News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Pentti Oinonen ja keskustelu homoparien oikeuksista

Started by Lentomestari, 12.05.2009, 19:41:00

Previous topic - Next topic

Hoff

Quote from: tapio on 14.05.2009, 11:43:03
Oinonen on varmaankin vanhoillishenkinen, mutta sellaisiakin tarvitaan ihan diversiteetin vuoksi. Mitä siitä tulisi, jos ihan joka ainoa olisi uudistushenkinen?
Tarvitaanko mokuttajiakin diversiteetin vuoksi? Saa olla mitä on, mutta en tiedä on meillä niinkään tarve diversiteettiin.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

escobar

Aika tekopyhää puhua oikeuksista maasta jossa prostituutio (pilkun nussiat tarttukoot) ja ties mikä on kiellettyä. Valtion tukemia järjettömiä soliaalisia-testi-projekteja viattomien lasten kanssa, vain sen takia että peppupojat pääsevät leikkimään kotia.

Lisää esimerkkejä: Jos myisin oman ruumiini necrofiilille ennen kuolemaa, molemmat olisivat tyytyväisiä ja ketään ei vanhingoitettaisi. Se ei tarkoita että sinun valtiosi pitäisi mitenkään hyväksyä kyseistä toimintaa.
Zort!

A.S.

Quote from: escobar on 14.05.2009, 12:01:54
Aika tekopyhää puhua oikeuksista maasta jossa prostituutio (pilkun nussiat tarttukoot) ja ties mikä on kiellettyä.
Näihinkin asioihin pitäisi tehdä jotain, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö homojenkin oikeuksiin voida puuttua.

Quote from: escobar on 14.05.2009, 12:01:54Lisää esimerkkejä: Jos myisin oman ruumiini necrofiilille ennen kuolemaa, molemmat olisivat tyytyväisiä ja ketään ei vanhingoitettaisi. Se ei tarkoita että sinun valtiosi pitäisi mitenkään hyväksyä kyseistä toimintaa.
Miksi valtion pitäisi kieltää kyseinen toiminta?

escobar

Quote from: A.S. on 14.05.2009, 12:16:40
Miksi valtion pitäisi kieltää kyseinen toiminta?

Edelleen samat tekopyhät tahot sitä vastustaisivat, kunnes 20v päästä taas ajaisivat sitä kehityksenä. Näkihän sen tuosta koira-vertauksesta miten kävi. Koirannussijoiden oikeuksista ei välitä kukaa, ja niistä on jopa kiellettyä mainita eduskunnassa - kunnes 20v päästä.
Zort!

A.S.

Quote from: escobar on 14.05.2009, 12:23:11Edelleen samat tekopyhät tahot sitä vastustaisivat, kunnes 20v päästä taas ajaisivat sitä kehityksenä. Näkihän sen tuosta koira-vertauksesta miten kävi. Koirannussijoiden oikeuksista ei välitä kukaa, ja niistä on jopa kiellettyä mainita eduskunnassa - kunnes 20v päästä.
Vastustatko järkevääkin muutosta, jos muutos tulee tyhmältä taholta? Kaikki, mitä vihreät tekee, on perseestä, koska Hautala?

escobar

Quote from: A.S. on 14.05.2009, 12:37:48
Vastustatko järkevääkin muutosta, jos muutos tulee tyhmältä taholta? Kaikki, mitä vihreät tekee, on perseestä, koska Hautala?

En, jonkinlaisena naturalistina vastustan kaikkea järjettömyyttä - luonnottomuutta, kuten mokutusta, ihmiskauppaa ja feminismiä, noin alkuun. Enkä halua että 20v päästä kun kaikesta tästä on tullu normi, minä olen se friikki ja hylkiö, kun en yhdy suvaitsevaisten suvaitsevaisuuteen. Kuten on käynyt vaikka maahanmuuton ja uskonnon kanssa.
Zort!

