News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Naisten palkkakuoppa harmittaa presidentti Halosta

Started by B52, 13.08.2011, 16:26:59

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Naisten+palkkakuoppa+harmittaa+presidentti+Halosta/1135268517339/?cmp=tm_etu_uusimmat_uutiset

Presidentti Tarja Halosen mielestä miesten ja naisten välinen palkkaero tasoittuu hyvin vaivalloisesti. Hän epäilee, mahtaako hallitusohjelmaan kirjattu tavoite palkkaerojen kaventamisesta enintään 15 prosenttiin vuoteen 2015 mennessä toteutua.

Halonen muistuttaa myös, ettei naisten osuus päätöksentekijöinä ole suhteessa näiden koulutustasoon ja pätevyyteen.

"Tuntuu siltä, ettei työelämä käytä koulutuksen tuloksia täysimääräisesti hyväksi. Pätkätyöt ja osa-aikatyöt ovat tyypillisimpiä naisilla kuin miehillä", sanoi Halonen pohjoismaisessa naisten yrittäjyys- ja johtajuuskonferenssissa Maarianhaminassa lauantaina.

Hän kehotti myös harkitsemaan hallituspaikkakiintiöitä suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tasa-arvolain julkishallintoa koskeva kiintiö on toiminut hyvin, hän painotti.

Eiköhän ole kuitenkin parempi että pörssiyhtiöt valitsevat hallituksiinsa pätevimmät ihmiset kuin sopivimmat.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Pakkoanonyymi

Onko hallitusohjelmassa tuollainen tavoite? Miksi ihmeessä?

Brandöt

Minustakin on jokseenkin hölmöä lähteä lainsäädännön tasolta tasaamaan sukupuolien välisiä menestyseroja työmarkkinoilla; kaikenlaiset sukupuolikiintiöt tmv. ovat turhaa kikkailua. Pätevin hoitakoon työn.

Näkisin myös mielelläni naisten pärjäävän työmarkkinoilla ja esimerkiksi esimiestehtävissä tulevaisuudessa nimenomaan naisellisin avuin, sillä molempia tarvitaan tasapainottamaan toisiaan. Tämän hetkiset monet naisjohtajat pyrkivät taistelemaan samasta pallista ja samoista etuisuuksista miehisin keinoin, eikä se ole aina "kaunista" katsottavaa - tai edes tarkoituksenmukaista.

Ilkka Partanen

Haloselta, kuten suurimmalta osalta höpöhöpötasa-arvoa ajavilta unohtuu, ettei ole mikään tavoite sinänsä että naisia olisi päättämässä yhtä paljon kuin miehiä. Julkishallinnon tasa-arvolaki on tietysti toiminut hyvin jos sitä arvostellaan sen kautta mitä sillä haluttiin saavuttaa, eli lain nojalla on pistetty kiintiönaisia päättämään asioista. Ei siitä hyödy kukaan, pikemminkin on vahingoksi myös kunnallisessa toiminnassa että sukupuolen perusteella valitaan tehtäviin epäsopivia ihmisiä, mutta kun muuten rikot lakia ja joudut sanktioiden kohteeksi, niin minkäs teet. Toki tuosta uudistuksesta hyötyvät sitten epäpätevät naiset, joilla ei ole muuta tarjottavaa kuin sukupuolensa kautta jotain ihmeen "naisnäkökulmaa" päätöksentekoon ja jonka ympärille he rakentavat kampanjansakin.

citizen

Quote from: B52 on 13.08.2011, 16:26:59
Halonen muistuttaa myös, ettei naisten osuus päätöksentekijöinä ole suhteessa näiden koulutustasoon ja pätevyyteen.

Tämähän on totta. Mieleen tulee heti: Karpela, Linden, Hyssälä, Thors, Virkkunen, Brax, Hassi, Alho... jne. Ministeryys ei naisten kohdalla ole suhteessa pätevyyteen ja tämä on valitettavaa!
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

mannym

Halonen ei selkeästi ole lukenut feministin pientä kirjaansa jossa kerrotaan naisten palkan olevan 80cent, mutta työmääränkin 80% miesten vastaavasta. Kiintiöt pitäisi purkaa, syrjintää kiintiötkin mutta eihän se Feministejä haittaa jos miehiä syrjitään.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Maastamuuttaja

Toimikauden päättymisen myötä Halosen kaunat alkavat purkautua yhä selvemmin. Ilmeisesti Koivisto ja Ahtisaari ovat nauttineet suurempaa palkkaa kuin Tarja. Valtio ei liene korvannut kissanruokamenojakaan.

