News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Gallup: Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Started by Reich, 22.01.2012, 21:25:08

Previous topic - Next topic

Kumpaa äänestät presidentinvaalien toisella kierroksella?

Sauli Niinistöä
500 (52.6%)
Pekka Haavistoa
227 (23.9%)
en osaa sanoa
91 (9.6%)
tyhjä/en äänestä
133 (14%)

Total Members Voted: 951

Voting closed: 04.02.2012, 21:25:08

Sputnik

Quote from: ikuturso on 25.01.2012, 14:07:33
Siis ei monikaan ole loihenut julkisesti lausumaan, että valitsisi ainoastaan homouden takia presidentin, mutta näitä kannanottoja, joiden mukaan homous painaa merkittävästi vaakakupissa löytyy kyllä. Kun sitten valitaan kahden suosikin tai kahden inhokin väliltä, saattaa homous olla se pääasiallinen valintakriteeri - niin puolesta kuin vastaan.

-i-

Jos tosiaan olisi niin että äänestäjän mielestä ehdokkaat ovat tasavahvat kaikilla politiikan osa-alueilla, niin homous/heterous/sukkien väri/lempielokuva olisi ihan käypä valintakriteeri. Mutta erikoinen on kyseisen äänestäjän poliittinen ajattelu jos ei millään muulla perusteella pysty tekemään eroa Niinistön ja Haaviston välillä.

Shrike

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 14:00:51
Nuohan on kaikki loistoargumentteja.

Mites nämä? 120117 - Tiesitkö Sinä Äänestäjä:

että Sauli Niinistö oli yleisen käsityksen mukaan surkea tai enintään keskinkertainen asianajaja varsinaisessa ammatissaan, minkä vuoksi hän päätti siirtyä muille maille makoisille politiikan pariin

että hän johti Kokoomuksen 1990-luvulla pankkikriisin aikana taloudellisesta ahdingosta selville vesille omin päin, vaikka kaikki siihen liittyvä ei ole vieläkään auennut riskisijoituksia tehneelle puolueelle ja pankkikriisiä seuranneelle yleisölle

että Sauli Niinistöä pidettiin valtiovarainministerinä hämmentävänä ministerinä, jonka luokse vain harva ministeriön virkamies pääsi, sillä niin ehdoton johtaja vaati narsismissaan älyttömiä alaisiltaan tai ei luottanut heihin omassa näpertelyssään

että omat pettivät Sauli Niinistön eduskunnan puhemiesvaalissa 2007 jopa niin, että ryhmäpiiskurin Pekka Ravin pettivät Niinistön äänestyspakon edessä moni perinteisen linjan kansanedustaja, kun jätti äänestämättä häntä pelaamalla kahdella eri vaalilipulla eli tyhjällä ja toisella Niinistölle merkityllä, tosikko Raville näytetyllä mutta käyttämättä jätetyllä lipukkeella - ja kaikki vain puhemiehen osoittaman tylyyden ja sooloilun vuoksi

että Sauli Niinistö perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana jätti kehittämättä perusoikeuskäytäntöä ja tuki perusoikeuksien kaventamisessa kulloinkin esille tulevia perusteluja hallituksen tarpeiden mukaan

ettei Sauli Niinistö puhu suoraan vaan vaikeaselkoisesti taloudesta, josta hän ei ole saanut koulutusta, ja kaikesta muustakin olematta kirjoittaja, filosofi tai edes tunnettu ajattelija

että Sauli Niinistö on ollut eduskuntakokemuksen perusteella kansanedustajien yleisen käsityksen mukaan surkea neuvottelija saman allekirjoittavat eduskunnan henkilökuntaan kuuluvat aika yleisesti

että Sauli Niinistöltä puuttuu käytännössä kokonaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan kokemus ja neuvottelutaito

että Sauli Niinistö haluaa kansallisena puolustusratkaisuna Naton jäsenyyden eikä omaa, alueellista puolustusta, johon on totuttu; eikä tässä ole kysymys siitä, mihin Suomella on varaa puolustuksessaan, mikä on ainainen tosiseikka

että Sauli Niinistö on intoilevan euroismin ja syventävän europenisaation eli kansallisen, kaikenlaisella eurooppalaisuudella suomettamisen kannalla ehdoitta suhteessa eurojärjestelmään ja unioniin; euroismin perusajatuksia on hyväksyä integraatio hinnalla millä hyvänsä ja intoilla sen ehdottomuuden puolesta hinnalla millä hyvänsä

että Sauli Niinistöön ovat samaistuneet eniten rikkaimmat, äveriäät, kokoomuslaiset ja populismista pitävät hienoston ja ylemmän keskiluokan edustajat, jotka haluavat eroon vasemmistolaisesta hapatuksesta viimeiseltä vuosikymmeneltä

että Sauli Niinistö todellisuudessa vastustaa ay-liikkeen lakkoja, metsästäjien ja kansalaisten hallussa olevia aseita, kannattaa suoranaista pihiyttä ja valtion velattomuutta yhteiskuntapolitiikassa muutoin jo edellä todetun lisäksi; on hyväksi olla säästäväinen ja toimia omilla varoilla mutta eri asia olla ehdoton siinä

että hänen valintansa tekee hänen toimintansa presidenttinä ongelmalliseksi kokoomuksen talutusnarun vuoksi; miten hän presidenttinä voisi olla kansanvallan edustaja ja riippumaton tästä syystä

ettei hän ole vastustanut puolueiden suurta roolia presidentin valinnassa kansanvallan ja valtioelinten tasapainoa asetettaessa ja rakennettaessa, ja

että hänen kannallaan viimeistään toisella kierroksella ovat valtamedian edustajat rahavallan ja kokoomuksen kannattajien rinnalla.

