News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Thorsin ulkomaalaislaki ja sen torjunta kansalaisvaikuttamisella

Started by JohannaS, 08.12.2008, 16:56:07

Previous topic - Next topic

Oletko vedonnut kansanedustajaasi tai muihin päättäjiin ulkomaalaislain tiimoilta, ja onko yhteydenottoosi vastattu pidemmin kuin "kiitti viestistä"?

Olen useampiin, ja on vastattu
5 (19.2%)
Olen useampiin, mutta ei ole vastattu
2 (7.7%)
Olen yhteen, ja hän vastasi
1 (3.8%)
Olen yhteen, mutta ei kurja vastannut
3 (11.5%)
En ole.
13 (50%)
En ole, koska se ei mielestäni ole tarpeen.
2 (7.7%)

Total Members Voted: 23

Voting closed: 18.12.2008, 01:31:12

JohannaS

En ole nyt ihan varma meneekö tämä oikeaan foorumikategoriaan, mutta mode kai voi siirtää tämän jos meni väärään paikkaan.

Heitin jotain tällaista kommenttia Scriptan vieraskirjassa joskus, ja heitänpä sen täälläkin.
Tästä Aamulehden artikkelista on ollut puhetta anti-moku-piireissä mutta ei juurikaan mediassa:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Uudesta+ulkomaalaislaista+voi+tulla+EUn+vapaamielisin/118570

Minulla ainakin päällimmäiset tunteet ovat epätoivo ja turhautuminen siitä, että isot myllyt pyörivät enkä minä yksittäisenä ihmisenä voi mitään niille. Lähettelin sähköposteja Thorsille, RKP:lle, ja parille muulle poliitikolle. Kritisoin lakiesitystä asiallisesti ja selitin, että toivon julkista keskustelua tästä aiheesta. Esitin että haluan Suomen tekevän tänä päivänä varovaista politiikkaa, jotta ennaltaehkäistään mamuongelmat joita muissa Euroopan maissa on nähty.
Toistaiseksi kukaan mailaamistani tahoista ei ole vastannut.

Netissähän voi jankata keskustelufoorumeilla ihan niin paljon kuin huvittaa, mutta se ei edistä yhtään mitään. Pidän Thorsia epäpätevänä, haluaisin tämän eroavan, ja käsittääkseni sama näkemys on monilla muillakin jotka ovat seuranneet hänen toimintaansa ministerinä. Mutta ihmiset tyytyvät vain purkamaan paineitaan netin keskustelufoorumeilla sen sijaan että tekisivät jotain, joten mitään ei tapahdu eikä mikään muutu.

Keskustelu on käynnissä, mutta se käy vain netissä. En halua lannistua ja antaa Thorsin tehdä mitä tekee; silloin ainakin tapahtuu asioita joiden en halua tapahtuvan. Eli yritän "masinoida" nyt ihmisiä jotta Thorsin lakiesitys saataisiin vaikkapa Hesarin etusivulle. Miten saisi samanlaisen julkisen myräkän kuin Lex Karpelan aikaan tapahtui? Koko juttuhan päätyi tuolloin uutisiin kun kansanedustajat saivat kritiikkiä uudesta tekijänoikeuslaista kauhean sähköpostitulvan muodossa. Thors- ja mokutus-vastaisuutta näkee netissä paljon. Jos nettikollektiivi taas yhdistäisi voimansa, ehkä jotain konkreettista saisi tapahtumaan ennen kuin tätä lakiesitystä hyväksytään?

Jos tekisi adressin jossa vaaditaan Thorsin eroa ja/tai tämän lakiesityksen pysäyttämistä, niin onnistuisiko tälläkin kertaa aktivoimaan ihmisiä? Lex Karpelaa vastaan tehtiin adressi (uskottavuuden vuoksi oikea adressi eikä nettiadressi) jonka allekirjoitti vajaa 6000 ihmistä. Se oli aika kova saavutus niinkin lyhyessä ajassa. Vaikka adressilla ei lopulta ollut vaikutusta asioihin, niin se ylitti kuitenkin uutiskynnyksen, mikä oli hienoa.

Minulla ei riitä kykyä/kanttia värkkäämään adressihanketta. Mutta postaan kuitenkin tämän adressiehdotuksen siltä varalta, jos löytyisi joku joka pistäisi itsensä likoon homman puuhamieheksi.

Haluan myös herättää tällaista keskustelua: mitä mahdollisuuksia kansalaisvaikuttamiseen on yksittäisellä ihmisellä? Miten hän voi vaikuttaa suuren mittakaavan politiikkaan, muuten kuin yhdistämällä voimansa suurempaan joukkoon, esim. adressiin? Olen kiinnostunut kansalaisvaikuttamisesta, mutta keinoja siihen tuntuu olevan vaikeaa keksiä.

Listaan joitakin ajatuksia joita olen pohtinut:
-adressit (miinuspuolet: näillä ei aina vaikutusta, ja täytyy ensin olla joku rohkea organisoimassa juttua)
-vaalit (miinuspuolet: ovat liian harvoin, vaalilupaukset on helppo pettää sen neljän vuoden aikana, ääneni voi vaaliliiton/ääntenlaskutavan vuoksi auttaa inhokkiani pääsemään eduskuntaan, minulla on vain yksi ääni enkä voi vaikuttaa siihen jos pösilöt äänestävät pösilöitä eduskuntaan)
-puskaradio sekä netissä että IRL; agendan levittäminen kavereille jotka levittävät omille kavereilleen (miinuspuolet: joskus kaveri on multikulti, ei halua tajuta mistä puhun, ja pitää minua vain rasistina, mikä voi vahingoittaa välejäni kaveriin)
-kirjeiden/sähköpostien lähettäminen poliitikoille (miinuspuolet: yhden sähköpostin lähettäminen yhdelle ihmiselle ei paljoa hetkauta suuremmassa mittakaavassa)
-www.otakantaa.fi (miinuspuolet: melko kuolleeksi luotu paikka jossa ei anneta mitään mahdollisuuksia kunnon keskusteluun)
-uhkaa että katkoo kurkut kaikilta jotka ovat eri mieltä (miinuspuolet: hyväksyttävää vain jos on muslimi)
-lisää ideoita?

Embo

Jussin uusin havahdutti minut tajuamaan, miten kiireesti Astrid "NuuskaMultiKulkunen" Thors ajaa uutta järjetöntä lakiaan Eduskunnassa läpi. Laki saattaa tulla Eduskunnan käsittelyyn jo ennen joulua. Nyt on KIIRE.

Mitä voimme tehdä? Ainakin kasvattaa kansalaisten tietoisuutta lain typeryyksistä eri keskustelupalstoilla, kuten vaikkapa Pakkotoistossa, Tiede-lehden foorumeilla, Kaksplussassa (joo-o!) jne. Näitä palstoja luetaan enemmän kuin Hesarin palstoja.

Tiivistettynä lain suurimmat epäkohdat ovat:

• Rötöstelleelle ulkomaalaiselle voidaan myöntää jatkuva oleskelulupa, jos maasta poistaminen ei ole hänestä riippumattoman teknisen esteen vuoksi mahdollista.
  • Karkotettavalle turvapaikanhakijalle voitaisiin myöntää jatkuva oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella. (karkotus on muuten eri asia kuin käännytys, karkotuksen saadakseen täytyy olla melkoinen kriminaali)
  • Lakiesityksen perusteluissa tekninen este voisi olla esimerkiksi liikenneyhteyksien puuttuminen, matkustusasiakirjojen puuttuminen tai se, että vastaanottajavaltion viranomaiset suhtautuvat kielteisesti hänen tuloonsa.

Ja mukaan linkki Aamulehden uutiseen (http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/118570.shtml)

Nämä kolme asiaa ovat niin mielipuolisia, että keskustelua luulisi syntyvän, ja mielipiteitä alkaa sinkoilla. Niin pitääkin, tämä laki ei saa tulla voimaan tässä muodossa.

