News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-06-24 HS: Irja Askola: Muslimit eivät ole vihollisia

Started by Sivusta seuraaja, 24.06.2011, 11:55:13

Previous topic - Next topic

Tavis

Ja tämä on siis samainen Suomen islamilainen yhdyskunta, jonka luona vierailu on haastattelun ytimessä.

Lodi

Niin, Irja Askolalle on todettu, että yhteistyötä on syytä löytyä ja jos ei löydy niin kyllä se toinen muslimisiipi sitten palaa asiaan.
Piispa Askola piti tätä luottamuksen osoituksena ja oli vielä iloinen, että sai olla samassa tilassa rukoilevien miesten kanssa.

Minä elämää eläneenä ja muutakin, kuin ehtoollista maistaneena olisin kyllä tajunnut, että nythän minua ja edustamaani instituutiota suorastaan uhkaillaan.

Askola sen sijaan lankesi juuri siihen miinaan, johon häntä houkuteltiinkin.
Ei pitäisi mennä kaukaloon, jos ei ole mailaa ja luistimia eikä edes tunne pelin sääntöjä.   :facepalm:
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Sunt Lacrimae

Quote from: Kyborg on 27.06.2011, 12:29:08

Virkavallan raukkamaisuus puuttua kansalaisten esiintuomiin ongelmiin puolestaan jo ennakoi jotain erittäin synkkää. Suoranainen työtehtävästä kieltäytyminen esimerkiksi mellakoiden pelossa ei ainakaan paranna kansalaisten tulevaisuudennäkymiä sekä heidän luottamustaan valtaapitäviin hallita maansa monikulttuurisuuden synnytämiä konflikteja.

Taidanpa lähettää ainakin Askolalle sähköpostia...

Julkista tilaa otetaan mentaalitasolla haltuun propagandaa käyttämällä sielläkin, missä sitä ei ole Nuoriso(tm) ottanut haltuun jo fyysisesti. Näillä alueilla fyysinen haltuunotto lienee seuraava askel. Oikeasti haluan uskoa siihen, että nämä Ranskan ja muiden vastaavassa tilassa olevien maiden ongelmat pystytään vielä ratkomaan poliittisesti, mutta realisti sisälläni pelkää että jossain vaiheessa touhusta tulee molemmin puolin jotain ihan muuta kuin mellakointia. Ranskassa kun on vielä pitkät perinteet rauhanomaisesta ja kaikkia kunnioittavasta toiminnasta yhteiskunnallisten mullistusten aikana.

Rio de Janeirossa poliisilla on paikallisia ZUS:eja, faveloita, varten oma erikoisyksikkö joka käyttää panssariajoneuvoja ja joilta jenkkien armeijakin on jossain vaiheessa käynyt hakemassa kaupunkisotakonsultaatiota. Mitäköhän on caveirao ranskaksi?
Play stupid games, win stupid prizes.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tomi

Quote from: VH on 26.06.2011, 23:11:44
Quote from: Tomi on 26.06.2011, 21:13:41
Quote from: ttw on 24.06.2011, 12:20:46
Quote from: sunimh on 24.06.2011, 12:17:10
Quote from: juge on 24.06.2011, 12:05:19
Kirkon alennustila on jotakin säälittävän ja naurettavan rajamailla. Onneksi olen eronnut mokomasta putiikista jo 20 v. sitten.

Itselläkin se on ollut ihan hilkulla näitä kirkon mocu-touhuja seuraillessa viimeiset n. 5 vuotta.

Nykyisin se irtautuminen käy kätevästi vaikka http://eroakirkosta.fi
Jos eroatte kirkosta kirkon liberaalin linjan takia, se olisi hyvä tehdä mieluummin ilmoittamalla suoraan kirkkovirastoon. Silloin asia tulisi paremmin heidän tietoon.

Kirkkovirastoon?
No olkoon mitä tahansa, mutta pointti on se, että syy pitää kertoa kirkolle kunnolla. Ei eroa kirkosta sivuston kautta, vaan kertomalla eron syy kirkolle.

caprifolium

Quote from: pn on 24.06.2011, 12:08:56
Evankelisluterilaisen kirkon pääteesinä tuntuu nykyään olevan, että kääntykää islamiin.

Painan tykkää - nappia. Näin näyttää olevan. Vaihtaisivat jo sen Helsingin seurakuntien lehden nimen reilusti Moskeija ja Kaupunki- nimiseksi, sisältöhän on jo pitkään ollut tuohon viittaavaa,
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

Iloveallpeople

QuoteSeurakunnat eivät innostuneet kirkon tilojen vuokraamisesta muslimeille

Seurakunnissa ei olla erityisen innostuneita Helsingin piispan Irja Askolan tekemästä ehdotuksesta vuokrata seurakunnan tiloja islamilaisten käyttöön. Muslimit itse eivät tiettävästi ole tehneet aloitteita asiassa. Kirkkoherra ja lääninrovasti Hannu Ojalehto Tuiran seurakunnasta kertoo, että Oulun seudulla linjaus asiasta tehtiin muutama vuosi sitten. - Tilat, jotka on vihitty kristillisen kirkon käyttöön eivät ole islaminuskoisten käytettävissä. Asiasta oltiin yksimielisiä päätöstä tehtäessä.

Asia on tullut ajankohtaiseksi etenkin Helsingissä missä muslimiyhteisöt tarvitsisivat lisää tiloja uskonnon harjoittamiseen.

- Minusta tämä asia on parasta piispojen keskustella piispainkokouksessa keskenään, Ojalehto toteaa.

Helsingin Sanomien mukaan myös Turussa ja Tampereella suhtaudutaan epäillen asiaan.

- Tässä vaiheessa riittää, että meillä on islaminuskoisiin hyvät välit. Kirkon tulee olla avoin, mutta on mietittävä tarkkaan, mitkä toimintamuodot ovat mahdollisia, kirkkoherra Martti Hirvonen Turusta, kommentoi Helsingin Sanomissa.

Suomen islamilaisen neuvoston hallituksen puheenjohtaja Abdi-Hakim Yasin Ararse pitää Irja Askolan ehdotusta myönteisenä keskustelun avauksena. Hän esittää, että luterilaiset seurakunnat voisivat vuokrata esimerkiksi kokoustilojaan muslimien seminaareihin ja konferensseihin.

Seurakuntalainen
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

mikkoellila

QuoteTuore naispiispa: "Homoliitot siunattava kirkossa"

Julkaistu: 4.6.2010

Suomen ensimmäiseksi naispiispaksi valittu Irja Askola kannattaa samaa sukupuolta olevien pariskuntien siunaamista kirkon tiloissa. Helsingin piispaksi valittu Askola kertoo tänään näkemyksestään muun muassa Helsingin Sanomissa ja Ylen Ykkösen aamu-tv:ssä.

- Pastoraaliseen ohjeeseen pitää saada se, että pappi voi halutessaan siunata rekisteröidyn parisuhteen kirkossa, Askola sanoi aamu-tv:ssä.

Askola siis kannattaa sitä, että samaa sukupuolta olevien liiton siunaaminen kirkossa olisi papille vapaaehtoista.

- Vielä pitää saada yksiselitteiset ohjeet siitä, että parisuhteen voi siunata kirkon tiloissa, Askola sanoo Helsingin Sanomissa.

Homoparien siunaaminen kirkossa on aiemmin herättänyt Suomessa kohua. Esimerkiksi vuonna 2008 rovasti Liisa Tuovisen tekemästä naisparin siunaamisesta tehtiin kaksi kantelua. Toinen kantelija mainitsi perusteluissaan sen, että siunaus tehtiin kirkollisen kaavan mukaan kirkollisissa tiloissa.

Piispainkokous suositti helmikuussa, että homoparien puolesta voi rukoilla, mutta rekisteröityä parisuhdetta ei siunata.

Suomen luterilaisen kirkon kirkolliskokous haluaa lisäselvityksiä homoparien asemasta kirkossa.

Irjahan voisi keskustella naispappeudesta ja homojen siunaamisesta ystäviensä muslimien kanssa, kun ne kerran hänen mielestään ovat niin ihania ja sivistyneitä ja suvaitsevaisia.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

l'uomo normale

Quote from: mikkoellila on 28.06.2011, 14:37:16
Irjahan voisi keskustella naispappeudesta ja homojen siunaamisesta ystäviensä muslimien kanssa, kun ne kerran hänen mielestään ovat niin ihania ja sivistyneitä ja suvaitsevaisia.

Homo- ja lesbomuslimien islamilaiset hääseremoniathan voitaisiin järjestää luterilaisissa kirkoissa, jos moskeijoissa ollaan vielä suvaitsemattomia.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

ilkka75

Pahoillani, ei ole aikaa lukea kaikkia läpi tällä kertaa ennen kommentointia. Mutta:

Minä lupaan suvaita täällä kaikkia uskontoja ja niiden sivuhaaroja, jotka lupaavat suvaita minua, kunnioittaa täällä tämän yhteiskunnan sääntöjä ja näiden vaatimusten puitteissa pitää huolen kaikista jäsenistään.

Toivottavasti en liikaa vaadi. 
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

taivaantuuli

Irja Askola: Muslimit eivät ole vihollisia
tt: Onko olemassa vihollisia?

Irja on huomannut että muslimiudesta paranee vain järkeistymällä. Näkymättömiä näkemättömät on kirkolle suurempi uhka kuin vääriä näkyjä näkevät. Ei Hesburgerin hallitus koskaan hauku McDonaldsia huonoista palkoista, tuotteista tai etiikasta. Niillä on vain eri majoneesi. Uhka on se kasvava ryhmä ihmisiä joka haluaa itse valmistaa ruokansa.

MW

Quote from: sunimh on 24.06.2011, 12:17:10
Quote from: juge on 24.06.2011, 12:05:19
Kirkon alennustila on jotakin säälittävän ja naurettavan rajamailla. Onneksi olen eronnut mokomasta putiikista jo 20 v. sitten.

Itselläkin se on ollut ihan hilkulla näitä kirkon mocu-touhuja seuraillessa viimeiset n. 5 vuotta.

Jättänyt ev. lut. puulaakin 31 vuotta sitten, eikä takaisin näköjään ole asiaa.

Louhi

Quote from: taivaantuuli on 28.06.2011, 23:29:01
Irja Askola: Muslimit eivät ole vihollisia
tt: Onko olemassa vihollisia?

Irja on huomannut että muslimiudesta paranee vain järkeistymällä. Näkymättömiä näkemättömät on kirkolle suurempi uhka kuin vääriä näkyjä näkevät. Ei Hesburgerin hallitus koskaan hauku McDonaldsia huonoista palkoista, tuotteista tai etiikasta. Niillä on vain eri majoneesi. Uhka on se kasvava ryhmä ihmisiä joka haluaa itse valmistaa ruokansa.
Tuolle porukalle Askolan viestin sisältö nyt vaan on yksiselitteisesti, että uskonto kuin uskonto, väliäkö hällä.

Piiloviesti on tietenkin se, että todetakseen, että muslimit eivät ole vihollisia, on ensin otettava totena se, miten muslimit ovat vihollisia, että voi sitten tämän kieltää ja useimmat normaalilla ajattelukyvyllä varustetut ihmiset tietenkin tajuavat, että islamin ydin on jihadissa, olipa se metafora eli ei.

Jännää seurata näinä aikoina, mitä julkisessa keskustelussa ilmaistaan myönteisesti ja mitä kielletään. Kieltolauseet kun kuitenkin keskittyvät sen asian ympärille, mitä kielletään. (Esim. "Älä ajattele omenaa." tuottaa ajatuksen omenasta, jota ei saa ajatella.)
Ärsyttää.

Lalli IsoTalo

QuoteIrja Askola: Muslimit eivät ole vihollisia
Mielestäni länsimainen kristinusko (LK)ei ole ollut ottamassa uskonkappaleita islamista, vaan luopumassa luopumassa kaikista periaatteistaan, ja alistuminen islamille on tämän seurausta.

Enemmänkin näkisin, että se on LK on vaihtamassa Jesua Israealiin, eli palaamassa lähtöruutuun. Tämä voidaan lukea Scofieldin tulkintaraamatun ansioksi, joka keskittyy lopunaikojen spekulaatioihin, joissa Israelilla on merkittävä rooli. Merkittävän mainos- ja pr-kampanjan ansiosta kirjasta tuli hittituote.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scofield_Reference_Bible

QuoteThe Scofield Reference Bible promoted dispensationalism, the belief that between creation and the final judgment there were seven distinct eras of God's dealing with man and that these eras were a framework for synthesizing the message of the Bible.[6] It was largely through the influence of Scofield's notes that dispensationalism grew in influence among fundamentalist Christians in the United States. Scofield's notes on the Book of Revelation are a major source for the various timetables, judgments, and plagues elaborated by popular religious writers such as Hal Lindsey, Edgar C. Whisenant, and Tim LaHaye;[7] and in part because of the success of the Scofield Reference Bible, twentieth-century American fundamentalists placed greater stress on eschatological speculation. Opponents of biblical fundamentalism have criticized the Scofield Bible for its air of total authority in biblical interpretation, for what they consider its glossing over of biblical contradictions, and for its focus on eschatology.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Malla

Quote from: Louhi on 29.06.2011, 10:30:04
Jännää seurata näinä aikoina, mitä julkisessa keskustelussa ilmaistaan myönteisesti ja mitä kielletään. Kieltolauseet kun kuitenkin keskittyvät sen asian ympärille, mitä kielletään. (Esim. "Älä ajattele omenaa." tuottaa ajatuksen omenasta, jota ei saa ajatella.)

Erinomainen pointti! Kiitos! En ajattele jääkarhuja. :)

jopparai

Quote from: Sunt Lacrimae on 25.06.2011, 15:38:22
Harmi tosiaan, että kirkosta ei voi erota kuin kerran. Ja kirkosta eronneenakaan ei voi olla tukematta Askolan ja kumppaneiden maailmansyleilyä koska yhteisövero.

Kyllä erota voi useamminkin. Pitää vaan ensin liittyä uudestaan kirkkoon.

nimimerkillä "kahdesti eronnut"
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Oho

Quote from: Louhi on 29.06.2011, 10:30:04

Tuolle porukalle Askolan viestin sisältö nyt vaan on yksiselitteisesti, että uskonto kuin uskonto, väliäkö hällä.

Eikös siinä ole vahtallinen korkean pappishenkilön sanomana. Oleellisesti Askola tasavertaistammalla uskonnot kieltää omansa,uskonnolliset dogmit kun tuppaavat olemaan aika poissulkevia. Ei kristinuskosta voi ottaa dogmia pois ottamatta uskonnosta uskontoa pois ja muuttamatta sitä joksikin yleiseksi moraalikoodiksi, jolla ei dogmaattisen uskon kanssa sitten ole tuon taivaallista tekemistä.

Ari-Lee

Itse olen tavannut oikean luterilaisen papin. Hän vastasi kysymykseeni koraanista totuudenmukaisesti. Siellä sanotaan että "uskonvihollinen tulee tuhota". Vihollisia ovat kaikki muut paitsi muhametit. Sikäli otsikko on ihan oikein aseteltu.

Askolan kannattaisi harkita vakavasti ammatinvaihtoa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Faidros.

"Lällällällälläälää! Meijän taikausko on parempi ku teijän!"

"Jos Jeesus ja Mohammed tappelis, kumpi voittas?"

Joskus alkaa TODELLA huvittamaan nää uskisten väittelyt! ;D
Ei sen puoleen, uskonnottomana olen mielummin kristittyjen seurassa(turvallisempaa). Se ei kuitenkaan mitenkään liity taikauskon muotoon, vaan maallistumisen asteeseen yhteiskuntien kehityksessä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

PSH

Quote from: Marius on 25.06.2011, 02:40:41
Itse olen melko varma siitä, että islamia kumartavat suomalaiset eivät edes alkuunkaan tiedä, mitä islam on. He eivät tiedä, mistä puhuvat, eivätkä mitä tekevät. Täysin syyntakeettomia, mutta eivät vapaita vastuusta ja seurauksista!

Ja kun kumartaa, niin niska paljastuu miekalle, sitäkään he eivät ymmärrä.

Olet oikeassa.
Ns. "tosi islamilaiset", mitä suurin osa maassamme loisivista seinänkannattajista ovat, eivät usko kuin siihen raakaan ja brutaaliin voimaan jota heidän uskontonsa/lakinsa määrää.
Länsimaalainen viherpunanainen mielellään näkee siinä jotain hienoa ja tulkinnanvaraista, ongelma on siinä, että kun asia ei nyt ihan niin mene.
"Julkisen Sensuurin Neuvosto"

mikkoellila

Islamin perusperiaatteisiin kuuluu pyrkimys totaaliseen poliittiseen valtaan jokaisessa maassa. Jotkut fundamentalistikristityt pyrkivät samaan ja käyttävät tästä ideologisesta periaatteesta nimeä dominaatioteologia. Islam on nimenomaan tällaista dominaatioteologiaa eli pyrkimystä uskonnon periaatteiden toteuttamiseen totalitaarisen poliittisen vallankäytön kautta.

Islam on totalitaarisen valtion pystyttämiseen systemaattisesti ja eksplisiittisesti pyrkivä ideologia, kuten fasismi, kansallissosialismi ja kommunismi.

Islam ei siis kuulu uskonnonvapauden piiriin samalla tavalla kuin sellaiset uskonnot, jotka eivät pyri loukkaamaan toisten ihmisten vapautta määräämällä näiden elämästä valtion väkivaltakoneiston kautta.

Islam ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta, koska islam itse ei millään tavalla kunnioita toisia maailmankatsomuksia. Islam vastustaa vapautta väkivalloin, joten islam itse ei voi vedota vapauteen. Mitään muslimeille myönnettäviä oikeuksia ei voi perustella ihmisoikeuksilla, koska muslimit itse vastustavat kaikkia ihmisoikeuksia.

Esimerkiksi raiskaaja ei voi seksuaalisen itsemääräämisoikeuden periaatteen nojalla vaatia itselleen oikeutta raiskata, koska raiskaaja itse loukkaa toisten ihmisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta.

Nakkikioskijonotappelija ei voi vastustaa pidätystään vetoamalla fyysiseen koskemattomuuteensa, koska ryhtymällä tappelemaan hän on itse loukannut toisten ihmisten fyysistä koskemattomuutta.

Vastaavasti muslimit eivät voi vaatia itselleen vapautta oman agendansa toteuttamiseen vetoamalla uskonnonvapauteen, koska islam itse ei millään tavalla kunnioita uskonnonvapautta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

MaisteriT

Quote from: mikkoellila on 29.06.2011, 15:29:29
Mitään muslimeille myönnettäviä oikeuksia ei voi perustella ihmisoikeuksilla, koska muslimit itse vastustavat kaikkia ihmisoikeuksia.

..

Vastaavasti muslimit eivät voi vaatia itselleen vapautta oman agendansa toteuttamiseen vetoamalla uskonnonvapauteen, koska islam itse ei millään tavalla kunnioita uskonnonvapautta.

Vedän tähän tataarikortin ja päälle heitän modifieriksi "raaka yleistys" -kortin. Voittaa käyttämäsi uskonnonvapauskortin ja ihmisoikeuskortin. Muistaakseni.

Olen samaa mieltä siitä osuudesta, että islam, siten kun sen parhaat auktoriteetit Saudi-Arabiassa esittävät, on dominaatioteologia.

Jätän tällä kertaa kitisemättä yleisesti provokatiivisesta ja rumalta näyttävästä argumentointitekniikastasi.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

D-con

Quote from: Kyborg on 27.06.2011, 12:29:08
Taidanpa lähettää ainakin Askolalle sähköpostia...

Askola tuskin rasistille vastaa mitään. Ei ainakaan minulle ole vastannut.

Dragon

Kannatan kristittyjen ja muslimien yhteisiä tiloja, saisivat tapella sisätiloissa, eivätkä ulkosalla kuten tässä jenkkivideossa http://www.youtube.com/watch?v=yJvGGuLrVzo

D-con

Avutonta meininkiä saarnaajilla. Ei ihme että muslimit toimivat lännessä niin kuin toimivat.

Siili

Quote from: MaisteriT on 29.06.2011, 16:11:04
Vedän tähän tataarikortin ja päälle heitän modifieriksi "raaka yleistys" -kortin. Voittaa käyttämäsi uskonnonvapauskortin ja ihmisoikeuskortin. Muistaakseni.

Olen samaa mieltä siitä osuudesta, että islam, siten kun sen parhaat auktoriteetit Saudi-Arabiassa esittävät, on dominaatioteologia.

Mitä ilmeisimmin miekkalähetyksen kannattajia on nykyislamin parissa huomattavasti enemmän kuin nykykristinuskon parissa.  Kuinka suuri prosentti tarvitaan, että uskontoa voidaan pitää dominaatioteologiana?

mikkoellila

Quote from: MaisteriT on 29.06.2011, 16:11:04
Jätän tällä kertaa kitisemättä yleisesti provokatiivisesta ja rumalta näyttävästä argumentointitekniikastasi.

Mikä siinä muka oli "provokatiivista" ja "rumaa"?

Kuulostat Jaakko Hämeen-Anttilalta/Eva Biaudetilta.

skrabb

[...]
Tulipa puhe muun ohessa suvivirren uusista versioista ja pientä kiistaakin niiden tarpeellisuudesta, jolloin Marja piruuttaan laulatti meillä 'Kesäpäivän Kangasalla' uskonnosta riisutuin sanoin. Tällainen kalseus on edessämme, jos tätä muslimien mielistelyä pää kumarassa jatkamme. Mutta olihan toisellakin katsantokannalla puoltajansa, joten kuuma aihe sai levähtää leppeän illan edetessä.
[...]
Panu Rajala päiväkirjassaan 27.6.11

http://www.saunalahti.fi/panu/kesa11.htm
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

normi

Hillary taisi tuossa rohjeta tukea saudinaisia jotka uhmaavat autonajokieltoa, mutta paljasti dhimmiytyensä korostaessaan, että kyse on kuitenkin saudien sisäisestä asiasta.

Niinpä, vanwonterghem oli ihan oikeassa siis siinä mitä puhui saudeista ja heidän tuomioistaan.

Valitettavasti maailmassa on liika Hillaryja jotka tosiasiallisesti hyväksyvät islamilaiset lait.
Impossible situations can become possible miracles

IDA

Olisiko aika tehdä jotain Pirkanmaan perunakuopissaan juonia punoville junteille:

1. Mä oksalla ylimmällä oon Harjulan seljänteen; niin kauas kuin silmään siintää, nään järviä lahtineen. Kas Längelmävesi tuolla vöin hopeisin hohtelee, ja Roineen armaiset aallot sen rantoa hyväelee.

2. Kuin lemmikin sulosilmä, niin kirkas, niin sininen, on välkkyvä Vesijärvi, mi hiljalleen keinuen tuoll´ hiipivi heidän luokseen ja satoja saariaan niin helläst´ tuuditteleepi kuin emonen lapsiaan.

3. Vaan ympäri lehtorantain on hongikko mietteissään ja vanhuksen lailla katsoo kuin lapset lyö leikkiään. Ja peltojen laihot heitä ne tervehtii aaltoillen, ja niityn kukkivat nurmet luo tuoksuja tuulehen.

4. Mik´ aarre, oi köyhä Suomi, ois sulosi vertainen! Tuon järvies sinivälkkeen, tuon hopeisen kultaisen! Jos murhe tai riemu nostaa tääll´ lauluhun säveleet, niiss´ ainiaan kuvastuupi nää kirkkahan-sinervät veet.

5. Mä vain olen lintu pieni ja siipeni heikot on; vaan oisinko uljas kotka, niin nousisin lentohon, ja nousisin taivoon asti luo Jumalan istuimen ja nöyrin, hartahin mielin näin laulaisin rukoellen:

6. Oi taivahan pyhä Herra, sä Isämme armias! Ah kuink´ on sun maasi kaunis, kuink´ ihana taivahas! Sä järveimme säihkyellä suo lempemme tulta vaan. Oi Herra intoa anna ain maatamme rakastamaan.

Voiko tuo siis olla sallittua vielä näinä päivinä?