News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kestääkö Timo Soini Persujen menestymisen?

Started by EL SID, 07.04.2009, 13:46:41

Previous topic - Next topic

EL SID

Viimeisten galluppien perusteella PerSut eivät ole enää pienpuolue, vaan keskisuuri. Vertaamalla PeruSuomalaisten kannatusta muualla Euroopassa oleviin samanhenkisiin, eli kuten joku viisas on sanonut "sosiaalisiin-oikeistopuolueisiin" puolueisiin, niin nousukiidon voi ennakoivan jatkuvan.
Perussuomalaiset henkilöityvät vahvasti Timo Soiniin. Timo onkin ollut hyvä ja vahva puheenjohtaja, joka on osannut tehdä oikeita päätöksiä oikeaan aikaan. Apunaan, todellisuudessa tasavertaisena kumppanina, hänellä on ollut Raimo Vistbacka. Oikeastaan koko puolue on näiden kahden miehen luomus.
Puolueen kannatus lähti rytinällä nousuun vasta kun vaali-listoille otettiin mukaan Jussi Halla-aho. Jussi toi mukanaan omanlaista kannattajakuntaansa, eli ns. Halla-aholaisuuden. Persujen nuoriso-osastoissa suurin kasvu on Jussin ansiota.
Tämä pitäisi olla osa luonnollista puolueiden kasvua. Puolueet kasvavat samaa asiaa ajavien ihmisten mukaantuolon kautta.
Kannattajakunnan kasvu tuo mukanaan myös erimielisyyksiä. Sata ihmistä on sata eri persoonaa, jolla on erilaisten mielipiteet ja kokemuspohja. Tärkeintä on kuitenkin puhaltaa oikeassa paikassa ja asiassa yhteen hiileen, ja pitää kaveria kaverina, eli eri kuppikuntien välillä pitää olla puheyhteys ja luottamus toisiinsa, vaikka onkin eri mieltä joistakin asioista.
Tämän saman ovat kokeneet niin SDP keskusta kuin RKPkin. Myös SMP koki samaa, mutta se ei selvinnyt siitä. Onko nyt taas jälleen kerran käymässä samoin, eli eikö Persujen mentaliteetti kestä menestystä?
Mielestäni Timo Soini teki oikein, kun puhalsi pillin poikki, kun ei hyväksynyt puolueeseen kohdistuvaa ulkopuolista painostusta. Olen moneen kertaan puolustanutkin häntä Homman eri ketjuissa, muistuttaen samalla, kuinka vaikkapa Vistbacka, jolla on tässä maakunnassa todella paljon arvovaltaa, on puolustanut Jussia ja hänen näkemyksiään joka käänteessä. Jopa niin, että eräs paikallinen toimittaja teki erään Vitsbackan haastattelun oheen jutun Jussin sukujuurista.

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=376638

Eli Jussi sai julkisuutta raimon "siivellä"

Tästä näkökulmasta Jussin petti heidät, siis puolueen yitmen, eikä päinvastoin, ja oman valitsijamiesyhdistyksen väsääminen on puolueen kannattajakunnan  hajottamista.
Moni on tullut  PerSujen kannattajaksi Jussin kirjoitusten kautta. Koska Persujen ohjelmasta löytyy monta minulle paremmin sopivaa kohtaa kuin pelkkä maahanmuuttokriittisyys, niin olen mieluummin PerSujen kuin pelkästään Jussin äänestäjä.

Olen kuitenkin allekirjoittanut Jussin "lupa-lapun" ja JM-K lienee saanut sen postiluukustansa tänään, mutta en allekirjoittanut sitä siksi, että haluaisin Jussin olevan ehdokkaana, vaan siksi koska Jussin uhkaa muuten jättäytyä pois seuraavissa eduskuntavaaleissa.

"Älä jää odottelemaan ja ihmettelemään. Tällä sivustolla on nykyään n. 10 000 uniikkia kävijää päivässä. Ellei Mäki-Ketelällä ole ensi viikon lopulle tultaessa erittäin paljon enemmän allekirjoittajia kuin valitsijayhdistykseen vaaditaan, minä ja muut asiaan liittyvät tahot katsomme, ettei ehdokkuudelleni ole kysyntää. Jos ehdokkuudelle ei ole kysyntää nyt, tällä on seurauksensa myös seuraavissa eduskuntavaaleissa."

http://www.halla-aho.com/scripta/aprillipaivan_bulla.html

Se, että nimien keräily Jussin kannattaja-kortteihin on ollut nihkeää, kertoo että monelle muullekin asia on yhtä vaikea kuin minulle.
Ennustan, että Jussin oman puolueen taival tulee olemaan yhtä tuskaisa. Persut ovat jo leimautuneet mamu-kriitikoiksia ja heillä on valmis organisaatio. Ja kyllähän täältä Hommastakin uhoajia löytyy, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi niitä, jotka ovat tosissaan valmiita tekemään jotain, kuten perustamaan uuden puolueen organisaatiota.
Jos mamu-kritiikki olisi ainoa syy äänestää puoluetta, niin miksei sitten suomen kansan sinivalkoisilla ole kuin muutama edustaja kunnanvaltuustoissa?

SDP on hyvä esimerkki puolueesta, jossa toisistaan hyvin kaukana olevat ihmiset (Lipponen vs. Tuomioja) pystyvät toimimaan rintarinnan ja tekemään yhteistyötä. Miksei se onnistu liikkeeltä, jonka kannatus on vasta puolet SDP kannatuksesta?

Mielestäni tilanne vaatisi nyt malttia ja todellista halua saada aikaan kompromissi. Jussi tuntee epäluuloa Persuja kohtaan ja hänen puolueen ulkopuolinen kannatus koetaan uhkailuksi. OK, miksei Jussi sitten liity puolueeseen, joka on ottanut hänet jo pariin kertaan riveihinsä ja kehota jäseniään tekemään samoin?
Tämän jälkeen Jussin valinta ja jäsenten painostus ovat puolueen sisäisiä asioita ja Jussi satavarma ehdokas jo pelkästään mukanaan tuomiensa kannattajien tuella.
Timo Soini totesi pressiklubissa muutakin kuin manaili propellipäitä. Hän sanoi, (en muista sananmukaisesti) että nyt nähdään, onko Jussista varteenotettavaksi poliitikoksi. Tällaisten ratkaisujen tekeminen näyttää mistä miehestä on. Ei kukaan pidä ottolasta omaansa paremmin.

Soinilta taas odottaisin kärsivällisyyttä ja sovittelunhalua. Nuorten kanssa on aina vaikeaa, ja suurin osa Jussin kannattajista on nuoria, jotka luulevat vielä saavansa kaikki tässä ja nyt, kun hetken kiukuttelee. Näistä nuorista kasvaa joskus aikuisia. He ovat se sukupolvi, joka vie Soinin sytyttämään soihtua eteenpäin.

Ei kai tilanne todellisuudessa niin huono ole, ettei Jussia ja Persujen puoluejohtoa saada saman pöydän ääreen puhumaan asioista suoraan?
Eli paitsi se, onko Jussista poliitikoksi, niin näemme pian myös sen, että kestääkö Timo Soini Persujen menestymisen?

Turkulaine

EL SID taas vauhdissa. Mitään ei jätetä käyttämättä kun yritetään saada Homman äänet takaisin sammakkomiehelle. Etkö jo käsittänyt ettei propellipäiden ääniä kaivata Persuissa? Me saastutamme äänillämme PetosSuomalaiset.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

Quote from: Turkulaine on 07.04.2009, 13:49:21
EL SID taas vauhdissa. Mitään ei jätetä käyttämättä kun yritetään saada Homman äänet takaisin sammakkomiehelle. Etkö jo käsittänyt ettei propellipäiden ääniä kaivata Persuissa? Me saastutamme äänillämme PetosSuomalaiset.

yrität turhaan provosoida, sillä en provosoidu kovinkaan helposti.

vai on persuista kirjoittaminen sinulle vaikea asia. Miksi?

Hippo

Onko El SID näitä PS:n puoluetoimistosta kirjoittelevia? Kovasti yrittää puolue roikkua propellipäiden lahkeessa.

Turkulaine

Quote from: Hippo on 07.04.2009, 13:53:26
Onko El SID näitä PS:n puoluetoimistosta kirjoittelevia? Kovasti yrittää puolue roikkua propellipäiden lahkeessa.