Vääräpää

Ytimekäs tiivistelmä lain aiheuttamista haittapuolista voisi olla paikallaan, ja sen lähettäminen kansanedustajille ja muille päättäjille.
Kaikki on mahdollista, mahdottomassa menee vain pitempään.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

Embo

Niin joo, se jäikin sanomatta, että tiivistelmä on se, jolla huomio kiinnitetään.

Zngr

Quote from: JohannaS on 08.12.2008, 16:56:07
Minulla ainakin päällimmäiset tunteet ovat epätoivo ja turhautuminen siitä, että isot myllyt pyörivät enkä minä yksittäisenä ihmisenä voi mitään niille. Lähettelin sähköposteja Thorsille, RKP:lle, ja parille muulle poliitikolle. Kritisoin lakiesitystä asiallisesti ja selitin, että toivon julkista keskustelua tästä aiheesta...

Haluan myös herättää tällaista keskustelua: mitä mahdollisuuksia kansalaisvaikuttamiseen on yksittäisellä ihmisellä? Miten hän voi vaikuttaa suuren mittakaavan politiikkaan, muuten kuin yhdistämällä voimansa suurempaan joukkoon, esim. adressiin? Olen kiinnostunut kansalaisvaikuttamisesta, mutta keinoja siihen tuntuu olevan vaikeaa keksiä.

Listaan joitakin ajatuksia joita olen pohtinut:

(asioita)

-lisää ideoita?

Samaa olen minä tuskaillut. Miten vaikuttaa?

Jättiläsmäinen marssi, tai sarja mielenosoituksia Throsin lakiesitystä vastaan? Tässä on vaan sellainen huono puoli, että Suomalaiset on viimeksi saanut vihaisina eduskuntatalon eteen vuonna -93 massatyöttömyys, jota oli jo ehtinyt jatkua tovin. En oikein usko että sellaisesta kansalaisten mielenilmauksesta voi edes unelmoida, ennenkuin asiat ovat jo todella huonosti - nyt niitä vasta yritetään viedä alas. Jos Thorsin esitys menisi läpi, pitäisi varmaan odottaa seuraaviin vaaleihin ennenkuin uusi esitys ajaa sen alas. Samalla, kun Suomessa tulee olemaan työttömyys välillä vuoden -93 lama -01 IT-kupla.

Viimeksi kun Johanna Suurpää oli muuttamassa Suomen historiaa ja demografiaa hankkimalla meille meidän nyt jo rakas somali vähemmistö, oli myös lama. Tätä on myöhemmin käytetty tekosyynä sille, etteivät somalialaiset työllistyneet kunnolla ja sen takia kärsivät tänäänkin työttömyydestä. Tosin syyksi esitetään se, että rasistiset työnantajat eivät palkanneet somaleita, tilanteessa jossa joka kolmas suomalainenkin oli työtön. Oikea syyhän oli tosiaan se lama.

Onko sama toistumassa? Jos Thors saa päättää, voivat ovet lävähtää todellakin auki ja tilanne muistuttaa Ruotsin menneitä vuosia jolloin saapui 25 000 tai enenmmän pelkästään pakolaisina ja turvapaikanhakijoina, sekä lisäksi lukemattomia perheenyhdistämisiä (laske 1 - 10 "perheenjäsentä" jotka tulevat perässä jokaisen turvapaikanhakijan lisäksi).

Ennenkuin uusi eduskunta on äänestetty, meillä saattaisi olla jo tilanne, jossa Suomen väestö on kasvanut tai tulee väistämättä kasvamaan mukaanlukien perheenyhdistämiset sillä 100 000 - 200 000 maahanmuuttajalla joita Ritva Viljanen ja muut ovat lupailleet. Ja me kaikki tiedämme, että nämä maahanmuuttajat etenkin talouden ollessa kuralla tulisivat pääsääntöisesti Pohjois-Afrikasta ja Lähi-idästä ja vielä suoraan kortistoon.

