News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-02-10: Kännykkävarkaan liiallinen muilutus

Started by seuraa_tilannetta, 10.02.2012, 08:08:17

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: Eugen235 on 10.02.2012, 09:18:25
laki kannattaa tietynlaisissa tapauksissa ottaa omiin käsiin.

Jopa Hesari myöntää ettei poliisi ehdi tai viitsi tehdä mitään yleensä mitään.

Poliisi toiminee vain silloin kun on kyse henkirikoksesta tai kun on syytä epäillä maahanmuuttajataustaisiin kohdistunutta rasismia.

Symppaan yleensä kaikkia vanhempia jotka puolustavat lapsiaan. Jos ja kun on kyse aiheellisesta puolustamisesta.

Eikös Pekka Saurikin kehoittanut laittamaan stopin kaikelle kiusaamiselle ja vihateoille?

Nissemand

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 13:10:00

Pennut selvitelkööt asiat keskenään, nyrkein jos tarve vaatii, mutta tuommoista rikostelua ei ruveta eskaloimaan ylöspäin isille ja niiden kavereille.

Kaikilla ei ole tarpeeksi voimaa pistää takaisin.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Sputnik

Quote from: Ulkopuolinen on 10.02.2012, 11:00:36
Jos meikäläisen tenava syyllistyisi 14-vuotiaana ryöstöön ja saisi siinä yhteydessä sen verran kipua kuin jossain kamppailulajitreeneissä voi tulla ihan normaalista harjoittelusta niin en sitä nyt niin kauhean ihmeellisenä pitäisi.

Jos siihen liittyisi hengenlähdöllä uhkailemista tai autolla kohti kaasuttelua niin silloin ainoa mahdollinen tapa toimia olisi vaaran minimointi keinolla millä hyvänsä. Siistein keino olisi se, että uhkaaja tajuaisi tilanteen ja päättäisi ihan itse muuttaa maasta ennen seuraavaa aamua.
Kakara ryöstää toiselta puhelimen.  Ryöstetty eskaloi tilanteen väkivaltaiselle isälleen.  Tämä taas menee liian pitkälle, jolloin kuritetun kakaran isä eskaloi tilanteen seuraavalle tasolle (jota et tässä mainitse, mutta ehkäpä menisit aseen kanssa kylään tai palkkaisit liivijengin murjomaan ko. äijän).  Tämä väkivaltainen äijä ei varmaankaan jättäisi asiaa tähän (jos hengissä vielä olisi), vaan pistäisi kunnolla takaisin sairaalasta toivuttuaan, jolloin koko perheesi olisi varmaankin vaarassa.  Ei tällaista, eihän.

Pennut selvitelkööt asiat keskenään, nyrkein jos tarve vaatii, mutta tuommoista rikostelua ei ruveta eskaloimaan ylöspäin isille ja niiden kavereille.

Aivan varmasti pitää eskaloida. Täysi tomppeli tuo isä tietysti koska vähemmälläkin olisi sen pikkunilkin varmaan saanut ojennukseen (kenties ihan vaan raahaamalla muksun omien vanhempiensa ojennettavaksi?). Mutta kun nuo kännykät maksaa helposti useita satoja euroja niin ei se nyt mitään pikku näpistelyä ole. Eikä minulla ainakaan ole varaa ostaa muksuille alvariinsa uusia puhelimia jos niitä pöllitään.

Epämiellyttävä Totuus

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 13:16:26
Not. Kännykkävaras vastuuseen aikuisten toimesta. Jos kännykkävaras on koulukiusaaja ja jatkaa, kännykkävaras pihalle koulusta. Jos kännykkävaras kiussa vaapaa-ajalla, niin lähestymiskieltoa hakemaan 15-vuotiaalle (jos ei voi hakea, lakia tulee muuttaa niin, että voi hakea). Jos lähestysmiskiellosta huolimatta kiusaa vaapaa-ajalla, määrätään sakkoihin ja korvauksiin. Jos toistaa kiusaamisen, suljetaan lastensuojeluyksikköön täysi-ikäisyyteen asti. Sen jälkeen vapaalle jalalle. Jos kusipäisyys jatkuu, niin linnaan ja joka kerta pidemmäksi aikaa.

Quote from: Sputnik on 10.02.2012, 13:17:30
Aivan varmasti pitää eskaloida. Täysi tomppeli tuo isä tietysti koska vähemmälläkin olisi sen pikkunilkin varmaan saanut ojennukseen (kenties ihan vaan raahaamalla muksun omien vanhempiensa ojennettavaksi?).

Juu - eskaloinnilla tarkoitin väkivallan eskaloitumista, ja se ei ole kyllä kenenkään edun mukaista.  Totta kai vanhempien pitää puuttua tuollaiseen, ja viranomaisten ja koulun myös, mutta ei nyrkein. 

Kun tuolle tielle lähtee niin sit saa kiikkustuolissa miettiä että mistä lie lapsi oppinut käyttäytymismallit kun päätyi linnaan...

PaulR

Quote from: Nissemand on 10.02.2012, 13:17:21

Kaikilla ei ole tarpeeksi voimaa pistää takaisin.

Kunhan kantaa itseänsä aseenteella, että mulle ei vittuilla. Lo n' behold i ei vittuillakaan. Itsekunnioitus on avainsana.

Tekisi mieli tulla tukistamaan näitä koviksia, mutta se alistuuko tuohon on asennekysymys.

Mansikka

Quote from: Paul Ruth on 10.02.2012, 13:28:23
Kunhan kantaa itseänsä aseenteella, että mulle ei vittuilla. Lo n' behold i ei vittuillakaan. Itsekunnioitus on avainsana.

Tekisi mieli tulla tukistamaan näitä koviksia, mutta se alistuuko tuohon on asennekysymys.

Kantasi on kuvottava.

Asenteellako raiskattujen olisi pitänyt estää raiskaus?

Tai aseentella kiusattujen estää kiusaaminen? Niinpä niin.

Kiusattujen asennevika.

Luotsi

Quote from: Farrow on 10.02.2012, 11:44:42
Quote from: seuraa_tilannetta on 10.02.2012, 08:08:17
Vähän liian rajuksi meni?

No todellakin.
QuoteTämän jälkeen mies kuristi poikaa kurkusta ja löi hänen päänsä autoa vasten. Toisen kuristamisen yhteydessä mies löi toisella kädellään poikaa nyrkillä vatsaan seitsemän kertaa.
QuotePahoinpitelyn jälkeen mies huusi pojalle: "ensi kerralla mä hautaan sut". Lopuksi mies kiihdytti autollaan voimakkaasti kohti uhria ja käänsi auton vasta viime tingassa.

Kun puhutaan kuristamisesta (!!) ja päähän kohdistuvista iskuista, niin tilanteesta olisi voinut olla peruuttamattomia seurauksia. Päävammat eivät ole mikään leikin asia, saatikka kuristaminen.

Kännykän viemisestä tietysti tulisi rangaista, mutta EI TUOLLA TAVALLA!

Juuri näin, homma voidaan kyllä mainiosti hoitaa myös ilman että jää näkyviä jälkiä. Taitamattomuutta kurituksessa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Sunt Lacrimae

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 13:34:34
Quote from: Paul Ruth on 10.02.2012, 13:28:23

Kantasi on kuvottava.

Asenteellako raiskattujen olisi pitänyt estää raiskaus?

Tai aseentella kiusattujen estää kiusaaminen? Niinpä niin.

Kiusattujen asennevika.

Joskus kun nelosluokalla vaihdoin ala-astetta ja uuden luokan häirikköoppilas yritti ottaa minua silmätikukseen vetäisin siltä välitunnilla nenän poskelle, eipä kiusannut enää. Ei sillä, että omankädenoikeus olisi suositeltava ratkaisumalli, just saying.

Kuulin yhteiseltä tutulta vuosia myöhemmin, että tämä kaveri oli yliannostanut huumeisiin ja kuollut. Paha karma korjaa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Ruckafella

Quote from: Koskela Suomesta on 10.02.2012, 10:49:34
Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 10.02.2012, 10:32:06
Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 10:08:30
Minustakin huolestuttavaa on se, että tällaisiin tekoihin joudutaan turvautumaan. Tapauksesta sen enempiä tietämättä ei oikein voi kommentoida juuri tätä keissiä, mutta yleisemmin: mitä isä voi tehdä, jos poikaa kiusataan, hakataan ja ryöstetään? Alustavat sympatiapisteet isukille tästä.
Ei kyllä tipu sympatiapisteitä siitä että aikuinen mies rökittää 14-vuotiasta. Mietipä jos oma poikasi tekisi jotain hölmöä koulukaverilleen ja poikasi siitä hyvästä saisi turpaansa aikuiselta mieheltä?  ...Mitään sympatiapisteitä idiooteille, kele.

Koska olen itse onnistunut kasvattamaan hänet niin huonosti että hän varastelee kännyköitä kaupungilla, niin saattaisin pitää hyvänäkin ideana että joku hänen toilailuistaan kärsinyt antaa hänelle verisen nenän, ihan noin opetusmielessä. Minun keinonihan on jo käytetty, kun tuohon tilanteeseen on jouduttu.

Tai sitten olen sellainen persreikä joka ei ole edes yrittänyt, niin on hyvä että joku edes opettaa nilkilleni että kaikkea ei saa tehdä.

Joku asettaa aina jossain ne rajat sille mitä voi tehdä ja mitä ei. Tässä se oli uhrin isä, kun kukaan muu ei ollut onnistunut tai edes yrittänyt.

Kun yhteiskunta on mennyt siihen mihin se on mennyt, niin en valitettavasti osaa enää toistaa sitä poliittisesti korrektia matraa että omankädenoikeus on pahasta. Tätähän suvikset ja muut haluavat yhteiskunnaltamme, että se taantuu hyvinvointi ja laillisuusyhteiskunnasta heimoyhteiskuntaan, jossa suku ja heimo puolustaa jäseniään. Tätähän tämäkin tapaus on, suku puolustaa omiaan. Tämähän on sitä etelämaalaista yhteisöllisyyttä, jota meidän on opittava,.

No hyvä, oppiminen on alkanut, mitä te suvikset ja monikultturistit itkette? Ettekö tarkoittanut tätä? miten tyhmiä olette, tähänhän se polku nimenomaan johtaa, mille olette meidät pakottaneet. Mutta toden totta, sitähän te ette täysin vihjeettöminä ihmisinä ole kykeneväisiä tajuamaan...

Kiitokset Koskelalle tästä. Vastasitkin puolestani niin hyvin, että plussa riittää.

+1

Snuiva

Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 16:17:24
Quote from: Koskela Suomesta on 10.02.2012, 10:49:34
Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 10:08:30
Minustakin huolestuttavaa on se, että tällaisiin tekoihin joudutaan turvautumaan. Tapauksesta sen enempiä tietämättä ei oikein voi kommentoida juuri tätä keissiä, mutta yleisemmin: mitä isä voi tehdä, jos poikaa kiusataan, hakataan ja ryöstetään? Alustavat sympatiapisteet isukille tästä.
Ei kyllä tipu sympatiapisteitä siitä että aikuinen mies rökittää 14-vuotiasta. Mietipä jos oma poikasi tekisi jotain hölmöä koulukaverilleen ja poikasi siitä hyvästä saisi turpaansa aikuiselta mieheltä?  ...Mitään sympatiapisteitä idiooteille, kele.

Koska olen itse onnistunut kasvattamaan hänet niin huonosti että hän varastelee kännyköitä kaupungilla, niin saattaisin pitää hyvänäkin ideana että joku hänen toilailuistaan kärsinyt antaa hänelle verisen nenän, ihan noin opetusmielessä. Minun keinonihan on jo käytetty, kun tuohon tilanteeseen on jouduttu.

Tai sitten olen sellainen persreikä joka ei ole edes yrittänyt, niin on hyvä että joku edes opettaa nilkilleni että kaikkea ei saa tehdä.

Joku asettaa aina jossain ne rajat sille mitä voi tehdä ja mitä ei. Tässä se oli uhrin isä, kun kukaan muu ei ollut onnistunut tai edes yrittänyt.

Kun yhteiskunta on mennyt siihen mihin se on mennyt, niin en valitettavasti osaa enää toistaa sitä poliittisesti korrektia matraa että omankädenoikeus on pahasta. Tätähän suvikset ja muut haluavat yhteiskunnaltamme, että se taantuu hyvinvointi ja laillisuusyhteiskunnasta heimoyhteiskuntaan, jossa suku ja heimo puolustaa jäseniään. Tätähän tämäkin tapaus on, suku puolustaa omiaan. Tämähän on sitä etelämaalaista yhteisöllisyyttä, jota meidän on opittava,.

No hyvä, oppiminen on alkanut, mitä te suvikset ja monikultturistit itkette? Ettekö tarkoittanut tätä? miten tyhmiä olette, tähänhän se polku nimenomaan johtaa, mille olette meidät pakottaneet. Mutta toden totta, sitähän te ette täysin vihjeettöminä ihmisinä ole kykeneväisiä tajuamaan...

Kiitokset Koskelalle tästä. Vastasitkin puolestani niin hyvin, että plussa riittää.

+1

+2

Emo

Pikipoika

--- Kaikilla on oikeus mielipiteisiini ---

Farrow

Helppo ratkaisu: yhteiskunnan syyttäminen.
Mutta kun ME olemme yhteiskunta. Sinä ja minä.

"muiluttaminen" ja lapsiin kohdistuva väkivalta aikuisten taholta on väärin, ja se muuramelaismies on rangaistuksen ansainnut.

Olisikohan suhtautuminen erilaista, jos kännykän varastanut olisi ollut tyttö...
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Snuiva

Quote from: Farrow on 10.02.2012, 17:04:08

"muiluttaminen" ja lapsiin kohdistuva väkivalta aikuisten taholta on väärin, ja se muuramelaismies on rangaistuksen ansainnut.

Olisikohan suhtautuminen erilaista, jos kännykän varastanut olisi ollut tyttö...

Tuo 14 vuotias nilkki olisi yhtä hyvin voinut tappaa kännykän omistavan juniorin ja yhteiskunta ei olisi voinut tehdä asialle mitään. Parit sessiot lastenpsykiatrisella ja se olisi ollut siinä.

Farrow

Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 17:09:25

Tuo 14 vuotias nilkki olisi yhtä hyvin voinut tappaa kännykän omistavan juniorin ja yhteiskunta ei olisi voinut tehdä asialle mitään. Parit sessiot lastenpsykiatrisella ja se olisi ollut siinä.
Olet kaltevalla pinnalla, ystävä hyvä.
Hän ei tappanut. Vei kännykän. That's it. Muilutus oli väärin (liiallista). Överiä. Sadistista.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

hyperbeli

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 12:02:30
Täytyy olla välittömät seuraukset esimerkiksi koulun taholta. Kiusaamisen uusiutuessa kiusaaja erotetaan koulusta. Vanhemmat joutuvat etsimään uuden koulun. Jos kiusaaja kiusaa uudessa koulussa, kiusaaja erotetaan eikä hän saa enää mennä mihinkään kouluun. Oppivelvollisuudesta vastaavat vanhemmat, jotka joutuvat maksamaan paskiaistensa yksityisopetuksen.

Toiveajattelua... Viimeksi kun tuollainen tilanne tuli vastaan, niin meidän kouluhan se joutui maksamaan yksityisopetuksen kotiin.  ;D

Ruckafella

Vaikea kokea minkäänlaista sympatiaa sellaista nuorta kohtaan, joka vie toisen kännykän. En tiedä tämän tapauksen taustoista, enkä nyt puhu suoraan kyseisestä operaatiosta, mutta kännykän ryöstäminen tuntemaltaan ihmiseltä on kyllä täydellisen halveksunnan osoitus. Toiselle näytetään, että en pidä sinua yhtään minään ja voin tehdä sinulle mitä haluan - kirjaimellisesti. Kysymys ei ole kännykästä ja taloudellisesta vahingosta, vaan toisen ihmisarvon vetämisestä viemäriin. Ei pidä sotkea näpistykseen Anttilasta, jolloin Anttila ei ole kukaan kasvollinen henkilö, tai tiedä kuka kännykän vei.

Snuiva

Quote from: Farrow on 10.02.2012, 17:17:02
Quote from: Snuiva on 10.02.2012, 17:09:25

Olet kaltevalla pinnalla, ystävä hyvä.
Hän ei tappanut. Vei kännykän. That's it. Muilutus oli väärin (liiallista). Överiä. Sadistista.

No minkä rangaistuksen yhteiskunta antoi kännykkävarkaalle? Iltapala pois ja puhuttelu?

Sinnalii

Oman käden oikeudessa on se vika, ettei monellekaan tule mieleen että se oma Jani-Kukkanen voipi puhua kukkua niin että korvat heiluu.

Esikoiseni ollessa kolmannella ja minun vanhempainvapaalla seuraavan kanssa, raivopäinen luokkakaverin isä soitti kerran kesken koulupäivän meille kotiin ja karjui niin että meni varmaan vartti ennenkuin aloin saada selvää mitä hän selitti. Esikoinen oli kuulemma uhannut puukolla koulussa hänen jälkikasvuaan niin että pojan oli pitänyt lähteä kotiin kun ei uskaltanut  enää olla koulussa.
Olin tietysti ihan "Mitä helvettiä" ja sanoin että selvitän asian ja ilman muuta kaikenlainen kiusaaminen loppuu. (Pidin asiaa sinänsä tosi outona koska mitään kiusaamisjuttuja ei ollut tullut aiemmin esiin ja Esikoinen, kuten nuoremmatkin lapseni ovat aikas pidettyjä. Mutta ajattelin että omasta kersastaan sitä kaikki parasta luulee.)
Ja kun soitin opettajalle, asia olikin niin että olivat olleet liikkatunnilla, em. isän poika oli ollut fudiksessa häviävällä puolella, mitä ei ollut kestänyt ja poika oli kesken pelin itse lyönyt vastakkaisessa joukkueessa olevaa poikaa ja juossut karkuun, ts. kotiin. Mun pojalla ei ollut asian kanssa muuta tekemistä kuin että oli voittajajoukkueen kapteeni. Kyseisellä pojalla oli enemmänkin lintsauksia etc. joten oli pitänyt jotain isälle selittää miksi menee kesken päivän kotiin. Arvatkaa vaan soittiko kyseinen isä ikinä meille pyytääkseen anteeksi haukkumisiaan ja haistattelujaan.

Kun keskimmäiseni oli kasilla, istuin yksi perjantai junassa: olin menossa kaverille parin sadan kilsan päähän kun nyk. mieheni (ei siis kahden poikani isä) soitti että joku mies oli ilmestynyt oven taakse, meidän kuusivuotias tytär oli mennyt avaamaan oven, jolloin mies oli ruvennut karjumaan että onko se saatanan paskapää veljesi kotona etc. Aviomieheni oli rynnännyt ovelle (tytär tietysti oli alkanut itkeä), jolloin vieras oli alkanut karjumaan että poikasi jatkuvasti homottelee mun (vuotta nuorempaa) poikaa ja tänään oli käynyt päälle että vittu piiskaan poikasi jos et sinä kykene. Puoliso oli selittänyt sitten että hänen poikansa on kyllä ollut sairaana ja hän vei pojan äidilleen muutaman kymmenen kilsan päähän kun on äidin tapaamisviikonloppu ettei taatusti ole hänen poikansa. "No joku poika joka on kasilla ja asuu tässä talossa." Puoliso oli sitten selittänyt että kyse on vaimon pojasta, joka on nyt isällään ja vaimo reissussa että pyydän ottamaan yhteyttä.
Tietenkään en saanut perjantaina iltapäivästä koulusta enää kiinni mutta maanantaina sain: Juttu menikin varsinaisesti niin että mun poika oli parin kaverinsa kanssa ollut odottelemassa koulukuljetusta viereisen uimahallin pihalla, kun tämän raivopään poika oli jonkun matkan päässä ruvennut tönimään luokallaan olevaa tyttöä. Mun poika oli huutanut että jätä se tyttö rauhaan ettei tarvitse tulla väliin, niin em. poika oli alkanut heitellä kivillä poikaani. Poikani ehti väistää, jolloin kivet kopsahtelivat takana olevan auton kylkeen, jonka omistaja, koulun sijaisope, tuli juuri sopivasti paikalle ja näki kaiken. Poikani oli kyllä huutanut että saatanan homopelle, lopeta toi kivittäminen tms. mutta mielestäni ihan aiheesta.
Asia selviteltiin poikien, luokanvalvojien, todistajan olleen sijaisopen ja vanhempien kesken. Anteeksipyyntöä pojan isältä ei tullut, eikä pojalta, äidiltä kyllä. Sen sijaan vars. keskustelun päätyttyä, pyysin poikia poistumaan (en halua antaa huonoa esimerkkiä) ja haukuin kyseisen raivopää-äijän. Ei ehkä järkevää mutta mun oven taakse ei tulla itkettämään mun tytärtä.
Eli: jos ei todisteet ole ihan varmoja, ei kyllä kannata ihan ekana uskoa kaikkea mitä oma kersa sanoo. Ja sittenkään ei kannata ruveta riehumaan. Aikuisten pitäisi osata hoitaa asiat ilman väkivaltaa, jos ei ole välittömästä puolustamisesta kyse.

Ja siis mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kersat pitää myös pistää korjaamaan tekojaan niin että se tuntuu. Esim. keskimmäiseni on putsannut jälki-istunnon sijaan pyöränkumin jälkiä koulun lattiasta kun ajoi kaverinsa kanssa sisällä fillarilla, minkä lisäksi pakotin hänet pyytämään anteeksi koulun siivojaalta ja osallistumaan kyseisenä iltana koulun siivoukseen muutenkin. Uskon että tunnin jälki-istunnon sijaan neljän tunnin työpalvelu ja tutustuminen henkilöön joka jäljet yleensä korjaa oli paljon tehokkaampaa. En ymmärrä miksi työpalvelu on pahasta.

Mansikka

Ehkä! Huomaan olevani itse varautuneempi saman kohtelun suhteen samassa tilanteessa, jos kännykkävaras on tyttö. Varautuneisuuteni on tunneperäistä. Asia ratkeaa osaltani järjellä: kohtelun tulee olla sama sukupuolesta riippumatta.

Tuomioistuimen tuomio kovistelija-faijalle lienee lievempi nyt, kun uhri on poika. Vain veikkaus.

Mansikka

Quote from: hyperbeli on 10.02.2012, 17:25:30
Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 12:02:30
Täytyy olla välittömät seuraukset esimerkiksi koulun taholta. Kiusaamisen uusiutuessa kiusaaja erotetaan koulusta. Vanhemmat joutuvat etsimään uuden koulun. Jos kiusaaja kiusaa uudessa koulussa, kiusaaja erotetaan eikä hän saa enää mennä mihinkään kouluun. Oppivelvollisuudesta vastaavat vanhemmat, jotka joutuvat maksamaan paskiaistensa yksityisopetuksen.

Toiveajattelua... Viimeksi kun tuollainen tilanne tuli vastaan, niin meidän kouluhan se joutui maksamaan yksityisopetuksen kotiin.  ;D

Olisiko kyseessä jopa yleisen syytteen alainen virkarikos? Jos on, niin ilmoita poliisille, että rehtori käyttää yhteisiä varoja yksityisopetukseen, vaikka syynä tilanteeseen on opetettava itse. Jos et tee asialle mitään, olet osa ongelmaa ja melkein yhtä persereikä itse.

Jaska Brown

Semmoinen samanikäinen vandaali terrorisoi aikoinaan silloista naapurustoa. Hajotti paikkoja ja kiusasi naapurin muksuja (itse olin vielä tuolloin lapseton). Jäi verekseltään kiinni minuun kohdistuneesta ilkivallasta. En tehnyt mitään suoraan, mutta arvelin asian järjestyvän yksinkertaisella operaatiolla. Marssin pojun isäpuolen juttusille ja kerroin mitä on viime aikoina tapahtunut. Lupasi hoitaa asian kuntoon ja näin taisi tehdäkin. Muuttivat pois puolen vuoden kuluttua ja ainakin siihen asti oli kilttiä poikaa. Tosin aluksi melkoisen murjotun oloisena. Aihe liittyy maahanmuuttoon sillä tavalla, että kyseinen isäpuoli oli Kosovon albaani. Ongelmanuoret he ainakin osaavat laittaa kuriin, menetelmä on vain sellainen että älkää kokeilko kotona, ellei satu olemaan asiaankuuluvaa suojaväritystä.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

Mansikka

Quote from: kmruuska on 10.02.2012, 17:27:56
Ja yleisesti, ei yhtään yllätä ketkä täällä yläpeukuttavat väkivaltarikollisen toiminnalle kunhan kyse on VHM:stä. Kohta toki samat nimimerkit pitävät jossain toisessa ketjussa  kauheaa äbäläwäbälää siitä kuinka etnisen tai uskonnollisen ryhmän x jäsenet eivät kunnioita lakia ja siksi ovat kyenemättömiä sopeutumaan yhteiskuntaamme...

Osoita kaksoisstandardi esimerkeillä tältä foorumilta ketjuun kirjoittaneiden osalta.

Hum. maahanmuuttajat ovat aloitteellisia rikosten suhteen kuten kännykkävaras. Erehtynet siksi, että kyse ei ole kostajan kantasuomalaisuudesta vaan siitä, että hän ei rikkonut lakia tai hyviä tapoja vastaan ensiksi.

Sunt Lacrimae

QuoteJa siis mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kersat pitää myös pistää korjaamaan tekojaan niin että se tuntuu. Esim. keskimmäiseni on putsannut jälki-istunnon sijaan pyöränkumin jälkiä koulun lattiasta kun ajoi kaverinsa kanssa sisällä fillarilla, minkä lisäksi pakotin hänet pyytämään anteeksi koulun siivojaalta ja osallistumaan kyseisenä iltana koulun siivoukseen muutenkin.

Tuosta tuli mieleen kun olin jotain 10-vuotias ja kaverin kanssa heiteltiin pihallamme (asuin lapsuudessani kerrostalossa) toisiamme jostain pihapuskista revityillä kukkasilla, naapurin mummo kävi sitten meikäläisen äiskälle sanomassa asiasta. Äippä haki parvekkeelta harjan ja käski meitä pyytämään mummolta anteeksi, tämä kun eläkkeellä olevana teki aina yhtä sun toista pikkuhommaa pihamaalla, ja siivoamaan jälkemme. Ihan oikea ratkaisu jälkikäteen.

Kun olin yläasteella niin koulussamme oli tapana, että jälki-istunnot suoritettiin perinteisen tunnin ajan istuskelun sijaan siten, että jälki-istunnossa olevat oppilaat auttoivat juuri koulun siivoojia siivoushommissaan tai tekivät jotain muuta vastaavaa hyödyllistä. Esimerkiksi jonkun kerran kun itse olin "jälkkäriä" nauttimassa leikattiin me sen vuoden ylioppilaille (lukio saman katon alla) meneviä ruusuja. Mainittakoon, että nykyisin tulee aina välillä pistäydyttyä kyseisellä koululla vanhaa rehtoriani morjestamassa, kerrassaan hieno ja esikuvallinen mies. 8)
Play stupid games, win stupid prizes.

Sinnalii

Quote from: Jaska Brown on 10.02.2012, 17:59:46
Semmoinen samanikäinen vandaali terrorisoi aikoinaan silloista naapurustoa. Hajotti paikkoja ja kiusasi naapurin muksuja (itse olin vielä tuolloin lapseton). Jäi verekseltään kiinni minuun kohdistuneesta ilkivallasta. En tehnyt mitään suoraan, mutta arvelin asian järjestyvän yksinkertaisella operaatiolla. Marssin pojun isäpuolen juttusille ja kerroin mitä on viime aikoina tapahtunut. Lupasi hoitaa asian kuntoon ja näin taisi tehdäkin. Muuttivat pois puolen vuoden kuluttua ja ainakin siihen asti oli kilttiä poikaa. Tosin aluksi melkoisen murjotun oloisena. Aihe liittyy maahanmuuttoon sillä tavalla, että kyseinen isäpuoli oli Kosovon albaani. Ongelmanuoret he ainakin osaavat laittaa kuriin, menetelmä on vain sellainen että älkää kokeilko kotona, ellei satu olemaan asiaankuuluvaa suojaväritystä.
Vanhemmat ehkä, halutessaan mutta sijaisvanhemmat eivät.
Aikaisemmin mainitsemani Esikoinen meni käymään ent. yläasteellaan seuraavana vuonna moikkaamassa kavereitaan. Joku pariin kertaan luokalle jäänyt pakolaisena Afrikan mantereelta  Suomeen tullut huostaanotettu poika oli käynyt lyömässä Esikoistani; siis oli lähestynyt takaa päin, huutanut Esikoistani nimeltä ja kun poikani kääntyi, löi ja juoksi karkuun.

Tilanteessa oli ihan oikeustoimikelpoisia todistajia useita, joista yksi Esikoisen ent. liikkamaikka jonka kanssa Esikoinen oli myös jutellut juuri. (10 liikkaoppilas.) Olin tämän kolmannen kanssa kotona vanhempainlomalla (joo, mulla on pitkät välit kersojen kanssa) ja Esikoinen kun soitti minulle, menin häntä koululle vastaan ja samoin tein lähdettiin sitten kävelemään kyttikselle. Soitin kyllä perhekotiin ja ehdotin sovittelua mutta perhekodin johtaja sanoi minulle että Abdel oli jo kertonut että Esikoinen oli hänelle rasisitisesti huudellut ja kun Esikoinen on iso ja vaalea niin Abdel oli luullut että hänen pitää moista skiniä vastaan puolustautua. (Sanottakoon että Esikoinen on enemmän David Beckham-tyyppinen neitiurheilija ja metroseksuaali kuin Tony Halme). Juttu meni rosikseen, em. Abdel sai ehdollista ja sakkoja kun todistajia oli niin ettei saliin mahtunut ja juttuja oli enemmänkin.
Perhekodin johtaja unohti että vaikka Abdel oli vasta kasilla ja lyhyt heppu, ikää oli vuotta enemmän kuin mun pojalla eli 17v.
Oikeudenkäynnin jälkeen perhekodin johtaja kehtasi salin ulkopuolella sanoa minulle että pilattiin Abdelin elämä.  :facepalm:

Ruckafella

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 18:04:30
Osoita kaksoisstandardi esimerkeillä tältä foorumilta ketjuun kirjoittaneiden osalta.

Hum. maahanmuuttajat ovat aloitteellisia rikosten suhteen kuten kännykkävaras. Erehtynet siksi, että kyse ei ole kostajan kantasuomalaisuudesta vaan siitä, että hän ei rikkonut lakia tai hyviä tapoja vastaan ensiksi.

DO NOT FEED THE TROLL!

Mansikka

Quote from: Ruckafella on 10.02.2012, 18:13:58
Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 18:04:30

DO NOT FEED THE TROLL!

Tuota öh, onko Kmruuskan kirjoitukseen reagoiminen trollin syöttämistä vai minun kirjoitukseeni reagoiminen trollin syöttämistä?

Ruckafella

Quote from: Mansikka on 10.02.2012, 18:19:36
Tuota öh, onko Kmruuskan kirjoitukseen reagoiminen trollin syöttämistä vai minun kirjoitukseeni reagoiminen trollin syöttämistä?
Eihän sinun kirjoitukseesi reagoiminen voi olla trollin syöttämistä, tai olisin syyllistynyt siihen itsekin :)

se ensimmäinen siis.

Huolestunut Kansalainen

Jos ottaa väkivaltaa käyttäen tai väkivallalla uhaten toiselta kännykän niin kyse on ryöstöstä, ei varkaudesta eikä mistään "tekee jotain hölmöä koulukaverilleen".

Ja vastavuoroisesti sen neljätoistavuotiaan muiluttaminen on pahoinpitely. Oksettaa että tämäkin on näemmä joidenkin mielestä sallittua jos kohteena on tietyjen etnisyyksien (tai pelkästään ihonvärin) edustaja (kts. koskela suomesta kommentti).
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Sinnalii

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 10.02.2012, 18:50:57

Jos ottaa väkivaltaa käyttäen tai väkivallalla uhaten toiselta kännykän niin kyse on ryöstöstä, ei varkaudesta eikä mistään "tekee jotain hölmöä koulukaverilleen".

Ja vastavuoroisesti sen neljätoistavuotiaan muiluttaminen on pahoinpitely. Oksettaa että tämäkin on näemmä joidenkin mielestä sallittua jos kohteena on tietyjen etnisyyksien (tai pelkästään ihonvärin) edustaja (kts. koskela suomesta kommentti).
BTW: Ei kai missään nyt ole sanottu että tässä on kyse mistään vähemmistöstä? Eli typerä kommentti. Ja jokainen voi oikeasti miettiä omien kersojensa kohdalla että kaipaako aikuista äijää kersansa kimppuun jos kersa hölmöilee?

Kommentteihin kaipaan sitten lasten iät esiin. Itselläni on siis 25 v. poika (urheilullinen epä-älykkö, asunut omillaan 19 vuotiaasta, raksapuolella duunissa), 17 vuotias poika, (järkevä kakara, tullut äitiinsä, amista käy, asuu kotona) sekä uudesta liitosta 8 vuotias minikokoinen tyttölapsi.