News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-01-17 IS: Ruuhkamaksu PK-seudulle: pian maksat 8 senttiä / kilometri!

Started by Tuulos, 17.01.2011, 11:11:39

Previous topic - Next topic

junakohtaus

Maisteri, ongelma onkin siinä että jossain vaiheessa ne kaikki kumipyörät päätyvät Ruoholahteen jonottamaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MaisteriT

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 20.01.2011, 12:44:23
Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:41:30
Mitä Kirkkonummeen tulee, pieni pääni ei taivu tajuamaan kuka siellä suostuu vapaaehtoisesti asumaan,

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen joutunut joskus asumaan luonnonkauniissa Upinniemessä - joka on pilattu vastenmieliseksi pikkukyläksi varuskunnalla. Ja itse Kyrsälä... hrrrrrrrrrrr....

Kaikkien on asuttava jossain. Kun Espoon puolella alkaa olla Saunalahdessa 3500 - 3700 euroa neliö, niin halvempi hinta ja isommat tontit ja asunnothan se isoin syy on.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

MaisteriT

Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:49:17
Maisteri, ongelma onkin siinä että jossain vaiheessa ne kaikki kumipyörät päätyvät Ruoholahteen jonottamaan.

Siinä jonossa joskus olleena tiedän, että se ei ole ongelma. Sen sijaan ongelma on, että miellyttävää ja kohtuuhintaista liityntäpysäköintiä ei ole tarpeeksi.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

junakohtaus

Quote from: MaisteriT on 20.01.2011, 12:52:00
Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:49:17
Maisteri, ongelma onkin siinä että jossain vaiheessa ne kaikki kumipyörät päätyvät Ruoholahteen jonottamaan.

Siinä jonossa joskus olleena tiedän, että se ei ole ongelma. Sen sijaan ongelma on, että miellyttävää ja kohtuuhintaista liityntäpysäköintiä ei ole tarpeeksi.


Ei ole ei, koska ne autot eivät mahdu mihinkään millään kustannusvastaavutta lähelläkään olevalla hinnalla. Jostain syystä autoiluharrastus sekoittaa ihmisten pään sillä tavalla, että siihen olennaisesti kuuluva asia, pysäköinti, pitäisi saada tehdä muiden piikkiin.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:48:29
En oikein osaa päättää onko pikkumestoissa kamalampaa se saatanan luonto joka tunkee joka paikkaan vai se, että ihmisiä on niin vähän että mihinkään ei pääse karkuun.

Luontojuttu on arvostuskysymys - minulle se on iso asia. Olen asunut pitkin Suomea erilaisissa yhteisöissä ja näistä varuskunnat ovat(keinotekoisen väestönsä vuoksi) kaikkein inhottavimpia asuinyhteisöjä.

Aika paljon saa tapahtua, että muuttaisin vapaaehtoisesti enää varuskuntaan asumaan.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

junakohtaus

Minullekin luonto on iso asia. Mitä vähemmän sitä on, sen parempi. Puistoista kyllä pidän, mutta ne eivät olekaan luontoa vaan puistoja.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MaisteriT

QuoteEi ole ei, koska ne autot eivät mahdu mihinkään millään kustannusvastaavutta lähelläkään olevalla hinnalla. Jostain syystä autoiluharrastus sekoittaa ihmisten pään sillä tavalla, että siihen olennaisesti kuuluva asia, pysäköinti, pitäisi saada tehdä muiden piikkiin.
Kyllä ne autot mahtuu, mutta pikkaisen laadukkaampi kuin Hanasaari, pikkaisen halvempi ja tilavampi ja lähempänä julkisen pysäkkejä kuin Ruoholahden pysäköintitalo.

Ei kukaan lähde keskustoihin sompailemaan jos ei ole parkkipaikkaa ja kadut ovat täynnä. Ongelma on pikemmin siellä puolella, että kun on pakko tehdä niin, homma on helvettiä koska autoilija on sylkykuppi.

Mun mielestä on uskomatonta, että kun olen joutunut pari kertaa viime kuukausien aikana menemään keskustaan, niin liityntäpysäköinti Ruoholahdessa on ollut täynnä. Hanasaari taas on uskomattomista uskomattomin. Merenselkä avautuu parkkipaikalta suoraan Tallinnaan. Arvaa lähteekö korvat päästä pakkastuulessa.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: MaisteriT on 20.01.2011, 12:50:42


Kaikkien on asuttava jossain. Kun Espoon puolella alkaa olla Saunalahdessa 3500 - 3700 euroa neliö, niin halvempi hinta ja isommat tontit ja asunnothan se isoin syy on.


Minä asun Helsingin kantakaupungissa ja vietän omakotielämää mökilläni - jonne on vajaan tunnin ajomatka Stadin ytimestä.


---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

junakohtaus

Maisteri,

uudemman kerran: mihin hemmettiin ne autot olisi oikein tarkoitus tunkea jos jokainen ajelee omalla pikkuisellaan?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MaisteriT

Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 13:01:46
Maisteri,

uudemman kerran: mihin hemmettiin ne autot olisi oikein tarkoitus tunkea jos jokainen ajelee omalla pikkuisellaan?

Hyvinhän ne noihin parkkitaloihin sopii, mutta olisi tietty järkevää, että parkkitalosta pääsee metroon ottamatta taksia.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

dothefake

Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 08:28:02
Sinänsä ansiokkaissa analyyseissa on jäänyt eräs puoli huomiotta: kuka muka luulee, että pk-seudulta kerätyt rahat käytettäisiin pk-seudulla? Kyllä, niinhän ne nyt sanovat, mutta kun raha on valtion kirstussa, havaitaan kohtuulliseksi upottaa fyrkat jonnekin ihan muualle.
Aivan, luonnonsuojelualueet olisivat oiva kohde.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kimmo Pirkkala

Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:41:30
Mitä Kirkkonummeen tulee, pieni pääni ei taivu tajuamaan kuka siellä suostuu vapaaehtoisesti asumaan, mutta ännälukuhan ei valehtele.

Kirkkonummesta en osaa sanoa, mutta Nurmijärvestä sen verran että valintaa puoltaa:
- Raha, raha ja raha. Euroa neliömetrille asuintilaa tarvitsee investoida vain sen verran kuin mihin normipalkansaaja kykenee.
- Tila. 2000 neliön tonttia ei kehäkolmosen sisäpuolelta taida saada enää rahallakaan.
- Tila. Halu ulkoiluttaa koiria niin että päästää ne pellolle/metsään vapaana juoksemaan on mahdotonta siellä ihmisten ilmoilla.
- Tila. Harrastan moottoripyöräilyä ja maaseudun hauskat mutkatiet eivät sijaitse Kaivarissa. Ajelulle lähteäkseen pitää jonottaa ensin tunti liikenteessä ennen kuin on kivaa. Ei käy eikä ehdi.
- Päivähoito lapsille järjestyi 100m päähän, ei kunnan/kaupungin toiselle puolelle.
- Sekä päivähoito että koulu ovat tylsän monokulttuurisia.
- Muutkin harrastukset liittyvät tilaa vaativiin pihan laittamiseen, nikkarointiin, pihasaunan lämmittelyyn, grillaamiseen ja varsinkin kesäisin omalla pihalla viihtymiseen.

Tiedän että helsinkiläisillä on toisenlaisia intressejä, mutta mitä tarkemmin asiaa ajattelee, sen varmempi olen, että omalta kohdaltani en voisi kuvitella asuvani kehäkolmosen sisäpuolella. Siellä ei ole mitään, mikä minua kiinnostaisi asumismielessä.

junakohtaus

wekkuli,

eipä mit. Noilta lähdöiltä mitä luontevin valinta. Mulle ei sopisi ollenkaan ja toivon hyvin hartaasti että koskaan ei tarvitsekaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Mika.H

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 20.01.2011, 12:44:23
Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:41:30
Mitä Kirkkonummeen tulee, pieni pääni ei taivu tajuamaan kuka siellä suostuu vapaaehtoisesti asumaan,

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen joutunut joskus asumaan luonnonkauniissa Upinniemessä - joka on pilattu vastenmieliseksi pikkukyläksi varuskunnalla. Ja itse Kyrsälä... hrrrrrrrrrrr....

Kukas tuolla ns. keskustassa haluisikaan asua? Kirkkonnummella on parasta meri, järvet ja maaseutu. Täällä viihtyy ilman, että koko ajan olisi kiire mökillekään (espoo).

Yllättävän mukava mesta, suosittelen.



Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Philiwil

Quote from: wekkuli on 20.01.2011, 13:07:15
Quote from: junakohtaus on 20.01.2011, 12:41:30
Mitä Kirkkonummeen tulee, pieni pääni ei taivu tajuamaan kuka siellä suostuu vapaaehtoisesti asumaan, mutta ännälukuhan ei valehtele.

Kirkkonummesta en osaa sanoa, mutta Nurmijärvestä sen verran että valintaa puoltaa:
- Raha, raha ja raha. Euroa neliömetrille asuintilaa tarvitsee investoida vain sen verran kuin mihin normipalkansaaja kykenee.
- Tila. 2000 neliön tonttia ei kehäkolmosen sisäpuolelta taida saada enää rahallakaan.

Heh, nyt ollaankin niin sanotusti asian ytimessä. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että joku haluaa asua Kirkkonummella tai Nurmijärvellä mukavammin ja väljemmin kuin lähempänä Helsingin keskustaa. Tätä ei kuitenkaan pidä tehdä muiden rahoilla.

Jos nurmijärveläiset pysyisivät nurmijärvillä, asia ei olisi ongelma, mutta nyt ne ajelevat päivittäin töihin helsinginniemen suuntaan, eivätkä osallistu tästä aiheutuviin kustannuksiin, ainakaan täysimääräisesti. Kehätiet ja sisääntuloväylät ovat kalleimpia mahdollisia teitä, mutta niillä ajeleminen on halpaa varsinkin nurmijärveläisille.

Autoilu on Suomessa yliverotettua maaseudulla, mutta aliverotettua kaupungeissa. Ruuhkamaksuilla saataisiin autoilusta aiheutuvat kustannukset kohdistettua paremmin niiden aiheuttajille.

ps. ja Teemu Lahtinen: kumpi kuluttaa enemmän polttoainetta, puoli tuntia maantieajoa vai puoli tuntia ruuhka-ajoa  ;)

CaptainNuiva

Quote from: Mursu on 20.01.2011, 12:48:54
Quote from: CaptainNuiva on 19.01.2011, 00:39:47
Sateliitin signaalin vastaanottaminen on halpaa(eli ilmaista) mutta datan lähettäminen maksaa ja pakkohan autossa on lähetin olla ja nimenomaan sellainen joka lähettää aina kun auto liikkuu.

Ei siinä mitään dataa satelliitin kautta lähetetä, vaan kännykkäverkon kautta. Se toimii hyvin liikkeessä. Tosin ei edes ole tarvetta lähettää kokoajan vaan vaikka kerran vuorokaudessa.

Totta,sijaintia voi tietty sen kännykkäverkon kautta lähettää mutta sekin tuo ongelmia(kustannuksia) laitteiden yhdistämisen,asennusten ja tupla-antenneiden kautta.
Siinä pukkaa dataa kännykänkin kautta melkoisesti kun koordinaatteja pitää lähettää, ei yhden sijainnin osalta vaan koko ajeltulta matkalta...Ja se mikä lähetyssysteemiin pitää sitten vielä lisätä, on aika jokaisen ajetun metrin koordinaateille.
On myös huomattava että jos lähetys olisi kerran vuorokauteen niin jos auto ei liiku niin silloin lähetetään turhaa tietoa(Sekin maksaa)...Mikäli taas systeemi on sellainen että liikkumaton auto ei lähetä tietoa niin taatusti suurin osa autoista "muuttuu" (Systeemin heikkoudet tietäen) liikkumattomiksi.

Kaiken kaikkiaan minä näen tämän asian niin että ollaan rakentamassa kallista valvontasysteemiä jonka maksajina ovat autoilijat ja joka ei kuitenkaan tuota siihen uhrattua työtä ja rahaa kenellekkään takaisin niin että siinä olisi edes jonkinlaista mieltä, saati että se helpottaisi jotain hetkellistä ja Euroopan mittakaavassa pientä ruuhkan tynkää.


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

junakohtaus

Philiwil,

jepsis. Jos maksurasitus kohdistuisi paikalleen, sitä voisi kannattaakin.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MaisteriT

Quote from: Philiwil on 20.01.2011, 15:31:03
Jos nurmijärveläiset pysyisivät nurmijärvillä, asia ei olisi ongelma, mutta nyt ne ajelevat päivittäin töihin helsinginniemen suuntaan, eivätkä osallistu tästä aiheutuviin kustannuksiin, ainakaan täysimääräisesti.

Uskoisin, että nurmijärveläiset osallistuvat täysin riittävässä määrin helsinginsuunnan liikennejärjestelyjen kustantamiseen.

Nurmijärvi on nyt vaan tämän päivän Espoo, jota morkataan siitä että siellä on kiva asua.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

junakohtaus

Maisteri,

menee muistinvaraiseksi, mutta mun käsittääkseni pk-seudun isot liikennejärjestelyt tyyppiä kehäykkösen remppa kanittavat valtion maksuosuuksista, joita ei tahdo meidän kulmille herua.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MaisteriT

Taitaa olla pikemmin niin, että Kehä II:sta ei voida jatkaa, koska Helsinki ei halua. Metron ja Sipoo-liitoksen nuijiminen pöytään osoittaa, että Helsingillä on valtaa hallituksenkin yli. Keskustavetoisen hallituksen.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

CaptainNuiva

Quote from: MaisteriT on 20.01.2011, 15:45:07
Quote from: Philiwil on 20.01.2011, 15:31:03
Jos nurmijärveläiset pysyisivät nurmijärvillä, asia ei olisi ongelma, mutta nyt ne ajelevat päivittäin töihin helsinginniemen suuntaan, eivätkä osallistu tästä aiheutuviin kustannuksiin, ainakaan täysimääräisesti.

Uskoisin, että nurmijärveläiset osallistuvat täysin riittävässä määrin helsinginsuunnan liikennejärjestelyjen kustantamiseen.

Nurmijärvi on nyt vaan tämän päivän Espoo, jota morkataan siitä että siellä on kiva asua.


Tietty asiaa voisi ajatella sitten toisinkin päin eli Helsinkiläisten olisi myös osallistuttava aiheuttamiinsa kustannuksiin ajellessaan eri suuntiin Helsingistä...Tai sitten asiaa voisi ajatella näin: Nurmijärveläinen piipahtaa ostamassa vaikka auton Helsingistä ja aiheuttaa ruuhkaa omalta osaltaan mutta tuo tullessaan melkoisen läjän euroja joilla maksetaan helsinkiläisen hyvinvointia...Tai sitten radikaalisti siirretään kaikki se minkä sijainnilla ole väliä,Helsingistä pois ja kas, helsinkiläsiten ruuhkat helpottavat, tosin siinä siirtyisi mittava määrä töpaikkojakin ynnä verotuloja samalla mutta se on sivuseikka, pää-asia on että joukkoliikenne sujuu vaikka matkustajiakaan ei enää olisi.

En ole Nurmijärveltä ja tämän jutun tarkoituksena on vain osoittaa että kuinka vaikeaa ja yleensä mahdotonta on rusinoiden pullasta poimiminen :P
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

junakohtaus

Sudeetti-Helsingin liitos, montako kertaa tästä pitää muistuttaa. Sudeetti-helsinkiläiset vapautettiin ruotsinkielisen sortajan ikeestä.

Yritin anneksoinnin alla kerätä porukkaa ilmoittautumaan vapaaehtoisiksi paraatiosastoon, joka marssii vapauttamaan helsinkiläiset veljemme hurrien ikeestä, mutta jätkät eivät piru vie innostuneet. Meinasin lähettää kaupunginjohtajalle oikein kauniin kirjeen asiasta.

Siinä se nimittäin oli operaatio, joka oli sekä tarpeeton että väärin. Jos mä jotain tässä maailmassa vihaan niin sitä, kun isot siirtelevät rajoja väkisin, ja lisäksi koko se idis että rakennetaan möhköfanttiluokan lähiö Sipoon korpeen ja kyllä työssäkäyvä maksaa niistä kämpistä neljä tonnia neliö siitä ilosta, ja lisäksi tietysti kolmannes rikkautta sekaan, oli aivan sutena syntynyt.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Oami

Quote from: Mursu on 20.01.2011, 12:48:54
Ei siinä mitään dataa satelliitin kautta lähetetä, vaan kännykkäverkon kautta. Se toimii hyvin liikkeessä. Tosin ei edes ole tarvetta lähettää kokoajan vaan vaikka kerran vuorokaudessa.

Sekin maksaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Philiwil

Quote from: requiem on 18.01.2011, 22:24:37
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 18.01.2011, 21:45:221. Täyteen kuormattu nykyaikainen henkilöauto on yhtä ympäristöystävällinen kuin metro (esimerkkinä Škoda Fabia 1.4 TDI Green-Line, CO2 109 g/km).

Vielä pari lisäesimerkkiä, kun ei tuo Škoda kokoonsa nähden ole edes mikään kovinkaan kummoinen pihistelysuoritus.


  • VW Polo 1.2 TDI BlueMotion, CO2 89 g/km
  • Saab 9-3 1.9 TTiD, CO2 119 g/km
  • Volvo V50 1.6 DRIVe, CO2 118 g/km

Tämä on hyvä pointti. Kun bussin kulutus kaupunkiajossa on luokkaa 40 l/100 km, pääsee henkilöautolla helposti pienempiin hiilidioksiidipäästöihin.

Henkilöautoilun pahin haitta pk-seudulla ei kuitenkaan ole hiilidioksidi tai muutkaan päästöt, vaan tilantarve. Vaikka meillä olisi käytössä pelkästään sähköautoja, joihin sähkö saataisiin fuusiolla, tarvitsisivat ne silti moottoriteitä ja parkkipaikkoja.

Kimmo Pirkkala

Nurmijärven/Kirkkonummen/Tuusulan jne. käsitteleminen ikäänkuin muusta pk-seudusta irrallisina ongelmanaiheuttajina on liiallista yksinkertaistamista. Nuo kunnat ovat aina olleet osa pääkaupunkiseudun työssäkäyntialuetta ja tulevat olemaankin. Lähtötilanne ei ole ollut se, että 40000 nurmijärveläistä ykskaks keksi ruveta käymään töissä Helsingissä, vaan koko Nurmijärvi on kasvanut osana samaa työssäkäyntialuetta. Suurin osa nurmijärveläisistä on pääkaupunkiseudun elinkeinoelämän tänne houkuttelemaa, maassamuuttajia, joita pk-seutu tarvitsee.

Koko ongelman ydin (jos myönnetään jonkinsortin ongelman olemassaolo, minä en olisi siitä niin varma) on siinä että julkinen talous subventoi Helsingin kasvua erittäin voimakkaasti, ja on tehnyt sitä jo 200 vuotta. Jos tämä "ongelma" halutaan ratkaista, pitää lopettaa se subventointi, eikä vain lääkitä oireita eli rangaista veron kaltaisin seuraamuksin niitä, jotka toimivat juuri niin kuin yhteiskunta heidän haluaa tekevän ja tulevat tekemään töitä pääkaupunkiseudulle. Julkishallinto kyllä haluaa verottaa, ei sille stoppia tule, ellei kansa sitä nimenomaan tyrmää vaaleilla.

Korostan vielä että Helsingin raju kasvu on poliittinen päätös. Ei luonnonvoima, ei väistämättömyys, ei ihanuus, eikä kurjuus, vaan poliittinen päätös. Jos se on ongelma, niin pitää tehdä poliittinen päätös julkishallinnon instituutioiden tehokkaammasta hajauttamisesta muualle maahan ja pääkaupunkistatuksen madaltamisesta. Ei minusta pidä pitää itsestäänselvänä että kaiken pitää olla Helsingissä varsinkaan, jos se vaikuttaa helsinkiläisten näkökulmasta olevan ongelma.

Tietullien seuraus olisi väistämättä se, että asuntojen kysyntä tullirajan ulkopuolella vähenisi ja sisäpuolella kasvaisi. Seurauksena asumiskustannusten nousu sisäpuolella ja lasku ulkopuolella. Sitäkö tässä halutaankin? Voi olla, ei tällaiset päätökset ole vailla eturyhmien vaikutusta. Ja kun tulliraja olisi kerran tehty ei olisi pulaa lähiöiden lobbausryhmistä, jotka pyrkivät rajan siirtämiseen suuntaan tai toiseen; isot rahat olisivat kyseessä. Syntyisi kikkailua ja kannustinloukkuja. Työttömän voisi olla mahdotonta ottaa vastaan työtä, joka olisi juuri tullirajan toisella puolella.

Suhtaudun tietulleihin äärimmäisen negatiivisesti. Keskiaikaista menoa rajoittaa ihmisten liikkumista valtiorajojen sisällä ja samalla markkina-alueella. Mielestäni on kaksinaamaista politiikkaa, että pääkaupunkiseudun toisaalta halutaan kasvavan rajusti edelleen, mutta tänne tulijoita halutaan rangaista. Tietulleista kärsisivät ei ainoastaan "nurmijärveläiset", vaan myös tullirajan sisäpuolella asuvat kasvavina asumiskuluina.

"Ruuhkasta" puhuminen ongelmana on keppihevonen, jolla saadaan asuntojen hinnat tullirajan sisäpuolella rajumpaan nousuun ja lisää rahaa julkistaloudelle. Päättäjissä istuu takuulla paljon väkeä, jolle molemmat käyvät mainiosti.

nimetönkeskustelija

Myös julkinen liikenne aivan väistämättä aiheuttaa ruuhkia. Esimerkiksi Mannerheimintiellä raitiovaunut yksinään vaativat yhden kaistan molempiin suuntiin ja lisäksi vielä kömpelösti liikkuvat bussit tukkivat kaistat. Rautatiet vievät myös Helsingin keskustasta valtavan määrän kulkukelpoista tilaa. Taksi taas aiheuttaa tuplamäärän ruuhkia, koska nehän joutuvat myös ajamaan asiakkaan luokse, mistä koituu ruuhkauttavia lisäkilometrejä.

Koska siis jokainen työmatkaaja on enemmän tai vähemmän pääkaupunkiseudun ruuhkan aiheuttaja, ehdotan että asennamme jokaiselle pääkaupunkiseudulla asuvalle GPS-paikanninsirun ihon alle. Sen jälkeen heidän jokaisesta liikkumasta kilometristä voitaisiin periä 8 senttiä per kilometri paitsi tietysti yöaikaan. Siruun voitaisiin integroida seurantajärjestelmä, joka lähettäisi välittömästi sakkolapun kotiin esim. punasia päin kävelystä.

Kaikkein helpointa olisi tietysti kieltää työssäkäynti lailla. Tällöin ei tulisi ruuhkia, kun ei olisi töitä eikä myöskään varaa lähteä shoppailemaan.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Perttu Ahonen

Quote from: nimetönkeskustelija on 20.01.2011, 20:40:33
Koska siis jokainen työmatkaaja on enemmän tai vähemmän pääkaupunkiseudun ruuhkan aiheuttaja, ehdotan että asennamme jokaiselle pääkaupunkiseudulla asuvalle GPS-paikanninsirun ihon alle. Sen jälkeen heidän jokaisesta liikkumasta kilometristä voitaisiin periä 8 senttiä per kilometri paitsi tietysti yöaikaan. Siruun voitaisiin integroida seurantajärjestelmä, joka lähettäisi välittömästi sakkolapun kotiin esim. punasia päin kävelystä.

Kaikkein helpointa olisi tietysti kieltää työssäkäynti lailla. Tällöin ei tulisi ruuhkia, kun ei olisi töitä eikä myöskään varaa lähteä shoppailemaan.

Älä nyt. Tuija Bräzi saatta lukea tätäkin keljua ketjua ja voi saada uusia ideoita vihreälle politiikalle.

Vähemmän uutta, mutta ilmeisesti joidenkin vihreiden mielestä käyttökelpoista käytännön politiikkaa esimerkiksi ilmastonmuuoksen torjumiseksi on esimerkiksi entisen Neuvostoliiton Gulag-leirit. 
Gulag-leirit ovat oivallisia vihreän politiikan toteuttamiseksi: Ei pitkiä työmatkoja koska työ on lähellä "asuntoja", kollektiivista ja tiivistä asumista ilman turhia lämmityskuluja, ruokaa ei ole tuhlattavaksi ja esimerkiksi tunkion nokkosetkin muuttuvat herkuiksi, syntyvyys vähenee radikaalisti, leirit on junaratojen varsilla joten kulku ja logistiikka leireille on ekokogisesti kestävää kehitystä, shoppailua ja muutakaan ekologisesti kestämätöntä kulutusjuhlaa ei vietetä ja terveys-ja hautauspalvelut ovat leirin välittömässä yhteydessä.

JJ75

Ehdotan hengitysveroa. Urheilusta ja aivastamisesta lisäveroa ja hengittämättä jättämisestä veronkierrosta sakkotuomioita.

Octavius

Onhan se selvää, että ruuhkamaksut, liikkumisrajoitukset, lihansyöntikiellot, rakentamisen yhä kasvavat rajoitukset, tulisijojen hiukkasverot ja kaikki mahdollinen yksilönvapauksien karsiminen etc. tulevat voimaan, jos rakenteita ei ravistella todella rajusti niin, että paska tippuu kerta kaikkiaan rattailta.

Minusta esimerkiksi tässä ruuhkamaksun perustelussa alkaa olla jo klassikon aineksia:

Ihmisten liikkuminen haittaa yleensä tavalla tai toisella muita ihmisiä.

Sanattomaksi vetää. Tuohon ei voi enää muuta kuin nauraa.

Se on mielenkiintoinen ilmiö, että jokaisessa sukupolvessa on näköjään näitä totalitarismiin syvästi uskovaa porukkaa noin 10 %. Mistä niitä riittää? Nykyisiä punaviherhörhöjä on esimerkiksi aivan saman verran kuin aiemman sukupolven stalinisteja.

Mutta miksi ihmeessä heidän poliittinen painoarvonsa on aina heidän määräänsä suurempi? Nytkin sekä Kokoomus, SDP ja Keskusta tulevat vinkuen perässä, hullunkiilto silmissä ja kuola valuen totalitarismin sekaista vaahtoa suupielistä.

Miten he sen tekevät?
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Veli Karimies

Osaksi tämä kontrollin kasvaminen ja paskojen lakien säätäminen johtuu siitä, että ministeriöillä ja virastoilla ei ole enää mitään oikeita ongelmia ratkaistavana, joten niiden pitää tehdä itsestään sen näköisiä että niillä olisi tekemistä.