Jos ajatellaan, että Suomen infra on laskettu käsittelemään n. 60 k uutta lasta vuodessa (korjatkaa jos olen väärässä?), on itsestään selvää ettemme selviä lisäksi kovin suurista määrista uusia asukkaita jotka eivät puhu kieltä tai pysty kouluttautumaan saatika työskentelemään täällä. Tai emme ainakaan selviä hyvin. On silkkaa fantasiaa olettaa, että Suomeen saapuisi lakiesityksen takia 150 000 koulutettua ja Suomea puhuvaa saksalaista ja intialaista insinööriä. Ei, tänne tulee ihan muuta porukkaa.

Silti Astrid täti ja Viljanen puuhailevat mitä puuhailevat vaikka lopputulos on selvä. Aamulehden artikkelia ei olisi koskaan edes kirjoitettu ellei kuntavaalien tulos olisi ollut mikä se oli, vaan esitys olisi (kuten alunperin suunniteltiin) ajettu läpi kaikessa hiljaisuudessa kuten tähänkin mennessä on tehty.

Lukekaa nyt tätä tavaraaa:

QuoteRötöstelleelle ulkomaalaiselle voidaan myöntää jatkuva oleskelulupa, jos maasta poistaminen ei ole hänestä riippumattoman teknisen esteen vuoksi mahdollista. Karkotettavalle turvapaikanhakijalle voitaisiin myöntää jatkuva oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella.

Ei ei ei ei ei! Nämä muutokset tarkoittavat sitä, että jos on ollut mahdollista karkoittaa tai käännyttää joku, vaikka sitä ei olle tehtykään, se ei jatkossa ole enää mahdollista, ei millään. Kaikki jotka tulevat, jäävät.

Noista sähköposteista, asiallisia sellaisia kannattaa lähettää. Joku huolestunut kansalainen oli saanut vastauksiakin - mutta kaikilta muilta kuin niiltä jotka ovat maahanmuuton kanssa puuhastelemassa, joista kukaan ei ole tiettävästi ikinä vastannut kenenkään kansalaisen kysymykseen oikeasti mitään. Mutta kannattaa lähettää silti.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Octavius

'-kirjeiden/sähköpostien lähettäminen poliitikoille (miinuspuolet: yhden sähköpostin lähettäminen yhdelle ihmiselle ei paljoa hetkauta suuremmassa mittakaavassa)'

Tärkeintä on, että teet jotain. Kirjoita Kepun ja Kokkareiden kansanedustajille. Kyllä palaute noteerataan aina.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Embo

Quote from: Zngr on 08.12.2008, 17:29:21
Ei ei ei ei ei! Nämä muutokset tarkoittavat sitä, että jos on ollut mahdollista karkoittaa tai käännyttää joku, vaikka sitä ei olle tehtykään, se ei jatkossa ole enää mahdollista, ei millään. Kaikki jotka tulevat, jäävät.

Erinomainen pointti. Itse suosisin laista ja eritoten noista sen seurauksista tiedottamista eri keskustelupalstoilla. Kyllä sieltä sitten se kriittinen addressinkirjoittajamassa (ja addressin pystyyn polkaisija) saadaan äkkiä koottua.

Sähköpostit vaikuttajille ovat tottakai kätevä asia nekin, mutta näin joulukiireiden painaessa päälle täytyy myös tavallisia kansalaisia herätellä, että saataisiin aikaan kunnon kohu ja lain jättöä Eduskuntaan edes viivästytettyä.

MustaLeski

Itse en keksi tällä hetkellä parempaa keinoa "vaikuttaa" kuin asialliset sähköpostit. Niitä olen itse tänään väsäillyt muutamaan kohteeseen. Lisäksi tein kiertokirjeen kaikkine tarvittavine faktoineen ja linkkeineen ja kehotin "vaikuttamaan", jos haluja asiaan löytyy. Se lähti n. 50 sähköpostilistallani olevalle henkilölle. Myös perheen munaisampi osapuoli lähetti muutaman kiertokirjeen omille yhteyksilleen. Ei maksanut paljon vaivaa, vaivainen tunteroinen päivästä.

reino

Quote from: JohannaS-uhkaa että katkoo kurkut kaikilta jotka ovat eri mieltä (miinuspuolet: hyväksyttävää vain jos on muslimi)
-lisää ideoita?

