News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Pitseriat (yhdistetty)

Started by Salvation, 26.09.2011, 20:00:07

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: Kanaan on 27.09.2011, 12:48:13
Miten niin muka asianmukaiseen osoitteeseen? Ikävä fakta on että suurin osa verorahoista menee mitä turhimpiin juttuihin, esim. Kreikka jne...

Ruoan hinta on sikakallista ja sieltä otetaan mistä halvalla saa...

Verojen maksaminen ei ole sellainen asia, jonka pointtia kaikkialla ymmärrettäisiin...

http://www.youtube.com/watch?v=BHwfOimlxtc
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Timo Rainela

Quote from: turha jätkäTietääkö kukaan, että miten tuosta olisi helpointa ilmoittaa, pistänkö mailia verottajalle vai poliisilleko pitäisi veronkierrosta ilmoittaa?

Tuotevalvontakeskus on oikea paikka.
http://www.sttv.fi/alkoholi_frameset.htm
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Nauris

En tiedä, onko tässä kyse veronkierrosta, mutta on tullut monta kertaa nähtyä Lidl:ssä ja muissa ruokakaupoissa kuinka tummat miehet ostaa ostoskärryn täyteen kokista. Kaipa kyse on yksinkertaisesti siitä, että kokis on vaan marketeissa halvempaa kuin tukusta ostettuna vai onko?

AstaTTT

Sen mitä olen Oulun tukkuja kiertänyt, ne ovat sen verran kalliita paikkoja, että tarjouksista saa monia tuotteita halvemmalla, minkä takia nonet ravintolat etsivät omat kanavansa ostettaville tuotteille. Tukku on sellainen "hätätilaostospaikka", kun peruskanava tökkii tai tulee jokin yllättävä tarve. Usein tukuista ostavat tuotteensa sellaiset kausiyritykset, jotka ostavat tuotteita valmistettavaksi tapahtumiin, joissa voi pitää korkeamman hinnan.

Ymmärtääkseni kauppaliikkeiden ketjuuntuminen ja niiden sisäinen logistiikka on johtanut tähän, että esimerkiksi Lidl ja Halpa-Halli voivat kilpailla hinnoissa tukkujen kanssa.

Ostajan kannalta tuossa ei ole eroa, koska ostoalvin maksaa samalla tavalla tukusta ja vähittäiskaupasta ostaessa.

Reich

Quote from: Eldritch on 27.09.2011, 08:26:12
Olen häkeltynyt siitä, miten jopa Hommassa on Tampereen murhapolton jälkeen ihmisiä, jotka vielä suostuvat asioimaan etnosyöttölöissä -- jopa tiedostaen, ettei veroja makseta.

Ne karvakäsien paikat joissa käyn, osaa laittaa täytettä pizzaan toisin kuin Kotipizza.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

mölli

Quote from: Reich on 27.09.2011, 14:24:53
Olen häkeltynyt siitä, miten jopa Hommassa on Tampereen murhapolton jälkeen ihmisiä, jotka vielä suostuvat asioimaan etnosyöttölöissä -- jopa tiedostaen, ettei veroja makseta.

Ne karvakäsien paikat joissa käyn, osaa laittaa täytettä pizzaan toisin kuin Kotipizza.

Tosiaan. Karvakäsien paikoissa on yleensä isommat ja täytteitä parmmin kuin kotipizzassa.

Itse kävin kotipizzassa tänään klo 12-13, pizzan hinta oli 8,40 lounas tarjous niin hanasta saa hakea juomista niin paljon kuin kestää. Pizza oli tosiaan pienempi kuin karvakäsillä mutta maku on sitten taaskin kotipizzassa ihan eri luokkaa. 

Ntti

En pidä kaikkia etnoja syyllisinä Tampereen murhapolttoon. Ainoastaan niitä, jotka tekivät kyseisen teon.

Eldritch

Ikävä fakta on että suurin osa verorahoista menee mitä turhimpiin juttuihin, esim. Kreikka jne...

Ja tuoko on peruste olla maksamatta veroja lainkaan?

Quote from: turha jätkä on 27.09.2011, 12:59:41
No enpä näe mitään ongelmaa sellaisissa etnopaikoissa, joissa verot hoidetaan asiallisesti ja kuittihomma pelaa.

...

En minäkään näe, en ole muuta väittänytkään. Käyn itse asiassa mielelläni siisteissä ja asiansa hoitavissa etnoravintoloissa, kuten esimerkiksi lähelläni sijaitsevassa sushibaarissa. Siellä kuitti tulee aina pyytämättä, myös käteisellä maksettaessa, eivätkä paikan pitäjien maanmiehet rajäytä, polta, joukkoraiskaa eivätkä heittele naisia parvekkeilta.

Quote from: Reich on 27.09.2011, 14:24:53

Varmaankin. Samalla tavalla varastetun auton saa halvemmalla kuin laillisen käytetyn autokaupasta.

Quote from: Ntti on 27.09.2011, 14:43:46
En pidä kaikkia etnoja syyllisinä Tampereen murhapolttoon. Ainoastaan niitä, jotka tekivät kyseisen teon.

Syypäitä varsinaiseen tekoon olivat tietenkin vain ja ainoastaan palon faktisesti sytyttäneet. Teon mahdollistajina olivat kaikki ne, jotka hyväksyvät veronkierron ja vakuutuspetokset saadakseen halvempaa pitsaa jossa on enemmän täytteitä kuin Kotipizzan lätyissä.

ttw

Turha ruikuttaa mamuista ja karvakäsistä jos hyväksyy ja itse vielä tukee näitä veronkiertäjiä. Jos ei päivittäin kebabbia mussuta tai pizzaa niin se on ihan sama maksaako lätty 10 vai 20€. Maksaa kortilla tai käy vain kotimaisissa paikoissa missä saa kuitinkin pyytämättä. Halvalla ei saa hyvää tai siinä on sitten jotain vilppiä mitä ei voi hyväksyä.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Kanaan

QuoteJa tuoko on peruste olla maksamatta veroja lainkaan?

Veroja tulee maksettua väkisinkin... Järkevä pyrkii säästämään.

Oami

En ole Tampereen murhapolton jälkeen syönyt kertaakaan yrityksessä, jota pyörittäisi Tampereen murhapolttaja.

Itse syön toisinaan paikallisen pizzerian tuotteita. En ole kysynyt heidän uskontoaan, kun ei se kiinnosta. Kuitti on kyllä aina tullut pyytämättä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Eldritch

Quote from: Oami on 27.09.2011, 22:54:37
En ole Tampereen murhapolton jälkeen syönyt kertaakaan yrityksessä, jota pyörittäisi Tampereen murhapolttaja.

Niinpä niin. Toisaalta eräät ovat tällä foorumilla olleet sitäkin mieltä, että tahallinen väärinymmärtäminen ja tyhmän esittäminen ei ole kovin fiksua.

Oami

Quote from: Eldritch on 27.09.2011, 23:02:44

Niinpä niin. Toisaalta eräät ovat tällä foorumilla olleet sitäkin mieltä, että tahallinen väärinymmärtäminen ja tyhmän esittäminen ei ole kovin fiksua.

Minusta ihmisten syyllistäminen siitä, mitä heidän kanssaan samaan etniseen ryhmään kuuluvat ovat tehneet, ei ole kovin fiksua.

EDIT: Mutta ettei asia jäisi epäselväksi: mitä siihen veronkiertoon tulee, niin se sensijaan on hyvinkin fiksu syy boikotoida. Siis niitä, jotka siihen syyllistyvät.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Oami on 28.09.2011, 01:59:21

Minusta ihmisten syyllistäminen siitä, mitä heidän kanssaan samaan etniseen ryhmään kuuluvat ovat tehneet, ei ole kovin fiksua.

EDIT: Mutta ettei asia jäisi epäselväksi: mitä siihen veronkiertoon tulee, niin se sensijaan on hyvinkin fiksu syy boikotoida. Siis niitä, jotka siihen syyllistyvät.

Minun mielestäni ihmisten kulttuurisidonnaisuuden kieltäminen/sivuuttaminen ei ole mitenkään fiksua.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Oami

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 28.09.2011, 02:03:27
Minun mielestäni ihmisten kulttuurisidonnaisuuden kieltäminen/sivuuttaminen ei ole mitenkään fiksua.

En näe, miten tämä liittyy asiaan. Jollei sitten todisteta, että kulttuurinsa (tai minkä tahansa muun syyn takia) kaikki tietyn etnisen ryhmän edustajat harjoittavat murhapolttoja/veronkiertoa.

Kukko

Quote from: Ntti on 27.09.2011, 14:43:46

Mitäh, eikös kaikki suomalaiset miehet ole vaimonhakkaajia kun kerran se yks pena niin meni tekemään.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

nuiv-or

Ei tuo kuitin saanti tai kortilla maksaminen ole tae siitä, että verot maksettaisiin.

Oami

Quote from: nuiv-or on 28.09.2011, 03:19:45
Ei tuo kuitin saanti tai kortilla maksaminen ole tae siitä, että verot maksettaisiin.

Eipä kai niin, mutta sovellan syyttömyysolettamaa.

Kuitin saamatta jääminen sen puoleen aika usein on tae siitä, että veroja ei makseta kunnolla.

Sputnik

Miten ihminen, joka ei ole edes valmis maksamaan paria euroa enempää ateriastaan varmistaakseen että rahat menevät asianmukaiseen osoitteeseen, voi selittää "maahanmuuttokritiikkinsä" ja tällä foorumilla hengailun itselleen muuna kuin ajanvietteenä ja tyhjänpuhumisenä?

Näin on. Sikäli persaukinen meininki tällä haavaa että minua kiinnostaa huomattavasti enemmän oma lompakko kuin valtion kirstu.

Periaatteessa toki olen sitä mieltä että olisi kiva jos kaikki maksaisi veronsa jne. mutta juuri nyt en ole valmis siitä periaatteesta maksamaan.

Eldritch

Quote from: Oami on 28.09.2011, 01:59:21
Quote from: Eldritch on 27.09.2011, 23:02:44

Ja sitten ne perustelut, että olisin tehnyt niin, kiitos.

(Huomio: en ole ottanut kantaa siihen, onko ihmisten "syyllistäminen" samaan etniseen ryhmään kuuluvien tekemisistä fiksua vai ei. En kuitenkaan jaa kukkahattujen ajatusta siitä, että kaikki kantaväestön negatiiviseksi koettu käyttäytyminenn on osa laajempaa kokonaisuutta, mutta kaikki mamujen oharit ns. valitettavia yksittäistapauksia)

LambOfGod

Tuntuu pahalta kun täällä hurskastellaan asialla johon minäkin olen syyllistynyt. Köyhän miehen ostopäätökseen vaikuttaa hinta merkittävästi. Olen nauttinut monta alle neljän euron (hyvänmakuista) kebabia, eikä silti omatunto kolkuta. Syyllinen tähän ilmiöön ei ole mielestäni ostaja vaan järjestelmä.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

ttw

Jos on rahasta kiinni niin mitä ihmettä silloin edes tekee missään ravintolassa. Eikös sitä pizzaa voi kotona tehdä edullisesti tukematta rikollisuutta eikä vääristä kilpailua kun joukossa on rehellisiäkin yrittäjiä mitkä koittaa pärjätä. Ei ihmiset yleensä osta mitään varastettuakaan tavaraa vaikka sitä saakin edullisesti.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Siili

Quote from: Sputnik on 28.09.2011, 07:54:22
Periaatteessa toki olen sitä mieltä että olisi kiva jos kaikki maksaisi veronsa jne. mutta juuri nyt en ole valmis siitä periaatteesta maksamaan.

Luulenpa, että aika moni kreikkalainen jakaa näkemyksesi.

Kantoraketti

Quote from: LambOfGod on 28.09.2011, 18:53:00
Tuntuu pahalta kun täällä hurskastellaan asialla johon minäkin olen syyllistynyt. Köyhän miehen ostopäätökseen vaikuttaa hinta merkittävästi. Olen nauttinut monta alle neljän euron (hyvänmakuista) kebabia, eikä silti omatunto kolkuta. Syyllinen tähän ilmiöön ei ole mielestäni ostaja vaan järjestelmä.
Näihän se menee. Omista teoista ei tarvitse kantaa mitään vastuuta, vika on toisaalla.

Kohta tähän ketjuun putkahtaa "Minä tottelin vain käskyjä"-selitys.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

AstaTTT

Älkää viittikö. Joskus elämä vie niin tiukille, että hurskastelu on aivan turhaa. Sen tietää vain jos, ja toivottavasti ei koskaan, ääritiukkuus osuu omalle kohdalle. Vähän armoa ja ymmärrystä kanssakulkijoita kohtaan olisi paikallaan.

LambOfGod

Quote from: Kantoraketti on 28.09.2011, 19:44:09
Quote from: LambOfGod on 28.09.2011, 18:53:00
Näihän se menee. Omista teoista ei tarvitse kantaa mitään vastuuta, vika on toisaalla.

Kohta tähän ketjuun putkahtaa "Minä tottelin vain käskyjä"-selitys.
Olen vastuussa halvan ruoan syömisestä. En totellut käskyjä vaan kilpailutin palvelun.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

LambOfGod

Quote from: ttw on 28.09.2011, 19:01:08
Jos on rahasta kiinni niin mitä ihmettä silloin edes tekee missään ravintolassa. Eikös sitä pizzaa voi kotona tehdä edullisesti tukematta rikollisuutta eikä vääristä kilpailua kun joukossa on rehellisiäkin yrittäjiä mitkä koittaa pärjätä. Ei ihmiset yleensä osta mitään varastettuakaan tavaraa vaikka sitä saakin edullisesti.
Ihmiset ostavat halpaa tavaraa jos sellainen vaihtoehto on olemassa. En ole syönyt koskaan varastettua kebabia.

turha jätkä

Quote from: Timo Rainela on 27.09.2011, 13:11:37
Quote from: turha jätkäTietääkö kukaan, että miten tuosta olisi helpointa ilmoittaa, pistänkö mailia verottajalle vai poliisilleko pitäisi veronkierrosta ilmoittaa?

Tuotevalvontakeskus on oikea paikka.
http://www.sttv.fi/alkoholi_frameset.htm

Onko näin? Lähinnä tuolla tuntui olevan tupakka ja alkoholiasiaa.

Salvation

Quote from: Asta Tuominen on 28.09.2011, 19:49:28
Älkää viittikö. Joskus elämä vie niin tiukille, että hurskastelu on aivan turhaa. Sen tietää vain jos, ja toivottavasti ei koskaan, ääritiukkuus osuu omalle kohdalle. Vähän armoa ja ymmärrystä kanssakulkijoita kohtaan olisi paikallaan.

Jos elämä on oikeasti tiukalla rahan puutteen vuoksi, ei ehkä kannata käydä minkäänmoisessa ravintolassa?
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

LambOfGod

Quote from: Salvation on 28.09.2011, 19:55:59
Quote from: Asta Tuominen on 28.09.2011, 19:49:28

Jos elämä on oikeasti tiukalla rahan puutteen vuoksi, ei ehkä kannata käydä minkäänmoisessa ravintolassa?
Kyllä me vaan käymme.