News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Lainmuutoksen myötä juridisesti miehet voisivat synnyttää

Started by Emo, 30.01.2012, 11:05:26

Previous topic - Next topic

Emo

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/il-laakarit-tyrmistyivat---suomen-miehille-oikeus-synnyttaa/art-1288445579840.html

QuoteLainmuutoksen myötä miehet voisivat synnyttää.

Iltalehden mukaan Sosiaali- ja terveysministeriössä on puitu tämän vuoden alussa, pitäisikö lakia muuttaa niin, että juridiseen sukupuolenvaihtamiseen liitetty vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä poistuisi.

Lehden tietojen mukaan peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson on ollut aktiivisesti ajamassa hedelmättömyysvaatimuksen poistamista.

Nykyinen laki transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta edellyttää, että henkilö on steriloitu tai muusta syystä lisääntymiskyvytön.

Muutos tarkoittaisi käytännössä sitä, että henkilö, joka on lain perusteella mies, voisi tulla raskaaksi ja saada lapsen.

Seksuaalivähemmistöjen järjestö Seta on ollut asiasta suoraan yhteydessä Guzenina-Richardsoniin. Iltalehden lähteen mukaan ministeri olisi näyttänyt hankkeelle vihreää valoa.

Hanke herättää lehden mukaan ihmetystä Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) juristeissa ja lääkäreissä, koska se "toisi uuden, kolmannen sukupuolen Suomeen". STM:n johtoryhmä päätti, että asia viedään kansalliseen ihmisoikeustoimintaohjelmaan siinä muodossa, että asiaa selvitetään.

Aina silloin tällöin täälläkin olemme pohtineet, mitä seuraavaksi "suvaitsevaisuuden" rintamalla tulee tapahtumaan? Otetaanko moniavioisuuden laillistaminen esille, vaiko pedofilian laillistaminen?

Mutta marssijärjestys onkin näköjään tämä. Miehille oikeus synnyttää, ja arvatenkin seuraavaksi naisille oikeus siittää!

Punaniska

Olen aina pitänyt MGR:aa fiksuna ihmisenä. Ihminen on erehtyväinen.

EDIT: Jotain hyvää tässäkin; Persumyönteisenä veikkaan, että jos Kiviniemi & hengenheimolaiset lempataan Kepussa takavasemmalle, niin Kepu kasvaa Persujen kustannuksella. MGR:n tyylisten lausuntojen perusteella samaa ei tarvitse pelätä SDP:ssä, joten Persut tulevat ottamaan pysyvästi SPD:n tontin.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Topi Junkkari

Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:05:26
Miehille oikeus synnyttää, ja arvatenkin seuraavaksi naisille oikeus siittää!

Jos tuo pähkähullu laki menisi läpi, niin sehän toimisi molempiin suuntiin. Itsensä juridisesti "mieheksi" muuttanut nainen voisi synnyttää ja "naiseksi" muuttunut mies voisi siittää.

Väkisin tulevat mieleen nuoruudenaikaiset jutut lopun ajoista. En enää ole uskovainen, mutta mielestäni on olemassa tietty universaali moraali, jota kristinusko heijastaa kohtalaisen hyvin.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

RP

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 11:10:06
Jos tuo pähkähullu laki menisi läpi, niin sehän toimisi molempiin suuntiin. Itsensä juridisesti "mieheksi" muuttanut nainen voisi synnyttää ja "naiseksi" muuttunut mies voisi siittää.

Biologisesti noin, jurdisesti ei välttämättä (ilman muita muutoksia).

Yksi ero rekisteröidyn parisuhtreen ja avioliiton välillä on, että lesboparin toisen puoliskon synnyttäessä lapsen, sitä toista puolisoista ei katsota "isäksi", ja en ole ainakaan varma voisiko lain naiseksi katsoma henkilö tuon jälkeen tunnustaa isyyttään (vaikka hän sellainen tosiasiallisesit olisikin) 

Minulle tämä ei ole suvaitsevaisuukysymys vaan enemmän käytännöllinen - kuinka montaa lakia kannataa muttaa marginaaliryhmän sisäisen marginaaliryhmän ilahduttamiseksi?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuivanlinna

Ilmeisesti olen tosijuntti, mutta olen edelleen sitä mieltä, että nämä sukupuolen vaihtajat tarvitsevat vain psykiatria eivätkä kirurgia.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

hoxpox

Nykyinen laki transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta edellyttää, että henkilö on steriloitu tai muusta syystä lisääntymiskyvytön.

