News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???

Started by slobovorsk, 17.09.2011, 13:44:58

Previous topic - Next topic

Lumiukko Jeti

Quote from: Skeptikko on 05.04.2016, 18:06:12

Kaiken lisäksi arvatenkin Suomen hallituskin menee vielä kannattamaan tätä...

Mielenkiintoiseksi menee. Kokoomuksen/Orpon linja ainakin on tiedossa.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Siili

Quote from: Skeptikko on 05.04.2016, 18:06:12
Quote from: Unelma Sirpaleina on 05.04.2016, 15:05:04
"Kaava perustuisi yksittäisten jäsenvaltioiden suhteelliseen kokoon, varallisuuteen ja vastaanottokykyyn."
Tällä kaavalla saadaan oikea lottovoitto Suomeen. Laittomasta maahanmuutosta aiotaan näköjään päästä eroon tekemällä siitä "laillista". Pian varmaan saadaan ne sadattuhannet tai miljoonat orjat työntekijät joista eliittimme haaveilee.

Kaiken lisäksi arvatenkin Suomen hallituskin menee vielä kannattamaan tätä...

Ehkäpä se ehdottaa vielä, että tulijat sijoitettaisiin pinta-alan mukaan, eli esimerkiksi yksi kiintiöpakolainen jokaiselle kymmenelle neliökilometrille vuosittain.  Näin voitaisiin Euroopaan sijoittaa vuosittain melkein 900000 tulijaa, eikä Suomeenkaan tulijoita olisi juuri enempää kuin viime vuonna, jolloin homma oli (ainakin Orpon ja Nergin mukaan) piece of cake.

Tuollaiselle ehdotukselle voisi löytyä kovastikin kannatusta eteläisemmästä Euroopasta.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_statistics#Area_and_population

guest3656

Quote from: Skeptikko on 05.04.2016, 18:06:12
Kaiken lisäksi arvatenkin Suomen hallituskin menee vielä kannattamaan tätä...

Perskekolla on unelma.

akez

Quote from: Unelma Sirpaleina on 05.04.2016, 15:05:04
Die Welt: EU tarjoaa kahta mallia turvapaikanhakijoiden jakamiseksi jäsenmaihin

Miksi näitä pitäisi jakaa minnekään? Turvaa tarvitsevien ylläpito on helpompaa tutussa kulttuuripiirissä lähialueilla. Lisäksi kustannukset ovat siellä vain murto-osa siitä, mitä ne ovat täällä. Samalla rahalla voidaan auttaa huomattavasti suurempaa ihmismäärää. Jo nyt on valmiiksi leirejä tyhjillään mm. Syyrian lähialueilla. Samalla vältytään kansojen siirrosta johtuvista kustannuksista ja logistiikkaongelmista, sekä kulttuurien yhteentörmäyksistä. Ei tarvita kalliista ns. kotoutusta. Tässä vain muutama tekijä. Listaa on helppo jatkaa ...

Väestönsiirrot uhkaavat kanta-asukkaiden elinympäristöä. Heillä on ihmisoikeudet, mikä seikka on kokonaan unohtunut nykyisestä keskustelusta. He ovat usein etninen vähemmistöryhmä laajemmassa mittakaavassa. Heitä ja heidän elinympäristöään on suojeltava, sillä muuten joudutaan konfliktiin kansanmurhaa koskevien kansainvälisten sopimusten kanssa, jotka on kodifioitu joukkotuhonnan nimellä myös Suomen lakiin. Kuka haluaa seurata Hitlerin ja Stalinin jalanjälkiä? EU-federalistit? Obama? Sipilä? Eikö syyllisyys pelota?

Entistä kahelimmaksi hanke muuttuu, kun huomioi, että vuoteen 2050 mennessä Eurooppaan haluavien määrä on tutkimusten mukaan noin 1,2 miljardia henkeä. Siihen eivät enää kenenkään rahkeet riitä, vaan seuraa kaaos ja sota. Kuka haluaa romahduttaa tämän maailmankolkan? Miksi?

Quote from: akez on 17.01.2016, 14:54:51
Heinsohn: Tämä voidaan laskea suhteellisen tarkasti. Me tiedämme, että Marokon, Indonesian ja Etelä-Afrikan välisellä alueella asuu noin kaksi miljardia ihmistä. Heiltä kysyttiin, haluavatko he jäädä, vai lähteä. Noin 500 miljoonaa henkilöä haluaisin mieluummin lähteä alueelta. Jos toive muuttaa pois maasta säilyy tällä tasolla, niin silloin on odotettavissa, että Eurooppaan vuoteen 2050 mennessä pyrkivien määrä on noin 1,2 miljardia ihmistä.

Prof. Heinsohn: Matu-vyöry lopettaa Euroopan vuoteen 2050 mennessä
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

takalaiton

Quote from: YLE
EU-komission suunnitelmassa EASO:lle perustettaisiin toimipiste jokaiseen EU:n jäsenvaltioon.

Virasto hoitaisi turvapaikkahakemusten ja päätöksiin liittyvien valitusten käsittelyn. Komission mielestä muutos yhdenmukaistaisi hakemusten käsittelyn.

Die Weltin mukaan komissio arvioi, että viime vuosien kokemusten perusteella nykymallilla vastuu suurimmasta osasta turvapaikanhakijoita jää muutaman jäsenvaltion hartioille.

Suomi saisi uuden viraston toimipisteen, sinne uusia virkoja ja hyväpalkkaisia poliittisesti nimitettäviä ylipääjohtajia ja samalla vielä liittovaltiokehityskin ottaa askeleen eteenpäin. Täydellistä. Missä voimme allekirjoittaa?

Nyt sitten vain puolueet ottamaan kantaa, että sopiiko teille itsenäisestä turvapaikkapolitiikasta luopuminen ja syvällinen analyysi eduista ja haitoista. Päätöstä ei voi perua, ainakaan niin kauan kun ollaan EU:n jäseniä. Yhteiskunnallinen keskustelu aiheesta on loistanut tähän asti poissaolollaan.
Oulu is not safe - start deportations.

JKN93

Tässä Eu;n yhteisen maahanmuuttopolitiikan suunnitelma:

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-1246_fi.htm



Euroopan komissio
- Lehdistötiedote


Komissio esittelee vaihtoehtoja Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamiseksi sekä turvallisten ja laillisten maahanpääsyväylien kehittämiseksi

Bryssel 6. huhtikuuta 2016

Euroopan komissio on tänään käynnistänyt Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistusprosessin.

Se on esittänyt vaihtoehtoja oikeudenmukaisen ja kestävän järjestelmän luomiseksi turvapaikanhakijoiden jakamista varten jäsenvaltioiden kesken. Se esittää myös turvapaikkamenettelyjen ja -vaatimusten yhdenmukaistamista edelleen, jotta olosuhteet olisivat tasapuoliset kaikkialla Euroopassa, mikä vähentäisi sääntöjenvastaisen edelleen liikkumisen houkuttevuutta. Komissio haluaisi lisäksi vahvistaa Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) asemaa. Samaan aikaan komissio esittää toimenpiteitä, joilla luotaisiin turvallisia ja hallittuja väyliä lailliseen muuttoon Eurooppaan.

"Pakolaiskriisi on paljastanut Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän heikkoudet", totesi komission ensimmäinen varapuheenjohtaja Frans Timmermans. "On selvää, että suojelua tarvitsevien on jatkossakin saatava suojelua, eikä heidän pitäisi joutua sen vuoksi ihmissalakuljettajien armoille. Nykyinen järjestelmä ei kuitenkaan ole kestävä. Erot EU-maiden kansallisissa toimintatavoissa ovat lietsoneet turvapaikkakeinottelua ja sääntöjenvastaista maahantuloa. Vallitsevassa kriisitilanteessa Dublin-asetuksen säännöt ovat kasvattaneet muutamien jäsenvaltioiden vastuun kohtuuttomaksi. Lyhyellä aikavälillä meidän on vakautettava tilanne soveltamalla voimassa olevaa lainsäädäntöä. Tulevaisuutta ajatellen tarvitaan kestävä järjestelmä, joka perustuu yhteisiin sääntöihin, oikeudenmukaisempaan vastuunjakoon sekä turvallisiin ja laillisiin väyliin hakea suojaa EU:sta."

"Ihmisten liikkuvuus on vuosisataamme leimaava piirre", totesi puolestaan muuttoliike- ja sisäasioista vastaava komissaari Dimitris Avramopoulos. "Voidakseen vastata tähän haasteeseen EU tarvitsee vankkaa ja tehokasta Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää Dublin-järjestelmä mukaan lukien. Järjestelmän on oltava oikeudenmukainen jäsenvaltioille, EU:n kansalaisille, maahanmuuttajille sekä muuttajien lähtö- ja kauttakulkumaille. Vaikka EU jatkaakin investoimista työvoimaansa ja työttömyyden torjuntaa, EU:n on myös parannettava laillisia ja turvallisia väyliä, joiden kautta ihmiset voivat tulla EU:hun tekemään työtä tai hakemaan suojaa. Talouskasvunsa tukemiseksi Euroopan on houkuteltava kyvykkäitä ihmisiä ulkopuolelta. Uudistukset ovat välttämätön täydennys toimiin, joilla on pyritty vähentämään sääntelemättömiä muuttovirtoja Eurooppaan ja Euroopan sisällä ja suojelemaan EU:n ulkorajoja." Komissaari totesi lopuksi, että monimuotoisuudesta on tulossa määräävä tekijä monissa yhteisöissä ja kaupungeissa Euroopassa. "Sen tarjoamiin myönteisiin mahdollisuuksiin on tartuttava innovatiivisin kotouttamistoimin."

Komission tänään esittämässä tiedonannossa esitellään erilaisia mahdollisuuksia kehittää EU:n turvapaikkapolitiikkaa sekä inhimillisemmäksi että tehokkaammaksi ja toisaalta parantaa laillisen maahanmuuton hallintaa. Ehdotukset liittyvät Euroopan muuttoliikeagendan toteuttamiseen. Komissio aikoo esittää tiedonantoon saamansa palautteen perusteella myöhemmin lainsäädäntöehdotuksia.

Oikeudenmukainen ja kestävä yhteinen turvapaikkapolitiikka

Muuttajien ja turvapaikanhakijoiden laajamittainen ja hallitsematon saapuminen EU:n alueelle on rasittanut suuresti sekä jäsenvaltioiden että Euroopan turvapaikkajärjestelmiä. Tulijoiden suuri määrä ja keskittyminen tiettyihin maihin on paljastanut heikkouksia ns. Dublinin järjestelmässä. Siinä määritellään pääasiassa turvapaikanhakijoiden ensimmäisen saapumispaikan perusteella, mikä maa on vastuussa heidän hakemustensa käsittelemisestä. Turvapaikanhakijoita kohdellaan eri tavoin eri EU-maissa, mikä on entisestään kärjistänyt hakijoiden sääntöjenvastaisen edelleen liikkumisen ongelmaa.

Komissio katsoo, että Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää olisi kehitettävä rakenteellisesti viidellä keskeisellä tavalla:

Luodaan kestävä ja tasapuolinen järjestelmä turvapaikanhakijoista vastuussa olevan jäsenmaan määrittämistä varten. Suurten tulijamäärien vuoksi sekä vastuun jakamiseksi tasapuolisemmin komissio saattaa ehdottaa Dublin-asetuksen tarkistamista. Järjestelmää voitaisiin joko yksinkertaistaa ja täydentää korjausmekanismin avulla tai se voitaisiin korvata uudella, tilastolliseen laskukaavaan perustuvan jakoperusteen mukaisella järjestelmällä.

Lähennetään kansallisia järjestelmiä, jotta turvapaikkakeinottelu vähenee. Komissio aikoo edelleen jatkaa turvapaikkamenettelyjen lähentämistä. Tavoitteena on varmistaa, että turvapaikanhakijoita kohdellaan inhimillisemmin ja tasapuolisemmin, ja vähentää ns. vetotekijöitä, jotka houkuttelevat ihmisiä pyrkimään muutamiin harvoihin EU-maihin. Komissio voisi esittää kahta uutta asetusta, jotka korvaisivat nykyiset direktiivit turvapaikkamenettelyistä ja pakolaisaseman määrittelystä. Lisäksi vastaanotto-olosuhteita koskevaan direktiiviin saatetaan esittää kohdennettuja muutoksia.

Ehkäistään edelleen liikkuminen EU:n sisällä. Jotta väärinkäytökset ja turvapaikkakeinottelu eivät rapauttaisi Dublinin järjestelmää, komissio saattaa esittää toimenpiteitä, joilla hillittäisiin sääntöjenvastaista liikkumista ja määrättäisiin siitä seuraamuksia. Tiettyjen oikeuksien ehtona voisi olla, että turvapaikanhakijan olisi rekisteröidyttävä ja annettava sormenjälkinäyte hakemuksensa käsittelystä vastaavassa jäsenmaassa ja pysyttävä tämän maan alueella.

Uusia tehtäviä EU:n turvapaikka-asioiden virastolle. Komissio saattaa ehdottaa Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston tehtävänmäärityksen tarkistamista niin, että siitä tulisi sekä politiikan täytäntöönpanija että entistä vahvempi operatiivinen toimija. Viraston uusia tehtäviä voisivat olla muun muassa uudistetun Dublin-järjestelmän mukaisen jakomekanismin hoitaminen, EU:n turvapaikkasääntöjen noudattamisen valvonta jäsenmaissa, puutteiden korjaamiseksi tarvittavien toimenpiteiden kartoittaminen ja käytännön toimenpiteiden toteuttaminen kriisitilanteissa.

Lujitetaan Eurodac-järjestelmää. Komissio voisi esittää, että uudistetun Dublin-järjestelmän soveltamista tuettaisiin mukauttamalla Eurodac-järjestelmää ja sen tavoitteita. Näin helpotettaisiin sääntelemättömän muuttoliikkeen torjumista sekä sormenjälkien säilyttämistä ja vaihtoa ja tuettaisiin palauttamisia.

Turvallisten ja laillisten muuttoreittien varmistaminen ja vahvistaminen

Komission puheenjohtaja Jean-Claude Juncker esitteli huhtikuussa 2014 Maltassa vaalikampanjansa yhteydessä viisikohtaisen muuttoliikettä koskevan suunnitelman, jossa hän vaati Euroopalta lujempaa poliittista tahtoa laillisen maahanmuuton suhteen. EU:n on annettava kansainvälistä suojelua tarvitsevien ihmisten saapua EU:hun hallitusti, turvallisesti ja ihmisarvoisella tavalla koko kansainvälisen yhteisön jakaman vastuun mukaisesti. Lisäksi on tarpeen parantaa EU:n asemaa osaamisvajeiden korjaamisessa ja väestörakennetta koskevien haasteiden ratkaisemisessa työvoiman liikkuvuutta koskevalla ennakoivalla politiikalla. Komissio suunnittelee laillisia muuttoreittejä ja kotouttamispolitiikkoja koskevia toimenpiteitä:

Otetaan käyttöön uudelleensijoitusmekanismi. Komissio laatii vireillä olevien aloitteiden pohjalta ehdotuksen uudelleensijoittamista koskevasta EU:n politiikasta. Ehdotuksella perustetaan koko EU:n laajuisesti sovellettavat yhteiset säännöt, jotka koskevat uudelleensijoitettavien henkilöiden maahanpääsyä ja jakoperusteita, heille myönnettävää asemaa ja taloudellista tukea sekä toimenpiteitä, joilla pyritään ehkäisemään edelleen liikkumista.

Uudistetaan EU:n sinistä korttia koskevaa direktiiviä: Tavoitteena on joustavoittaa maahanpääsyn vaatimuksia ja yksinkertaistaa menettelyjä sekä parantaa ammattitaitoisten kolmansien maiden kansalaisten oikeuksia koko EU:n kattavalla järjestelmällä.

Houkutellaan EU:hun innovatiivisia yrittäjiä ja tuetaan heitä. Tavoitteena on vauhdittaa talouskasvua ja helpottaa uusien työpaikkojen luomista.

Arvioidaan voimassa olevan maahanmuuttolainsäädännön toimivuutta ja tuloksellisuutta. Tavoitteena on selkeyttää ja yksinkertaistaa nykyisiä sääntöjä, jotka koskevat eri ryhmiin kuuluvien kolmansien maiden kansalaisten oleskelua, työskentelyä tai opiskelua EU:ssa.

Tiivistetään yhteistyötä EU:n ulkopuolisten maiden kanssa maahanmuuttoa ja liikkuvuutta koskevaan kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan kuuluvan poliittisen vuoropuhelun ja operatiivisen yhteistyön osana, jotta muuttovirrat saataisiin tehokkaammin hallintaan.

Komissio aikoo myös ehdottaa kotouttamista koskevaa EU:n toimintasuunnitelmaa.

Taustaa

Komissio on johdonmukaisesti ajanut koordinoitua EU-tason toimintatapaa pakolais- ja siirtolaiskysymyksissä.

Puheenjohtaja Jean-Claude Juncker antoi virkaan astuessaan muuttoliikeasioista vastaavalle komissaari Dimitris Avramopoulosille tehtäväksi laatia yhdessä muiden komissaarien kanssa ja ensimmäisen varapuheenjohtaja Frans Timmermansin koordinoimana uuden muuttoliikepolitiikan, joka on yksi komission poliittisten suuntaviivojen kymmenestä painopisteestä.

Komissio esitti 13. toukokuuta 2015 Euroopan muuttoliikeagendassa kauaskantoista strategiaa, jolla se pyrki vastaamaan sekä pakolaiskriisistä johtuviin välittömiin haasteisiin että ottamaan käyttöön välineitä, joiden avulla EU saa sekä sääntöjenvastaisen että laillisen muuttoliikkeen paremmin hallintaansa ja tehostaa rajavalvontaa ja turvapaikka-asioiden käsittelyä keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä.

Tähän mennessä on hyväksytty jo kolme muuttoliikeagendaan liittyvää täytäntöönpanopakettia, ensimmäinen 27. toukokuuta, toinen 9. syyskuuta ja kolmas 15. joulukuuta 2015.

Lisätietoa

Tiedonanto: Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistaminen ja laillisten maahanpääsyväylien kehittäminen
TIETOSIVU: Dublinin yleissopimukseen perustuva järjestelmä
TIETOSIVU: Yhteinen eurooppalainen turvapaikkajärjestelmä
TIETOSIVU: Laillinen maahanmuutto
Euroopan muuttoliikeagenda (englanniksi)

Roope

Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Aksiooma



Quote from: EurActiv
EU Komissio ehdottaa yhtenäistä turvallisten maiden listaa Euroopan osavaltioille

Geneven sopimus selvästi määrittelee "turvalliset lähtömaat", mutta nykyinen matuongelma ja osavaltioiden omat listat ovat sekoittaneet sopimusta käytännön tasolla. Tuhansien syyrialaispakolaisten lisäksi, Eurooppaan tulee "pakolaisia" Eritreasta ja Irakista sekä Euroopan sisältä maista kuten Kosovo, Albania ja Turkki. Euroopan osavaltiot ovat itse määritelleet tässä tapauksessa turvallisia maita tulomaan tilanteen perusteella.

Saksan pakolaislaki määrittelee turvalliseksi maaksi sellaisen, missä "poliittista vainoa, epäinhimillistä tai alentavaa rangaistusta ei ole olemassa". Jos turvapaikanhakijan kotimaa on turvallisten maiden listalla, turvapaikkaa ei normaalisti myönnetä, vaikkakin sellaisen voi saada henkilökohtaisten asioiden johdosta.

Jokainen Euroopan osavaltio voi itse määritellä turvallisten maiden listan. Geneven sopimus ja Euroopan turvapaikkaprosessit määrittelevät tulomaan turvalliseksi, kun maassa on toimiva demokratia ja ihmisoikeuksia kunnioitetaan. Valtioita, joissa on väkivallan ja konfliktien uhka, ei pidetä turvallisina, jolloin hakija saa turvapaikan.

Käytännössä säännöt ovat kuitenkin hyvin löyhät, koska jokainen osavaltio voi itse päättää, toteuttaako se EU sääntöjä, tarkoittaen lähinnä turvallisten maiden määritelmää, vai toteuttaako se omia sääntöjään. Tämä johtaa siihen lopputulokseen, että Euroopan osavaltioilla on toisistaan eriävät, maakohtaiset listat.

Nykyiset kansainväliset sopimukset liian löyhiä ja mahdollistavat osavaltioiden väliset erot

Saksa haluaa turvallisten maiden listaan Marokon, Algerian ja Tunisian. Bulgaria on pitänyt Algeriaa jo pitkään turvallisena maana. Marokko ja Tunisia ei ole tällä hetkellä yhdenkään osavaltion listalla. Tämä todistaa sen, että kansainväliset sopimukset ovat hyvin joustavia ja miten itsenäisesti Euroopan osavaltiot voivat itse päättää, mitkä maat ovat turvallisia ja mitkä eivät ole.

Tällä hetkellä 12 Euroopan osavaltiota ovat luoneet omat listansa. Kun tarkastelee kaikkia listoja, niin yksikään yksittäinen maa ei esiinny kaikissa listoissa. Tämä kertoo miten sekavaa käytäntö osavaltioden kesken on ja miten EU on epäonnistunut yhteisen pakolaispolitiikan toteuttamisessa.

Nyt EU KOMISSIO on korjaamassa tilannetta ja ehdottaa yhteistä turvallisten maiden listaa, missä ovat mukana Albania, Bosnia Hertzegovina, Makedonia, Kosovo, Montegegro, Serbia ja Turkki. Tällä hetkellä noin 17% turvapaikanhakijoista tulee näistä maista.

Komission ehdotus on palauttaa ihmiset heidän tulomaihinsa, nopeuttaa turvapaikkaprosessia ja vapauttaa resursseja todellisten hätää kärsivien ihmisten auttamiseen.

Turvallisen maan status vaatii, että maa todetaan turvalliseksi Kööpenhaminen kriteereillä, mitkä pitävät sisällään demokratian, ihmisoikeudet ja tietyt taloudelliset mittarit. Taloudellisia mittareita on tosin arvosteltu, miten ne voivat vaikuttaa yksilön turvapaikan tarpeeseen.

Lähde: EurActiv


Ajatus on erinomainen. Tosin mitään poliittista EU unionia ei tällaiseen tarvita, vaan tällaisen listan voisi tehdä aivan hyvin ilman EU:ta, vaikka Eurooppa Neuvostossa. Sinne vaan listaan kaikki maat, missä ei ole sotia ja ihmisiä ei tapeta kaduille. Samantien voisi määritellä kriteerit kuntoon. EU toimii käytännössä juuri päinvastoin ja sekoittaa koko mantereen sosiaalisesti, taloudellisesti ja kulttuurillisesti.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

P

Quote
Saksan pakolaislaki määrittelee turvalliseksi maaksi sellaisen, missä "poliittista vainoa, epäinhimillistä tai alentavaa rangaistusta ei ole olemassa"

Jahas , se on hohtimet kaivoon ja hanskat naulaan. Saksan määritelmän mukaan ei taida löytyä yhtään turvallista maata. Ei edes Suomi läpäise tuota määritelmää, saati Saksa itsekään. Siis ovet auki ja kaikille vapaa pääsy?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

qwerty

Euroopan komissio - Lehdistötiedote
Kohti kestävää ja oikeudenmukaista Euroopan yhteistä turvapaikkajärjestelmää
Bryssel 4. toukokuuta 2016

QuoteEuroopan komissio esittää tänään ehdotukset, joilla on tarkoitus uudistaa Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä luomalla oikeudenmukaisempi, tehokkaampi ja kestävämpi järjestelmä turvapaikanhakijoiden jakamiseksi jäsenvaltioiden kesken. Perusperiaate säilyy ennallaan: turvapaikanhakijoiden olisi haettava turvapaikkaa ensimmäisestä valtiosta, johon he saapuvat, ellei heillä ole perhettä muualla. Uuden oikeudenmukaisuuteen tähtäävän mekanismin avulla kuitenkin varmistetaan, ettei minkään jäsenvaltion turvapaikkajärjestelmä joudu suhteettoman paineen kohteeksi. Tänään annettuihin ehdotuksiin sisältyy myös nykyisen Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston (EASO) muuttaminen täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi. Tämä ilmentää sen entistä tärkeämpää roolia uudessa järjestelmässä ja helpottaa EU:n sormenjälkitietokannan, Eurodacin, käyttöä turvapaikkajärjestelmän hallinnoinnissa ja laittoman maahanmuuton torjunnassa.

Komission ensimmäisen varapuheenjohtajan Frans Timmermansin mukaan muuttoliikkeen hallinta edellyttää toimia monella rintamalla: on valvottava EU:n ulkorajoja tehokkaammin, tiivistettävä yhteistyötä kolmansien maiden kanssa, estettävä ihmissalakuljetus ja sijoitettava pakolaiset suoraan EU:n alueelle. "Tiedämme myös, että ihmisiä tulee jatkossakin rajoillemme hakemaan turvapaikkaa. Meidän on huolehdittava siitä, että ne, jotka tarvitsevat suojelua, myös saavat sitä. Tämä kriisi on kuitenkin osoittanut nykyisen järjestelmän puutteet, sillä muutamat jäsenvaltiot ovat joutuneet uskomattomien paineiden kohteeksi, koska järjestelmää ei ole suunniteltu toimimaan tällaisissa tilanteissa. Kun jokin jäsenvaltio joutuu tekemisiin kohtuuttomien paineiden kanssa, EU:sta täytyy löytyä solidaarisuutta oikeudenmukaiseen vastuunjakoon. Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Juuri tämä on tarkoitus varmistaa tänään hyväksytyllä ehdotuksella", totesi Timmermans.

Muuttoliike- ja sisäasioista vastaavan komissaarin Dimitris Avramopoulosin mukaan vallitsevan pakolaiskriisin myötä on käynyt selväksi ainakin se, että Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä ei tällaisenaan toimi. "Tarvitaan uudistettu ja tasapuolisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisiin sääntöihin ja oikeudenmukaisempaan vastuunjakoon. Ehdotukset, jotka koskevat Dublin-järjestelmän uudistamista, Eurodacin lujittamista ja EASOn muuttamista täysivaltaiseksi Euroopan turvapaikkavirastoksi, ovat merkittävä askel oikeaan suuntaan kohti sellaisia Euroopan tason rakenteita ja välineitä, joita tarvitaan tulevaisuuden vaatimukset huomioon ottavan kattavan järjestelmän luomiseksi. Meidän on nyt yhdistettävä voimamme Euroopan parlamentin ja jäsenvaltioiden kanssa, jotta ehdotuksista tulisi totta mahdollisimman nopeasti," Avramopoulos kehotti.

Tämänpäiväiset ehdotukset ovat ensimmäiset lainsäädäntöehdotukset, jotka komissio esittää osana Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän suurta uudistusta, josta ilmoitettiin 6. huhtikuuta 2016 annetussa komission tiedonannossa. Uudistuksen on tarkoitus helpottaa muuttoliikkeeseen liittyvistä tulevista haasteista selviytymistä keskipitkällä aikavälillä. Sen täytäntöönpanoon asti komissio soveltaa edelleen täysimääräisesti nykyistä Dublin-järjestelmää ja kahta uudelleensijoittamista koskevaa päätöstä.

Dublin-järjestelmän uudistaminen

Dublin-järjestelmäksi kutsutaan EU:n sääntöjä, joiden mukaan määritetään turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio. Järjestelmän tarkoituksena ei alun perin ollut kestävän vastuunjaon toteuttaminen EU:n tasolla eikä hakemusten nopean käsittelyn varmistaminen. Tänään hyväksytty ehdotus parantaa Dublin-järjestelmän läpinäkyvyyttä ja tehokkuutta luomalla mekanismin, jonka avulla voidaan puuttua suhteettoman suuren paineen kohteeksi joutuneiden jäsenvaltioiden tilanteeseen. Uuden järjestelmän on tarkoitus olla sekä oikeudenmukaisempi että vahvempi, niin että se kestää paremmin painetta. Uuden järjestelmän avulla voidaan määrittää nopeasti turvapaikkahakemuksen käsittelystä vastuussa oleva jäsenvaltio, tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat, ja vähentää turvapaikanhakijoiden luvatonta edelleen liikkumista jäsenvaltiosta toiseen.

Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa seuraavat:

- Oikeudenmukaisempi järjestelmä, joka perustuu yhteisvastuullisuuteen: järjestelmään kuuluu korjaava jakomekanismi (oikeudenmukaisuusmekanismi). Uusi järjestelmä havaitsee automaattisesti, jos jokin maa saa käsiteltäväkseen suhteettoman paljon turvapaikkahakemuksia. Jos hakemusten määrä jossakin maassa ylittää sen koon ja vaurauden perusteella määritellyn viitearvon (yli 150 prosentilla), uudet hakijat ohjataan kansalaisuudesta riippumatta muualle EU:hun sen jälkeen kun on alustavasti tarkistettu, että heidän hakemuksensa voidaan ottaa käsiteltäväksi. Näin tehdään, kunnes hakemusten määrä on palannut viitearvon alapuolelle. Jäsenvaltio voi myös jättäytyä väliaikaisesti uudelleensijoittamistoimien ulkopuolelle. Siinä tapauksessa sen on suoritettava 250 000 euron suuruinen solidaarisuusmaksu kustakin hakijasta, joka oikeudenmukaisuusmekanismin mukaan olisi kuulunut sen vastuulle, sille jäsenvaltiolle, joka ottaa hakijan vastaan sen puolesta;

- Mekanismissa otetaan huomioon myös uudelleensijoittaminen: oikeudenmukaisuusmekanismissa otetaan huomioon myös se, kuinka monta kansainvälisen suojelun tarpeessa olevaa hakijaa jäsenvaltio on uudelleensijoittanut suoraan kolmannesta maasta. Näin korostetaan, että on tärkeää lisätä laillisia ja turvallisia reittejä Eurooppaan.

- Tehokkaampi järjestelmä: lyhyemmät määräajat siirtopyyntöjen esittämiselle, niihin vastaamiselle ja turvapaikanhakijoiden siirtämiselle jäsenvaltiosta toiseen; vastuun siirtäminen poistetaan;

- Väärinkäytösten ja edelleen liikkumisen ehkäiseminen: turvapaikanhakijoille selkeämmät oikeudelliset velvoitteet, kuten velvollisuus pysyä siinä jäsenvaltiossa, joka on vastuussa heidän hakemuksensa käsittelystä; aineellisten vastaanotto-olosuhteiden maantieteellinen rajoittaminen ja oikeasuhteiset seuraamukset, jos vaatimuksia ei noudateta;

- Turvapaikanhakijoiden etujen suojelu: vahvemmat takeet ilman huoltajaa oleville alaikäisille ja perheenjäsenen määritelmän tasapuolinen laajentaminen.

Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti voivat itse määritellä niihin sovellettavien, perussopimuksiin liitettyjen pöytäkirjojen mukaisesti, missä määrin ne haluavat osallistua näihin toimenpiteisiin. Jos ne päättävät olla osallistumatta, niihin sovelletaan myös jatkossa nykyisiä sääntöjä perussopimusten mukaisesti.

Eurodac-järjestelmän lujittaminen

Uudistetun Dublin-järjestelmän käytännön toteutuksen tukemiseksi komissio ehdottaa myös Eurodac-järjestelmän mukauttamista ja lujittamista ja sen käyttötarkoituksen laajentamista, jotta voidaan helpottaa palauttamista ja sääntöjenvastaisen muuttoliikkeen torjuntaa. Ehdotuksella laajennetaan Eurodac-asetuksen soveltamisalaa niin, että jäsenvaltiot voisivat tallentaa ja hakea myös sellaisten kolmansien maiden kansalaisten ja kansalaisuudettomien henkilöiden tietoja, jotka eivät ole hakeneet kansainvälistä suojelua ja jotka oleskelevat EU:n alueella sääntöjenvastaisesti, jotta heidän henkilöllisyytensä voidaan selvittää palauttamista ja takaisinottoa varten. Jäsenvaltiot voivat myös tallentaa Eurodaciin aiempaa enemmän henkilötietoja, kuten nimen, syntymäajan ja kansalaisuuden sekä muita henkilötietoihin tai matkustusasiakirjoihin liittyviä tietoja ja henkilöiden kasvokuvia, henkilötietojen suojaa koskevia sääntöjä täysimääräisesti noudattaen. Lisätietojen ansiosta maahanmuutto- ja turvapaikkaviranomaiset voivat helposti tunnistaa unionin alueella sääntöjenvastaisesti oleskelevat kolmansien maiden kansalaiset tai turvapaikanhakijat ilman, että tietoja tarvitse pyytää toiselta jäsenvaltiolta erikseen, kuten tällä hetkellä on asian laita.

Euroopan unionin turvapaikkaviraston perustaminen

Ehdotuksella muutetaan nykyinen Euroopan turvapaikka-asioiden tukivirasto täysivaltaiseksi Euroopan unionin turvapaikkavirastoksi, jonka toimivaltuuksia ja tehtäväkenttää laajennetaan merkittävästi niin, että voidaan korjata EU:n turvapaikkajärjestelmän soveltamiseen liittyvät rakenteelliset heikkoudet.

Yksi viraston tärkeimmistä uusista tehtävistä on soveltaa viitearvoja, joiden mukaan uuden Dublin-järjestelmän oikeudenmukaisuusmekanismi toimii. Viraston tehtävänä on myös varmistaa kansainvälistä suojelua koskevien hakemusten yhdenmukaisempi arviointi kaikkialla unionissa lujittamalla käytännön yhteistyötä ja tietojenvaihtoa jäsenvaltioiden välillä ja edistämällä turvapaikkamenettelyjä, vastaanotto-olosuhteita ja suojelutarpeita koskevan unionin oikeuden ja käytännön vaatimusten soveltamista.

Turvapaikkaviraston roolia ja tehtäviä operatiivisen ja teknisen avun osalta laajennetaan samaan tapaan kuin 15. joulukuuta 2015 hyväksytyssä Euroopan raja- ja rannikkovartiostoa koskevassa komission ehdotuksessa. Tähän sisältyy mahdollisuus lähettää avuksi turvapaikka-asioiden tukiryhmiä, jotka kootaan jäsenvaltioiden ja turvapaikkaviraston lähettämien vähintään 500 asiantuntijan joukosta, sekä valmius antaa operatiivista ja teknistä apua tapauksissa, joissa jäsenvaltioon kohdistuu suhteettomia paineita, jotka aiheuttavat sen turvapaikka- tai vastaanottojärjestelmille poikkeuksellisen raskaita ja kiireellisiä vaatimuksia.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Kela_Platinum

Oksensin lukiessani tuota roskaa, ei helvetti mitä settiä. Toivottavasti ei mene läpi koskaan. Näyttää että ei tarvita Putinia, eikä ketään muutakaan kaatamaan EU:ta, vaan se tekee sen ihan itse.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Kela_Platinum on 04.05.2016, 15:37:51
Oksensin lukiessani tuota roskaa, ei helvetti mitä settiä. Toivottavasti ei mene läpi koskaan. Näyttää että ei tarvita Putinia, eikä ketään muutakaan kaatamaan EU:ta, vaan se tekee sen ihan itse.

Kyllä tämäkin on joten Putlerin vika: somalit ja neekerit tulevat tänne koska ryssä ei pommita Syyriaa ja ja nälkää näkevien ryssien valtavat katumaasturit aiheuttavat ilimamaston muutoksen !!!11
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Micke90

Persujen on tehtävä tuosta hallituskysymys.

Soini!  >:(

Uuno Nuivanen

Quote from: Micke90 on 04.05.2016, 15:49:46
Persujen on tehtävä tuosta hallituskysymys.

Soini!  >:(

Niin juuri, Soini on sanonut, ettei mikään asia ole persuille hallituskysymys.   :(

JKN93

Kun hallitus on puhunut monesti sitä,että se aikoo ottaa/varautua 15 000 pakolaiseen tänä vuonna,ja varmaan muinakin vuosina.
Luultavasti tässä tarkoitetaan tuota Suomen vuosittaista EU;n määrittelemää kiintiötä,sitten kun se EU;n yhteinen pakolaispolitiikka laitetaan toimimaan.
Tältä sivulta löytyy tuo jako taulukko:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5039_fi.htm

Suomi:1,49%
293/20 000
15 000/1000000

Eli jos EU ottaisi vuodessa esim.tuon 1milj. pakolaista,kuten on usein puhuttu,niin Suomen osuus siitä olisi suunnilleen tuo 15 000.
Jos laskin oikein.


JKN93

Tämä EU;n yhteinen maahanmuutto/turvapaikka/pakolais politiikka on pitkäaikainen suunnitelma.
Tarkoituksena ja tavoitteena on siis monipuolinen maahanmuutto,jossa hallitun ja laillisen järjestelmän mukaan tuodaan EU maihin sekä työperäisiä siirtolaisia että pakolaisia taakanjaolla ja kiintiöillä jne.

Tällaista kannattavat ja suunnittelevat erityisen vaikutusvaltaiset tahot USA;n ja EU;n johdolla,jossa on EU maita mukana.
Tiedot löytyvät mm.näiltä sivustoilta:

USA;n EU edustusto: http://useu.usmission.gov/gardner_speeches.html
USA;n ja EU;n yhteistyö järjestö/ajatushautomo GMF: http://www.gmfus.org/
Maahanmuutto Instituutti MPI: http://www.migrationpolicy.org/
Pakolaisjärjestö: http://www.rescue.org/


JKN93

USA;n nyky hallinnon/ulkoministeriön pakolaismyönteinen julistus Euroopalle;

Vapaa Suomennos(konekäännös):

http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2016/03/254847.htm
Quote
EU-Turkki sanalla käsitellä Migration ja pakolaiskriisistä

John Kirby
apulaisulkoministeri ja Department tiedottaja , Bureau of Public Affairs
Washington, DC

Yhdysvaltojen näkemykset ovat tärkeä askel saavutetun sopimuksen tänään EU: n ja Turkin vastaaminen ennennäkemättömän pakolaisvirran ja siirtolaisten alueella. Kiitämme Turkin pyrkimyksiä mennessä avokätisesti hosting yli 2,7 miljoonaa pakolaista Syyriasta.

Yhdysvalloissa on noudattavien kiinnostunut hyvinvoinnista pakolaisten ja siirtolaisten, myös niitä, jotka vaarantavat henkensä yrittäessään epätoivoisesti löytää turvallisuus ja mahdollisuus Euroopassa. Kiitämme kieli sopimuksessa vahvistetaan, että kaikki pakolaiset ansaitsevat saada suojelua ja joka tekee selväksi sopimus pannaan täytäntöön noudattaen täysimääräisesti EU: n ja kansainvälisen lainsäädännön.

Olemme voimakkaasti vahvistettava toimet sulkemaan salakuljetus toimintaa saalistavat ja hyödyntää haavoittuvia maahanmuuttajia. Nämä toimet ovat avain menestykseen tämän sopimuksen sekä nopea rekisteröinti ja turvapaikkahakemusten käsittelyä, inhimillinen käsittely siirtotyöläisten tuottoa, nopea tarjoaminen lupasi tukea Kreikkaan ja Turkkiin, ja solidaarisuutta EU: n jäsenvaltioiden sitoumustensa täyttämisessä jakaa in vastuulla muodollinen siirtäminen ja uudelleensijoittamista turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten.

Yhdysvallat on valmis lisäämään tukeamme kärsivissä maissa ja auttaa muita kansakuntia naapurimaiden Syyria. Sen lisäksi oman panoksensa kansainvälisten järjestöjen ja kansalaisjärjestöt - ja pyrkimyksiä uudelleensijoittaa pakolaisia ​​- soitamme aktiivisesti liikkeelle maailmaan tekemään enemmän, myös koolle presidentin huippukokouksessa pakolaissopimuksen New Yorkissa syyskuun 20. tänä vuonna.

Quote
EU-Turkey Statement Addressing the Migration and Refugee Crisis

John Kirby
Assistant Secretary and Department Spokesperson, Bureau of Public Affairs
Washington, DC

The United States views as an important step the agreement reached today between the EU and Turkey on responding to the unprecedented flow of refugees and migrants in the region. We commend Turkish efforts to date in generously hosting more than 2.7 million refugees from Syria.

The United States has an abiding interest in the welfare of refugees and migrants, including those who are risking their lives in a desperate attempt to find safety and opportunity in Europe. We commend language in the agreement affirming that all refugees deserve access to protection and which makes clear the agreement will be implemented in full accordance with EU and international law.

We strongly endorse action to shut down the illegal smuggling operations that prey on and exploit vulnerable migrants. These actions will be key to the success of this agreement, along with rapid registration and processing of asylum claims, humane handling of migrant returns, quick provision of promised support to Greece and Turkey, and solidarity among EU member states in meeting their commitments to share in the responsibility of formal relocation and resettlement of asylum seekers and refugees.

The United States stands ready to increase our support to affected countries and to help other nations neighboring Syria. In addition to our own contributions to international organizations and non-governmental organizations -- and efforts to resettle refugees -- we will play an active role in mobilizing the world to do more, including by convening the President's Summit on Refugees in New York on September 20th of this year.



qwerty

Ehkä tämä ylittää uutiskynnyksen vasta sitten kun komppania saksalaissotilaita marssii itärajalle ;D

Civil Liberties Committee backs new European Border and Coast Guard
LIBE Press release - Immigration − 30-05-2016 - 17:53
Quote
Council may decide to launch rapid border interventions in crisis situations

In cases where a member state is faced with increased pressures on its external border, such as disproportionate migratory pressure or cross-border crime, rapid border intervention teams could be temporarily deployed either at the request of a member state or by Council decision:

    following a member state request, an operational plan would be agreed with the EBCG, which would deploy, within three working days, the necessary staff and provide technical equipment and

    in cases where a member state does not take up the measures proposed by the EBCG or migratory pressure is jeopardising the functioning of the Schengen area, the Commission may present the Council with proposal to act. The Council will then decide by qualified majority on the need to send border intervention teams. The operational plan should be agreed by the member state concerned and the EBCG before deployment can take place.
Quote
Press conference
On Tuesday 31 May at 09.00 (eli kaiketi 10.00 meidän aikaa) there will be a press conference on the European border and coast guard with rapporteur Artis PABRIKS (EPP, LV). Live here

Euroopan komissio - Lehdistötiedote
Euroopan raja- ja rannikkovartiosto suojaamaan EU:n ulkorajoja
Strasbourg 15. joulukuuta 2015


"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Euroopan parlamentti hyväksyi uuden EU:n ulkorajojen valvontajärjestelmän
Lehdistötiedote - Maahanmuutto − 06-07-2016 - 13:20

QuoteJärjestelmä tuo yhteen EU:n rajaturvallisuusviraston (Frontex) ja kansalliset rajavalvonnasta vastaavat viranomaiset. Ulkorajojen päivittäinen valvonta kuuluu jatkossa edelleen kansallisille viranomaisille, mutta mikäli EU:n ulkorajoille kohdistuu erityistä painetta, viranomaiset voivat pyytää apua uudelta EU:n raja- ja rannikkovartiostolta.
QuoteTilanteen vaatiessa, esimerkiksi kun ulkorajoille saapuu suuri määrä kyseisen jäsenvaltion alueelle luvattomasti pyrkiviä kolmansien maiden kansalaisia tai rajat ylittävän rikollisuuden torjuminen niin edellyttää, rajavalvontatiimit voidaan lähettää paikalle nopeasti määrätyksi ajaksi joko kyseisen EU-maan pyynnöstä tai EU:n neuvoston päätöksestä:
---

Jos asianomainen EU-maa ei noudata neuvoston päätöstä eikä tee viraston kanssa yhteistyötä, muut EU-maat voivat ottaa väliaikaisesti käyttöön rajatarkastukset sisärajoilla.
QuoteEuroopan raja- ja rannikkovartiostolla tulee olemaan Frontexin toimivaltaa vahvempi rooli laittomasti EU:ssa olevien kolmansien maiden kansalaisten palauttamisessa kotimaihinsa. Palautus voidaan kuitenkin tehdä ainoastaan silloin kun kansalliset viranomaiset ovat jo tehneet päätöksen palautuksesta. Lisäksi säännöillä halutaan varmistaa perusoikeuksien kunnioitus. Virasto ei osallistu palautuksiin EU:n ulkopuolisten maiden välillä.

QuoteJAA 483 EI 181 TYHJÄ 48

Suomalaismepit äänestivät:
JAA: Halla-aho, Jaakonsaari, Kumpula-Natri, Pietikäinen, Ruohonen-Lerner, Sarvamaa, Torvalds, Virkkunen
EI: Hautala, Kyllönen, Takkula, Väyrynen
TYHJÄ: Jäätteenmäki

Ei voi olla täysin susi, koska vihavasemmisto äänesti vastaan. 
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Loppuu se maiden sooloilu tässä kysymyksessä :o :facepalm:

European Commission - Press release
Completing the reform of the Common European Asylum System: towards an efficient, fair and humane asylum policy
Brussels, 13 July 2016

QuoteThe European Commission is today presenting proposals to complete the reform of the Common European Asylum System in order to move towards a fully efficient, fair and humane asylum policy – one which can function effectively both in times of normal and in times of high migratory pressure. To this end, and learning from experience, a more efficient and coherent asylum system requires a common and harmonised set of rules at EU level.

First Vice-President Frans Timmermans said: "The EU needs an asylum system which is both effective and protective, based on common rules, solidarity and a fair sharing of responsibilities. The proposed reforms will make sure that persons in genuine need of international protection get it quickly, but also that those who do not have the right to receive protection in the EU can be returned swiftly. With today's proposals, all the elements for the reform of the Common European Asylum Policy are on the table of the European Parliament and the Council."

