News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat

Started by VeePee, 17.08.2011, 13:31:34

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Ruckafella on 25.10.2011, 22:14:55
Omakohtaisesti minä ja tyttöystäväni joudumme rasismin kohteiksi melko usein Helsingin keskustassa ts. rautatieasemalla tai Kampissa. Emäntä on asteen tai pari meikäläistä tummempi eikä siis pottunokka kuten allekirjoittanut. Keskustassa arabit ja turkkilaiset nuorisot tuijottelevat avoimen vihamielisesti ja lähtevät joskus seuraamaankin jos kuulevat tyttiksen murteellista suomea. Luulevat kai islamin omaisuudeksi... Englantia puhuttaessa ongelmia ei oikeastaan esiinny. Tyttö vaan tahtoo kovasti puhua suomea julkisilla paikoilla, joten näihin pikku värinöihin joutuu aika ajoin.

Kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta?

Kiinalaissyntyisen paremman puoliskon kanssa ei moista ole esiintynyt. Toisaalta jokaisen maleksivan oikeauskoisen velvollisuus on osoittaa veroa maksavalle dhimmille arvonsa töykeydellä ja toisen ajattelemattomuudella. Sitä riittää varsinkin tuijottelujen, ilveilyiden ja ovissa ja keskellä käytäviä roikkumisten muodossa toki jokaiselle joka heidän elämäänsä veronmaksulla sponsoroi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Eldritch

Quote from: Lehmä on 18.10.2011, 08:45:55
Minulla ei ole mitään syytä olla mokuttaja, marttyyri tai käyttää propagandaa, mutta mielestäni minulla on ainakin vielä oikeus sanoa mielipiteeni siitä minkä minä koen olevan normaalia suomalaisuutta. Minusta yksittäisen ihmisen kiusaaminen ei ole normaalia eikä positiivista vaikka sillä onkin joidenkin mielestä positiivinen motiivi (isänmaallisuus ja maahanmuuttokritiikki). Minusta maahanmuuttokritiikki ampuu itseään jalkaan jos sallii kaikki keinot hyvän päämäärän puolesta.

Minusta on erittäin kummallista, miten haluat aivan vääntämällä vääntää yhtäläisyysmerkit isanmaallisuuden ja maahanmuuttokritiikin sekä työpaikkakiusaajasi käytöksen välille, siitä huolimatta, että monet täälläkin ovat torjuneet jälkimmäisen, ja nähneet sen sinä, mitä se onkin eli katkeran, mahdollisesti mieleltään järkkyneen ihmisen sairaana häirintänä ja kiusaamisena, jollaista kenenkään ei pitäisi työpaikallaan (tai muuallakaan) sietää. Aivan kuin yrittäisit painaa maahanmuuttokritiikin ja isänmaallisuuden lokaan kytkemällä sen johonkin inhottavaan -- aika halpahintainen taktiikka. En lainkaan ihmettele, että kaikki eivät ole vakuuttuneita vilpittömyydestäsi tai edes tarinasi totuudellisuudesta.

Ja toisekseen, en ehkä ole tarpeeksi aitosuomalainen kun en mitenkään ymmärrä miten kiusaaminen saa ihmisen tuntemaan olonsa paremmaksi.

No tulihan se sieltä vähän pintaa raaputtamalla. Aitosuomalaisuus on jotakin alhaista ja inhottavaa, koska aitosuomalainen kokee olonsa paremmaksi muita kiusaamalla. Onneksi sinä olet, avioitumalla ulkomaalaisen kanssa, noussut aitosuomalaisuuden yläpuolelle autuaaseen monikulttuurisuuden tilaan, josta sinä olet tuomitseva eläviä ja kuolleita aitosuomalaisia.

Sunt Lacrimae

Quote from: Ruckafella on 26.10.2011, 00:49:22
Meillä se ongelma tuntuu olevan siinä, että emäntää luullaan joskus muslimiksi suomalaisen kanssa (ei siis kylläkään ole, mutta pigmentin perusteella ehkä voisi justiinsa ollakin), ja nuoriso ei voi hyväksyä sellaista. Yksin kun kävellään ei kummallekaan tapahdu yhtään mitään mitä nyt ei normaalistikaan, mutta käsi kädessä mennessä tulee joskus sellaisia katseita ja muutaman kundin porukka saattaa lähteä seuraamaan ja parveilee meidän ympärillä täysin estottomasti. Ihan sairasta meininkiä Helsingissä 2011.

Minun huomattavasti normisuomalaista tummavärisempää tätiä on täällä välillä luultu erään kansallispukuja suosivan etnisen ryhmän edustajaksi, jonkun kerran tuli kuulemma Tenho kysäisemään että missä on kaaleen vaatteet. No ei ollu missään kun olikin haalee. Italiassa kuulemma luullaan aina paikalliseksi häntä. ;)
Play stupid games, win stupid prizes.

Elemosina

Quote from: Sunt Lacrimae on 26.10.2011, 10:45:01

Minun huomattavasti normisuomalaista tummavärisempää tätiä on täällä välillä luultu erään kansallispukuja suosivan etnisen ryhmän edustajaksi, jonkun kerran tuli kuulemma Tenho kysäisemään että missä on kaaleen vaatteet. No ei ollu missään kun olikin haalee. Italiassa kuulemma luullaan aina paikalliseksi häntä. ;)

Minun pikkuveljeäni ja isääni luullaan useinkin kuuluvaksi kansallispukuja suosivaan etniseen ryhmään. Äiti ja minä ollaan suorastaan blondeja heidän rinnallaan.

Muistan lapsuudestani tapauksen kun mustalaisrouva tuli kommentoimaan äidilleni, joka työnsi pikkuveljeäni rattaissa :"Tuo poikashan on meikäläisii". Äiti kielsi, mutta ei tainnut rouva uskoa kun jäi kyselemään suvusta.

Ei isääni tai veljeäni kuitenkaan järjestysmiehet kaupoissa seuraa (tai eivät ole minulle kertoneet ainakaan...) kun ei heillä sentään vaatetukset ihan vastaa tuota kotoista etnistä ryhmää.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Sunt Lacrimae

Quote from: Darvi on 26.10.2011, 19:04:21
Quote from: Elemosina on 26.10.2011, 12:54:07
Ei isääni tai veljeäni kuitenkaan järjestysmiehet kaupoissa seuraa (tai eivät ole minulle kertoneet ainakaan...) kun ei heillä sentään vaatetukset ihan vastaa tuota kotoista etnistä ryhmää.

Tämä on hyvä pointti. Jos pukeutuu jonkin ryhmän väreihin, niin sitten on aika turha valittaa, jos kohdellaan ryhmän keskimääräisenä jäsenenä.

Mielestäni näin. Kyllä jos töissä suurin osa tietyn viiteryhmän edustajista aiheuttaa säännöllisesti ongelmia niin "Kyllä sä tähän viereenkin voit tulla seisomaan!!1"-tyyliset valitukset (viimeksi maanantaina, en edes tehnyt muuta kuin ohitin kyseisen henkilön viisi kertaa 5min sisällä suht pienessä paikassa kun taas vanhojen pokien tai vähän isompien ongelmaporukoiden kanssa kävellään aika tiiviistikin välillä mukana :D ) menevät suoraan toisesta korvasta ulos.

Vaatetuksen mukaanhan se usein menee tai sitten käyttäytymisen, itsekin kun on välillä tullut syyllistyttyä etniseen profilointiin tällä saralla. Tosin usein ei tarvitse jos ovat vakioasiakkaita, rehdit menevät "ei kiinnosta"-osastolle ja vähemmän rehdit samalla tavalla vakkariasiakkaiksi huumeilijoiden, Arskojen ja muiden elämäntapataiteilijoiden kanssa.  8)

foobar

Minun pikkuveljeäni ja isääni luullaan useinkin kuuluvaksi kansallispukuja suosivaan etniseen ryhmään. Äiti ja minä ollaan suorastaan blondeja heidän rinnallaan.

Muistan lapsuudestani tapauksen kun mustalaisrouva tuli kommentoimaan äidilleni, joka työnsi pikkuveljeäni rattaissa :"Tuo poikashan on meikäläisii". Äiti kielsi, mutta ei tainnut rouva uskoa kun jäi kyselemään suvusta.

Toivottavasti kukaan ei kerro hevosmiehille tästä kierosta valkolaisten hämäyskeinosta...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Tommi Korhonen

No jos romanit alkaisivat käyttäytymään kuin valkolaiset, niin eikös ongelma silloin ole jo poistunut? Toki sillä integroitumisella voi kikkaillakin, mutta alku veisi jo pitkälle sekin.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Juffe

Quote from: Ruckafella on 25.10.2011, 22:14:55
Omakohtaisesti minä ja tyttöystäväni joudumme rasismin kohteiksi melko usein Helsingin keskustassa ts. rautatieasemalla tai Kampissa. Emäntä on asteen tai pari meikäläistä tummempi eikä siis pottunokka kuten allekirjoittanut. Keskustassa arabit ja turkkilaiset nuorisot tuijottelevat avoimen vihamielisesti ja lähtevät joskus seuraamaankin jos kuulevat tyttiksen murteellista suomea. Luulevat kai islamin omaisuudeksi... Englantia puhuttaessa ongelmia ei oikeastaan esiinny. Tyttö vaan tahtoo kovasti puhua suomea julkisilla paikoilla, joten näihin pikku värinöihin joutuu aika ajoin.

Jos tuttavapiiriisi kuuluu toimittaja, hän saisi kokemuksistasi aikaiseksi mehukkaan kolumnin johonkin aikakaus- tai sanomalehteen:

"Ystäväpiirini kokemukset kuvaavat karulla tavalla, millaiseen suuntaan henkinen ilmapiiri on Suomessa viimeisten vuosien aikana kulkenut. Tuttavapariskuntani joutuu monesti kohtaamaan rasistista käytöstä liikkuessaan Helsingin keskeisillä paikoilla. Monikulttuurisen pariskunnan toisen osapuolen selvästi kantaväestöstä eroava ulkonäkö ja puheenparsi kiinnittää usein nuorista miehistä koostuvien seurueiden huomion. Näiden taholta he joutuvat kärsimään vihamielisistä katseista, seurailusta ja tunkeilevasta käytöksestä. Joillekin tuntuu olevan mahdoton ajatus niellä, että vieraaseen etniseen tai kulttuuriseen ryhmään kuuluva henkilö muodosta parisuhteen omaksi mielletyn ryhmän edustajan kanssa. Suomen päättäjät, viranomaiset ja myös useimmat kansalaiset ovat valitettavan hiljaa tällaisen kehityksen edessä. Milloin ryhdymme toimiin, jotta tämänkaltaiset ilmiöt saadaan kitkettyä yhteiskunnastamme?  Vastuu ei ole vain viranomaisilla, vaan myös sinulla ja minulla."

Tms. Onhan tällaisia jo luettu.

Jukka Wallin

Quote from: Tommi Korhonen on 30.10.2011, 12:00:02
No jos romanit alkaisivat käyttäytymään kuin valkolaiset, niin eikös ongelma silloin ole jo poistunut? Toki sillä integroitumisella voi kikkaillakin, mutta alku veisi jo pitkälle sekin.

Itse olen tehnyt useammankin "romaanin" kanssa rahellistä ruumiillista työtä.. ;) Ja olivat hyviä työntekijöitä..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Ruckafella

Quote from: Juffe on 30.10.2011, 12:52:50

Jos tuttavapiiriisi kuuluu toimittaja, hän saisi kokemuksistasi aikaiseksi mehukkaan kolumnin johonkin aikakaus- tai sanomalehteen:

"Ystäväpiirini kokemukset kuvaavat karulla tavalla, millaiseen suuntaan henkinen ilmapiiri on Suomessa viimeisten vuosien aikana kulkenut. Tuttavapariskuntani joutuu monesti kohtaamaan rasistista käytöstä liikkuessaan Helsingin keskeisillä paikoilla. Monikulttuurisen pariskunnan toisen osapuolen selvästi kantaväestöstä eroava ulkonäkö ja puheenparsi kiinnittää usein nuorista miehistä koostuvien seurueiden huomion. Näiden taholta he joutuvat kärsimään vihamielisistä katseista, seurailusta ja tunkeilevasta käytöksestä. Joillekin tuntuu olevan mahdoton ajatus niellä, että vieraaseen etniseen tai kulttuuriseen ryhmään kuuluva henkilö muodosta parisuhteen omaksi mielletyn ryhmän edustajan kanssa. Suomen päättäjät, viranomaiset ja myös useimmat kansalaiset ovat valitettavan hiljaa tällaisen kehityksen edessä. Milloin ryhdymme toimiin, jotta tämänkaltaiset ilmiöt saadaan kitkettyä yhteiskunnastamme?  Vastuu ei ole vain viranomaisilla, vaan myös sinulla ja minulla."

Tms. Onhan tällaisia jo luettu.

Ei löydy toimittajatuttuja.

Moni lehti saattaisi kyllä tuollaisen artikkelin julkaista, mutta toivoisin siihen mukaan myös maininnan häiritsijöiden etnisyydestä, joten eipä taida kannattaa. Muutenkin voisi joku Dan Koivunoksa saada päähänsä alkaa jäljittämään lähdettä, ja sitten piinaamaan jatkuvalla häirinnällä. Ei kiitos.

Titus

Ehkä ei suoraan rasistinen, mutta ainakin varsin nuiva kohtaaminen:
Eilen metrossa (ilmeisesti) lesbopariskunta anarkovaatetuksineen, puoli-irokeesitukkineen ja lastenvaunuineen joutui jonkunlaiseen
sanaharkkaan somalipariskunnan kanssa jolla myös lastenvaunut mukana. Tilanne ei eskaloitunut silmienpyörittelyä
ja suukopua pidemmälle, mutta selkeä konflikti-ilmapiiri oli havaittavissa. Jyrkimmin mielipidettään ilmaisi somalinainen.

Harmi, etten huomannut tilanteen kehittymistä ennenkuin se oli ohi somaleiden jäädessä pois Rautatieaseman kohdalla. 
Huvittavaa oli huomata, että somalipariskunta kulkee n 5m erilläään naisen seuratessa perässä.

Mielenkiintoinen tilanne jos ilmapiiri on kovenemassa tuohon suuntaan.

:flowerhat:
that's a bingo!

Ruckafella

Hei nythän mä muistin. Olen kerran havainnut ihan oikean rasistisen tapauksen, jossa suomalainen käyttäytyi väkivaltaisesti somalia kohtaan. Iso ammattirikollisennäköinen mies alkoi retuuttaa laihaa somalia baarinjonossa ja uhkasi vääntää kädet solmuun, ihan vain koska oli somali. Yrittikin vielä, ja varmaan kipeää teki. Tapahtui vajaa kymmenen vuotta sitten. Oliko yksittäistapaus, vai voiko tämän perusteella jo yleistää?  :flowerhat:

Titus

Lastenvaunut olivat samassa välikössä metrovaunun päässä ja olin itse keskivälikössä eli en kuullut puhetta tarkemmin, mutta kiistaa ja sättimistä vaikutti olevan.
Lähtiessään vaunusta somalimies nosti kätensä ilmaan ja totesi kuuluvasti "It's fine by me", tai ainakin tuolta se kuulosti. Somalinainen oli huvittavin koska
hän puhui miehelleen joka puhui naisille.

Toki ovat voineet olla vaikka kuinka hyviä tuttuja keskenään, mutta tuollainen mielikuva tilanteesta jäi.

that's a bingo!

Farrow

Tämä ketju lukittiin juuri kun olin postaamassa sinne viestiä, joten jatkan nyt sitten vaikkapa täällä (ei liity Rebecka Holmiin).

Quote from: BeerBelly on 26.03.2012, 15:53:54
Quote from: Luotsi on 26.03.2012, 15:15:29
No juutuupihan on täynnään noita esimerkkivideoita rasismimelskauksesta metrossa, ratikassa jnejne. Eiku...
Onko niitä ainuttakaan kotimaista? Vaikka edes siitä kuuluisasta rasistisesta mutinasta. Jokapäiväinen ilmiö, miljoonia kamerakännyköitä, mistä kiikastaa?
Voi olla että ne tilanteet usein menee hyvin nopeasti ohi, varsinkin jos on vaan jotain "mutinaa" tai joku yksittäinen neekerihuutelu tms.
Täällä muuten on pari sellaista kokemusta, joissa "rasistiset huutelijat" ovat olleet naisia, ei siis VHM:iä:
http://www.muuttoliikkeessa.fi/index_html?cid=197&lang=suo
Valehtelevatko nuo maahanmuuttajanaiset kokemuksistaan? Eikö heillä ole oikeutta tuntea itseään loukatuiksi?
Olen keskustellut sellaisten nuorten maahanmuuttajanaisten kanssa, jotka ovat saaneet osakseen vastaavaa myös esim. työ- tai harjoittelupaikoillaan, joidenkin asiakkaiden toimesta. Metro- ja ratikkakausteista aina puhutaan, mutta julkinen tila kattaa hyvin paljon muutakin kuin liikennevälineet.

Ja jotta pysyy ketjun aiheessa: Kadulla mua on kerran luultu venäläiseksi, otettu ranteesta kiinni, huoriteltu ja kyselty hintaa - ihan keskellä kirkasta päivää, Helsingin keskustassa, normaalin oloisen kundin toimesta. Venäjää puhuvien naisten olettaisin kokevan aika paljonkin tollasta, varma en ole. Mut siitäkin oli tossa ylläolevassa jutussa mainittu.

On tosiasioiden kieltämistä ja päänsä pensaaseen tunkemista, jos on sitä mieltä että maahanmuuttajat eivät Suomessa saa osakseen rasistista käytöstä kanssaihmisiltä. Sitä ei varmaankaan paljon tapahdu (suomalaiset ovat rauhallista porukkaa), mutta tapahtuu kuitenkin. Se että ei itse koskaan ole huomannut mitään sellaista, ei tarkoita sitä etteikö sitä olisi tapahtunut.

Myös kantaväestöön kohdistuvaa rasismia tapahtuu, sitäkään tuskin kukaan (ainakaan täällä Hommassa) on kiistämässä, päinvastoin.

Se mitä media kertoo, on toki vain osatotuus, ja hyvin epäreilu sellainen (eli kantaväestöön kohdistuneesta rasismista ei uutisoida).
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

normi

Quote from: Titus on 24.11.2011, 17:51:35Somalinainen oli huvittavin koska
hän puhui miehelleen joka puhui naisille.
Joissain kulttuureissa kaiken pitää mennä miehen kautta, en käsitä, että sellaiset kulttuurit katsotaan rikkaudeksi vihervasemmistofemakoiden piirissä...

Sukupuolirasismia näkee päivittäin... huivinaisia on nykyään sen verran paljon.
Impossible situations can become possible miracles

junakohtaus

Farrow,

jees  näin. Turha sitä asiaa on vähätellä ja selitellä pois tai olla vain että katsokaa, västäräkki! Se on olemassa eikä suostu katoamaan mihinkään.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Sunt Lacrimae

Quote from: Farrow on 26.03.2012, 16:24:19
Tämä ketju lukittiin juuri kun olin postaamassa sinne viestiä, joten jatkan nyt sitten vaikkapa täällä (ei liity Rebecka Holmiin).

No juutuupihan on täynnään noita esimerkkivideoita rasismimelskauksesta metrossa, ratikassa jnejne. Eiku...
Onko niitä ainuttakaan kotimaista? Vaikka edes siitä kuuluisasta rasistisesta mutinasta. Jokapäiväinen ilmiö, miljoonia kamerakännyköitä, mistä kiikastaa?
Voi olla että ne tilanteet usein menee hyvin nopeasti ohi, varsinkin jos on vaan jotain "mutinaa" tai joku yksittäinen neekerihuutelu tms.
Täällä muuten on pari sellaista kokemusta, joissa "rasistiset huutelijat" ovat olleet naisia, ei siis VHM:iä:
Valehtelevatko nuo maahanmuuttajanaiset kokemuksistaan? Eikö heillä ole oikeutta tuntea itseään loukatuiksi?
Olen keskustellut sellaisten nuorten maahanmuuttajanaisten kanssa, jotka ovat saaneet osakseen vastaavaa myös esim. työ- tai harjoittelupaikoillaan, joidenkin asiakkaiden toimesta. Metro- ja ratikkakausteista aina puhutaan, mutta julkinen tila kattaa hyvin paljon muutakin kuin liikennevälineet.

Oletko varma, että näissä tapauksissa huutelu johtuu nimenomaan pelkästä rasismista eikä esimerkkinä kyseisten naishenkilöiden tuntemasta kateudesta kun ei kotimainen tavara kelpaakaan kaikille perunanenämiehille? Vertauskuva: jos naapurini mölyää keskellä yötä ja menen sanomaan, että nyt turpa kiinni tai soitan poliisit ja tämä sanoo kaljupäämulkuksi, oletan, että kyseessä on naapurin ärsytys tämän mökäämisestä aiheutuneesta reaktiosta sen sijaan, että tällä olisi jotain kaljupäisiä miehiä vastaan.

(Tiedän, ettei ole täysin validi vertauskuva koska tukan ajaminen joka aamu on oma päätökseni kun taas etnisyyttään ei voi valita.)

Suurin osa ei kyllä täällä taida kiistää rasististen tapahtumien sattumista, kritiikki kohdistuu vain pääasiassa "rasistiset ilmeet ja eleet"- hössöttelijöihin joiden mielestä rasismia on kaikki kyrpiintyneistä ilmeistä (jos johtuu kuitenkin ihan siitä, että kaikkia vituttaa maanantai-aamun herätys töihin) siihen ettei olla tarjoamassa istumapaikkaa julkisissa (pidän sitä kassia penkillä kunnes joku pyytää siirtymään, ei edes näin rumalle äijälle puhumisen pitäisi olla ylittämätön este) eikä ihan oikeasta rasismista puhumiseen. Toki nyyhkytarinoiden keksiminen ihan muuten vaan (en sano, että tässä ketjussa olisi tapahtunut sitä) ansaitsee myös kritiikin.

miheikki

Quote from: YrjöperskelesVaan nykyisinhän rasismiksi riittävät eleet ja ilmeet tai jopa eleitten ja ilmeitten puuttuminen.
http://yrjoperskeles.blogspot.com/  MONDAY, MARCH 26, 2012

Vaikeaa on olla rasismiin törmäämättä.
One man with a gun can control 100 without one.
-Vladimir Lenin

foobar

Quote from: Tommi Korhonen on 30.10.2011, 12:00:02

Jos he käyttäytyisivät kuin valkolaiset (mukaan lukien varastelemattomuus), ongelmaa ei olisi. Tietyntyyppinen hävikillinen ja rehellisten mustalaisten syrjinnällinen ongelma kuitenkin muodostuisi, jos kaikki mustalaiset vaihtaisivat vaatetuksensa normaaliksi, mutteivät luopuisi kulttuurillisista erityisammateistaan...

Emo

Farrow ja kumppanit:

Rasismia saa varmasti jokainen joskus kokea. Jatkossa entistä useammin, kun kansoja sekoitetaan määrätietoisesti toisiinsa. Ja rasismimääritelmää laajennetaan.

Mutta pitääkö rasismista koko ajan puhua ja kerjätä sillä itselleen säälipisteitä? Entäpä jos ihmiset vain eläisivät, kuten ennenkin? Rasismi nimittäin ei katoa minnekään, mutta jatkuva siitä jankkaaminen tekee elämästä vain entistä paskamaisempaa.
Oikeus tuntea itsensä loukatuksi? Kaikin mokomin, kuka sitä oikeutta keneltäkään kieltää!?

(edit: ää-pisteet)

Ps: Ja jotta minäkin pysyn aiheessa, niin minua on solvattu mustalaiseksi. Tarkemmin: mustalaispenikaksi silloin, kun olin yläasteikäinen. Tai oliko se nyt solvaus? Mutta sillä sanalla minua nimitettiin kahteen otteeseen sen "rasistisen tapahtuman" aikana. Ihan ventovieras ohikulkija kadulla nimitteli.

Farrow

Quote from: Emo on 26.03.2012, 17:45:03
Mutta pitääkö rasismista koko ajan puhua ja kerjätä sillä itselleen säälipisteitä? Rasismi nimittäin ei katoa minnekään, mutta jatkuva siitä jankkaaminen tekee elämästä vain entistä paskamaisempaa.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että suurin osa ihmisistä ei kokoajan puhu rasismista. Täällä Hommassa vain tuppaa nuo asiat hieman vääristymään jotenkin, kun tänne nimenomaan kerätään kaikenlaista rasismiin liittyvää uutisointia, kolumneja sun muita - oikeastaan melkein kaikkea mitä "suvispiireissä" tehdään ja sanotaan, ja täällä niistä jatkuvasti keskustellaan.
Esim. rasisminvastaisesta viikosta olen eniten lukenut nimenomaan täältä, muuten en välttämättä olisi edes huomannut että sellainen on meneillään - ei sitä niin paljon ole tuputettu.

Kun menen kaverieni kanssa ulos tai kyläilemään, en puhu heidän kanssaan rasismista. Kun menen vanhempieni luokse, en puhu heidän kanssaan rasismista. Kun olen sosiaalisessa mediassa, en kokoajan jauha rasismista tai linkitä razismiin liittyviin uutisiin tms. eivätkä ystävänikään niin tee. Erittäin harvoin mitään tuollaista tapahtuu. Joskus tietysti voi tulla puheeksi, mutta ei se ole millään lailla päivittäistä, edes viikoittaista, saatikka jatkuvaa.

Quote from: Emo on 26.03.2012, 17:45:03
Entäpä jos ihmiset vain eläisivät, kuten ennenkin?
Sitäpä tässä nimenomaan tehdään. Ihmiset elävät arkeaan, ihan normaaliin tapaan. Kuten sinä, kuten minä, kuten kuka tahansa tavis. En sitten tiedä miten sulla tuolla arjessa, muuallakin kuin Hommaforumilla, että joudutko jatkuvasti razismituputuksen kohteeksi, ja voitko kenties tehdä asialle jotain itse, esim. pysytellä erossa sellaisista piireistä joissa sitä rasismia niin kovasti hierotaan naamalle?

Edit: En kiellä etteikö olisi ns. "ylilyöntejä", ja tietyt henkilöt varmasti voimallisesti ajavat tuota razismi-agendaansa, mutta kannattaa muistaa ettei se tarkoita suurinta osaa meistä tavan tallaajista.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

Quote from: Sunt Lacrimae on 26.03.2012, 16:38:12

Oletko varma, että näissä tapauksissa huutelu johtuu nimenomaan pelkästä rasismista eikä esimerkkinä kyseisten naishenkilöiden tuntemasta kateudesta kun ei kotimainen tavara kelpaakaan kaikille perunanenämiehille? Vertauskuva: jos naapurini mölyää keskellä yötä ja menen sanomaan, että nyt turpa kiinni tai soitan poliisit ja tämä sanoo kaljupäämulkuksi, oletan, että kyseessä on naapurin ärsytys tämän mökäämisestä aiheutuneesta reaktiosta sen sijaan, että tällä olisi jotain kaljupäisiä miehiä vastaan.
En tietysti voi olla varma, enkä toisten ihmisten kokemista tapahtumista muutenkaan toki osaisi sanoa mitään vedenpitävää. Mutta jokatapauksessa, se huutelu on kuitenkin johtunut nimenomaan siitä että ovat "ulkomaalaisen näköisiä".. oli se sitten kateudesta johtuvaa tai jostain muusta. Vaikea tollasesta on sitä rasismia siis poiskaan sulkea, ainakaan näillä tiedoilla.

Veteenpiirretty viivahan se useimmiten on, ja toisten puolesta paha mennä sanomaan että millaisena sen tilanteen kokivat.

nuiv-or

Menisivät töihin. Tuskin mitään rotusyrjintää on ollut, kunhan vaahtoavat omiaan.

Piti olla omakohtaisia.

Ja jotta pysyy ketjun aiheessa: Kadulla mua on kerran luultu venäläiseksi, otettu ranteesta kiinni, huoriteltu ja kyselty hintaa - ihan keskellä kirkasta päivää, Helsingin keskustassa, normaalin oloisen kundin toimesta. Venäjää puhuvien naisten olettaisin kokevan aika paljonkin tollasta, varma en ole. Mut siitäkin oli tossa ylläolevassa jutussa mainittu.

En näe tässä rasismia vaan asiakastapahtuman. Ellet pidä sitä syrjintänä, että sinua luullaan venäläiseksi suomalaisen sijaan koska ovat eriarvoista rotua tms. Kyseessä on inhimillinen virhe.

Ratkaisuksi kerrot, ettet ole venäläinen etkä huora. Pyydät päästämään irti ranteesta.

Farrow

^Töissä/koulussa ovat. Ja eivät vaahtoa omiaan.
Mutta olet oikeassa, omakohtaisia piti olla. Meni ootee.

Quote from: Junes Lokka on 26.03.2012, 18:45:45
En näe tässä rasismia vaan asiakastapahtuman. Ellet pidä sitä syrjintänä, että sinua luullaan venäläiseksi suomalaisen sijaan koska ovat eriarvoista rotua tms. Kyseessä on inhimillinen virhe.

Ratkaisuksi kerrot, ettet ole venäläinen etkä huora. Pyydät päästämään irti ranteesta.
Ratkaisuna huusin "Irti!"  ja jatkoin matkaani. Päästi onneksi heti.
Huorittelu oli "ryssähuora"-tasoista ja vihamielistä.

Alceste

Quote from: miheikki on 26.03.2012, 16:38:33
Quote from: YrjöperskelesVaan nykyisinhän rasismiksi riittävät eleet ja ilmeet tai jopa eleitten ja ilmeitten puuttuminen.
http://yrjoperskeles.blogspot.com/  MONDAY, MARCH 26, 2012

Vaikeaa on olla rasismiin törmäämättä.
Linkki on blogikirjoituksen otsikossa, eli: http://yrjoperskeles.blogspot.com/2012/03/nimella-ja-nimimerkilla.html
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Siili

Quote from: Farrow on 26.03.2012, 18:19:56
Kannattaa kuitenkin huomioida, että suurin osa ihmisistä ei kokoajan puhu rasismista.

Ärsyttävää on minusta se, kun elämän vastoinkäymiset pistetään muitta mutkitta rasismin syyksi.  Muistan kuinka Myyrmannin räjäytyksen yhteydessä TVssä näytettiin arabia, joka päivysti sairaalassa loukkaantuneen sukulaisensa luona.  Hän totesi Gerdtin teon yksioikoisesti rasistiseksi. Mies oli ilmeisen vakuuttunut, että Gerdt oli räjäyttänyt reppunsa vahingoittaakseen nimenomaisesti tätä hänen sukulaistaan.  Tämä on tietenkin ääritapaus, mutta kyllä moinen uhriutuminen aiheuttaa turhaa katkeruutta ja tuppaa tappamaan oma-aloitteisuuden. 

Vielä ärsyttävämpää on se, että suvikset aina ministeritasoa myöten nielevät tällaista uhriutuvien mamujen syöttämää paskaa, eivätkä uskalla poliittsen korrektisuuden vankina sanoa "höpöhöpö", kun siihen on selkeästi aihetta.  Jos rasismi on tarkoitus ottaa vakavasti, ei perusteetonta sillä ratsastamista saa ottaa kevyesti.  Puhumattakaan, että jakaisi rasismisyytöksiä vasemmalle ja oikealle, kuten ministeri Thors teki. 

etnis

Omakohtaisesti kohdattua rasismia:

Helsinki, aikuinen kaapusomali huutaa noin 6-8 -vuotiaalle kantasuomalaispojalle: "Mä repi sun valkone naamma irtti!"
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

foobar

Quote from: etnis on 26.03.2012, 19:09:18

Helsinki, aikuinen kaapusomali huutaa noin 6-8 -vuotiaalle kantasuomalaispojalle: "Mä repi sun valkone naamma irtti!"

Älä paina lehteen. Voisi tulla syyte kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.

etnis

Quote from: foobar on 26.03.2012, 19:13:58

Älä paina lehteen. Voisi tulla syyte kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.

Aika hupaisaa olisi saada syyte jostain somalin tekemästä. Mutta kai tässä vielä hullumpaakin tullaan näkemään :)
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Emo

Olisit soittanut poliisille tai vaihtoehtoisesti todennut sille kaavulle että "Mä leivon sun ruskean naamas uusiksi".

Ai sori juu, tämä jälkimmäinen olisi varmaan ollut väkivaltaa ja rasismia! Onpa hyvä kun et sanonut niin.