News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Rokotus jatkuu: Hybrideille uusi vero jo ensi vuonna!

Started by Pliers, 06.02.2012, 17:08:57

Previous topic - Next topic

hattiwatti

Quote from: hkanime on 06.02.2012, 23:23:16
Quote from: hattiwatti on 06.02.2012, 23:15:58
Mutta öljyteollisuuden voittomarginaali kapenisi, sillä kaasujen tuotanto olisi toki maatiloille hajautettua eikä isojen jättien peukalon alla.

Olen ymmärtänyt että kaasua (metaania) ei ole kannattavaa tuottaa vaikkapa juuri maatiloilla. Suomessa ongelmana on erityisesti kylmä talvi joka hidastaa mätänemisprosessiin lähes nollaan. Ilmeisesti edes hyvin eristetty säiliö ei riitä pitämään lämpötilaa vaan kaasuntuotannon ylläpitämiseksi pitäisi lämmittä liete ulkoisella energialla joka syö koko siitä saatavan hyödyn. Käsittääkseeni laitoksesta tulee myös kaiken oheistekniikan takia niin kallis ettei sen pyörittämisessä ole mitään järkeä. Ehkä tämä toimii paremmin lämpimissä maissa.

En ole kovin syvällinen asiantuntja tässä joten joku alasta tietävä voi tukea tai kumota väitteeni vapaasti.

Tuo on totta, mutta ei sitä lämpöä niin paljoa tarvitse mennä suhteessa tuotantoon - tiloja pitää lämmittää muutenkin jolloin tuotantoyksikkö voi olla niiden yhteydessä.

Ja tuommoisella tuubilla hoituu näppärästi pieni kaupunki. Maailman tehokkain tekniikka joka perustuu poikkeuksillesen kuumaan ja nopeaan mädätykseen (prosessi tuottaa itse lämpöä) ja massaa eteenpäin puskevaan 'kairaan' mikä takaa prosessin nopeuden. Kolminumeroinen määrä toimivia laitoksia pitkin Eurooppaa. Suomessa ei tietenkään yhtään.

(http://www.bioetlogic.com/bio/IMG/docspoursite/ph_DGKompogas.jpg)

Possumi

Quote from: hattiwatti on 06.02.2012, 23:34:57

Ja tuommoisella tuubilla hoituu näppärästi pieni kaupunki. Maailman tehokkain tekniikka joka perustuu poikkeuksillesen kuumaan ja nopeaan mädätykseen (prosessi tuottaa itse lämpöä) ja massaa eteenpäin puskevaan 'kairaan' mikä takaa prosessin nopeuden. Kolminumeroinen määrä toimivia laitoksia pitkin Eurooppaa. Suomessa ei tietenkään yhtään.

(http://www.bioetlogic.com/bio/IMG/docspoursite/ph_DGKompogas.jpg)

Siksi koska Suomalainen korruptio. Erilaisia anaerobisia rumpuja (ruuveja summuita virityksiä) on tarjolla monilta valmistajilta. Jopa Pietarissa on tommoset. Mutta meillä on onneksi jyllää YTV:t (ref: Ämmänsuon farssi) summuut jäteyhtiö-monopolit pitkin maata. Ja tommosethan kato olis liian hyviä - ei olis enää mitään millä peittää kaatopaikkoja ja myydä kalliilla muutenki 'maanparannus' ja peite materiaaliks. Ei me aleta mitään tommosia tekno-tuubeja - läjitetään vaan niiku kivikaudella!

PS: ja mistä lähtien Suomalainen olis mitään ulkomailta oppinu - varsinkaan kun on omasta takaa hienot VTT-n bioenergia ikuisuusprojektit - ja eikös toi oo Sveitsiläinen yhtiö - mitä nekin osaa: suklaa on pahaa ja kellotkin pitää vetää käyntiin...

vihapuhegeneraattori

Auto ja menovesiverothan on vaan täysin looginen askel meidän Kreikka seikkailun rahoituksessa. Tavallaan poliitikot toimivat oikein, tunnistavat että kyllä Kreikasta tulee turpaan ja urakalla ja keräävät rahaa taskuun sitä varten takuuvarmasta verolähteestä.