QuoteThe Commission is proposing to replace the Asylum Procedures Directive with a Regulation establishing a fully harmonised common EU procedure for international protection to reduce differences in recognition rates from one Member State to the next, discourage secondary movements and ensure common effective procedural guarantees for asylum seekers. The proposal will:

- Simplify, clarify and shorten asylum procedures: The overall procedure is shortened and streamlined, with decisions normally to be taken within six months or less. Shorter time-limits (between one and two months) are introduced in particular in cases where applications are inadmissible or manifestly unfounded, or in cases where the accelerated procedure applies. Time limits are also introduced for lodging appeals (ranging from one week to one month) and for decisions at the first appeal stage (ranging from two to six months);
- Ensure common guarantees for asylum seekers: Asylum seekers will be guaranteed the right to a personal interview and to free legal assistance and representation already during the administrative procedure. Reinforced safeguards are provided for asylum seekers with special needs and for unaccompanied minors, for whom a guardian should be assigned at the latest five days after an application has been made;
- Ensure stricter rules to combat abuse: New obligations to cooperate with the authorities are introduced as well as strict consequences if these obligations are not met. Sanctions for abuse of the process, lack of cooperation and secondary movements, which are currently optional, are made compulsory, and include the rejection of the application as implicitly withdrawn or manifestly unfounded, or the application of the accelerated procedure;
- Harmonise rules on safe countries: The Commission clarifies and makes mandatory the application of the safe country concepts. The Commission also proposes to fully replace the national designations of safe countries of origin and safe third countries with European lists or designations at EU level within five years from the entry into force of the Regulation.
QuoteAsylum seekers must be able to obtain the same form of protection regardless of the Member State in which they make their application and for as long as it is needed. To harmonise protection standards in the EU and put an end to secondary movements and asylum shopping, the Commission proposes to replace the existing Qualification Directive with a new Regulation. The proposal will ensure:

- Greater convergence of recognition rates and forms of protection: The type of protection and the duration of residence permits granted to beneficiaries of international protection will be harmonised. Member States will be obliged to take into account guidance provided by the European Agency for Asylum on the situation in the country of origin of an asylum seeker as well as assessing possible internal protection alternatives whilst fully respecting the principle of non-refoulement.
- Firmer rules sanctioning secondary movements: The five-year waiting period for beneficiaries of international protection to become eligible for long term resident status will be restarted each time the person is found in a Member State where he/she does not have the right to stay or reside;
- Protection is granted only for as long as it is needed: A compulsory status review is introduced to take into account, for example, changes in countries of origin which could impact the need for protection;
- Strengthened integration incentives: The rights and obligations of persons benefitting from international protection with regard to social security and social assistance will be clarified and access to certain types of social assistance can be made conditional on participation in integration measures.
QuoteFinally, the Commission is proposing to reform the Reception Conditions Directive to ensure that asylum seekers can benefit from harmonised and dignified reception standards throughout the EU, hence helping to prevent secondary movements. The reform includes:

- Ensuring Member States apply the standards and indicators on reception conditions developed by the European Asylum Support Office and draw up and constantly update contingency plans to ensure sufficient and adequate reception capacity, including in situations of disproportionate pressure;
- Ensuring asylum seekers remain available and discouraging them from absconding by allowing Member States to assign a residence to them or impose reporting obligations. In cases where an asylum seeker is not complying with the obligation to reside in a specific place and where there is a risk of absconding, Member States can make use of detention;
- Clarifying that reception conditions will only be provided in the Member State responsible and establishing clearer rules on when entitlement to material reception conditions can be scaled back and when financial allowances may be replaced with material reception conditions provided in kind;
- Granting earlier access to the labour market, at the latest six months after an application for asylum is lodged, thereby reducing dependency, and providing that such access is in full compliance with labour market standards;
- Common reinforced guarantees for asylum seekers with special needs and for unaccompanied minors, for whom a guardian should be assigned at the latest five days after an application has been made.

European Commission - Fact Sheet

Reforming the Common European Asylum System: Frequently asked questions
Brussels, 13 July 2016
QuoteWill the situation of each asylum seeker be reviewed regularly?

Yes. The granting international protection has in practice almost invariably led to permanent settlement in the EU, while its purpose was to grant protection only for so long as the risk of persecution or serious harm persists. The new provisions therefore introduce the obligation for Member States to carry out systematic and regular status reviews in case of significant changes in the situation in the country of origin based on analysis and guidance provided by the EU Agency for Asylum as well as when they intend to renew the residence permits, for the first time for refugees and for the first and second time for beneficiaries of subsidiary protection.

Despite the existing obligation to withdraw the status when the risk of persecution or serious harm ceases, there are currently only few systematic status reviews by the Member States.

Toivottavasti näistä ilmestyy käännös lähipäivinä. Voi sitten postata uudelleen. Niin isoja ehdotuksia että oli aiheellista postata jo nyt.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Käännös on luettavissa. Kannattaa lukea koko teksti! Eniten miellyttää pakollinen uudelleentarkastelu kaikkien kohdalla. Kun lähtömaan olot paranevat, niin ei muuta kuin menolippu kouraan ja takaisin isien maille :D Tosin tuskinpa noin tulee tapahtumaan erään ryhmän kohdalla :( >:(

Euroopan komissio - Lehdistötiedote
Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistus valmistuu: kohti tehokasta, oikeudenmukaista ja ihmisarvoa kunnioittavaa turvapaikkapolitiikkaa
Bryssel 13. heinäkuuta 2016

QuoteMuuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaavan EU-komissaarin Dimitris Avramopoulosin mukaan tänään hyväksytyt ehdotukset ovat viimeinen osa Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän kattavaa uudistusta. Muutosten ansiosta on syntymässä todellinen yhteinen turvapaikkamenettely, joka takaa, että turvapaikanhakijoita kohdellaan yhdenmukaisesti ja asiallisesti riippumatta siitä, missä jäsenvaltiossa he jättävät hakemuksensa. Samalla turvapaikanhakijoille asetetaan selkeät velvollisuudet, joiden avulla estetään luvaton edelleen liikkuminen ja menettelyjen väärinkäyttö. "Tavoitteena on yhteinen järjestelmä, joka on nopea ja tehokas ja perustuu yhdenmukaisiin sääntöihin ja jäsenvaltioiden keskinäiseen luottamukseen"
QuoteKomissio selkeyttää turvallisen maan käsitettä ja määrää sen soveltamisen pakolliseksi. Komissio ehdottaa myös, että turvallisia lähtömaita ja kolmansia maita koskevat kansalliset määritelmät korvataan kokonaan EU:n tason luetteloilla tai määritelmillä viiden vuoden kuluessa asetuksen voimaantulosta.
QuoteKansainvälistä suojelua saaville asetettu viiden vuoden määräaika, jonka kuluttua he voivat saada pitkään oleskelleen ulkomaalaisen aseman, alkaa uudelleen alusta, jos henkilö tavataan jäsenvaltiosta, jossa hänellä ei ole oikeutta oleskella
QuoteKäyttöön otetaan suojeluaseman pakollinen uudelleentarkastelu, jotta voidaan ottaa huomioon esimerkiksi lähtömaan tilanteen muuttuminen tavalla, joka voi vaikuttaa suojelutarpeeseen
QuoteVarmistetaan, että turvapaikanhakijat pysyvät viranomaisten ulottuvilla ja estetään heitä pakenemasta antamalla jäsenvaltioille mahdollisuus määrätä turvapaikanhakijat asumaan tietyssä paikassa tai ilmoittautumaan viranomaisille säännöllisesti. Jos hakija ei noudata velvollisuutta asua tietyssä paikassa ja on olemassa pakenemisen vaara, jäsenvaltiot voivat turvautua säilöönottoon
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

internetsi

Vaikka tuollaiset hakattaisiin EU:n sääntöihin, niin ei se merkitse yhtään mitään. Nytkin EU:n Dublin sopimus on voimassa paperilla, mutta silti Torniosta lappasi 30 000 geelitukkaa läpi.

Vaikka tuollaiset laitettaisiin paperille, niin niiden rikkomista ei seuraa mitään. Eli siis jos EU-pykälän mukaan joku geelitukka pitäisi palauttaa jonnekin, koska niin ollaan sovittu, mutta Suomi ei palauta, niin ei siitä mitään santioita ole luvassa.

Ja sitten vielä se, että jossakin vaiheessa ihmisoikeustirehtöörit sanovat, että vain vaikka mitä olisi paperilla, niin ei saa palauttaa ketään minnekään.
Lohjan persut

JKN93

EU:n Yhteinen turvapaikka/pakolaispolitiikka on tulossa hallitsemattomasta hallituksi ja laittomasta lailliseksi maahanmuutoksi EU:n"uudelleensijoittamisohjelmalla";
YK:n Resettlement-systeemiä ajetaan/tavoitellaan nyt myös EU:hun(lisää liittovaltio kehitystä ja sitoutumista,tulee maakohtaiset vuosikiintiöt jne...).Käytössä mm.USA:ssa ja Kanadassa.Malli on selvästi kopioitu.
Lisätietoja: http://www.unhcr.org/resettlement.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Third_country_resettlement
EU:n suvakit tätä ajaa myös: http://www.resettlement.eu/

http://ec.europa.eu/news/2016/07/20160713_en.htm
(Vapaa konekäännös)
Uudistukset valmiiksi yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän

Tänään komissio on saanut kattavan vastauksen alalla maahanmuutto- ja turvapaikka ehdotti yhteistä EU: n uudelleensijoittamisohjelman Framework, ja arvioi viimeaikaisesta kehityksestä viisumien vastavuoroisuutta kanssa Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Tänään komissio on hyväksynyt uuden lainsäädäntöpaketin loppuun kattavan vastauksen alalla maahanmuutto- ja turvapaikka .

