News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Atte Saarela

Ehkä myös lehdet olisivat kiinnostuneita kunnanvaltuutetun kirjoittamista ajankohtaisia asioita käsittelevistä jutuista..

Mielipideilmapiiri on saattanut muuttua..

Taustavaikuttaja

Quote from: attesaarela on 12.01.2009, 22:36:10
Tätä juttua lukiessa tuli tosi hyvä fiilis, ääneni meni oikealle henkilölle.

Hämmentävää. Oma reaktioni oli täysin vastakkainen. Minua tuli tuota juttua lukiessa niin paska fiilis, että ainoa mikä lohdutti oli se, että annoin ääneni ainoalle mahdolliselle henkilölle, joka vaatii ääneen muutosta.

Sivari

Tämä kyseinen kirjoittajahan on itse hyödyllistä työtä tekevä kunniallinen henkilö. Hän ei tee rikoksia, joiden tutkimiseen pitäisi käyttää veronmaksajan rahaa.
Hänen Nuudelisen Ulokkeensa koskettama.

Atte Saarela

Quote from: Taustavaikuttaja on 12.01.2009, 23:19:41
Quote from: attesaarela on 12.01.2009, 22:36:10
Tätä juttua lukiessa tuli tosi hyvä fiilis, ääneni meni oikealle henkilölle.

Hämmentävää. Oma reaktioni oli täysin vastakkainen. Minua tuli tuota juttua lukiessa niin paska fiilis, että ainoa mikä lohdutti oli se, että annoin ääneni ainoalle mahdolliselle henkilölle, joka vaatii ääneen muutosta.
Niin, mutta tärkeintä on että me teemme jotain.

VMJ

Quote from: Sivari on 12.01.2009, 23:22:57
Tämä kyseinen kirjoittajahan on itse hyödyllistä työtä tekevä kunniallinen henkilö. Hän ei tee rikoksia, joiden tutkimiseen pitäisi käyttää veronmaksajan rahaa.

Kyllä sanakirjan kijoittaminen käy ihan kunniallisesta työstä. Ja Suomessa olemme syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Vihjaatko muuten, että poliisi voisi käyttää resurssinsa paremmin kuin lukemalla työaikana Halla-aho?
Homma ^^!!

reino

Quote from: VMJ on 12.01.2009, 23:47:29

Kyllä sanakirjan kijoittaminen käy ihan kunniallisesta työstä. Ja Suomessa olemme syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Vihjaatko muuten, että poliisi voisi käyttää resurssinsa paremmin kuin lukemalla työaikana Halla-aho?

No nythän mä vasta hokasin!!  :D Hienoa! Sivarin vittuilutaso on kovassa nousussa!

EDIT: jaa, kyllä yön yli nukuttuaan joutuu ottamaan sanansa takaisin. Aivan onnetontahan tuo Sivarin touhu on.

Sivari

Quote from: VMJ on 12.01.2009, 23:47:29

Ja Suomessa olemme syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Niinhän minä sanoin, Halla-aho ei ole tehnyt rikoksia, joten hän sopii arvostelemaan rikollisia.

Aurelius

Muuten hyvä, mutta tuo teollisuushalliheitto ei ole realistinen. Jonkinlaiset saniteettitilat pitää ainakin olla ja niitä ei taida teollisuushalleista löytyä riittävän suurelle väkimäärälle.

Mielummin ei pakolaiskeskuksia, mutta jos ennakkoehtona on että niitä on pakko perustaa, taantuvalta maaseudulta löytyy sopivia kiinteistöjä. Yhdessä jos toisessakin kunnassa on tyhjillään vanhainkoteja, sairaalarakennuksia ym. ja jopa asuintaloja, kun ihmiset muuttavat pois.

reino

Quote from: Aurelius on 13.01.2009, 02:02:21
Mielummin ei pakolaiskeskuksia, mutta jos ennakkoehtona on että niitä on pakko perustaa, taantuvalta maaseudulta löytyy sopivia kiinteistöjä. Yhdessä jos toisessakin kunnassa on tyhjillään vanhainkoteja, sairaalarakennuksia ym. ja jopa asuintaloja, kun ihmiset muuttavat pois.

Norjassahan on parhaimmillaan harkittu telttamajoitusta ja bajamajat pihaan.

Suomessa tehdään juuri tuota, minkä mainitsit. Ja bisnes on kunnille lyhyellä tähtäimellä hyvin houkuttelevaa, koska se tuo valtion rahaa, työpaikkoja ja vuokratuloja. Pidemmällä tähtäimellä tietysti katastrofaalista.

Se on minun mielestäni vain hyvä, että elintasosiirtolaisten vyörystä aiheutuvat ongelmat keskittyvät Helsingin keskustaan, varsinkin kun Hki on Pajusen puheiden perusteella ongelmissa jo nyt. Mitä pikemmin tilanne kärjistyy, sen parempi.

Peltirumpu

http://www.halla-aho.com/scripta/tiedote_aselupaasiasta.html

Quote[...]Koska tieto lupaharkinnasta paljastaa myös lupahakemusta koskevan päätöksen, lupaharkinta on loogisesti salassa pidettävä prosessi. Tämän vuoksi lupaviranomainen ei voi sanoa juuta eikä jaata asiaa tivaaville toimittajille. Siksi ihmettelin edellisessä aihetta kosketelleessa kirjoituksessani, miten tieto on voinut päätyä lehdille.

Tätä kirjoittaessani olen hieman hankalassa raossa. Salassapitovelvollisuus ei tietenkään koske itseäni, koska en ole viranomainen, varsinkaan, kun asia koskee itseäni, mutta tuntuisi epäasialliselta vuotaa julkisuuteen salassapitovelvoitteen sitomalta viranomaiselta saatua tietoa, jota sanottu viranomainen ei pysty kommentoimaan. Koska toimittajat kuitenkin hätyyttelevät aiheen tiimoilta sekä minua että viranomaista, ja koska Ilta-Sanomien ja Hesarin liikkeelle laskemaa huhua lupieni harkinnasta ja mahdollisesta peruuttamisesta käytetään edelleen julkiseen lynkkaamiseen, selostan tilanteen lyhyesti viittaamatta spesifisti mihinkään, mitä olen viranomaiselta kuullut.

Poliisi ei ole ollut minuun yhteydessä. Yhteydenottoa aikani odoteltuani otin itse oma-aloitteisesti yhteyttä poliisiin ja keskustelin asiasta. En ole (havaintojeni mukaan) joutunut toimenpiteiden kohteeksi. Koska laki velvoittaa viranomaisen toimenpiteisiin, mikäli aihetta ilmenee, toimenpiteiden puuttumisesta voitaneen päätellä aiheen ilmenemättömyys.

Epäilin aiemmin poliisia tietovuodosta, mutta epäily oli ilmeisesti aiheeton ja koko tyhjästä nyhjäisty kohu toimittajien venyvän ammattietiikan tulosta. Ilta-Sanomien toimittaja Sanna Ukkola soitti poliisille vihjeen "uhkaavista kirjoituksista" ja kysyi, aikooko poliisi harkita lupiani. Poliisimies, jolle lupa-asiat eivät kuulu ja jolla ei ole valtuuksia päättää lupien harkinnasta, vastasi yleisellä tasolla, että kaikkeen suhtaudutaan vakavasti ja lupia harkitaan tarvittaessa. Toimittaja väsäsi jutun, jonka mukaan poliisi on päättänyt ottaa lupani harkintaan.[...]

ElinaElina

Epäilykseni vahvistuvat, kun lukaisin Osmo Soininvaaran blogia:

"Päivähoitoon konsulttiapua TKK:lta?
11.1.2009 · Aihe: · 60 Kommenttia 
Munkkiniemessä asuva Helsingin Sanomien toimittaja Marjo Ollikainen valittaa kolumnissaan, ettei ole saanut lapselleen hoitopaikkaa Munkkiniemestä vaan jostain ihan muualta, vaikka asuu päiväkodin vieressä. Niinpä 15 minuutin ratikkamatka Munkkiniemestä Hesarin toimitukseen on korvautunut tunnin matkalla kolmea kulkuneuvoa käyttäen - tässä harvinaisessa tapauksessa ilmeisesti yhä julkisilla. Mitä HKL tekee joukkoliikenteen hyväksi, sen päivähoito pystyy helposti mitätöimään.