Veli Karimies

Ja näin näitä päätöksiä sitten ajetaan. Mielkuvien perusteella. Ei jumankavita. :facepalm:

TJK

Vaikkapa kainuulaiset ovat helsinkiläisiin verrattuna syvemmässä palkkakuopassa kuin naiset miehiin verrattuna.

Tasa-arvossa ei pitäisi olla kyse tasapäistämisestä vaan siitä, että mahdollisuudet ovat yhtäläiset.

Jos miehet kilpailuhenkisyyttään uhraavat työelämälle enemmän kuin naiset, kyllä sen pitää voida näkyä myös palkassa. Olennaista on vain se, että naisillakin on tasa-arvoiset mahdollisuudet ansaita, JOS he haluavat.

Lankkimutina

Presidentti Halonen harmittaa minua. Miksi ihmisiä pitää jaotella sukupuolen perusteella? Onko se hyväksyttävää esim. SETA:n periaatteiden mukaan? Sukupuolihan ei ole mikään ykkönen tai nolla! Joidenkin hörhöjen mukaan se on vain sosiaalinen konstruktio. Mielestäni Tavja käyttäytyy seksistisesti.
Homma on terapiaa maailman hulluutta vastaan.

MoonShine

Quote from: B52 on 13.08.2011, 16:26:59
Hän kehotti myös harkitsemaan hallituspaikkakiintiöitä suomalaisissa pörssiyhtiöissä. Tasa-arvolain julkishallintoa koskeva kiintiö on toiminut hyvin, hän painotti.

Vielä jos juristi ja arvojohtaja jossain puheessaan selittäisi miten hallituspaikkakiintiöt ja pätevyys kohtaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

jepjep11

Kas kun ei miehiin kohdistuva epätasa-arvoinen pakkotyö, jonka ajalta maksetaan orjapalkkaa, harmita presidenttiä. Presidentin huolenaiheet eivät ole seurausta mistään lakiinkirjoitetusta tai muuten selvästi todistettavissa olevasta syrjinnästä toisin kuin miehiin kohdistuva epätasa-arvo tässä maassa.

Tästäkin huolimatta kaksinaismoralismilla ei ole rajaa.

OTU

Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Miniluv

Minua harmittaa, että Halosta äänestivät presidentiksi nimenomaan naisena niin monet.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

MoonShine

Minua harmittaa kun en tunne ketään halosta koskaan missään vaaleissa äänestänyttä kansalaista.
Haluaisin nimittäin kysyä; miksi olet äänestänyt halosta?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Noottikriisi

Ehdotinkin jo ratkaisuksi lakia että naiselle pitää maksaa samasta työstä 20% korkeampaa palkkaa kuin miehelle. :)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Saippuakupla

2010-04-07 Taloussanomat: Miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät

Miehet tekevät selvästi enemmän töitä kuin naiset – vuodessa jopa 30 prosenttia naisia enemmän. Tällä raadannallaan miehet pitävät pystyssä hyvinvointiyhteiskunnan, väittää asiantuntija. Hänen mukaansa naisen euro ei olekaan 80 senttiä, vaan euron verran, kun työtuntien määrä otetaan vertailussa huomioon. Lääkkeeksi hän vaatii joko naisten työtuntien lisäämistä tai palkankorotuksia miehille.

Brandöt

Tahtoisin nähdä enemmän tämän kaltaisia puheenvuoroja naisten työelämässä menestymisestä, mitä psykologi ja henkilökohtainen valmentaja Ilona Rauhala kirjassaan "Uskalla! Nainen työelämässä" tarjoilee.

Kirja on hyvin naista voimaannuttava; näkökulma siinä, että naisen (yksilön) tulisi uskaltaa ottaa paikkansa työelämässä paremmin, ei siinä, miten työelämää voitaisiin muuttaa naissukupuolta puoltavaksi.

citizen

Quote from: Noottikriisi on 13.08.2011, 18:19:16
Ehdotinkin jo ratkaisuksi lakia että naiselle pitää maksaa samasta työstä 20% korkeampaa palkkaa kuin miehelle. :)

Ei riitä. 100% kun on 125% 80%:iin verrattuna  ;)
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Noottikriisi

Quote from: citizen on 13.08.2011, 18:23:54

Ei riitä. 100% kun on 125% 80%:iin verrattuna  ;)

Täytyyhän naisille jättää jotakin valittamisen aihetta.  ;D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

AstaTTT

Quote from: MoonShine on 13.08.2011, 18:17:57
Minua harmittaa kun en tunne ketään halosta koskaan missään vaaleissa äänestänyttä kansalaista.

Minä äänestin ensimmäiselle kaudelle. Halusin asua maassa, jossa nainen on niin tasavertainen, jotta voi olla maan presidentti. Se oli arvo sinänsä, ohi puolueajattelun. Kadunko? En. Nyt se on koettu.  :)

l'uomo normale

Quote from: Noottikriisi on 13.08.2011, 18:25:40
Quote from: citizen on 13.08.2011, 18:23:54

Ei riitä. 100% kun on 125% 80%:iin verrattuna  ;)
Täytyyhän naisille jättää jotakin valittamisen aihetta.  ;D

Ei noin korkeaa matematiikkaa kukaan enää ymmärrä. 20 % riittää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

femacco

Quote from: Asta Tuominen on 13.08.2011, 18:26:40

Minä äänestin ensimmäiselle kaudelle. Halusin asua maassa, jossa nainen on niin tasavertainen, jotta voi olla maan presidentti. Se oli arvo sinänsä, ohi puolueajattelun. Kadunko? En. Nyt se on koettu.  :)

Minä äänestin toiselle kaudelle, koska olin hölmö 19w pimatsu, jonka aivot olivat vielä kasvuvaiheessa.

Brandöt

Quote from: Sanna Onkamo on 13.08.2011, 18:34:29

Minä äänestin toiselle kaudelle, koska olin hölmö 19w pimatsu, jonka aivot olivat vielä kasvuvaiheessa.

Minä äänestin molemmilla kierroksilla vastaehdokasta, seurasin jo nuorena politiikkaa ja SDP on aina edustanut kaikkea sitä, mitä en tähän yhteiskuntaan halua.

ttw

Ja Ritva Viljasta sekä muita telaketjufeministejä harmittaa kun ei ole tarpeeksi sukupuolikiintiöitä vallankahvassa. Ihan järjetöntä touhua. Joka paikkaan pitäisi ottaa parhaat ukot ja naiset eikä millään kiintiöillä. Kaikkialla muuten ollaan niin sukupuolineutraalia jne, mutta kun tulee kyse jostain eduista sekä palkoista niin itketään, että sukupuoli onkin supertärkeä. Kiintiöt sekä massia lisää vaikkei kykyjä olisi.

Miehet murskaenemmistöllä vallankahvassa
QuoteNaisten uranousun vauhdittajiksi on viime vuosina ehdotettu muutoksia rekrytointikäytäntöihin ja johtamiskoulutukseen sekä sukupuolikiintiöiden käytön laajentamista nimityksissä.

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=60556:miehet-murskaenemmistoellae-vallankahvassa&catid=27:politiikka-paeaeuutinen-&Itemid=30
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

MoonShine

Olenkin aavistellut, että naisten äänillä ja yli puoluerajojen se sinne kahdesti kiipesi.

Nyt se on koettu.  Mikä on koettu?
Mielestäni Suomen kansa on saanut nauttia kohta 12 vuotta neljästä pääteemasta, jotka ovat olleet SETA, feminismi, Africcalan väki ja venäläiset. Tässä järjestyksessä.
Heteroista suomalaisista, Suomen vanhuksista tai lapsiperheistä ei ole ollut niin väliä.

YK -virkaa on samalla pedattu juurikin Africca- ja Venäjäkorteilla, sillä ilman niiden ääniä virka jää saamatta.

Rapsakka Rapu

Minusta nämä kiintiöt nimenomaan aiheuttavat sitä, että virkoihin etsitään sopivia, mutta epäpäteviä henkilöitä.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Rapsakka Rapu

Quote from: Lankkimutina on 13.08.2011, 17:59:18
Presidentti Halonen harmittaa minua. Miksi ihmisiä pitää jaotella sukupuolen perusteella? Onko se hyväksyttävää esim. SETA:n periaatteiden mukaan? Sukupuolihan ei ole mikään ykkönen tai nolla! Joidenkin hörhöjen mukaan se on vain sosiaalinen konstruktio. Mielestäni Tavja käyttäytyy seksistisesti.

Tämä on hyvä pointti. Olisiko minulla (mies) oikeus hakea jotain virastopaikkaa naisten kiintiössä jos miesten puolella on liikaa hyviä hakijoita?
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

mannym

Äänestin toiselle kaudelle. Vatuttaa nykyään aikalailla.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

ttw

Quote from: Rapsakka Rapu on 13.08.2011, 18:48:19
Minusta nämä kiintiöt nimenomaan aiheuttavat sitä, että virkoihin etsitään sopivia, mutta epäpäteviä henkilöitä.

Nimenomaan. Tälläinen ärsyttää ihan niiden oikeasti pätevien naisten ja miesten puolesta. Kavereille kans ja muut maan tapa systeemillä sisälle vaikka ei kyvyt riittäisi. Lisää liksaa vaikka ei oikeasti pystyisi sitä työmäärää suorittamaan.  
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net