News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-02-10: Kännykkävarkaan liiallinen muilutus

Started by seuraa_tilannetta, 10.02.2012, 08:08:17

Previous topic - Next topic

Sunt Lacrimae

Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 18:40:41
Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 18:19:36
Tuota öh, onko Kmruuskan kirjoitukseen reagoiminen trollin syöttämistä vai minun kirjoitukseeni reagoiminen trollin syöttämistä?
Eihän sinun kirjoitukseesi reagoiminen voi olla trollin syöttämistä, tai olisin syyllistynyt siihen itsekin :)

se ensimmäinen siis.

Pitäisi olla itsestäänselvää kenelle tahansa hommassa yli viikon pyörineelle, että luuskastahan nyt puhuttiin.
Play stupid games, win stupid prizes.

Brandöt

Quote from: Sinnalii
Ja siis mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kersat pitää myös pistää korjaamaan tekojaan niin että se tuntuu. Esim. keskimmäiseni on putsannut jälki-istunnon sijaan pyöränkumin jälkiä koulun lattiasta kun ajoi kaverinsa kanssa sisällä fillarilla, minkä lisäksi pakotin hänet pyytämään anteeksi koulun siivojaalta ja osallistumaan kyseisenä iltana koulun siivoukseen muutenkin. Uskon että tunnin jälki-istunnon sijaan neljän tunnin työpalvelu ja tutustuminen henkilöön joka jäljet yleensä korjaa oli paljon tehokkaampaa. En ymmärrä miksi työpalvelu on pahasta.

Oikein.

Piirrät väärään paikkaan graffitin; autat sen putsaamisessa ja seinän uudelleen maalaamisessa. Siperia opettaa. Tuokin on tehokasta, että tutustuttaa lapsen siihen henkilöön, joka yhteiskunnassa hänen(kin) tekemiään jälkiä siivoaa tai korjaa. Ja mielellään (todellakin) lapsi itse mukaan tekemiseen - oppii arvostamaan toisen työtä ja miettii seuraavalla kerralla kaksi kertaa ennen kuin tekee jotakin muuta yhtä typerää.

Sinnalii

Quote from: Brandöt on 10.02.2012, 19:50:50
Ja siis mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kersat pitää myös pistää korjaamaan tekojaan niin että se tuntuu. Esim. keskimmäiseni on putsannut jälki-istunnon sijaan pyöränkumin jälkiä koulun lattiasta kun ajoi kaverinsa kanssa sisällä fillarilla, minkä lisäksi pakotin hänet pyytämään anteeksi koulun siivojaalta ja osallistumaan kyseisenä iltana koulun siivoukseen muutenkin. Uskon että tunnin jälki-istunnon sijaan neljän tunnin työpalvelu ja tutustuminen henkilöön joka jäljet yleensä korjaa oli paljon tehokkaampaa. En ymmärrä miksi työpalvelu on pahasta.

Oikein.

Piirrät väärään paikkaan graffitin; autat sen putsaamisessa ja seinän uudelleen maalaamisessa. Siperia opettaa. Tuokin on tehokasta, että tutustuttaa lapsen siihen henkilöön, joka yhteiskunnassa hänen(kin) tekemiään jälkiä siivoaa tai korjaa. Ja mielellään (todellakin) lapsi itse mukaan tekemiseen - oppii arvostamaan toisen työtä ja miettii seuraavalla kerralla kaksi kertaa ennen kuin tekee jotakin muuta yhtä typerää.
"Mielellään" ihan oikeasti; kuka täyspäinen vanhempi korjaa 14 vuotiaan jäljet? Minä en todellakaan ollut kersan mukana; sen sijaan uhkakuvana selän takana. Meillä nyt kersat joutuu muutenkin tekemään kotihommia etc. meillä ei ole kotiapulaista. 

Lahti-Saloranta

Kun poliisi tehdään hampaattomaksi ja tuomioistuimet ja lainlaatijat osoittavat ylenpalttista "ymmärrystä" rikoksen tekijään seuraus on tämä, korpilaki. Se ei kyllä ole kenenkään etu. Mutta siihen mennään kun kansan usko oikeuslaitokseen pettää.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Brandöt

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:54:45
Quote from: Brandöt on 10.02.2012, 19:50:50

Oikein.

"Mielellään" ihan oikeasti; kuka täyspäinen vanhempi korjaa 14 vuotiaan jäljet? Minä en todellakaan ollut kersan mukana; sen sijaan uhkakuvana selän takana. Meillä nyt kersat joutuu muutenkin tekemään kotihommia etc. meillä ei ole kotiapulaista.

Joo kyllä; lapset mukaan siivoamiseen (etenkin omien jälkien!) jo kauan ennen 14 ikävuotta - tottakai. Surullista kyllä; tämä ei ole mikään itsestäänselvyys kaikille vanhemmille.

Mansikka

AuggieWren

Quote from: kmruuska on 10.02.2012, 17:27:56
Itse asiassa liki kuka tahansa minkä tahansa ikäinen voisi koska tahansa tappaa suunnilleen kenet tahansa. Eiköhän hakata ihan kaikkia koko ajan niin ongelma ratkeaa.

Ja yleisesti, ei yhtään yllätä ketkä täällä yläpeukuttavat väkivaltarikollisen toiminnalle kunhan kyse on VHM:stä. Kohta toki samat nimimerkit pitävät jossain toisessa ketjussa  kauheaa äbäläwäbälää siitä kuinka etnisen tai uskonnollisen ryhmän x jäsenet eivät kunnioita lakia ja siksi ovat kyenemättömiä sopeutumaan yhteiskuntaamme...

Aika paksua sanoa kiusatun lapsen faijaa väkivaltarikolliseksi. Olet ilmeisesti ollut kouluaikoinasi koulukiusaaja, koska et kykene tuntemaan mitään sympatiaa kiusattua kohtaan.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Sinnalii

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 20:09:06
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 19:41:04
Kommentteihin kaipaan sitten lasten iät esiin.

Miksi?
Esim. näiden kommenttien takia
Quote from: AuggieWren on 10.02.2012, 20:14:01
Quote from: kmruuska on 10.02.2012, 17:27:56
Itse asiassa liki kuka tahansa minkä tahansa ikäinen voisi koska tahansa tappaa suunnilleen kenet tahansa. Eiköhän hakata ihan kaikkia koko ajan niin ongelma ratkeaa.

Ja yleisesti, ei yhtään yllätä ketkä täällä yläpeukuttavat väkivaltarikollisen toiminnalle kunhan kyse on VHM:stä. Kohta toki samat nimimerkit pitävät jossain toisessa ketjussa  kauheaa äbäläwäbälää siitä kuinka etnisen tai uskonnollisen ryhmän x jäsenet eivät kunnioita lakia ja siksi ovat kyenemättömiä sopeutumaan yhteiskuntaamme...

Aika paksua sanoa kiusatun lapsen faijaa väkivaltarikolliseksi. Olet ilmeisesti ollut kouluaikoinasi koulukiusaaja, koska et kykene tuntemaan mitään sympatiaa kiusattua kohtaan.
Olen sitä mieltä että helpommin 14 -vuotiaan hakkaamisen hyväksyvät ne, joilla ei ole lapsia. (tosin, mistä mä tiedän kuka puhuu totta.=

elukka

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 13:10:00

Kakara ryöstää toiselta puhelimen.  Ryöstetty eskaloi tilanteen väkivaltaiselle isälleen.  Tämä taas menee liian pitkälle, jolloin kuritetun kakaran isä eskaloi tilanteen seuraavalle tasolle (jota et tässä mainitse, mutta ehkäpä menisit aseen kanssa kylään tai palkkaisit liivijengin murjomaan ko. äijän).  Tämä väkivaltainen äijä ei varmaankaan jättäisi asiaa tähän (jos hengissä vielä olisi), vaan pistäisi kunnolla takaisin sairaalasta toivuttuaan, jolloin koko perheesi olisi varmaankin vaarassa.  Ei tällaista, eihän.

Pennut selvitelkööt asiat keskenään, nyrkein jos tarve vaatii, mutta tuommoista rikostelua ei ruveta eskaloimaan ylöspäin isille ja niiden kavereille.

eskaloi sinä vaikkapa takapuolesi. Luuletko olevasi fiksukin?
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Mansikka

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:18:43
Olen sitä mieltä että helpommin 14 -vuotiaan hakkaamisen hyväksyvät ne, joilla ei ole lapsia.

Voisin itsekin olettaa noin ja olen jopa hiukan utelias, että miten asia menee. Kysyin tätä asiaa, koska pidin mahdollisena, että ajattelet, että vanhemmuus tai sen puute joko validoi tai invalidoi näkökannat tähän asiaan. Olit ilmeisestikin vain testaamassa hypoteesia.

Se, että vanhemmuudella olisi merkitystä itse näkemyksen oikeellisuuden kanssa olisi virheellinen tapa ajatella ja johtaisi todella kummalliseen maailmaan yleisenä periaatteena: vain tuomareilla voi olla validi näkemys oikeudenkäytöstä, vain teologeilla voi olla validi näkemys kristinuskosta vain kansanedustajalla voi olla validi näkemys lakien sisällöstä, vain koiranomistajalla voi olla validi näkemys koirista jne.

Marko Parkkola

Pennut selvitelkööt asiat keskenään, nyrkein jos tarve vaatii, mutta tuommoista rikostelua ei ruveta eskaloimaan ylöspäin isille ja niiden kavereille.

Kärpästen herra sekä jos kännykkävarkauden uhriksi joutunut ei ole tähän mennessä jo pistänyt kampoihin, ei hän sitä tule tekemään koskaan. Joskus fyysiset ja henkiset mittasuhteet vain ovat niin.

Tilanne on kyllä kinkkinen. Isä meni liian pitkälle, se on selvää, mutta kännykän takaisinottaminen on ihan pakkokeinolain mukaista.

Snuiva

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 10.02.2012, 18:50:57
Oksettaa että tämäkin on näemmä joidenkin mielestä sallittua jos kohteena on tietyjen etnisyyksien (tai pelkästään ihonvärin) edustaja (kts. koskela suomesta kommentti).

Olet äärimmäisen huolestunut valkoisen miehen kohdistamasta rasismista valkoista poikaa kohti. Ilmeisesti oikeuslaitokseen pesiintynyt rakenteellinen positiivinen diskriminaatio rikollista kohtaan johti valkoisen miehen ottamaan oikeuden omiin käsiin. Tällä hän korjasi valkoisen pojan rasistisen ryöstörikoksen aiheuttamat ikävyydet valkoista poikaansa kohti.

Nilkki sai rangaistuksen jota ei olisi muuten saanut. Lisäksi hän huomaa oikeuslaitoksen päästävän kaikki kuin koira veräjästä. Näin ollen nilkillä on pelko perseessä että mies tappaa tämän jos perseilee enemmän miehen perheen kustannuksella.

Sinnalii

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 20:28:43
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 20:18:43
Olen sitä mieltä että helpommin 14 -vuotiaan hakkaamisen hyväksyvät ne, joilla ei ole lapsia.

Voisin itsekin olettaa noin ja olen jopa hiukan utelias, että miten asia menee. Kysyin tätä asiaa, koska pidin mahdollisena, että ajattelet, että vanhemmuus tai sen puute joko validoi tai invalidoi näkökannat tähän asiaan. Olit ilmeisestikin vain testaamassa hypoteesia.

Se, että vanhemmuudella olisi merkitystä itse näkemyksen oikeellisuuden kanssa olisi virheellinen tapa ajatella ja johtaisi todella kummalliseen maailmaan yleisenä periaatteena: vain tuomareilla voi olla validi näkemys oikeudenkäytöstä, vain teologeilla voi olla validi näkemys kristinuskosta vain kansanedustajalla voi olla validi näkemys lakien sisällöstä, vain koiranomistajalla voi olla validi näkemys koirista jne.
En ole todellakaan sitä mieltä että vanhemmuus tekee automaattisesti ihmisestä "vanhemman" vaan kyse on nimenomaan enemmän tilastoinnista. Siis omasta oletuksestani.

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: elukka on 10.02.2012, 20:23:20

Käyttäjä Epämiellyttävä totuus voittaa jälleen 8)

Mursu

Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 10:08:30

Minustakin huolestuttavaa on se, että tällaisiin tekoihin joudutaan turvautumaan. Tapauksesta sen enempiä tietämättä ei oikein voi kommentoida juuri tätä keissiä, mutta yleisemmin: mitä isä voi tehdä, jos poikaa kiusataan, hakataan ja ryöstetään? Alustavat sympatiapisteet isukille tästä.

Miten niin joudutaan? Rikollinen toki aina keksii jonkun syyn miksi rikos oli muka pakko tehdä. Näin ei ole. Tässä tapauksessa kyse oli lapseen kohdistuneesta vapaudenriistosta, pahoinpitelystä ja tappouhkauksesta. Tällaisen teon rinnalla lapsen mahdollisesti tekemä rike kalpenee, eikä sitä tulisi edes käsitellä oikeudessa minään puolustuksena. Siis oikeuden kannalta olisi ihan sama, jos mies olisi huvikseen tehnyt teon. Tuomio oli käsittämättömän lievä teon törkeyden huomioon ottaen. Tuomio muuten oli sama kuin mitä Thorsia facebook-ryhmällä uhkaillut sai. Teko oli selvästi törkeämpi.

Mansikka

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 21:12:03

Mitä sä käytät?

elukka

olet voittanut puppukeneraattorin 1. palkinnon, onnex olokohon....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 21:18:06

Mitä sä käytät?

Mitäpä sitä tuollaiseen kommenttiin osaisi oikein vastata?  Tulee vaan voittajaolo kun vastineet degeneroituvat tuollaiselle tasolle.

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 16:20:03
Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 16:17:24
Quote from: Koskela Suomesta on 10.02.2012, 10:49:34
Koska olen itse onnistunut kasvattamaan hänet niin huonosti että hän varastelee kännyköitä kaupungilla, niin saattaisin pitää hyvänäkin ideana että joku hänen toilailuistaan kärsinyt antaa hänelle verisen nenän, ihan noin opetusmielessä. Minun keinonihan on jo käytetty, kun tuohon tilanteeseen on jouduttu.

Tai sitten olen sellainen persreikä joka ei ole edes yrittänyt, niin on hyvä että joku edes opettaa nilkilleni että kaikkea ei saa tehdä.

Joku asettaa aina jossain ne rajat sille mitä voi tehdä ja mitä ei. Tässä se oli uhrin isä, kun kukaan muu ei ollut onnistunut tai edes yrittänyt.

Kun yhteiskunta on mennyt siihen mihin se on mennyt, niin en valitettavasti osaa enää toistaa sitä poliittisesti korrektia matraa että omankädenoikeus on pahasta. Tätähän suvikset ja muut haluavat yhteiskunnaltamme, että se taantuu hyvinvointi ja laillisuusyhteiskunnasta heimoyhteiskuntaan, jossa suku ja heimo puolustaa jäseniään. Tätähän tämäkin tapaus on, suku puolustaa omiaan. Tämähän on sitä etelämaalaista yhteisöllisyyttä, jota meidän on opittava,.

No hyvä, oppiminen on alkanut, mitä te suvikset ja monikultturistit itkette? Ettekö tarkoittanut tätä? miten tyhmiä olette, tähänhän se polku nimenomaan johtaa, mille olette meidät pakottaneet. Mutta toden totta, sitähän te ette täysin vihjeettöminä ihmisinä ole kykeneväisiä tajuamaan...

Kiitokset Koskelalle tästä. Vastasitkin puolestani niin hyvin, että plussa riittää.

+1

+2

Koska Hommalla ei luoteta Suomen oikeusjärjestelmään vaan tällaiseen oman käden oikeuteen, ehdotan että kirjoitetaan Homman sharia-laki, joka määrää millaisia ovat oikeudenmukaiset rangaistukset rikoksista.

Esimerkiksi tämän ketjun pohjalta Homman sharia-lakiin, jota oikeamieliset Hommalaiset noudattavat (koska eihän poliisi mitään tee), oikeaoppinen rangaistus puhelimen varastamisesta on rivakka pään isku konepeltiin, tanakka kuristaminen, potku selkään ja sopivaksi katsottu määrä nyrkiniskuja vatsaan.  Näin saadaan Suomi taas sellaiseksi paikaksi jossa on hyvä elää.

Sinnalii

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 21:50:36
Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 16:20:03
Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 16:17:24
Quote from: Koskela Suomesta on 10.02.2012, 10:49:34
Koska olen itse onnistunut kasvattamaan hänet niin huonosti että hän varastelee kännyköitä kaupungilla, niin saattaisin pitää hyvänäkin ideana että joku hänen toilailuistaan kärsinyt antaa hänelle verisen nenän, ihan noin opetusmielessä. Minun keinonihan on jo käytetty, kun tuohon tilanteeseen on jouduttu.

Tai sitten olen sellainen persreikä joka ei ole edes yrittänyt, niin on hyvä että joku edes opettaa nilkilleni että kaikkea ei saa tehdä.

Joku asettaa aina jossain ne rajat sille mitä voi tehdä ja mitä ei. Tässä se oli uhrin isä, kun kukaan muu ei ollut onnistunut tai edes yrittänyt.

Kun yhteiskunta on mennyt siihen mihin se on mennyt, niin en valitettavasti osaa enää toistaa sitä poliittisesti korrektia matraa että omankädenoikeus on pahasta. Tätähän suvikset ja muut haluavat yhteiskunnaltamme, että se taantuu hyvinvointi ja laillisuusyhteiskunnasta heimoyhteiskuntaan, jossa suku ja heimo puolustaa jäseniään. Tätähän tämäkin tapaus on, suku puolustaa omiaan. Tämähän on sitä etelämaalaista yhteisöllisyyttä, jota meidän on opittava,.

No hyvä, oppiminen on alkanut, mitä te suvikset ja monikultturistit itkette? Ettekö tarkoittanut tätä? miten tyhmiä olette, tähänhän se polku nimenomaan johtaa, mille olette meidät pakottaneet. Mutta toden totta, sitähän te ette täysin vihjeettöminä ihmisinä ole kykeneväisiä tajuamaan...

Kiitokset Koskelalle tästä. Vastasitkin puolestani niin hyvin, että plussa riittää.

+1

+2

Koska Hommalla ei luoteta Suomen oikeusjärjestelmään vaan tällaiseen oman käden oikeuteen, ehdotan että kirjoitetaan Homman sharia-laki, joka määrää millaisia ovat oikeudenmukaiset rangaistukset rikoksista.

Esimerkiksi tämän ketjun pohjalta Homman sharia-lakiin, jota oikeamieliset Hommalaiset noudattavat (koska eihän poliisi mitään tee), oikeaoppinen rangaistus puhelimen varastamisesta on rivakka pään isku konepeltiin, tanakka kuristaminen, potku selkään ja sopivaksi katsottu määrä nyrkiniskuja vatsaan.  Näin saadaan Suomi taas sellaiseksi paikaksi jossa on hyvä elää.
Samaa mieltä.
Ihan oikeasti; luulin että täällä, vastoin huhupuheita, kyetään keskustelemaan järkevästi, mutta näköjään islamilainen laki on täälläkin voimassa. Länsimaiseen oikeuskäytäntöön kun kuuluu sen myöntäminen että on lapsia. Sen takia esim. 9 vuotiaita ei saa vihkiä.

Snuiva

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 22:02:10

Samaa mieltä.
Ihan oikeasti; luulin että täällä, vastoin huhupuheita, kyetään keskustelemaan järkevästi, mutta näköjään islamilainen laki on täälläkin voimassa. Länsimaiseen oikeuskäytäntöön kun kuuluu sen myöntäminen että on lapsia. Sen takia esim. 9 vuotiaita ei saa vihkiä.

Vastasiko miehen saama tuomio teidän oikeuskäsitystä? Käytännössä "sakkona" omat oikeudenkäyntikulut.

Keski-Suomen käräjäoikeus on tuominnut 49-vuotiaan muuramelaismiehen kolmen kuukauden ehdolliseen vankeuteen pahoinpitelystä, vapaudenriistosta ja laittomasta uhkauksesta.

schenker

Quote from: Jouko on 10.02.2012, 09:28:44
Ei tuollainen pojan miesmäinen hakkaaminen ole mistään kotoisin. Vaan perinteinen selkäsauna voitaisiin ottaa käytöön: vyöremmmiä takapuolelle tai Koivuniemen herraa.

jalkapuu kirkon edessä kiusaajalle.

tai jalkapuu poliisilaitoksen edessä. 8)

Sinnalii

Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 22:14:26

Samaa mieltä.

Vastasiko miehen saama tuomio teidän oikeuskäsitystä? Käytännössä "sakkona" omat oikeudenkäyntikulut.

Keski-Suomen käräjäoikeus on tuominnut 49-vuotiaan muuramelaismiehen kolmen kuukauden ehdolliseen vankeuteen pahoinpitelystä, vapaudenriistosta ja laittomasta uhkauksesta.
Kun kyseessä on alle viistoista vuotias eli ei rikosoikeudellisessa vastuussa oleva, toivoisin kasvatuksellisiksi toimenpiteiksi vahinkoa korvaavaa duunia. En rangaistusta sinänsä. Tässä unohdettiin se että turpaanveto kohdistui alaikäiseen. Jos homma-foorumilaiset ihannoivat jenkkejä ja ovat valmiita tuomitsemaan aikuisena vaikka 11 vuotitaita niin mikä on teistä raja?

Snuiva

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 22:37:25

Samaa mieltä.

Kun kyseessä on alle viistoista vuotias eli ei rikosoikeudellisessa vastuussa oleva, toivoisin kasvatuksellisiksi toimenpiteiksi vahinkoa korvaavaa duunia. En rangaistusta sinänsä. Tässä unohdettiin se että turpaanveto kohdistui alaikäiseen. Jos homma-foorumilaiset ihannoivat jenkkejä ja ovat valmiita tuomitsemaan aikuisena vaikka 11 vuotitaita niin mikä on teistä raja?

En ihannoi jenkkejä, en edusta hommafoorumia, en oli sitä enkä tätä. Alle viisitoistavuotiasta ei pidä tuomita aikuisena ellei teko kohdistu henkeen ja terveyteen. Alle viisitoistavuotiaallakin pitää olla seuraukset lain rikkomisesta. Josko lässyttäisit vastauksesi esittämääni kysymykseen?

Sinnalii

Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 22:52:26
Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 22:37:25

Samaa mieltä.

En ihannoi jenkkejä, en edusta hommafoorumia, en oli sitä enkä tätä. Alle viisitoistavuotiasta ei pidä tuomita aikuisena ellei teko kohdistu henkeen ja terveyteen. Alle viisitoistavuotiaallakin pitää olla seuraukset lain rikkomisesta. Josko lässyttäisit vastauksesi esittämääni kysymykseen?
Lättikö em mies aikuista vai lasta? Mikä tuossa oli tausta? En voi mitään tuollaiseen "Kääk" -versioon sanoa.
Joka tapauksessa minusta 15 vuotta on hyvä raja rikosoikeudelliseen vastuuseen; jos tekijä on tuon alle, ei kuulu edes minulle mitä seurauksia on.

Snuiva

Quote from: Sinnalii on 10.02.2012, 23:03:51
Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 22:52:26
Lättikö em mies aikuista vai lasta? Mikä tuossa oli tausta? En voi mitään tuollaiseen "Kääk" -versioon sanoa.
Joka tapauksessa minusta 15 vuotta on hyvä raja rikosoikeudelliseen vastuuseen; jos tekijä on tuon alle, ei kuulu edes minulle mitä seurauksia on.

Kysehän on siitä mistä tämä ketju sai alkunsa  :)

Jykke

Rankasti kiusatun edesmenneen tytön päiväkirjamerkintöjä: http://jossain.vuodatus.net/blog/category/Elisa
Siinä voi moni miettiä mitä poliisi tai vastaava viranomainen olisi voinut tehdä toisin. Sairaita ***kiasia kun tuntuu löytyvän, joille ei vain voi "mitään". Moni varmaan miettii väkivaltaa tämän tyyppisten tapausten hoitoon. Jos vastaavaan tilanteeseen joutuisin, niin itselläkin moraali olisi kovilla.

Sinnalii

Pojalta A vietiin kännykkä. (Ilmeisesti totta) Isä A meni kylille, muilutti pojan B kyytiin, kuristi ja hakkasi 14-vuotiasta. Tämä on ilmeisesti totta.
Emme siis tiedä missä määrin Poika A on itse hulinoinut ja aiheuttanut hämminkiä. Ilmeisesti on, koska puolustus ei vedonnut niinhin- Aikuiselta äijältä pimeni vintti ja hän kuristi 14 vuotiasta. Tosi reipasta aikuisen miehen asiaa.

Snuiva

Quote from: Sinnalii on 11.02.2012, 00:26:06
Pojalta A vietiin kännykkä. (Ilmeisesti totta) Isä A meni kylille, muilutti pojan B kyytiin, kuristi ja hakkasi 14-vuotiasta. Tämä on ilmeisesti totta.
Emme siis tiedä missä määrin Poika A on itse hulinoinut ja aiheuttanut hämminkiä. Ilmeisesti on, koska puolustus ei vedonnut niinhin- Aikuiselta äijältä pimeni vintti ja hän kuristi 14 vuotiasta. Tosi reipasta aikuisen miehen asiaa.

Oliko tuomio sopiva, liian kova vai liian lievä?

kekkeruusi

Quote from: Snuiva on 11.02.2012, 00:59:04
Quote from: Sinnalii on 11.02.2012, 00:26:06

Oliko tuomio sopiva, liian kova vai liian lievä?
Maamme yleiseen rangaistustasoon nähden sopiva. Moraalin mukaisuus on sitten asia erikseen, niin kuin aina.