Ihan hyviä ideoitahan tuossa jo tuli. Tärkeintä on tietenkin se, että yrittää tehdä edes jotain.

Mennäänkö pari päivää niin, että kaikki yrittävät levittää sanaa suunnitteilla olevasta hulluudesta ja kirjoittavat kansanedustajille. Mielellään ns. oman paikkakunnan näkökulmasta.

Älkää nyt vielä kukaan kuitenkaan pistäkö sitä adressia pystyyn. Katsotaan jos saataisiin masinoitua tämä oikein isomman kautta ja kunnolla.

EDIT: Yhdistin nämä kaksi ketjua samasta aiheesta. Moderointi on kovassa nousussa!

Vae victis

Quote from: Embo on 08.12.2008, 17:15:01

• Lakiesityksen perusteluissa tekninen este voisi olla esimerkiksi liikenneyhteyksien puuttuminen, matkustusasiakirjojen puuttuminen tai se, että vastaanottajavaltion viranomaiset suhtautuvat kielteisesti hänen tuloonsa.
Mikä on muuten Suomen nykyinen käytäntö tilanteessa, jossa rajojen sisälle jo itsensä ängenneen turvapaikanhakijan antamien matkustusasiakirjojen ja henkilötietojen totuusarvo lähestyy nolla tai passi esimerkiksi "katoaa" vaikkapa lentokoneen vessassa? Se nyt on selvää että ihanteellisesta saman päivän aikana toteutuneesta käännytyksestä ollaan kaukana mutta liekö tuollainen kikkailu nykykäytännölläkään este hakemusruljanssille.

JJ

Tässä vielä linkki itse lainmuutos ehdotukseen: http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE+166/2007&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD

Lopusta löytyy itse lakitekstiin ehdotetut muutokset, tuo tekstin alkupuolisko tuntui olevan melkoista kapulakieltä ja eri direktiiveihin viittailua.

Näyttäisi, että tässä koetetaan tarkentaa käsitteistöä ja yhdenmukaistaa niitä EU:n direktiivien kanssa. Mm. kansainvälisen suojelun kategoriaa ehdotetaan muutettavaksi siten, että siihen kuuluisi pakolaisaseman lisäksi toissijainen suojeluasema ja humanitaarisen suojelun perusteella myönnettävä oleskelulupa.

Humanitaarisen suojelun perusteella myönnettävä oleskelulupa irtoaisi aika heppoisin perustein. Lakitekstissä todetaan näin:

Maassa oleskelevalle ulkomaalaiselle myönnetään oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella, jos 87 tai 88 §:n mukaisia edellytyksiä turvapaikan tai toissijaisen suojelun antamiselle ei ole, mutta ulkomaalainen ei kotimaassaan tai pysyvässä asuinmaassaan tapahtuneen ympäristökatastrofin tai siellä vallitsevien levottomuuksien, huonon ihmisoikeus- tai turvallisuustilanteen, huonon humanitaarisen tilanteen tai vastaavien olosuhteiden vuoksi voi palata sinne.

Eli ympäristökatastrofi tai levottomuudet riittäisi syyksi maahanpääsyyn  :o

Ja hauskana pikku yksityiskohtana, tuolla todetaan myös, kohdassa 4. Esityksen vaikutukset, ettei lain muutos aiheuta taloudellisia seurauksia, tai muutoksia urvapaikanhakijoiden tai kansainvälistä suojelua saavien henkilöiden määrään.

Ihmettelen kyllä, millä perusteella tällainen päätelmä on tehty. Jos laki kerran helpottaa maahan pääsyä, luulisi kyllä maahan pyrkivienkin määrän lisääntyvän.

En ole todellakaan mikään lakiekspertti, enkä jaksanut lukea ihan koko tekstiä, poimin tähän vain pari pikkujuttua tuolta, joten korjatkaahan viisaammat ja paremmin poliittista jargonia ymmärtävät, jos olen jotain ymmärtänyt väärin. Ja pahoittelut vielä sekavasta tekstistä, en ole juuri keskustelupalstoille kirjoitellut.

Zngr

Quote from: Vae victis on 08.12.2008, 18:18:12
Mikä on muuten Suomen nykyinen käytäntö tilanteessa, jossa rajojen sisälle jo itsensä ängenneen turvapaikanhakijan antamien matkustusasiakirjojen ja henkilötietojen totuusarvo lähestyy nolla tai passi esimerkiksi "katoaa" vaikkapa lentokoneen vessassa? Se nyt on selvää että ihanteellisesta saman päivän aikana toteutuneesta käännytyksestä ollaan kaukana mutta liekö tuollainen kikkailu nykykäytännölläkään este hakemusruljanssille.

Se voi olla este, ymmärtääkseni, jos viranomaisilla on tahtoa tehdä siitä este. Mutta minäkin haluaisin tietää onko Suomessa joku pykälä joka pakottaa ottamaan vastaan passittoman, vain onko se pelkästään "hyvä tapa" joka on käyttöönotettu meillä, koska sellaista kansainvälistä sitoumusta ei tietääkseni ole (eli siis niin rikolliset kuin rehellisetkin repivät passinsa herkemmin, ja suvaitsevainen toiminta kääntyy jälleen itseään vastaan).

Erotuksena uus esitys vs vanha on se, että uuden jälkeen ei ole mitenkään mahdollista karkottaa ketään tai kieltää oleskelulupaa keneltäkään joka hukkaa matkustuskirjansa. Olen siinä uskossa, että nykyään se kuitenkin olisi mahdollista, vaikkakin sangen suvatisematonta heitä kohtaan jotka yrittävät hyötyä järjestelmästä.

Tosin, en tajua miksi ekonomisia pakolaisia ja muita kusettajia on missään vaiheessa pitänyt alkaakaan suvaitsemaan.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Leopold

Kyselinkin tätä jo vieraskirjassa, mutta osaisiko joku luetella muutamia nuivaksi tunnettuja tai potentiaalisen nuivia kansanedustajia, joita asian tiimoilta olisi hyvä lähestyä?

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Octavius on 08.12.2008, 17:33:04
'-kirjeiden/sähköpostien lähettäminen poliitikoille (miinuspuolet: yhden sähköpostin lähettäminen yhdelle ihmiselle ei paljoa hetkauta suuremmassa mittakaavassa)'

Tärkeintä on, että teet jotain. Kirjoita Kepun ja Kokkareiden kansanedustajille. Kyllä palaute noteerataan aina.

Etenkin maahanmuuttoon liittyvät asiat nyt, juuri ja tässä. Hommalla on tällä hetkellä nostetta - eivät kokkarit ja kepulit jätä käyttämättä sitä hyväkseen.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Ernst

Kirjoitin hallintovaliokunnan kaikille jäsenille + sihteerille. Pari vastasikin: Feldt-Ranta (sd) ja Heli Järvinen (vihr.). Olivat lukeneet postin ja kiittelivät lähettämisestä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Johnny

Itse lähetin alla olevan viestin sähköpostina muutama päivä sitten Aamulehden uutisessa mainituille kansanedustajille ja tänään vielä sekä Keskustan että Kokoomuksen eduskuntaryhmien puheenjohtajistolle.

http://www.keskusta.fi/Suomeksi/Yhteydet/Kansanedustajat.iw3
http://www.kokoomus.fi/kokoomus/eduskuntaryhma/eduskuntaryhman_johto/

En todella tiedä, onko tämä paras tapa vaikuttaa asiaan ja onko viestini kovin kummoinen, mutta nyt ahistaa niin rankasti, että jotain oli pakko tehdä. Kiitin myös jutun kirjoittanutta Toni Viljanmaata (toni.viljanmaa@almamedia.fi) sen tekemisestä ja ihmettelin kun muut mediat olivat olleet asiasta hiljaa. Hän vastasi seuraavasti:

"Kiitos mukavasta palautteesta. Erikoista hiljaiseloa asian ympärillä on tosiaan ollut, vaikka kansalaiset selvästi haluavat käydä maahanmuutosta perusteellista ja avointa keskustelua. Toivottavasti myös päättäjät asiaan tarttuvat."

Parempia vaikuttamisideoita otetaan vastaan mielellään, mutta yritetään nyt alkuun masinoida mahdollisimman moni ottamaan yhteyttä kansanedustajiin, niin ehkä saataisiin asiasta edes jotain julkista keskustelua aikaiseksi. Oma sähköpostini oli seuraavanlainen:

"Arvon herrat,

viittaan viestissäni oheisen linkin takaa löytyvään Aamulehden artikkeliin, jossa teidän nimenne esiintyvät.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Uudesta+ulkomaalaislaista+voi+tulla+EUn+vapaamielisin/118570

Pyydän kaikkia asiaan edes jotenkin vaikuttamaan pystyviä todella miettimään tilannetta tarkasti ja huomaamaan, että kyseisen lain vaikutukset esitetyn kaltaisina tulisivat olemaan Suomelle todella katastrofaaliset. Maahanmuuttopolitiikka ja kaikki siihen liittyvä on viime aikoina herättänyt todella paljon keskustelua, mikä johtuu luonnollisesti siitä, että Astrid Thorsin ja melko yleisesti ottaen ainakin Vihreiden ajamalla linjalla ei todellakaan ole kansan kannatusta. Tämä linjan vastustus näkyi etenkin Perussuomalaisten suurena vaalivoittona ja täällä Helsingissä varsinkin Jussi Halla-ahon kolmena tuhantena, enimmäkseen hyvin koulutetuilta ihmisiltä tulleina, äänenä.

Nyt kun maahanmuuttopolitiikan haasteiden ja ongelmien olemassa olo on vihdoin ruvettu julkisessakin keskustelussa tunnustamaan, on usein sanottu, että Suomessa voidaan vielä välttää muiden maiden tekemät virheet. Kuten tuossa Aamulehden artikkelissakin käy ilmi, useissa näitä virheitä tehneissä maissa on nyt ruvettu "lyömään liinoja kiinni". Mikäli laki hyväksytään esitetyn kaltaisena, tarkoittaa se sitä, että Suomessa seurataan aivan samaa tuhoon johtavaa tietä, jota nämä nyt liinoja kiinni lyövät maat ovat kulkeneet. Eikö Suomessa nyt ihan oikeasti voitaisi ottaa oppia muiden virheistä ja välttää niitä? Nyt on aika ryhdistäytyä ja tehdä rohkeita päätöksiä ja näin itsenäisyyspäivän kunniaksi voisin vielä sanoa, että on myös aika olla isänmaallinen.

Kansan syvät rivit eivät halua lisää monikulttuurisuutta, ongelmaryhmien maahantuloa tai porsaanreikiä täynnä olevaa ulkomaalaislakia. Nämä kansan syvät rivit eivät myöskään ole rasistisia, vaan haluavat ainoastaan järkevää ja rationaalista politiikkaa, jota tehdään Suomen ja suomalaisten näkökulmasta. Suomi ei lähtökohtaisesti kuulu kaikille, vaan maahanmuttopolitiikan tulee palvella hienon suomalaisen yhteiskunnan, tapojen ja kulttuurin säilyttämistä. Olkaamme ylpeitä siitä, mitä olemme ja toimikaamme sen mukaisesti!

Ystävällisin terveisin,"

weekendsoldier

Quote from: Vae victis on 08.12.2008, 18:18:12
Quote from: Embo on 08.12.2008, 17:15:01

Eiköhän tuo saane jäädä Suomeen. Ja kutsutaan vielä "sukulaisetkin" perästä.

Lazer Apparaten

Eikä somaliraiskaajiakaan voi karkoittaa, nehän raiskaisi muuten somaliassa.
Mieluummin sitten suomalaisia. Hyvä Thors!
Vidi Europae recens et mori

cutter

Joku osaava vois tehdä sen adressin. Kyllä tän tantan toiminnat nostaa jo hiukset pystyyn.

reino

Tuossa Johnnyn postauksessa oli käyttökelpoisia yhteystietoja ja hyvä pohja viestille.

Viestejä kannattaa lähettää kaikille mahdollisille kansanedustajille, erityisesti tietenkin kok. ja kepu, mutta myös kaikille "oman kunnan" kansanedustajille (ja jotenkin korostaa vielä sitä kotiseutujuttua siinä).

PK

Nuivinaattori

Tänään kai paukkuu jo 19000

:o
                                                         /Homma!
                                                     /
Homma nousee näin:       homma/
Syyllistyykö pornoteollisuus kiihoittamiseen?

Avrelivs

Quote from: Nuivinaattori on 14.12.2008, 13:57:17
Tänään kai paukkuu jo 19000

Saattaapa paukkuakin. Tosin viikonloppuisin homma selvästi hidastuu. Osa 20 netsistä saattaa esimerkiksi nukkua, mikä heti vaikuttaa tuloksiin. ;D
Bears on a Submarine

Lazer Apparaten

Itsehän en pysty tehtailemaan noita kuin parisataa vuorokaudessa, se vie aikansa kun kokoajan vaihtaa välityspalvelinta että ip vaihtuu..
::)
Vidi Europae recens et mori

JP

Jos adressin aloittaja on linjoilla- enkä uskokaan etteikö olisi, milloin edustajille oli lähdössä postia? Isot pojat kertoivat, että laki voi olla käsittelyssä jo viikolla?
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

cutter

Vaikuttaa nyt siis siltä, että tämä lakiesitys runnotaan väkisten ja kiireellä läpi. Voi perkele sentään. Lehdistö pitää tutkintaa Jussin blogista esillä ja tärkein, itse asia yritetään haudata. >:( Missäs muuten Osmo-hymiö luuraa?

Leopold

Itse jatkan taas illalla kansalaisvaikuttamista. Olen minä aiemminkin ollut kansanedustajiin ja muihin päättäjiin yhteyksissä, veikkaisin jopa että keskimääräistä pulliaista useammin, mutta tämän asian kanssa on oma aktiivisuuteni noussut uusiin sfääreihin. Kyseessä on sen verran tärkeä ja törkeä lakiehdotus, etten voi vain katsella sivusta. Ennen kaikkea lakimuutoksessa on demokratian kannalta hirvittävää se savuverho ja salamyhkäisyys, joka muutoksen ympärille on median ja myös kansanedustajien taholta laskettu.

Tänään, ja miksei huomenna ja ylihuomennakin ja sittenkin jos on tarvis, vedetään armoton loppukiri. Jos sekään ei riitä, niin parhaani olen minä tehnyt, eikä asia varmasti siltikään jää tähän. Olen ylpeänä mukana tässä rehtiä ja avointa politiikkaa peräänkuuluttavassa terveen järjen etuvartiossa.

Toukka

Hesarin sivuilla voi äänestää vuoden mokaajaa 16.12. saakka. Tulokset julkistetaan 27.12. Media on kertonut Uuden ulkomaalaislain tulevan käsittelyyn helmikuussa, mutta nyt onkin tihkunut tietoja, että se tulisi pikavauhtia jo ensi viikolla.

Näillä asioilla voi olla jokin yhteys, tai voi olla olematta.
Olen täällä tavatakseni vastakkaista sukupuolta olevan rasistin

Ernst

Quote from: cutter on 14.12.2008, 15:39:59
Vaikuttaa nyt siis siltä, että tämä lakiesitys runnotaan väkisten ja kiireellä läpi. Voi perkele sentään. Lehdistö pitää tutkintaa Jussin blogista esillä ja tärkein, itse asia yritetään haudata. >:( Missäs muuten Osmo-hymiö luuraa?

Naputtelin heti aamusta oman alueen kaikille kansanedustajille hyvää tarkoittavan neuvon äänestää HE:lle ei, kun se tulee täysistuntoon. Kuten adressin alullepanija lupaili, hän kokoaa saatuja vastauksia ja äänestyskäytöshän löytyy eduskunnasta. Lupasin julkista kenkkuilua, jos moisen päästävät käsistään ja äänestävät voimassaolevaksi laiksi. En ihan näillä sanoilla, kun olen korrekti herrasmies.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ElinaElina

Vie nyt joutuin se adressi, että se ehtii vakuttaa, mediankin kautta !
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia