News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Suomessa liian hyvät sosiaalituet!

Started by Mietiskeliä, 24.03.2012, 16:51:37

Previous topic - Next topic

Mietiskeliä

Suomessa on näköjään aivan liian hyvät sosiaalituet tämä ohjelma kertoo siitä
http://areena.yle.fi/video/1331154259635 Tässä ohjelmassa haastatteluilla kavereille olisi kyllä mahdollisuus tehdä työtä mutta herroille ei vaan kelpaa tarjolla oleva työ siivoominen ja muu.

Muuten tää asia ei vittuttaisikaan niin paljon ellen tietäisi, että kun Suomi tulee köyhtymään tulevaisuudessa, niin ei tälläisiä sossuporsastelioita olisi tulevaisuudessa yksinkertaisesti varaa elättää. Tässä ohjelmassa oli tehty tutkimus joka kertoi siitä että nykyiset nuoremme eivät arvosta työntekoa enää samanlailla kuin vanhemmat ikäpolvensa. Tämä tarkoittaa taas sitä että tälläinen sossuporsastelu tulee tulevaisuudessa lisääntymään rajusti ellei sosiaaliturvaa leikata. Vyötä kun kirestetään tarpeeksi niin alkaa saatana siivoaminenkin maistua!

Tässä ohjelmassa haastateltiin paria työtöntä kaveria otteita haastatteluista.

"Mä olin raksalla töissä otin loparit koska tajusin että pomot raksalla vaan tienaavat niin paljon koska maksavat työntekiöille niin huonoa palkkaa"

"Mä en vois mennä koskaan siivous hommiin töihin, koska siivoaminen ei ole kivaa. Jos joku tykkää siivoushommista niin se on ihan ok. Itse en siivoa kotonakaan niin et tee sitä myöskään töykseni"

"Mä en haluu töihin koska siinä menee hukkaan päivän parhaat tunnit"

Mun puolestani jos näille hoopoille ei siivoaminen kelpaa, niin myis sitten vaikka persettä! Mutta yhteiskunnan varoilla ei tälläisiä loisia pitäis elättää. Oikein savu alkoi nousemaan päästä kun katsoin tän ohjelman..

Saatana tää yhteiskunta pidetään pystyssä työnteolla eikä sossuporsasteluilla!

Porilainen munalla

Eikä kun mulle kaikki ja heti.
Kotihoidontuki, opintotuki, yksinhuoltajan tuki, vuokratuki, toimeentulotuki kohta varmaan myös nenänkaivuutuki.
VALTION KUULUU ELÄTTÄÄ MINUT!
VALTIO KUULUU MINULLE!
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

AstaTTT

Quote from: Porilainen munalla on 24.03.2012, 17:01:14
Eikä kun mulle kaikki ja heti.
Kotihoidontuki, opintotuki, yksinhuoltajan tuki, vuokratuki, toimeentulotuki kohta varmaan myös nenänkaivuutuki.
VALTION KUULUU ELÄTTÄÄ MINUT!
VALTIO KUULUU MINULLE!
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Ei vaan toisinpäin: valtio olemme me. Valtion kunnia-asia on pitää mahdollisimman hyvää huolta jäsenistään, meistä kaikista.

JNappula

Quote from: Asta Tuominen on 24.03.2012, 17:04:14
Ei vaan toisinpäin: valtio olemme me. Valtion kunnia-asia on pitää mahdollisimman hyvää huolta jäsenistään, meistä kaikista.

Ja vitut. Ihmisten kunnia-asia on tulla toimeen omillaan, niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. Häpeällistä on terveen ihmisen tarrautua muiden elätettäväksi. Tuollaiset vitun Viljamit saavat mun puolesta kuolla vaikka nälkään.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Mietiskeliä

Quote from: JNappula on 24.03.2012, 17:35:08

Ja vitut. Ihmisten kunnia-asia on tulla toimeen omillaan, niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. Häpeällistä on terveen ihmisen tarrautua muiden elätettäväksi. Tuollaiset vitun Viljamit saavat mun puolesta kuolla vaikka nälkään.

Ei muuten kuolis vitun Viljamit nälkään, jos niiltä sossutuet otettais pois. Ihminen tekee mitä vain jos siltä uhkaa ruoka loppua. Uskon että siinä vaiheessa alkais vitun Viljamilleikkin siivoaminen maistua.

Ei muuten kuolis vitun Viljamit nälkään, jos niiltä sossutuet otettais pois. Ihminen tekee mitä vain jos siltä uhkaa ruoka loppua. Uskon että siinä vaiheessa alkais vitun Viljamilleikkin siivoaminen maistua.

Joskun elin vähän aikaa tolla pienimmällä mahdollisella työttömyysturvatuella täytyy sanoa että eipä toi hääppöinen ollut, mutta näköjään liian iso kun kerran ei Viljameille työt maistu, jos työttömyys turvaa vaikka pudotettais, niin minimipalkaa voitais vaikka vähän nostaa. Kuitenkin työnteko on se mikä tän maan pystyssä pitää. Sen pitäis aina kannattaa..

Sunt Lacrimae

Näin on. Useampaa eri alan duunia ja opiskeluvaihtoehtoa ennen nykyiseen ammattiin päätymistä kokeilleena voisi kyllä sanoa, että jos sitä mieleistä duunia ei nuori ihminen vähänkään isommassa kylässä löydä niin vikaa saa etsiä jostain ihan muusta kuin yhteiskunnasta. Ei elämässä kaikki vaan ole kivaa, shit happens. On minuakin välillä vituttanut vaikka laittaa jotain puistokivetystä +30 asteen helteessä, putsata lokakaivoa polviin asti siinä ihtessään (edellisissä ammateissa) tai vaikka talutella omiin housuihinsa eritteensä päästäneitä spurguja pois ihmisten ilmoilta, mutta elämä nyt vaan on sellaista.

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta tuhlata verorahojani ihmisiin, joilla ei ole yhtikäs mitään annettavana takaisin.
Play stupid games, win stupid prizes.

AstaTTT

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 19:21:10
Uskon vilpittömästi, että kaikilla ihmisillä on ensisijainen halu tehdä työtä. Kun tämä perustoimeentulo evätään ihmiseltä, silloin on yhteiskunnan tultava vastaan.

Niin minäkin uskon. Tämä yhteiskunta tarvitsee aivan uudenlaisen ajattelun, että ihmiset alkavat jälleen kerran tuntea itsensä hyödyllisiksi ja arvokkaiksi sen sijaan, että heitä paiskitaan kuin märkää rättiä luukulta toiselle.

Mietiskeliä

Mielestäni Suomen sosiaalituet ovat juuri ja juuri siedettävät. Uskon vilpittömästi, että kaikilla ihmisillä on ensisijainen halu tehdä työtä. Kun tämä perustoimeentulo evätään ihmiseltä, silloin on yhteiskunnan tultava vastaan. En nyt koko asiaa laita tähän, tarkemmin käsittelen sitä blogissani http://ritvapuolakka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58117-tukiviidakosta-perustuloon
Katoisoiko Ritva Puolakka mun tossa aloituksessa oleen linkin siminnäkiä ohjelmasta? Siinä vilpittömän oloinen Viljami kertoo kirkkain silmin että häntä ei töihin meno kiinnosta.

Toinen juttu kaikilla nyt ei vain ole kykyjä tai muuten vain mahdollisuutta mennä haave ammattiinsa. Nyky nuoret jos eivät pääse unelma ammattiinsa, niin niitä ei hanttihommat kiinnosta. Onko tää Ritvan mielestä oikein jos eivät nuoret pääse unelma ammattiinsa niin he jäävät yhteiskunnan eläteiksi? Vielä kun  tiedetään ettei yhteiskunnalla ole varaa tälläiseen..

MaSazz

Quote from: Asta Tuominen on 24.03.2012, 19:24:45
Uskon vilpittömästi, että kaikilla ihmisillä on ensisijainen halu tehdä työtä. Kun tämä perustoimeentulo evätään ihmiseltä, silloin on yhteiskunnan tultava vastaan.

Niin minäkin uskon. Tämä yhteiskunta tarvitsee aivan uudenlaisen ajattelun, että ihmiset alkavat jälleen kerran tuntea itsensä hyödyllisiksi ja arvokkaiksi sen sijaan, että heitä paiskitaan kuin märkää rättiä luukulta toiselle.

Minäkin uskon, mutta ongelmahan on juuri se, ettei töitä nykyisillä tuilla ja eduilla kannata lähteä tekemään. Esimerkkinä, ystäväni joutui muuttamaan pienempään asuntoon päästessään töihin, teki töitä puoli vuotta ja totesi, ettei kannata. Ja sori, ei ole linkkiä lehtijuttuun, jossa väitteeni todetaan tapahtuneeksi.
Life sucks, and then u married bitch, who doesn't

Mietiskeliä

Quote from: Sunt Lacrimae on 24.03.2012, 19:12:16

Näin on. Useampaa eri alan duunia ja opiskeluvaihtoehtoa ennen nykyiseen ammattiin päätymistä kokeilleena voisi kyllä sanoa, että jos sitä mieleistä duunia ei nuori ihminen vähänkään isommassa kylässä löydä niin vikaa saa etsiä jostain ihan muusta kuin yhteiskunnasta. Ei elämässä kaikki vaan ole kivaa, shit happens. On minuakin välillä vituttanut vaikka laittaa jotain puistokivetystä +30 asteen helteessä, putsata lokakaivoa polviin asti siinä ihtessään (edellisissä ammateissa) tai vaikka talutella omiin housuihinsa eritteensä päästäneitä spurguja pois ihmisten ilmoilta, mutta elämä nyt vaan on sellaista.

Tää juttu mistä pyyhin vähän alaosasta pois. Niin tää osa tästä jutusta. Tän enempää ei voi osua asianytimeen..
PS:itsekin pitkään hanttihommia tehneenä

Ari-Lee

Trollialoitus. Jos joillekin ei työ maistu jossakin niin "Suomessa on liian hyvät sosiaalituet" ?
Työstä kieltäytyviltä viedään sosiaaliturva alas, ei koko kansalta.

Ota huomioon että jossakin ei ole työtä edes sitä paska-duunia. Siivoojat eli siivousteknikot tekevät ammattilaisina työnsä. Ainakin täällä pohjoisessa.

Minimipalkka ja sen nosto? Suomessa ei ole sellaista kuin minimipalkka. On vain suositus rajoja. Minimi on esim. 2€/h mitä jotkin ulkomaalaiset ovat saaneet palkkana raksoillla. Kenties pitäisikin lailla säätää minimipalkka esim. 10€/h.

Jos sosiaaliturva romutettaisiin niin se vasta kalliiksi tulisikin. Työssä olevat joutuisivat maksamaan yhä enemmän jos yhteiskuntarauha katoaisi
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Uuno Nuivanen

Mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä, että kaikki rakastavat rehkiä duunissa, eivätkä muusta unelmoi. Minä ainakin mieluummin vain rötköttelisin, mutta Suomessa se on sallittua ja järjestetty vain Preka-Eetuille sekä neek murj uussuomalaisille.  ???

l'uomo normale

Quote from: Mietiskeliä on 24.03.2012, 19:35:58
Tää juttu mistä pyyhin vähän alaosasta pois. Niin tää osa tästä jutusta. Tän enempää ei voi osua asianytimeen..
PS:itsekin pitkään hanttihommia tehneenä

Vain kerran minulta kysyttiin "työhaastattelun" jälkeen: "Voitko aloittaa heti?" Hiukan epämääräinen mesta olikin.

Maisterin paperitkin voivat estää kaupan kassalle pääsyn. Jos omaa syytä työttömyyteen on taustalla, se luonnollisesti vaikuttaa jatkomahdollisuuksiin. Työpaikkoja vain ei ole riittävästi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Willomina

Ohjelmassa kannattaisi esittää erilaisia työttömiä. Aika hauskaa jos näytetään että "tälläisiä lusmuja ne työttömät nyt on" kun monet on hakeneet satoja ja satoja paikkoja, koittaneet parhaansa, eikä natsaa oikein mikään vaikka haluaisikin kuinka.

Ja kyllä tuolleen parikymppisenä varmaan hetki työttömänä menee hyvinkin oikein, kun riittää pelkkä auringonpaiste, pari kaveria, koppi-kämppä ja pari kaljaa ja taiteilua silloin tällöin. Mutta kuinkahan moni haluaa elää pers´aukisena 300-400e kuussa vuosikausia tai kymmeniä...

Ja on faktaa että avoimia työpaikkojakin on vähemmän kuin työnhakijoita, olikohan jotain 60 000 duunia ja 300 000 työtöntä, eli aloittajan logiikalla ("tuet pois!"), kun 200 tyyppiä hakee myyjän paikkaa ja yksi sen saa niin loput 199 kuolkoon nälkään.

Arvoton

Olisiko niin, että ainakin Vihreät ja Vas kosiskelevat preka- ja muuta jengiä, joita ei työ niin hirveästi kiinnosta kansalaistuloaatteillaan?

Itsellekin ajatus oli kiehtova yhteiskunnallisena teoriana parikyt vuotta sitten, kunnes aloin funtsia kokemuspohjaisesti, että ei saatana, työ se vasta arvokas asia onkin, jos sitä saa. Voi sitten säästää esim. ulkomaanreissuun ja on varaa lähteä kapakkaan, kun huvittaa. Ilolla luin sitten Esko Seppäsen kolumnin asiasta kuutisen vuotta sitten, jossa hän kyseenalaisti kansalaistuloidean.

Onko joku työttömänä nostanut statustaan naisiin päin?

Uuno Nuivanen

Quote from: Arvoton on 24.03.2012, 20:12:43
Voi sitten säästää esim. ulkomaanreissuun ja on varaa lähteä kapakkaan, kun huvittaa.

Juu ja pariin muuhunkin hommaan. Mutta jos saisin ne myös tekemättä työtä, mieluusti ottaisin. Joillekin tämä tuntuu olevan mahdollista.

ApinA

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.03.2012, 20:21:01
Voi sitten säästää esim. ulkomaanreissuun ja on varaa lähteä kapakkaan, kun huvittaa.

Juu ja pariin muuhunkin hommaan. Mutta jos saisin ne myös tekemättä työtä, mieluusti ottaisin. Joillekin tämä tuntuu olevan mahdollista.

Väilillä minustakin tuntuu. Mutta se tunne ei kestä pitkään, kun aloittaa oikein miettimään. Kapakkaan saattaa riittää vähän rahaa, mutta ei sitten enään yhtään mihinkään. Ei sossu tuloilla yksinkertaisesti mitään luksuselämää voi pitää. Jos ei sitten ole muita vähän pimeämpiä sivubisneksiä.

PaulR

Quote from: Ritva Puolakka on 24.03.2012, 20:43:11
Onko joku työttömänä nostanut statustaan naisiin päin?

Naisena voin vastata, ei varmasti. Tuossa oli Miljallakin erittäin hyvä puheenvuoro ja siihen ei ole lisäämistä.

Mutta tähän puutun, jos minulla olisi mahdollisuus valita kahden yhtä ihanan miehen välillä ja toinen olisi töissä ja toinen työtön, niin valinnan saattaa arvata. Niin se vaan luonnon laki menee. Ja kenenkään on turha tästä syyllistää. Näin se vaan on, raha ratkaisee.

Sanottu, että naisen tarvitsee valita kahden välillä.

...Näinhän se varmasti on.

AstaTTT

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.03.2012, 19:39:43
Mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä, että kaikki rakastavat rehkiä duunissa, eivätkä muusta unelmoi.

Minä varmaankin siitä, että rakastan tehdä töitä. Ennemmin siivoan työkseni vessoja, kuin olisin jouten kotona ja tuntisin oloni elämän menosta syrjäytyneeksi. <3
---

Korjaan sen verran, etten oleta kaikkien rakastavan työntekoa. Mutta me luppakorvaluterilaiset rakastamme!  ;D
---

Lisään vielä kuvan luppakorvaluterilaisrodusta tunnistuksen helpottamiseksi.  ;D

(http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/14492/normal_DSC_7808.jpg)

EwithAllinPoe

Syrjässäkin voi olla olematta syrjäytynyt  ;)
Sydänmesi kuuluu minulle.

AstaTTT

Quote from: Vilmariina Mesivirta on 24.03.2012, 20:52:55
Syrjässäkin voi olla olematta syrjäytynyt  ;)

Totta. Minä olin yrityksen lopettamisen jälkeen kyllä niin syrjässä oleva syrjäytynyt, etten ikinä halua kokea sitä uudelleen. Ymmärrän myös, että ihmisten elinkaariin kuuluu monenlaisia vaiheita, eikä minusta ole väärin hypätä oravanpyörästä pois kokeakseen omaehtoisen syrjässä olon, jolloin tekee, mitä huvittaa. Meillä kun on tämä ainutlaatuinen kokemus, jota elämäksi kutsutaan, ja on sääli, jos siinä ei pääse toteuttamaan itseään haluamallaan tavalla. Siis: minua ei haittaa se, että on ihmisiä, joita työ ei kiinnosta. Silti heistäkin pitää huolehtia.

