News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kestääkö Timo Soini Persujen menestymisen?

Started by EL SID, 07.04.2009, 13:46:41

Previous topic - Next topic

PK

Ehkä on vain hyvä, että Suomessa todella olisi kaksi puoluetta, joilla on maahanmuutto kriittisessä tarkastelussa. Soini voi keskittyä Persujen kohdeyleisöön, ja Soini-allergiset voivat äänestää sitten toista ryhmittymää. Ne jotka eivät uskalla Tri. Vihaa äänestää, voivat valita leppoisamman Soinin.

pogenssi

Quote from: Turkulaine on 20.04.2009, 15:39:54
Quote from: pogenssi on 20.04.2009, 15:25:15
En ole aikeissa äänestää persuja tai edes sanonut sellaista. Pointtina oli, että Halla-ahon äänestäminen saattaa ajaa Soinin ottamaan kaverin ja hänen ajatuksensa takaisin riveihinsä, mikä olisi mielestäni ihan positiivinen asia.

Haluaisin kovasti olla samoilla linjoilla kun yhteen hiileen puhaltaminen on yleensä se paras tapa saada tulosta. Haluaisin oikeastaan kovasti ettei tätä eroa olisi koskaan tapahtunut. Nyt on kuitenkin luottamus Soiniin ja puolueeseen vähän heikko; tulee mieleen kannattaako heidän mahdolliseen joskin epätodennäköiseen kädenojennukseen tarttua.

Halla-ahon ja Soinin suhteessa kannattaa ehkä eniten luottaa Halla-ahoon ja Soiniin itseensä forumin "asiantuntijoiden" sijaan, riippuen siitä kumman tukijoukoissa seisoo. Jos Jussi sanoo että riidat on sovittu ja yhteistyö taas tosiasia, niin sitten tietysti jatketaan vanhaan malliin.

Onko millään muotoa mahdollista, että yksi Halla-ahon ehdokkaaksi asettamattomuuden syistä olisi hänen kapea agendansa?

reino

Quote from: pogenssi on 20.04.2009, 15:49:47
Onko millään muotoa mahdollista, että yksi Halla-ahon ehdokkaaksi asettamattomuuden syistä olisi hänen kapea agendansa?

Onko millään muotoa mahdollista, että yksi Halla-ahon ehdokkaaksi asettamattomuuden syistä olisivat auringonpilkut?

pogenssi

Quote from: reino on 20.04.2009, 15:59:39

Onko millään muotoa mahdollista, että yksi Halla-ahon ehdokkaaksi asettamattomuuden syistä olisivat auringonpilkut?

Politiikassa merkitsevät estetiikan lisäksi myös arvot ja tavoitteet: ehkä Timo Soini haluaisi ehdokkaita, joiden esityslistalta löytyisi muutakin kuin maahanmuuttopolitiikan rajoittaminen ja aselakien muutokset.

Olihan tämä ajatukseni suhteellisen kaukaa haettu, mutta ei se sentään oikeuttanut tuota sarkastista auringonpilkku-kommenttia :) Kaukaa haetun laadun vuoksi ajatus oli esitetty varovaisena, leikittelevänä kysymyksenä.

Noottikriisi

Quote from: pogenssi on 20.04.2009, 20:21:31
Politiikassa merkitsevät estetiikan lisäksi myös arvot ja tavoitteet: ehkä Timo Soini haluaisi ehdokkaita, joiden esityslistalta löytyisi muutakin kuin maahanmuuttopolitiikan rajoittaminen ja aselakien muutokset.
Epäilen että Soinin motiivit ovat muut, en ainakaan muista kuinka monipuoliset poliittiset ohjelmat esimerkiksi Tony Halmeella ja Frederikillä on ollut.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Hippo

Soini kuitenkin haluaa Halla-ahonkin äänet hyväksymällä listalleen laimennetun ja sisäsiistimmän version saman suuntaisista ajatuksista.

Pahoitteluni hänelle johon tämä taas kohdistui. Ei mitään henkikökohtaista.

pogenssi

Quote from: Noottikriisi on 20.04.2009, 20:30:23
Quote from: pogenssi on 20.04.2009, 20:21:31
Epäilen että Soinin motiivit ovat muut, en ainakaan muista kuinka monipuoliset poliittiset ohjelmat esimerkiksi Tony Halmeella ja Frederikillä on ollut.

Eikös heillä ollut jotain veteraani- ja palveluideoita?

Kyllähän esimerkiksi Sampo Terhon mielipiteet maahanmuutosta ovat todella asiallisia. Perussuomalaisten maahanmuuttokriitikoiden äänestämisestä eurovaaleissa ei vain tule olemaan mitään hyötyä, koska äänet hukkuvat massan sekaan. Halla-ahoa äänestämällä voi sen sijaan tehdä ihan oikean kannanoton.

Turkulaine

Sillä mikä on todellinen syy Halla-ahon valitsematta jättämiselle ei ole mitään väliä käytännön kannalta.

Vaikka enkeli taivaan olisi Soinille lausunut näin, niin tosiasia on ettei Perussuomalaiset ole tällä hetkellä se taho joka toden teolla haluaa lopettaa nykyisen kehityksen. Ainoat jotka ovat uskaltaneet sanoa tarvittavat asiat ovat Jussi ja ryhmä perussuomalaisia jotka itsekin nyt kapinoivat Soinin-Vistbackan linjauksia vastaan ja peesaavat Jussia.

Voitaisiinko nyt lopettaa arvuuttelu ja hyväksyä tilanne sellaisena kuin se näyttäytyy?
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2009, 21:08:39
Olinpa tänään PS paikallisosaston kokouksessa. Puhuttiin paskaa ja parannettiin maailmaa.

Tosiasia on kuitenkin että homma^^^ on sellainen homma josta hyvin harvalla on kuitenkaan mitään käsitystä. Meitä hommalaisia vaivaa sellainen pikkainen vauhtisokeus. Homma on polkaistu käyntiin täysin tyhjästä ja silti saatu 2500 korttia Halla-aholle, ei paha.

Pitää kuitenkin muistaa että homma lukee vain pieni osa kansasta. Soini & Co on kuitenkin Teiskon tuulalle ja Pihtiputaan mummolle se The Mamukriittinen. Siksipä olisikin ehkä hyvä jos jätettäisiin Soinille muumeilu vähemmälle ja perehdyttäisiin kukin omassa viiteryhmässämme nuivistamaan ihmisiä.

Ei se hommaa ainakaan edistä jos me täällä muumeillaan toisillemme. Soinista ja PerSuista saa kukin olla ihan mitä mieltä haluaa. Ei ne mielipiteet tuolla meitin kokouksessakaan yksimielisiä olleet.

Vaikka itse olenkin PerSu ja allekirjoitan PS puolueohjelman en silti vi*** muumeile täällä vihreille enkä kokoomuslaisille. En edes demareille.

Keskitytään me vain siihen että saadaan joku tolkku tolkuttomaan mokuttamiseen. Eikös se ole homman idea? Eikä suinkaan muumeilu PS:n kaltaisen puolueen johdolle. Semminkin kun itse aion osallistua ko. puolueen puoluekokoukseen ja antaa hra. Soinille vastalauseen äänestämällä ketä hyvänsä muuta paitsi Soinia.

Ihan vain muumeillakseni hra. Soinille.

Myöskin reippaasti yleistäen, minäkin olen huomannut, ettei Hommassa pyörivä porukka tahdo oikein ymmärtää, ettei koko suomen kansa pyöri netissä, ja jos pyörivät, niin eivät Hommassa.
Tämäkin keskustelu on luettu nyt 5378 kertaa. Minäkin olen käynyt täällä lukemassa kommentteja enemmän kuin sen yhden kerran. Eli kuinka moni "todellinen ihminen" näillä sivuilla oikeasti käy?
Ja homman ulkopuolella, kuinka moni tietää Jussi Halla-ahosta muuta kuin sen, mitä media kirjoittaa hänestä?

Olen aikaisemminkin kehunut, että jo tuhat kannattajakorttia on hyvä saavutus, ja nyt kerätyt 2500 on jo valtava suoritus.

Kaikilla ei ole käytössään edes laajakaistaa. Tunnen erään myyntipäällikön, jonka yhteys nettiin on työnantajan tarjoaman mobiili-yhteyden varassa. Eikö nyt puhuta mistään 3G-yhteydestä, vaan siitä iankaikkisen vanhasta, vodafonen tarjoamasta WAP-jutusta, joka yhdistetään kannettavaan, ja jossa on oma SIM-kortti.
Se riittää sähköpostin vastaanottamiseen ja yhteydenpitoon.
Kyseinen henkilö on 42vee ja yritys jossa hän työskentelee, on AAA-luokitettu ja ollut lähes joka vuosi Kauppalehden julkaisemalla 25 kannattavimman yrityksen joukossa. Myyntijohtaja on todellinen oman alansa amattilainen, joka ei kuitenkaan ymmärrä tietokoneista yhtään mitään.
Miehellä on kaksi teini-ikäistä poikaa, jotka opettelevat netin käyttöä koulussa.
Äijä kuitenkin vaatii alaisiaan lähetämään sairaslomatodistukset hänelle, joten monet nuoremmat edustajat ja alue/projekti-päälliköt ovat ottaneet sen kannan, että skannaavat sairastodistuksensa ja lähettävät sen tälle @-postin liitteenä.

Ideana on, että vodafone puksuttaa bittejä vain puoli tuntia kerrallaan, ja sammuttaa yhteyden sen jälkeen, eikä puolin tuntia riitä skannatun ilmoituksen vastaanottoon, eli joka lähetys jumittaa koneen.
Niinpä myyntipäällikkö käykin aina "tyhjäämässä" koneensa pääkallopaikan mikrotukihenkilöllä, (n.200 kilometrin päässä) joka iskee koneeseen kiinni laajakaistajohdon, ja viestit saadaan perille.
Äijää itseään ei koneen hyytyminen haittaa, koska "hänellä on kotona faksi ja matkoilla kännykkä, joista hänet saa kiinni"

Eikä kyseessä ole vain perämetsien (siis Pohjalaisten) ongelma. Eräs toinen tuntemani myyntipäällikkö asuu PK-seudulla ja hänellä on kyllä kotonaan laajakaista, mutta sitä käyttävät lähinnä lapset.
Miehellä itsellään on firman communikaattori, jota hän tarvitsee sähköpostia varten. Noin puoli vuotta sitten, eräs lehti kehui hänen firmaansa ja jouduin näyttämän hänelle, että kyllä, communikaattorilla voi lukea lehtiäkin. Samalla selvisi sekin juttu, että communikaattorilla voi myös zoomata. Hänkin on vasta 45 vuotias.

Sitten on näitä, jotka odottavat eläkkeelle pääsyä. Eräs heistä oli töissä isossa firmassa tuotantopäällikkönä, kunnes fiorma kaatui. yli 55-vuotiaana hän perusti oman suunnitteluyrityksen, ja hankki sinne huippulaitteet ja kävi jopa koulutuksessa.
Pätevänä miehenä hän saa tilauksia, jotka hän työstää huippunykyaikaisilla koneilla, ja kun tilaus toimitetaan asiakkaalle, hän polttaa ne CDlle ja joko vie sen itse paikan päälle tai lähettää kirjattuna pakettina (kyllä, hän käyttää salausohjelmia).

Minä itse olen mestari-siiselin ikäinen. Onneksi lapsuuteeni kuului sellaiset uutuudet kuin VIC-20, nimittäin koulu jota kävin, aloitti ATK-alan koulutuksen vasta kun olin yhdeksännellä, eikä sitä annettu enää minun ikäluokalleni.
Kaikki mitä olen oppinut, olen oppinut yrityksen ja erehdyksen kautta.

Että näin. Meni jo vähän tarinan iskemiseksi, mutta tarkoitus oli selventää, etteivät kaikki ihmiset ole netissä, eikä kaikilla ole mahdollisuutta päästä näillä tai Jussin sivustoille kannattamaan Jussia. On vain hyvä, että joku kerää heidän Mamu-kriittiset äänensä.
Siksi en tosiaankaan ymmärrä tätä hyökkäystä Persuja vastaa. Persut ovat mamukriitinen puolue. Ainoa sellainen, joka tavoittaa jokaisen suomalaisen.

Turkulaine

Vetoat jo viimeisinpään oljenkorteen. Kaikilla ei ole nettiä niin sitten pitää äänestää Perussuomalaisia. Heitä varten meillä on vaalikampanja. Ja Sanna Ukkola. Ja myyrä joka talossa muutenkin. Älä huoli, suosittelen että käyt omaa hyökkäystäsi Halla-ahoa vastaan jossain muualla. Vaikka, kuten viittasit, jossain missä ei ole nettiä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

Quote from: reino on 19.04.2009, 23:18:11
Kyllä tuo "Marjon" viesti (vaikka selvästi desantin kirjoittama onkin) osuu hyvin tarkasti ongelman ytimeen.

Keskeinen kysymys tässä kaikessa on, että miten merkittävän roolin Persut haluavat maahanmuuttokritiikille antaa puolueensa julkisuuskuvassa. Ja Persujen puoluehallituksella on täysi valta ja jopa velvollisuus ohjata puoluetta haluamaansa suuntaan (joka toivottavasti vastaa jäsenten enemmistön näkemystä).

Jos Persut eivät halua, että maahanmuuttokritiikki nousee merkittävään rooliin, niin sitten ristiriita on olemassa. Ja minä olen itse asiassa iloinen, että se tuli esille jo nyt eikä vasta eduskuntavaaleissa.

Mutta nyt hommalaisten kannattaisi murehtia vähän vähemmän Persuista ja keskittyä omaan suoritukseen. Meillä on nimittäin vaalikampanja käytävänä. Ja siinä vastustajana eivät missään tapauksessa ole persut.

Mitä minä olen nyt juuttunut täkäläisiin persuihin, niin ei heitä voi sanoa maahanmuuttomyönteisiksikään.
Täälläkin päin ongelmana mamujenn lisäksi ruotsinkisten valta-asema, ja persut ovat ainoat, jotka ovat uhmaamassa heitä.

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2009, 23:28:05
Niin ajattelin että hommalaisten on hyvä tietää mistä on kyse. Odottelin pitkään jäsen EL SID:n kommentteja asiaan mutta...

Minusta on hyvä asia jos saadaan tämä Halla-aho vs. Persut/Soini asia käsiteltyä ja voidaan jälleen palata *heh* ydinosaamiseemme. Puhtaaseen asialliseen nuivimiseen.

Nyt on jo ollut hyviä merkkejä että vanhatkin puolueet saadaan käännettyä nuivaksi. Ei ole, eikä saa olla, nuivistuminen kiinni yhdestä puolueesta.

Tehdäänkö niin että kaikki puolueet on nuivia vuonna 2011? Voimme sitten jälleen alkaa rakentaa tätä maata, vai kui?

Ikävä kyllä, minulla ei ole aikaa olla täällä jatkuvasti, ei edes joka päivä.

Ja muussa asiassa olen samaa mieltä: Persut ja hommalaiset eivät ole vihollisia, vaan kananttaa enemmänkin jatkossa tehdä yhteistyötä.

Se mikä minua harmittaa, on se, että yhdistämällä Jussi ja Persut, saisi asia taakse enemmän ääniä. Nyt osa äänistä "valuu hukkaan".

Quote from: IDA on 20.04.2009, 00:19:54
Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2009, 23:28:05
Tehdäänkö niin että kaikki puolueet on nuivia vuonna 2011? Voimme sitten jälleen alkaa rakentaa tätä maata, vai kui?

Nimenomaan. Ja kannattaa muistaa, että nämä ovat nimenomaan Europarlamenttivaalit ja kun asiat nyt ovat niin kuin ovat sen ei kuitenkaan pitäisi hajottaa Persuja. Eri asia sitten, jos maahanmuuttokriittinen tai kansallismielinen linja ajetaan PS:ssä paitsioon.

enemmän minäkin olen huolissani tämän skisman vaikutuksesta vuoden 2011 vaaleihin. Yhdistetty mamu-rintama saisi enemmän vaikutusvaltaa. Toivottavasti Jussi ja Persujen johto ovat siihen mennessä päässeet sopuun.

Quote from: Turkulaine on 20.04.2009, 08:25:57
Kyllä tästä voidaan päätellä, etteivät Persut ole varteenotettava maahanmuuttokritiikin väylä. Jos he eivät halua ajaa "ulkomaalaisvastaisia" agendoja vaan antavat kenkää liian suosituiksi käyneille kriitikoille (kuten Jussi), ovat he muiden puolueiden lailla osavastuussa siitä että 10 vuoden kuluttua Suomessa on puoli miljoonaa ulkomaanelättiä, julkinen talous paskana ja monen monta traumatisoitunutta katuväkivallan uhria lisää.

Omaa kampanjaa kehiin.

mikä saa sinut uskomaan näin?

Mielestäni sinulla on nyt päähänpinttymä, joka estää sinua näkemästä todellisuutta.

Quote from: Kaarle M. on 20.04.2009, 12:04:43
Quote from: EL SID on 17.04.2009, 19:31:04
Quote from: Kaarle M. on 17.04.2009, 12:09:22
Quote from: EL SID on 17.04.2009, 11:47:00
Muumi tai ei, mutta kuka muu on puolustanut suomenkielisten lasten oikeutta puhua omaa äidinkieltään?

Tällä marginaalisella kysymyksellä ei ole minulle mitään poliittista arvoa, tai jos jotain on, niin se ei mitenkään korvaa Jussin hyllytystä, äänestäjien nimittelyä ja aliarvostamista. Saati kompensoi hänen euro/nato/abortti-vastaisuuttaan.

Muumi mikä muumi...

MINULLE oikeus puhua omaa äidinkieltään ei ole marginaalinen. Eikä taatusti monelle muullekaan täälläpäin asuvalle.
Toivottavasti sinullekin tulee eteen tilanne, jossa sinua kielletään käyttämästä omaa kieltäsi, omana pitämässäsi isänmaassa, niin pystyt sinäkin asettamaan elämäsi arvot uuteen järjestykseen.

Toivon SINULLE siis kaikkea hyvää ja erityisesti asioiden mittasuhteiden ymmärrystä, myös toisten näkökulmasta  :)

niin, eihän Pohjanmaalla, keski-pohjanmaalla ja etelä-pohjanmaalla asu kuin puoli miljoonaa suomenkielistä, joita tämä pakkoruotsitus koskee suoraan. Että se siitä mittakaavasta...

Quote from: PK on 20.04.2009, 15:46:53
Ehkä on vain hyvä, että Suomessa todella olisi kaksi puoluetta, joilla on maahanmuutto kriittisessä tarkastelussa. Soini voi keskittyä Persujen kohdeyleisöön, ja Soini-allergiset voivat äänestää sitten toista ryhmittymää. Ne jotka eivät uskalla Tri. Vihaa äänestää, voivat valita leppoisamman Soinin.

siinä vain menee ääniä hukkaan. Vihjaan aloitukseesa SDPn esimerkkiin, jossa moni Lipposallerginen äänesti muinoin Tuomiojaa ja moni Tuomioja-allerkikko Lipposta, ja SDP hyötyi.
Persut eivät voi nyt hyödyntää "sisäistä kilpailua"

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 11:54:05
Vetoat jo viimeisinpään oljenkorteen. Kaikilla ei ole nettiä niin sitten pitää äänestää Perussuomalaisia. Heitä varten meillä on vaalikampanja. Ja Sanna Ukkola. Ja myyrä joka talossa muutenkin. Älä huoli, suosittelen että käyt omaa hyökkäystäsi Halla-ahoa vastaan jossain muualla. Vaikka, kuten viittasit, jossain missä ei ole nettiä.

vai viimeinen oljenkorsi ja vielä hyökkäämässä Halla-ahoa vastaan?

sokea vihasi Persuja ja meitä jotka puolustamme heitä, on saanut sinut raiteiltaan. Ehdottaisin kunnon yöunia ja jotain muuta tekemistä välillä, niin ehkä sinun todellisuudentajusi palautuu. Toivottavasti, sillä muuten saamme taas yhden mielenterveyspotilaan kustannukset kontollemme  :-[

Turkulaine

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:08:59

No enemmän kuin esimerkiksi minä Persuja vastaan.

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:08:59sokea vihasi Persuja ja meitä jotka puolustamme heitä, on saanut sinut raiteiltaan. Ehdottaisin kunnon yöunia ja jotain muuta tekemistä välillä, niin ehkä sinun todellisuudentajusi palautuu. Toivottavasti, sillä muuten saamme taas yhden mielenterveyspotilaan kustannukset kontollemme  :-[

Heh, jätkä on kyllä hauska. En minä Persuja vihaa, mutta tapasi vedota mihin tahansa shaisseen, jopa valheeksi tietämääsi, jotta saisit propellipäiden ääniä puolueelle on sen verran ärsyttävää että on houkutus kommentoida. Älä nyt suotta huoli mielenterveyskustannuksista kumminkaan.

Vetoa välillä taas nuoreen ikääni. Ei haittaa vaikka minäkin olen skidinä aloittanut VIC kakskymppisellä!

Turkulaine

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:05:28
Se mikä minua harmittaa, on se, että yhdistämällä Jussi ja Persut, saisi asia taakse enemmän ääniä. Nyt osa äänistä "valuu hukkaan".

Onko pakko tunkea tätä settiä joka paikkaan? Suurin osa haluaisi yhteistyötä. Sinulle on jo myös kerrottu, että kannattaisi olla yhteydessä mm. Soiniin jos haluaa yhteistyötä eikä jankuttaa täällä. Sadannen kerran, jos Jussi olisi ehdokkaana me kaikki tekisimme tällä hetkellä kampanjaa Persujen puolesta. Persut hyllyttivät Jussin. Jussi ei hyllyttänyt Jussia. Toista perässä: "Persut hyllyttivät Jussin. Jussi ei hyllyttänyt Jussia."

Nyt mikään äänistä ei valu hukkaan. Ne jotka haluavat ensisijaisesti lopettaa tuhoisan maahanmuuttoideologian äänestävät Jussia, ja ne jotka haluavat kristillissosialismia tai mitäikinä äänestävät KD-Persuja. Kaikki saavat mitä haluavat.   

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 12:29:31

No enemmän kuin esimerkiksi minä Persuja vastaan.

sinähän olet jatkuvasti hyökänyt persuja vastaan. Sitä määrää on vaikea ylittää.

Heh, jätkä on kyllä hauska. En minä Persuja vihaa, mutta tapasi vedota mihin tahansa shaisseen, jopa valheeksi tietämääsi, jotta saisit propellipäiden ääniä puolueelle on sen verran ärsyttävää että on houkutus kommentoida. Älä nyt suotta huoli mielenterveyskustannuksista kumminkaan.

Vetoa välillä taas nuoreen ikääni. Ei haittaa vaikka minäkin olen skidinä aloittanut VIC kakskymppisellä!

Onko sinulla ollut aikaisemminkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

VIC-20 ei selitä ilmeisen onnetonta sisälukutaitoasi.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 12:35:30

Onko pakko tunkea tätä settiä joka paikkaan? Suurin osa haluaisi yhteistyötä. Sinulle on jo myös kerrottu, että kannattaisi olla yhteydessä mm. Soiniin jos haluaa yhteistyötä eikä jankuttaa täällä. Sadannen kerran, jos Jussi olisi ehdokkaana me kaikki tekisimme tällä hetkellä kampanjaa Persujen puolesta. Persut hyllyttivät Jussin. Jussi ei hyllyttänyt Jussia. Toista perässä: "Persut hyllyttivät Jussin. Jussi ei hyllyttänyt Jussia."

Nyt mikään äänistä ei valu hukkaan. Ne jotka haluavat ensisijaisesti lopettaa tuhoisan maahanmuuttoideologian äänestävät Jussia, ja ne jotka haluavat kristillissosialismia tai mitäikinä äänestävät KD-Persuja. Kaikki saavat mitä haluavat.   

etkö osaa erottaa kahta asiaa toisistaan: luepas nyt, reippaana poikana, tuo aloitus uudelleen. Tai vaikka koko ketju.
Keskustelu on osa ongelmanratkaisua. Sinun ongelmasi on, ettet ymmärrä mitä luet.

Suomessa on käytössä suhteelllinen vaalitapa, jossa kaikkien samassa vaaliliitossa olevien äänet lasketaan yhteen. Jos Jussi ja persut olisivat saman "sateenvarjon alla" niin koko liittouman äänet lasketaisiin yhteen ja Jussillakin olisi hyvät mahdollisuudet päästä EU-parlamenttiin.

Nyt pelataan "kaksilla eri korteilla" eli Jussille annetut äänet eivät mene persujen hyväksi ja Persuille annetut eivät hyödytä Jussia. Eli Jos Jussi ei pääse Eu-parlamenttiin, hänelle annetut äänet eivät hyödytä mamu-vastaista rintamaa.

Olet tainnut nukkua kansalaistaidontunnit?

Turkulaine

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:43:08
Nyt pelataan "kaksilla eri korteilla" eli Jussille annetut äänet eivät mene persujen hyväksi ja Persuille annetut eivät hyödytä Jussia. Eli Jos Jussi ei pääse Eu-parlamenttiin, hänelle annetut äänet eivät hyödytä mamu-vastaista rintamaa.

Olet tainnut nukkua kansalasitaidontunnit?

Älä syytä minua lukutaidottomuudesta. Sinulle on monta kertaa sanottu ettei tässä keskeisintä ole se meneekö sinne parlamenttiin kuka. Tärkeintä on se, että Jussin viestille annetaan näyttävä tuki, joka kertoo jokaiselle poliitikolle että meitä on enemmän kuin 20 tai 2500 kortin toimittanutta. Kyse on mielenosoituksesta. Kun meitä on monta, on kynnys puhua, tulla kaapista jne. huomattavasti matalampi niin kansalaiselle kuin poliitikolle.

Itse olet jo pitkään jättänyt kaiken keskustelun ja argumentit huomioimatta elleivät ne palvele agendaasi. Sinun mielipiteesi ("olisi hyvä äänestää Persuja") ei ärsytä minua yhtään, vaan tapasi sumuttaa koko ajan unohtamalla valikoivasti tehtyjä ja sanottuja.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 12:52:14
Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:43:08

Olet tainnut nukkua kansalasitaidontunnit?

Älä syytä minua lukutaidottomuudesta. Sinulle on monta kertaa sanottu ettei tässä keskeisintä ole se meneekö sinne parlamenttiin kuka. Tärkeintä on se, että Jussin viestille annetaan näyttävä tuki, joka kertoo jokaiselle poliitikolle että meitä on enemmän kuin 20 tai 2500 kortin toimittanutta. Kyse on mielenosoituksesta. Kun meitä on monta, on kynnys puhua, tulla kaapista jne. huomattavasti matalampi niin kansalaiselle kuin poliitikolle.

Itse olet jo pitkään jättänyt kaiken keskustelun ja argumentit huomioimatta elleivät ne palvele agendaasi. Sinun mielipiteesi ("olisi hyvä äänestää Persuja") ei ärsytä minua yhtään, vaan tapasi sumuttaa koko ajan unohtamalla valikoivasti tehtyjä ja sanottuja.

Ja sinulle on monta kertaa vastattu Jussista ja EU-vaaleista. Eli lue uudelleen vanhat vastaukset.

Vihasi on jo saanut sinut niin sokeaksi, ettet enää erota keskustelua, vaan pidät sitä sumutuksena.

ämpee

enemmän minäkin olen huolissani tämän skisman vaikutuksesta vuoden 2011 vaaleihin. Yhdistetty mamu-rintama saisi enemmän vaikutusvaltaa. Toivottavasti Jussi ja Persujen johto ovat siihen mennessä päässeet sopuun.

Minä puolestani en näe tuossa mitään ongelmaa, näen ainoastaan muuttuneen tilanteen.

Siinä missä Mestari oli vielä kunnallisvaaleissa sitoutumattomana Perussuomalaisten listoilla, ja nähtävästi nyt eurovaaleissa omalla listallaan, niin tulevissa eduskuntavaaleissa perussuomalaiset voivat halutessaan tehdä yhteistyötä Mestarin vaalikoalition kanssa.

Hommalla^^^ ei ole mitään perussuomalaisia vastaan, on täysin perussuomalaisten oma päätös kykenevätkö he jatkossa yhteistyöhön Homman^^^ kanssa.
Tilanne ei enää kuitenkaan ole sama, kuin mitä se oli joskus yksittäisen sitoutumattoman kunnallisvaaliehdokkaan kanssa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Turkulaine

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 12:58:43
Ja sinulle on monta kertaa vastattu Jussista ja EU-vaaleista. Eli lue uudelleen vanhat vastaukset.

En tiedä mistä puhut. Tosin juuri äsken tuli näköjään parahiksi Halla-aholta kirjoitus Scriptaan, jossa ollaan kovasti samoilla linjoilla:

Huomautan myös, että keskeinen kysymys ei ole mahdollinen läpipääsyni eikä edes mahdollinen ehdokkuuteni. Keskeistä on, että kilpailevat poliittiset puolueet, konsensuksen vahtikoiraksi taantunut media tai poliittiseksi instrumentiksi värvätty oikeuslaitos eivät päätä, ketä ihmiset saavat vaaleissa äänestää. Valitsijayhdistykseen osallistuneet ovat kohottaneet kollektiivisen keskisormensa kohti mainittuja tahoja ja sanoneet, että he päättävät, ketä vaaleissa saa äänestää ja mistä asioista niissä saa puhua.

kertsu59

Samaa mieltä ämpeen kanssa hommataan kortteja Jussille ja rasvataan koneistoa eurovaaleja varten.Mitä parempi eurovaalitulos Jussilla sitä paremmat neuvottelusaumat eduskuntavaalien alla hänellä on persujen suhteen.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

EL SID

Quote from: ämpee on 21.04.2009, 13:07:10

Minä puolestani en näe tuossa mitään ongelmaa, näen ainoastaan muuttuneen tilanteen.

Siinä missä Mestari oli vielä kunnallisvaaleissa sitoutumattomana Perussuomalaisten listoilla, ja nähtävästi nyt eurovaaleissa omalla listallaan, niin tulevissa eduskuntavaaleissa perussuomalaiset voivat halutessaan tehdä yhteistyötä Mestarin vaalikoalition kanssa.

Hommalla^^^ ei ole mitään perussuomalaisia vastaan, on täysin perussuomalaisten oma päätös kykenevätkö he jatkossa yhteistyöhön Homman^^^ kanssa.
Tilanne ei enää kuitenkaan ole sama, kuin mitä se oli joskus yksittäisen sitoutumattoman kunnallisvaaliehdokkaan kanssa.

No joo, olisi pitänyt kirjoittaa, että toivottavasti Jussi ja persut pystyvät jatkossakin tekemään yhteistyötä.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 13:11:49

En tiedä mistä puhut. Tosin juuri äsken tuli näköjään parahiksi Halla-aholta kirjoitus Scriptaan, jossa ollaan kovasti samoilla linjoilla:

Huomautan myös, että keskeinen kysymys ei ole mahdollinen läpipääsyni eikä edes mahdollinen ehdokkuuteni. Keskeistä on, että kilpailevat poliittiset puolueet, konsensuksen vahtikoiraksi taantunut media tai poliittiseksi instrumentiksi värvätty oikeuslaitos eivät päätä, ketä ihmiset saavat vaaleissa äänestää. Valitsijayhdistykseen osallistuneet ovat kohottaneet kollektiivisen keskisormensa kohti mainittuja tahoja ja sanoneet, että he päättävät, ketä vaaleissa saa äänestää ja mistä asioista niissä saa puhua.

hyvä vaalipuhe Jussilta. Hänestä on nyt sitten kasvamassa se "vakavasti otettava politiikko" mitä Soini kaipasi. Tosin taatusti eri tavalla mikä olisi ollut Soinin tarkoitus.  ;D

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 13:11:49

En tiedä mistä puhut.

et vai? jotenkin ei yllätä.

Turkulaine

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 13:18:45
hyvä vaalipuhe Jussilta. Hänestä on nyt sitten kasvamassa se "vakavasti otettava politiikko" mitä Soini kaipasi. Tosin taatusti eri tavalla mikä olisi ollut Soinin tarkoitus.  ;D

Onneksi sinun ei tarvitse äänestää Jussia vaan voit äänestää Soinia. Toivoisin ettet kuitenkaan käyttäisi tätä forumia silkkaan mainostamiseen.

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 13:18:45et vai? jotenkin ei yllätä.

Älä pidä idioottia jännityksessä, jos sinulla on jotain vallankumouksellista kerrottavaa. Jussi ja muut kuulolla, EL SID aikoo kertoa miksi te olette väärässä.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 13:22:35

Onneksi sinun ei tarvitse äänestää Jussia vaan voit äänestää Soinia. Toivoisin ettet kuitenkaan käyttäisi tätä forumia silkkaan mainostamiseen.

Olen jo vastannut sinulle tuostakin asiasta. osaatko ollenkaan lukea?

Älä pidä idioottia jännityksessä,

idioottia on näemmä helppo pitää jännityksessä.

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 13:22:35

Jussi ja muut kuulolla, EL SID aikoo kertoa miksi te olette väärässä.

tuota, missä kohtaa olen kirjoittanut tekeväni noin?

Turkulaine

Eihän tämä etene mihinkään. Rauhoitutaan hetkeksi ja jatketaan vääntöä kun taas kerrot kansalle että nyt on kaikkien tuettava Perussuomalaisia, koska

a) Jussi tarvitsee 300 000 ääntä tai kaikki menee hukkaan
b) koska kaikilla ei ole internettiä
c) koska kaikki on hommalaisten oma vika
d) Perussuomalaiset ovat ainoa maahanmuuttokriittinen puolue (jolle ei kuitenkaan kelpaa liian suosittu kriitikko).
e) et ad nauseam

EL SID

Quote from: Turkulaine on 21.04.2009, 13:33:22
Eihän tämä etene mihinkään. Rauhoitutaan hetkeksi ja jatketaan vääntöä kun taas kerrot kansalle että nyt on kaikkien tuettava Perussuomalaisia, koska

d) Perussuomalaiset ovat ainoa maahanmuuttokriittinen puolue (jolle ei kuitenkaan kelpaa liian suosittu kriitikko).
e) et ad nauseam

Me kaikki tiedämme että osaat lukea. Mutta kuten olen jo vastannut, niin ongelmanasi on, ettet ymmärrä lukemaasi. Mikä tuli taas, jälleen kerran, ilmi.

Kaarle M.

e) et ad nauseam

Aamen
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

kgb

Quote from: EL SID on 21.04.2009, 13:40:00
Me kaikki tiedämme että osaat lukea. Mutta kuten olen jo vastannut, niin ongelmanasi on, ettet ymmärrä lukemaasi. Mikä tuli taas, jälleen kerran, ilmi.

Hankaluuksia tuntuu olevan sinullakin.
Jospa lopettaisit monomaanisen mouhottamisen ja jankutuksen hetkeksi ja pyrkisit sensijaan selvittämään yleistajuisesti mistä on oikein kyse. Täällä tuntuu olevan monta muutakin Turkulaisen lisäksi, jotka eivät ihan ymmärrä mitä oikeasti ajat takaa.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

EL SID

Quote from: Kaarle M. on 21.04.2009, 14:57:44

e) et ad nauseam

Aamen

Onpas sinulla omiiiituiset rukoukset????