimäärin niitä individualistisimpia, ja "suvaitsevaisto" taas on kaikkein taipuvaisinta yleistämiseen.

Juuri näin, ja "suvaitsevaisto" on itse asiassa kaikkein suvaitsemattominta sakkia. Kirjoitin itse aiheesta toissa vuoden syyskuussa näin:

http://mulukku.blogspot.com/2007/09/suvaitsevaisuudesta-ja.html

jiipik

Tuohan on JH-a:lle potentiaalinen vaaranpaikka, jos ko eukko hypähtelee lapsensa kanssa sinne sun tänne, sitten kun tulee ensimmäinen osuma autoon, saa H-a varmasti laskun (koska pahuutensa pelotti ajoradalle tms.)...

Jussi Halla-aho

En ole vielä vastaanottanut yksiäkään käytettyjä pikkuhousuja, enkä edes pikkutuhmia sähköpostiviestejä. Mielestäni tämä todistaa, etten ole oikeasti paha mies. Pahat miehet joutuvat hätistelemään rumimpia pois jaloista.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Jouko

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.01.2009, 11:08:29
En ole vielä vastaanottanut yksiäkään käytettyjä pikkuhousuja, enkä edes pikkutuhmia sähköpostiviestejä. Mielestäni tämä todistaa, etten ole oikeasti paha mies. Pahat miehet joutuvat hätistelemään rumimpia pois jaloista.

Salaisissa haaveissani tahtoisin olla Paha Mies koska pahimmatkin telaketjufemakot näkee niistä märkiä unia. Valtakunnallisella tasolla on sellainen oikeasti olemassakin: Ilkka Sysimetsä alias Frederik. Saa jatkuvaa pikkuhoususadetta niskaansa keikoillaan. Äijällä alkaa olla jo mekoinen kokoelma. Kas kummaa; mies on vielä Perussuomalainen.;D ;D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jani

Varsinainen helmi, eli kertomus karkuun sännänneestä äidistä, löytyi vasta kirjoituksen lopusta. Uskomaton juttu, että joku aikuinen ihminen käyttäytyy noin. Halla-aho pohdiskeli sitä, miksi kyseinen äiti käyttäytyi niin kuin käyttäytyi ja päätyi ilmeisesti siihen, että kyseessä oli tarkoituksellinen protestointi Halla-ahoa tai hänen mielipiteitään vastaan. Minä menisin vielä pidemmälle ja kutsuisin kyseisen äidin käytöstä ihan puhtaaksi kiusaamiseksi.

Tytöt kiusasivat minua (ja tietty monia muitakin poikia) joskus peruskoulussa juuri samalla tavalla. En ollut luokan suosituin enkä edes toiseksi suosituin poika ja muutama tyttö keksi, että hepä juoksevat kirkuen pakoon aina jos on vaarana joutua lähietäisyydelle minun kanssani. Kiusaamistapanahan tuo oli aivan loistava. Kukaan ei voi kieltää tyttöjä juoksemasta kirkuen karkuun (paitsi ehkä oppituntien aikana) eikä voi edes väittää, että siinä olisi mitään väärää. Tottahan kuka tahansa saa pelätä ketä tai mitä tahansa. Viesti ympäristölle oli kuitenkin harvinaisen selvä: minä olin niin vaarallinen/inhottava/tms. että minun kanssani tekemisiin joutuminen olisi suunnilleen kauheinta maailmassa. Nyt voin nauraa asialle, mutta silloin se kyllä tuntui pahalta. Äiti, josta Halla-aho kirjoitti, tuntui käyttävän täsmälleen samaa menetelmää.
"Joka luopuu vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden, ei ansaitse sen paremmin vapautta kuin turvallisuuttakaan" - Benjamin Franklin

http://janikorhonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi

ElinaElina

Kyseisen äidin käytös on nimenomaan vain joidenkin naisten tyyliä. Hän voi vaikuttaa spontaanilta, mutta oikeasti hänellä lienee suunniteltu strategia. Ehkäpä hän tulee kaukaa, ei ole saanut päivähoitopaikkaa läheltä kotiaan ? Kun hän saa tarhan tädit uskomaan, että lapsi pelkää, voi aueta mahdollisuus vaihtaa päiväkotia.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

VMJ

Quote from: Mestari
Vastaanottokeskuksista
Turvapaikanhakijoiden määrän räjähdysmäinen kasvu vuonna 2008 on aiheuttanut sen, että jo jäihin pantuja vastaanottokeskuksia availlaan ja uusia perustetaan. Esimerkiksi Pietarsaareen luodaan Oravaisten vastaanottokeskuksen sivupiste, ja turvapaikanhakijoita asutetaan kaupungin vuokra-asuntoihin.

http://www.halla-aho.com/scripta/vastaanottokeskuksista.html
Homma ^^!!

Atte Saarela

Tätä juttua lukiessa tuli tosi hyvä fiilis, ääneni meni oikealle henkilölle.