Uuno Nuivanen

Iän mukanaan tuoma kyynistyminen vie tietysti mukanaan suurimman osan duunarin 'gloriasta'. Se ei tarkoita sitä, että itse työsuorite olisi mitenkään huonontunut.

Missä lukee että duunin on oltava ihanaa? Voi sitä tehdä ihan pakostakin ja silti hyvin. Ei ihme jos ei nuoria kiinnosta, kun valehdellaan, että pitää olla unelmaduuni ja sitä rakastaa, tai muuten ei pidä mennä. Eikä sellaisia, jos nyt edes mitään, ole tarjolla.

EwithAllinPoe

Uskoisin, kuten joku muukin täällä, että jokainen haluaa olla hyödyllinen. Ja työ yleensä tuo sen tunteen. Luulenpa, että moni työ nykyään saattaa tuntua hyödyttömältä, varsinkin jos työt on juuri sellaisia keksimällä keksittyjä paikkoja. Monille varmasti työn ei tarvitse olla unelmapaikka, se tosiaan riittää, että Sinua ja työtäsi arvostetaan työpaikkalasi. Jo sen vuoksi kannattaa tehdä työtä kuin työtä, vaikka ei raha niin kiinnostaisikaan. Ikävä kyllä, ilman sitä ei meinaa tulla toimeen.
Sydänmesi kuuluu minulle.

Jakerp

VS: Siivooja oli kuolla piirakkakoneeseen – Morsetti apua potkimalla
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729826893/artikkeli/vs+siivooja+oli+kuolla+piirakkakoneeseen+morsetti+apua+potkimalla.html

Ei ole perehdytetty kunnolla työturvallisuuteen (kuten ulkoistetulla siivous alalla yleensä on tapana). Maksetaan surkeaa palkkaa ja heti kun tapahtuu lähes kuolemaan johtanut tapaturma, koska työnantaja ei ole viitsinyt huolehtia työturvallisuudesta kunnolla annetaan potkut perseelle.

Ei millään pahalla, mutta meillä on vain yksi elämä. Sen kun menettää ei toista mahdollisuutta saa. Ei tuo porvarin piirakka koneen siivoaminen taida olla sen arvoista, että kuolee sen raittaisiin. Siivotkoon porvari itse koneensa jos se on niin tärkeää hänellehän ne kaikki voitotkin menee ja vaikka porvarille tapahtuisi työtapaturma hän saa voitot silti toisin kuin ulkoistettu siivooja, joka saa potkut kiitokseksi heti kun hänestä ei enää voi hyötyä.

QuoteSiivooja oli oli menehtyä juututtuaan piirakkakoneeseen Valkeakoskella Saarioisen ruokatehtaalla helmikuussa, kertoo Valkeakosken Sanomat. Siivoojan hengen pelasti ilmeisesti viime hetkillä tullut laitevika.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston työsuojelutarkastajan Veli-Pekka Hammon mukaan siivoojan selviäminen oli onnenkantamoinen.

QuoteTapahtuneen jälkeen hänet myös irtisanottiin koeajalla.

Jakerp

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.03.2012, 21:01:33
Iän mukanaan tuoma kyynistyminen vie tietysti mukanaan suurimman osan duunarin 'gloriasta'. Se ei tarkoita sitä, että itse työsuorite olisi mitenkään huonontunut.

Missä lukee että duunin on oltava ihanaa? Voi sitä tehdä ihan pakostakin ja silti hyvin. Ei ihme jos ei nuoria kiinnosta, kun valehdellaan, että pitää olla unelmaduuni ja sitä rakastaa, tai muuten ei pidä mennä. Eikä sellaisia, jos nyt edes mitään, ole tarjolla.

Käsittääkseni suuntaus on se, että nuorilta vaaditaan paljon parempaa koulutusta ja kielitaitoa työelämään pääsemiseksi kuin aikaisemmilta sukupolvilta, mutta palkkaa ollaan silti valmiita maksamaan aikaisempia sukupolvien lähtöpalkkoja vähemmän. Edellinen sukupolvi pääsi samoihin hommiin paljon pienemmällä koulutuksella ja aloituspalkka oli suhteessa parempi ja verot alhaisemmat.

ApinA

Quote from: Jakerp on 24.03.2012, 21:17:01
Tapahtuneen jälkeen hänet myös irtisanottiin koeajalla.

Tuntematta tapausta enempää kuin lehdistä lukeneena, veikkaan että siivooja ei ollut noudattanut työturvallisuusmääräyksiä ja oli menettää henkensä. Hyvä syy irtisanoa koeajalla.

Äskeinen on pelkkää omaa mutua ja yhtä valistunut arvaus kuin se vastakkainen...

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.03.2012, 21:01:33

Erittäin totta. Angry Birdsit ja viihdebisnes ovat aika epärealistisia odotuksia työelämän suhteen, mutta noitahan nyt ylhäältäkin käsin markkinoidaan, samalla kun duunareita katsotaan nenän vartta pitkin, käsi syvällä duunarin taskussa. Eikä sillä hyvällä tavalla.

Tuomas3

Quote from: Mietiskeliä on 24.03.2012, 18:26:57

Joskun elin vähän aikaa tolla pienimmällä mahdollisella työttömyysturvatuella täytyy sanoa että eipä toi hääppöinen ollut, mutta näköjään liian iso kun kerran ei Viljameille työt maistu, jos työttömyys turvaa vaikka pudotettais, niin minimipalkaa voitais vaikka vähän nostaa. Kuitenkin työnteko on se mikä tän maan pystyssä pitää. Sen pitäis aina kannattaa..
Oon samaa mieltä, ettei Viljamit kuolis nälkään, koska ne alkais diilaa tms. Joku muu voisi kuollakin tai joutua prostituoiduksi. Onhan se jenkeissä nähty, mitä matalista sossutuista seuraa. Tuossa sinun logiikassasi on se, että oletat ihmisen siivoavan silloin kun sen pitää tehdä mitä vain. Siivoaminen on tarkkaa ja arvokasta alipalkattua työtä, joka ei sovi kaikille. Nykyään tulee todella paljon valituksia laaduttomasta siivoustyöstä, koska sitä tehdään usein silloin kun muuta ei saada.

Jakerp

Quote from: MW on 24.03.2012, 21:26:59
Erittäin totta. Angry Birdsit ja viihdebisnes ovat aika epärealistisia odotuksia työelämän suhteen, mutta noitahan nyt ylhäältäkin käsin markkinoidaan, samalla kun duunareita katsotaan nenän vartta pitkin, käsi syvällä duunarin taskussa. Eikä sillä hyvällä tavalla.

Jenkeissä oli muuten yksi 15v poika, joka tienasi muutamassa vuodessa itse tekemillään Youtube videoilla enemmän kuin omat vanhempansa koko elämänsä aikana. Kun hän alkoi tehdä videoita, hänelle naureskeltiin ja sitä pidettiin täysin turhana ja vanhemmat tekivät kaikkeinsa saadakseen pojan lopettamaan videoidensa tehtailun ja panostamaan opiskeluun. Siinä vaiheessa kun rahaa alko tulla naureskelu loppui. Tarinan opetus aina ei kannata uskoa muita, koska se joka uskoo muita kaikessa tulee varmuudella olemaan se ikuinen siivooja sillä tonnin palkalla.

Pikkuvaimo

Koska on ilta ja olen väsynyt lasten viimeaikaisista yörallituksista, tekee mieli irvistellä mielipiteillä...

Kyllä, joissakin tapauksissa työttömyys on työttömän omaa syytä tai ansiota. Tämä ei ollut syyllistämistä, vaan tosiasian toteamista. Vika ei aina ole järjestelmässä - ellei sitten vaikkapa vanhemmissa, jotka eivät ole osanneet kasvattaa työn arvostukseen, tai saaneet lapselleen kehitetyksi vahvaa itsetuntoa, tai ovat olleet niin sekaisin väsymyksestä, että kasvatus jotenkin kummasti on mennyt ihan poskelleen ->työttömyys. Voi kurja - olisi kannattanut nukkua tuonkin työttömän vanhempien sen sijaan, että lukevat Hommaforumia yötä myöten.

Kuulostaa muuten kovasti kommunistiselta tuo pomojen palkansiirto työttömille. Vaan saattaisihan se toimia, muutama työtön vähemmäksi - jos vielä se tekeminen keksittäisiin, joka sen rahan kylkiäisenä näppärästi tulee. Mutta mitäs, jos osaava johtaha poistuu paikalta, kun tilipussi kevenee ja SITTEN koko homma leviää käsiin?

Nyt riittää kiharaiset ajatukset tälle illalle. Suokaa anteeksi.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.