News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-01-12 YLE TV1: Suuri Vaalikeskustelu

Started by qwerty, 12.01.2012, 20:23:37

Previous topic - Next topic

Suomitalon renki

Quote from: ikuturso on 13.01.2012, 01:01:46
Biubaun kaksinaismoralismia:

Homoja ei saa käännyttää maihin, jossa homot joutuu vankilaan. Homot pitää elättää täällä.

Mulle kävisi, että otetaan tänne yksi musta "valehomo" ja Bidee lähtisi vaihtoehtoisesti tulosuuntaan. Tulisi hemmetin paljon edullisemmaksi elättää se homo täällä.

Luotsi

Olisi perin kätevää, jos presidentin tehtäväksi määriteltäisiin sen määrääminen mitä meidän kulloinkin tulisi hävetä. Todellinen arvojohtaja!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

normi

Quote from: Luotsi on 13.01.2012, 01:47:03
Olisi perin kätevää, jos presidentin tehtäväksi määriteltäisiin sen määrääminen mitä meidän kulloinkin tulisi hävetä. Todellinen arvojohtaja!

Yksi virallisista tehtävistä: miettiä ja kauhistella päivät pääksytysten, että mitähän ne ajattelee meistä siellä ulkomailla...

presidentillä voisi olla apuna uusi monikulttuurivisiiri, joka bongaisi (keksisi) päivän pöyristymis- ja huolestumisaiheet...

myös uskonnollinen neuvojaimaami pitisi olla, joka kirjottaisi päivän anteeksipyynnöt, jotka arvojohtaja sitten lukisi virallisesti, jotta vähemmistömme eivät joutuisi suutumaan ja riehumaan...

hmmm... alkaa väsyttää ja jutun taso taitaa laskea. menen nukkumaan.
Impossible situations can become possible miracles

-PPT-

Soinilta oiva vastaveto kun vetosi Freudenthaliin. Totta, että kyseinen Freudenthal eli yli 100v sitten mutta RKP edelleen pitää häntä puolueensa kantaisänä ja se äijä jos joku rotuteorioineen oli pahimman luokan rasisti.

Nuiva-Jukka

Quote from: Paasikivi on 13.01.2012, 00:13:32
Quote from: Nuiva-Jukka on 12.01.2012, 23:53:27
Nykyisin osa naisista ja miehistä on pissiksiä ja piudeen ja lipposten kaltaisia, eivätkä osaa arvostaa Suomalaisuutta lainkaan.
Siinä mielessä Suomalaisuutta saa hävetä, sellaisten piudeen ja lipposten takia. Nämä voisivatkin muuttaa pois, niin ei tarvitsisi hävetä mitään.

Eivät kaikki 40-luvulla eläneet suomalaisetkaan olleet mitään supersankareita, vaan joukossa oli pissiksiä, pettureita ja pölhöjä siinä kuin nykypäivänäkin. Eri nimillä ja erilaisilla ilmenemistavoilla kuin nykyään, mutta ihmisiä he olivat vahvuuksineen ja heikkouksineen.

Suomi oli tuolloin agraariyhteiskunta jossa suuri osa väestöstä oli köyhiä ja lukutaidottomia maanviljelijöitä, joten on selvää että esim. kotirintama toimi toisella tavalla kuin se toimisi nykyään.

Suomalaisuus muuten kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella ja nimet taas isolla, ehkä oman äidinkielen kunnioitus olisi hyvä ensiaskel kun lähtee muille  opettamaan oikeanlaista suomalaisuutta? (juu, en kirjoita itse tyylipuhtaasti - enkä opeta muille suomalaisuutta).

Onhan se niinkin. Käpykaartilaiset kuitenkin yleensä saivat kuulan kalloon sotaoikeudessa. Tai rintamalla, mikäli eivät sotaoikeuteen ehtineet. Ja kyllä vihervasemmistolaisestakin voi kunnon ihminen kasvaa jouduttuaan tosipaikan eteen, kun vaihtoehtoja ei ole.

Suuri osa väestöstä ei ollut lukutaidottomia. Lukutaito oli samoissa prosenteissa kuin nykyisin, maahanmuuton aikoina. Mutta sodan aikana lukutaidottomat olivat lähinnä mustalaisia ja heikkolahjaisia. Lukutaitoa kysyttiin ihan joka työpaikassa, niissäkin joissa sitä ei olisi edes tarvinnut. Oli häpeä jos ei osannut lukea, kuten nykyisinkin. Suomessa on ollut suurempi sivistys, mitä vihervasemmistolaiset väittävät. Jopa riimukirjoituksella pystyttiin ilmaisemaan asioita yhtä hyvin kuin tällä kirjoitustavalla.

En opeta Suomalaisuutta. Sitä joko on tai ei ole.
Katson oikeudekseni loukata virallisia kirjoitussääntöjä, sanotaan vaikka "taiteilijan vapauden" nimissä. Lauseen alun ja Suomalaisuus yms. kirjoitan aina isolla, mutta halveksimani instituutiot tai niiden edustajat, pienellä alkukirjaimella. Esim. demla.
Nähdäkseni samantapaisella taiteilijan vapaudella lehdistö ja muut tiedotusvälineet kirjoittavat piudeen ja lipposen ns. näpäyttäneen Soinia. Tosin isot ja pienet kirjaimet oikein kirjoitettuna.

Hieno asia, että Soini toi RKP:n (rasistinen kansan puolue) freudenthal mitalin julkisuuteen. Saisi KRP tutkia asiaa.

Hieno biisi. Juice: Toisinajattelija http://www.youtube.com/watch?v=H1yhsAOQZ_4
Juice: Ihmiskunnan jatkot http://www.youtube.com/watch?v=d2uxEe8VHIA
Lue täältä, miten kulttuurimarxilaisuudella mädätetään yhteiskuntaa: http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Tommi Korhonen

Se minua kyllä ihmetyttää että miksei Soini tee kotiläksyjään ja mieti valmiiksi vastauksiaan  aiheisiin rasismi ja Halla-aho. Kirjoittaisi pienen puheen ja tarkistaisi sen seuraavana päivänä. Ei edes aikaa menisi paljoa.

"Rasismi ei ole lisääntynyt ja se että te sillä jahtaatte on vain tiedotusvälineiden kyvyttömyyttä tutkia asiaa. Jussi Halla-aho ei ole rasisti, vaan argumentoi asiaansa taitavasti ja perustellen. Jos haluatte siihen puuttua, olkaa hyvä vain. Kumotkaa se mitä Jussi väittää. Tällä hetkellä Jussi tekee tehtävänsä hyvin ja moitteettomasti, ja on arvostettu edustajamme. Saatte toki olla eri mieltä, se on politiikkaa. Kenenkään sananvapautta ei vielä mihinkään, ihmisten täytyy demokratiassa voida ilmaista itseään. Siihen kuuluu myös vastakritiikki, ja tyhmät ajatukset voidaan nauraa ulos. Se on oleellinen osa tätä sananvapauden ideologiaa. Olkaa niin hyvät ja käyttäkää sitä lukiossamme ja kumotkaa Jussi Halla-ahon puheet. Lopettakaa pelleily ja ruvetkaa tekemään Suomen kannalta merkittävää journalismia!"

Ei se kritiikki lopu ennenkuin Soini sen lopettaa. Näiden aiheiden osalta se olisi helppoa kun vain viitsisi tehdä kotityönsä. Toki se vaatii sen oman argumentoinnin toiseen kertaan lukemisen. Mutta edes aikaa ei menisi. Huomaa että edes Jussin taakse ei tarvitsisi mennä kunhan vain samosi että Jussi on uusi poika ja hoitaa itse itsensä, ja tehkää te journalistit jotain hyödyllistä. Hyökkäystä ainaisen puolustamisen sijaan. On totta että yksittäisten homma-faktojen varaan ei voi heittäytyä, mutta yksinkertaisella kirjoita asiat ylös -testillä ne ajatukset saisi jo kasaan. Aiheet ovat ainakin näissä vaaleissa etukäteen selvät.

Muuten olen kyllä sitä mieltä että Soini on pärjännyt hyvin ja on hyvä sanailija.
Ja että Biaudet on megatyhmä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Nuiva-Jukka

Mä ihmettelin samaa.
Vaikkapa silloin kun Halla-aho erotettiin kahdeksi viikoksi, niin miksi sitä ei voinut sanoa missä yhteydessä se panssarivaunut Kreikan kaduille kommentti oli.
Siis: Kreikan kansa ei varmasti suostu niin tiukkoihin säästötoimiin että viedään leivän päältä kaikki, että hyvä jos jää kuiva käntty käteen, joten sellaisiin säästöihin pakottaminen vaatii panssarivaunut kaduille.
Näin mä sen ainakin käsitin.

Se piudee on todellakin megatyhmä. Samaa soopaa jauhaa "mungo" lipponen. Vai olisiko se vaan muijansa käskystä samanlainen pelle? Tiiä häntä, eikä jaksa kiinnostaa.
Lue täältä, miten kulttuurimarxilaisuudella mädätetään yhteiskuntaa: http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Roope

Quote(1:00:00)
Juontaja Jan Andersson
Mutta tuolla netissä mitataan myös - mennään vähän vakavampaan asiaan - siellä mitataan myös sananvapauden rajat. Niitä rajoja on koetelleet muun muassa perussuomalaiset kansanedustajat Halla-aho, Hakkarainen ja Hirvisaari, ja toisaalta tietenkin puheenjohtaja Soinikin on itsekin saanut joutua internetin vihakampanjan kohteeksi. Se on tätä päivää. Mutta tästä tulee nyt seuraava opiskelijapuheenvuoro. Eveliina.

Apujuontaja Eveliina
Kiitos. Elikä seuraavan kysymyksen esittää Konsta Kauppi ja se on suunnattu Timo Soinille. Ole hyvä Konsta.

Lukiolainen Konsta Kauppi
Timo Soini. Rasismi leviää internetissä ja yhteiskunnassamme nyt kiivaammin kuin koskaan. Useat eduskuntaryhmänne ja puolueenne jäsenistä ovat syyllistyneet rasistisiin ja muukalaisvastaisiin lausuntoihin, joista te olette johdonmukaisesti irtisanoutunut. Jos todella haluaisitte irtisanoutua vihapuheesta ja rasismista, miksi ette suoraan erota venkoilijoita ja lopeta hiljaista hyväksyntää?

Timo Soini
Aloitetaan periaatteessa siitä, että minkä kansa on valinnut, sitä kansanedustaja ei voi erottaa. Tämä on hyvin tärkeätä nyt, että mielipiteen vapaus ja se kansan ääni tulee esiin. Mielipiteesi ei voi olla väärä, koska se on sinun oma mielipiteesi. Tämä on sitä, mikä on demokratiaa. Vaaleissa ei mitata oikeaa tai väärää mielipidettä. Siellä mitataan se, minkälainen kannatus milläkin aatesuunnalla, ehdokkaalla on. En koskaan käytä loukkaavaa tai rasistista kieltä. Uskon sitkeästi esimerkin voimaan. Mutta se ajatus, että rasismi olisi lisääntynyt, rasistiset rikokset olisivat lisääntyneet. Päinvastoin, poliisitutkimusten mukaan rasististen rikosten määrä on vähentynyt. Ja sitten kun katsotaan vielä tässä, että mistä kaikesta pitää irtisanoutua, niin minä en hyväksy minkäänlaista sortamista. Mutta meillä on esimerkiksi A. O. Freudenthal -mitali rkp:n korkein kunniamerkki. Olisi aika terveellistä perehtyä mainitun herran aikaansaannoksiin ja kielenkäyttöön. Tai sitten edustaja Arhinmäelle. Teillä on kampanjassanne kissantappaja. Onko tämä sitten vähemmän tuomittavaa? Minun mielestä nämä kaikki teot, niin meidän laiminlyöntimme kuin kaikkien muidenkin on vastenmielistä ja tuomittavaa.

Eva Biaudet
On ihan selvää, että ei ketään kansanedustajaa eroteta jollei hän syyllisty rikokseen ja eduskunta siitä päättää, mutta on vähän eroa, jos eduskuntaryhmä valitsee sellaisen henkilön esimerkiksi valiokunnan johtajaksi. Se kertoo siitä, että häntä kannatetaan ja hänen aatteita kannatetaan, ei mielestäni siitä, että irtisanoudutaan rasismista. Rasismi toki ei ole rikoslain vastaista, mutta kiihottaminen kansanryhmää vastaan on. Mielestäni olisi aika lopettaa peli tai flirttailu, että niinkun pelaa kahta leikkiä. Ja mielestäni kunnioitan sitä, että Timo Soini toimii itse, uskon siihen, ei kannata mitään rasismia tai muukalaisvihamielisyyttä, mutta kuitenkin mielestäni et riittävästi irtisanoudu, koska kuitenkin tuet tällaisia ihmisiä huomattaviin paikkoihin. Ja tietenkin muissakin puolueissa. Joskus miettii sitä, että esimerkiksi kokoomuksen nuorisojärjestön linja esimerkiksi viime vaaleissa niin oli välillä aika, aika tällaisilla vaarallisilla vesillä mielestäni.

Timo Soini
Niin, sanon vaan, kun eduskunta valitsee valiokunnat, niitten sisällön, sen valitsee koko eduskunta, ja valiokuntien puheenjohtajat valitsee se valiokunta. Ja nämä valiokuntien vaalit on tehty yksimielisesti.

Eva Biaudet [keskeyttää]
Ryhmä valitsee...

Timo Soini
Nämä vaalit, valiokuntien päätökset sekä tämän paikkajaon suhteen että puheenjohtajan suhteen on tehty yksimielisesti.

Biaudet
Niin. Mutta oma ryhmä valitsee kuitenkin, kenet haluaa puheenjohtajaksi. Olen istunut 16 vuotta eduskunnassa...

Timo Soini [keskeyttää]
Nämä päätökset on tehty eduskunnassa...

Biaudet
...tiedän sen aika hyvin.

Timo Soini
Kyllä minäkin sen tiedän. Mutta nämä on tehty yksimielisesti. Jos te olisitte toista mieltä, niin varmaan äänestäisitte sitten siitä, että olette toista mieltä. Näinhän näissä vaaleissa tehdään, että valitaan äänestämällä, jos ollaan eri mieltä.

Eva Biaudet [keskeyttää]
Mutta eikö se ole parempi, että ryhmä itse olisi kantanut vastuun siitä, että valitsee sellaisia, jotka edustaa koko ryhmän aatteita, eikä sellaisia, jotka sinä sanot, että ei edusta ryhmän aatteita? Ja jotka itse sitten vaikuttavat, antaa hänelle valtaa, erityistä valtaa tällaisessa hallintovaliokunnan puheenjohtaja esimerkiksi.

Timo Soini
Nyt on kysymys siitä, että onko hän toiminut siinä tehtävässä jotenkin huonosti.

Eva Biaudet
Kysymys ei ole siitä...

Timo Soini [keskeyttää]
Onko hän toiminut siinä tehtävässä jotenkin moitittavasti tai huonosti?

Eva Biaudet [keskeyttää]
Kysymys ei ollut siitä. Kysymys oli siitä, että tuetko häntä tai irtisanoudutko hänen ajatuksistaan. Että mitä se kertoo, että valitsee hänet puheenjohtajaksi.

Timo Soini
Eduskuntaryhmä tekee päätöksen. Sitten, mikä on ehdokas. Sen jälkeen koko eduskunta valitsee valiokunnan, jonka jälkeen valiokunta valitsee puheenjohtajan. Näin se menee.

Paavo Arhinmäki
Mun kampanjassa on hyvin paljon kulttuuriväkeä laajasti. Olen hyvin tyytyväinen siihen, ja muun muassa kolme taiteilijaa halusi osallistua siihen tekemällä julisteen. Näistä yksi erittäin arvostettu taiteilija, kuvataiteen professori, joka on 24 vuotta sitten syyllistynyt eläinsuojelurikokseen. Ja nyt kysymys on siitä, että kantaako koko elämänsä stigmaa tämmöisestä rikoksesta. Mun mielestä vertaaminen siihen, että ryhmässä on kansanedustajia, jotka on aika vastikään tuomittu kansanryhmää vastaan kiihottamisesta, uskonrauhan rikkomisesta, ja niistä puheista ei selkeästi irtisanouduta. Tämä on ollut se iso kysymys. Mä olen kiertänyt kymmenen vuotta lähiöitä, ostareita, keskustellut ihmisten kanssa. Viimeisen kahden kolmen vuoden aikana puheet on koventuneet, asenteet maahanmuuttajia, erilaisia vähemmistöjä vastaan koventuneet. Ja valitettavasti Timo Soini, täytyy sanoa, että näitä väitteitä, jotka ei pidä paikkaansa, jotka on propagandistisia, joilla pyritään leimaamaan maahanmuuttajia, kun mä aloin käymään läpi ja ihmettelin, että mikä tämä sylttytehdas näiden taustalla on, niin paljastui, että siellä on niitä samoja kansanedustajia, joita nyt istuu perussuomalaisten ryhmässä levittämässä niitä internetin kautta. Tällä mä en tarkoita sitä, että kaikki perussuomalaiset tai varsinkaan, että kaikki perussuomalaisten äänestäjät on näihin syyllistyneet, mutta mun mielestä on tärkeää, että poliittiset johtajat, näkyvissä asemissa olevat ihmiset tekevät selkeästi linjanvedon, että me ei hyväksytä...

Juontaja Jan Andersson [keskeyttää]
Kiitoksia Paavo. Lyhyitä puheenvuoroja. Te saatte kaikki kommentoida tähän. Tämä on aihe, joka herättää keskustelua.

Timo Soini
Onko tämä taiteilija, joka on sinun kampanjassa mukana, onko hän katunut tekoaan, kun sanot, että voidaan antaa anteeksi ja unohtaa? Kyllä voidaan antaa anteeksi ja unohtaa, jos katuu ja pyytää anteeksi. Onko näin?

Paavo Arhinmäki
Mä en tunne kaikki mun tukijoita, enkä tunne hänen historiaansa. Tiedän vaan, että hän on yksi meidän merkittävistä taiteilijoista...

Timo Soini [keskeyttää]
Jospa kysyisit asiaa. Kun aina minulta tenttaat milloin kenenkin sanomisia, niin jospa vaihteen vuoksi tekisit tämän.

Sauli Niinistö
Ottaisin vähän ohjetta tähän keskusteluun sellaisesta kuin Suomen valtiosäännöstä. Siellä nimittäin sanotaan, että kansanedustajan tulee käyttäytyä arvokkaasti. Ja tulkinnan mukaan se tarkoittaa, että keskustelussa on käyttäydyttävä myös arvokkaasti ja on annettava kaikille ihmisarvo. Totta on, että se koskee nyt vain sitä istuntosalia, mutta minä kyllä laajentaisin sen vaatimuksen myöskin kansanedustajasalin ulkopuoliseen käyttäytymiseen. Ja siitä menen nyt vähän eteenpäin. Meillä puhutaan rasistisia puheita, meillä pilkataan vähemmistöjä, se pitää paikkansa. Mutta meillä pilkataan myöskin enemmistön yksilöjä, rajulla tavalla. Tölväistään ihan miten sattuu pitkin tätä sosiaalista mediaa esimerkiksi. Ja silloin esimerkin antajat ovat tässä hyvin keskeisessä asemassa. Kansanedustajat antavat esimerkkiä, mutta myöskin juurnalistit antavat esimerkkiä, mitä kieltä he käyttävät. Kyllä meillä on kolumnisteja, joilla on myöskin taito liikkua siinä rajamailla. Ja sitten syntyy sellainen kiihkeä tunnelma, että ai kun tuo sanoo noin, niin minä panen vähän pahemmaksi, seuraava taas vähän lisää, ja päädytään sellaiseen, jota kukaan ei itseasiassa ole tarkoittanut.

Sari Essayah
Rasismia ei tule missään muodossa hyväksyä, mutta ei myöskään pelata rasismikortilla, koska ennen jouluahan tällaisessa vaalitentissä julkaistiin tutkimus, jossa selkeästi todettiin se, että Suomi ei ole muuttunut sen rasistisemmaksi yhteiskunnaksi. Meillä ei ole enemmän suvaitsemattomuutta, vaan kysymys on enemmänkin siitä, että yksittäiset, täällä sosiaalisessa mediassa esimerkiksi bloggaavat henkilöt saavat enemmän julkisuutta, yksittäiset ryhmät saavat enemmän julkisuutta, rasistiset ryhmät. Niitä kohtaan tulee olla täydellinen nollatoleranssi, mutta ei ole tapahtunut jotain suurieleistä suomalaisen yhteiskunnan muuttumista suvaitsemattomaksi. Olisi tärkeää, että me kaikki yhdessä osallistuisimme esimerkiksi netissä tällaiseen nettietiketin laatimiseen. Elikä vaikka netissä pystyy anonyymisti olemaan liikenteessä, niin ei siellä ihan mitä tahansa voi sanoa. Ja tässä on sellaisen kansallisen ryhtiliikkeen paikka.

Pekka Haavisto
Valitettavasti minusta tuntuu, että tilanne ei ole ihan niin ruusuinen, mitä Soini ja Essayah tässä kuvaavat sanomalla, että rasistiset rikokset tai se tilasto ei ole tässä kasvanut. Ensinnäkin internetissä on ilmiö, jossa joudutaan monia keskusteluja esimerkiksi sanomalehdissä sulkemaan, koska neljäs tai viides keskustelija vie sen jo sellaiseen suuntaan, jonka jälkeen ei enää keskustelua voi jatkaa. Ja itseasiassa tämä koskee sananvapautta näin päin, että me emme voi keskustella ja käyttää internettiä hyviin keskusteluihin, kun keskustelut menevät näistä rasistisista tai vihapuheista tukkoon. Ja tämän haluaisin sinulle Sari sanoa, että kun katsoo ihan kadun tasolla, busseissa, raitiovaunuissa, junissa, sellaisia tölväisyjä, joita ehkä ennen pidettiin mölyt mahassa. Monet ulkomaalaiset Suomessa tänä päivänä kokevat. Semmoinen pieni vinoilu tai se, että lähtisit kotiis siitä, muuttaisit takas kotimaahas, se ei kyllä kuulu suomalaiseen tapaan käyttäytyä. Nämä ovat asioita, jotka vaativat meidän jokaisen puuttumista, ja sitä, että silloin kun näemme tällaisia tilanteita, puutumme niihin. Mutta siinä minusta on semmoista yhteisvastuun vaatimusta tällä hetkellä, joka meidän pitää nyt saada liikkeelle.

Paavo Väyrynen
Niin, tietysti kaikenlainen rasismi on äärimmäisen tuomittavaa, ja siihen on puututtava. Minä tällaisena hengeltäni hyvin myönteisenä ihmisenä kyllä näen tässä myöskin jotain hyvää tässä julkisessa rasismikeskustelussa. Meillä on ollut aikaisemmin rasismia, joka on ollut piilevää. Se on tullut enemmän pintaan. Siitä on alettu keskustella. Rasismihan on asenne, ja silloin kun syntyy järkevää rationaalista keskustelua, muukalaisvihamielisyydestä, rasismista, niin voidaan ehkä tätä rasismia torjua järkiperäisen keskustelun kautta. Se asenne, joka on tässä pohjalla, niin siihen voidaan ehkä vaikuttaa. Ainakin minun mielestäni tämä mahdollisuus pitäisi käyttää hyväksi.

Juontaja Jan Andersson
Miten presidentti Väyrynen käyttäisi tilaisuuden hyväksi?

Paavo Väyrynen
Käyttämällä järkeviä puheenvuoroja uudenvuoden puheessaan ja haastatteluissa, lausunnoissa ottaisin kantaa rasismia vastaan. Nyt kun tämä keskustelun aihe on noussut esille. Mutta minusta tässä pitää myöskin varoa ylilyöntejä. Se saattaa myöskin kyllästyttää ihmisiä, synnyttää kielteisiä reaktioita. Kyllä minusta tässä Sarin puheenvuorossa oli paljon perää, että ei tilanne niin synkkä ole kuin mitä jyrkimmissä puheenvuoroissa on arvioitu.

Juontaja Jan Andersson
Lipponen, te lähditte koko kampanjaan ikään kuin taistelemaan tätä suvaitsemattomuutta vastaan, näitä puheita vastaan, eikö niin?

Paavo Lipponen   
Kyllä minusta Pekka Haavisto puhui täällä täyttä asiaa. Tämä on meidän arkipäivässä tämä suuntaus, joka on mennyt liian pitkälle. Eikä se ole vain tällaista heittelyä, vaan aggressiota esiintyy paljon jos on vääränvärinen, jos avaa suunsa ruotsin kielellä raitiovaunussa. Tätä vastaan tarvitaan vastaliikettä niin kuin Pekka Haavisto sanoi, että kaikkia tarvitaan tähän. Minusta perussuomalaiset eivät ole mikään äärioikeistolainen puolue, mutta siellä on selkeästi äärioikeistolaisia kuten Halla-aho ja Niinistö, jotka julkisesti halveksivat demokratiaa ja piileskelevät Timo Soinin leveän selän takana. Vaikka teillä olisi 50 prosenttia kannatus, niin minä vastustan tällaista politiikkaa. Tähän pitää nyt panna stoppi tähän kehitykseen. Eikä niin, että kaikenlaisen huumorin varjolla tämä on entistä hyväksyttävämpää tällainen trendi. Kaikenlainen myöskin huono käytös. Eli ei se, että se tulee pintaan, kaima, niinkun siunaa sitä, että tämä pitäisi jotenkin hyväksyä, vaan pikemminkin päinvastoin sen pitäisi jotenkin toimia herätyksenä meille kaikille, että rasismia, kaikkea tällaista vähemmistöjen syrjintää ja puhumattakaan demokratian halveksunnasta, niin tähän pitää panna vastaliike. Ja se pitää panna näissä vaaleissa liikkeelle.

Juontaja Jan Andersson
Mutta mitä Paavo Lipponen Timo Soinin pitäisi tehdä, kun te sanotte, että hänen puolueessaan on äärioikeistoaineksia? Mitä te vaaditte?

Paavo Lipponen
Hän ei sanoudu irti tästä selvästi, ja nämä toimenpiteet näitä poliitikkoja vastaan ovat täysin mitättömiä. Tästä koituu myöskin häpeää Suomelle. Näinhän se on. Hän asioi tällaisen ryhmän kanssa Euroopassa, jossa on todella äärioikeistolaisia elementtejä. Näinhän se on, Timo, vaikka sinä olet hyvä tyyppi.

Timo Soini
Joo... Tämä oli kyllä täysin käsittämätön puheenvuoro. Otan nyt tämän Jussi Niinistön, koska varmaankin tarkoitit häntä Niinistöä etkä Sauli Niinistöä. Jussi Niinistö on arvostettu filosofian tohtori, tutkija, dosentti, puolustusvaliokunnan puheenjohtaja, eikä ole mistään rikkeestä koskaan ollut syytteessä mistään. Pidän tätä täysin käsittämättömänä leimauspuheena häntä kohtaan. Hän on puolustusvaliokunnan puheenjohtaja, Suomen kansan valitsema kansanedustaja. Tämä on mun mielestä selvä asia. Mitä sitten tulee vihapuheisiin, mä olen aina sanonut ja sanon nyt, vaikka se taas kysytään seuraavassa tentissä uudestaan, mutta sanon sen silti. En hyväksy vihaa, en hyväksy sortoa. Toimin aina omalla nimelläni, toimin aina omilla kasvoillani. En käytä nimimerkkikirjoituksia. Ja Pekka, eikös nyt voida tehdä niin, että tehdään sellaiset keskustelusivut, joissa ei nimettömänä voi esiintyä?

Pekka Haavisto
Se olisi ihan hyvä.

Juontaja Jan Andersson
Kuka muuten kannattaa tätä, että pitäisi olla omalla nimellään netissä? Tämmöiset säännöt pitäisi tehdä, että loppu tälle anonyymille kirjoittelulle.

Eva Biaudet
Ainakin virallisessa lehdistössä.

Juontaja Jan Andersson
Käsi pystyyn ketkä kannattaa!

[Muut paitsi Arhinmäki nostavat lopulta kätensä. Puheensorinaa, kun kaikki eivät ilmeisesti ole yhtä mieltä, mistä juuri äänestettiin.]
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

matkamasentaja

Soinin tulee tenteissä muistuttaa aina äänestäjiä: Äänestäjät!!! Tarkistakaa vaikkapa wikipediasta kuka Freudenthal oli ja millaiset hänen mielipiteensä olivat.

Katsottaisiin kuinka P.L ja E.B. alkaisivat kiemurtelemaan ja vänkäämään ettei se niin ollut ja ole..

Haplotaxida

Quote from: Roope on 13.01.2012, 04:13:43
Quote.. Ja Pekka, eikös nyt voida tehdä niin, että tehdään sellaiset keskustelusivut, joissa ei nimettömänä voi esiintyä?

Pekka Haavisto
Se olisi ihan hyvä.

Juontaja Jan Andersson
Kuka muuten kannattaa tätä, että pitäisi olla omalla nimellään netissä? Tämmöiset säännöt pitäisi tehdä, että loppu tälle anonyymille kirjoittelulle.

Eva Biaudet
Ainakin virallisessa lehdistössä.

Juontaja Jan Andersson
Käsi pystyyn ketkä kannattaa!

[Muut paitsi Arhinmäki nostavat lopulta kätensä. Puheensorinaa, kun kaikki eivät ilmeisesti ole yhtä mieltä, mistä juuri äänestettiin.]

Eli iltakakkeli pisti omiaan, kun laittoi ehdotuksen keskustelupalstojen muuttamisesta Haaviston suuhun, vieläpä yleistäen. Soinikin taisi tarkoittaa vain keskustelusivustoa tai sitten jotenkin spesifioidummin, muttei keskustelusivustoja yleisesti ottaen - jollei, niin joku voisi käydä Timpan kanssa lävitse netin lyhyen peruskurssin.

Taas tuo kertoo jotain journalismin tasosta. Ja tietysti ehdokkaista se, jos nostelevat käsiään, tietämättä sitä, että mistä sitä oikein äänestettiin..
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Roope

Etenkin Biaudet'lla ja Arhinmäellä korostui, että nuo rasismipuheenvuorot oli etukäteen mietittyjä (Arhinmäellä myös kissantappokohun stigmapuolustus). Lipposen ei ole tarvinnut harjoitella, sillä hän toistaa perussuomalaisesta äärioikeistosta puhuessaan enimmäkseen samoja kolme vuotta vanhoja lauseitaan. Eikä siinä mitään, hyvä että esiintyminen otetaan tosissaan, mutta katsojalle tentit tuntuvat enimmäkseen huonojen näyttelijöiden huonosti käsikirjoitetulta pakkopullalta. Ehdokkaat pitäisi panna johonkin täysin uuteen tilanteeseen, eikä niin kuin nyt, kun he voivat vastata kysymykseen kuin kysymykseen samalla ennakoidulla tavalla puolustautuen, hyökäten tai kiertäen.

Quote from: Paavo Arhinmäki 10.1.Olen tehnyt poliittista työtä kymmenen vuotta lähiöissä. Olen itse huomannut ilmapiirin keskusteluissa puhuessani ihmisten kanssa. Kaksi kolme vuotta sitten alkoi tulla enemmän vihapuhetta, jota kukaan ei hyväksynyt vielä viisi vuotta sitten. Minun pitää sanoa Timo Soinille, että kun aloin käydä läpi kaikkea virheellistä propagandaa, jota on esitetty toreilla ja ostoskeskuksissa, niin aina kun varmistin asioita sosiaalityöntekijöiltä, niin ymmärsin, että puheet perustuivatkin Jussi Halla-ahon blogiin. Siellä otetaan esille asioita, jotka eivät ole totta.

Quote from: Paavo Arhinmäki 12.1.Mä olen kiertänyt kymmenen vuotta lähiöitä, ostareita, keskustellut ihmisten kanssa. Viimeisen kahden kolmen vuoden aikana puheet on koventuneet, asenteet maahanmuuttajia, erilaisia vähemmistöjä vastaan koventuneet. Ja valitettavasti Timo Soini, täytyy sanoa, että näitä väitteitä, jotka ei pidä paikkaansa, jotka on propagandistisia, joilla pyritään leimaamaan maahanmuuttajia, kun mä aloin käymään läpi ja ihmettelin, että mikä tämä sylttytehdas näiden taustalla on, niin paljastui, että siellä on niitä samoja kansanedustajia, joita nyt istuu perussuomalaisten ryhmässä levittämässä niitä internetin kautta.

Nuiva-Jukka

Sananvapaus pitää olla, ehdottomasti. Jos sananvapaus menetetään, sen jälkeen menee kaikki muukin vapaus.
Vain demla, lipposet ja pidee kuvittelevat että joku ottaa täysin tosissaan nimimerkkikirjoitukset, tai edes nimellä kirjoitetut, ajattelematta lainkaan niiden asiasisältöä.
Soinilta oli moka myöntyä sananvapaudenrajoittajien roskapuheisiin.

Järkevät ajatukset kantavat ja tulevat tunnetuksi, oli ne kirjoitettu millä nimellä tahansa tai ilman nimeä.
Typerät ajatukset vaativat järkevät ajatukset pois tieltä, sen takia typeriä ajatuksia pitää tukea rajoittamalla sananvapautta. Ettei järkipuhetta kuuluisi lainkaan.
Kyllä demla ja muut ddr/pohjoiskorea kommarit tämän tietävät.
Ettei vaan järkipuhetta kuuluisi.

Leninin oppien mukaan kommunistinen vallankumous tehdään niin, että: Vähemmistöjä suositaan enemmistön kustannuksella, että enemmistö tuntisi itsensä väärin kohdelluksi. Samoin mielivaltaiset oikeustuomiot (Hirvisaari) saisivat kansalaiset vaatimaan oikeutta. Samalla järkevät ihmiset ohjataan taistelemaan sananvapauden puolesta, annetaan niille tekemistä, pois häiritsemästä pankkimafiaa kiusallisilta kysymyksiltä.
Rikolliset vapaaksi linja (raiskaajille ehtoollista pari kk.) saa kansalaiset vaatimaan kovempia tuomioita. Näin saisimme poliisivaltiolait ddr tyyliin. Suomen laki oli hyvä ja riittävä, miksi sitä ei käytetä, kun se mahdollistaa raiskaajalle vaikka 15 vuotta tai vaikka 25, kun mukaan lasketaan vapaudenriisto, pahoinpitely jne.

Kansainvälinen pankkimafia ajaa tätä globaalia kommunismia hyväuskoisten hölmöjen (vihervasemmisto) avulla. Väittämällä sitä uudeksi ja vapaaksi ideologiaksi, vaikka samat vanhat leninin opit ovat käytössä.

Saa lainata, jos haluaa. Ajatus on vapaa.

Rekka-Pena

Quote from: Nuiva-Jukka on 13.01.2012, 05:46:15
Sananvapaus pitää olla, ehdottomasti. Jos sananvapaus menetetään, sen jälkeen menee kaikki muukin vapaus.
Vain demla, lipposet ja pidee kuvittelevat että joku ottaa täysin tosissaan nimimerkkikirjoitukset, tai edes nimellä kirjoitetut, ajattelematta lainkaan niiden asiasisältöä.
Soinilta oli moka myöntyä sananvapaudenrajoittajien roskapuheisiin.

Järkevät ajatukset kantavat ja tulevat tunnetuksi, oli ne kirjoitettu millä nimellä tahansa tai ilman nimeä.
Typerät ajatukset vaativat järkevät ajatukset pois tieltä, sen takia typeriä ajatuksia pitää tukea rajoittamalla sananvapautta. Ettei järkipuhetta kuuluisi lainkaan.
Kyllä demla ja muut ddr/pohjoiskorea kommarit tämän tietävät.
Ettei vaan järkipuhetta kuuluisi.

Leninin oppien mukaan kommunistinen vallankumous tehdään niin, että: Vähemmistöjä suositaan enemmistön kustannuksella, että enemmistö tuntisi itsensä väärin kohdelluksi. Samoin mielivaltaiset oikeustuomiot (Hirvisaari) saisivat kansalaiset vaatimaan oikeutta. Samalla järkevät ihmiset ohjataan taistelemaan sananvapauden puolesta, annetaan niille tekemistä, pois häiritsemästä pankkimafiaa kiusallisilta kysymyksiltä.
Rikolliset vapaaksi linja (raiskaajille ehtoollista pari kk.) saa kansalaiset vaatimaan kovempia tuomioita. Näin saisimme poliisivaltiolait ddr tyyliin. Suomen laki oli hyvä ja riittävä, miksi sitä ei käytetä, kun se mahdollistaa raiskaajalle vaikka 15 vuotta tai vaikka 25, kun mukaan lasketaan vapaudenriisto, pahoinpitely jne.

Kansainvälinen pankkimafia ajaa tätä globaalia kommunismia hyväuskoisten hölmöjen (vihervasemmisto) avulla. Väittämällä sitä uudeksi ja vapaaksi ideologiaksi, vaikka samat vanhat leninin opit ovat käytössä.

Saa lainata, jos haluaa. Ajatus on vapaa.

Vaikka asiaa oli tekstin takana, oli kirjoitusasu niin sekava, etten viitsi :P

Henry

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/93971-eva-biaudet-naisten-asevelvollisuudesta

Eva Biaudet naisten asevelvollisuudesta

Eilisessä presidentinvaalitentissä esitettiin seuraava kysymys (ajassa 1.21.42):

Eva Biaudet, miten tasa-arvo toteutuu siinä, että yleinen asevelvollisuus koskee vain miehiä eikä myös naisia?

"Tiukka kysymys. Nykyäänhän myös naisilla on mahdollisuus ilmoittautua vapaaehtoisena ja tehdä asepalvelus.

Ja tiedän että jotkut ovat keskustelleen siitä, että se on tehty aika vaikeaksi - lääkärintarkastus on tytöille maksullinen, kun pojilla se kuuluu siihen pakettiin.

Ööö, kuitenkin tilanne on se, että kiinnostusta tyttöjen piirissä ei ole sen enempää, joten meillä on itse asiassa aika hyvä järjestelmä, kun vain puolet ikäluokasta nyt käy asepalveluksen.

Mielestäni ei ole tarvetta muuttaa tilannetta."

Minkä takia yleinen asevelvollisuus on meille niin tärkeä, kun useimmissa muissa maissa siitä on jo luovuttu? (ajassa 1.25)

[hölmistyneen ja vaivautuneen näköisenä] "Yleinen asepalvelus on mielestäni hyvä sen  takia, että siitä on hyviä kokemuksia, että ööö...laajemmin on erilaisia kokemuksia asevoimista ja ööö...ööö...asepalveluksista ja on tärkeätä, että ei vain ne nuoret miehet, jotka kaikkein eniten haluavat kantaa asetta, ovat ne, jotka osallistuvat.

Se on yksi syy, miksi minä en erityisemmin aja sitä, että tytötkin olisivat enemmän armeijassa.

Mielestäni riittää, että puolet ikäluokasta oppii kantamaan asetta ja oppii käyttämään sitä."

nuiv-or

Quote- Ennen mölyt pidettiin mahassa, mutta nyt monet ulkomaalaiset joutuvat kuulemaan pieniä tölväisyjä bussissa, raitiovaunussa, junissa, Haavisto sanoi.

Siis tölväisyjä ei kuulla autossa tai pyöräilessä? Sossusta auto ja ajokortti tai opetelkaa pyöräilemään, problem solved? Ulkomaalaisena suosisin lentomatkailua ja kävelyä.

Ei näitä tyyppejä enää jaksa kukaan, kohta joku breiviköi Suomessa. Tuntuu, että esittäessään typerää, suorastaan yllyttävät siihen. Ei ne oikeasti noin aivokuolleita ole, kunhan leikkivät.

Ainoat, joita jaksaa kuunnella: Soini, Väyrynen, Essayah.

Annetaan rasismille mahdollisuus, perustetaan kallonmittauslaitos. Tarvittaisiin myös käänteinen facepalm-hymiö, niin säästyisi aikaa.

Perttu Ahonen

Quote from: Roope on 13.01.2012, 05:12:22
Quote from: Paavo Arhinmäki 10.1.Olen tehnyt poliittista työtä kymmenen vuotta lähiöissä. Olen itse huomannut ilmapiirin keskusteluissa puhuessani ihmisten kanssa. Kaksi kolme vuotta sitten alkoi tulla enemmän vihapuhetta, jota kukaan ei hyväksynyt vielä viisi vuotta sitten. Minun pitää sanoa Timo Soinille, että kun aloin käydä läpi kaikkea virheellistä propagandaa, jota on esitetty toreilla ja ostoskeskuksissa, niin aina kun varmistin asioita sosiaalityöntekijöiltä, niin ymmärsin, että puheet perustuivatkin Jussi Halla-ahon blogiin. Siellä otetaan esille asioita, jotka eivät ole totta.

Quote from: Paavo Arhinmäki 12.1.Mä olen kiertänyt kymmenen vuotta lähiöitä, ostareita, keskustellut ihmisten kanssa. Viimeisen kahden kolmen vuoden aikana puheet on koventuneet, asenteet maahanmuuttajia, erilaisia vähemmistöjä vastaan koventuneet. Ja valitettavasti Timo Soini, täytyy sanoa, että näitä väitteitä, jotka ei pidä paikkaansa, jotka on propagandistisia, joilla pyritään leimaamaan maahanmuuttajia, kun mä aloin käymään läpi ja ihmettelin, että mikä tämä sylttytehdas näiden taustalla on, niin paljastui, että siellä on niitä samoja kansanedustajia, joita nyt istuu perussuomalaisten ryhmässä levittämässä niitä internetin kautta.

Tähän voin sanoa, kun olen tehnyt 21 vuotta oikeita töitä kentällä ja ihmisten parissa, niin rasismi on kylläkin  merkittävästi vähentynyt viimeisen 21 vuoden aikana.

Nykyään on alettu väittää rasismiksi sitä, kun ihmiset ovat alkaneet kyseenalaistamaan hallitsematonta - "sosialistista" maahanmuuttoa ja sen järkevyyttä Suomelle.  Asioista ja ihmisten kokemuksista puhuminen on "rasismia" - varsinkin, jos ihmisten kokemukset ovat poliittisesti epäkorrekteja ja siten ns."väärin koettuja kokemuksia".
Romanian romanit ovat ryhmä, johon suhtautuminen on kiristynyt viimevuosina. Romanian romanien kerjäläisbisnes tosin onkin uusi ilmiö laajassa mittakaavassa.  Ihmisten suhtautuminen Romanian romanikerjäläisiin joista osa syyllistyy myös omaisuusrikoksiin on seurausta koetusta todellisuudesta,so. kerjäläisilmiöstä.  Tuskimpa silti  monikaan suomalainen kiistää Romanian romanien ihmisarvoa. Suomalaisten kritiikki kohdistuu Romanian romani-ilmiön mukanaan tuomiin negatiivisiin kokemuksiin.
Ihmisten kokemukset eivät ole vääriä ja negatiivistenkin kokemusten purkaminen ei ole vihapuhetta, vaan mahdollisuus käydä tunteitakin herättävää keskustelua.   Tämä on oikea tie päästä purkamaan ongelmia, kokemuksia - hyviä ja huonoja - ja siten mahdollisuus löytää ratkaisuja ilmi tulleisiin "yhteiskunnallisiin kehittymiskohteisiin".  Kokemusten ja tunteiden kieltäminen on totalitarismia ja saa aikaan traumatisoitumista, jonka seurauksena tunteita herättävät ilmiöt jäävät muhimaan pinnan alle ja sen seuraukset voivat olla sitten niitä ei toivottuja seurauksia, kuten ihan oikeaa rasismia ja jopa turhautumisesta ja traumautumisesta kumpuavaa väkivaltaa.   

Impivaaran tiikeri

Kun eilisessäkin tentissä 20 minuuttia käytettiin homppeleihin ja puoli tuntia rasismiin, niin onko kymmenistä tenteistä huolimatta vielä minuuttiakaan käytetty esim. vanhainkodeissa hoidotta lojuvien vanhusten aseman käsittelyyn? Rauhallisempaakin alkaa kohta jo korpeamaan tuo homppeli- ja rasismijankutus.

mishrak

Quote from: normi on 13.01.2012, 01:25:28
Quote from: Haplotaxida on 13.01.2012, 01:22:16
Quote from: normi on 13.01.2012, 01:09:42Muuten, Soini vai Haavisto vaati anonyymiyden kieltämistä keskusteluissa?

Jutun mukaan Haavisto. Osittaisia myötäilijöitä ei mainittu nimellä. Soini on ainakin kannattanut nimellään ja naamallaan esiintymistä, mutta se on taasen täysin eri asia kuin siihen velvoittaminen ja pakottaminen.

Mutta täytyis tosiaan tarkistaa tentistä tarkat muotoilut, ettei ole pelkän iltapaskan varassa.

Tuossa presidenttitenttiketjussa mishrak väitti soinin ehdotelleen sellaista...??

Timo Soini:
"...ja Pekka, eikös nyt voida tehdä niin, että tehdään sellaset keskustelusivut, jossa ei nimettömänä voi esiintyä."

Pekka Haavisto: "Näin ois hyvä."

Eva Biaudet (?) "Ihan hyvä, kannatetaan!"

Toimittaja: "Kuka muuten kannattaa tätä, että pitäisi olla omalla nimellä netissä? Tämmöiset säännöt pitää tehdä, että loppu tälle anonyymille kirjottelulle."

1h 15min kohdalla.
http://areena.yle.fi/video/1326406334420

Joker

Laitetaan tähän YLEn vanha uutinen Kiinasta:

QuoteKiina vaatii nettikirjoittelijoiden nimet esiin
julkaistu 22.12.2011

Useat Kiinan kaupungit vaativat nyt netin sosiaalisen median käyttäjiltä omalla nimellä esiintymistä. Oikean nimen vaatimus Twitterin kaltaisiin mikroblogeihin voi hiljentää kansan ääntä netissä.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/12/kiina_vaatii_nettikirjoittelijoiden_nimet_esiin_3125653.html

Kertokaa mulle mikä ero on nimien vaatimisessa nettikirjoitteluun eri maissa kun lopullisena tarkoituksena on kuitenkin saada jonkun pää pölkylle virallisen linjan vastaisista mielipiteistä?

Kiina: Sananvapautta rajoitetaan ja kontrolloidaan valtapolitiikan vastaisia mielipiteitä, ihmisoikeuskysymys

Suomi: Rajoituksilla vain vastustetaan rasismia ja vihapuhetta, rajoituksilla vain turvataan vähemmistöjen oikeuksia

En pysty ymmärtämään.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

ikuturso

Quote from: Roope on 13.01.2012, 04:13:43
QuotePaavo Arhinmäki
Mun kampanjassa on hyvin paljon kulttuuriväkeä laajasti. Olen hyvin tyytyväinen siihen, ja muun muassa kolme taiteilijaa halusi osallistua siihen tekemällä julisteen. Näistä yksi erittäin arvostettu taiteilija, kuvataiteen professori, joka on 24 vuotta sitten syyllistynyt eläinsuojelurikokseen. Ja nyt kysymys on siitä, että kantaako koko elämänsä stigmaa tämmöisestä rikoksesta. Mun mielestä vertaaminen siihen, että ryhmässä on kansanedustajia, jotka on aika vastikään tuomittu kansanryhmää vastaan kiihottamisesta, uskonrauhan rikkomisesta, ja niistä puheista ei selkeästi irtisanouduta. Tämä on ollut se iso kysymys. Mä olen kiertänyt kymmenen vuotta lähiöitä, ostareita, keskustellut ihmisten kanssa. Viimeisen kahden kolmen vuoden aikana puheet on koventuneet, asenteet maahanmuuttajia, erilaisia vähemmistöjä vastaan koventuneet. Ja valitettavasti Timo Soini, täytyy sanoa, että näitä väitteitä, jotka ei pidä paikkaansa, jotka on propagandistisia, joilla pyritään leimaamaan maahanmuuttajia, kun mä aloin käymään läpi ja ihmettelin, että mikä tämä sylttytehdas näiden taustalla on, niin paljastui, että siellä on niitä samoja kansanedustajia, joita nyt istuu perussuomalaisten ryhmässä levittämässä niitä internetin kautta. Tällä mä en tarkoita sitä, että kaikki perussuomalaiset tai varsinkaan, että kaikki perussuomalaisten äänestäjät on näihin syyllistyneet, mutta mun mielestä on tärkeää, että poliittiset johtajat, näkyvissä asemissa olevat ihmiset tekevät selkeästi linjanvedon, että me ei hyväksytä...

Juontaja Jan Andersson [keskeyttää]
Kiitoksia Paavo. Lyhyitä puheenvuoroja. Te saatte kaikki kommentoida tähän. Tämä on aihe, joka herättää keskustelua.

Timo Soini
Onko tämä taiteilija, joka on sinun kampanjassa mukana, onko hän katunut tekoaan, kun sanot, että voidaan antaa anteeksi ja unohtaa? Kyllä voidaan antaa anteeksi ja unohtaa, jos katuu ja pyytää anteeksi. Onko näin?

Paavo Arhinmäki
Mä en tunne kaikki mun tukijoita, enkä tunne hänen historiaansa. Tiedän vaan, että hän on yksi meidän merkittävistä taiteilijoista...

Timo Soini [keskeyttää]
Jospa kysyisit asiaa. Kun aina minulta tenttaat milloin kenenkin sanomisia, niin jospa vaihteen vuoksi tekisit tämän.

Arhi-Paavo:

Tarkkaan varauduttu, että Mäen historia nousee esiin. 24 vuotta sitten ja kuvataiteen professori tuli kuin apteekin hyllyltä, vaikka seuraavan repliikin mukaan Paavo ei tunne koko miestä eikä hänen historiaansa.

Nyt oikeastaan kaduttaa ettei tullut joskus marras-joulukuussa aloitettua Hommaan omaa ketjua kunkin ehdokkaan edesottamuksista tämän kiertueen aikana. Vähän niin kuin wikiquotes tyyliin. Olisi laitettu joka ehdokkaan pahimmat epäloogisuudet ja kummallisimmat lausunnot omiin ketjuihinsa. Sinne olisi voinut upottaa myös nordstreamin putket ja freudenthal-mitalit, sekä kaikkea pientä nippelitietoa. Sitten tonne facebookkeihin ja suoleen vähän täkyä, ja aivan varmaan niistä olisi tullut nyt äänestyksen alettua varmaan Homman pollatuimpia ketjuja. Kun siellä olisi ollut oikein hyvä kooste, niin joku valtamediakin olisi voinut tarttua.

-i-
Nyt kaikkien ehdokkaiden mokat on pitkin tupaa, peräkammaria, kotimaan uutisia ym.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Nuivake

Mietin tässä yön yli tuota Lipposen saamaa Freudenthal -mitalia.
Freudenthal oli konkreettinen rotuoppien ylistäjä ja rasisti ja hänen nimissään jaetaan vieläkin ansiomitaleja, jonka pronssisen version Lipponen vastaanotti naama hehkuen vuonna 2007.
Muistellen eilisiltaista vaalitenttiä, jossa Lipponen "ryöpytti" Soinia rasismista, herättää synkkiä ajatuksia, kuinka pimeä sielultaan voikaan olla mies, joka on saanut suuren rasistin nimeä kantavan mitalin ja syyttää toisia samaan aikaan rotusorrosta ja rasismista?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

normi

Quote from: mishrak on 13.01.2012, 11:26:30
Quote from: normi on 13.01.2012, 01:09:42Muuten, Soini vai Haavisto vaati anonyymiyden kieltämistä keskusteluissa?

Jutun mukaan Haavisto. Osittaisia myötäilijöitä ei mainittu nimellä. Soini on ainakin kannattanut nimellään ja naamallaan esiintymistä, mutta se on taasen täysin eri asia kuin siihen velvoittaminen ja pakottaminen.

Mutta täytyis tosiaan tarkistaa tentistä tarkat muotoilut, ettei ole pelkän iltapaskan varassa.

Tuossa presidenttitenttiketjussa mishrak väitti soinin ehdotelleen sellaista...??

Timo Soini:
"...ja Pekka, eikös nyt voida tehdä niin, että tehdään sellaset keskustelusivut, jossa ei nimettömänä voi esiintyä."

Toimittaja: "Kuka muuten kannattaa tätä, että pitäisi olla omalla nimellä netissä? Tämmöiset säännöt pitää tehdä, että loppu tälle anonyymille kirjottelulle."

1h 15min kohdalla.
No just, ilta-paska siis tosiaan kertoili paskaa, hyvä että selvisi, koska olin jo siinä käsityksessä, että mishrak esitteli väärää tietoa... journalismin taso on  s u r k e a.

No nyt kun on selvää mitä todella sanottiin ja kuka sanoi mitäkin, niin ei minusta Soini varsinaisesti vaatinut nimipakkoa kaikille sivustoille vaan ehdotti yhtä sivustoa jossa vain omalla nimellä saisi esiintyä? (Jäisi harvojen temmelyskentäksi ja kuihtuisi pois.)

Huolestuttavaa, jos nettiin ryhdytään tekemään lakeja, että omaa nimeä pitää levitellä sinne tänne... luulisi, että jokaisessa artikkelissa ja uutisessa jne. vaadittaisiin sitten tekstin kirjoittajan nimi. Entä haastattelut? Toimittajahan vo väittää hastateltavan sanoneen jotain lainvastaista ja laittaa sen sitten lehteen. Kuka levittänyt ja mitä hä?

Toivotaan nyt, että Soini älyää puolustaa sananvapautta vielä tässä kampanjassa. Menee muuten ihan kommaritouhuksi kiinan malliin.

Eikö Soini tajua, että tavalliset ihmiset eivät ole poliitikkoja, joiden kuuluukin pakjastaa mielipiteensä kaikelle kansalle. Työn takia monen ei kannata olla päinvastaista mieltä kuin pomo, työkaverit, asiakas, rekrytoija ja potentiaaliset edelliset.

Kekkonen kirjoitteli lukemattomilla nimimerkeillä aikoinaan, oliko Kekkonen siis paskahousu?
Impossible situations can become possible miracles

Tomi

Quote from: normi on 13.01.2012, 11:59:12
Quote from: mishrak on 13.01.2012, 11:26:30

Timo Soini:

1h 15min kohdalla.
No just, ilta-paska siis tosiaan kertoili paskaa, hyvä että selvisi, koska olin jo siinä käsityksessä, että mishrak esitteli väärää tietoa... journalismin taso on  s u r k e a.

Minusta on riittävää, että Ylläpito tietää jokaisen henkilön tiedot (tai ainakin ne mitä hän ilmoittaa), näin voidaan tarvittaessa selvittää jos joku on yllyttänyt rikokseen tai muuten puhunut todella loukkaavasti. Sen sijaan muiden keskustelijoiden ei kuulu tietää kaikkien kirjoittajien henkilöllisyyttä. Nykyään tuomitaan niin paljon ns. vääristä mielipiteistä, joten esimerkiksi kaikkien ei tarvitse tietää kuka on Hommafoorumissa tai kuka kirjoittelee mitäkin IL:n keskustelupalstalla. Jos nimi oli kaikissa näkyvillä, työnantaja voisi helposti etsiä sellaisten henkilöiden keskustelupalstakirjoitukset, joiden sukunimi on harvinainen.

KalleK

Quote from: Marius on 12.01.2012, 22:48:15
Liian tulenarka kysymys, johon kaikki kyllä tietävät vastauksen: naisista ei taistelutehtävissä sodan aikana ole mitään muuta kuin harmia. Aiheuttavat turhia miestappioita, ja vaarantavat ryhmän, joukkueen, komppanian, jne. parhaan mahdollisen toimintakyvyn. Sota ei ole tasa-arvoleikkiä.
Mutta ei sitä saa ääneen sanoa.

Olen lukenut paljon aiheesta ja tutkimuksissa on tullut ilmi, että naiset ovat itseasiassa taistelutilanteessa miehiä huomattavasti efektiivisempiä koska pystyvät toimimaan julmemmin ja käskyjä kirjaimellisemmin toteuttavina kuin miehet. Naiset esimerkiksi eivät juurikaan ammu tahallaan ohi, toisin kuin miehet. Miesten suurempi kyky tuntea empatiaa tekee heistä heikompia myös taistelutilanteessa, kun pitäisi kyetä tappamaan toinen ihminen. Fyysisellä voimalla ei sotatilanteessa ole kovinkaan suurta merkitystä, joten sekään ei puhu naisten huonommuuden puolesta sotilaina.

Naiset eivät tosin itsekeskeisinä sovellu ryhmätyöskentelyyn juuri lainkaan, joten he ovat vain yksilöinä, tehtäviä itsenäisesti toteuttaessa, hyviä sotilaita. Pelkistä naisista koottu ryhmä saattaisi vielä jotenkuten toimia, hyvän ja ankaran johtajan alaisuudessa, mutta miesten ja naisten sekajoukkue olisi sula mahdottomuus sotatilanteessa. Miesten sekaan korsuun ei tarvitse laittaa kuin yksi hemaisevan seksikäs pörröpää, niin vaikutus on tasan sama kuin sinne nakkaisi kasapanoksen. Kukkotappelut ja kyräily myrkyttäisivät ilmapiirin välittömästi ja peruuttamattomasti. Tämä on tietenkin suorassa suhteessa naisen viehätysvoimaan. Yksi susiruma nainen varmasti vielä menisi ilman kummempaa vaikutusta.

Soini muuten varmaan heitti ihan vitsillä tuon "tehdään sellainen keskustelupalsta että..."? Heittihän???

Käytännössä sellaisen luominen olisi aivan turhaa, sillä siellä ei keskustelisi kukaan. Kirjautumiseen tulisi käyttää henkilökohtaisia pankkitunnuksia, samaan tapaan kuin esim. KELAN sivuille kirjautuessa. Muutoin olisi mahdoton varmistaa, onko käytettävä nimi aito vai ei. Käsittääkseni se sulkisi keskustelun ulkopuolelle esim. ulkomailla asuvat suomalaiset, mikäli heillä ei Suomessa ole pankkitiliä ja sen myötä näitä tunnuksia?

Käsittämätöntä, ettei yksikään presidenttiehdokkaista häpeä tällaista keskustelua, jossa peräänkuulutetaan suoraan kansalaisten vaientamista, vaikka sitten väkipakolla!

Lipponen toistelee muuten papukaijana lauseita, joita hänen vaimonsa on käskenyt hänen televisiossa sanoa. Kyseinen eliö on häpeäksi koko miessukupuolelle ja täydellinen esimerkki siitä, mihin pohjoismainen sosiaalidemokratia pahimmoillaan saattaa johtaa. Sinänsä tietysti hyvä, että tällainen varoittava esimerkki rahdataan tv-ruutuun koko kansan äimisteltäväksi, mutta mitään muuta funktiota hänen olemassaololleen en keksi.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Nuivake

Quote from: KalleK on 13.01.2012, 12:29:18
Lipponen toistelee muuten papukaijana lauseita, joita hänen vaimonsa on käskenyt hänen televisiossa sanoa.

Lipposkaa ei kuitenkaan haittaa miehensä saama pronssinen Freudenthal -mitali vuodelta 2007. Eihän siinä ole mitään rasismia?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

KalleK

Quote from: Nuivake on 13.01.2012, 12:31:51
Lipponen toistelee muuten papukaijana lauseita, joita hänen vaimonsa on käskenyt hänen televisiossa sanoa.

Lipposkaa ei kuitenkaan haittaa miehensä saama pronssinen Freudenthal -mitali vuodelta 2007. Eihän siinä ole mitään rasismia?

Epäilen että Paavo on vastaanottanut tuon mitalin ihan masokistisuuttaan; jotta saisi sen ylimääräiset kymmenen raipaniskua päivittäin valtiattarensa kädestä iltapuhteiden yhteydessä...

*piisk* "Senkin rasisti, siitäs saat!" *piisk* "Häpeä!" *piisk* jne. :D
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Kosa

Olen lukenut paljon aiheesta ja tutkimuksissa on tullut ilmi, että naiset ovat itseasiassa taistelutilanteessa miehiä huomattavasti efektiivisempiä koska pystyvät toimimaan julmemmin ja käskyjä kirjaimellisemmin toteuttavina kuin miehet. Naiset esimerkiksi eivät juurikaan ammu tahallaan ohi, toisin kuin miehet. Miesten suurempi kyky tuntea empatiaa tekee heistä heikompia myös taistelutilanteessa, kun pitäisi kyetä tappamaan toinen ihminen. Fyysisellä voimalla ei sotatilanteessa ole kovinkaan suurta merkitystä, joten sekään ei puhu naisten huonommuuden puolesta sotilaina.
Pahoitteluni sivuraiteista

Olen minäkin lukenut jonkin verran aiheesta. Ihan mielenkiinnosta, missä tuollainen tutkimus naisten yliampumisesta on tehty? Siis tilastollisesti merkittävä. Ensinnäkään ei tule mieleeni missä naisia palvelisi taistelutehtävissä huomattavia määriä. Esimerkiksi kivun tuottamisen tottelevaisuuskokeissa ei ole naisille saatu eroa miehiin. Kummatkin tottelevat yhtä halukkaasti tai haluttomasti. Naisten empatiankyvystä olen myös eri mieltä ja ainakin minä olen lukenut tästä myös tutkimuksia. Fyysisestä voimasta olet kyllä osittain oikeassa, mutta naisten merkittävästi huonompi hapenottokyky voi kyllä olla este. Muistaakseni jotta pystyisi toimimaan taistelujoukoissa taistelijan pitäisi minimissään juosta cooperissa 2600 metriä eikä olla kuitenkaan mikään ruipelo. Tietenkin osa naisista on myös fyysisesti kykeneviä taistelutehtäviin.

Roope

Soini muuten varmaan heitti ihan vitsillä tuon "tehdään sellainen keskustelupalsta että..."? Heittihän???

Käytännössä sellaisen luominen olisi aivan turhaa, sillä siellä ei keskustelisi kukaan.

En tiedä missä mielessä heitti, mutta onhan se ihmeellistä, miten Haaviston mukaan jonkin yksittäisen keskustelufoorumin epämiellyttävät viestit tukkivat koko internetin niin, ettei siellä voi enää keskustella.

Quote from: Pekka HaavistoEnsinnäkin internetissä on ilmiö, jossa joudutaan monia keskusteluja esimerkiksi sanomalehdissä sulkemaan, koska neljäs tai viides keskustelija vie sen jo sellaiseen suuntaan, jonka jälkeen ei enää keskustelua voi jatkaa. Ja itseasiassa tämä koskee sananvapautta näin päin, että me emme voi keskustella ja käyttää internettiä hyviin keskusteluihin, kun keskustelut menevät näistä rasistisista tai vihapuheista tukkoon.

Haavistolta hyvin lapsellista (ja valitettavasti harkittua) väittää, että tämä on peräti sananvapauskysymys, jossa hänen sananvapauttaan on loukattu. Haavisto, sanomalehdet tai kuka tahansa voi helposti perustaa juuri sellaisen keskustelupaikan sellaisilla säännöillä ja moderaatiolla kuin haluaa.

Vaikka Haavisto on enimmäkseen onnistunut ihan hienosti esiintymään sovittelevana henkilönä, joka hakee kompromisseja eikä pyri kärjistyksiin, niin vaalikampanjan kuluessa on muutaman kerran pilkahtanut esiin myös tällainen panulaturimainen, halpamainen Haavisto, joka voi kääntää sananvapauden päälaelleen ja näkee rasismia maalla, merellä ja ilmassa, jos saa sen avulla pisteitä tai ainakin rokottaa niitä muilta. Ymmärrän sen Haaviston yritykseksi vaikuttaa mainettaan jämäkämmältä, mutta metsään menee niin että ryskyy.

CaptainNuiva

Quote from: Nuivake on 13.01.2012, 12:31:51

Kyseessä on jo niin suuri järjettömyys ja ristiriita että ettei Lipponen enää pysty käsittelemään asiaa mielessään,on vain onnellinen mitallista kuin lapsi uudesta lelusta.
Pidän erittäin ihmeellisenä että yksikään toimittaja ei ole kysynyt eikä ilmeisesti kysykkään tämän mitallin perään...Kyselystä Lipponen taatusti suuttuisi mutta sekö olisi este selvittää asioita?

Mitä Bideeseen ja moneen muuhun tulee, niin ajatusmaailmansa ovat jostain muualta kuin tältä planeetalta.
Pitäisi siis kieltää nimimerkillä kirjoittelu mutta samaan aikaan pidetään hyväksyttävänä kansalaisaktivismina hyökkäilyä kommandopipoissa, verhotumista kaikessa asioinnissa burkhan taakse ja jopa nimettömiä työhakemuksia.
Eihän tässä ole mitään järkeä!

Bideeltä voisi kysäistä että jos vaikka alapäässään olisi rempan tarvetta ja haluisi hiukan yrittää selvittää että mistä on kyse niin meniskö jollekkin forumille hakemaan vertaistukea/tietoa tyylliin "Bidee tässä,alapää reistaa, onko kellään kokemusta vastaavasta?"
Edelleen jos Bidee on sitä mieltä että tämmöiset tietty saa kirjoittaa nimimerkillä niin kukas sen määrää mitä saa nimimerkillä kirkoittaa ja mitä ei?
Perustetaan valtion nimimerkkivaltuutetun virasto ja sinne 100000 ylitarkastajaa duuniin?

Yksi pyyntö toimittajille:
Älkää tyytykö vastauksiin joita on mahdoton toteuttaa vaan tehkää aina jatkokyssäri "Miten?"
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

tapio

On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/