Uudistaminen Yhteinen eurooppalainen turvapaikkajärjestelmä

Jatkona sitoutumisensa siirtyä kohti inhimillisempää, oikeudenmukainen ja tehokas eurooppalaista turvapaikkapolitiikkaa , ja ensimmäiset uudistusehdotuspaketin yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän 4. toukokuuta 2016 College hyväksyi tänään  kolme uutta lainsäädäntöehdotusta:

- Ehdotus  yhtenäistää nykyisten sekalaisten turvapaikkamenettelydirektiiviä kaikissa jäsenvaltioissa ja luo todellisen yhteinen menettely, mikä poistaa kannustimet turvapaikkashoppailun ja toissijaista siirtymistä jäsenvaltioiden välillä.

- Ehdotus yhtenäisten standardien tunnustamista henkilöiden suojelun tarpeessa ja myönnettyjen oikeuksien kansainvälistä suojelua saavien

- Ehdotus yhdenmukaistamiseksi edelleen vastaanotto-olosuhteiden EU, jotta varmistetaan, että hakijoiden kohtelu on arvokas koko EU mukaisesti perusoikeuksia ja lasten oikeuksia, ja pienentää toiseen.

Kaikki elementit vankka, yhtenäinen ja integroitu yhteistä eurooppalaista turvapaikkajärjestelmää ovat nyt pöydällä. On antelias haavoittuvimpia ja tiukka kohti mahdollisen väärinkäytön , kunnioittamalla perusoikeuksia.

EU: n yhteinen uudelleenasutusasioista Framework

Jatkona olevansa sitoutunut parantamaan laillisia teitä kolmansista maista EU: hun , ja siirtymässä kohti onnistunut lähestymistapa kansainvälistä suojelua EU: ssa, komissio ehdottaa myös jäsennetty EU: n uudelleensijoittamisohjelman Framework,

Se luo yhteisen joukko vakio valintamenettelyt uudelleensijoittamista ehdokkaiden ja yhteinen suojeltu henkilöille uudelleensijoitetuille EU tehostaa ja paremmin keskittää Euroopan uudelleensijoittaminen tulevaisuudessa. Näin varmistetaan hallittu ja turvallinen polkuja EU henkilöille, jotka tarvitsevat kansainvälistä suojelua, jonka tarkoituksena on asteittain vähentää kannustimia epäsäännöllinen saapuville. Tukeakseen jäsenvaltioiden uudelleensijoittaminen ponnistelut kohdennettuja EU: n järjestelmien, komissio antaa € 10.000 EU: n budjetin jokaiselle henkilölle uudelleensijoitettua.

Tilannekatsaus Relocation ja uudelleenasutusasioista

Tänään komissio on myös esittänyt "Viides raportti siirtäminen ja uudelleensijoittamista", joka osoittaa, että on olemassa jonkin verran merkittävää edistystä ja että järjestelmä alkaa toimia . Mutta tarvitaan lisätoimia.

Kaikkiaan 3056 ihmistä on siirretty (2213 Kreikasta ja 843 Italiasta)

Kaikkiaan 8268 ihmistä on uudelleensijoitettua alle uudelleensijoittamisohjelma 20. heinäkuuta 2015 lähinnä Turkista, Libanonissa ja Jordaniassa.

Kaikkiaan 802 syyrialaiset ovat uudelleensijoitettavaa Turkista ey alle EU-Turkki Statement of 18 maaliskuu 2016.

Lopuksi komissio on kartoittanut viimeaikaisesta kehityksestä viisumien vastavuoroisuutta Yhdysvaltojen ja Kanadan ja vahvistettiin seuraavat vaiheet . Se vahvisti tavoitteenaan saavuttaa täysi vastavuoroinen viisumivapaus.

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-2434_fi.htm

Lailliset maahanmuuttoväylät: Komissio ehdottaa EU:lle yhteistä uudelleensijoittamiskehystä


Euroopan komissio on tänään tehnyt ehdotuksen EU:n uudelleensijoittamiskehyksestä. Sillä pyritään yhteiseen uudelleensijoittamispolitiikkaan, jonka turvin kansainvälistä suojelua tarvitsevat henkilöt pääsisivät Eurooppaan hallitusti turvallisia väyliä käyttäen.

Euroopan komissio on tehnyt tänään ehdotuksen EU:n uudelleensijoittamiskehyksestä. Sillä pyritään yhteiseen uudelleensijoittamispolitiikkaan, jonka turvin kansainvälistä suojelua tarvitsevat henkilöt pääsisivät Eurooppaan hallitusti turvallisia väyliä käyttäen. Ehdotus on osa komission käynnistämää Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistusta. Se liittyy pitkän aikavälin politiikkaan, jolla pyritään parantamaan muuttoliikkeen hallintaa Euroopan muuttoliikeagendan mukaisesti. Se edistää myös komission 7. kesäkuuta esittämän, yhteistyötä yksittäisten lähtö- ja kauttakulkumaiden kanssa koskevan tuloskeskeisen kumppanuuskehyksen täytäntöönpanoa.

Komission ensimmäinen varapuheenjohtaja Frans Timmermans totesi, että EU:n on tehostettava yhteisiä toimia kansainvälisen suojelun tarjoamiseksi muun muassa uudelleensijoittamalla pakolaisia EU:hun turvallisella ja hallitulla tavalla. "Tähänastiset toimet ovat tuottaneet jonkin verran tulosta, mutta tänään ehdotettujen uusien menettelyjen ansiosta komissio voi tehdä varhaisessa vaiheessa yhteistyötä jäsenvaltioiden kanssa niiden toimien kokoamiseksi yhteen, jolloin saadaan parempia tuloksia. Jäsenvaltiot päättävät, paljonko uudelleensijoitettavia ne vastaanottavat vuosittain, ja ne saavat EU:n talousarviosta tukea päätöstensä toteuttamiseen. Tämä on tehokas tapa, jolla EU voi kantaa kollektiivisen vastuunsa ja osoittaa solidaarisuutta EU:n ulkopuolisia maita kohtaan auttamalla niitä selviytymään sotaa ja vainoa pakenevien suurista joukoista."

Muuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaavan komissaarin Dimitris Avramopoulosin mukaan ehdotus on merkittävä edistysaskel laillisten väylien järjestämiseksi, jotta suojelun tarpeessa olevat ihmiset pääsevät turvallisesti EU:hun. "Se on olennainen osa laajempaa pyrkimystä varmistaa, että suojaa saavat ne, jotka sitä tarvitsevat, vähentää laittoman maahanmuuton houkuttimia ja suojella maahanmuuttajia salakuljetusverkostojen hyväksikäytöltä ja vaarallisilta matkoilta Eurooppaan pääsemiseksi. Pysyvä kehys ja yhdenmukaistetut käytännöt nopeuttavat menettelyjä, jolloin EU:n yhteisiä uudelleensijoittamissitoumuksia voidaan asteittain lisätä. EU avaa sillä laillisen väylän, kun taas laiton väylä pyritään sulkemaan."

Tämänpäiväinen ehdotus tarjoaa yhdenmukaiset ja pysyvät puitteet uudelleensijoittamiselle koko EU:n alueella. Vaikka jäsenvaltiot päättävät jatkossakin, paljonko uudelleensijoitettavia ne vastaanottavat vuosittain, EU saa enemmän aikaan koordinoimalla kansallisia toimia ja toimimalla kokonaisuutena. Kehys pannaan täytäntöön neuvoston hyväksymillä vuotuisilla EU:n uudelleensijoittamissuunnitelmilla. Käytännön toteutus tapahtuu komission laatimien kohdennettujen EU:n uudelleensijoittamisohjelmien avulla. Vuotuisissa uudelleensijoittamissuunnitelmissa määritellään väljästi ne maantieteelliset alueet, joista henkilöitä sijoitetaan uudelleen, sekä seuraavana vuonna uudelleensijoitettavien henkilöiden enimmäismäärä sen perusteella, kuinka paljon jäsenvaltiot ja Schengenin säännöstöön osallistuvat maat ovat ilmoittaneet voivansa vastaanottaa.

EU:n uudelleensijoittamiskehyksessä vahvistetaan kriteerit, joiden perusteella määritellään ne alueet tai kolmannet maat, joista henkilöitä sijoitetaan uudelleen. Niitä ovat esimerkiksi kolmansissa maissa oleskelevien kansainvälistä suojelua tarvitsevien määrät, EU:n yleiset suhteet kolmansien maiden kanssa sekä kolmansien maiden EU:n kanssa tekemä yhteistyö turvapaikka- ja maahanmuuttoasioissa, joihin kuuluvat muun muassa näiden maiden oman turvapaikkajärjestelmän kehittäminen sekä laittomaan maahanmuuttoon, takaisinottoon ja palauttamiseen liittyvä yhteistyö.

Uudelleensijoittamiskehyksessä määritetään yhteiset vakiomenettelyt uudelleensijoitettavien valitsemiseen ja tapausten käsittelyyn. Kehyksessä vahvistetaan myös yhteiset kriteerit sille, keitä EU:n kohdennetuissa uudelleensijoittamisohjelmissa voidaan valita uudelleensijoitettaviksi, ja kriteerit, joiden perusteella ehdokkaita voidaan sulkea pois. Lisäksi siinä määritetään käytettävä uudelleensijoittamismenettely (tavallinen tai nopeutettu menettely).

Komissio tukee jäsenvaltioita kohdennettujen EU:n ohjelmien mukaisessa uudelleensijoittamisessa EU:n talousarviosta 10 000 eurolla jokaista uudelleensijoitettua henkilöä kohden. Varat otetaan EU:n turvapaikka-, maahanmuutto- ja kotouttamisrahastosta (AMIF). Unionin talousarviosta ei tueta uudelleensijoituksia, jotka tapahtuvat uudelleensijoittamiskehyksen ulkopuolella.


JKN93

EU:n tavoite on keskitetty,yhteinen,pysyvä ja jatkuva pakolaisten siirtämisen ja uudelleensijoittamisen järjestelmä.
Nämä tähän mennessä siirretyt on vasta pientä aloittelua tulevaisuutta ajatellen,jolloin saadaan koko siirtelykoneisto kunnolla käyntiin...

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-2435_en.htm
(konekäännös)
Euroopan komissio - Lehdistötiedote

Siirtäminen ja Uudelleensijoittaminen: positiivinen suuntaus jatkuu, mutta lisätoimia tarvitaan

Bryssel, 13 heinäkuu 2016

Tänään komissio antoi viimeisimmän tilanneselvityksen EU: n hätä siirtäminen ja uudelleensijoittamista järjestelmiä, arvioimalla toimet viime kuussa.

Tänään komissio antoi viimeisimmän tilanneselvityksen EU: n hätä siirtäminen ja uudelleensijoittamista järjestelmiä, arvioimalla toimet viime kuussa. Myönteinen kehitys havaittu viime raportissa on jatkettu jäsenvaltioiden lisäämässä pyrkimyksiä molemmin siirtäminen ja uudelleensijoittamista. Siirtäminen on jatkunut lisääntynyt kohosi edellisen kuukauden ylimääräinen 776 henkilöille siirrettiin lähtien 14. kesäkuuta. Kokonaismäärä uudelleensijoituksilla Kreikassa ja Italiassa on nyt 3056. Muita tärkeitä saavutuksia on tehty myös osalta uudelleensijoittaminen, jossa 8268 ihmistä uudelleensijoitettujen toistaiseksi sovitusta 22504 mukaisesti heinäkuu 2015 järjestelmää ja yhteensä 802 Syyrian uudelleensijoitettujen pakolaisten Turkista alle EU-Turkki Statement. Kuten saapuvat Kreikassa pysyvät alhaisina täytäntöönpanon vuoksi EU: n ja Turkin Statement ja vuodenaikojen saapuvat alkaneet Italiassa, komissio nyt kehottaa jäsenvaltioita jatkamaan ja vahvistamaan toimiaan pohjalta rohkaisevia tuloksia viime kuukausina, kuten toisti Eurooppa-neuvoston 28. kesäkuuta .

Komissaari Migration, sisäasioista, kansalaisuus Dimitris  Avramopoulos  sanoi:  "Olen tyytyväinen kasvoi ponnistelut jäsenvaltioiden viime kuukausina siirtäminen ja uudelleensijoittamista. Tämä on todellinen osoitus eurooppalaisesta solidaarisuudesta toiminnassa, joka tulee lisäksi valtava ponnistelut jäsenvaltioiden vastaanottamaan ja isäntä yli 1,2 miljoonaa turvapaikanhakijoita vuonna 2015 yksin. kymmeniä tuhansia pakolaisia ​​Kreikassa odottavat muualle ja saapuvat pysyi korkealla tasolla Italiassa, tämä myönteinen suuntaus on jatkettava ja vahvistui. komissio tukee edelleen jäsenvaltioita kaikin keinoin edelleen nopeuttaa täytäntöönpanoa siirtäminen ja uudelleensijoittamista järjestelmät. EU uudelleenasutusasioista Framework ehdotamme tänään pyritään vahvistamaan kykyämme uudelleensijoittaa ihmisiä, jotka tarvitsevat kansainvälistä suojelua tarjoaa yhteisen eurooppalaisen lähestymistavan kanssa yhdenmukainen menettely uudelleensijoittamista EU: ssa. "

Siirtäminen

Katsauskaudella välillä 14/06-11/7 määrä siirrot kasvoi ylimääräisellä 776 henkilöt siirretään muualle, säilyttäen korotettua nähtävissä edellisellä tilikaudella. Tämä tuo henkilöiden kokonaismäärä siirrettiin 3056 (2213 Kreikasta ja 843 Italiasta), Kroatian on osallistunut järjestelmään ensimmäisen kerran. Vaikka tämä merkitsee myönteisesti ja osoittaa, että jäsenvaltiot tehostavat toimiaan, se on edelleen kaukana komission ehdottamaa tavoitetta muuttamisesta 6000 ihmistä kuukaudessa. Jäsenvaltiot eivät vielä täytä sitoumuksia tehdyt neuvoston päätökset siirtäminen.

Vauhti siirtäminen siirtoja Kreikasta lisääntyi katsauskaudella, erityisesti lisääntyneen sitoutumista useiden jäsenvaltioiden ja lisäsi kapasiteettia Kreikan turvapaikka palvelun käsitellä siirtäminen pyyntöihin. Kuitenkin siirtäminen päässä Italiasta väheni ja pysyi erittäin alhaisella tasolla verrattuna jatkuvasti suuren määrän potentiaalisia hakijoita siirtäminen saapuvia Italiassa.
Komissio kehottaa jäsenvaltioita lisäämään toimiaan, erityisesti mitä tulee ilman huoltajaa tuleville alaikäisille ja noudattamaan täysin sitoumuksiaan ja velvollisuutensa neuvoston päätösten siirtäminen. On tärkeää, että kaikki jäsenvaltiot muuttamaan aktiivisesti ja säännöllisesti sekä Italiassa ja Kreikassa.

Uudelleensijoittaminen

Perustuen saatujen tietojen osallistuvien valtioiden, 8268 henkilöt olivat sijoittaneet uudelleen 11 heinäkuu 2016 alle uudelleensijoittamisohjelma 20. heinäkuuta 2015 lähinnä Turkista, Libanonissa ja Jordaniassa. Ne on vastaanottanut 20 asettautuvat uudelleen (Itävalta, Belgia, Tsekin tasavalta, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa, Islanti, Irlanti, Italia, Liechtenstein, Latvia, Liettua, Alankomaat, Norja, Portugali, Espanja, Ruotsi, Sveitsi ja Yhdistynyt kuningaskunta).

Määrä resettlements Turkin alle EU-Turkki Statement jatkoi kasvuaan katsauskaudella (14 06-11 07) kuin jäsenvaltiot arvioinut ehdokkaita niille lähettämiä Turkin kautta Yhdistyneiden kansakuntien pakolaisjärjestö (UNHCR). Koska 04 huhtikuu 2016, yhteensä 802 syyrialaiset ovat uudelleensijoitettavaa Turkista EU, mukaan lukien 291 Edellisen kertomuksen jälkeen, ja jäsenvaltioiden määrä aktiivista osallistumista järjestelmään on myös lisääntynyt. Edellisen tilannekatsauksen lisäksi Suomessa, Saksa, Liettua, Alankomaat, Ruotsi, Italia, Luxemburg ja Portugali, resettlements nyt tapahtunut myös Latviaan ja Espanjassa.

Pysyvä EU uudelleenasutusasioista Framework ehdotettu tänään luoda yhteiset joukko vakio valintamenettelyt uudelleensijoittamista ehdokkaiden ja yhteinen suojeltu henkilöille uudelleensijoitetuille EU tehostaa ja paremmin keskittää Euroopan uudelleensijoittaminen tulevaisuudessa.


Java

Ja Suomi ykkösenä sisäisissä siirroissa, hyvä me!!!! :facepalm:
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Micke90


J.M

Tsekin presidentti on antanut pelolle vallan.

QuoteCzech president calls for TOTAL BAN on refugees to prevent 'barbaric attacks'

CZECH President Milos Zeman has called for a total ban on migrants and refugees entering his country to prevent Islamist attacks.


He said allowing even one refugee into the country was too high a risk in the wake of attacks in Germany and France.

Zeman, an outspoken critic of immigration, even opposed plans to allow 80 asylum seekers fleeing the war in Syria from settling there.

He said: "Our country simply cannot afford to risk terrorist attacks like what occurred in France and Germany.

"By accepting migrants we would create fertile ground for barbaric attacks."

[naps]

Eastern European nations have been the most vocal in opposing mass migration from the Middle East and Africa.

Hungary will hold a referendum on October 2 to ask its citizens whether they accept an EU quota system to re-distribute asylum seekers.

[naps]

Neighbouring Slovakia has sought to defy the EU system by declaring it will not take a single refugee from Turkish camps.

Michaela Paulenova, spokeswoman for the Slovak Ministry of Interior, said: "We will not accept any refugees based on the agreement between EU and Turkey that has so far been agreed.

"Our condition is that the people need to have valid travelling documents before we can accept them."

Express 02.08.2016

Jos Itä-Euroopan johtajilta kysytään, EUn sanelema taakanjakosysteemi ei ole kovin kovassa huudossa.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

qwerty

Quote from: J.M on 02.08.2016, 23:29:00
CZECH President Milos Zeman

Nippelitieto. Hän on puoluekannaltaan SDP !!!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

J.M

Quote from: qwerty on 02.08.2016, 23:59:17
Quote from: J.M on 02.08.2016, 23:29:00
CZECH President Milos Zeman

Nippelitieto. Hän on puoluekannaltaan SDP !!!

Demareita on näemmä moneen lähtöön...
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo