News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Perustuslakimuutos eduskuntaan 13.9

Started by Velmu, 06.09.2011, 14:57:51

Previous topic - Next topic

Impivaaran tiikeri

Goodmoodtv:ssä siis vain suorina, ei pysty kelaamaan taaksepäin? Vai onko joku cache jossain?

IDA

Quote from: Impivaaran tiikeri on 19.10.2011, 15:45:01
Goodmoodtv:ssä siis vain suorina, ei pysty kelaamaan taaksepäin? Vai onko joku cache jossain?

Vanhat istunnot on arkistoituna siellä muistaakseni. Itsehän seuraan aina niin sanotusti Livenä ;)

Minusta on kyllä vakavasti otettava kysymys tuo eroaminen eduskunnan yksinkertaisella enemmistöllä. Se johtaisi siihen, että eduskunta istuu vähintään yhden kauden perustuslain vastaisessa tilassa. Tölli jatkaa tuota mantraa, että asiantuntijat kertovat miten painetaan nappia ja kansanedustajat sitten painaivat.
qui non est mecum adversum me est

Ari-Lee

Quote from: Impivaaran tiikeri on 19.10.2011, 15:45:01
Voi olla että yle areenassa löytyy jonkin aikaa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ukkometso

Tästä samasta  perustuslakiasiasta puhuttiin tänään ylen ajantasassa äsken.

http://areena.yle.fi/audio/1319025971184
Alkaa 27 minuutin kohdalta. Keskustelijoina Filatov, Outi Mäkelä ja Saarakkala.

Ainakin tuo keskustelu  toi ilmi että Saarakkala on ainakin perehtynyt asiaan ja tuo sen sujuvasti esiin Perussuomalaisen näkökulman. Selvemmin tuo asian esiin kuin edellä mainittu Ruohonen-Lerner joka on kieltämättä kuivakka ilmaisuissaan.

Veikkaan että tuo radiokeskustelu  sai enemmän kuulijoita kuin  eduskunnan nettiä katsoo.  Siis sopiva lisä jossa puolueiden kannat tiiviimmässä paketissa.
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

IDA

Jos EU-jäsenyydestä voi erota eduskunnan yksinkertaisella enemmistöllä, niin miksi sitä ei kirjata perustuslakiin, koska sehän vain toteaisi vallitsevan tilanteen?

Lalli IsoTalo

Tölli etsii itsestään uskottavuutta. Hän uskoo sitä löytäneensä. Hän uskottelee itselleen, että vastalauseiden myrskyt ovat ikäänkuin jotain ... hmm ... sabotointia, tai ei ihan niin paljon. Hän uskoo järjestelmään. Hän uskoo asiaansa. Jos hän horjuu, sitä ei juuri huomaa. Ei hän taida lainkaan horjua. Hän uskoo asiaansa. Hän uskoo nousevansa näiden riitojen yläpuolelle.

"Ei mitenkään vahvisteta EU:n asemaa." Ei mitenkään. Joo ei.

Tämä mies uskoo itseensä, ja parlamentarismiin. Jos oikein hyvin käy, Tölli saa pitää vakaumuksensa elämänsä loppuun.

EDIT: tuo oli viestini # 3 699. En tiedä mitä tarkoittaa numerologiassa, ehkäpä asiantuntijat voivat selventää.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

IDA

Sääli, että enää ei ole Neuvostoliittoa. Salolainen voisi näyttää todellista asiantuntemustaan ja eritellä Kremlin parvekkeen hattujen järjestystä.

MoonShine

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 15:52:46
Tämä mies uskoo itseensä, ja parlamentarismiin. Jos oikein hyvin käy, Tölli saa pitää vakaumuksensa elämänsä loppuun.

Tuo kepuli saisi kernaasti pitää omat mielipiteensäkin omana tietonaan elämänsä loppuun.
$aatanan kuiskaaja.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Lalli IsoTalo

Salolainen jutustelee niitä näitä. Hohhoijaa. Kovin pintapuolista kommentointia. Seuraava, kiitos.

EDIT: aina vaan jatkuu ... Kiinan keisarit ... Itämeren puhdistus ... koko maailma .. no nyt loppui. Hyvä!
— Missä N, siellä R

MoonShine

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 15:58:24
Salolainen jutustelee niitä näitä. Hohhoijaa. Kovin pintapuolista kommentointia. Seuraava, kiitos.

salolainen on jo politiikan ulkokaarteessa ja tietää sen itsekin.
Kiinan keisari mainittu, eikö se ollut se lippopaavon kaveri?
Nyt juuttui Itämereen, hohhoijaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

IDA

Näistä, ketkä jauhavat parlamentarismin suuruudesta voisi joku tarkistaa äänestivätkö he nuorisopoliitikkoina silloisen poikkeuslain puolesta presidentin kauden jatkamiseksi. Ainakin sosialidemokraattinen liike äänesti kokonaisuudessaan, poikkeuksetta ja perustuslain vastaisesti sen puolesta.

MoonShine

Kyllä tää asia on nyt taputeltu ja pataan tulee perjantaina. Ainoa valopilkku tässä on hallituspuolueiden kannatuksen lasku.

Lalli IsoTalo

Jaahas, PeterFaberilla 699 mittarissa. Se on paljon mielenkiintoisempi tieto kuin se mitä tuo hajuton demarimuumio tuolta pöntöstä suoltaa. Herättää minut kun seuraava aloittaa.
— Missä N, siellä R

IDA

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:07:56
Jaahas, PeterFaberilla 699 mittarissa. Se on paljon mielenkiintoisempi tieto kuin se mitä tuo hajuton demarimuumio tuolta pöntöstä suoltaa. Herättää minut kun seuraava aloittaa.

Nuku vielä Sinnemäki, se on hyvä sillä tämä on karmeaa :)

MoonShine

Quote from: PeterFaber on 19.10.2011, 16:10:09
Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:07:56

Nuku vielä Sinnemäki, se on hyvä sillä tämä on karmeaa :)

Näkymästä päätellen ei paljoa harrasta nukkumista.

IDA

Seuraavaksi kaksi PS:n puhujaa Louhelainen Anne ja Kivelä Kimmo. Sitten Yrttiaho vasemmistoryhmästä. En tiedä, mutta nämä kommunistit Mustajärvi ja Yrttiaho ovat nousemmassa ihan suosikkihahmoikseni tässä ohjelmasarjassa :)

Lalli IsoTalo

Quote from: MoonShine on 19.10.2011, 16:05:24
Kyllä tää asia on nyt taputeltu ja pataan tulee perjantaina. Ainoa valopilkku tässä on hallituspuolueiden kannatuksen lasku.

On siellä toinen valopilkku. Kansalaisten sähköpostit mainittiin muutaman kerran. Eivät nuo luupäät elä aivan umpiossa. Minä otan tästä mukaani sen tiedon, että kyllä me voimme vaikuttaa. Ensi kerrallaan taas entistä tehokkaammin.

Vaikka 200 erillisen, lievästi räätälöidyn meilin lähettäminen kestää aika kauan, 4-16 tuntia, niin kyllä se silti kannattaa. Kuulokkeet korville, ja hyvän tuulen musiikkia soimaan, niin tuollainen toistuva hihnatyö ei rasita niin paljon.

Sitten siinä on se itse viestin tekeminen.
- Vain tärkeät lauseet mukaan. Viestiä kannattaa miettiä ja tiivistää monta päivää. Mitään monistettua tavaraa ei kannata lähettää, jos voi lähettää omaa tavaraa.
- Otsikko on tärkein. Koko sanoma on saatava mahtumaan otsikkoon.

Nuo Soinin puheenvuorot ovat hyviä esimerkkejä loistavasta viestinnästä.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Ben Z morkkaa kansalaisaloitetta. Haista itse, Ben.
— Missä N, siellä R

MoonShine

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:16:37
Sitten siinä on se itse viestin tekeminen.
- Vain tärkeät lauseet mukaan. Viestiä kannattaa miettiä ja tiivistää monta päivää. Mitään monistettua tavaraa ei kannata lähettää, jos voi lähettää omaa tavaraa.
- Otsikko on tärkein. Koko sanoma on saatava mahtumaan otsikkoon.

Juurikin näin, naseva otsikko, korkeintaan muutaman lauseen kommentti ja sitten ehkä tarkasti valittu kysymys loppuun.
Kansamme edustajat saavat junk mail'ia niin paljon, että vain parhaat otsikot jäävät haaviin ja luetaan.

MoonShine

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:17:59

BZ ennakoi kyllä aivan oikein, 'populistista' aloitetta tulee sinne taloon kohta tuutin täydeltä ja ensimmäiset aiheetkin meni just oikein; pakkoruotsi pois ja sosiaalimaahanmuutto seis.

Lalli IsoTalo

Olemme saaneet paljon kansalaispalautetta ...

Kukas tämä nyt onkaan? Vissiin persunainen. "Pettuleipää tiedossa."

Vähän kokematon esiintyjä, mutta oikein hyvä kuitenkin, tulevaisuuden potentiaalia. "Jaa on lopun alku."

Kivelä vetoaa. "Olkaa rohkeita! Uskaltaa äänestä ei! Laaja kansalaispalaute vaati kuulemista. Älkää olko kuuroja!" Toimikaa rehellisesti.

Hyvää vääntöä, mutta vaikuttaneeko tarpeeksi?
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Nyt se toinen kommari puhuu. Lähtee liikkeelle vähän vaisusti. Hyvää historiaperspektiiviä. Siteeraa Talvitietä hyvin. Tämähän oli oikeastaan aika hyvä, erilainen kuin muiden räpit. Vähän enemmän voisi olla tunteen paloa.
— Missä N, siellä R

IDA

Jos vetää jotain yleisiä teemoja EU-myönteisten ehdokkaiden puheista yleensä, niin yhdeksi keskeiseksi nousee, että Suomi ei pärjäisi ilman EU:ta. Ja sen toistajat ovat myös ilmeisen tosissaan. Tämä kuitenkin on asenteellisesti huonoin mahdollinen lähtökohta liittoutumassa mukana olemiseen.

MoonShine

Quote from: Fimbulvetr on 19.10.2011, 16:42:53
Nyt vasta pääsin vastaanottimen ulottuville.

Tällä hetkellä puhujapöntössä puhuva keskustan Simo Rundgren oli muuten se henkilö, joka muutama viikko sitten halveksui Suomen valtion perustuslakia, oikeusvaltiota ja demokratiaa puhumalla puoluekurin puolesta.

Nyt Simo Rundgren puhuu presidentin valtaoikeuksien kaventamista vastaan, perjantaina hän äänestää perustuslain muutoksen puolesta. Sanokaa minun sanoneen.

Oletan, että perjantaina eduskunnasta löytyy 40 varmaa perustuslain muutosta vastaan äänestävää kansanedustajaa. Siitä voidaan laskea kuinka monta puoluekurista lipeäjää ja äänestyksestä poissaolijaa tarvitaan, jotta perustuslain muutos kaatuu.

27 rohkeaa ja Isänmaallista tarvittaisiin lisää, muttei löydy koska EU -kiima ja puoluekuri.

IDA

Quote from: MoonShine on 19.10.2011, 16:58:09
27 rohkeaa ja Isänmaallista tarvittaisiin lisää, muttei löydy koska EU -kiima ja puoluekuri.

No. Lohduttaudutaan sillä mitä Soinikin sanoi: Äänestystulos kirjataan ylös.

Pidän tämän edustaja Maijalan puhetavasta.

Riukulehto

Quote from: MoonShine on 19.10.2011, 16:25:24
Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2011, 16:17:59

BZ ennakoi kyllä aivan oikein, 'populistista' aloitetta tulee sinne taloon kohta tuutin täydeltä ja ensimmäiset aiheetkin meni just oikein; pakkoruotsi pois ja sosiaalimaahanmuutto seis.
Ben pelkää sitä, että jos tuo maahanmuuttoaloite tulisi, niin viimeisilläkin hölmöillä aukeaisi silmät, että Ben on oikeasti kaikkea muuta kuin nuiva..
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Lalli IsoTalo

No niin!

Eli äänestys on perjantaina. Vielä ehditte laittaa meiliä. Lisää painetta tarvitaan. Tänään käsiteltiin kaikki oleelliset, paitsi se, että perustuslakiasiantuntijoiden kommentit on pimitetty kansalaisilta. Jotain sieltä osastolta voisivat tehdä ne, joiden mielestä jotain voidaan vielä.

Lalli
— Missä N, siellä R

Velmu

En ole ollut eilen enkä tänään ajan hermolla. Tietääkö joku miksi äänestys siirrettiin tästä päivästä perjantaille? Mitä tällaiseen siirtoon vaadittiin ja kenen aloitteesta se tehtiin? Vai oliko tämä vain jotain normaalia rutiinia?

Joka tapauksessa viime viikolla perustuslakivaliokunnasta minulle kerrottiin, että äänestyksen olisi suunnitelman mukaan pitänyt olla tänään keskiviikkona.
Ehkä tämä siirto oli hyvä juttu ja tarkoittaa sitä, että jokin osa kansanedustajista olisi järkiintymään päin.
Kaikki kynnelle kykenevät lähettämään taas postia kansanedustajille.

ukkometso

Quote from: Velmu on 19.10.2011, 17:48:35
Ehkä tämä siirto oli hyvä juttu ja tarkoittaa sitä, että jokin osa kansanedustajista olisi järkiintymään päin.
Kaikki kynnelle kykenevät lähettämään taas postia kansanedustajille.

Toivon kyllä että olet oikeassa mutta yksi sana mikä torppaa tämän on PUOLUEKURI, jota ei virallisesti pitäisi ollakaan.  Perussuomalaiset ja Vasemmistoryhmä äänestää vastaan ja muut puolesta, näin se valitettavasti menee.  Toki taas jotkut kepulaiset maakunassa yrittää puhua toista että oikesti oltiin vastaan.  Tälläistä tämä politiikka vaan on, että enemmistö ei välttämättä aina ole oikessa.
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

Ari-Lee

Tölli kuiskaili kuin olisi esittänyt jotain Jope Ruonansuun sketsiä, mutta Rajamäki rouskui kuin ikivanha betonimylly jotain aivan käsittämättömiä. Varsinainen puppugeneraattori.

Se mistä nyt äänestävät ovat a)presidentistä tulee Itämeren suojelia ja kallispalkkainen lounastaja (Salolainen sen sanoi), ja perustuslaista tehdään EU-yli-intoisten keppihevonen. Seuraavaksi eduskunta tulee saamaan kansalaisten esityksiä suut ja korvat täyteen niin ettei heidän varsinaisesta työstään mitään tule ja hyvä niin. Hyvää yötä. Seuraavaa jytkyä odotellessa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä