News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat

Started by VeePee, 17.08.2011, 13:31:34

Previous topic - Next topic

Topi Junkkari

Quote from: Raitakettu on 28.03.2012, 01:23:16
Tunnen myös useita ihan perinteisiä rasisteja, joille neekeri on neekeri, vaikka kuinka olisi Suomessa syntynyt ja täysin suomalaiseen kulttuuriin kasvanut (vs. Homman kirjoittelijat, joille enimmäkseen kulttuuri on olennainen, ei rotu).

Niin?

Jos nyt tällä kertaa hyväksytään lähtöoletuksena se, että rotuja on olemassa ja niistä saa puhua, niin sekö tosiaan muuttaisi neekerin rodun toiseksi, että hän on Suomessa syntynyt ja kasvanut?

Ehkä olen sitten "perinteinen rasisti", koska mielestäni rotuja on olemassa, niistä saa puhua, eikä syntymässä saatua rotua tietenkään voi muuttaa. En kuitenkaan harjoita rotusortoa (rasismia).
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

dothefake

Raitakettuhan viittaa siihen, että hän tuntee ihan perinteisiä rasisteja, jolle nämä neekerit ovat neekereitä, vaikka he (nämä rasisistit) ovat Suomessa syntyneet ja täysin suomalaiseen kulttuuriin kasvaneita. (miksi eivät olisi, jos kerran ovat suomalaisia?).
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sanglier

Tunnistan kyllä tyttöjen ahdistelun ilmiönä. Se on universaali. Väitän silti että alkoholi on se mikä ainakin Suomessa saa ajatukset teoiksi, pl. juuri nuorten kollilaumojen aina yhtä törkeä tyyli ja ne todelliset rasvaiset kalpuikkoviiksimiehet, joita on ihan oikeasti olemassa.

Verrataan näitä vaikka vain Egyptin tilastoihin niin saadaan asiat oikeaan mittakaavaan. Herkkua ei ole olla nuori tyttö misdään, mutta Suomi on silti ainoita vapaa-alueita maailmassa. Suhteellisesti.

dothefake

En haluaisi törmätä Kairolaiseen pissislaumaan.
-Tytti Tuppurainen

Eugen235

olen asunut yli 20 vuotta helsingissä, ja olen vain pari-kolme kertaa todistanut rasismia.

kaikki kerrat ovat olleet niitä joissa blondi suomalainen kaljatiskihuora antaa mustan miehen etuilla kantaväestöä ja tarjoilee näille.

Eli ei kovin paha ongelma.

Ruckafella

Quote from: Sanglier on 28.03.2012, 02:04:30
Tunnistan kyllä tyttöjen ahdistelun ilmiönä. Se on universaali. Väitän silti että alkoholi on se mikä ainakin Suomessa saa ajatukset teoiksi, pl. juuri nuorten kollilaumojen aina yhtä törkeä tyyli ja ne todelliset rasvaiset kalpuikkoviiksimiehet, joita on ihan oikeasti olemassa.

Verrataan näitä vaikka vain Egyptin tilastoihin niin saadaan asiat oikeaan mittakaavaan. Herkkua ei ole olla nuori tyttö misdään, mutta Suomi on silti ainoita vapaa-alueita maailmassa. Suhteellisesti.
Tämä on kyllä niin totta kuin olla vain voi. En oikein pysty keskustelemaan aihepiiristä sellaisen ihmisen kanssa, joka väittää muuta. Se on varmin merkki suhteellisuudentajun puuttumisesta, tai täydellisestä muiden kultuurien tuntematomuudesta.

Ahdistelu yäk, suomalaisten leimaaminen osoitus omasta urpoudesta.

Leso

Tähän totaalikomppaus.

Käsi ylös ja rinta rottingille ja ilmoittautukoon se nainen, joka EI koe kokeneensa jonkin
asteista seksuaalista häirintää jossain vaiheessa elämäänsä? Pelkkä epämukavuuden tunnekin lasketaan sellaiseksi. Pahinta on, kun sattuu siinä iässä, kun kasvavat rinnat hävettää, alkaa menkkoja, joita hävetään vielä enemmän, ja muutakin hormoonia pukkaa kaupan päälle. Ei kukaan teinityttö niin tyhmä voi olla, ettei tietäisi, mitä "hauskoilla, viattomilla kommenteilla" ajetaan takaa. Ei haittaa, sitä oppii selviytymään.