Kysymys onkin että miten pitkään meilläkin jengi jaksaa niellä tätä paskaa. Luulisi että jossain vaiheessa ois mielenosoituksen paikka. Pannaan pääkaupunkiseudun jokainen tie tukkoon istumalakolla keskellä kehiä ja motareita. Kyllä luulis kansanedustajiakin kiinnostavan kun eivät saa suhastua enää taksilla lentokentälle tai kotipitäjään. Sellaist 'bout 200km autosumaa ei pura poliisit eikä kukaan muukaan. Pitää vaan tehdä kesällä niin että saa piknikin järjestettyä.

Valtaahan hipitkin katuja ja ei niitä katsota pahalla.. tehdään nyt vittu autoilijat sama.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Marius

Tai, ei osteta enää bensaa, ...kele. Ostetaan suomenhevoset. Siinä olisi jo protestin makua.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Porilainen munalla

Quote from: Marius on 07.02.2012, 01:20:57
Tai, ei osteta enää bensaa, ...kele. Ostetaan suomenhevoset. Siinä olisi jo protestin makua.
Ääni tälle!
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

nuiv-or

Quote from: Octavius on 06.02.2012, 21:36:33
Niin suuri typeryys tulisi saattaa rangaistavaksi teoksi.

Eikö tässä juuri rangaista, verottamalla?

Autoilu on rikkaus ja voimavero


Quote from: hattiwatti on 06.02.2012, 23:15:58
Niinno, tuossahan laitetaan verolle mm. metaani. Se on lyhyellä tähtäimellä sata kertaa tehokkaampi lämmitin kuin hiilidioksidi. Jos kaatopaikan kautta taivaalle metaanina menevistä biojätteistä, lannasta ynnä muusta tehtäisiin biokaasua auton moottorissa poltettavaksi kuten edistyneissä maissa on tapana, syntyisi erittäin vahvat negatiiviset päästöt. Lisäksi pienhiukkasten määrä vajoaisi nollaan.

Mutta öljyteollisuuden voittomarginaali kapenisi, sillä kaasujen tuotanto olisi toki maatiloille hajautettua eikä isojen jättien peukalon alla.

Kyllähän tuota metaania otetaan talteen jonkin verran,

http://ouka.fi/jatehuolto/PDFT/Teknineninfo/nettiinbiokaasu.pdf


Quote from: Marius on 07.02.2012, 01:20:57
Tai, ei osteta enää bensaa, ...kele. Ostetaan suomenhevoset. Siinä olisi jo protestin makua.

Itsehän en osta lainkaan bensaa, joten tämä korotus ei ole keltään pois  :D

Kuvio

Quote from: hkanime on 06.02.2012, 23:25:42
Quote from: Nuivake on 06.02.2012, 23:20:33
Sähköauton sähkö tuotetaan keskitetysti jossain laitoksessa joka huolehtii päästöistä?
Suomi ostaa melkoisen siivun sähköstään Venäjältä, jossa sähkö tehdään juuri sillä millä se vain satutaan tekemään. Päästöt? Sinnehän ne taivaalle menee niin kuin ennenkin.

Edes hiilivoiman päästöt ei päästetä nykyään suoraan taivaalle. Silti on parempi, että päästöt kehittyvät kaukana asutuksista voimalaitoksessa kun että ne puhalletaan suoraan ihmisten kasvoille keskellä kaupunkia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Salmisaaren_voimalaitos
Ei kovin kaukana ole asutuksesta.

heikkiolli

Quote from: Soromnoo on 06.02.2012, 18:57:36
Miten perkeleen vaikeaa se olisi kerätä verot polttoaineiden hinnassa ja jättää nämä kikkailut siskeen?

Siksi, että polttoaineveroa ei tarvitse maksaa, jos ei aja.

Koskela Suomesta

Quote from: hkanime on 06.02.2012, 23:16:35Lisäksi sähköauto on yhdistettynä tuulivoimaan erinomainen kobinaatio mitä tulee ekologisuuteen eikä tuulivoiman epävakaus ole kovin kriittinen ongelma tässä sovelluksessa.

Mitä tarkoitat? eli ajetaan vain jos tuulee?
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Kuvio

http://www.wired.com/autopia/2010/06/downwind-faster-than-the-wind/
:P
QuoteRick Cavallaro and his friends have built a wind-powered vehicle that travels downwind faster than the wind, solving a riddle that can start fights.

Jaska Pankkaaja

Ja kaikkien kyykytysverojen päälle vielä alvi, 25 % kokoomusta ihtiään.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Soromnoo

Mielestäni kaikki akkuihin perustuva autoilu on pelkkää kikkailua eikä siitä tule ikinä ratkaisua massojen liikkumiseen. Samoin tuntuvat olevan kaikki biodieselit ja etanolin lisäämiset enemmän tukiaisia kuin järkeviä ratkaisuja.

Onko vetyautoille jotain vaihtoehtoa?

Pliers

Quote from: vihapuhegeneraattori on 07.02.2012, 00:32:11
Kysymys onkin että miten pitkään meilläkin jengi jaksaa niellä tätä paskaa.

Kyllä pitäisi olla jokaisella autoilijalla aika petetty olo.

Quote from: vihapuhegeneraattori on 07.02.2012, 00:32:11
Luulisi että jossain vaiheessa ois mielenosoituksen paikka. Pannaan pääkaupunkiseudun jokainen tie tukkoon istumalakolla keskellä kehiä ja motareita. Kyllä luulis kansanedustajiakin kiinnostavan kun eivät saa suhastua enää taksilla lentokentälle tai kotipitäjään. Sellaist 'bout 200km autosumaa ei pura poliisit eikä kukaan muukaan. Pitää vaan tehdä kesällä niin että saa piknikin järjestettyä.

Jos GPS-kusetusta yritetään saada voimaan, voin vakuuttaa, että parkeeraan auton poikittain Manskulle.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Possumi

Quote from: Koskela Suomesta on 07.02.2012, 05:23:09
Quote from: hkanime on 06.02.2012, 23:16:35Lisäksi sähköauto on yhdistettynä tuulivoimaan erinomainen kobinaatio mitä tulee ekologisuuteen eikä tuulivoiman epävakaus ole kovin kriittinen ongelma tässä sovelluksessa.

Mitä tarkoitat? eli ajetaan vain jos tuulee?

Lyhty vastaus: juuri näin.

Viher-hypetyksen suurin pääreikä josta homma valuu ulos on yksinkertaisesti kritiikitön asioista tietämättömyys. Se on kuin pumpulin-pehmeä suojapeitto johon heittäytyä kun paha maailma ei enää vastaakkaan sitä My Little Pony visiota mitä lapsuuden isolaatio reaalimaailmasta on kaupunkiyksiössä perheen ainoalle sukupuolineutraalille jälkeläiselle vakuuttanut... (oho meni vähän provoiluks :P

Pitkä vastaus: sähkövoimatekniikkaa pari kurssia luettuaan ihminen tajuaa että on olemassa konsepteja kuten verkon kapasiteetti ja säätövoima. Ennen kaikkea tunnetaan se fakta että pätkä-sähkö (tuuli, aurinko) tulee vaarantamaan sähkön saatavuuden koska sähköä ei voida tällä hetkellä millään tunnetulla tekniikalla varastoida taloudellisesti merkittäviä määriä. Kaikki pätkä-sähkö mitä verkkoon ajetaan, pitää kompensoida vastaavalla säätövoima-kapasiteetillä. Varsinkin tarvittava nopea säätövoima on erittäin kallista (käytännössä ainoastaan vesivoima on tarpeeksi nopeaa, myös ulkomailta siirto mutta pullonkaulana siirtokapasiteetti).

Käytännössä Euroopassa ollaan menossa siihen suuntaan että kun pätkä-sähkön osuus nousee marginaalisuuden yläpuolelle, alkaa siitä tulla ongelmia jo pelkästään siirtokapasiteetin kompensoimiseksi. Säätövoimaloita pitää renkata jatkuvasti enenevässä määrin ylös ja alas - ja eri verkon osien siirtokapasiteetti pitää päivittää näiltä osin. Esim. Saksassa on laskettu että jo noin 15% pätkä-sähkön osuus alkaa aiheuttamaan black-outteja eli sähkökatkoksia verkkoon jos säätövoimaa ei vastaavasti lisätä. Ydinvoiman alasajaminen tulee vain pahentamaan tätä tilannetta.

Väitteen pätkä-sähkön synergiasta sähköautojen yleistymisen kanssa perustuvat useaan toiveajattelun koukeroon joista varsinkaan viher-ajattelijoilla ei näytä olevan mitään käsitystä. Periaatteessa sähköautojen yleistyttyä niiden akkukapasiteettiä voisi käyttää yhtenä suurena akkuna kompensoimaan piikkikulutusta. Tässä on useita ongelmia. Jos ensinkin unohdetaan sellaisia yksinkertaisia seikkoja kuten että autojen käyttäjät ajavat aamulla töihin ja iltapäivällä pois - kaikki samaan aikaan! - joka siis itsessään aiheuttaa verkkoon sekä piikkikuormitusta että siirtokapasiteetti ongelmia - vaan otetaan vähän syvällisempiä teknisiä ja sosiologisia syitä - kuten esim. vaadittavan tekniikan ja standardoinnin puute (ns. smartgridin tarve) - saatika se että kukaan ei osta sellaista laturia joka pakottaa auton latautumaan ja purkautumaan verkon säätöjen mukaan - vaan lataa sen maksimi-vauhtia lähimmästä tavallisesta liittymästä.

PS: provoilusta huolimatta sympatiani ovat ex-viherpiipertäjänä maailmanhalaajien puolella - satuin vaan ajautumaan opiskelmaan Todellisuutta ja työelämään alalle jossa toiveajattelijoille tulee fysiikanlait näpeille: välitön palaute. Kummasti kasvattaa ihmistä rationaalisuuteen  :-*

Nuivanlinna

#44
Eikös tuota biokaasun talteenottoa tulisi kehittää vimmatusti? Ja eikö ole näin että bensamoottori käy iman suurempia muutoksia kaasulla? Ainakin 80-luvun alussa kesätyöpaikassani oli trukki mitä käytettiin sisällä kaasulla ja ulkona bensalla, Toyota muistaakseni merkiltään, japsi kuitenkin.

Tuolla aikaisempaan kysymykseen sähköautojen lämmityksestä tulikin vastauksia löpö-webasto lämmityksestä, se sähköautoista sitten Suomen oloihin jos noin on.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Nuivanlinna on 07.02.2012, 09:43:56
Eikös tuota biokaasun talteenotto tulisi kehittää vimmatusti? Ja eikö ole näin että bensamoottori käy iman suurempia muutoksia kaasulla? Ainakin 90-luvun alussa kesätyöpaikassani oli trukki mitä käytettiin sisällä kaasulla ja ulkona bensalla, Toyota muistaakseni merkiltään japsi kuitenkin.

Tuolla aikaisempaan kysymykseen sähköautojen lämmityksestä tulikin vastauksia löpö-webasto lämmityksestä, se sähköautoista sitten Suomen oloihin jos noin on.

Tekniikka on olemassa ja jopa NL:ssa oli kaasuladoja tiet täynnä. Pääongelma on ilmeisesti se että valtio ei pääsisi 100% väliin jos ihmiset rakentelisivat esim. omia kaasuntuotantolaitoksiaan, siksi se 30X dieselvero on säädetty kaikille vastaaville uuspolttoaineita käyttäville autoille. Yritteliäisyys ja oma ajattelu kun sovi tähän eurokommunismiin ollenkaan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Rapsakka Rapu

Quote from: Jaska Pankkaaja on 07.02.2012, 09:51:22
Quote from: Nuivanlinna on 07.02.2012, 09:43:56
Eikös tuota biokaasun talteenotto tulisi kehittää vimmatusti? Ja eikö ole näin että bensamoottori käy iman suurempia muutoksia kaasulla? Ainakin 90-luvun alussa kesätyöpaikassani oli trukki mitä käytettiin sisällä kaasulla ja ulkona bensalla, Toyota muistaakseni merkiltään japsi kuitenkin.

Tuolla aikaisempaan kysymykseen sähköautojen lämmityksestä tulikin vastauksia löpö-webasto lämmityksestä, se sähköautoista sitten Suomen oloihin jos noin on.

Tekniikka on olemassa ja jopa NL:ssa oli kaasuladoja tiet täynnä. Pääongelma on ilmeisesti se että valtio ei pääsisi 100% väliin jos ihmiset rakentelisivat esim. omia kaasuntuotantolaitoksiaan, siksi se 30X dieselvero on säädetty kaikille vastaaville uuspolttoaineita käyttäville autoille. Yritteliäisyys ja oma ajattelu kun sovi tähän eurokommunismiin ollenkaan.

Tavallisen bensa-auton muuttaminen bi-fuel autoksi (eli toimii bensalla tai kaasulla kytkimestä painaen) maksaa Suomessa suurin piirtein parituhatta euroa. Helsingissä on firma joka näitä tekee. Googlettamalla selviää lisää.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Nuivanlinna

Quote from: Jaska Pankkaaja on 07.02.2012, 09:51:22

Tekniikka on olemassa ja jopa NL:ssa oli kaasuladoja tiet täynnä.


Quotehttp://fi.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154#Tu-154M

Tu-155, Tu-156

Nämä muunnokset käyttivät polttoaineenaan metaania, Tu-155 keskimoottorissa ja Tu-156 kaikissa kolmessa moottorissa.

Lentokoneissa myös! Olikohan Neukkula energian suhteen innovatiivisempi kuin  Eukkula?

Mitäpä jos kehitettäisiin järjestelmä missä kaikkien autojen matkamittari sinetöitäisiin ja katsastuksessa sitten katsottaisiin autokohtainen kilometrivero. Silloin voisi kuka tahansa ajaa millä tahansa polttoaineella.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

miheikki

Maatiloilla olisi mahdollisuus mädättää orgaaninen aines biokaasuksi ja mädätetty lopputuote ajaa ravinteeksi pelloille.


http://www.valtra.fi/news/2981.asp

QuoteValtra esittelee kuusisylinterisen SCR-moottorilla varustetun biokaasutraktorin

QuoteT133 Dual Fuel toimii sekä kaasulla että dieselillä. Kaasulla ajettaessa tehosta keskimäärin 83 prosenttia tuotetaan kaasulla ja 17 prosenttia dieselillä tai biodieselillä. Dieseliä tarvitaan kaasun sytyttämiseen moottorissa. Pelkällä dieselillä ajettaessa moottori toimii kuten normaali dieselmoottori. Polttoaineena voidaan käyttää myös ajoneuvokäyttöön tarkoitettu maakaasua. Dual fuel -moottori on paitsi monipuolisempi kuin pelkällä kaasulla toimiva moottori, mutta lisäksi sen hyötysuhde on selvästi parempi kuin pelkän kaasumoottorin.
One man with a gun can control 100 without one.
-Vladimir Lenin

Kalevi Aronen

Quote from: Soromnoo on 06.02.2012, 18:57:36
Miten perkeleen vaikeaa se olisi kerätä verot polttoaineiden hinnassa ja jättää nämä kikkailut siskeen?
Verotuloja on näköjään saatava ja mikä ettei, mutta aika hassua on että nimenomaan saasteettomammasta päästä rokotetaan, kuitenkin yksityisautoilu on välttämätöntä Suomessa pitkistä matkoista johtuen. Samoin hämmästyttää, että sähköstä peritään jo veroa ja silti otetaan vielä bonusvero autossa käytetyn polttoaineen mukaisesti.
Ammattiliikenne kuitenkin saastuttaa ihan toisessa luokassa kuin yksityinen liikenne. Vastaava tilanne on yksityisissä purje-ja moottoriveneissä. Lyijypitoinen myrkkymaali on kielletty vaan niiltä, mutta matkustaja- ja rahtiliikenne saa käyttää näitä värejä kuten ennenkin. Erkoista matematiikkaa, kun korvaavat värit ovat huomattavan tyyriitä.
Om mani padme hum.

Nuivanlinna

Quote from: Hehcux on 07.02.2012, 10:15:08
Vastaava tilanne on yksityisissä purje-ja moottoriveneissä. Lyijypitoinen myrkkymaali on kielletty vaan niiltä, mutta matkustaja- ja rahtiliikenne saa käyttää näitä värejä kuten ennenkin. Erkoista matematiikkaa, kun korvaavat värit ovat huomattavan tyyriitä.

Kuin myös fosfaattia sisältävät pesuaineet tullaan kieltämään yksityisiltä, mutta ammattikäytössä sallimaan.
Oma käyttämäni sisältää fosfaattia, en ole fosfaatin vuoksi käyttänyt ,vaan sen, koska ainoa kotimainen avainlipulla varustettu pesuaine.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.


Porilainen munalla

#52
Suomessa vieläkin vallallaan oleva syvästi sosialinen, kommunistista  perua oleva ajattelutapa näkee
kaiken yksityiskäytön pahana mörkönä.
Auto on jostain kumman syystä aina joutunut tulilinjalle, pahimpana kapitalistisen maailman mörkönä.

Vasemmistoliiton nykyinen liikenneministeri on ottanut päätehtäväkseen poistaa ns.kilometrivähennykset,
koska hänen mukaansa  ne kuulemma kilpailevat julkista liikennettä vastaan.
Tätä puhetta ministeriltä vielä vuonna 2012 :facepalm:


Lainaus käyttäjältä: Hehcux - tänään kello 10:15:08
QuoteVastaava tilanne on yksityisissä purje-ja moottoriveneissä. Lyijypitoinen myrkkymaali on kielletty vaan niiltä, mutta matkustaja- ja rahtiliikenne saa käyttää näitä värejä kuten ennenkin. Erkoista matematiikkaa, kun korvaavat värit ovat huomattavan tyyriitä.
Tässä venemaaliasiassa elää sama kuvio. Yksityisveneily on turhaa ja varakkaiden juppien touhua.
Etenkin Virheet kieltäisivät koko touhun.
Tuo on sikäli surkeaa, että yhden rahtilaivan pohjassa on pintaa "tsiljoonan" huviveneen verran.

http://jukkahankamaki.blogspot.com/2007/11/hallituksen-lahja-autoilulle.html
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Fiftari

QuoteVasemmistoliiton nykyinen liikenneministeri on ottanut päätehtäväkseen poistaa ns.kilometrivähennykset,
koska hänen mukaansa  ne kuulemma kilpailevat julkista liikennettä vastaan.
Tätä puhetta ministeriltä vielä vuonna 2012 :facepalm:

Onko ministeri tehtäviensä tasalla ja tietääkö hän että suurin osa kansasta ei asu kehä kolmosen sisäpuolella. Maalla vähennetään jatkuvasti julkisen liikenteen reittejä kannattamattomina, mutta kuitenkin samalla ihmisten pitäisi silti päästä töihin. Vai pitäisikö ihmisten muuttaa asumaan työmaaparakkiin aina viikoksi ja viikonlopuksi kotiin onnikalla?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Kuvio

Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 12:59:11
Suomessa vieläkin vallallaan oleva syvästi sosialinen, kommunistista  perua oleva ajattelutapa näkee
kaiken yksityiskäytön pahana mörkönä.
Auto on jostain kumman syystä aina joutunut tulilinjalle, pahimpana kapitalistisen maailman mörkönä.

Vasemmistoliiton nykyinen liikenneministeri on ottanut päätehtäväkseen poistaa ns.kilometrivähennykset,
koska hänen mukaansa  ne kuulemma kilpailevat julkista liikennettä vastaan.
Tätä puhetta ministeriltä vielä vuonna 2012 :facepalm:

Samalla kaikki muutkin vähennykset pois. Ne vääristävät taloutta. Poistamalla vähennykset voi vähentää veroja ja byrokratiaa.

Porilainen munalla

Quote from: Fiftari on 07.02.2012, 13:12:29
QuoteVasemmistoliiton nykyinen liikenneministeri on ottanut päätehtäväkseen poistaa ns.kilometrivähennykset,
koska hänen mukaansa  ne kuulemma kilpailevat julkista liikennettä vastaan.
Tätä puhetta ministeriltä vielä vuonna 2012 :facepalm:

Onko ministeri tehtäviensä tasalla ja tietääkö hän että suurin osa kansasta ei asu kehä kolmosen sisäpuolella.
Ei  ole, mutta kyllä hän Kainuun tyttönä tietää nämä asiat.
Mutta aatteen paloa ja syvästi aivopestyä intoa ei mikään estä, kun ollaan luomassa uutta ja uljasta maailmaa.
Ei tämä touhu paljonkaan eroa siitä 50 -luvun touhusta kun luotiin "väliaikainen ajoneuvovero" jonka pääasia oli tyrehdyttää
länsimaisten ajoneuvon tuonti.
Ja se onnistuikin hyvin, pappamopojen myynti räjähti ja myyntilistojen kärjessä keikkuivat Wartburgit, Ladat, Skodat yms.
kommunististen valtioiden rakettitieteen saavutukset.
Samalla Suomi jäi jälkeen läntisen naapurivaltionsa kehityksestä kilometritolkulla.

Muutenkin Ruotsissa on aina ollut paljon terveempi asenne yksityisautoiluun.
Siellä esim vanhat museoautot ovat saaneet kulttuuristatuksen- ja teon leiman, täällä museoautoilua pyritään kaikin keinoin estämään.
Viimeisin hulluus on matkailuautojen verotuksen pomppaus joka nostaa niiden hintoja kymmenillä tuhansilla euroilla luoden  vain konkursseja ja työttömyyttä sillekin alalle.
Mutta sekin on vain länsimaista turhuutta ja hapatusta.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Porilainen munalla

Quote from: Kuvio on 07.02.2012, 13:29:55
Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 12:59:11
Suomessa vieläkin vallallaan oleva syvästi sosialinen, kommunistista  perua oleva ajattelutapa näkee
kaiken yksityiskäytön pahana mörkönä.
Auto on jostain kumman syystä aina joutunut tulilinjalle, pahimpana kapitalistisen maailman mörkönä.

Vasemmistoliiton nykyinen liikenneministeri on ottanut päätehtäväkseen poistaa ns.kilometrivähennykset,
koska hänen mukaansa  ne kuulemma kilpailevat julkista liikennettä vastaan.
Tätä puhetta ministeriltä vielä vuonna 2012 :facepalm:

Samalla kaikki muutkin vähennykset pois. Ne vääristävät taloutta. Poistamalla vähennykset voi vähentää veroja ja byrokratiaa.

Periaatteessa juu.
Mutta tässä on kysymyksessä niin suuret aluepoliittiset linjaukset, että ministeri tuskin itsekään sitä käsittää.
Kerrotko muuten että mitä  taloutta kilometrikorvaukset vääristävät?
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Kuvio

Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 13:40:03
Periaatteessa juu.
Mutta tässä on kysymyksessä niin suuret aluepoliittiset linjaukset, että ministeri tuskin itsekään sitä käsittää.
Kerrotko muuten että mitä  taloutta kilometrikorvaukset vääristävät?
On myös muita tarpeellisia, talouttakin kasvattavia ajelemisia kuin työmatka-ajot.
Nyt ikäänkuin niistä otetaan ja työmatkoja tuetaan.

Porilainen munalla

Quote from: Kuvio on 07.02.2012, 13:42:21
Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 13:40:03
Periaatteessa juu.
Mutta tässä on kysymyksessä niin suuret aluepoliittiset linjaukset, että ministeri tuskin itsekään sitä käsittää.
Kerrotko muuten että mitä  taloutta kilometrikorvaukset vääristävät?
On myös muita tarpeellisia, talouttakin kasvattavia ajelemisia kuin työmatka-ajot.
Nyt ikäänkuin niistä otetaan ja työmatkoja tuetaan.

Et ehkä ihan ole perillä tämän kilometrinkorvauksen periaatteista?
Periaatteenahan siinä on se, että työssäkäyvä pystyy käymään töissä alueilla joilla ei julkista liikennettä ole tai sen käyttö
on kohtuuttoman hankalaa.
Tällöin työssäkäyvä ikäänkuin omalla työ/veropanoksellaan korvaa omat kilometikorvauksensa ja vielä jää paljon valtion kassaankin.
Minun on vähän vaikea kuvitella että mitä nuo sinun mainitsemasi muut paremmin taloutta kasvattavat ajelemiset olisivat?
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Kuvio

Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 13:48:10
Quote from: Kuvio on 07.02.2012, 13:42:21
Quote from: Porilainen munalla on 07.02.2012, 13:40:03
Periaatteessa juu.
Mutta tässä on kysymyksessä niin suuret aluepoliittiset linjaukset, että ministeri tuskin itsekään sitä käsittää.
Kerrotko muuten että mitä  taloutta kilometrikorvaukset vääristävät?
On myös muita tarpeellisia, talouttakin kasvattavia ajelemisia kuin työmatka-ajot.
Nyt ikäänkuin niistä otetaan ja työmatkoja tuetaan.

Et ehkä ihan ole perillä tämän kilometrinkorvauksen periaatteista?
Periaatteenahan siinä on se, että työssäkäyvä pystyy käymään töissä alueilla joilla ei julkista liikennettä ole tai sen käyttö
on kohtuuttoman hankalaa.
Tällöin työssäkäyvä ikäänkuin omalla työ/veropanoksellaan korvaa omat kilometikorvauksensa ja vielä jää paljon valtion kassaankin.
Minun on vähän vaikea kuvitella että mitä nuo sinun mainitsemasi muut paremmin taloutta kasvattavat ajelemiset olisivat?
Katselet vain ajaessasi työmatkalla että minkänäköisiä autoja siellä kulkeekaan ja kuvittelet että minne mahtaisivat olla menossa. Harvempi siellä hupiajelulla on.

Jos töistä ei saa riittävästi palkkaa että siellä kannattaisi käydä, niin työ on turhaa.