Skeptikko

seuraa_tilannetta

Quote from: schenker on 25.01.2012, 14:20:55
Not even in an animal world male sucks male dick
Onko varmasti näin? Hinttailua ainakin esiintyy.
(Olen jostakin lukenut, että mm. vanhemmat urosdelfiinit pussailee toistensa peniksiä ja jopa anaalisekstailee)

sr

Quote from: ikuturso on 25.01.2012, 12:32:26
Täytyy myöntää, että tekstini oli tahallista osin sarkastisesti muotoiltua kaltevan pinnan argumentaatiota, joka ei näköjään aukea sellaisille, jotka haluavat ottaa asiat liian tosissaan.

Kyllä minä ymmärsin, että koitit sillä "persut ja rasistit" juuri tuollaista kaltevan pinnan argumentaatiota. Juuri siksi siihen puutuinkin.

Sen sijaan Haaviston valitsemalla ja Haaviston valinneella on selkeä merkitysero.

Kuten jo sanoin, sen lauseen voi suomen kielen kielioppisääntöjen perusteella tulkita kahdella tavalla. Kuitenkin vain toinen on mielekäs (luonnollisesti kansa valitsee Haaviston, eikä Haavisto kansaa). Sinä jostain syystä takerruit siihen toiseen. Itse en näe tälle mitään muuta syytä kuin sen, että haluat jostain syystä haastaa riitaa.

Yksi ihminen... tuttavapiirissänikin on useampia, mitä baarikeskustelussa/äijien jumpparingissä kuuntelin.

No, minkälainen ammatti heidän mielestään presidentin puolisolla pitää olla? Mitkä kelpaavat ja mitkä eivät?

Entä mitkä kansalaisuudet kelpaavat presidentin puolisolle, vai ovatko kaikki henkilöt, joiden puoliso on ulkomaalainen, automaattisesti kelvottomia Suomen presidentin virkaan?

Ikäero ei liene se kynnyskysymys, koska Niinistöllä on vielä suurempi ikäero puolisoonsa kuin Haavistolla.

Vai seksuaalisesta orientaatiostako tässä kanittaa?

Quote from: sr on 24.01.2012, 18:52:34
Näinhän se on. Aina kun joku esittää väitteen, niin se todistamisvastuu siirtyy välittömästi toiselle osapuolelle ja jos ei kunnon vastatodistusta esitetä, niin väite on hyväksyttävä.

Näinhän se menee. Aina kun joku spekuloi jollain asialla, tulee joku trolli joka penää vedenpitäviä todisteita. Jos niitä ei ole esittää yksi yhteen spekulaatioittensa tueksi, saa asiantunteviksi vasta-argumentiksi "minun uskoakseni", "tuskinpa kuitenkaan".

Niin, silloin, kun haluan tehdä eron spekulaation ja väitteen välillä, käytän todellakin noita ilmauksia, jotka tekevät asian selväksi. Jos esitän väitteitä (esim. että tässä ketjussa on esitetty mielipiteitä, joiden mukaan kyseinen henkilö äänestää Haavistoa vastaan, koska hän on homo), en käytä "uskoisin" tms. ilmauksia.

Mistä sinä tuon repäisit tähän keskusteluun. En minäkään ole väittänyt Haaviston niin toivoneen.

Niin, sinä esitit "joidenkin piirien" toivoneen. Minä vain tarkensin, että minun mielestäni Haavisto ei näihin "joihinkin piireihin" kuulu. Mitä niihin joihinkin piireihin tulee, niin niiden olemassaolosta olet toistaiseksi esittänyt tähän menessä vain KVG. Googlasin muuten sitä ehdottamaasi ja google löysi vauva.fi palstalta sellaisen nimettömän kirjoittajan, joka oli "äänestänyt Haavistoa, koska hän on homo" (tosin kyseinenkin kirjoittaja antoi pari muutakin syytä äänestyspäätökselleen). Toinenkin löytyi, ja hän sanoi äänestävänsä homoa siksi, että haluaa vittuilla kristityille ja muslimeille (itse homoudessa ei siis sinällään ole mitään ihmeellistä). Sen lisäksi google löysi tukun niitä, jotka eivät äänestäisi Haavistoa, koska hän on homo. Tämän päälle löytyi tukuttain näitä sinun kaltaisia, jotka väittävät, että olisi paljonkin niitä, jotka äänestävät Haavistoa, koska hän on homo.

Joka tapauksessa ei löytynyt mitään erityisiä "piirejä", jotka olisivat julistaneet äänestävänsä Haavistoa, koska hän on homo. Minä olen nyt mielestäni tehnyt tarpeeksi hakeakseni sinun väitteellesi todisteita niitä löytämättä.

Quote from: sr on 24.01.2012, 18:52:34Faktat olen esittänyt. Tässä ketjussa on mainintoja ihmisistä, joiden mielestä Haavistoa ei tule valita, koska on homo (voin esittää lainauksia, jos et itse usko). Toistaiseksi kovasta räyhäämisestäsi et ole saanut kaivettua yhtään kirjoitusta, jossa sanottaisiin päinvastaista (eli että hänet tulisi valita siksi, että on homo).

Olet esittänyt, tai suluissa voit esittää. Et sinä mitään faktoja ole esittänyt.

Niin, kirjoitin tuon noin, koska oletin, että olet tätä ketjua lukenut ja ne postaukset nähnyt itsekin ja siten uskot sen faktaksi, mutta jos et ole, niin voin kyllä ne kaivaa esiin.

En ole kiistänyt noita väitteitä, jonka mukaan Haavistoa ei tulisi valita homoutensa puolesta.