Ollikaisen mukaan Munkkiniemeen taas tuodaan lapsia päivähoitoon jostain aivan muualta..."

Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Frank

Tuo juttu ei saanut fiilistäni paskempaan suuntaan. Vaikka melko harvakseltaan olen tänne hommaforumille kirjoitellut, sitä ja asiasta käytyä keskustelua mediassa on tullut seurattua. Niinpä tuo Halla-ahon kirjoitus ei tarjonnut paljoakaan uutta. Se mitä se tarjosi, tiesin jo etukäteen. Olin siis valmiiksi sen verran kyrpiintynyt, ettei tuo kirjoitus saanut minua enää juuri enempää nuivistumaan.

Ennen kunnallisvaaleja olin nuiva jo valmiiksi, vaikka en edes tuntenut Halla-ahon blogia. Yllytin jopa muutamaa ystävääni äänestämään persuja. Ainakin yksi helsinkiläinen ystäväni kertoikin äänestäneensä, ja pääasiassa minun valistukseni vuoksi. Vaalien jälkeen minäkin ajauduin scriptaan ja tajusin, miten mahtava ihminen Halla-aho oikein oli. Kysyinkin tuolta ystävältäni, että sanooko nimi Jussi Halla-aho hänelle jotain. Ystäväni vastasi, että juuri häntä hän oli äänestänyt. Mitään Halla-ahon blogitekstejä hän ei ollut lukenut - oli vain äänestänyt jotain persua, ja tohtorinkoulutuksen saanut henkilö tuntui vähiten riskialttiilta. Vaikka olinkin vantaalainen, tajusin saaneeni Halla-aholle ainakin yhden äänen lisää. Sillä hetkellä fiilikseni olivat tosi hyvät. Niin pitkään, kun hänen argumentaationsa pysyy tuolla tasolla, hänelle on vaikea järkisyin löytää mitään vastusta kaupunginvaltuustossa. Täytyy vain toivoa, että kaupunginvaltuustossa istuu niitäkin, jotka erottavat järkiperustelut puppugeneraattorin tuotannosta. Helsinki on kaupunki, jota kannattaa suojella. Toivotan Jussi Halla-aholle menestyksellistä alkavaa valtuustokautta.

Henri_K

Hienoa Jussi! Jälleen erittäin loistava kirjoitus (tiedote). Olisi kiva nähdä HS:ssä oikaisu asiasta. Mutta valittettavasti meidän elinaikana sitä tuskin nähdään. Voisiko tuollaisten valheiden perusteella haastaa kunnialoukkaksesta (tmv.) oikeuteen? Tiedän, että tämä viimeaikainen "raastuvassa tavataan" meininki on karkanut eräiden henkilöiden kohdalla räpylästä, mutta noin jos ajatellaan teoreettiselta kannalta tuota oikeuskäsittelyä? Oikeusoppineita linjoilla?

kertsu59

Hyysäri ei todellakaan pyydä J ::)ussilta koskaan anteeksi.Silloinhan se tulisi myöntäneeksi että tuli oltua väärässä.Sanoma konserni ei alistu ikinä tämmöiseen nöyrytykseen.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Turjalainen

Quote from: Puputti on 08.01.2009, 19:00:50
Tädin reaktio muistuttaa entisten kavereideni reaktiota siihen, kun kerroin mitä maahanmuuttajat ovat tehneet minulle ja eräille ystävilleni. Minuun ja moniin ystäviini kohdistuneesta seksuaalisesta ahdistelusta en olisi kuulemma saanut kertoa, koska sellaisen kertominen on "rasismia". Minun olisi ilmeisesti pitänyt kehua kouluni "monikulttuurista" ilmapiiriä, jota nämä eri koulua käyneet kaverini kadehtivat. Nämä tyypit menivät ihan sekaisin, silmät pyörivät ja muljahtelivat päässä ja ilmeet olivat mielipuoliset. Tuijottelivat toisiaan ja huokailivat, katsoivat minua pöyristyneen epäuskoisina, että en kai oikeasti ole läpsäissyt tummaihoista (vaikka hän väkisin yritti sormeilla jalkoväliäni). Eivät enää koskaan osanneet puhua asiallisesti kanssani.

Nuo rasistit!

Olen edelleen häpäisty ja pahoilla mielin, en tuon sinänsä "pienen" ahdistelun takia, vaan siksi, että ystäväni riistivät minulta ihmisarvoni ja arvoni naisena. Ystäväni haukkuivat ja jättivät minut siksi, että olen valkoihoinen ja jouduin tummaihoisen ahdistelun uhriksi, enkä vaiennut siitä.

Otan osaa. Ahdistelun kohteeksi kun voi joutua myös näin miespuolisena (kokemusta on).  :-[
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Fures foras, frugi intro.

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.01.2009, 11:08:29
En ole vielä vastaanottanut yksiäkään käytettyjä pikkuhousuja, enkä edes pikkutuhmia sähköpostiviestejä. Mielestäni tämä todistaa, etten ole oikeasti paha mies. Pahat miehet joutuvat hätistelemään rumimpia pois jaloista.

Hommalaiset ja Halla-aho ovat päässeet harvinaisen lähelle ongelman ydintä. Miksi murhaajat saavat rakkauskirjeitä ja toisaalta taas jotkut naisihmiset (& "miehet") saavat ihmeellisiä pelkoreaktiota Halla-ahon tavatessaan tai lukiessaan hänen kirjoituksiaan? Haukkumanimi Hullu-aho on avain ilmiön ymmärtämiseen.

Ihminen on suurimman osan ajastaan elänyt yhteisöissä joissa oli korkeintaan 50-100 ihmistä ja mitään varsinaista oikeuslaitosta ei ollut. Tuollaisissa oloissa toisen miehen tappanut mies nautti jonkinlaista arvostusta. Hän oli joutunut konfliktiin ja selviytynyt siitä. Hän oli selvittänyt sen brutaalilla tavalla, mutta edukseen kuitenkin. Toisena vaihtoehtona olisi käytännössä ollut pakeneminen yhteisöstä (evoluutio on pitänyt huolen ettei tuollaisen miehen geenit ole juurikaan levinneet.) Jokainen planeetalla elävä mies on ollut joko sopeutuvan miehen tai väkivaltaisen miehen jälkeläinen. Yksinkertaistus mutta pohjimmiltaan totta. Liian väkivaltaiset (aiheetta tappavat) miehet primitiiviset yhteisöt kuitenkin hävittivät armotta. Esimerkiksi eskimot työnsivät "liian ikävät" miehet avantoon porukalla. Bushmannit taas tappoivat "liikaa tappavat" usein näiden nukkuessa.

Kivikauden pienyhteisöissä ei kuitenkaan pidetty ihmisistä jotka eivät ajatelleet samalla tavalla kuin muut. He vaaransivat yhteisön joko fyysisesti tai ainakin uskonnollisesti. Jumalan viha seuraa jos makaat kuukautisverta valuttavan naisen kanssa, puhut kun toteemille uhrataan jne... Hullut (toisinajattelijat tms.) ovat aina herättäneet pelkoa. Erityistä pelkoa hulluja kohtaan tuntevat naiset. Huonon miehen huono siemen aiheuttaa hulluja lapsia. Jussi on HULLU varo sitä...

Modernin ihmisen kallon sisällä on kivikauden ihmisen psyyke. Kysymys on tunteista, jotka ovat tukeneet ihmisen selviytymistä. Useimmat ihmiset eivät koskaan pääse sille tasolle, että pystyisivät tiedostamaan nämä evoluution koodaamat toimintatavat. 

Hippo

M.K.Korpela

Jos tästä Halla-Aholle todella tulee tuomio , niin siinä tapauksessa siitä tulee kyllä Euroopan naurun aihe. Mutta yksi varotoimi : on parasta ottaa blogin kirjoitukset talteen kaiken varalta , jotta voidaan myöhemmin puistella päätä. Jos nyt jotain sivilisoitunutta "myöhemmin" yleensä tulee.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Maltillinen

Tuomas Tonteri kirjoittaa asiasta varsin osuvasti Uutiskynnyksen Mielipiteessä:

Jos Jussi Halla-aho nyt tuomittaisiin syyllisenä, se mahdollistaisi jatkossa monen muun vähemmän tunnetun kirjoittajan tuomitsemisen. Halla-ahon tuomion jälkeen kiihotuslakeja sovellettaisiin helpommin laajemmalle alueelle. Tämä mahdollisuus tähän on syytä ottaa vakavissaan. Tällaiseen tilanteeseen jouduttaessa  jokaisen sananvapauttansa arvostavan pitäisi olla valmis asettumaan sanojensa taakse ja ryhtymään käytännön tekoihin. Näitä voisivat olla esimerkiksi lentolehtisin, ostetuin mainoksin ja rauhallisin runsaslukuisin mielenosoituksin toteutetut kampanjat sananvapauden puolesta.

Kaikesta huolimatta minusta tuntuu todennäköiseltä, että näistä asioista päättävät tajuavat jättää tämän asian käsittelyn nyt alkavaan esitutkintaan. Syytettä nostettaessa täytyisi täsmällisesti viitata niihin kirjoituksiin, joihin syyte perustuu, mikä ei todennäköisesti olisi hyväksi kiihotuslakien vakavasti otettavuudelle. Jos käsittely etenee syytteeseen asti, on esitutkinta merkinnyt vain taas yhä suurempaa julkisuutta Jussi Halla-ahon kirjoituksille.

Koko juttu löytyy linkistä: http://www.uutiskynnys.fi/mielipide/2008/jussi-halla-ahon-koko-tuotanto-esitutkintaan-ajatusrikoksista
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Ernst

Quote from: Hippo on 19.01.2009, 22:04:07
Lue mihin verovarojasi käytetään:

http://www.halla-aho.com/scripta/esitutkintaa_koskeva_paivitys.html

Kieltämättä laskee veromoraalia ja uskoa oikeuslaitoksen puolueettomuuteen. Jälkimmäisellä en tarkoita niinkään poliisia vaan mokupolitisoituvaa valtakunnansyyttäjän virastoa sekä tietysti vähemmistövaltuutetun omaksumaa politikointia ja juristeriaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

M.K.Korpela

Quote from: Sivari on 19.01.2009, 22:44:01
Sanoinhan, että ihmissaastapuheista ja muusta päähänammuskelujorinasta joutuu ennemmin tai myöhemmin vaikeuksiin. Siinähän kierii omassa liemessään.

Sivari , et siis muka näe , että asiayhteydestään irrotettua soosia kierrätetään ?
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Sivari

Quote from: M.K.Korpela on 19.01.2009, 22:49:08
Sanoinhan, että ihmissaastapuheista ja muusta päähänammuskelujorinasta joutuu ennemmin tai myöhemmin vaikeuksiin. Siinähän kierii omassa liemessään.

Sivari , et siis muka näe , että asiayhteydestään irrotettua soosia kierrätetään ?

Joopa joo, jossakin tietyssä asiayhteydessä ihmistä on ihmismäistä sanoa saastaksi tai avautua päähänampumisaggressioistaan.

Slu

Inhoan mitä sanot, mutta puolustan vaikka hengelläni oikeuttasi sanoa se - Voltaire.

Tämä koskee myös sinua, Sivari.

Pöllämystynyt

Tuossako kaikki? En ole lukenut läheskään kaikkea Halla-ahon kirjoittamaa, mutta jos nuo olivat "pahimmat", niin ei näillä aineksilla saada aikaan edes uskottavaa näytösoikeudenkäyntiä.

En tiedä, käydäänkö Halla-ahon vastaista ajojahtia pikemminkin raivoisan vainoharhan vai kylmäverisen poliittisen tarkoitushakuisuuden (toisinajattelijan vaientaminen) vuoksi, mutta ainakin jälkimmäisessä tapauksessa Halla-ahon vihaajat myös ovat riittävän tietoisia tajutakseen, että näytösoikeudenkäynti myös käsitetään sellaiseksi, ja palaute on sen mukaista.

Halla-ahon puolesta toivon, että hän saisi olla rauhassa, mutta yleisellä tasolla voisi jopa olla hyvä, että näytösoikeudenkäyntiin mentäisiin. Se kostautuisi niin hienosti, jättäisi syvät arvet tai jopa kuoliniskun valtapolitiikan maineelle ja asemalle. Lopulta Halla-aho olisi kuitenkin sankari, kuten Nelson Mandela tai Mahatma Gandhi, vain muutamia arvostamiani ihmisoikeustaistelijoita ja alkuperäiskansan puolustajia mainitakseni. Valtapolitiikan tukijat, tehkää se virhe! Me haluamme vapautta!
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

nahkajumala

Quote from: Sivari on 19.01.2009, 22:53:09
Quote from: M.K.Korpela on 19.01.2009, 22:49:08

miten se nyt on irrotettu asiayhteydestään?
nahkajumala ei Vastusta kansojen sekoittamista luonnottomalla tavalla keskenään.

Jadwiga Andegaweñska

Tämän minä haluan kertoa. Monet kunnolliset maahanmuuttajat tukevat Halla-ahoa, koska hän on kaikkien niiden puolesta jotka haluaa rakentaa ja kunnioittaa Suomea. Kaikki kärsivät siitä että Suomeen tulee niitä pakolaisia jotka eivät halua sopeutua ja tehdä työtä. Kaikkien maahanmuuttajien maine kärsii.

Suomesta ei voi tulla sellainen mikä on Hollanti. Sillä maalla ei ole tulevaisuutta. Minä en voi kasvattaa lapsiani sellaisessa maassa. Minä en olisi tullut Suomeen jos olisin tiennyt nämä suunnitelmat.

Halla-aho saa varmasti tuhansilta maahanmuuttajilta tukea, jos hänet tuomitaan siksi koska hän puolustaa meitä.
Jadwiga
JAD

Frank

Alkaa pikkuhiljaa tuntua, ettei Jussi mitään tuomiota tule edes saamaan. Oikeudenkäynti on liian julkista, joten mitään poliittista tuomiota on vaikea antaa. Mahtava juttu, että tuo poliisi haastatteli Halla-ahoa sähköpostitse. Nythän kaikki jää koneelle, ja on sanatarkasti kirjoitettu Scriptassakin. Kuka tahansa pääsee tutkimaan syytteitä ja niiden perusteita.

Täytyy muistaa, että persujen kannatus on kunnallisvaalien jälkeen noussu prosenttiyksiköllä kuukaudessa, ja suuri osa tämän kannatuksen noususta on Halla-ahon ja HommanTM saaman julkisuuden ansiota.

Tuomio Halla-aholle tietäisi persuille vielä suurempaa pottia, kuin mitä edes Lipponen ja Vanhanen kykenevät lausunnoillaan antamaan. Onkohan Mika Illman huomioinut tätä?

Sivari

Quote from: Slu on 19.01.2009, 23:51:31
Inhoan mitä sanot, mutta puolustan vaikka hengelläni oikeuttasi sanoa se - Voltaire.

Tämä koskee myös sinua, Sivari.

Ei, jos sanoja mahdollisesti aiheuttaa yhteiskunnallista levottomuutta ja rikoksia tavallaan sanoa asioita ja raportoida päänsisäisistä liikkeistään.

Halla-ahonkin olisi syytä ymmärtää, kuten hän ilmeisesti ymmärtääkin, että hänen plokillaan on päivässä tuhansia ns. uniikkeja lukijoita, eivätkä kaikki välttämättä ole henkisesti terveitä tai muutenkaan harkintakysyisiä.

Enhän esimerkiksi minäkään ole henkisesti terve.

Kullervo Kalervonpoika

Koko esitutkinnan läpi paistaa se, että Mika Illmanhan se taas on asialla.

Kysymykset, sanamuodot, koko aineiston läpi suoritettu kahlaus (minusta ilman edes syytä olettaa- pohjaa, tai ainakaan sen näkymistä) sekä muukin verovaroilla ja poliisin vähillä resursseilla toteutettu varsin läpinäkyvistä mahdollisista henkilökohtaisista syistä (julkisuushaku, omat poliittiset ambitiot, väitöskirjan mainostaminen) aloitettu ja jatkettu ajojahti.

Tällä ei minun nähdäkseni ole mitään tekemistä valtionsyyttäjälle lainsäädännössä määrättyjen tehtävien kanssa. Tässä ei voi todellakaan välttyä siltä vaikutelmalta, että asian eteenpäin ajaminen (sakkorangaistus mielipiteeseen ja sananvapauteen perustuvassa rikosepäilyssä) on varsin henkilökohtaista. Tämän vuoksi, suosittelen Jussille seuraavaa:

a) Illmanin jääväämistä julkisena vihamiehenä.
b) vetoamista Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen kantaan sananvapauskysmyksissä.

Tuo kohta b) menee siis näin:

Sananvapaus ei kata pelkästään sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka otetaan myötämielisesti vastaan, joita pidetään vaarattomina tai joihin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa. Tätä vaativat tuomioistuimen mukaan moniarvoisuus, suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus, joita ilman ei ole kansanvaltaista yhteiskuntaa.

Tällainen yhden tai muutaman poliittisesti aktiivisen virkamiehen ajama ristiretki sananvapautta ja omasta poliittisesta näkökulmastaan poikkeavia poliittisia näkemyksiä vastaan on täysin Suomen kaltaiseen oikeusvaltioon kuulumatonta.

Etenkin, kun se perustuu yhden virkamiehen omaan (kiistanalaiseen) väitöskirjaan.

Toivoisin jokaisen tähän prosessiin joutuvan jatkavan asian tarpeksi pitkälle eri oikeusasteissa. Tämä ei voi eikä saa olla alku suomalaiselle kansalaisoikeuksien rajoittamiselle hallltsijoiden voimatoimin.

Lisäksi toivon jokaisen asiaan närkästyneen ja tätä prosessia vääryytenä pitävän aktiivikansalaisen kampaavan ns. pitkällä kammalla tutkintaan yllyttäneiden tahojen kaikki toimet - oikeusprosessia varten.

Voimia Jussille ja perheelle.

Edit: Linkin lisäys ja pari kijoitusvihreää.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Maltillinen

Quote from: Jadwiga Andegaweñska on 20.01.2009, 02:00:31
Tämän minä haluan kertoa. Monet kunnolliset maahanmuuttajat tukevat Halla-ahoa, koska hän on kaikkien niiden puolesta jotka haluaa rakentaa ja kunnioittaa Suomea. Kaikki kärsivät siitä että Suomeen tulee niitä pakolaisia jotka eivät halua sopeutua ja tehdä työtä. Kaikkien maahanmuuttajien maine kärsii.

Suomesta ei voi tulla sellainen mikä on Hollanti. Sillä maalla ei ole tulevaisuutta. Minä en voi kasvattaa lapsiani sellaisessa maassa. Minä en olisi tullut Suomeen jos olisin tiennyt nämä suunnitelmat.

Halla-aho saa varmasti tuhansilta maahanmuuttajilta tukea, jos hänet tuomitaan siksi koska hän puolustaa meitä.
Jadwiga

Tämä on muuten hyvä herätys meille kaikille.

Suu vaahdossa jauhetaan siitä miten olisi eroteltava työperäinen maahanmuutto, pakolaisuus ja sosiaalisin perustein tulevat turvapaikanhakijat, mutta kuitenkin palstalla viljellään (lähes) pelkästään termiä maahanmuuttaja (MaMu).

Ehkäpä juuri meidän olisi pystyttävä erotteluun ensin, ennen kuin voidaan sitä tosissamme muilta vaatia!
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.