News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Perustuslakimuutos eduskuntaan 13.9

Started by Velmu, 06.09.2011, 14:57:51

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

Quote from: ukkometso on 19.10.2011, 17:59:08
  Toki taas jotkut kepulaiset maakunassa yrittää puhua toista että oikesti oltiin vastaan.  Tälläistä tämä politiikka vaan on, että enemmistö ei välttämättä aina ole oikessa.

Just näin. Esimerkkinä Paavo Väyrynen, ulkoministerinä oli hakemassa EU-jäsenyyttä ja oli myös Kiviniemen hallituksessa kannattamassa tätä uutta perustuslakia, mutta silti keekoilee EU-kriitikkona.
Ehkäpä tuolla limaisuudella saadaan jokin oman puolueen mies rahakkaampaan virkaan Rysselin käytäville, Suomesta viis.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

AfriCat

Kansanedustajien enemmistö on valitettavasti poliittisia hu......niin, prostituoituja.
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

Velmu

Quote from: Velmu on 15.10.2011, 07:57:11

Arvoisa kansanedustaja

Lähestyn Sinua kirjeitse tällä keskustelufoorumilla koska tiedän, että luet näitä juttuja.
Ensi keskiviikkona eli 19.10 on äänestys perustuslain muutoksesta. Jos lakimuutos menee läpi, ei Suomi ole enää itsenäinen tasavalta.

Tiedän, että puolueesi puheenjohtaja on vaatinut Sinua äänestämään lakimuutoksen puolesta ryhmäkuriin ja muiden puoluejohtajien kanssa tekemiinsä sopimuksiin vedoten. Pyydän Sinua kuitenkin lukemaan tarkoin perustuslain pykälän 29 joka kuuluu näin:
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset".

Jos seuraat puolueesi ja eduskuntaryhmäsi johtajien määräystä ja äänestät JAA, ei vastuu päätöksestäsi silti siirry heille vaan on yksin Sinun. Sinä olet vastuussa päätöksestäsi ja itsenäisyydestä luopumisesta vain ja ainoastaan Suomen kansalle ja äänestäjillesi.

Lakimuutoksen kaatamiseen tarvitaan 67:n kansanedustajan kielteinen kanta. Perustuslaillisten ilmoituksen mukaan heidän ryhmänsä eli 39 edustajaa äänestää perustuslain muutoksen hylkäämiseksi. Vielä puuttuu 28 muuta. Sinun päätöksesi on tärkeä.

Lainaan nyt itseäni, mutta en oikein löydä muutakaan tapaa yrittää vaikuttaa tähän Suomen itsenäisyyden kannalta äärimmäisen tärkeään asiaan.
Laittakaa omille kansanedustajillenne perustuslain pykälää 29 ja siihen lyhyt viesti onko kansanedustaja ymmärtänyt mitä se merkitsee.

Brandöt

Quote from: MoonShine on 19.10.2011, 16:25:24
Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:17:59
Ben Z morkkaa kansalaisaloitetta. Haista itse, Ben.

BZ ennakoi kyllä aivan oikein, 'populistista' aloitetta tulee sinne taloon kohta tuutin täydeltä ja ensimmäiset aiheetkin meni just oikein; pakkoruotsi pois ja sosiaalimaahanmuutto seis.

RKP:n Anna-Maja Henriksson muisti omassa puheenvuorossaan tähdentää sitä, miten kansalaisaloitelakiin merkittäisiin kohta valiokunnan lopullisesta päätäntävallasta sen suhteen, mitä tuodaan eduskunnan käsiteltäväksi ja mitä ei. Näin suojeltaisiin mm. juuri vähemmistökielen asemaa.

Anna-Majan mukaan juuri tämä valiokunta-kohta, ja sen rooli, on merkittävän tärkeä.

Roope

Quote from: Brandöt on 19.10.2011, 20:29:20
RKP:n Anna-Maja Henriksson muisti omassa puheenvuorossaan tähdentää sitä, miten kansalaisaloitelakiin merkittäisiin kohta valiokunnan lopullisesta päätöksestä sen suhteen, mitä tuodaan eduskunnan käsiteltäväksi ja mitä ei.

Kokoomus:

Quote from: Ben ZyskowiczItse koen, että tässä kansalaisaloitteen mahdollistamisessa ja luomisessa on kyse eräänlaisesta näennäisdemokratiasta, ja pelkäänpä, että käytännössä tulemme näkemään, että mitä populistisinta politiikkaa tullaan tekemään puolueiden toimesta tai puolueiden ulkopuolelta sellaisten erilaisten populististen asioiden ajamiseksi poliittiselle agendalle. Siinä vaiheessa, kun tulemme näkemään kansalaisaloitteita pakkoruotsin poistamiseksi, humanitäärisen maahanmuuton rajoittamiseksi ja muiden paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, niin luulen, että innokkuus tähän kansalaisaloitekeinoon kyllä tulee vähenemään.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_55_2011_ke_p_1.shtml#pvuoro53

Quote from: Kimmo SasiKuitenkin olen aika pitkälti edustaja Zyskowiczin kanssa samaa mieltä, että on pelättävissä myöskin tämän instrumentin osalta, että sitä aletaan käyttää populismin kampanjakeinona, ja on pelättävissä, että ensimmäiset aloitteet tulevat koskemaan maahanmuuttopolitiikkaa ja ulkomaalaisia kerjäläisiä Suomessa jne., ja tietysti täytyy sanoa, että jos näin käy, niin silloin instrumentti ei ole demokraattisen järjestelmän kannalta välttämättä kovinkaan hyvä.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_55_2011_ke_p_2.shtml#pvuoro4
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MW

Minkähänlainen "demokraattinen" järjestelmä edustaja Sasilla tuossa on mielessä? "Kansandemokraattinen"?

ais

Quote from: Velmu on 19.10.2011, 17:48:35

En ole ollut eilen enkä tänään ajan hermolla. Tietääkö joku miksi äänestys siirrettiin tästä päivästä perjantaille? Mitä tällaiseen siirtoon vaadittiin ja kenen aloitteesta se tehtiin? Vai oliko tämä vain jotain normaalia rutiinia?

Joka tapauksessa viime viikolla perustuslakivaliokunnasta minulle kerrottiin, että äänestyksen olisi suunnitelman mukaan pitänyt olla tänään keskiviikkona.
Ehkä tämä siirto oli hyvä juttu ja tarkoittaa sitä, että jokin osa kansanedustajista olisi järkiintymään päin.
Kaikki kynnelle kykenevät lähettämään taas postia kansanedustajille.

Itse olen käsittänyt niin, että on ihan normaali käytäntö että eduskunnassa äänestykset pyritään keskittämään perjantaipäiville.
En ole seurallinen tyyppi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
-Kari Suomalainen

Veikko

Quote from: Roope on 19.10.2011, 22:50:57
Quote from: Brandöt on 19.10.2011, 20:29:20
RKP:n Anna-Maja Henriksson muisti omassa puheenvuorossaan tähdentää sitä, miten kansalaisaloitelakiin merkittäisiin kohta valiokunnan lopullisesta päätöksestä sen suhteen, mitä tuodaan eduskunnan käsiteltäväksi ja mitä ei.

Kokoomus:

Quote from: Ben ZyskowiczItse koen, että tässä kansalaisaloitteen mahdollistamisessa ja luomisessa on kyse eräänlaisesta näennäisdemokratiasta, ja pelkäänpä, että käytännössä tulemme näkemään, että mitä populistisinta politiikkaa tullaan tekemään puolueiden toimesta tai puolueiden ulkopuolelta sellaisten erilaisten populististen asioiden ajamiseksi poliittiselle agendalle. Siinä vaiheessa, kun tulemme näkemään kansalaisaloitteita pakkoruotsin poistamiseksi, humanitäärisen maahanmuuton rajoittamiseksi ja muiden paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, niin luulen, että innokkuus tähän kansalaisaloitekeinoon kyllä tulee vähenemään.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_55_2011_ke_p_1.shtml#pvuoro53

Quote from: Kimmo SasiKuitenkin olen aika pitkälti edustaja Zyskowiczin kanssa samaa mieltä, että on pelättävissä myöskin tämän instrumentin osalta, että sitä aletaan käyttää populismin kampanjakeinona, ja on pelättävissä, että ensimmäiset aloitteet tulevat koskemaan maahanmuuttopolitiikkaa ja ulkomaalaisia kerjäläisiä Suomessa jne., ja tietysti täytyy sanoa, että jos näin käy, niin silloin instrumentti ei ole demokraattisen järjestelmän kannalta välttämättä kovinkaan hyvä.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_55_2011_ke_p_2.shtml#pvuoro4

Näidenkin poliitikkojen luonteen ja moraalin ilmaisee hyvin se, kuinka he ylenkatsovat ja pelkäävät kansan, populuksen, tahtoa, joka lopultakin on heillä (vielä) vain lainassa vaalikauden ajan. Mutta heidän silmissään kimmelteleekin tuleva, kultainen, liittovaltio-EU:n aika, jolloin kansojen tahdolla voidaan julkisesti pyyhkiä takapuolta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Velmu

Aivan idioottimaisia olivat useiden kansanedustajien esittämät perustelut valtiosääntöpykälään tulevaan (toivottavasti ei) lisäykseen "Suomi on Euroopan unionin jäsen". Eli tässä vain kirjataan ja todetaan jo olemassa oleva muuttunut tilanne jne.

Perustuslaki on olemassa sen vuoksi, että se Suomen tasavallan korkeimpana ja tärkeimpänä lakina määrää ja ohjaa mm. eduskunnan ja hallituksen toimintaa.

Puolueiden puheenjohtajat ja muu eliitti katsovat oikeudekseen muuttaa Suomen valtiosääntöä ja runnoa muutokset perustuslakiin määräten rivikansanedustajat äänestämään "oikein". Ja taas kävellään perustuslain yli, sillä yksittäisten kansanedustajien äänestyskäyttäytymisen määrääminen puoluepomojen tai kenenkään muunkaan toimesta on yksiselitteisesti kielletty perustuslain pykälässä 29.

Ja mikä hirveintä. Kansanedustajat tottelevat pomojaan kuin lammaslauma joko ymmärtämättöyyttään tai tyhmyyttään.

standardi

Tapani Töllin puheenvuoro pisti silmään:

QuoteTässä toimitaan nyt sillä tavalla, että tämmöinen manööveri, jonka perussuomalaiset ovat nostaneet, itse nostaneet mörön esiin, ja nyt torjuvat sitä, on vanha poliittinen kikka.

Surkuhupaisa kommentti keskustalaiselta.

Mutta Zyskowicz pisti myös pahan:

QuoteArvoisa herra puhemies! Täällä käydään erikseen keskustelu tästä kansalaisaloitelaista, mutta haluan jo tässä vaiheessa hieman hillitä edustaja Sinnemäen innokkuutta puoltaa tätä kansalaisaloitemahdollisuutta.

Itse koen, että tässä kansalaisaloitteen mahdollistamisessa ja luomisessa on kyse eräänlaisesta näennäisdemokratiasta, ja pelkäänpä, että käytännössä tulemme näkemään, että mitä populistisinta politiikkaa tullaan tekemään puolueiden toimesta tai puolueiden ulkopuolelta sellaisten erilaisten populististen asioiden ajamiseksi poliittiselle agendalle. Siinä vaiheessa, kun tulemme näkemään kansalaisaloitteita pakkoruotsin poistamiseksi, humanitäärisen maahanmuuton rajoittamiseksi ja muiden paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, niin luulen, että innokkuus tähän kansalaisaloitekeinoon kyllä tulee vähenemään.

Antti Tulonen

Zyskowicz:
QuoteSiinä vaiheessa, kun tulemme näkemään kansalaisaloitteita pakkoruotsin poistamiseksi, humanitäärisen maahanmuuton rajoittamiseksi ja muiden paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, niin luulen, että innokkuus tähän kansalaisaloitekeinoon kyllä tulee vähenemään.

Jaa, minä kun olen sitä mieltä, että jos kansalaisaloitteita tehdään paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, kansalaiset kiinnostuvat kansalaisaloiteoikeudesta vielä enemmän. Vai tarkoittaako Zyskowicz, että innokkuus kansalaisaloitteisiin vähenee kansanedustajilla?

Jouko

Quote from: Dogah on 20.10.2011, 18:35:49
Zyskowicz:
QuoteSiinä vaiheessa, kun tulemme näkemään kansalaisaloitteita pakkoruotsin poistamiseksi, humanitäärisen maahanmuuton rajoittamiseksi ja muiden paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, niin luulen, että innokkuus tähän kansalaisaloitekeinoon kyllä tulee vähenemään.

Jaa, minä kun olen sitä mieltä, että jos kansalaisaloitteita tehdään paljon keskustelussa olleiden asioiden edistämiseksi, kansalaiset kiinnostuvat kansalaisaloiteoikeudesta vielä enemmän. Vai tarkoittaako Zyskowicz, että innokkuus kansalaisaloitteisiin vähenee kansanedustajilla?

Minä luulen että parivaljakko kokkarit  & RKP eivät sitten enää innostu suorasta demokratiasta juuri mainitusta syystä. BZ sanoon sen harvinaisen suoraan, koska on selvillä kansan mielipiteestä. Mutta juuri sitä kansan mielipidettähän tällä on tarkoitus nostaakin esiin. Melkoisen skitsofreeninen tilanne noille hyväkkäille. Sama koskee Virheitä. Suora kansanäänestys innostaa vain silloin kun se mahdollisesti ajaa heidän agendaansa.

Heidi Hautalalta kysyttiin esimerkiksi kansanäänestyksestästä kuolemantuomioista niin heti alkoi kiemurtelu jotta on kaikenlaisia suojajärjestelmiä muka olemassa. Ja itse aloitti keskustelun kansanäänestyksistä koskien ydinvoimaa. Se oli eräässä Pressiklubissa.

EU-jäsenyys ja rahaliitto pitää mitä pikimmin alistaa sitovalle kansanäänestykselle uudessa tilanteessa jos kerran se mahdollisuus nyt tulee. Se kompensoisi tilannetta lainvalmistelun salamyhkäisyydestä ja hätähousuilusta.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Oami

Quote from: Dogah on 20.10.2011, 18:35:49
Zyskowicz:

Varmaankin juuri sitä.

Kansanaloite on pilipalitouhua niin kauan kuin se ei johda sitovaan kansanäänestykseen. Niinpä ensi vuoden puolella tullaankin näkemään kansanaloite, jossa nimenomaan vaaditaan juuri sitä  ;)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jouko

QuoteKansanaloite on pilipalitouhua niin kauan kuin se ei johda sitovaan kansanäänestykseen. Niinpä ensi vuoden puolella tullaankin näkemään kansanaloite, jossa nimenomaan vaaditaan juuri sitä

Se tietysti vaatisi taas perustuslain rukkaamista.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Antti Tulonen

Quote from: Jouko on 20.10.2011, 19:16:09
QuoteKansanaloite on pilipalitouhua niin kauan kuin se ei johda sitovaan kansanäänestykseen. Niinpä ensi vuoden puolella tullaankin näkemään kansanaloite, jossa nimenomaan vaaditaan juuri sitä

Se tietysti vaatisi taas perustuslain rukkaamista.

Jep. Hallitus esittää, että kansalaisaloitteella voitaisiin ehdottaa muutoksia myös perustuslakiin.

http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE+46/2011&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD
QuotePerustuslaissa säädetään aloitteen kohdentumisesta lainsäädäntöasioihin. Kyse on kansalaisten oikeudesta tehdä aloite lain säätämiseksi jostakin asiasta. Muut eduskunnan toimivaltaan kuuluvat asiat jäävät aloiteoikeuden ulkopuolelle. Ottaen huomioon lainsäädännön alan laajuus ei tästä kuitenkaan johdu merkittäviä rajoituksia aloiteoikeudelle. Aloite voi koskea voimassa olevan lainsäädännön muuttamista tai kumoamista taikka kokonaan uuden lain säätämistä jostakin asiasta. Eduskunta voi lähtökohtaisesti säätää lain myös asiasta, josta nykyisin säädetään asetuksella. Kansalaisaloite voi kohdistua myös perustuslain muuttamiseen tai valtiollisen, neuvoa-antavan kansanäänestyksen järjestämistä koskevan lain säätämiseen perustuslain 53 §:n 1 momentin mukaisesti.

slobovorsk

Kansanäänestykseen voisi sen tultua mahdolliseksi yrittää saada tuotua myös juurikin tämän tänään äänestyksessä lopullisen niitin :facepalm: saavan EU-jäsenyyspykälän poiston, jos eduskunta ei saa moista aloitetta aikaan, samoin osallistumiset EVVVK-rahastoihin jne. Meteli pitää saada jatkumaan ja yltymään...

niin ja tietysti maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikasta pitää aina olla joku kansanäänestys  vireillä.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Hog

Quote from: Jouko on 20.10.2011, 18:59:07
Heidi Hautalalta kysyttiin esimerkiksi kansanäänestyksestästä kuolemantuomioista niin heti alkoi kiemurtelu jotta on kaikenlaisia suojajärjestelmiä muka olemassa. Ja itse aloitti keskustelun kansanäänestyksistä koskien ydinvoimaa. Se oli eräässä Pressiklubissa.

Näinhän se menee. Esimerkiksi näissä kahdessa asissa kansan enemmistön mielipide on aikalailla selviö: ydinvoimaa vastaan, kuolemantuomion puolesta (joskin tulos voisi hieman niukempi olla ydinvoima-asiassa). Hautalakin tietää tämän, ja totta kai kun oma ja kansan mielipide kohtaavat, on kansanäänestys erittäinkin hyvä idea, mutta kun ne eriävät, niin eipä enää maistu kansanäänestys.

Ja jos hieman yleisesti pohditaan sitovia kansanäänestyksiä, niin onhan se vaikea asia. Otetaan esimerkiksi vaikka EU-jäsenyys ja siitä äänestäminen. Keskivertokansalainen ei tiedä mitä jäsenyydestä seuraa ja toisaalta, mitä ulkopuolelle jäämisestä seuraa. 1995 mentiin EU:iin koska mediassa hehkutettiin vain sitä hienoutta ja kuinka ei voida jäädä ulkopuolelle ulisemaan. Missään (valtamediassa) ei väläytelty uhkakuvia tai vertailtu objektiivisesti pros/cons liittymiselle tai liittymättömyydelle. Nämä ovat niin monimutkaisia asioita, että ei peruskansalaisella ole oman elämänsä ohella aikaa alkaa selvittämään tällaisia asioita, joiden perusteella sitten voisi tehdä järkiperäisen ja perustellun ratkaisun (ja suurimmalla osalla, vaikka aikaa olisikin, ei älli siihen riitä). Vaikka nyt tuosta perustuslakimuutoksesta tulisi kansanäänestys, niin se olisi vain mutu-äänestys, koska missään ei ole kunnolla selvitetty mitä seuraamuksia muutoksella olisi.
Eli, jos tällaisista asioista järjestettäisiin kansanäänestyksiä, pitäisi perustaa työryhmiä, jotka ovat puolueettomia ja toisistaan riippumattomia, selvittämään päätösten mahdollisia seurauksia, ja ne sitten raportoitaisiin kansalaisille ns. kansantajuisessa muodossa esim. kirjeellä äänestyslipukkeen kanssa samassa kuoressa.

Tietääkö muuten kukaan moneltako tuo perustuslakiäänestys tänään on?

Wilho

Perustuslakimuutosäänestys on ilmeisesti tänään. Eipä sen pahempaa syntymäpäivälahjaa voisi toivoa. Jos kyllä-äänet voittavat on meidän aloitettava myrsky tästä asiasta. Yksikään poliitikko joka äänestää tämän puolesta ei ansaitse olla vallassa tässä maassa, joten on varmistettava että näiden puolueiden äänet katoavat pois seuraaviin vaaleihin mennessä. Kansaa on kusetettu liian pitkään, sen on loputtava nyt kun meno alkaa mennä liian vaaralliseksi. Netti on meidän. Demokratia on meidän. Jopa kansalaismielipide on laajalti meidän, vaikka kaikilla ei ole tarvittavaa tietoa. YLE ja monet muut mediat eivät ole uutisoineet tästä kunnolla, joten näytetään niille mitä mieltä olemme. Jos jotain Homma-poliitikkoa haastatellaan ja on mahdollisuuksia mainita tästä asiasta niin lyökää luu kurkkuun toimittajilta. Näytetään että emme luovu vapaudestamme.

IDA

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117039-timo-soini-toivottomassa-tilanteessa-%E2%80%9Dkasittamatonta-noyristelya%E2%80%9D

Ainakin Väyrynen pelataan keskustan toimesta paitsioon presidentinvaaleissa, kun keskustan ehdokkaat nyt äänestävät sekä EU-jäsenyyden kirjaamisen, että presidentin valtaoikeuksien kaventamisen puolesta.
qui non est mecum adversum me est

Hessu

Quote"Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini penää keskustalta viime hetken apuja perustuslain muutoksen estämiseksi. Soinin mielestä EU-jäsenyyden kirjaaminen perustuslakiin olisi "käsittämätöntä nöyristelyä" Suomen päättäjiltä.
–Sille ei ole mitään perusteita. Tämä osoittaa todellista orjamentaliteettia Suomelta, kun EU ei edes itse vaadi tätä, sanoo Soini Uudelle Suomelle.
Oppositiopuolueet eli perussuomalaiset ja keskusta pystyisivät yhdessä torppaamaan hankkeen, sillä heidän yhteiset 74 edustajaansa ovat yli kolmasosa kansanedustajista. Lisäksi muutosta vastaan on kahden edustajan Vasenryhmä.
Soinin toivo keskustan tuesta lienee kuitenkin turha: keskustan puoluesihteeri Timo Laaninen linjasi syyskuussa että keskusta pysyy entisessä linjassaan. Keskusta oli edellisessä eduskunnassa hyväksymässä muutosta pääministeripuolueena.
–Asia on kertaalleen hyväksytty. En ole huomannut paineita muuttaa kantaa, sanoi Timo Laaninen Uudelle Suomelle syyskuussa.
Timo Soinin on vaikea ymmärtää keskustaa."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/117039-timo-soini-toivottomassa-tilanteessa-%E2%80%9Dkasittamatonta-noyristelya%E2%80%9D

Soini osuu kommenteillaan juuri oikeaan maaliin.

Keskusta upottaa itseään yhä syvempään suohon. Toivottavasti Laanisen ja Keskustan yllä mainittu kanta leviää joka ainoaan mökkiin Suomessa.

Keskusta on ratkaisevassa asemassa, koska Kokoomus, Sdp, Rkp, Vasemmistoliitto, Vihreät ja KD ovat mennyttä kalua tässä äänestyksessä.

Kokoomuksen ja Sdp:n johto tekee kaiken, minkä EU vaatii. Internationalismi vie voiton kansallisen edun ajamisesta.

Vihreät tukee aina sellaista politiikkaa, jonka avulla voidaan heikentää Suomen itsenäisyyttä. Vihreiden kanssa samalla astialla hyörii Vasemmistoliitto. Nämäkin ryhmittymät edustavat internationalismia.

Rkp toimii, kuten päähallituspuolueet odottavat, koska sillä tavoin puolue pyrkii säilyttämään luotettavuutensa, jotta se valitaan lojaalina jälleen seuraavaan hallitukseen. Kielikysymys.

Pahimmat takinkääntäjät ovat KD ja Vasemmistoliitto. Mielipide koki vaalien jälkeen 180 asteen käännöksen.

KD haluaisi olla jotain toista mieltä, mutta sillä on tällä hetkellä liikaa menetettävää omien periaatteidensa vuoksi. KD ei uskalla asettua poikkiteloin, koska samalla se joutuisi hallituksen ulkopuolelle. Homoliitot ja homojen ajama adoptio-oikeus pitävät KD:n hallituksessa.
KD:n kanta perustuslain muutokseen ei kuitenkaan ole ratkaiseva äänestyksen kannalta, koska sillä on niin vähän edustajia. Keskusta on saranapuolue, jonka mukana esitys hyväksytään tai hylätään.

Vain superjytky kuntavaaleissa muuttaa maan politiikan suunnan. Kaikki muut vaihtoehdot aiheuttavat suoran jatkon nykyiselle menolle.

Presidentinvaalit ovat tietysti oiva välietappi matkalla rauhanomaiseen vallankumoukseen.

MoonShine

RKP:n Anna-Maja Henriksson muisti omassa puheenvuorossaan tähdentää sitä, miten kansalaisaloitelakiin merkittäisiin kohta valiokunnan lopullisesta päätäntävallasta sen suhteen, mitä tuodaan eduskunnan käsiteltäväksi ja mitä ei. Näin suojeltaisiin mm. juuri vähemmistökielen asemaa.
Anna-Majan mukaan juuri tämä valiokunta-kohta, ja sen rooli, on merkittävän tärkeä.

Tietenkin henriksonni, bz ja shahi tähän puuttuu, sillä olisi varsin epämiellyttävää mikäli 'väärät' lakialoitteet pääsisivät Suuren salin käsittelyyn asti.
Silloin voisi pakkoruotsi poistua, Kerjäläis- ja Irtolaislaki nähdä päivänvalon ja sosiaalimaahanmuuttopolitiikkakin saada uusia sävyjä, varsinkin jos KakkosJytkyn jälkeen siellä salissa istuu 101 nuivaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Hessu

Keskusta on nähtävästi päättänyt kaatua saappaat jalassa - EU:n puolesta.

Santeri Alkiota mainostetaan keskustalaisen toiminnan peruskivenä. Nykyisellä toiminnallaan Keskustan johto häpäisee Alkion henkisen perinnön.

Quote"Alkio oli innokas demokratian ja Suomen itsenäisyyden puolestapuhuja.
1918 Alkio kannatti Suomen itsenäistymistä ja Svinhufvudin itsenäisyyssenaattia. Hän oli kannattanut korkeimman valtiovallan riistämistä Venäjän väliaikaiselta hallitukselta jo kesällä 1917 valtalain (Lex Tulenheimo) yhteydessä osana Suomen itsenäistymistä oikeiston vielä vastustaessa. Alkio piti venäläissotilaiden tukemaa punaisten kapinaa yrityksenä palauttaa Suomi Neuvosto-Venäjään: "Sen [kapinan] tarkoituksena on tehdä tyhjäksi Suomen itsenäisyys."
Alkiota pidettiin vakaumuksellisena kristittynä, mutta hän toisaalta kannatti hyvin rehellistä omien epäilystensä tunnustamista. Hän oli vankasti uskonnonvapauden kannalla ja joskus arvosteli luterilaisen kirkon johtoa, mutta ei toisaalta halunnut liittyä vapaisiin herätysliikkeisiinkään. "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Santeri_Alkio

Suomen hallituksen tavoite ei tällä hetkellä ole Suomen siirtäminen Venäjän vallan alaisuuteen. Valta aiotaan siirtää Uudelle Neuvostoliitolle eli EU:lle.

Santerin arkusta taitaa kuulua melkoinen kolina.

MoonShine

Meille kaikille rakkaan Isänmaamme tuhoamisnäytelmä jatkuu pian, tarkemmin klo. 13.00
Katsotaan tämäkin nöyryytys nyt sitten katkeraan loppuun asti, ellei järki voita puoluekuria.
JAA -nappia painavat voivat alkaa etsiä siviilivirkaa itselleen periaatteella; lentää Isosta talosta kuin kiljunen.

57. PERJANTAINA 21. LOKAKUUTA 2011 kello 13.00       
Yksi käsittely

1) Lepäämässä oleva ehdotus Suomen perustuslain muuttamisesta
Lepäämässä oleva lakiehdotus  LJL 3/2011 vp
Perustuslakivaliokunnan mietintö  PeVM 3/2011 vp
(mietintöön sisältyy hylkäysehdotuksen sisältävä vastalause) (vain äänestys)

http://www.goodmoodtv.com/internettv/application/eduskunta/system/Eduskunta.html
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Marko Parkkola

Jouko

Meidän on nähtävästi nieltävä tämä katkera kalkki. Mutta pettureiden nimet tullaan muistamaan. Sen takaa jo pelkkä Hommaforumin olemassaolo.

Uuno Kailas

MoonShine

Marko Parkkola

40 poissa?! Ei vissiin kiinnosta edustaminen.

standardi

Ottelun tulokset. 118 omaa maalia, 40:tä ei kiinnosta pelata ollenkaan.

Almost human

Sinne meni!

Äänestyskartta täytyy syynätä jahka julkaistaan. Erityisesti kiinnostaa nuo poissaolijat, Heinäluoma oli vissiin Ruotsissa, näkyikös Käteistä ja Urpoa?
En ole ikinä pitänyt tätä faktoista keskustelemista mielenkiintoista. Faktat kun ei keskustelemalla muutu.
-Dan Koivulaakso

Portaat vievät sinne suuntaan minne niitä kävelee
-Saara Huttunen

Siili

Quote from: Marko Parkkola on 21.10.2011, 13:05:14
40 poissa?! Ei vissiin kiinnosta edustaminen.

Luulisi, että nykytekniikan aikakaudella kansanedustajalla olisi mahdollista ilmaista kantansa, vaikkei olisi paikalla.