Ja tosiaankin. Suomessa usein taustalla on alkoholi, miehen nuoruus taikka kalapuikkosetäily.
Tai ihan silkka typeryys. Itse arvostan suomalaista veehooämmää aina vaan enempi, nyt kun tullut maailmaa nähtyä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Raitakettu

Tarkoitin ilmeisen epäselvällä "neekeri on neekeri"-kommentillani vaan sitä, että tunnen edelleen joitain ihmisiä, joilla on avoimen vihamielinen asenne myös Suomessa syntyneitä, ainoastaan suomea puhuvia suomalaismulatteja kohtaan. Kerroin tämän kuvatessani kokemustani suomalaisten rasismista. Tuo on myös sellainen rajalinja, jonka ylittämisen jälkeen keskustelu muuttuu aika mahdottomaksi. Minusta on aika eri asia olla huolissaan somalien tuomista ongelmista ja kulttuurisista vaikutteista kuin sanoa, että kumihuuli-Toivolakin pitäisi lähettää takaisin Afrikkaan ja vähän vikkelään.

Ensimmäisestä kappaleesta olen selvästi erimielinen. Minun kokemukseni mukaan seksuaalista häirintää ilmeni siinä 14-16-(17)-vuotiaana tavoilla, jotka nyt aikuisena tuntuvat ihan absurdeilta ja käsittämättömiltä.

Toisesta kappaleesta olen toki sitten samaa mieltä. Sattumalta kävin yläkouluikäisenä myös Egyptissä, ja olihan ero ihan huikea. Siinä missä suomalainen ahdistelu tapahtuu enimmäkseen ilman todistajia, egyptiläiset tuijottivat ja viheltelivät kun liikuin perheeni kanssa (sanottakoon, että olisi varmaan ollut vähäisempää, jos olisin pukeutunut hieman enemmän, mutta ei se tätä asiaa muuta). En myöskään tiedä, kuinka paljon iällä edes on merkitystä vaikka noille egyptiläisille - siinä missä ajattelen suomalaisten ahdistelevan teinejä osittain nimenomaan siksi, että teinien edessä törkeys ei hävetä ja teini ei kuitenkaan nosta asiasta meteliä, olen kuullut, että egyptiläiset usein lähentelevät varsin avoimesti aikuisiakin naisia. Toisaalta, eivät minua enää ahdistele Suomessa maahanmuuttajatkaan, yhtään tapausta ei ole tainnut sattua ainakaan neljään-viiteen vuoteen.

hammerzeit

Quote from: Raitakettu on 28.03.2012, 11:16:14
Tarkoitin ilmeisen epäselvällä "neekeri on neekeri"-kommentillani vaan sitä, että tunnen edelleen joitain ihmisiä, joilla on avoimen vihamielinen asenne myös Suomessa syntyneitä, ainoastaan suomea puhuvia suomalaismulatteja kohtaan.

Allekirjoitan. Tunnen itsekin joitain tällaisia ihmisiä enkä voi sietää tuollaista käytöstä. Se on paitsi tyhmää ja epäkohteliasta, myös ampuu koko maahanmuuttokriittistä liikettä jalkaan, koska on 100% varma, että meidät kaikki leimataan näiden idioottien perusteella.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Emo

^ ^ Tuo "neekeri on neekeri"-rasismi on paitsi juuri sitä ainoaa ja oikeaa, todellista, varsinaista rasismia, niin takuuvarmasti samanlaista kaikkialla maailmassa. Tuo ei ole mikään suomalainen erikoisuus. Afrikassa tuon neekerisanan tilalle vain laitetaan joku toinen sana kuvaamaan valkoista. Rasistisessa ja halveksivassa sävyssä, tottakai. Me vain jos sen kuulemme, emme noteraa koska emme ymmärrä.

Joku väitti kerran, että somalit toisinaan solvaavat suomalaisia kaupungilla rasistisesti suureen ääneen, mutta suomalaiset eivät luonnollisestikaan ymmärrä kuulemaansa. Ja täällä oli jossain ketjussa muslimimaassa asuvan arabiankielentaitoisen suomalaisen todistus samasta aiheesta, että valkoisten länsimaisten kuullen puhutaan hyvinkin rasistisia mm. Saksassa, ilman että saksalaiset ymmärtävät mitä juuri tuli päin naamaa tuutin täydeltä.

