News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Radikalisoitunut Islam ja Michael Scheuer

Started by HessuMobiili, 21.01.2012, 19:23:14

Previous topic - Next topic

elven archer

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:40:41
On itseasisassa mietitty, en vaan jaksa tuhlaa energiaa (varisinkaan kun oon kännissä eikä jaksa keskittyä) mihinkään väittelyyn mikä on 100% offtopic. Lue noi kirjat vaikka noi suosittelemani kirjat aluksi niin ei tarvii riehua täällä. Loppukevennykseksi kuva perus hommaforum kävijästä:
Sinä aloitit ketjun ajatuksella, joka kytki uskonnon ja politiikan. Eli sinun oma ketjun aloituksesi on omien sanojesi mukaan off-topic. Loistavaa. Täytyy kyllä olla melkoiset viinakset pelissä.

Sinun oma kyvyttömyytesi ei myöskään muutu suuntaan tai toiseen, vaikka miten yrität kääntää tätä muihin keskustelijoihin. Päinvastoin, sinä vajoat yhä syvemmälle sana sanalta. Olen aivan varma, että pieni ääni takaraivossasi nakertaa tälläkin hetkellä sinua, koska sinä tulit tänne ylimielisesti näyttämään meille typerille hommalaisille, mutta kuinkas kävikään? Miltä nyt tuntuu? Mitä se tekee sinusta?

Fiftari

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:46:15
Quote from: Fiftari on 21.01.2012, 21:42:39
QuoteOn itseasisassa mietitty, en vaan jaksa tuhlaa energiaa (varisinkaan kun oon kännissä eikä jaksa keskittyä) mihinkään väittelyyn mikä on 100% offtopic. Lue noi kirjat vaikka noi suosittelemani kirjat aluksi niin ei tarvii riehua täällä. Loppukevennykseksi kuva perus hommaforum kävijästä:

Ahaa.. Nyt sit selvisi yleisselitys. Kuningas alkoholi. Enkä minä tuolta näytä.. enää, justiinsa olen saanut tiputettua 15kg painoa.
Hahhah.. just tätä mä tarkotan. Kaikki on vitun vihasii mut top läppää lentää. Homma foorumi on paras for real

En mä vihainen ole. Ei tänne vihaisena passaa kirjoitella tai pääsee jäähylle. Niin kuin trollitkin yleensä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Emo

Quote from: jmm on 21.01.2012, 21:42:24
Terroristit itse kertovat että heidän terroristi-iskujensa motiivi on länsimaiden harjoittama politiikka, mm. Israelin tukeminen ja islamilaisten maiden (esim. Saudi-Arabia, Irak ja Afghanistan) miehitys.

Eivät he sano että iskujen motiivi on kalifaatin laajentaminen.

Tässä on Noam Chomskyn erinomaista pohdintaa aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=T_RZqQlS3WM

No voi kauhia paikka, kyllä nyt hävettää kun ihan terroristit itse ovat sanoneet ja minä en ole uskonut  :-[

Enkä usko terroristeja vieläkään   :-[   :-[   :-[

Kuten Junes Lokka asian sanoisi:  Nyt hävetkää!

HessuMobiili

Quote from: Fiftari on 21.01.2012, 21:48:22
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:46:15
QuoteOn itseasisassa mietitty, en vaan jaksa tuhlaa energiaa (varisinkaan kun oon kännissä eikä jaksa keskittyä) mihinkään väittelyyn mikä on 100% offtopic. Lue noi kirjat vaikka noi suosittelemani kirjat aluksi niin ei tarvii riehua täällä. Loppukevennykseksi kuva perus hommaforum kävijästä:

Ahaa.. Nyt sit selvisi yleisselitys. Kuningas alkoholi. Enkä minä tuolta näytä.. enää, justiinsa olen saanut tiputettua 15kg painoa.
Hahhah.. just tätä mä tarkotan. Kaikki on vitun vihasii mut top läppää lentää. Homma foorumi on paras for real

En mä vihainen ole. Ei tänne vihaisena passaa kirjoitella tai pääsee jäähylle. Niin kuin trollitkin yleensä.
Nii... en sua tarkottanutkaa, pointti oli siinä et tääl on hyvää läppää. en muute enää pystyny lukee noit 2-4 viimest viestii ku silmät harottaa nii paljo, ehkä huomen sit. Toisaalta ei oo mitää järkee väitellä ku jokainen yksilö kelaa olevansa 100% oikees eikä mieltä voi muuttaa nii ei oo mitää järkee. yeez...i close my case

Emo

Tyypillinen suomalainen hätävalhe ja ikskjyys, ..."kyllähän minä muuten mutta KUN OLEN NIIN KÄNNISSÄ".

Ei kannata uskoa, ihan solmussa se vaan on omien pöljien väitteidensä kanssa. Tämä HassuMobiili.

Koskela Suomesta

(varisinkaan kun oon kännissä eikä jaksa keskittyä)

Olet aivan tuubassa jo tähän aikaan illasta ja yksin tietokoneen ääressä? peräkammari kukkahattutäti?
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

elven archer

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:46:56
Hessy teki homman historian tyylikkäimmän trollin mahalaskun suoraan kivikkoon.
En usko, että alku oli trollausta. Siinä vain ihminen esitteli omia ennakkoluulojaan hommalaisista, jotka ovat kuitenkin hyvin tavallisia, mutta muuten aloitus oli selvästikin tämän henkilön vakava yritys älylliseen keskusteluun. Sen jälkeinen "tsoukkiahan tää vain oli" -tyyli on hyvin läpinäkyvä yritys pelastaa kasvot, koska kyseinen ihminen on nyt todella nolona, että hävisi keskustelun 6-0 niille mielikuviensa hommalaisille.

l'uomo normale

Kappas. Kuin sattumalta tuli vaihtelua presidentinvaalikeskusteluun ja Väyrynen-Haavisto-Soini-jankkaukseen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

HessuMobiili

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:51:05

Olet aivan tuubassa jo tähän aikaan illasta ja yksin tietokoneen ääressä? peräkammari kukkahattutäti?
Joo meni vähä pelottavan läheltä analyysi. Mut lähen kyl salee täst johonki vetää kännii feissii. Vedin jo kuohari pullonn ja aika monta import bissee naamarii

Koskela Suomesta

Quote from: elven archer on 21.01.2012, 21:52:53
En usko, että alku oli trollausta. Siinä vain ihminen esitteli omia ennakkoluulojaan hommalaisista, jotka ovat kuitenkin hyvin tavallisia, mutta muuten aloitus oli selvästikin tämän henkilön vakava yritys älylliseen keskusteluun. Sen jälkeinen "tsoukkiahan tää vain oli" -tyyli on hyvin läpinäkyvä yritys pelastaa kasvot, koska kyseinen ihminen on nyt todella nolona, että hävisi keskustelun 6-0 niille mielikuviensa hommalaisille.

Jos tulee jollekin palstalle esittelemään kovaan ääneen omia ennakkoluulojaan muista sinne kirjoittelevista, niin se kyllä täyttää täysin trollin kriteerit.

HessuMobiili

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:54:55
Quote from: elven archer on 21.01.2012, 21:52:53

Jos tulee jollekin palstalle esittelemään kovaan ääneen omia ennakkoluulojaan muista sinne kirjoittelevista, niin se kyllä täyttää täysin trollin kriteerit.
vedä sä päihis luuseri!

Koskela Suomesta

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:54:04
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:51:05

Joo meni vähä pelottavan läheltä analyysi. Mut lähen kyl salee täst johonki vetää kännii feissii. Vedin jo kuohari pullonn ja aika monta import bissee naamarii

Sivistynyt suviskänni kuohuviinistä ja tuontioluesta? oletko tosissasi? vajoat joka askelella syvemmälle, lopeta jo.....

HessuMobiili

Enkä hävinnyt missään vaiheessa keskustelua tai väittelyä, niinkuin ainakin 500 tätäkin ketjua lukenutta voi todistaa. Saa lukea noit kirjat mitä oon suotillu ja tulkaa sit uudestaa aukoo päätä

Koskela Suomesta

Eipä tässä taida olla kyse mistään häviämisestä tai voittamisesta...  :facepalm:

HessuMobiili

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:59:26
Eipä tässä taida olla kyse mistään häviämisestä tai voittamisesta...  :facepalm:
Sen jälkeinen "tsoukkiahan tää vain oli" -tyyli on hyvin läpinäkyvä yritys pelastaa kasvot, koska kyseinen ihminen on nyt todella nolona, että hävisi keskustelun 6-0 niille mielikuviensa hommalaisille.
paskaa..

jmm

Quote from: Emo on 21.01.2012, 21:48:44
Terroristit itse kertovat että heidän terroristi-iskujensa motiivi on länsimaiden harjoittama politiikka, mm. Israelin tukeminen ja islamilaisten maiden (esim. Saudi-Arabia, Irak ja Afghanistan) miehitys.

No voi kauhia paikka, kyllä nyt hävettää kun ihan terroristit itse ovat sanoneet ja minä en ole uskonut  :-[

Nuo argumentit kuitenkin iskevät tavallisiin muslimeihin.

Emme tiedä kuinka paljon kannatusta Bin Laden olisi saanut muslimimaissa kertomalla tavoitteekseen maailmanlaajuisen kalifaatin.

Tiedämme kuitenkin että hän sai paljon kannatusta kertomalla motiivikseen "USA:n imperialismin" ja Israelin vastustamisen.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

HessuMobiili

Quote from: jmm on 21.01.2012, 22:00:50

Emme tiedä kuinka paljon kannatusta Bin Laden olisi saanut muslimimaissa kertomalla tavoitteekseen maailmanlaajuisen kalifaatin.

Tiedämme kuitenkin että hän sai paljon kannatusta kertomalla motiivikseen "USA:n imperialismin" ja Israelin vastustamisen.
Bin Laden oli ennenkaikkea vapaustaistelija ja nationalisti. Et veä sä päihis. Ja sil oli hieno casion digitaalikello

elven archer

Ideaalisessa maailmassa näin olisi, mutta voin vakuuttaa, että se on myös ns. ihan normaalien ihmisten käyttäytymistä. Siinä mielikuvat ja ennakkoluulot yhdistyvät itsensä "moisten hommalaisten" yläpuolelle korottamiseen ja jälki on helposti tuollaista. Hyvä Ihminen tulee hieman sivistämään ja oikaisemaan meitä, kun sai kirjankin luettua. Aloitusviesti ja pari viestiä sen jälkeenhän ovat asenteellisuudesta huolimatta yritystä keskustella. Mutta kun pelkillä ympäripyöreyksillä kävikin nähdyllä tavalla, niin sitten vasta touhu meni ns. läskiksi, joka on klassinen puolustusreaktio tietyn tyylisillä ihmisillä. Yritetään vakuuttaa muut ja itsensäkin sillä, että enhän minä nyt parasta peliäni esittänyt.

HessuMobiili

Quote from: elven archer on 21.01.2012, 22:03:14
Ideaalisessa maailmassa näin olisi, mutta voin vakuuttaa, että se on myös ns. ihan normaalien ihmisten käyttäytymistä. Siinä mielikuvat ja ennakkoluulot yhdistyvät itsensä "moisten hommalaisten" yläpuolelle korottamiseen ja jälki on helposti tuollaista. Hyvä Ihminen tulee hieman sivistämään ja oikaisemaan meitä, kun sai kirjankin luettua. Aloitusviesti ja pari viestiä sen jälkeenhän ovat asenteellisuudesta huolimatta yritystä keskustella. Mutta kun pelkillä ympäripyöreyksillä kävikin nähdyllä tavalla, niin sitten vasta touhu meni ns. läskiksi, joka on klassinen puolustusreaktio tietyn tyylisillä ihmisillä. Yritetään vakuuttaa muut ja itsensäkin sillä, että enhän minä nyt parasta peliäni esittänyt.

Mikään ei mennnyt läskiksi missään vaiheessa. Sä voit uskotella itsellesi mitä vaan

Fiftari

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:58:04
Enkä hävinnyt missään vaiheessa keskustelua tai väittelyä, niinkuin ainakin 500 tätäkin ketjua lukenutta voi todistaa. Saa lukea noit kirjat mitä oon suotillu ja tulkaa sit uudestaa aukoo päätä

Olen kyl lukenut ketjua ja ihmettelen että miksi käytät sellaisia ilmaisuja kuin "aukoo päätä" jne? Ymmärrän kyllä että aihe kuumentaa tunteita mutta se että käytät tuollaisia ilmaisuja plus alat kehumaan hommaa käyttäviä ihaniksi, laitat kuvan varmaan parisataa kiloisesta miehestä joita sitten vertaat hommalaisiin (tai toisin päin) sekä alat kertomaan kuinka paljon olet juonut saa minulle aikaan mielikuvan n18-25 vuotiaasta henkilöstä jonka maailmankatsomus on kiveen hakattu.

Totta kai voin olla väärässä.

Ja aiheeseen. Uskon että terroristien ns. hit-list on olemassa. Koska erinäisiin maihin on tehty iskuja. Eli hit-list -> USA, Ruotsi jne....
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

elven archer

Quote from: Dilat Laraht on 21.01.2012, 21:53:58
Kappas. Kuin sattumalta tuli vaihtelua presidentinvaalikeskusteluun ja Väyrynen-Haavisto-Soini-jankkaukseen.
Tämä on todella hieno ketju. Minusta on aivan mahtavaa katsella, kun ihminen tippuu pilvilinnoista kuolevaisten tasolle. Se on ilmeisen kivuliasta, mutta muille parhaimmillaan hyvin viihdyttävää. Minusta tällainen luo mukavan kontrastin sille, kuinka hyvä palsta meillä täällä kuitenkin on. Meitä haukutaan typeriksi peräkammarin pojiksi yms., mutta tällainen verranto kivasti näyttää satunnaisillekin lukijoille, mikä on todellisuus. Meillä on täällä hyvää, perusteltua ja yleensä mukavan aikuismaista keskustelua.

HessuMobiili

Quote from: Fiftari on 21.01.2012, 22:06:09
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:58:04

Olen kyl lukenut ketjua ja ihmettelen että miksi käytät sellaisia ilmaisuja kuin "aukoo päätä" jne? Ymmärrän kyllä että aihe kuumentaa tunteita mutta se että käytät tuollaisia ilmaisuja plus alat kehumaan hommaa käyttäviä ihaniksi, laitat kuvan varmaan parisataa kiloisesta miehestä joita sitten vertaat hommalaisiin (tai toisin päin) sekä alat kertomaan kuinka paljon olet juonut saa minulle aikaan mielikuvan n18-25 vuotiaasta henkilöstä jonka maailmankatsomus on kiveen hakattu.

Totta kai voin olla väärässä.

Ja aiheeseen. Uskon että terroristien ns. hit-list on olemassa. Koska erinäisiin maihin on tehty iskuja. Eli hit-list -> USA, Ruotsi jne....
(http://www.rense.com/1.imagesH/jetfueldees.jpg)

HessuMobiili

Quote from: Miiluvahti on 21.01.2012, 22:08:10
Eihän tuo Trolli ole,Autotarvikemyyjä siinä vaan tarjoo  asiakkaan  mersuun ladan jakopään hihnaa.
Ja sielt tuli taas..tän takii mä elän. Top läppii tulee täl foorumil jopa enemmän ku muropaketis

Emo

Kyllä esimerkiksi Hamasin peruskirjassa tavoitteeksi sanotaan Israelin tuhoaminen, juutalaisten tappaminen ja maailman saattaminen sellaiseen tilaan että tuomiopäivä voi tulla. Siinä samaisessa peruskirjassa myös tähdennetään, että islam on syy kaikelle toiminnalle. Toki siellä sionismin vastustamisestakin puhutaan. Koska juutalaisvastaisuus on islamia puhtaimmillaan.

Ja Muslimiveljeskuntahan on näiden kaikkien muiden muslimiterroristijärjestöjen esikuva ja alkujuuri. Se perustettiin 1928.

http://avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp

Artikla 8.

Allah is its target, the Prophet is its model, the Koran its constitution: Jihad is its path and death for the sake of Allah is the loftiest of its wishes.

HessuMobiili

Quote from: Emo on 21.01.2012, 22:16:51

Kyllä esimerkiksi Hamasin peruskirjassa tavoitteeksi sanotaan Israelin tuhoaminen, juutalaisten tappaminen ja maailman saattaminen sellaiseen tilaan että tuomiopäivä voi tulla. Siinä samaisessa peruskirjassa myös tähdennetään, että islam on syy kaikelle toiminnalle. Toki siellä sionismin vastustamisestakin puhutaan. Koska juutalaisvastaisuus on islamia puhtaimmillaan.

Ja Muslimiveljeskuntahan on näiden kaikkien muiden muslimiterroristijärjestöjen esikuva ja alkujuuri. Se perustettiin 1928.

http://avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp

Artikla 8.

Allah is its target, the Prophet is its model, the Koran its constitution: Jihad is its path and death for the sake of Allah is the loftiest of its wishes.
Tää viesti oli hauskin koskaa, onkoha kirjottaja yhtä kännissä ku mä?

http://www.youtube.com/watch?v=bUSE263VYJE

HessuMobiili

Mut ei siinä sinänsä mitää, kaikkihan noi on USA:n rahottamii ja kouluttamii. Mut jos ei aihe kiinnosta nii se on helppo nojaa johonki turvallisee teoriaa joka on ns "todelllisuus". Mut jos mun kaa alatte väittelee nii se vaatii vähä enemmän tietämystä

Emo

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:02:57
...
Bin Laden oli ennenkaikkea vapaustaistelija ja nationalisti...

Kohta varmaan väität, että oli myöskin persu? Rasisti ja natsi kun selkeästi oli.

HessuMobiili

Quote from: Emo on 21.01.2012, 22:24:42
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:02:57
...
Bin Laden oli ennenkaikkea vapaustaistelija ja nationalisti...

Kohta varmaan väität, että oli myöskin persu? Rasisti ja natsi kun selkeästi oli.
Sä oot söpö ja rakas vaikka kuinka kovaa yrität. Väitän et nää tuhat lukijaa on mun puolella pääsääntösesti. Mut joo, bin laden oli oman elämänsä persu, siksi osaan arvostaa häntä. Se vasta on kaksinaismoralismia et kannatat vaan jotain tiettyä persua mut et jotain toista persua

CaptainNuiva

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 19:23:14
Pointtina miehellä on se, että islamin radikalisoituminen johtuu lähes ainoastaan länsimaiden harjoittamasta ulkopolitiikasta lähi-idän alueella.

PPS. Ja tällä ei ole mitään tekemistä Suomen sisäpolitiikan eikä maahanmuuton kanssa, vaan kyseessä on tämmöistä yleistä pohdintaa kun Homma-forumilla tuntuu olevan kuitenkin niin paljon näitä lähi-idän ja ulkopolitiikan "asiantuntijoita", Israel-faneja yms porukkaa

Lähi-idässä on aina kuohunut,kuohuu ja tulee kuohumaan, oli sitten länttä taikka ei.
Syynä on se että heikäisten hallinot tarvitsevat AINA ulkoisia vihollisia, kuuluu ikään kuin bonuksena kultuuriin.
Muun maailman menessä menojaan, vihollisia on löydyttävä entistä sukkelammin ja entistäkin "Vahvempia" jotta hallintojen alammaiset eivät ala haahuilla vanhoista perinteistä irti.Tämä ilmiö näkyy oikein hyvin mitä oudommissa yhteyksissä kun vaikka paikallisestikkin sörssitään jotain niin se on amerikkaisten vika!
Aina ja poikkeuksetta.
Vaikka Ahmedin kameli saisi sydärin keskellä aavikkoa niin asialla ovat jenkit jotka kierolla tavalla haluavat Ahmedin olevan tyytymätön hallitukseensa....

Mainitsemastasi asiantuntevuudesta on paha mennä sanomaan muuta kuin että sen verta on tullut noilla kulmilla pyörittyä että minulla on selkeä käsitys kulttuurista ja siihen kuuluvasta retoriikasta.
Kannataisi sinunkin lopettaa itsepetos ja myöntää itsellesi että tuolta maailmankolkalta ei löydy syyllisiä....Ei yhtään mihinkään eikä koskaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

HessuMobiili

PS. Kuunteleen Halmeen levyä tällä hetkellä ja suosittelen lämpisti. Halme oli edelläkävijä ja mun esikuva. Suomalainen vapaustaistelija.