No, mikä ihmeen purkauksesi tuo edellinen sitten oli? Jos olemme samaa mieltä, että noita on, niin emmekö voi pitää sitä siis faktana?

Oikeastaan se, että nyt keuhkoat siitä, että tälläkin foorumilla on ihmisiä, joiden mukaan homoa ei tulisi valita presidentiksi vain tukee tuota itse spekuloimaani "maailman kahtiajakoa" - kuten sitä itse nimität - että Haaviston valitseminen johtaisi siihen, että osa ihmisistä pitäisi meitä pellenä.

Minä nimitän? Sinä kirjoitit:" Suomi-kuvasta tulisi kahtiajakautunut. Osa maailmasta pitäisi todella edistyksellisenä, kun taas osa leimaisi koko kansakunnan pelleiksi." Kyllä tuo kahtiajakautuminen on ihan sinun sanasi.

Miten se, että tällä foorumilla on ihmisiä, joiden mukaan homoa ei tulisi valita, tukee sitä, että maailmalla suomalaisia pidettäisiin "pellenä"? Minusta amerikkalaisten ei olisi aikoinaan pitänyt valita George W. Bushia (jonka jotkut möläytykset menivät kyllä paljon lähemmäs "pellen" määritelmää kuin kenenkään näistä tarjolla olleista ehdokkaista), mutten silti pitäisi amerikkalaisia pelleinä, kun he niin kuitenkin tekivät. Jos he nyt olisivat valinneet Herman Cainin, niin ehkä sitten. Mutta nämä liittyvät ennen kaikkea siihen, mitä henkilö on suustaan päästänyt, ei siitä, mitä hän on.

Mikä on sinusta se asia, mikä tekee homon presidentin valinneesta kansasta pellen? Islannissa on lesbo pääministerinä. Kuinka suuri osa niistä sinun "äijien jumpparingistä" pitää islantilaisia pelleinä? Vai saako tämän pellestatuksen vasta, jos valitsee homon presidentiksi, mutta homo pääministeri ei vielä tätä nimitystä tuota?

Luitko linkkiäni Helsingin kaupungin harjoittamasta positiivisesta erityiskohtelusta?

Luin. Se ei koske demokraattisia äänestyksiä, vaan virkanimityksiä.

Quote from: sr on 24.01.2012, 18:52:34
Koitan sanoa sitä, että sinä olet esittänyt väitteen, että "joidenkin" mielestä pitää valita tässä vaalissa homo. Toistaiseksi et ole kuitenkaan esittänyt tämän kantasi tueksi mitään todisteita. Minä olen esittänyt väitteen, että on ihmisiä, jotka tulevat äänestämään Haavistoa vastaan siksi, että tämä on homo ja olen tämän tueksi esittänyt tämän ketjun, josta löytyy tämän suuntaisia kannanottoja.

Minä en usko, että suurin osa ihmisistä tulee tekemään tällä perusteella päätöstään. Sinä olit kuitenkin se, joka nosti asian pöydälle.

Minä sanon: "Joidenkin mielestä"
Sinä sanot: "Suurin osa", perustelet: "en usko"

Etkö sinä näe tuossa todellakaan mitään ristiriitaa, mitä kerrot minun sanoneen, ja miten kerrot ymmärtäneesi asian aivan toisin, ja perustelet sen omilla tuntemuksillasi?

En näe ristiriitaa. Tuolla kirjoittamallani jätin sinulle vielä auki sen, että osoittaisit sen "joidenkin piirien" kannan. Sen lisäksi kerroin, mitä itse olen hieman eri asiasta mieltä.

Laita googleen "haavistoa koska homo". Löytyy linkkejä valinnan puolesta ja vastaan juuri homouden perusteella mm. demin, vauva-lehden ja iltalehden keskustelupalstoille. Joku sanoo, että ilman muuta Haavistoa "tasa-arvon vuoksi". Monella käsitys siitä, että ihmiset äänestävät Haavistoa homoutensa vuoksi. Haluatko jonkun gallupin aiheesta todisteeksi? Teetä sitten sellainen.

Niin, tosiaan löytyi se, että monella on tuo käsitys. Kuitenkin hyvin vähän minkäänlaisia todisteita siitä, että se käsitys pitäisi paikkaansa. Sen sijaan vastakkaisesta löytyi runsaasti esimerkkejä. Eli siis ei mitään "moni varmaan äänestää Haavistoa vastaan, koska hän on homo" vaan "minä en äänestä Haavistoa, koska hän on homo".

Siihen alkuperäiseen väitteeseesi liittyen sanoisin, että googlehaun perusteella vallitsevampaa on se käsitys, että "kun meillä on kaksi näin tasaväkistä ehdokasta, niin ilman muuta pitää valita se hetero".
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Kristiina

Quote from: Aldaron on 25.01.2012, 14:07:59
Quote from: Oami on 25.01.2012, 13:36:52
Quote from: Shrike on 25.01.2012, 13:31:13
NRAkin haluaa tehdä itsestään pellen:

Tässä ei puhuta enää rimanalituksesta. Tässä otetaan lapio kouraan ja ruvetaan kaivamaan tunnelia patjan ali.
Totta. NRA:n propagandakampanja on jo niin tökerö, että se ei voi kuin sataa Haaviston laariin.

No kun homous on niin vahva valttikortti Haaviston äänestäjille, että sen vuoksi voidaan unohtaa kaikki järkiargumentit, niin Niinistön heterous on sitä ihan yhtä lailla. Sitäpaitsi se oli vain argumenttina muiden joukossa. Mutta olen otettu, että noin ytimekkäästi on listattu  keskeiset erot.

Edelleenkin odotan mieluummin Jennin asuvalintoja ja oikein odotan miten kauniin ja edustavan presidenttiparin Haukiosta ja Niinistöstä oikein saammekaan kuin Floreksen asuvalintoja.

turha jätkä

Tässä ei puhuta enää rimanalituksesta. Tässä otetaan lapio kouraan ja ruvetaan kaivamaan tunnelia patjan ali.

Suorastaan huikea tuo NRA:n lista. Nyt saatiin mukaan jo Natura-alueet ja omakotitalot. Mitähän vielä voisi keksiä lisää? Pekka Haavistolla ei ole hankkijan lippistä, ei voi siis toimia presidenttinä.

kekkeruusi

Totta. NRA:n propagandakampanja on jo niin tökerö, että se ei voi kuin sataa Haaviston laariin.
Ei välttämättä. Tuolla yritetään vain vakuuttaa niitä epävarmoja äänestäjiä jotka ovat tuollaiselle vaikuttamiselle alttiita. Todennäköisesti toisella kierroksella epävarmojen uurnille lähtijöiden määrä on pieni ja varmat äänestäjät ovat jo muutenkin kantansa valinneet,

Haplotaxida

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 14:35:40

No kun homous on niin vahva valttikortti Haaviston äänestäjille, että sen vuoksi voidaan unohtaa kaikki järkiargumentit, niin Niinistön heterous on sitä ihan yhtä lailla. Sitäpaitsi se oli vain argumenttina muiden joukossa. Mutta olen otettu, että noin ytimekkäästi on listattu  keskeiset erot.

Edelleenkin odotan mieluummin Jennin asuvalintoja ja oikein odotan miten kauniin ja edustavan presidenttiparin Haukiosta ja Niinistöstä oikein saammekaan kuin Floreksen asuvalintoja.

Kyllä se suurempi valttikortti tuntuu olevan eräille muille, ainakin sitä yrittäen. Tässähän voisi kyllä spekuloida pienellä leikkimielisellä asetelman muutoksella, eli mitä jos toisella kierroksella kokoomuslainen Niinistö sattuisikin olemaan homo (puolisona Flores) Haaviston sijaan ja Haavisto olisikin vihreä hetero (puolisona Haukio).  Äänestäisitkö silloin mieluummin Haavistoa?
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Mietintämyssy

Luulin aluksi, että tuo NRA:n julistus oli parodia tai typerän Haavisto-intoilijan vitsi. Loukkaantuisin, jos olisin aseharrastaja ja päätöksentekokykyäni aliarvioitaisiin noin.

Haavistoa olen edelleen äänestämässä. Niinistö melko varmasti korjaa isomman potin, eiköhän hänestäkin ihan kelvollinen pressa tule.

sr

Quote from: Emo on 25.01.2012, 12:57:57
Perustelkaapa minulle vihdoin selkeästi ja järkevästi, millä mekanismilla tuo Halosen YK-virka kaatuisi siihen, että Haavisto valitaan presidentiksi?

Lue niitä Kristiinan postauksia. Hänen mukaansahan joku ulkoministeriön virkamies olisi mennyt latelemaan, että Suomelta palaa välit suureen joukkoon maailman maista (esim. Venäjä ja Kiina), jos maan johtoon valitaan homo.

Tosin ensinnäkin tämä väite on jo osoitettu vääräksi viittauksilla täysin normaaleihin valtiovierailuihin, joita Saksan homo ulkoministeri on näihin mainittuihin maihin tehnyt. On siis epätodennäköistä, että joku ulkoministeriön korkea virkamies olisi näin pihalla asioista. Toiseksi on vielä epätodennäköisempää, että yksikään korkea virkamies olisi niin idiootti, että ottaisi riskin katkaista oman urakehityksensä sillä, että pyrkisi vaikuttamaan siihen, kuka poliitikko valitaan presidentiksi. Jos Niinistö valitaan, virkamies ei todennäköisesti  hyödy siitä lausunnostaan mitenkään. Jos Haavisto jostain syystä valittaisiin, niin hänen urakehityksensä ulkoministeriössä olisi melko varmasti poikki saman tien.

Paljon todennäköisempää on se, että jutun kirjoittanut toimittaja on täysin tekaissut koko "korkean virkamiehen".
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Teiskolainen

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 14:00:51

NIINISTÖ ON RESERVIN KAPTEENI
NIINISTÖN PUOLISO ON NAINEN
NIINISTÖ ON KOULUTUKSELTAAN JURISTI
NIINISTÖ VOI MATKUSTAA PRESIDENTTINÄ MYÖS SAUDI-ARABIAAN PUOLISONSA KANSSA
NIINISTÖ ON SELKEÄSTI HETERO KUTEN USEIMMAT SUOMALAISET
NIINISTÖ ON SELKEÄSTI PORVARILLINEN VAIHTOEHTO
NIINISTÖLLÄ ON ETUNA ONNISTUNUT POLIITTINEN URA
NIINISTÖ EDUSTAA SUOMALAISIA PERUSARVOJA, KUTEN PERHE JA OMAKOTIASUMINEN

HAAVISTO ON SIVARI
HAAVISTON PUOLISO ON MIES
HAAVISTO ON KOULUTUKSELTAAN YLIOPPILAS
HAAVISTO EI VOI EDUSTAA SUOMEA ISLAMILAISISSA MAISSA PUOLISONSA KANSSA
HAAVISTO ON AVOIMESTI HOMOSEKSUAALI
HAAVISTO ON SELKEIMMIN VIHREITTEN JA MODERNIN VASEMMISTON VAIHTOEHTO
HAAVISTO ON SELKEÄSTI ASEVASTAINEN (Jo 1999 Ruben Stillerin ohjelmassa)
HAAVISTO TOIMIESSAAN YMPÄRISTÖMINISTERINÄ PAAVO LIPPOSEN I HALLITUKSESSA
          HYVÄKSYI NATURA 2000 OHJELMAN VÄÄRYYDET
HAAVISTO PÄÄSI II KIERROKSELLE MEDIAN, KUTEN YLEN, ANTAMIEN VIRHEELLISTEN
          GALLUP TIETOJEN PERUSTEELLA JA SIKSI ETTÄ KEPUN JOHTO PETTI PAAVO VÄYRYSEN

Parhaita boldattu.

Nuohan on kaikki loistoargumentteja.

Tottahan tuossa minustakin näytti olevan joka sana. Jos siinä valehdeltaisiin, niin sitten ymmärtäisin sen kritisoinnin.

Totuus EPT

Olen Kristiinan kanssa samaa mieltä, kyllä minäkin katselen mielelläni nättiä Jenniä kuin Haaviston "morsianta"
Mitä listaan tulee niin siinähän on oleellisimmat eroavaisuudet listattu oikein hyvin.
Missä ******i siellä ongelma.

sr

Quote from: ikuturso on 25.01.2012, 14:07:33
Siis ei monikaan ole loihenut julkisesti lausumaan, että valitsisi ainoastaan homouden takia presidentin, mutta näitä kannanottoja, joiden mukaan homous painaa merkittävästi vaakakupissa löytyy kyllä.

Niin ja niissä se homous on vain väline, eikä niin, että itse homous olisi parempi kuin heterous. Siis vähän siihen malliin kuin se sinun "osa maailmasta pitää Suomea pellenä" -tyyppisiä perusteluja vain päinvastaisiksi käännettynä ("osa maailmasta pitää Suomea edistyksellisenä"). Ja näissä mainitsemissasi tapauksissa molemmat kommentoijat käyttivät varsin varovaisia ilmauksia tyyliin "saattaisi" tms. Kuten jo aiemmin kirjoitin, tällaisen ajattelun perustelun hyväksyn vielä periaatteessa, mutta toki silloinkin se logiikka, johon tuo päättely perustuu, pitäisi jotenkin pystyä todistamaan todeksi.

Mutta siis vastakkaiselta puolelta löytyy niitä kannanottoja. Siis tyyliin:"En äänestä häntä, koska hän on homo".

Teiskolainen

Quote from: Totuus EPT on 25.01.2012, 15:01:43

Olen Kristiinan kanssa samaa mieltä, kyllä minäkin katselen mielelläni nättiä Jenniä kuin Haaviston "morsianta"
Mitä listaan tulee niin siinähän on oleellisimmat eroavaisuudet listattu oikein hyvin.

Tämä Haaviston puoliso sopisi vuoden sketsihahmokisaan ihan sellaisenaan. Jatkuva teennäinen hymyily, hampaiden irvistys ja hihittely, on mielestäni
melko koomista katseltavaa. Tällaisen first ladynkö suomalaiset tosiaan haluavat?  :)

Oami

Kysyn nyt uudestaan: kenelle se homous on vahva valttikortti, ja kuka nimenomaan haluaa homon presidentin? On totta että ikuturso tuolla ylempää viittasi kahteen henkilöön, mutta (kuten hän itsekin myönsi) kummallakin se oli vain yhtenä argumenttina muiden joukossa. (Olkoonkin että itse pidän sitäkin tyhmänä.)

Mitä NRA:n listaan tulee, niin se oli (kuten linkin takana selvästi lukee) tarkoitettu aseluvanhaltijoille, maanomistajille, metsästäjille ja reserviläisille. Miksi kenenkään näistä pitäisi olla mitenkään kiinnostunut presidentin seksuaalipreferensseistä tai koulutuksesta? Onko syytä olettaa, etteikö näiden joukossa ole homoja ja ylioppilaita yhtä paljon kuin väestössä muutenkin? Jos itse kuuluisin tuollaiseen kerhoon, harkitsisin vakavasti eroamista tai vaihtoehtoisesti nimien keruuta hallituksen vaihtoa varten. Tuossahan leimautuu pelleksi koko jäsenistö, vaikkei se ole tarkoituskaan.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

schenker

Quote from: seuraa_tilannetta on 25.01.2012, 14:27:00
Quote from: schenker on 25.01.2012, 14:20:55
Not even in an animal world male sucks male dick
Onko varmasti näin?

nolla toleranssi-biisissä asia on näin.  8)

Kristiina

Quote from: andrus on 25.01.2012, 12:15:43
Erosen vallan maino kommentti Hirvisaaren blogista:

Juuri tästä syystä James on mielestäni todella mielenkiintoinen henkilö, jota on helppo kunnioittaa. Suomi (ja koko Eurooppa) on menossa kohti hyvin vaikeita aikoja ja me suomalaiset pienenä kansana tarvitsemme sitä, että puhallamme siihen yhteen kituvaan hiileen. James ojentaa kätensä kohti ihmistä, jonka hän uskoo kahdesta vaihtoehdosta pystyvän parhaiten pitämään niiden suomalaisten puolta, jotka ovat, ja tulevat olemaan, kaikista heikoimmilla; syrjäytyneiden, köyhien ja heidän, jotka tarvitsevat sitä, että joku välittää ja huomaa heidätkin. Tämän James tekee siitäkin huolimatta, että Haaviston elämäntapa voi olla ristiriidassa hänen oman arvomaailmansa kanssa.

Homoseksuaalisuus ei voi olla kynnyskysymys äänestyspäätökselle silloin, kun ajattelee sitä, mikä on parasta suomalaisten kannalta. Haavisto on profiloitunut yhteisen tekemisen ja ihmisyyden edustajana, ja minä olen varma, että jos James häntä äänestää, niin hän myöskin odottaa, että Haavisto todella (tullessaan valituksi) seisoo sanojensa takana ja toimii koko Suomen kansan presidenttinä, ei vihreiden, ei homoseksuaalien eikä minkään muun yksittäisen ryhmän, vaan myöskin sen suomalaisen Toyotalla ajelevan perusjampan ja peräkylän mökintöllissä asustelevan mummon.

Minä olen varma, että nyt tarvitaan sitä kuuluisaa talvisodan henkeä. Jos James uskoo, että yhdistävänä voimana toimii paremmin Haavisto kuin Niinistö, niin voin olla varma, että hän on ajatellut asiaa monelta kantilta ja tullut siihen lopputulokseen, että hänen näkemyksensä on hänen mielestään oikea.

Ja olisihan se melkoisen hassua, jos James äänestäisi sitä "eurokiimaista" Niinistöä vain siksi, että Pekka Haavisto on homoseksuaali. Eihän siinä olisi mitään järkeä enkä voi ymmärtää, kuinka kukaan voi sellaista häneltä edes odottaa.

En ihmettele yhtään, että Erosta ei ole bannattu presidentinvaalien alla Uudesta Suomesta samaan tapaan kuin vaikkapa Mikko Mäkistä http://patriootti.blogspot.com ja monia muita. Itse asiassa ihmettelinkin miksi Eronen sai jäädä, kun muut ei.

Ja vastaus on tietenkin se, että maahanmuuttokriittisyyttä ratkaisevampaa niin Eroselle kuin Hirvisaarellekin näyttää olevan tämä homokysymys,  jonka vuoksi voidaan sitten huorata itsensä ja aatteensa vaikka itse vihreälle mokukoneistolle.

En olisi uskonut, että Eronenkin loppujen lopuksi on tällainen ohjailtavissa oleva hörhö, mutta monet naiset ovat sellaisia kuten tämä vaalikamppailu on osoittanut. Ja vielä talvisodasta puhelee kannustaessaan siviilipalvelusmiestä Suomen presidentiksi, kun vastapuoli on sentään reservin kapteeni. Mikä ihmeen talvisodan henki, onko tämä homoliittotaistelu, jota setavihreät on ajamassa heidän mielestään joku talvisota? Tänään jo Iltalehden lööpissä ennustettiin homoliittokiistan ratkaisevan vaalit. En voi uskoa, Suomen presidenttiä ollaan valitsemassa ja keskeisin kysymys on joku homoliitto? Siksikin on oikein valtava plussa Niinistölle, että jos hänet valitaan saamme rauhan kaikelta homotoitotukselta vähäksi aikaa, kun taas Haaviston tullessa valituksi sitä saisi kuulla seuraavat 6 vuotta.

No ihan itse on kumpikin kuoppansa kaivanut, Eronen ja Hirvisaari.

Oami

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 15:35:15
Ja vastaus on tietenkin se, että maahanmuuttokriittisyyttä ratkaisevampaa niin Eroselle kuin Hirvisaarellekin näyttää olevan tämä homokysymys,  jonka vuoksi voidaan sitten huorata itsensä ja aattensa vaikka itse vihreälle mokukoneistolle.

Pistäpä sitten lähdettä tuolle väitteelle. Mieluusti asianomaisten henkilöiden itsensä sanomana.

Kristiina

Quote from: Oami on 25.01.2012, 15:37:48
Ja vastaus on tietenkin se, että maahanmuuttokriittisyyttä ratkaisevampaa niin Eroselle kuin Hirvisaarellekin näyttää olevan tämä homokysymys,  jonka vuoksi voidaan sitten huorata itsensä ja aattensa vaikka itse vihreälle mokukoneistolle.

Pistäpä sitten lähdettä tuolle väitteelle. Mieluusti asianomaisten henkilöiden itsensä sanomana.

Mitä muuta vihreän mokukoneistoa edustavan presidenttiehdokkaan taakse meneminen on? Siellä on Sinnemäet, Braxit, Ville Niinistöt, Sumuvuoret, Demla ja koko vihervasemmistolainen kenttäväki tukevasti Haaviston takana ja rautakangellakaan ei saisi irti.

Oami

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 15:47:56
Quote from: Oami on 25.01.2012, 15:37:48

Mitä muuta vihreän mokukoneistoa edustavan presidenttiehdokkaan taakse meneminen on? Siellä on Sinnemäet, Braxit, Ville Niinistöt, Sumuvuoret, Demla ja koko vihervasemmistolainen kenttäväki tukevasti Haaviston takana ja autakangellakaan ei saisi irti.

Etkö ole kysynyt sitä heiltä itseltään? En tosiaan kysynyt mitään Sinnemäestä, Braxista, V. Niinistöstä enkä Sumuvuoresta. Sikäli kuin tämä on yllätys, niin kerrottakoon kuitenkin että he kaikki toimivat Haaviston kanssa samassa puolueessa, mikä on paljon luontevampi äänestyskriteeri kuin mikään seksuaalipreferenssi. Missä muuten on luettavissa Demlan kannanotto näihin vaaleihin? Demlan omilta sivuilta en löydä.

Odotan edelleen vastausta tähän: kuka äänestää Haavistoa nimenomaan seksuaalipreferenssien takia, (EDIT: ja missä ovat todisteet siitä, että Hirvisaari ja Eronen tekisivät juuri näin)? Tämä nyt on kolmas ja viimeinen kerta kuin tätä kysyn. Jollet seuraavassa viestissä vastaa, oletan ettet aiokaan vastata, ja siinä tapauksessa katson keskustelun jatkamisen siltä osin tarpeettomaksi.

juge

Miljonääri-Pekka köyhien asialla

Kansaedustaja Pekka Haavisto (vihr) on saneerannut puolisonsa Nexar Antonio Floresin kanssa Helsingin Munkkiniemestä vuonna 2004 ostamansa omakotitalon kokonaan.

Haavisto maksoi reilut kuusi vuotta sitten taiteilija-ateljeena toimineesta omakotitalosta 635 000 euroa. Nyt asuntoa kaupitellaan 1 690 000 euron hintaan.

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1253613/kansanedustaja-pekka-haavisto-myy-taloaan---hinta-lahes-17-miljoonaa
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

Siili

Quote from: juge on 25.01.2012, 15:55:51

Kansaedustaja Pekka Haavisto (vihr) on saneerannut puolisonsa Nexar Antonio Floresin kanssa Helsingin Munkkiniemestä vuonna 2004 ostamansa omakotitalon kokonaan.

Haavisto maksoi reilut kuusi vuotta sitten taiteilija-ateljeena toimineesta omakotitalosta 635 000 euroa. Nyt asuntoa kaupitellaan 1 690 000 euron hintaan.

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1253613/kansanedustaja-pekka-haavisto-myy-taloaan---hinta-lahes-17-miljoonaa

Haavisto sanoo olevansa puolisonsa kanssa projekti-ihmisiä, ja haussa onkin seuraava asuntoprojekti.
– Tämä talo oli viides kohde Helsingissä, missä tehtiin täysremontti. Vasara pysyy kyllä kädessä.

Mielenkiintoista.  Haavisto ei ilmoita CV:ssään olevansa asuntojobbari.  :)

Nyt selvisi ilmeisesti myös, miksi Nexarin ansiot leipätyöstä olivat niin vähäiset.  Remonttimiehenähän hän oli, ja palkka tulee nyt (kohtuullisesti verotettuna) myyntivoittona.

Johannes Krauser II

Quote from: Siili on 25.01.2012, 16:03:02

Haavisto sanoo olevansa puolisonsa kanssa projekti-ihmisiä, ja haussa onkin seuraava asuntoprojekti.
– Tämä talo oli viides kohde Helsingissä, missä tehtiin täysremontti. Vasara pysyy kyllä kädessä.

Nyt selvisi ilmeisesti myös, miksi Nexarin ansiot leipätyöstä olivat niin vähäiset.  Remonttimiehenähän hän oli, ja palkka tulee nyt (kohtuullisesti verotettuna) myyntivoittona.
Hohhoijaa..
QuoteTalon myyntihinta on 1 690 000 euroa, mutta olisi valitettavasti liioiteltua puhua miljoonavoitosta, koska talon saneeraukseen on uponnut paljon rahaa.
Itse arvostan Suomelle kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennusten kunnostusta. Vähän vaikea ymmärtää kuinka tämän voi kääntää Haavistoa vastaan?

Emo

...

Muutoinkin täällä selitellään ihan liikaa, ikäänkuin täällä joku olisi huolissaan siitä mitä joku toinen minusta tai kenestä tahansa ajattelee?

Jos joku ei halua äänestää henkilöä VAIN koska henkilö on homo, niin mitä se kellekään kuuluu? Ihminen saa olla äänestämättä homoa VAIN koska homo on homo. Siitä ei vielä ole säädetty rangaistusta, se ei ole rikos?

Jukka Wallin

Quote from: jörgen100 on 25.01.2012, 13:39:34
Mulle porvari = natsi, vasemmistolaisuus oikea sellainen on plussaa. Homoseksuaalisuus on yhdentekevää, mua ei kiinnosta mitä 2 aikuista ihmistä puuhailee keskenään.

Tästä tulee monasti mieleen että ollaan valitsemassa millaista pornoa pitää katsoa seuraavat 6 vuotta :D

Tässä kuitenkin 1 erittäin iso plussa Niinistölle joka saa ainakin mut miettimään kannan vaihtoa.

https://www.facebook.com/presidentti2012/posts/219948561429415

Tjaa Rikas voi lahjoittaa jotakin omistaan, mutta köyhällä ei välttämättä ole varaa. Niinistö Tsunami 2004 tapahtumien joutui poistumaan Thaimaasta nopeasti. Huvittavaa  oli että hän muisti vasta 2010 että hän soitteli erään paikallisen puhelimesta tänne Suomeen. Hän on laskelmoija mitä tulee julkisuuskuvaan..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Siili

Quote from: Johannes Krauser II on 25.01.2012, 16:15:15
Quote from: Siili on 25.01.2012, 16:03:02

Hohhoijaa..
QuoteTalon myyntihinta on 1 690 000 euroa, mutta olisi valitettavasti liioiteltua puhua miljoonavoitosta, koska talon saneeraukseen on uponnut paljon rahaa.
Itse arvostan Suomelle kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennusten kunnostusta. Vähän vaikea ymmärtää kuinka tämän voi kääntää Haavistoa vastaan?

Haavisto ja Nexar eivät ole tehneet mitään laitonta.  Haaviston puuhailusta tulee vain mieleen tämä käsite:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_of_all_trades,_master_of_none

gloaming

Mikään tee-se-itse -remontti ei nosta minkään omakotitalon hintaa miljoonaa euroa, ellei tähän remonttiin kuulu siirto toiselle, kalliimmalle tontille.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Oami

Quote from: Emo on 25.01.2012, 16:27:00
Jos joku ei halua äänestää henkilöä VAIN koska henkilö on homo, niin mitä se kellekään kuuluu? Ihminen saa olla äänestämättä homoa VAIN koska homo on homo. Siitä ei vielä ole säädetty rangaistusta, se ei ole rikos?

Mitäpä mikään mielipide kellekään kuuluu? Homma nyt kuitenkin on keskustelufoorumi, ja jos joku tuo keskustelufoorumillaan mielipiteitään ilmi, niin ei pidä yllättyä jos niistä sitten keskustellaan. Jos joku pitää äänestysperusteensa omana tietonaan - vaikka sitten sen, kuka on homo - niin eipä niistä sitten ko. henkilön kanssa kukaan keskustelekaan.

Kristiina

Quote from: sr on 25.01.2012, 14:51:01
Quote from: Emo on 25.01.2012, 12:57:57
Perustelkaapa minulle vihdoin selkeästi ja järkevästi, millä mekanismilla tuo Halosen YK-virka kaatuisi siihen, että Haavisto valitaan presidentiksi?
Lue niitä Kristiinan postauksia. Hänen mukaansahan joku ulkoministeriön virkamies olisi mennyt latelemaan, että Suomelta palaa välit suureen joukkoon maailman maista (esim. Venäjä ja Kiina), jos maan johtoon valitaan homo.

Näin tämä uutinen kertoo: http://www.imatralainen.fi/artikkeli/90285-vaalien-varjossa-tapahtuu

QuotePekka Haaviston menestys soitattaa hätäkelloja ulkoministeriössä, joka kampanjoi Suomen pääsemiseksi YK:n turvaneuvoston jäseneksi ensi vuonna. Tähän saakka Suomen jäsenyyttä ovat kannattaneet myös maat, joissa homous on lailla kielletty.

"Presidenttinä Haavisto ei voi vierailla 77 maassa eikä ainakaan Antonion (puolisonsa) kanssa", sanoo johtava ulkoministeriön virkamies. Hänen mukaansa kyse ei ole homofobiasta vaan presidentin tehtävistä, ulkosuhteiden hoidosta ja kannatuksen keräämisestä muilta YK-mailta. Esimerkiksi Venäjä, Kiina ja arabimaat eivät hyväksyisi Haaviston Suomea turvaneuvostoon.

Minä vähän luulen, että Suomen valtaapitävätkin alkavat pikkuhiljaa herätä todellisuuteen ja miettiä miten hyvä Suomen ulkosuhteiden kannalta julkihomo maamme presidenttinä oikein olisikaan. On katsokaas vähän tärkeämpiä intressejä kuin se saavatko homot mennä kirkossa naimisiin vai ei (mihin homoavioliittolaki lopulta tähtää).

Halonen on kahden tulen välissä, toisaalta Haavisto olisi Halosen omalle ideologialle se kaikkein upein mahdollinen vaihtoehto, mutta jos Suomen pääsy YK:n turvallisuusneuvostoon estyy (onko sitten Haloselle oikeasti joku virka luvassa siellä?) Haaviston vuoksi, niin ei ole hyvä sekään.

Entä sitten Suomen kannalta hyvin tärkeät Venäjäsuhteet, voimmeko vaarantaa ne?

Bäckmanin joukon reaktiosta päätellen Venäjällä Haavisto ei ole in, Venäjällä on nyt tietysti vähän sekava tilanne, mutta oletettavaa on, että Putin valitaan seuraavaksi presidentiksi tai ainakaan entistä suvaitsevaisempaa presidenttiä sieltä ei ole tulossa. Viimeksi Venäjällä kannatettiin kovasti Halosta, mutta ehkä sielläkin on nyt rutto ja kolera-tilanne, Niinistökin nähdään parempana vaihtoehtona kuin Haavisto.

Tämä avaa tietenkin Niinistölle entistä paremmat mahdollisuudet päästä presidentiksi. Miksi valita maamme etujen kannalta vahingollinen presidentti kuin voimme valita sen turvallisemman vaihtoehdon.

Jos jotain hyvää pitäisi etsiä Haaviston valitsemisesta,  niin ainakin sen että muslimien maahanmuutto vähenisi, kun kukaan muslimi (paitsi se yksi Jungnerin avustaja) ei haluaisi muuttaa maahan, jossa presidenttinä on julkihomo, mutta sitten loppuisi vihreiltä taas hyysättävät ja ampuisivat näin omaan nilkkaan.

Vihreiden Husein Muhammedkin on ollut ihmeen hiljaa.

Emo

Quote from: Oami on 25.01.2012, 16:37:39
Quote from: Emo on 25.01.2012, 16:27:00

Mitäpä mikään mielipide kellekään kuuluu? Homma nyt kuitenkin on keskustelufoorumi, ja jos joku tuo keskustelufoorumillaan mielipiteitään ilmi, niin ei pidä yllättyä jos niistä sitten keskustellaan. Jos joku pitää äänestysperusteensa omana tietonaan - vaikka sitten sen, kuka on homo - niin eipä niistä sitten ko. henkilön kanssa kukaan keskustelekaan.

Keskustellaan minun puolestani, mutta mitä keskustelua sellainenkaan on mitä juuri nyt kaikkialla Suomessa esiintyy, että vaaditaan ASIAPERUSTEITA ikäänkuin väittäen, ettei homous olisi asiaperuste jolla voi äänestyspäätöksen tehdä. Kyllähän se on asiaperuste. Homouden mukana tulee monia maailmankatsomuksellisia juttuja mukana, ei homous presidenttiehdokkaan ominaisuutena ole mikään hänen yksityisasiansa "joka ei vaikuta mihinkään, mitä joku makuuhuoneessaan tekee".

Homous on nykyään hyvin poliittista.