Tuo naisten/tyttöjen kokema seksuaalinen häirintä, siitä voisin kertoa alkajaisiksi pari sivua, mutta sitä samaa se on kuin muidenkin kokemukset joten olkoon. En ole ikinä ollut tämäntyyppisestä(kään) häirinnästä kovin helposti järkyttyvää sorttia, mutta nämä tilanteet ovat  muutaman kerran menneet senverran pahoiksi, että ollaan oltu jo väkivallan puolella. Aina olen kuitenkin lopulta ehjin nahoin selvinnyt, joko omin avuin tai kaverin avulla. Mutta tiedänpä opettaa tyttärelleni muutamia "nyrkkisääntöjä" miten selvitä.

Leso

[...] En myöskään tiedä, kuinka paljon iällä edes on merkitystä vaikka noille egyptiläisille - [...]

Kun olin teini, minusta tarjottiin arabimaassa kymmenen kamelia.
Mutsi ei lämmenny hieromaan kauppoja. Ihan ihme juttu.  :roll:
Mikäköhän olisi mun käypä markkina-arvo tänään?
Oliko tuo sitten rasistinen kokemus - hmm, mietinpäs asiaa.

Komppaan Emon "nyrkkisääntöjä". Tytärtä ei kyllä ole, mutta muita tyttösiä elämänpiirissä.
On joskus pitänyt "kassaralla" opettaa, ettei sinne "metsään kannata mennä nyt, jottei takuulla yllättyis".
Hipoo heitteillejättöä, miten nuoret naiset jätetään asioista tietämättömiksi.
Itse on pidettävä itsestään huoli, ja edes joku järki päässä, vaikka miten muuten hölmöilisi. Mitä sitäkään en keneltäkään kiellä.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Tuomas3

Quote from: Ruckafella on 28.03.2012, 02:23:21

Tämä on kyllä niin totta kuin olla vain voi. En oikein pysty keskustelemaan aihepiiristä sellaisen ihmisen kanssa, joka väittää muuta. Se on varmin merkki suhteellisuudentajun puuttumisesta, tai täydellisestä muiden kultuurien tuntematomuudesta.

Ahdistelu yäk, suomalaisten leimaaminen osoitus omasta urpoudesta.
Kun Egyptissä, Tunisiassa ja muissa tuon tapaisissa Välimeren maissa reissaa siten, että on vaimo ja tytär mukana, niin ymmärtää täysin, että nainen haluaa ihan itse laittaa (kasvojenkin) peittävän hunnun suojakseen. Jatkuvaa häirintää ja huutelua. Tätä ei tule, jos on hunnutettu; kokemus varmaan on osoittanut, ettei kannata silloin huudella ;).

Aluksi I love you kommentit voivat olla"eksoottisia", mutta asupa tuolla kuukausi tai enemmän.

Emo

Lesolle on pakko lesota, että minustakin olivat turkkilaisukot jossain määrin kiinnostuneita Turkin maaseudulla (ikää oli jo yli 25v silloin minulla). Poikaystäväni, nykyinen mieheni, naureskeli minulle tuolloin, että jos sinut jollekin noista äijistä myisi niin ei kauaakaan kun ne jo toisivat sinua aasin selässä takaisin ja vaatisivat kaupan purkua. Senverran häijy ämmä kuulemma olen  ;D

(edit: Ei tässäkään toki rasismista kyse ollut, päinvastoin! Kulttuurieroista ja naimakauppojen hierontayrityksistä vaan.)

Leso

Quote from: Tuomas3 on 28.03.2012, 11:52:56
Aluksi I love you kommentit voivat olla"eksoottisia", mutta asupa tuolla kuukausi tai enemmän.

Tuohonpa kiteytit sen, mitä yritin sanoa. Tyttöset eivät sitä käsitä.
Jokaisen tulee tehdä omat virheensä, mutta kyllä naisten on syytä laittaa "tuleville sukupolville virheperimätietoa" eteenpäin. Hlö.koht. mielipiteeni.

Emo -  ;D. Luulisin, että oisivat vuokranneet lämminverioriin pikapalautuksen takuuksi.  ;D

Sanglier

Ensimmäisestä kappaleesta olen selvästi erimielinen. Minun kokemukseni mukaan seksuaalista häirintää ilmeni siinä 14-16-(17)-vuotiaana tavoilla, jotka nyt aikuisena tuntuvat ihan absurdeilta ja käsittämättömiltä.

En kiistä havaintojasi. Tämä on nyt varmaan sitä kuuluisaa piilohäirintää. Me hyvin kasvatetut ja itsehillintään kykenevät miehet emme symppaa kusipäisiä pervoja. Kerran meinasin tempaista vanhaa kaveria pataan kun tämä alkoi (nousukännissä) puristella tyttöjen perseitä diskossa, "huumorilla." Hän nolasi koko seurueen. Itse asiassa välttelin tyyppiä siitä lähtien. Kyrpä mikä kyrpä, ja kännissä mies näyttää mistä on tehty.

Pidän positiivisena sitä että sinunkin mukaasi toiminta oli salakähmäistä, ei siis tekijä omastakaan mielestä sopivaa. Tekijät ovat tienneet että sanktioita seuraa jos pervoilee julkisesti.

Kerro lisää ilmiöstä. Mainitsin nuorten (mikä nykyään pitänee sisällään 12-28-vuotiaat ikuiset teinipojat) miesten lössit kaljalla tai ilman, niistä lähtee ääntä ja joku on aina kyllin tyhmä tai pervo. Ja sitten ne kuuluisat kalapuikkoviikset autoineen, rahanippuineen ja kantasormuksineen. Mutta koska olet selvästi erimielinen, kerro mikä tai kuka kuvasta puuttuu?

Normaalin, aina säänöllisesti laillista pillua saaneen miehen on vaikea asettua ahdistelijan tai ahdisteltavan asemaan. Avarra meitä.

Raitakettu

Quote from: Sanglier on 28.03.2012, 12:46:46

Kerro lisää ilmiöstä. Mainitsin nuorten (mikä nykyään pitänee sisällään 12-28-vuotiaat ikuiset teinipojat) miesten lössit kaljalla tai ilman, niistä lähtee ääntä ja joku on aina kyllin tyhmä tai pervo. Ja sitten ne kuuluisat kalapuikkoviikset autoineen, rahanippuineen ja kantasormuksineen. Mutta koska olet selvästi erimielinen, kerro mikä tai kuka kuvasta puuttuu?

Normaalin, aina säänöllisesti laillista pillua saaneen miehen on vaikea asettua ahdistelijan tai ahdisteltavan asemaan. Avarra meitä.

Vastaan kun kerran kysytään, vaikka alunperin toin tämän ikäkysymyksen vaan osaltaan selittämään tyyppien käytöstä ja ollaan jo aika kaukana ketjun aiheesta. Keitä siis kuvasta puuttuu? Ensimmäiseksi tulee mieleen metsäteiden itsensäpaljastajat. Jostain syystä näin niitä useaan kertaan suunnilleen yläkouluikäisenä. Junarunkkareita olen nähnyt sitten aikuisenakin jonkun yksittäisen. Heti toiseksi tulee mieleen seksinostajat. En tiedä, kuinka usein he ovat olleet tosissaan, mutta edes sellaisia puheita en ole kuullut täytettyäni 18 (toki uskon, että säännöllisesti baareissa käyvät naiset kuulevat). Näistä absurdein muistamani tapaus oli siisti keski-ikäinen mies, joka kysyi hintaani autiolla juna-asemalla eräänä talvisena iltana, kun olin pukeutunut pitkään, hupulliseen toppatakkiin. Useammin kyselyitä tuli kyllä kesäaikaan vaatteissa, jotka edes jotenkin paljastivat vartalon muodot. Sitten on runsaasti erilaisia itselle ja ystäville sattuneita tympeitä yksittäisiä juttuja (kavereiden kaksimielisiä puhuva isä, useita nuorten kanssa työskenteleviä, aktiivisesti näiden kanssa seksisuhteita hakevia henkilöitä, lähentelevä tet-jaksojen ohjaaja, liikuntatilojen hoitaja ja niin edelleen) sekä vakavampia tapauksia, joissa joko on (kännissä ruotsinlaivalla) tai ei ole (uimassa kavereiden kanssa päiväsaikaan) otettu itse teininä kohtuuttomia riskejä. Tragikoompisimpia ja omituisimpia juttuja en uskalla jakaa, koska en halua ottaa riskiä tunnistetuksi tulemisesta. Enemmistö aikuisten miesten osoittamasta huomiosta oli toki mainitsemiesti nuorehkojen miesten viheltelyä, tööttäilyä ja kropan kehumista, joka välillä tuntui teinistä vaan kivalta (mistä huolimatta pidän sitä sopimattomana käytöksenä).

Tietenkin aikuiset naisetkin kohtaavat häirintää, mutta itse pidän silti tätä ikäjuttua varsin olennaisena muuttujana. Yksinkertaistaen sanoisin nimenomaan, että yli 18-vuotiaana kohtaamani häirintä on ollut paljon helpommin ennakoitavissa. Junttibaarissa töissä osaa toki varautua.  Tässä vielä mahdollisesti kiinnostava, osaltaan aiheeseen liittyvä artikkeli: http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/neidonmetsastajat/876799?fb_ref=artikkeli&fb_source=home_multiline

dothefake

Osa ihmiskunnasta on ratkaissut ongelman näppärästi säkittämällä naiset. Ei lihapalaa pöydällä, kissa loikoo lattialla.
-Tytti Tuppurainen

Sanglier

Kiitos Raitakettu. Ketuttaa ihan tosissaan kaikkien tyttöjen ja naisten puolesta, t. tyttärenkin isä.

Selvät pervot pois rajattuna (siis ne vilauttajat ja junarunkkarit joita olen itsekin nähnyt lapsena, ei ole mikään uusi ilmiö eikä pojillekaan vieras, itse asiassa uimahalleissa pojat näkevät varmasti enemmän vemppaajia ja suihkukyylääjiä kuin tytöt) jää siis se vaikeasti määriteltävä ryhmä joka toimii selvin päin, suunnitelmallisesti ja suoraan asiaan, ilman mitään estoja ja itsehillintää.

Olen pahoillani että jotkut meistä miehistä antavat tällaisen kuvan koko sukupuolesta. Itse en osaa edes arvioida onko ongelmaryhmä lähempänä kymmentä vai yhdeksääkymmentä prosenttia miehistä. Samasta syystä kuin suomalainen mies ei käytännössä koskaan joukkoraiskaa, hän ei myöskään normaalisti pervoile muiden nähden.

Ja ettei menisi liiaksi jeesusteluksi, tissit ja perseen tsekkaan aina jos arvelen että edes vähän karvaa puskee. Mutta tuomitsen häiritsevän huomion ehdottomasti.

Nuoret tytöt tekevät miehet villeiksi. Kasvatus, kulttuuri ja persoonallisuus määrittelee sen miten villiytensä kanssa toimii. Siinä on vissi ero siinäkin esitetäänkö öisellä juna-asemalla liiketointa vai puukkoa.

dothefake

Tässä taas äärimiehet pilaavat maltillisten miestenkin maineen.
-Tytti Tuppurainen

Sanglier

Oli muuten KSML:n juttu aika hyvä. Kannattaa lukaista vaikkei varsinaisesti mitään uutta sisälläkään.

Isyys alkaa pelottaa ihan uusilla tavoilla.

Emo

Itsensäpaljastajiin olen törmännyt monituiset kerrat ihan yli kolmikymppisenäkin. Mahtaako niille olla mitään väliä, minkä ikäiselle naiselle vilauttavat?

Yhteistä niille on (?), että jos niitä kohti lähtee, ne katoavat kuin pieru Saharaan. Ei kannata silti ehkä yksin lähteä testaamaan, voihan olla että joku hullu ei lähdekään. Mutta kerran kaverini (nainen) kanssa lähdettiin seuraamaan kun porttikongissa yksi taas vekotin kädessä seisoi ja se kyllä katosi hissillä yläkertaan kuin salama! Ilmeisesti hissi oli valmiina odottamassa, aivan käsittämättömän nopeasti tyyppi häipyi.

Kerran yllätin koiranulkoilutuslenkkini "vakirunkun", johon olin pari kertaa aiemmin jo törmännyt ja joka pururadan varrella tietyllä osuudella tapasi "päivystää". Sieltä se huuteli ja yritti kiinnittää huomiotani ja koirieni huomiota. Kerran kävi kuitenkin niin, että tulimme tiukassa polunmutkassa niin äkkiseltään vastakkain, ettei mies ehtinyt sukeltaa pusikkoon ja kaivaa kalleuksiaan kouraansa. Miehellä oli myös oma koira mukana ( tällä oli aina myös oma koira mukana, iso saku, varmaan itsesuojeluna?). No, kun siinä koirinemme tulimme nokakkain niin aloitin ihan kokeilumielessä kysellä jotain miehen koirasta, ja hoonolla soomella jotain mies vastaili mutta vaikutelma oli että keskustelu oli hänestä varsin epämukavaa. Sittenpä en nähnytkään miestä senkoommin. Ja tämä henkilö oli tumma ulkomaalainen, ehkä joku etelä-eurooppalainen tai lähi-itäläinen tai vastaavaa. Koira tietenkin sulkenee tietyn koiravastaisen ideologian pois. 

Leso

Sanglier.
Tuskin tulee puskasta se, että suurin osa tyttäristä suojelee isiänsä eikä kerro kaikesta kuulemastaan / kohtaamastaan / kokemastaan.
Niin se menee.

Emo

Quote from: Leso on 28.03.2012, 14:57:25
Sanglier.
Tuskin tulee puskasta se, että suurin osa tyttäristä suojelee isiänsä eikä kerro kaikesta kuulemastaan / kohtaamastaan / kokemastaan.
Niin se menee.

Heh heh, eihän näistä kerrota edes äidille! En minä ainakaan mitään koskaan kertonut.

Sanglier

Ainakin vanhin lapseni on sanonut suoraan ettei kerro minulle jos jotain ikävää tapahtuu. Suojellakseen tekijää.

Ruckafella

Quote from: Tuomas3 on 28.03.2012, 11:52:56
Kun Egyptissä, Tunisiassa ja muissa tuon tapaisissa Välimeren maissa reissaa siten, että on vaimo ja tytär mukana, niin ymmärtää täysin, että nainen haluaa ihan itse laittaa (kasvojenkin) peittävän hunnun suojakseen. Jatkuvaa häirintää ja huutelua. Tätä ei tule, jos on hunnutettu; kokemus varmaan on osoittanut, ettei kannata silloin huudella ;).

Jeppis. Islamin käytäntö säkittää naiset ja syyllistää heitä raiskauksista etc. on mielestäni ihan looginen ottaen huomioon missä ympäristössä siellä operoidaan. Ongelma vain on se, että säkittämisellä tietysti vain sementöidään tämä ympyrälogiikka, jossa raiskaus on väärin, mutta niitä tapahtuu aina kun on mahdollisuus, joten naisen on huolehdittava siitä ettei asetu sellaiseen asemaan, jossa voisi joutua raiskatuksi. Ja jos asettuu, niin sitten onkin huono nainen, joita taas on ihan ok raiskailla rangaistukseksi.. Eli muslimiympäristössä säkittäminen on oikeasti ihan fiksua, mutta tällaisen ajatusmaailman sovittaminen eurooppalaiseen ympäristöön vaatii jommankumman taipumista.

Emo

Quote from: Sanglier on 28.03.2012, 15:02:03
Ainakin vanhin lapseni on sanonut suoraan ettei kerro minulle jos jotain ikävää tapahtuu. Suojellakseen tekijää.

No jos nyt esimerkiksi tulee raiskatuksi, ja ainoa huoli on että tekijää suojelee, niin onpahan outoa. Yleensä kai näitä ei kerrota siksi, että nämä ovat aiheita joista ei puhuta. En tiedä miksi ei, mutta kävipä minullekin kerran lukioikäisenä niin että kun mummolleni kerroin kuinka eräs keski-ikäinen myyjä kävi minuun käsiksi eikä meinannut päästää kaupasta ulos niin mummoni suuttui nimenomaan MINULLE! :o

dothefake

Suojelee tekijää voi myös tarkemmin ajateltuna tarkoittaa: suojelee isäänsä linnatuomiolta.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: dothefake on 28.03.2012, 15:24:10
Suojelee tekijää voi myös tarkemmin ajateltuna tarkoittaa: suojelee isäänsä linnatuomiolta.

Niin no miksei, tätä ajattelinkin. Silloin kuuluu kylläkin sanoa että "Isä, en kerro sinulle ikinä mitään jos jotain tapahtuu, sillä haluan suojella sinua linnatuomiolta!"

Vähät kai siitä tekijästä ja sen suojelusta.

Sanglier

Dothe: kyllä. Eniten teinit kai silti pelkäävät että asiasta tehdään iso numero.

Emo, enempi noin kiusaamisesta yms on ollut puhe. Rikokset erikseen.

Kaikki läheiseni tietävät että alan hanakasti kaivaa suohautaa pienemmästäkin, mutten itselleni.

Emo

;D

Kyllä se on tullut ihan selväksi meille "palstatutuillesikin" että siinä on taas  tyypillinen suomalainen rauhallinen viilipytty ihmiseksi! Meitähän täällä riittää!  ;)