Hoff

Quote from: escobar on 14.05.2009, 12:59:39
Quote from: A.S. on 14.05.2009, 12:37:48

En, jonkinlaisena naturalistina vastustan kaikkea järjettömyyttä - luonnottomuutta, kuten mokutusta, ihmiskauppaa ja feminismiä, noin alkuun. Enkä halua että 20v päästä kun kaikesta tästä on tullu normi, minä olen se friikki ja hylkiö, kun en yhdy suvaitsevaisten suvaitsevaisuuteen. Kuten on käynyt vaikka maahanmuuton ja uskonnon kanssa.
Luonnottomuus-argumentti ei mielestäni enää toimi tässä maailmassa. Ihminen on niin vieraantunut luonnosta kuin mahdollista. Samat naturalistit vastustivat varmaan aikanaan orjuuden lopettamista ja naisten oikeuksia.

Sikäli homous on luonnollista, että homoja on ollut aina, ja tulee jatkossa olemaankin. Niin Suomessa ja Ruotsissa kuin Iranissa ja Saudi-Arabiassakin. Sen takia en ymmärrä, miksi homoilla pitäisi olla vähemmän oikeuksia ihan vain periaatteesta.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

escobar

Quote from: Hoff on 14.05.2009, 13:16:48
Sikäli homous on luonnollista, että homoja on ollut aina, ja tulee jatkossa olemaankin. Niin Suomessa ja Ruotsissa kuin Iranissa ja Saudi-Arabiassakin. Sen takia en ymmärrä, miksi homoilla pitäisi olla vähemmän oikeuksia ihan vain periaatteesta.

Luonnollisuus sana on tod. raiskattu uskovaisten moraalinvartioiden toimesta. Se että homous on luonnollista ei tarkoita, että homojen lapsien saanti olisi luonnollista. Sanottakoon selvennykseksi, että minusta sinkuillakaan ei pitäisi olla mitään oikeutta adoptoida.
Zort!

Hoff

Quote from: escobar on 14.05.2009, 13:21:45
Luonnollisuus sana on tod. raiskattu uskovaisten moraalinvartioiden toimesta. Se että homous on luonnollista ei tarkoita, että homojen lapsien saanti olisi luonnollista. Sanottakoon selvennykseksi, että minusta sinkuillakaan ei pitäisi olla mitään oikeutta adoptoida.
Koko adoptiosysteemihän on täysin epäluonnollinen ja absurdi.

Ei minustakaan sinkkujen pitäisi saada adoptiolapsia, koska on näyttöä siitä, että lapsella on hyvä olla kaksi huoltajaa.

Ammadeus

Mehän ollaan homppeleita kaikki kun oikein silmin katsotaan...
Ihan jokainen.

escobar

Quote from: Hoff on 14.05.2009, 13:33:16
Koko adoptiosysteemihän on täysin epäluonnollinen ja absurdi.

Tiedän. Survival of the fittest ja sen semmosta, eli kyseessä on evoluutionaarisen hoivavietin ohiammunta. Kuten houmouskin btw.
Zort!

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 08:17:41
Tuli muuten mieleen että allekirjoitukseni lainaus on yhdeltä varmasti epätodennäköisimmistä homoseksuaaleista lainattu, ja kyseinen lausahdus itse asiassa on vastaus kun herralta kysyttiin että mitä mieltä olet negatiivisista mielipiteistä homoseksuaalisuuttasi kohtaan.

kyseisestä herrasta voi lukea täältä lisää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gaahl

Minä en ymmärrä, millä lailla tämä on jotenkin "epätodennäköinen" homoseksuaali? Siis aika usein käsittääkseni kirkonpolttohevin kuuntelu johtuu seksuaalisista turhaumista. Funktio musiikilla siis on sama kuin vaikkapa The Smithsillä, vaikka muoto on täysin erilainen. Veikkaan, että tuon ukon musiikki saattoi hyvinkin vedota esim. Pekka-Eric Auviseen ja Matti Saareen. Sikäli kirkonpolttohevi ja homous sopivat mielestäni yhteen kuin nenä päähän.

Mielestäni paljon erikoisempaa olisi se, jos joku homo tekisi jotain Jope Ruonansuun tyyppistä musiikkia.

Hoff

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 14.05.2009, 14:30:16
Sikäli kirkonpolttohevi ja homous sopivat mielestäni yhteen kuin nenä päähän.
Mitäs homoa on nahkahousuissa ja niittivöissä? :D

Tuo homo on tosin kaukana mallikisoista, Oprahista ja euroviisuista. Ainakin lavalla.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 14.05.2009, 14:30:16
Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 08:17:41
Tuli muuten mieleen että allekirjoitukseni lainaus on yhdeltä varmasti epätodennäköisimmistä homoseksuaaleista lainattu, ja kyseinen lausahdus itse asiassa on vastaus kun herralta kysyttiin että mitä mieltä olet negatiivisista mielipiteistä homoseksuaalisuuttasi kohtaan.

kyseisestä herrasta voi lukea täältä lisää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gaahl

Minä en ymmärrä, millä lailla tämä on jotenkin "epätodennäköinen" homoseksuaali? Siis aika usein käsittääkseni kirkonpolttohevin kuuntelu johtuu seksuaalisista turhaumista. Funktio musiikilla siis on sama kuin vaikkapa The Smithsillä, vaikka muoto on täysin erilainen. Veikkaan, että tuon ukon musiikki saattoi hyvinkin vedota esim. Pekka-Eric Auviseen ja Matti Saareen. Sikäli kirkonpolttohevi ja homous sopivat mielestäni yhteen kuin nenä päähän.

Mielestäni paljon erikoisempaa olisi se, jos joku homo tekisi jotain Jope Ruonansuun tyyppistä musiikkia.

Ei kyllä minulla ainakaan "kirkonpolttohevin" kuuntelu mistään seksuaalisesta johdu. Se on jotain ihan muuta. Veikkaisin että saman verran  seksuaalista turhautumista on muissakin musiikkilajeissa. Se että "ärrimorrimusiikin" kuuntelua selitellään sillä että on ollut paha lapsuus ja ei saa pimpsaa tai muuta vastaavaa yhtä idioottimaista on pelkkää kukkahattutätien pulputusta.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Harald Littlebeard

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 14.05.2009, 14:30:16Minä en ymmärrä, millä lailla tämä on jotenkin "epätodennäköinen" homoseksuaali? Siis aika usein käsittääkseni kirkonpolttohevin kuuntelu johtuu seksuaalisista turhaumista. Funktio musiikilla siis on sama kuin vaikkapa The Smithsillä, vaikka muoto on täysin erilainen. Veikkaan, että tuon ukon musiikki saattoi hyvinkin vedota esim. Pekka-Eric Auviseen ja Matti Saareen. Sikäli kirkonpolttohevi ja homous sopivat mielestäni yhteen kuin nenä päähän.

Olipa hyvä, että saatiin tällainen aidosti freudilainen tulkinta kirkonpolttoheviä harrastavista ihmisistä. Kiitos tästä. Hieman laadukkaampaa psykologiaa löytyy The Promised Land of Heavy Metal -dokumentista. Kannattaa katsoa. Hyvä dokumentti.

kaivanto

Sori, jos joku on jo keksinyt linkittää tämän tähän keskusteluun.

VAROITUS: K-18 -kamaa
http://www.vbs.tv/shows.php?show=1013

Jos haluat välttyä mielenrauhan järkkymiseltä, älä katso. Lyhyesti kyse on siitä, että Kolumbian viidakossa naisten neitsyyttä ei varjella silpomalla sukuelimiä tai sekaantumalla pikkupoikiin, vaan sekaantumalla eläimiin ja siihen suorastaan kannustetaan. Varmaan vähän muissakin kulttuuripiireissä tämmöistä on tapahtunut/tapahtuu. Tästä tietysti voisi virittää keskustelun eläinten oikeuksista.

Oletan kuitenkin eläinten oikeuksien edistyvän lähiaikoina niin nopeasti, että tultuani Tasavallan Presidentiksi voisin nimittää hevosen vähintään adjutantiksi ellei sitten ihan ministeriksi. ;D  Mikä säästö palkkakustannuksissa!

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: kmruuska on 14.05.2009, 14:39:56Mä olen aina tykänny Smithsistä. Nytpä tiedän mistä se johtuu. Minä ja tuonelan tienviitat ollaan seksuaalisesti turhautuneita.

No jos sinä olisit yhtään kuunnellut niitä Smithsin ja Morrisseyn sanoituksia, niin olisit varmaan huomannut ilman minun apuanikin, mikä siinä musiikissa on pointti.

Laitetaan nyt tähän ihan muutamia katkelmia, joiden luulisi laittavan hälytyskellot soimaan:

Quote"And in the darkened underpass
I thought Oh God, my chance has come at last
But then a strange fear gripped me
And I just couldn't ask"

"There's a club if you'd like to go
you could meet somebody who really loves you
so you go, and you stand on your own
and you leave on your own
and you go home, and you cry
and you want to die"

"Then, on the sand
Another man, he takes her hand
A smile lights up her stupid face
(and well, it would)

I lost my faith in Womanhood
I lost my faith in Womanhood"

"I entered nothing and
nothing entered me
until you came with the key"

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 14:50:59Se että "ärrimorrimusiikin" kuuntelua selitellään sillä että on ollut paha lapsuus ja ei saa pimpsaa tai muuta vastaavaa yhtä idioottimaista on pelkkää kukkahattutätien pulputusta.

Onko sinun mielestäsi sattumaa, että esim. Pekka Auvisen ja Matti Saaren suosikkibändit olivat tätä "ärrimörrimusiikkia"? Minusta ei ole. Minusta olisi outoa, jos heidän suosikkejaan olisivat olleet vaikka Scandinavian Music Group ja Beyoncee.

Tarkoitukseni ei ole väittää, että jonkun musiikkityylin kuuntelijat voisi niputtaa kaikki samaan karsinaan. Silti olen sitä mieltä, että kirkonpolttohevi vetää puoleensa keskimäärin todennäköisemmin elämään turhautuneita nuoriamiehiä.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 14.05.2009, 15:02:58
Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 14:50:59Se että "ärrimorrimusiikin" kuuntelua selitellään sillä että on ollut paha lapsuus ja ei saa pimpsaa tai muuta vastaavaa yhtä idioottimaista on pelkkää kukkahattutätien pulputusta.

Onko sinun mielestäsi sattumaa, että esim. Pekka Auvisen ja Matti Saaren suosikkibändit olivat tätä "ärrimörrimusiikkia"? Minusta ei ole. Minusta olisi outoa, jos heidän suosikkejaan olisivat olleet vaikka Scandinavian Music Group ja Beyoncee.

On. Minä en rupea selittelemään sekopäitten tappamishulluutta musiikkimaulla. Se, että mitä sanoituksissa sanotaan, on jokaisen ihmisen oma päätös, miten sen käsittää. Oletko ottanut myös selvää, mitä musiikkia kuuntelivat kaikki USAn joukkomurhaajat? Kenties mitä musiikkia kiinassa ja japanissa tapahtuneiden ammuskeluiden päähenkilöt kuuntelivat? Seuraavaksi varmasti kuullaan, kuinka FPS-pelit tekevät ihmisistä massamurhaajia. Ajatellaanpa toisinpäin, kuinka paljon metallimusiikkia kuuntelevia ihmisiä on? Ja kuinka moni niistä on tehnyt tämmöisen Auvinen-Saari-tempauksen? Useimmat metalli-ihmiset joita minä olen nähnyt, ovat suhtkoht normaaleja töissä käyviä ihmisiä, joilla mahdollisesti on jopa lapsiakin. Yksikään heistä ei varmasti tappaisi toista ihmistä.

Edit: Lisäisin vielä että oli metallimusiikki mitä oli, mutta eikö rap-artistien tapa/raiskaa/ryöstä- sekä vankilaihannointi-lyriikat tuottaisi muka ihan samanlaista vaikutusta? Vai väitättääkö joku oikeasti että se musiikin "sointi" aiheuttaa pipipäissä jonkun aktivoinnin jonka jälkeen pitää tappaa?

Hoff

Tarkoitukseni ei ole väittää, että jonkun musiikkityylin kuuntelijat voisi niputtaa kaikki samaan karsinaan. Silti olen sitä mieltä, että kirkonpolttohevi vetää puoleensa keskimäärin todennäköisemmin elämään turhautuneita nuoriamiehiä.
Olen vahvasti eri mieltä. Tunnen vaikka kuinka paljon tällaista musiikkia kuuntelevia ihmisiä ja olen itsekin aikoinaan samanlaista kuunnellut. Yleinen stereotypia, mikä ei kestä lähempää katselua hetkekään.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 15:09:33Edit: Lisäisin vielä että oli metallimusiikki mitä oli, mutta eikö rap-artistien tapa/raiskaa/ryöstä- sekä vankilaihannointi-lyriikat tuottaisi muka ihan samanlaista vaikutusta?

Eivät tuota. Näissä räppibiiseissä tappamisella on yleensä käytännöllisempi funktio kuin Saarella ja Auvisella. Paetaan poliisia ja ammutaan poliisi. Tai sitten tapetaan ihmisiä huumevelkojen takia.

Tässä uhoräpissä siis suhde väkivaltaan on ihan erilainen. Siitä tehdään köyhien lähiöiden narkkareille, jotka pystyvät samaistumaan lyriikoihin, koska ne ovat suoraan heidän omasta elämästään. Siinä ihannoidaan väkivaltaa, mutta se väkivalta on sen luonteista, että siinä kuolee yleensä korkeintaan pari-kolme ihmistä kerralla, usein ilman sen tarkempia ennakkosuunnitelmia.

Näissä räppibiiseissä viha on siis sen tyyppistä, ettei se puhuttele Saaren tai Auvisen kaltaista erakkoa. Niissä eletään elämää alimmissa sosiaaliluokissa, väärinkäytetään päihteitä ja tehdään rikoksia. Auvinen ja Saari käsittääkseni viettivät kaiken vapaa-aikansa kotona, joten he eivät olisi pystyneet samaistumaan "uhoräppiin".

Sitten täytyy vielä todeta, että suomalaisessakin uhoräpissä voidaan kyllä ihan suoraan puhua esim. joukkomurhista, mutta en usko että se innostaisi ketään sellaisia suorittamaan. Esim. tässä biisissä on aika hyvin kiteytetty, millaisia fiiliksiä voi olla koko elämänsä köyhyysrajan alla (mahdollisesti lastenkodissa) eläneellä pahasti velkaisella narkilla:

http://www.youtube.com/watch?v=JbbtLELL9to

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 14.05.2009, 15:18:26
Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 15:09:33Edit: Lisäisin vielä että oli metallimusiikki mitä oli, mutta eikö rap-artistien tapa/raiskaa/ryöstä- sekä vankilaihannointi-lyriikat tuottaisi muka ihan samanlaista vaikutusta?

Eivät tuota. Näissä räppibiiseissä tappamisella on yleensä käytännöllisempi funktio kuin Saarella ja Auvisella. Paetaan poliisia ja ammutaan poliisi. Tai sitten tapetaan ihmisiä huumevelkojen takia.

Tässä uhoräpissä siis suhde väkivaltaan on ihan erilainen. Siitä tehdään köyhien lähiöiden narkkareille, jotka pystyvät samaistumaan lyriikoihin, koska ne ovat suoraan heidän omasta elämästään. Siinä ihannoidaan väkivaltaa, mutta se väkivalta on sen luonteista, että siinä kuolee yleensä korkeintaan pari-kolme ihmistä kerralla, usein ilman sen tarkempia ennakkosuunnitelmia.

Elikkä näin ollen metallimusiikin suurimmaksi osaksi fantasioivat sota-suunnitelmat ovat selvästikkin realistisia suunnitelmia ihmiskunnan tuhoamiseksi ydintalvessa? Selvä.

A.S.

Bläckkis --> Kouluammunta
Adoptio-oikeus homoille --> Hevosministereitä

Ehkä kannattaisi jättää Homma puimaan vaan maahanmuuttoa :D

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 15:19:39Elikkä näin ollen metallimusiikin suurimmaksi osaksi fantasioivat sota-suunnitelmat ovat selvästikkin realistisia suunnitelmia ihmiskunnan tuhoamiseksi ydintalvessa? Selvä.

Eivät ole. Mutta jos nyt mietitään vaikka sitä, kuinka paljon jossain Kontulassa tapetaan ihmisiä / tehdään itsemurhia huumevelkojen takia, ei ole mikään ihme, että siellä löytyy kohderyhmää Steen1:lle. Omastakin tuttavapiiristäni on kuollut suunnilleen jääkiekkojoukkueellisen verran ihmisiä ennen 30-vuotispäiväänsä.

Tässä se merkittävä ero juuri onkin: uhoräpissä eletään enemmän reaali- ja kirkonpolttohevissä fantasiamaailmassa. Kun kosketus reaalimaailmaan katkeaa, voi jälki olla vielä verisempää.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Hoff on 14.05.2009, 15:18:07
Olen vahvasti eri mieltä. Tunnen vaikka kuinka paljon tällaista musiikkia kuuntelevia ihmisiä ja olen itsekin aikoinaan samanlaista kuunnellut. Yleinen stereotypia, mikä ei kestä lähempää katselua hetkekään.

Tämä oli tilastotieteellisesti niin ansiokas näkemys, että tähän on pakko tarttua: minä tunnen vaikka kuinka paljon maahanmuuttajia, eikä heistä kukaan raiskaa tai varasta. Mielestäni maahanmuuttajien suurempi raiskaus- ja varastelualttius on siis stereotypia, joka ei kestä lähempää tarkastelua hetkeäkään.

Kami

Quote from: I_Heit_ on 14.05.2009, 15:19:39

Aika kapea tulkinta, ja mielestäni menee hieman ohi. Kyseessä on paljon muutakin kuin lyyrinen sisältö, kyseessä on aika tarkka taitolaji jossa pitää hallita montaa osa-aluetta saadakseen minkäänlaista kunnioitusta keneltäkään. Päällimmäisenä ja nopealla vilkaisulla kyseessä on juuri tuo mitä tuossa yläällä sanotaan. Mutta sieltä löytyy myös tarkoitus provota. Esim. Ice-T oli mestari asiassa ja oli ensimmäisiä gangsta-rap artisteja jotka puhuivat homofobiaa ja mustaa rasismia vastaan. Nykyräpin näkyvimpiä provoilijoita on Eminem. Mitä enemmän porukkaa suuttuu, sitä paremmin se toimii.
Räpillä on suht pitkä menneisyys moisen kanssa. Herättää, häiriköidä ja potkia ennakkoluuloja - jos ei muuten niin lyömällä ne oikein kunnolla yli.

Oletus siitä että gangsta-rap on 100% absoluuttista totta, on suurin piirtein sama kuin uskoisi Irwinin biisien olevan oikeiden tapausten kuvaamista (Härmäläinen perusjuntti), sillä monella tapaa siinä on vähän sama henki. Se, että ihminen pohjimmiltaan pitää väkivallasta ja on aggressiivinen jos riskit ovat pienet tai eivät kohdistu itseen, selittää moisen musiikin suuren suosion.

Minuun iskee miltei kaikki missä räimitään raivolla eikä selvitetä, vaikken olekaan mielestäni nykyään mitenkään turhautunut. Nuorempana tietysti olin äkäinen kuin persiiseen ammuttu karhu ja löysin paljonkin vastetta kaikesta aggressiivisesta. Ei se niin ihme ole kun katselee minun elämää ja miten perseestä se ensimmäiset n.25 vuotta oli. Parasta siinä kaikessa oli kuitenkin musiikki, kokemus siitä että sentäs jotakin kyrpii koko maailma aivan yhtä paljon kuin minua, jos ei enemmän. Metalliräminä tuli mukaan vasta 2000-luvulla, kun sitä alkoi tulla yleisempään levitykseen suomen kielellä.

Brittivingutuksien yms. päälle en ole koskaan ymmärtänyt ja minusta se on tylsää, mutta minulla on kavereita jotka tykkäävät Morriseystä, Placebosta tai vaikka Judas Priestistä, enkä ymmärrä miten se muka vaikuttaa mihinkään. Joo, ne bändit ja artistit ovat ehkä esimerkkejä siitä miten seksuaalinen turhautuminen voi kanavoitua musiikin kautta, mutta eivätpä ne homot ole kategorisesti tai ainoita ihmisiä tässä maailmassa jotka ovat seksuaalisesti tai muuten turhautuneita.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Rutja

Quote from: Hoff on 14.05.2009, 15:18:07
Kuuntelen aika paljon norjalaista "kirkonpolttoheviä". Itseasiassa juuri sitä kaikkein epäinhimillisintä kamaa, kuten Mayhemia, Burzumia, Darkthronea, 1349:ää jne. Samoin tekee myös moni kaverini. Itse asiassa olen huomannut, että monesti ne ihmiset jotka pitävät tällaisesta musiikista pitävät myös klassisesta musiikista ja itsekin kuuntelen mielelläni Sibeliusta, Wagneria, Holstia ja Shostakovichia. Viimeksi mainittu on monella tapaa paljon synkempää ja jopa ahdistavaa musiikkia verrattuna "kirkonpolttoheviin".

Kukaan meistä ei kuitenkaan ole mikään elämäänsä turhautunut nuorimies, vaan kaikki ovat korkeakoulutettuja, eikä itse asiassa kenenkään arkilookista olisi luettavissa, mitä musiikkityyliä he kuuntelevat.

http://www.youtube.com/watch?v=DPyOhP1GTRQ

Hoff

Rutja

Quote from: Hoff on 14.05.2009, 16:19:25
Quote from: Rutja on 14.05.2009, 16:04:13

Nyt meni lainaus väärälle.
Näin meni. Lainaus oli siis nimimerkiltä Leikkimielinen pihapeli.

Henkipatto

Quote from: A.S. on 14.05.2009, 10:38:37

Quote from: Henkipatto on 13.05.2009, 20:01:02Tässä kontekstissa tulisi mielestäni myös seksuaalimoraalia tarkastella.
Hiekkalaatikolla lapset lyövät toisiaan lapioilla, kun toisen pärstä vaan vituttaa. Tätä ei varmaankaan kotona ole opetettu? Vittumaisia ihmisiä on siis moraalisesti oikein löylyttää?

Ei ole kotona opetettu, vaan ihan hiekkalaatikolla opittu. Oletat siis, että olisin hirttämässä seksuaalideviantteja, vai? Rinnastuksesi on ontuva, koska asetelmat eivät ole keskenään täysin vaihtokelpoiset, enkä oikeastaan käsitellyt seksuaalidevianssien kohdalla toiminnallisia vasteita niihin. Vittumaisuutta on monenlaista, kun taas esim. homoseksuaalisuus on käsitteenä yksiselitteinen.

Kuvitellaanpa, että jollekin röyhkeälle, tunnetulle nousukkaalle on kihonnut menestys päähän, hänelle asemansa on selviö ja hän kohtelee toisia ihmisiä kuin ovimattoja. Käykin niin, että hän menettää omaisuutensa, tavalla tai toisella. Kuinka moni, joka tapauksen tuntisi, ei ajattelisi: "Sai mitä tilasi, perkeleen paskiainen." ja tuntisi henkistä tyydytystä? Entä onko sitten baarissa mölyävän ja toisia häiriköivän henkilön retuuttaminen ulos moraalisesti tuomittavaa? Mielestäni ei. Se, ettei kovin kusipäiselle henkilölle heru sympatiaa saa ehkä ihmiset yrittämään olla olematta kusipäitä.

QuoteTiedän. Survival of the fittest ja sen semmosta, eli kyseessä on evoluutionaarisen hoivavietin ohiammunta. Kuten houmouskin btw.

Huolehtiminen toisten yhteisönsä jäsenten lapsista on muuten tärkeä ilmiö ihmisen ryhmäevoluutiossa. Se on jopa adaptiivista, johtuen yhteisön jäsenten geneettisestä samankaltaisuudesta. Näin siis luonnollisissa, etnisesti homogeenisissä yhteisöissä.
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter