News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Hermit

Mistä vetoa - kun tämä nuijitaan läpi,  huomataan yllättäen että ne gps-laitteet on jo valmiina ja ne voidaan asentaa aitoihin saman tien. Jorman paja on suunnitellut ja toteuttanut tarvittavat laitteet ja ohjelmistot kaikessa hiljaisuudessa ja rahastus voidaan aloittaa heti.

Vaimo bongasi aamun uutisista, että pensan hinta nousee. Laitteen myötä verotusta voidaan laskea takaisin nykytasolle.
Anta caickien cuckien cuckia waan.
- Ganander

Larva

"Autoilun kustannukset eivät nouse."

Eivät tietenkään. Eihän sähkön hintakaan noussut.  :roll:
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Sydämistynyt

Quote from: Hermit on 28.12.2016, 07:40:57
Mistä vetoa - kun tämä nuijitaan läpi,  huomataan yllättäen että ne gps-laitteet on jo valmiina ja ne voidaan asentaa aitoihin saman tien. Jorman paja on suunnitellut ja toteuttanut tarvittavat laitteet ja ohjelmistot kaikessa hiljaisuudessa ja rahastus voidaan aloittaa heti.

Vaimo bongasi aamun uutisista, että pensan hinta nousee. Laitteen myötä verotusta voidaan laskea takaisin nykytasolle.

Ja miljonääri-ministeriemme yrittäjäsukulaisilla on tuntuvat osakeomistukset noita härpäkkeitä toimittavissa firmoissa, mikä tietysti äärimmäisen loukkaantuneina ja julmistuneina kiistetään, kun ko. sukulaisiakaan ei olla tavattu vuosiin...

Fiftari

QuoteTutkija varoittaa autojen satelliittipaikannuksen riskeistä: "Selviää heti, missä asuu ja missä käy töissä"

VTT:n erikoistutkija ihmettelee, miksi toimivaa nykyjärjestelmää täytyy muuttaa.

Ilta-Sanomat uutisoi huhtikuussa Liikenne- ja viestintäministeriön selvityksestä, miten teiden käytöstä tulevaisuudessa voitaisiin laskuttaa. Tiemaksut ovat osa hallituksen laajaa liikenteen uudistusta.

Keväällä ministeriöllä oli tutkittavanaan kolme mobiiliverkkoon perustuvaa maksutapaa. Selvitystyö oli vasta alussa ja päätöksiä maksujärjestelmien eteenpäin viennistä oli tarkoitus tehdä aikaisintaan syksyllä 2017.
-----
Hallitus suunnittelee, että valtion tiet, rautatiet ja meriväylät yhtiöitettäisiin. Samalla autoverosta, ajoneuvoverosta ja polttoaineverosta luovuttaisiin. Tilalle otettaisiin käyttöön tienkäyttömaksut. Nykyisten suunnitelmien mukaan liikenneverkkoyhtiön on tarkoitus aloittaa toimintansa jo 1.1.2018.

VTT:n erikoistutkijan Ari Virtasen mielestä hallituksen aikataulu on aivan liian tiukka.

– Yhtiö voidaan varmaan muodostaa vuodessa, mutta se ei riitä 2,5 miljoonan henkilöauton varustamiseen paikannus- ja modeemiyhteydellä. Kestävätkö teleoperaattoreiden verkot, kun yhtäkkiä tulee 2,5 miljoonaa liittymää lisää? Virtanen kysyy.
-----
Autojen paikannukseen perustuvissa väylänkäyttömaksuissa on myös tietoturvaan ja yksityisyydensuojaan liittyviä riskejä.

– Olemme tehneet VTT:llä kokeita, joissa olemme käyttäjien luvalla seuranneet heidän liikkeitään. Sieltä selviää heti, että missä asuu, missä käy töissä ja missä kaupassa, vaikka kuinka yrittäisi anonymisoida tietoja. Jollain yhtiöllä sitten olisi kaikki nämä tiedot.

Iltasanomat loput linkistä
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Tabula Rasa

Quote from: salla on 27.12.2016, 22:59:23
Quote from: Tabula Rasa on 27.12.2016, 22:03:56
Meillä on käytön mukaan laskuttava vero. Sitä kutsutaan polttoaineveroksi. Jos puhutaan taas sähköautomarginaalista niin ei ole ensimmäistäkään perustetta miksi tuon pitäisi olla reaaliaikainen. Katsotaan ajokilometrit katsastuksessa ja laitetaan ajoneuvoveron kylkeen lisähintaa sähkölle niin paljon kuin iletään. Kerran vuodessa laskutettava toimii tasan yhtä hyvin.

Kyllähän energiaverossa on korottamisen varaa vaikka kuinka. Sähkölle vaan 10 snt/kWh veroa ja homma on siinä.

Kalliimpi energiahan se on suomeen teollisuuden hankkimisen kannalta suoranainen vetovoimatekijä. Toki yhtä lailla maailman kalleimpiin lukeutuva polttoaine kun venäjän rekat rallaa jollain yli tuplasti halvemmalla dieseleillä. Kotimaiset kuljetusyritykset halutaan ilmeisesti kaataa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

MiljonääriPlayboy

#515
Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 02:27:42
Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 02:21:01
Odotan että joku perussuomalaisten  kansanedustaja tulee kertomaan että ei ole totta tämä uutinen ja että he eivät ole tällaisessa hölmöydessä mukana.
;D ;D ;D

Emmekö me muka kaikki odota edes jotain merkkiä? Taivaalle olen tähystellyt.

Taidat katsella väärään suuntaan. Sitten kun jonkun tulivuoren laava yhtäkkiä tärähtää umpijäähän, niin lähestytään sitä hetkeä, jolloin Persut uskaltavat keikuttaa MS PersKekoa edes hitusen. Siihen voi tosin mennä vielä aikaa..  :roll:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Uuno Nuivanen

KeKolla on pikku kiire toteuttaa kaikki hulluudet, romahduspersujen pudottua hallitusveneestä seuraava apupuolue ei ehkä olekaan ihan yhtä jees-jees.

Ari-Lee

Quote from: Fiftari on 28.12.2016, 06:58:49
Jos meinaavat jotain gps-härveliä seurantaan niin sehän liikkuu satelliitin mukaan vaikka olisi paikallaan. Tulee vähän systeemille hintaa. Mutta heittää ajossa kupariverkosta tehty kuori gps antennin päälle niin vehje ei ota yhteyttä mihinkään. Katsastukseen pois.

Kuten jo totesin tämä ei toimi, koska matkamittarin ja seurantalaitteen kilometrierotus. Ne eivät saa poiketa toisistaan paljoa. Tahallisuus havaitaan katsastuksessa ja tulee rutkasti lisälaskua.


Kuinka meinaavat hoitaa ulkomailla rekisteröidyn auton seurannan ja rahastuksen?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mr.Reese

Siinäpä tulee sanktiota sitten ...tana. En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan. Mieluummin mennään tiilenpäitä lukemaan.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Spesialisti

Timppa haluaa kyysäystä Audin takapenkillä kauden loppuun, ei mitään väliä vaikka SMPPS katoaisi puoluekartalta kokonaan.  Berner ja muut tuholaiset saavat huseerata aivan vapaasti jos se pallilla pysymistä edellyttää.

orientexpressen

Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Ari-Lee

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 11:42:28
Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?

Ei se siihen rajoitu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Echelon
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Golimar

QuoteMaanantaina suomalaisia autoilijoita raivostuttivat uudet tiedot autojen satelliittivalvontaa valmistelevasta Jorma Ollilan johtamasta työryhmästä. Ryhmä kaavailee pääosaan Suomea peräti 6,8 sentin kilometrimaksua, jonka rahastus siis perustuisi satelliittivalvontaan. Käytännössä maksu - jos se toteutuisi - tarkoittaisi keskivertoauton verorasituksen moninkertaistumista.

Liikenneministeriön into uuden huippukalliin valvontajärjestelmän rakentamiseen on ihmetyttänyt. Kyse ei ole kuitenkaan vain liikenneministeriöstä. Asiaa lobbaa joukko suomalaisia suuria ja pieniä yrityksiä, jotka ilmeisesti uskovat pääsevänsä tienaamaan järjestelmän avulla.

Eilen ryhmä lähetti tiedotteen. Ryhmän ovat alkujaan perustaneet Pohjola, Aplicom, Nokia, Destia ja Helpten. Myöhemmin siihen on liittynyt Taipale Telematics.  Ryhmää kutsutaan PANDA-yhteistyöryhmäksi.

Pohjola, Nokia ja Destia ovat suuria ja kaikkien tuntemia. Ainakin Nokialla on sopivaa teknologiaa tarjolla ja tarve uusille miljardibisneksille.

Aplicom, Helpten ja Taipale Telematics ovat pieniä yrityksiä, jotka ovat kehittäneet autojen älylaitteita ja ohjelmistoja tai esimerkiksi sähköisiä ajopäiväkirjoja. Yhteinen tavoite on siis saada satelliittivalvonta lobatuksi päättäjille, jotta yritykset pääsevät mukaan rahastamaan.

Miljardihanke

Ollilan työryhmä ei ole ottanut kantaa siihen, paljonko järjestelmä tulisi maksamaan. Eri arvioiden mukaan hinta olisi miljardin euron kahta puolta. Se olisi siis todellinen lottovoitto järjestelmän toimittajille ja ylläpitäjille.

Ryhmä yrittää tiedotteellaan vakuuttaa, että satelliittivalvonnasta olisi hyötyä muillekin kuin järjestelmän myyjille.

"Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella", maanitteli Aplicomin toimitusjohtaja Vesa Helkkula tiedotteessa.

Tiedote väläyttelee autojen etähuoltopalveluita, eco-ajamispalveluita, hätäkutsuja ja liikennetiedotteita, joita järjestelmä voisi välittää.

Esimerkit eivät ihan vakuuta.

Jos kuljettaja saa satelliitin kautta tiedon siitä, että ankarasti kaasuttaminen on epäekologista, hän siis ryhmän aivoitusten mukaan hyväksyisi myös satelliittirahastuksen. Saman tiedon osaa kyllä kertoa kaikissa autoissa oleva ajotietokonekin ihan ilman satelliittiyhteyttä.

Ja miten ihmeessä nykyauton ihan oikeasti voisi etähuoltaa satelliitin kautta, kun vikojen etsintä tuntuu olevan vaikeaa silloinkin, kun auto on järeällä piuhalla kiinni merkkihuollon testerissä?

Varmistaakseen yleisen hyväksynnän, tiedote siteeraa kaikkien suomalaisten autoilijoiden "rakastamaa" autoverovirkamiestä Heikki Kuitusta.

"Olemme saaneet erittäin tärkeää taustatietoa valmistelutyöhömme yhteistyössä Panda-ryhmän kanssa", Kuitunen toteaa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen-satelliittivalvonnalla-tahtoo-rahastaa-salaperainen-suomalainen-panda-ryhma-3358714

Nuivanlinna

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 11:42:28
Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?

Googlen ja Facebookin käyttö on esim. työmatka-autoilijalle täysin vapaaehtoista.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

2nd_generation_refugee

Tähän sim'mi valvontaan kuulunee myös tämä toinen hallituksen esitys:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yle-auton-omistaja-on-vastuussa-ylinopeuksista-jos-hallituksen-sakotusuudistus-toteutuu-24167667/
Eli teknisesti valvottaisiin autoa kokoajan ja jos näyttöä ylinopeudesta, niin sakkolappu omistajalle.
Olemme jo lähes täydellisesti Orwellin "tulevaisuudessa".
Iso Kiitos Persut. JH-a ja Turkkila voisi tietenkin kommentoida, mutta kun lienee kielletty jyrkästi.
"Suomalaisuus on hyvä kulttuuri suomalaisille"
Ei evakko vaan Karjalan pakolainen, vrt. Palestiinian pakolainen.

Nuivanlinna

Quote from: 2nd_generation_refugee on 28.12.2016, 11:59:59
Tähän sim'mi valvontaan kuulunee myös tämä toinen hallituksen esitys:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yle-auton-omistaja-on-vastuussa-ylinopeuksista-jos-hallituksen-sakotusuudistus-toteutuu-24167667/
Eli teknisesti valvottaisiin autoa kokoajan ja jos näyttöä ylinopeudesta, niin sakkolappu omistajalle.
Olemme jo lähes täydellisesti Orwellin "tulevaisuudessa".
Iso Kiitos Persut. JH-a ja Turkkila voisi tietenkin kommentoida, mutta kun lienee kielletty jyrkästi.

Vautsi, tämähän vapauttaisi poliisien resursseja nopeusvalvonnasta vihapuheen torjuntaan.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Mehud

Ministeriöiden kansalaisvastaisuus on yleisesti tarkastellen lisääntynyt. Ministeriöiden "lypsylehmä"-ajattelu on yleistynyt, koska kyvyt eivät riitä talouskasvun luomiseen. Leikkaamalla ja verottamalla saadaan rahaa valtionkassaan, ilman pätevyyttä ja siksi politiikka on hallituksen näköistä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: 2nd_generation_refugee on 28.12.2016, 11:59:59
Tähän sim'mi valvontaan kuulunee myös tämä toinen hallituksen esitys:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yle-auton-omistaja-on-vastuussa-ylinopeuksista-jos-hallituksen-sakotusuudistus-toteutuu-24167667/
Eli teknisesti valvottaisiin autoa kokoajan ja jos näyttöä ylinopeudesta, niin sakkolappu omistajalle.
Olemme jo lähes täydellisesti Orwellin "tulevaisuudessa".
Iso Kiitos Persut. JH-a ja Turkkila voisi tietenkin kommentoida, mutta kun lienee kielletty jyrkästi.

Lainaan itseäni aamun tunneilta:

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 02:11:49
Puoli vuotta ja jo on uudet laitteet markkinoilla ja markkinat tässä valmiiksi lobattu. Lisänä nopeuden valvonta. Jos toistamiseen on liikkunut väliä A-B liian nopeasti rajoituksiin nähden voidaan sakottaa ja kortti hyllyttää. Näinhän tämä kehittyy kun sitä ministerit alkavat kehittämään. Tällä hetkellä on vielä toistaiseksi näytettävä toteen kuskin identiteetti valokuvaamalla. Ei mene enää kauan kun sakot lankeavat ajoneuvon omistajalle. Perkeleestä tämä suunnitelma.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Uuno Nuivanen

Quote from: Mehud on 28.12.2016, 12:03:22
Ministeriöiden kansalaisvastaisuus on yleisesti tarkastellen lisääntynyt. Ministeriöiden "lypsylehmä"-ajattelu on yleistynyt, koska kyvyt eivät riitä talouskasvun luomiseen. Leikkaamalla ja verottamalla saadaan rahaa valtionkassaan, ilman pätevyyttä ja siksi politiikka on hallituksen näköistä.

Paitsi että ei enää juurikaan saada, sillä maidontuotanto on ehtymässä liiallisen lypsämisen ja ravinnonpuutteen seurauksena.

toumasho

Jos jotain positiivista hakee, niin Suomi on tällä menolla varmasti ensimmäinen maa maailmassa, jossa lentävät autot tulevat käyttöön. Ne kun ovat tällä verotuksella pian halvempia käyttää kuin maanpintaa pitkin liikkuvat autot.  Jossain vaiheessa joku tekee henkilökohtaisen kopterin, vaikkapa tämän Nasan Puffinin, ja alkaa myydä sitä kymppitonnilla tai halvemmalla. Silloin tämä auto+tieverotus romahtaa vuoden sisällä.

Toki valtion ja verottajan reagointi on kieltää moiset lentohärvelit. Tai laittaa niihin sellaiset lupavaatimukset, vaikka laite olisi täysin autonominen tekoälyn ohjaama lentopeli, että kukaan normikansalainen ei sellaista kykene ottamaan käyttöön.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Lalli IsoTalo

Quote from: Ari-Lee on 27.12.2016, 23:02:57
Kuinka tästä tuli näin paska maa?

Siten, että:
- kepu peittää aina,
- kokoomus on täynnä federaatiobroilereita,
- demarit ovat alhaisemmista matelijoista limaisimpia,
- vihreät ja vasemmisto ovat Soroksen maksettuja agentteja, ja
- persuille käy ihan kaikki kulttuurimarxilaisuus mitä kukaan ikinä keksiikään ehdottaakaan
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Fiftari

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 02:11:49
Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 02:00:46
Ajokilometrit saa katsastuksen yhteydessä ja ihan ilman mitään ajoneuvoihin asennettavia lisukkeita, joten SIM-korttisysteemillä on oltava jokin muu syy. Mikä?

No niiden laitteiden valmistaminen ja lobatut markkinat. Puoli vuotta ja jo on uudet laitteet markkinoilla ja markkinat tässä valmiiksi lobattu. Lisänä nopeuden valvonta. Jos toistamiseen on liikkunut väliä A-B liian nopeasti rajoituksiin nähden voidaan sakottaa ja kortti hyllyttää. Näinhän tämä kehittyy kun sitä ministerit alkavat kehittämään. Tällä hetkellä on vielä toistaiseksi näytettävä toteen kuskin identiteetti valokuvaamalla. Ei mene enää kauan kun sakot lankeavat ajoneuvon omistajalle. Perkeleestä tämä suunnitelma.

Eli jos vuokraat auton ja ajat ylinopeutta niin vuokrafirma maksaa kun sakko tulee sitten joskus.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eisernes Kreuz on 27.12.2016, 23:52:54
Koskahan tosiaan koittaa se päivä, kun hengitysilman käytöstä joutuu maksamaan jollekin yhtiölle?

Päästökauppa = hengitysvero

Quote from: http://jackandolini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2009/12/10/jaa-hyvasti-suomenmaaIlmastosopimus on vain yksi niistä EU:ta taloudellisesti rasittavista velvoitteista joita komissaarit tulevat sopimaan. Vähä vähältä EU muuttuu talousalueeksi, jossa hengitysilmastakin verotetaan (sitähän päästökauppa aktuaalisesti on) ja vieläpä ankarasti. Tätä veroa eivät maksa köyhät (heillä ei ole rahaa), eivätkä rikkaat (he voivat kiertää lait) vaan lasku lankeaa keskiluokan maksettavaksi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Fiftari on 28.12.2016, 06:58:49
Mutta heittää ajossa kupariverkosta tehty kuori gps antennin päälle niin vehje ei ota yhteyttä mihinkään. Katsastukseen pois.

Folion kysyntä kasvaa, kun yhä useampi laite täytyy folioida koska esineiden internet. https://fi.wikipedia.org/wiki/Esineiden_internet
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Ari-Lee

Quote from: Fiftari on 28.12.2016, 12:25:08
Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 02:11:49
Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 02:00:46
Ajokilometrit saa katsastuksen yhteydessä ja ihan ilman mitään ajoneuvoihin asennettavia lisukkeita, joten SIM-korttisysteemillä on oltava jokin muu syy. Mikä?

No niiden laitteiden valmistaminen ja lobatut markkinat. Puoli vuotta ja jo on uudet laitteet markkinoilla ja markkinat tässä valmiiksi lobattu. Lisänä nopeuden valvonta. Jos toistamiseen on liikkunut väliä A-B liian nopeasti rajoituksiin nähden voidaan sakottaa ja kortti hyllyttää. Näinhän tämä kehittyy kun sitä ministerit alkavat kehittämään. Tällä hetkellä on vielä toistaiseksi näytettävä toteen kuskin identiteetti valokuvaamalla. Ei mene enää kauan kun sakot lankeavat ajoneuvon omistajalle. Perkeleestä tämä suunnitelma.

Eli jos vuokraat auton ja ajat ylinopeutta niin vuokrafirma maksaa kun sakko tulee sitten joskus.

Vuokrafirma laskuttaa sen sitten asiakkaaltaan. Valittaa vain voi mutta se maksaa lisää ja lopuksi ulosottomaksu.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mr.Reese

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 11:42:28
Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 11:11:52
En suostu mihinkään isoveli valvoo paskaan.

Et edes siihen, että Google (ja Facebook) rekisteröivät liki kaiken mitä teet netissä mm. eri sivuille asennettujen "palikoidensa" avulla, joista sitten muodostetaan yksityiskohtainen henkilöprofiili sinusta kyseisten yhtiöiden tietokantoihin?
Google ja Facebook ei ole asentamassa gps-seurantaa minun -94 vm Fordiin. Jos niitä himottaa seurata, kuinka luen hommaa, mv:tä, dailymailia ja tajukangasta, niin siitä vaan. Ei vielä ole tulleet hakaristejä ja gestapotakkia myymään.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Chew Bacca

Se hetki lähestyy kun luovun autosta. Tonneittain rahaa per vuosi lakkaa vuotamasta valtiolle. Ajallisesti menetän työmatkailuun jopa 2 tuntia lisää joka päivä, mutta senkin ajan voin vihakirjoitella , ja kun lapset ovat isoja niin kiirekö sinne kotiin on. Kauppareissut polkupyörällä tai maitokärryllä. Kriisin varalta pidän tallissa kilvettömän dieselfarmarin ja muutaman tonkan löpöä. Ei autoa, ei ongelmaa.

Tosin kun lypsävä lehmä on teurastettu, julkisen maksuja korotetaan moninkertaisiksi. Sim kannattaakin laittaa kansalaiselle ihon alle ettei vain kukaan liiku itselleen verotettavaa hyötyä.

Oikeasti tämä simmimalli ei toteudu koskaan. Ruuhkamaksu tulee, verot nousevat, bensa kallistuu, mutta tuo seuranta ei tuota tarpeeksi. Miksi edes mitata ajettuja määriä kun voi lätkäistä blanket-veron jota voi nostaa loputtomiin.

orientexpressen

Quote from: Mr.Reese on 28.12.2016, 12:37:07
Google ja Facebook ei ole asentamassa gps-seurantaa minun -94 vm Fordiin. Jos niitä himottaa seurata, kuinka luen hommaa, mv:tä, dailymailia ja tajukangasta, niin siitä vaan. Ei vielä ole tulleet hakaristejä ja gestapotakkia myymään.

Toisaalta eivät autosi sijaintitiedot yhtään sen todennäköisemmin vuotaisi mihinkään kuin netinkäyttötietosi kyseisten firmojen rekistereistä. Eli miksi siis huolestua vain yhdestä näistä asioista?
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

orientexpressen

Quote from: Nuivanlinna on 28.12.2016, 11:47:47
Googlen ja Facebookin käyttö on esim. työmatka-autoilijalle täysin vapaaehtoista.

Ei autoakaan mikään laki velvoita käyttämään, vaan työmatkan voi hoitaa muillakin keinoin.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.