Taitaa olla juttujen perusteella. Jos ei, niin on vääryys ettei hänelle makseta työstään palkkaa tai muussa muodossa rispektiä. On sen verran sitkeä jankkaaja.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

'

en kuulu puolueeseen, vaan olen enmmänkin huolissani Jussin tulevaisuudesta ja mamurintaman hajoamisesta.

Miettikää nyt, täällä on uhottu ja puhkuttu, kuinka Jussi saa 100 000 ääntä ja tähän asti on kannattajakortteja saatu kasaan alle 1000, joista osa, kuten omani, on henkilöiltä, jotka eivät kuitenkaan tule äänestämään häntä.

maailma ei pyöri Jussin blogin ympärillä. Sinun ehkä, mutta ei kovinkaan monen muun.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 07.04.2009, 13:56:03

Taitaa olla juttujen perusteella. Jos ei, niin on vääryys ettei hänelle makseta työstään palkkaa tai muussa muodossa rispektiä. On sen verran sitkeä jankkaaja.

maksaako sinulle joku siitä, että roikut täällä ja yrität estää asialliset keskustelut?

Turkulaine

Quote from: EL SID on 07.04.2009, 13:58:08
maksaako sinulle joku siitä, että roikut täällä ja yrität estää asialliset keskustelut?

Ei. Mielestäni tapasi propagoida agressiivisesti Persuja joka välissä vaikka mitä tuubaa siitä tuutista tulisi on vaan niin muumin ärsyttävää, että työskentelen ilmaiseksi. Onneksi teemasi on vaihtunut jo siitä että Jussi tarvitsee 300 000 ääntä tai muuten ne menee hukkaan.

-Propellipää

EL SID

Quote from: Turkulaine on 07.04.2009, 14:01:22
Quote from: EL SID on 07.04.2009, 13:58:08

Ei. Mielestäni tapasi propagoida agressiivisesti Persuja joka välissä vaikka mitä tuubaa siitä tuutista tulisi on vaan niin muumin ärsyttävää, että työskentelen ilmaiseksi. Onneksi teemasi on vaihtunut jo siitä että Jussi tarvitsee 300 000 ääntä tai muuten ne menee hukkaan.

-Propellipää

et ilmeiseti ole lukenut koko ketjua loppuun?

ole hyvä ja tee niin, ja kommentoi vasta sitten.

pelle12

Ei kaikkea kritiikkiä pidä ampua suoralta kädeltä alas. Kyllä Soinin puheissa on perääkin. Kannattaa punnita asioita monelta kantilta ja laittaa hiukan jäitä omaankin hattuunsa (tai propelliinsa).

EL SID

Quote from: pelle12 on 07.04.2009, 14:04:49
Ei kaikkea kritiikkiä pidä ampua suoralta kädeltä alas. Kyllä Soinin puheissa on perääkin. Kannattaa punnita asioita monelta kantilta ja laittaa hiukan jäitä omaankin hattuunsa (tai propelliinsa).

no, kunhan turkulaisellekin tulee enemmän ikää, niin kyllä se "tosta tasottuu"

Turkulaine

Kuule kirjoita näitä juttujasi sinne Soinin forumille. Tai vaikka soita miehelle jos haluat että sovintoa tehdään. Soini on kusettanut, kääntänyt takkia, halveksunut demokratiaa ja nimitellyt äänestäjiä. Ihan turha on propellipäille tässä avautua.

Jos Soini ja PS olisivat halunneet, olisin minä tällä hetkellä propagoimassa Perussuomalaisia tutuilleni ja odottaisin sitä veret seisauttavaa vaalivoittoa. Olisin jo liittynyt jäseneksikin kun sitä olin kovasti harkinnut. Ei olisi aikaa eikä innostusta sabotoida asiallisia keskustelunavauksiasi.

pelle12

Quote from: EL SID on 07.04.2009, 14:06:10
Quote from: pelle12 on 07.04.2009, 14:04:49

no, kunhan turkulaisellekin tulee enemmän ikää, niin kyllä se "tosta tasottuu"
Saattaa olla. Sitä on tällaisen vanhan veteraanin jo hieman vaikea muistaa, millaista oli olla nuori ja kiihkeä. Vanhaa saksalaista sanontaa mukaillen : Vanha lehmä usein unohtaa, että kerran itsekin vasikka ollut on. ;D

EL SID

Quote from: Turkulaine on 07.04.2009, 14:09:47
Kuule kirjoita näitä juttujasi sinne Soinin forumille. Tai vaikka soita miehelle jos haluat että sovintoa tehdään. Soini on kusettanut, kääntänyt takkia, halveksunut demokratiaa ja nimitellyt äänestäjiä. Ihan turha on propellipäille tässä avautua.

Jos Soini ja PS olisivat halunneet, olisin minä tällä hetkellä propagoimassa Perussuomalaisia tutuilleni ja odottaisin sitä veret seisauttavaa vaalivoittoa. Olisin jo liittynyt jäseneksikin kun sitä olin kovasti harkinnut. Ei olisi aikaa eikä innostusta sabotoida asiallisia keskustelunavauksiasi.

voi ressukkaa. tunsit itsesi petetyksi ja nyt katkeroidut koko maailmalle. Yritä selvitä. Elämä on pitkä polku pettymysten ja pettäjien metsässä. tulet kokemaan saman tunteen vielä moneen kertaan.

junakohtaus

Tulee aina välillä sellainen olo, että ovatko persjalkaiset puolue vai seurakunta.

En mä tajua mikä hemmetin pakko kenelläkään olisi panostaa SMP:n perinneyhdistyksen elivoimaisuuteen, mutta jostain syystä juuri sitä ollaan koko ajan meiltä vaatimassa. Ei Perussuomalainen puolue ole suurimmalle osalle Homma-väkeä minkäänlainen itseisarvo ja jos Soini et al. olisivat tahtoneet Jussin ehdolle, ne olisivat asettaneet Jussin ehdolle, joten ainakin minä kysyn nyt itseltäni ja tältä seurakunnalta on Perussuomalaisilla mitään oikeaa annettavaa Homma-päämäärille vai pitäisikö meidän muka ryhtyä edistämään kritiikittä asioita, joita emme koe omiksemme ja joita emme ole olleet mukana määrittelemässä ja joista kukaan ei edes osaa sanoa mitä ne ovat.

Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

JT

Persuilla on täydet mahdollisuudet saada ääneni jos:
a)Timo Soini pyytää valehteluaan anteeksi.
b)Jussi Halla-aho on persujen ehdokas eurovaaleissa.
- Hoitakaa asiat pois päiväjärjestyksestä niin täältä pesee. Muuten ei.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Turkulaine

Quote from: EL SID on 07.04.2009, 14:14:01
voi ressukkaa. tunsit itsesi petetyksi ja nyt katkeroidut koko maailmalle.

En koko maailmalle, vain sille joka petti. Jota sinä kaikesta päätellen edustat. Vaikutat vahingoniloiselta, joka kertoo paljon siitä missä omat lojaliteettisi ovat.

Kaarle M.

Quote from: Turkulaine on 07.04.2009, 14:09:47

Sama vika, mutta persuksi meni tämänkin propellin kohdalla! He hajoittivat, en minä...
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Kari Kinnunen

Quote from: Kaarle M. on 07.04.2009, 14:21:07

Sama vika, mutta persuksi meni tämänkin propellin kohdalla! He hajoittivat, en minä...

[/quote]

Niin, niinpä.

Itse odottelen edelleen puolueen johdolta kommenttia.

stadilainen

Kestääkö soini persujen meneHtymisen
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Liero

Quote from: stadilainen on 07.04.2009, 14:29:11
Kestääkö soini persujen meneHtymisen

Mikäpä sen mah.. eiku pahan tappaisi?
(http://www.zapad.cz/fotos/zdravi/cholesterol/fat_man_large.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/_wL8BZ9k8j0I/RnwVPzImqxI/AAAAAAAABeg/gQcKhQGrEkw/s400/P1020178.jpg)

Jussi Halla-aho

EL SID: Kyse ei niinkään ole siitä, että minä uhkaisin jättäytyä pois, vaan siitä, että päästäkseni ehdolle PS:ään tai mihinkään minulla on oltava jotain myytävää.

Ehdokkaaksi pääsee kahdella tavalla:

1) Nuolemalla syvältä puoluejohtoa.
2) Olemalla suosittu.

Keino numero 1) on tapauksessani poissuljettu, joten minun on osoitettava, että olen suosittu. Jos olen sekä kusipää (= nuolentarajoitteinen) että suosioton, kenelläkään ei ole mitään syytä asettaa minua ehdolle missään vaaleissa.

Onko minusta varteenotettavaksi poliitikoksi? Ei, jos "varteenotettavalla" politikoinnilla tarkoitetaan kähmintää, valehtelua, nepotismia ja muuta sellaista. Olen mieluummin pihalla politiikasta kuin osallistun siihen "yleisesti hyväksytyillä" säännöillä.

Itse asiassa houkutus palata normaalielämän pariin on huomattavan suuri. Poliittisen uran suhteen minulla ei ole minkäänlaisia henkilökohtaisia ambitioita. Tämä on yhtäältä vahvuus, koska minua ei voi kiristää eikä lahjoa, ja toisaalta heikkous, koska en suostu/pysty kompromisseihin.

Äänestäjä päättää, mitä hän pitää tärkeänä. Omalta osaltani on selvä asia, että loputtomiin en jaksa niellä paskaa ja tarjota vaaleissa vaihtoehtoa, jos kannattajat eivät ole takanani vaan länkyttävät, että en minä halua sitä tuonne enkä tuonne, koska se saa enemmän aikaan siellä taikka täällä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

junakohtaus

Poislukien Jussin kontribuutio tässä yllä, ketju alkaa saavuttaa tasoja, joilla minä tavallisesti totean asian selkeästi loppuunkäsitellyksi ja pistän lukon päälle. Toetkaa älkääkä vittuilko toisillenne kuin kakarat.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

IDA

Quote from: junakohtaus on 07.04.2009, 14:15:37
Tulee aina välillä sellainen olo, että ovatko persjalkaiset puolue vai seurakunta.

En mä tajua mikä hemmetin pakko kenelläkään olisi panostaa SMP:n perinneyhdistyksen elivoimaisuuteen, mutta jostain syystä juuri sitä ollaan koko ajan meiltä vaatimassa.

PS:n kannattaa panostaa, koska se voisi olla väylä uudenlaiselle, avoimemmalle ja kansanvaltaisemmalle politiikalle. Tietenkään tämä ei ole kuin niiden asia, jotka ovat jollain tavoin sitoutuneet PS:ään. Muiden kannattaa katsella ja kommentoida.

Ei Perussuomalainen puolue ole suurimmalle osalle Homma-väkeä minkäänlainen itseisarvo ja jos Soini et al. olisivat tahtoneet Jussin ehdolle, ne olisivat asettaneet Jussin ehdolle, joten ainakin minä kysyn nyt itseltäni ja tältä seurakunnalta on Perussuomalaisilla mitään oikeaa annettavaa Homma-päämäärille vai pitäisikö meidän muka ryhtyä edistämään kritiikittä asioita, joita emme koe omiksemme ja joita emme ole olleet mukana määrittelemässä ja joista kukaan ei edes osaa sanoa mitä ne ovat.

Ei tiedä vielä onko Perussuomalaisilla mitään annettavaa Homma-päämäärille. Toivottavasti on. Itse uskon, että tulevaisuudessa yhä suurempi osa äänestäjistä on liikkuvia äänestäjiä, jotka valitsevat enemminkin jonkun muun, kuin puolueen mukaan.

Perussuomalaisilla on ehdokkaita ja edustajia, jotka ajavat lähes samoja päämääriä, kuin Jussi, mutta toisaalta selkeän totta, että linjan pätevin ja tunnetuin edustaja on nimenomaan Jussi ja selänkääntö hänen ehdokkuudelleen vaikuttaa selänkäännöltä koko linjalle. Ja tästä varmaan onkin kysymys Perussuomalaisten kohdalla.

EL SID

Quote from: Jussi Halla-aho on 07.04.2009, 15:33:48
EL SID: Kyse ei niinkään ole siitä, että minä uhkaisin jättäytyä pois, vaan siitä, että päästäkseni ehdolle PS:ään tai mihinkään minulla on oltava jotain myytävää.

Ehdokkaaksi pääsee kahdella tavalla:

1) Nuolemalla syvältä puoluejohtoa.
2) Olemalla suosittu.

Keino numero 1) on tapauksessani poissuljettu, joten minun on osoitettava, että olen suosittu. Jos olen sekä kusipää (= nuolentarajoitteinen) että suosioton, kenelläkään ei ole mitään syytä asettaa minua ehdolle missään vaaleissa.

Onko minusta varteenotettavaksi poliitikoksi? Ei, jos "varteenotettavalla" politikoinnilla tarkoitetaan kähmintää, valehtelua, nepotismia ja muuta sellaista. Olen mieluummin pihalla politiikasta kuin osallistun siihen "yleisesti hyväksytyillä" säännöillä.

Itse asiassa houkutus palata normaalielämän pariin on huomattavan suuri. Poliittisen uran suhteen minulla ei ole minkäänlaisia henkilökohtaisia ambitioita. Tämä on yhtäältä vahvuus, koska minua ei voi kiristää eikä lahjoa, ja toisaalta heikkous, koska en suostu/pysty kompromisseihin.

Äänestäjä päättää, mitä hän pitää tärkeänä. Omalta osaltani on selvä asia, että loputtomiin en jaksa niellä paskaa ja tarjota vaaleissa vaihtoehtoa, jos kannattajat eivät ole takanani vaan länkyttävät, että en minä halua sitä tuonne enkä tuonne, koska se saa enemmän aikaan siellä taikka täällä.

Suoraan sanottuna epäilen sinun mahdollisuuksiasi palata "normaaliin elämään" jos tarkoitat sillä tälläistä turvallista keskiluokkaista kasvottomuutta, missä esimerkiksi minä elän. Idealismisi on vienyt sinut jo sen rajan yli ja olet astunut monille liian isoilla varpaille, jotta "tekosi" siis kirjoituksesi, annetaan unohtua.
Vaikka tuolla mamu-vastaisen rintaman toisella puolella on monta kaltaistasi idealistia, jotka kuvittelevat tosissaan olevansa oikeassa ja "aina hyvien puolella" niin heidän joukossaan vaeltelee myös luonnehäiriöisiä sosiopaatteja (heitä on aina silloin lähellä, kun tarjolla on valtaa ja mahdollisuus päästä ihmisten ihailemaksi) jotka kantavat sinulle kaunaa loppuelämäsi, koska olet, heidän mielestään, loukannut heitä. Heidän kaunansa ei lopu, vaikka sinä "katoat" polittikasta, vaan tulet joutumaan hyökkäysten kohteeksi jatkossakin, riippumatta siitä mitä teet.

Minulta on lähtenyt allekirjoitettu lappunen, joten olen "lahjoittanut" sinulle myytävää ja soisin myös muiden tekevän niin, mutta hirvittää, että mihin tämä kaikki johtaa. Ei kannata sokeutua siitä, että muutama netissä istuja kumartelee sinua, jos he eivät ole valmiita mihinkään muuhun, ja jos käy "nolosti" eli "myyntiartikkeleita" ei tule tarpeeksi, niin oletko joutunut ojasta allikkoon?

Ei ole salaisuus, että sinä olet persujen nykyisen nosteen hiiva, eli kirjoituksesi ja sinun ottamisesi listoille on lisännyt persujen suosiota ja suorastaan ihmettelen ettet käytä sitä paremmin hyödyksesi. Se onnistuu parhaiten sisältä päin.
Asenne Onko minusta varteenotettavaksi poliitikoksi? Ei, jos "varteenotettavalla" politikoinnilla tarkoitetaan kähmintää, valehtelua, nepotismia ja muuta sellaista. Olen mieluummin pihalla politiikasta kuin osallistun siihen "yleisesti hyväksytyillä" säännöillä. on OK silloin jos pitää perustella, miksi ei äänestä, mutta pakottaako kukaan sinua luopumaan idealismistasi vain siksi, että sitoutuisit (vaikkapa jäseneksi) johonkin yhteisöön? Vaatiiko mm. persut tätä?

En aloitanut tätä keskustelua siksi, että haluaisin painostaa sinua tai ketään muutakaan Persuihin tai minkään puolueen jäseneksi, vaan siksi että olen huolissani moku-vastaisen rintaman tulevaisuudesta ja siten myös Suomen kansan, omien lapsieni, ja lastenlasteni Suomesta.
OK, persut eivät ole kaikkien mieleen, mutta siinä olisi valmis organisaatio, joka on jo valmiiksi maahanmuuttokriittinen ja johon on leiriytynyt moni sellainen joka kannattaa sinua, ja valmis tekemään jotain, eikä vain uhoamaan netissä, eli on aktiivinen.
Eurovaaleissa tuli ongelmia, koska sinua ja kannattajiasi pidettiin ulkopuolisina. Jos se on ainoa este sille, ettet sinä pääse levittämään oikeaksi kokemiasi asioita eteenpäin ja toteuttamaan kutsumusta, jota tunsit (oletan niin) kun aloitit Scriptan kirjoittamisen, niin eikö se ole silloin oman idealismin pettämistä?

Lisäys äskeiseen. Luin juuri Turjalaisen blogin. Hän kirjoittaa eri sanoin samasta asiasta. Eniten harmittaa ne äänet, jotka moku-vastainen rintama tulee kadottamaan. Onko se niin mahdotonta istua Soinin kanssa samaan pöytään ja sopia asioista? Entä suostuuko Soini siihen?

http://turjalainen.blogspot.com/2009/04/eurovaalit-jussi-halla-aho-ja.html

rontti4

Quote from: JT on 07.04.2009, 14:15:50
Persuilla on täydet mahdollisuudet saada ääneni jos:
a)Timo Soini pyytää valehteluaan anteeksi.
b)Jussi Halla-aho on persujen ehdokas eurovaaleissa.
- Hoitakaa asiat pois päiväjärjestyksestä niin täältä pesee. Muuten ei.

Samoin, jos Jussi ei ole ehdolla lainkaan taidan äänestää Risto-Reipasta.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

JM-K

Hmhhh...EL CID sai aika räyhäköitä vastauksia ja kommentteja kirjoitukseensa. Osa asiallisia, osa vähemmän asiallisia.

Itse olen sitä mieltä, että EL CIDin perimmäinen ajatus on ihan kannatettava: tekisi varmasti hyvää itse kullekin - ja vastaavasti pahaa monelle "vastustajalle" - että persujen johto ja Halla-aho istuisivat samaan pöytään hieman jutustelemaan.

Edelleen hämmentyneenä ihmettelen, että miten tämä touhu nyt meni tällaiseksi vänkäämiseksi. Itsekin tekisin mieluimmin sitä oikeaa vaalityötä Halla-ahon ja sitä kautta myös Persujen hyväksi.

Nyt menee aika vähemmän olennaiseen paasaamiseen. Sanonpa kuitenkin vielä sen, että mikäli paasaamista on jatkettava, sitä jatketaan. Aina siihen asti, kun Eurovaalit on pidetty. Sen jälkeen aletaan paasaamaan eri vaaleista.

Selvennykseksi vielä, että vaikka en ole koskaan persuihin kuulunut, on elämässäni ollut hetkiä, että olen ihan vakavissani jäsenyyttä harkinnut. Tällä hetkellä en harkitse. Kaltaisiani lienee tässä maassa tuhansia.

Pari korjaavaa liikettä Soinilta ja puolueen kannatus pomppaisi pilviin ja PYSYISI SIELLÄ!

Toistaiseksi kerätään nimiä.

P.S. Päivän valopilkku oli soitto BananaPressistä: tilaamani propellilippikset on noudettavissa! Huomenna pörisee propelli jo ah niin mieliä kiihoittavasti...

Kristiina

Mikä on Perussuomalaiset? Perussuomalaisten valovoimaisimmat tähdet ovat:

Timo Soini, Veltto Virtanen ja Kike Elomaa.

Siinä on Perussuomalaiset. Ei kiitos...

EL SID

Quote from: Kristiina on 07.04.2009, 19:25:17
Mikä on Perussuomalaiset? Perussuomalaisten valovoimaisimmat tähdet ovat

teilläpäin. Meilläpäin ne ovat Vistbacka ja Saarakkala. Niitä kehtaa kannattaa.

Kristiina

Quote from: EL SID on 07.04.2009, 19:30:12
Quote from: Kristiina on 07.04.2009, 19:25:17
Mikä on Perussuomalaiset? Perussuomalaisten valovoimaisimmat tähdet ovat

teilläpäin. Meilläpäin ne ovat Vitsbacka ja Saarakkala. Niitä kehtaa kannattaa.

Tosi valovoimaisia nuokin. Edelleen ei kiitos.