Olisi kiintoisaa kuulla asiallisia perusteita sille miksi sukupuolenvaihtajien tulee olla lisääntymiskyvyttömiä.

Onko kyseessä jonkinlainen rangaistus siitä että henkilö halusi vaihtaa sukupuoltaan? Voitaisiinko seuraavaksi steriloida myös lihavuusleikkauksessa käyvät? Eivät he ansaitse lapsia saada koska ovat niin luonnottoman läskejä.

Emo

Quote from: Punaniska on 30.01.2012, 11:08:57

Olen aina pitänyt MGR:aa fiksuna ihmisenä. Ihminen on erehtyväinen.

Tätä minä olen epäillytkin.
Nimittäin sitä, että sukupuolenvaihdoksia tehdään heppoisin perustein. Ihminen on erehtyväinen. Aina ei edes tiedetä, ollaanko miehiä vai naisia.

Henkilö ei ole psyykeltään mies, jos hänellä on kaipuu kantaa kohdussaan lasta. Samaten henkilö ei ole psyykeltään nainen, jos hän haluaa työntää peniksensä vastakkaisen sukupuolen sukuelimeen siitostarkoituksessa.
Näin ollen, tälläisten haihattelijoiden, joiden sukupuolisuus on totaalisen hukassa, ei olisi pitänyt alunperinkään läpäistä testejä ja tulla hyväksytyiksi sukupuolenvaihdosprosessiin!

Nyt on korkea aika viranomaisten aktivoitua, ja selvittää tarkasti, mitä tiukennuksia näihin sukupuolenvaihtoprosesseihin on milläkin tasolla tehtävä. Selkeästikin jossain klikkaa pahasti. Seulan läpi ei saa päästä henkilöitä, jotka eivät muutoksen jälkeenkään tunne olevansa uudessa sukupuoli-identiteetissään kotonaan.

"Mies" (syntyjään siis nainen), joka haluaa synnyttää, voi jatkaa elämäänsä naisen kropassa, naisena. Pukeutukoon miesten vaatteisiin jos tuntee sen tarpeelliseksi, mutta mitään perusteita kalliisiin hormonihoitoihin, kirurgisiin operaatioihin ja psykiatrisiin tukitoimiin hänellä ei ole. Hoitakoon sukupuolivenkoilunsa omilla rahoillaan yksityisesti, tälläistä pelleilyä ei pidä verorahoista tuettaman.

Maria Guzenina on näköjään ottanut hoitaakseen sen demareiden kannatusromahduksen loppuunsaattamisen, mikä Mikael Jugnerilta jää  kesken  ;D   ;D

(kirj.virhe korj.)

kekkeruusi

Kuseniina osaa keskittyä tämän hetken tärkeisiin asioihin yhteiskuntamme kannalta. Tämä, jos mikä, on tärkeää. Seuraavaksi sitten miehille myös aborttioikeus.

RP

Quote from: hoxpox on 30.01.2012, 11:17:42
Olisi kiintoisaa kuulla asiallisia perusteita sille miksi sukupuolenvaihtajien tulee olla lisääntymiskyvyttömiä.

Onko kyseessä jonkinlainen rangaistus siitä että henkilö halusi vaihtaa sukupuoltaan?

Jos nainen haluaa raskaaksi, niin eihän hän silloin halua vaihtaa sukupuoltaan. Hän saa minun puolestani silloin myös tulla toimeen parillinen numero henkilötunnuksen toiseeksi viimesenä merkkinä.

Punaniska

Onko kyseessä jonkinlainen rangaistus siitä että henkilö halusi vaihtaa sukupuoltaan? Voitaisiinko seuraavaksi steriloida myös lihavuusleikkauksessa käyvät? Eivät he ansaitse lapsia saada koska ovat niin luonnottoman läskejä.

1: Varmaankin lastensuojelullinen näkökulma on ollut takana. Mutta lesboäitiyden jälkeen tuosta näkökulmasta tuli niin vanhanaikaista.

2. Siis transu ja läski ovat yhteismitallisia asioita? Asia selvä.

Heikki Luoto

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 11:10:06
Väkisin tulevat mieleen nuoruudenaikaiset jutut lopun ajoista.

Elämme ilmeisesti kovia aikoja, koska asenteiden kerrotaan koventuneen. Kun oikein koville ottaa, niin koiraskin poikii.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

hoxpox

Quote from: RP on 30.01.2012, 11:23:59
Jos nainen haluaa raskaaksi, niin eihän hän silloin halua vaihtaa sukupuoltaan. Hän saa minun puolestani silloin myös tulla toimeen parillinen numero henkilötunnuksen toiseeksi viimesenä merkkinä.

Eli sinun mielestäsi ei ole mahdollista, että joku haluaisi sekä vaihtaa sukupuoltaan, että saada lapsen?

Quote from: Punaniska on 30.01.2012, 11:26:21
2. Siis transu ja läski ovat yhteismitallisia asioita? Asia selvä.

Onko sinun mielestäsi jompikumpi näistä selvästi luonnottomampi kuin toinen?

Topi Junkkari

Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:23:15
Tätä minä olen epäillytkin.
Nimittäin sitä, että sukupuolenvaihdoksia tehdään heppoisin perustein. Ihminen on erehtyväinen. Aina ei edes tiedetä, ollaanko miehiä vai naisia.

Komppaan jälleen kerran Emoa täpöllä.

Tiedän (en varsinaisesti tunne) muun muassa erään suomalaisen pariskunnan, joista molemmat ovat itsensä miehestä "naiseksi" leikkauttaneita transseksuaaleja. He siis ajattelevat olevansa naisia ja elävänsä lesbosuhteessa.

Transseksualismi on homoseksualismin äärimuoto ja tautiluokituksessa oleva psykiatrinen sairaus. Nämä ihmiset tarvitsevat intensiivistä psykiatrista hoitoa, eivät kirurgin veistä eivätkä erityistä lainsäädäntöä.

Eivät he ansaitse lapsia saada koska ovat niin luonnottoman läskejä.

"Luonnottoman läskit" naiset eivät saa lapsia muutenkaan. Suuri ylipaino tai alipaino korreloi hyvin voimakkaasti hedelmättömyyden kanssa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

SuperSaatana

Kas! Juuri kun itsekseni tässä ajattelin ja mehustelin, että demareiden kannatus ei nykyisestä voi paljoakaan alemmas enää vajota niin silloin takavasemmalta iskee vielä MGR ja tipauttaa jumalauta oikein kunnon pommin!  ;D

Quote from: Nuivanlinna on 30.01.2012, 11:17:33
Ilmeisesti olen tosijuntti, mutta olen edelleen sitä mieltä, että nämä sukupuolen vaihtajat tarvitsevat vain psykiatria eivätkä kirurgia.

Ilmeisesti minä olen myös.

normi

No eihän tässä kyse ole oikeista miehistä, vaan miehen roolia hormonihoitojen avulla vetävistä naisista. Että siinä mielessähän ei ole miesten synnytyksistä kyse. Sen sijaan pitäisi miettiä psyykkisiä vaikutuksia lapseen, kun äiti onkin isi... No good.
Lapsen edun tulisi mennä sen naismiehen oikeuksien edellä. Vaikea kysymys, koska oikeastihan psyyke vaatii olemaan sitä toista sukupuolta. Rikkihän monet näistä ihmisistä ovat ja oikeasti käyttävätkin mielenterveydellistä apua.
Impossible situations can become possible miracles

Emo

Jos minusta, naisesta, tehdään mies, se tarkoittaa sitä että munasarjat veks (estrogeenit alas) ja testosteronia tilalle (kiveksiä minulle ei kasva mitenkään, elämänpituinen hormonilääkitys siis päälle). En tiedä poistaisivatko kohdun, todennäköisesti. Ja saisi sen pois ottaakin, mitä sillä mieshormoneja pullollaan oleva henkilö tekee, syöpä on ainoa minkä siihen voisi onnistua saamaan joten turha lihas. Jokatapauksessa olisin naisena hedelmätön, sillä hormoniprofiilini ei olisi enää naisen vaan miehen. Olisin siis steriili steriloimattakin.

Eli rautalangasta: Vaikka miehellä olisi munasarjat ja kohtu, niin koska hänen hormonitasonsa ovat maskuliiniset, ei hän lapsia saisi. Munasarjat toisaalta juuri tuottavat estrogeenia (naishormonia), joten jos haluaa muuttua mieheksi niin estrogeenituotanto on saatava pysyvästi  pois pelistä.

Ja mikä mies sellainen on, jolla on emätin!!  :o  Vai sektioonko nämä sekasukupuoliset aina menisivät? Ilman emätintä ei myöskään voi tulla luonnollisesti raskaaksi.

Raskauden aikana estrogeenitasot nousevat "pilviin", miten se vaikuttaisi "mieheen"?

Maallikkona on kiva leikkiä loukkaantunutta ja itkeä jotain olettamaansa "rangaistusta", mutta kun sukupuoli on vähän isompi juttu kuin mitä kuvittelet tai yleisesti kuvitellaan.

Miehen saaminen raskaaksi ja pitäminen raskaana vaatii sen sortin hormonimanipulaatioita, että se mies muuttuu siinä rytäkässä naiseksi. Jolloin on oikeutettua kysyä, miksi tämä henkilö alunpitäenkään onnistui saamaan luvan sukupuolenvaihdosprosessiin, koskapa hän haluaa pitäytyä vanhassa alkuperäisessä sukupuolessaan.

valkobandiitti

Quote from: Nuivanlinna on 30.01.2012, 11:17:33

Tai ainakin jos tarvitsevat kirurgia maksakoon koko hoidon itse!
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Punaniska

Quote from: hoxpox on 30.01.2012, 11:31:16

Onko sinun mielestäsi jompikumpi näistä selvästi luonnottomampi kuin toinen?

Onko sinun mielestäsi 20kg:n ylipaino ja jälkiasennuspimpsa sama asia?

hoxpox

Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:40:58
Jolloin on oikeutettua kysyä, miksi tämä henkilö alunpitäenkään onnistui saamaan luvan sukupuolenvaihdosprosessiin, koskapa hän haluaa pitäytyä vanhassa alkuperäisessä sukupuolessaan.

Mitäs jos hän haluaa säilyttää vanhasta sukupuolestaan sen verran ominaisuuksia, että pystyy saamaan lapsia?

Se että sukupuolenvaihdos aiheuttaa usein steriliteettiä lääketieteellisistä syistä, ei ole mikään peruste sille että laissa tulee määrätä että sukupuolenvaihtajan täytyy olla steriili. Samoin vaikka ylilihavuus aiheutttaa sekin sterilititeettiä, ei silti tarvitse säätää lakia jonka nojalla lihavuusleikattavat tulee myös steriloida.

herranen

Täytyy muistaa, että kyseessä on symbolinen ele taistelussa sortoa vastaan.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

VeePee

Tämähän on aivan loistava mahdollisuus päästä nauttimaan naisen eduista menettämättä maskuliinisuuttaan. Ilmoittautuu vain naiseksi niin ei tarvitse mennä asepalvelukseen, voi aina ja kaikkialla valittaa miten naisia (siis häntä) syrjitään, pääsee uimahallissa naisten puolelle saunaan jne. Vitsi kun näppärää! Ja lopuksi vielä lesbon kanssa naimisiin, jonka voi hedelmöittää luonnonmukaisin menetelmin itse.

Faidros.

Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:23:15Tätä minä olen epäillytkin.

Minä olen miettinyt sitä, miksi ei miehille, jotka kärsivät testosteronin vajaatuotosta, anneta hormonihoitoa? Ei, vaan leikataan pippeli pois ja estetään t:n tuotanto! Kannattaisiko kokeilla hormoneilla ensin ennen kiriurginveistä? Edes yhden kerran? Lääkitys voidan vaihtaa, mutta pippelin liimaus ei onnistu jälkikäteen. Jollei auta, mielestäni aikuinen ihminen saa päättää mitä ruumiilleen(sukupuolielimilleen) tekee. SIIS AIKUINEN ei vanhempi/huoltaja.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

sattuma

Guzenina suoritti avustajalleen korjausleikkauksen.

Toimi selän takana:
Sotku ministeriössä - avustaja erosi
Maanantai 30.1.2012 klo 11.40
Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin erityisavustaja ajoi miesten synnytyksen mahdollistavaa translakiuudistusta hänen tietämättään

----
Hänen mukaansa erityisavustaja Martta October aiheutti tilanteen ymmärtämättömyyttään. Hän on antanut ministeriön virkamiehille tietoja, jotka virkamiehet ovat tulkinneet ministeriltä tulleiksi. Virkamiehet ovat toimineet näiden tietojen valossa ja päättäneet tehdä selvityksen translain muutoksesta. Tämän jälkeen avustaja on informoinut Guzenina-Richardsonia, että virkamiehet haluavat avata translain.

- Olen ymmärtänyt, että tämä on virkamiesten tahto, että tämä kuuluu tehdä, koska näin on tapahtunut kansainvälisissä ympyröissä, hän viittaa Saksan malliin.

- Erityisavustajallani on taustaa ihmisoikeusjuridiikassa. Hän on lähtenyt hyvin voimallisesti ajamaan tätä asiaa ymmärtämättä, että aina kun erityisavustaja puhuu tai viestittää ministeriön sisällä tai ministeriöstä ulos, hän on ministerin jatke, Guzenina-Richardson toteaa.

Lisäksi October on keskustellut Setan kanssa ja antanut ymmärtää, että translakimuutos on ministerin agendalla

Martta on herkullisen näköinen blondi, harmi että meni Demlassa pilalle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012013015142766_uu.shtml

RP

Quote from: hoxpox on 30.01.2012, 11:31:16
Eli sinun mielestäsi ei ole mahdollista, että joku haluaisi sekä vaihtaa sukupuoltaan, että saada lapsen?

Jus/kun ei ole mahdollista tehdä naisesta miestä tai toisinpäin, niin että tämä uusi sukupuoli olisi lisääntymiskykyinen, niin silloin nuo vaihtoehdot ovat toisensa poissulkevia. Ei tämä ole nähdäkseni edes "minun mielipiteeni" vaan vain yksinkertianen fakta.

AuggieWren

Siis hetkonen: "naisen ruumiiseen syntyneellä miehellä" pitää olla oikeus halutessaan synnyttää myös korjausleikkauksen jälkeen, koska tasa-arvo.

Mitäs sitten "miehen ruumiiseen syntyneet naiset", eikö heilläkin pidä olla oikeus halutessaan siittää korjausleikkauksen jälkeen? Vaikka korjausleikkaus edellyttääkin ns. pallien poistoa. Ja oikeus myös synnyttää tulee taata. Koska tasa-arvo.

Jos "naisen ruumiiseen syntyneelle miehelle" taataan tämä oikeus, niin eikö tämä ole vain tasa-arvokuilun syventämistä miehen ja naisen ruumiiseen syntyneiden transseksuaalien välillä, naisen ruumiiseen syntyneiden hyväksi.

Lisäksi jos "naisen ruumiiseen syntyneillä miehillä" on korjausleikkauksen jälkeen oikeus halutessaan synnyttää, jopa lainsäädännöllisen oikeuden kautta, ovat he paremmassa asemassa kuin miehen ruumiiseen syntyneet miehet, joilla ei ole oikeutta synnyttää. Eikö tämä muka ole epätasa-arvoa?

Tässä ollaan nyt menossa kirkkaasti sen pahkasika-rajan yli, jossa toimimista voidaan mielestäni sanoa täysin perustellusti luonnottomaksi, perverssiksi ym. I have a right to have a right to be a woman. Mies ei voi synnyttää, piste. Sukupuolenvaihdosleikkauksella "mieheksi" korjattu ei voi synnyttää, piste. Naisella on naisen sukupuoli- ja synnytyselimet, miehellä on miehen. Alkuperäiset tai "korjatut".
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

ukkometso

Tulikos tässä asiassa nyt täyskäänös kun asia tuli julkisuuteen. Nyt M G-R ei "tiedä" asiasta yhtään mitään ja erityisavustaja on erotettu hankkeen ajamisesta ominpäin.  Taitaa tulla mielenkiintoinen case  kuka on tavannut kenet ja kuka puhuu paskaa, ministeri vai Seta, joka sanoo että ministerin kanssa on keskusteltu.  Jos ei olisi pressanvaalit menossa  niin asia voisi olla suurempikin uutinen...

IL:Sotku ministeriössä - avustaja erosi

QuotePeruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin erityisavustaja ajoi miesten synnytyksen mahdollistavaa translakiuudistusta hänen tietämättään.

Maria Guzenina-Richardson kertoo, ettei tiennyt avustajansa aloitteellisuudesta. (JOHN PALMéN)
Iltalehti uutisoi tänään sosiaali- ja terveysministeriössä puntaroidusta translakiuudistuksesta. Siinä laista poistettaisiin pykälä, joka edellyttää sukupuoltaan vaihtavan henkilön sterilointia. Käytännössä muutos takaisi mieheksi sukupuoltaan vaihtaneille henkilöille mahdollisuuden synnyttää.

Iltalehti sai ministeriöstä tietoja, joiden mukaan peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson (sd) olisi ollut hyvin aktiivinen lakimuutoksen edistämisessä. Tänään ministeri oli henkilökohtaisesti yhteydessä toimitukseen ja kertoi, että asiaa on suhmuroitu hänen selkänsä takana.

- Tällä päivämäärällä erityisavustajani on päättänyt erota. Kävimme äsken hyvin vakavan keskustelun tästä aiheesta ja hän ymmärsi, että hän on toiminut väärin, Guzenina-Richardson sanoi aamupäivällä.

Tietoa kahteen suuntaan
Hänen mukaansa erityisavustaja Martta October aiheutti tilanteen ymmärtämättömyyttään. Hän on antanut ministeriön virkamiehille tietoja, jotka virkamiehet ovat tulkinneet ministeriltä tulleiksi. Virkamiehet ovat toimineet näiden tietojen valossa ja päättäneet tehdä selvityksen translain muutoksesta. Tämän jälkeen avustaja on informoinut Guzenina-Richardsonia, että virkamiehet haluavat avata translain.

- Olen ymmärtänyt, että tämä on virkamiesten tahto, että tämä kuuluu tehdä, koska näin on tapahtunut kansainvälisissä ympyröissä, hän viittaa Saksan malliin.

- Erityisavustajallani on taustaa ihmisoikeusjuridiikassa. Hän on lähtenyt hyvin voimallisesti ajamaan tätä asiaa ymmärtämättä, että aina kun erityisavustaja puhuu tai viestittää ministeriön sisällä tai ministeriöstä ulos, hän on ministerin jatke, Guzenina-Richardson toteaa.

Lisäksi October on keskustellut Setan kanssa ja antanut ymmärtää, että translakimuutos on ministerin agendalla.

-  Asia ei ole näin. Täytyy tunnustaa, että kun en ole ollut tässä asiassa millään tavalla aloitteellinen tai aktiivinen, koko aihe on aivan vieras. En ole perehtynyt tähän millään tavalla. En osaa sanoa, onko tämä hyvä vai huono asia, koska minulle ei ole tehty mitään muistioita tai selvityksiä aiheesta.
--------------

Maan tapa kun asia tulee julkisuuteen, sittten taas yllätytään ja joku eroaa. Jos  ministeri ei tiedä mitä alaiset tekevät niin se kertoo ministerin täydellisestä ammattitaidottomuudesta palkata avustajiaan.
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

RP

Quote from: hoxpox on 30.01.2012, 11:50:18
Mitäs jos hän haluaa säilyttää vanhasta sukupuolestaan sen verran ominaisuuksia, että pystyy saamaan lapsia?

"Sen verran ominaisuuksia?" - mitä sitten ovat ne ominaisuudet, joita muutettaisiin, varsinkin kun eivät nuo sukupuoliroolit muutenkaan ole enää jostain 1800-luvun säätyläisperheiltä perittyjä.

Jos hän ihminen pystyy tulemaan rakskaaksi, hän ei ole mies. Jos hän pystyy siittämään naiselle lapsen hän ei itse ole nainen. Hommalaiseksi leinen keskimääräisät liberaalimpi, mutta tuossa on sentään jokin raja. Suomessakin oikeustoimikelpoinen ihminen voi tehdä itselleen aika vappasti mitä haluaa, mutta yhteiskunnan ei tarvitse tunnustaa naiseksi tai mieheksi ihmistä, joka sellainen selvästi ei ole.

Emo

Quote from: hoxpox on 30.01.2012, 11:50:18
Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:40:58
Jolloin on oikeutettua kysyä, miksi tämä henkilö alunpitäenkään onnistui saamaan luvan sukupuolenvaihdosprosessiin, koskapa hän haluaa pitäytyä vanhassa alkuperäisessä sukupuolessaan.

Se että sukupuolenvaihdos aiheuttaa usein steriliteettiä lääketieteellisistä syistä, ei ole mikään peruste sille että laissa tulee määrätä että sukupuolenvaihtajan täytyy olla steriili. Samoin vaikka ylilihavuus aiheutttaa sekin sterilititeettiä, ei silti tarvitse säätää lakia jonka nojalla lihavuusleikattavat tulee myös steriloida.

Et ymmärtänyt mitä edellä selitin?

Jos mieheen pumpataan sellaiset määrät estrogeenia, progesteroneja ja koriongonadotropiinia (istukkahormonia) mikä vaaditaan, että raskaus alkaa ja myös jatkuu 9 kuukauden ajan, niin se mies ei ole enää mies.
Naisenakin olo on hieman eriskummallinen koko raskausajan valtavista hormonimääristä johtuen, mutta se nyt menee kun kuitenkin sukupuoli säilyy koko ajan tunnistettavana  ;D  Miehelle voisi raskauden kestäminen  tehdä tiukempaa, kun mm. rinnat kasvaisivat ja äänikin muuttuisi naiselliseksi. Eli toisin sanoen, miehuus katoaisi.

Miehuuden katoaminen ei tietenkään haittaa, jos se ei haittaa. Mutta JOS se ei henkilöä haittaa, niin miksi hänet isolla yhteiskunnan rahalla sitten ylipäätänsä koskaan naisesta mieheksi muutettiinkaan?

Tässä yhteydessä on turha höpistä mitään ylipainosta, kyseessä on ihan eri mittaluokan asia kun puhutaan sukupuolesta. Ylipainokin tosiaan johtaa toisinaan hedelmättömyyteen, kuten alipainokin. Alipaino itse asiassa vielä useammin tekee naisesta hedelmättömän, kuin mitä ylipainoisuus.

Mutta ehkäpä tästä yli/alipainoesimerkistäkin tajuat, että jos muutama puuttuva tai ylimääräinen rasvakilo muuttaa ihmisen hormonitoimintaa siinä määrin, että hedelmällisyys häiriintyy, niin mitäpä tapahtuukaan ihmisen hedelmällisyydelle jos hänen biologinen sukupuolensa "lakkautetaan" ja vaihdetaan toiseksi!?

TheJ

http://fi.linkedin.com/in/marttaoctober

Martta October's Overview

Current

Special Adviser to the Minister of Health and Social Affairs at Ministry of Social Affairs and Health

Past

Legislative secretary at the Social Democratic Group in the Finnish Parliament at Parliament of Finland
        Assistant Legal Counsel at Nordic Law Attorneys-at-Law
        Inspector at The Ombudsman for Equality
        Teacher of Law History and family and Inheritance Law at Pykälä ry Valmennuskurssit
        Legal Adviser at Refugee Advice Centre

Education

Helsingin yliopisto
        Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu

Connections

205 connections

Websites

Demla ry

Demla

Kuinkas niin nyt hupsis sattuikaan...

Siili

Quote from: ukkometso on 30.01.2012, 12:02:10

IL:Sotku ministeriössä - avustaja erosi

Käyttikö hän ihmisoikeuskieltä?