News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Loppuuko Scripta kun Jussi pääsee eduskuntaan?

Started by erilainen, 11.04.2011, 20:11:52

Previous topic - Next topic

Jatkaako Jussi menestyksekkään Scriptan päivitystyötä kansanedustajana?

Kyllä, lähes normaaliin tahtiin
58 (23.6%)
Kyllä, mutta harvemmin
131 (53.3%)
Kyllä, mutta sisältö kärsii huomattavasti
11 (4.5%)
Ei, Scripta on työnsä tehnyt
10 (4.1%)
Ma ei tieda
36 (14.6%)

Total Members Voted: 244

erilainen

Miten käy Scriptan? Vaikuttaako kansanedsutajuus sisältöön? Onko Scriptalle enää käyttöä? Tuleeko se olemaan entisensä?
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

kertsu59

Tuskin hän kokonaan lopettaa noinkin suosittua yhteydenpitovälinettä omiin äänestäjiinsä,ja muihinkin nuivascenen jäseniin.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

pelle12

Jos Jussilla on tippaakaan älyä (ja onhan hänellä), jatkaa entiseen tahtiin. Luulisi Halliksen tajuavan, että kyllä kansa kostaa, jos alkaa mamoilemaan tai laitostumaan siellä ylhäällä Arkadianmäellä.

John Carter

Voihan se olla, että tahti senkun kiihtyy.
"Kuulkaapa, me Tanskassa emme pyydä anteeksi sananvapauttamme"
-Anders Fogh Rasmussen

Huuhkaja

Toivottavasti jatkuu ja kertoo asioiden käsittelystä eduskunnassa sekä kansanedustajan työstä.

Odottaisin kuitenkin, että tyyli vähän muuttuu: Jussin sarkastisen pisteliäs ja provosoiva kirjoitustapa oli aikanaan hyvä tapa kerätä huomiota asialle, mutta kansanedustajalle se ei enää sovi. Onhan tyylissä ollut jo viime aikoina havaittavissa pientä muutosta hillitympään suuntaan.

Mulli

Toivottavasti kansanedustajan työ vie enemmän aikaa, kuin blogin ylläpito. Eipä silti. Olisihan tuo scripta mukavaa luettavaa jatkossakin.

Toivottavasti siis työn takia vähenee, vaan loppuvan en soisi.

MW

Noh, kansanedustajathan saavat talon läppärin ja torkkupeiton, joten eiköhän se siitä.

Jussi Halla-aho

Tässä syntyy helposti sellainen asetelma, että jos en kirjoita vimmatusti blogia, olen pettänyt äänestäjät, ja jos en tykitä 100-prosenttisesti eduskunnassa, olen silloinkin pettänyt äänestäjät.

Ikävä kyllä tämä on mahdoton yhtälö, kuten kaikki hieman tuumittuaan varmasti ymmärtävät.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

TheJ

Quote from: Jussi Halla-aho on 11.04.2011, 21:37:41
Tässä syntyy helposti sellainen asetelma, että jos en kirjoita vimmatusti blogia, olen pettänyt äänestäjät, ja jos en tykitä 100-prosenttisesti eduskunnassa, olen silloinkin pettänyt äänestäjät.

Ikävä kyllä tämä on mahdoton yhtälö, kuten kaikki hieman tuumittuaan varmasti ymmärtävät.

Eikös eduskunnassa saa avustajan. Nakki viuhuu ja avustaja kirjoittelee missä mennään :)

Nuivanlinna

Voisiko olla niin, että Persuissa panostaisitte nettitiedottamiseen enemmän. Sisältöä siihen mitkä tekijät vaikuttivat ja miten äänestyspäätöksiin, mistä asioista luovuitte saadaksenne jotain muuta läpi.
Eli pitäisitte kansalaisia ajantasalla päivittäin, viikottain.
Silloin äänestäjille ei tule niinkään pettymyksiä kun asiat ja lehmänkaupatkin selvitetään rehellisesti.
Puoluetuen kasvaessa luulen, että rahaakin tähän löytyy.

Edit: Scripta pakataan kultaisiin kansiin ja siirretään Tiitisen kassakaappiin!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

punikkikeisari

Viimeinen päivitys vaalien jälkeen, ja Scripta pakettiin. Sitten julkaistaan Scriptan kootuista uusi kovakantinen juhlaeditio. Kaikki päättyy aikanaan, niin tämäkin nettiseikkailu.
In koala we trust.

pelle12

Hieman liioittelua, don't you think? Tärkeintä kai on, ettet samaistu establishmentiin, puhumattakaan, että sulautuisit siihen.

elven archer

Miten kuvittelit käyttäväsi aikasi eduskunnassa, kun joku rajojen yli lentävä lintutieteilijä paasaa pöntössä? Jotkut lukevat iltapäivälehtiä, jotkut hallituksen edustajat nukkuvat salissa, osa makaa krapulassa kotona, osa makaa krapulassa toimistossaan, sinähän voit vaikka kirjoittaa blogia.

sattuma

Pari kirjoitusta per kuukausi sopii hyvin sisäministerille.

Ernst

Täällähän on nuolaistu jo ennen kuin mitään on ehtinyt tipahtaa. Viekää snadilaiset mieluummin vaalipäivänä viisi-kuusi äänestäjää kiljukrapulavuoteelta vaalipaikalle. Pätee nuivien ehdokkaiden tiimeihin myös muissa vaalipiireissä, joissa, kuten tunnettua, ei voi äänestää Halla-ahoa, jota voi äänestää vain Snadin vaalipiirissä, jossa ei voi äänestää Soinia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Soromnoo

Noh, kyllähän vähän jokaisella edustajalla taitaa jonkinlainen blogi tms. johon kirjoittelevat joten jatkat vaan Scriptan päivitystä kun muilta kiireiltä ehdit.

RP

Quote from: TheJ on 11.04.2011, 21:39:10

Eikös eduskunnassa saa avustajan. Nakki viuhuu ja avustaja kirjoittelee missä mennään :)

En kehottaisi alkamaan matkimaan Sinnemäkeä... :)

Neljän vuoden kuluttua oletettavasti äänestäjät haluasivat nähneensä etupäässä muita näyttöjä kuin blogikirjoituksia - toisaalta kumaapkin osapuolta miellyttnee että ainakin toisinaan tulevaisuudessakin käytetäisiin mediaa, jossa jollakin kolmannella osapuolella ei ole toimituksellista valtaa.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Lime

Ihan hyvin blogin kirjoitteluu voi jatkaa. Eräs A. Stubb:kin kirjoittelee milloin mistäkin ulkomaanmatkoistaan ym. Oliskyl mielenkiintoista lukea, et miten työ eduskunnassa sujuu ym. Harmittaa kyl, jos ei enää kirjoita, ku on niin taitava kirjoittaja.

IDA

Quote from: TheJ on 11.04.2011, 21:39:10

Jos avustajan homma on blogin kirjoittamista, niin voisin ruveta ilmaiseksi. Puolue säästää ja politiikan asiasisältö saavuttaa unohtumattoman tason  :D

Tuomas Tähti

Voit lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla lisäämällä osan eduskuntapuheistasi Scriptaan.

AIP

Ottaen huomioon, että olet aikaisemmin viitannut siihen suuntaan, että et kirjoita sen vuoksi, että olisit jostain ulkoisesta syystä siihen pakotettu, niin tuskin kovin moni päre enää palaa, sillä ihmiset ovat tämänkin ilmoituksen jälkeen tulleet toimeen maailman kanssa.

Se se vaan olisi hienoa, jos jatkossa koittaisi uusi aikakausi ja nähtäisiin jonkinlainen satunnaisesti päivittyvä poliittinen blogi. Useat kansanedustajat sellaista pitävät, mutta sillä on suuri merkitys, että kuka näin tekee ja mitä siinä kerrotaan. Onhan se selvää, että kuun 17:nnen päivän jälkeen ollaan maahanmuutto- ja monikulttuurikritiikin suhteen täysin uudella aukeamalla. Nyt nuivat voivat pääosin tukea politiikkaa ja päätöksentekoa.

Likaisin toive liittyisi tietysti jonkinlaiseen takaporttiin Arkadianmäen juoniin.

Alkuasukas

Muutama kansanedustajakaveri päivittää blogiaan melkein päivittäin; sisältä on päiväkirjanomainen, eli äänestäjän(kin) on helppo seurata mitä edustaja tekee. Mielestäni hyvää "palvelua" ja ainakin seuraamieni kaverien kohdalla varmisti osaltaan uudelleenvalintaa.

Scriptaa on mahtava lukea, mutta sen lisäksi odotan vesi kielellä päivittäisuutisia eduskuntatyöskentelystä. Pahoittelen kovista odotuksista jo etukäteen  8)
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

ElinaElina

Esko Seppänen kirjoitteli europarlamentti-raporttinsa Hymy-lehdessä. Harmitti, sillä lehti oli kallis. Ostelin niitä kirppiksiltä ja nautin lukemastani.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Klaava

J

Kansanedustajan työ on tietysti prioriteetillä yksi. Toivottavasti kuitenkin Scriptaankin ehdit joskus kirjoittamaan.

Luulenpa että jatkossakin tarvitset kanavan jossa voit kertoa asioita juuri niin kuin itse ne ajattelet. Jos olet vain Sanoman ja Ylen(annon) varassa, niin viestisi voi ehkä hieman vääristyä matkalla.

Reich

Jos Jussi toimii pelkkänä rivikansanedustajana, niin silloin Scriptan jatkaminen on luonnollista. Jos Jussi sen sijaan valitaan sisäasiain- tai maahanmuuttoministeriksi, niin silloin Sciptan päättyminen on järkevää. Maahanmuuttoasioista päättävän henkilön pitää toimia, eikä runoilla.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Myrddin

Löytyy varmaan strategia, jossa kumpikin tukee toisiaan. Me lukijat odotamme mielenkiinnolla inside-näkemystä eduskunnasta. Toisaalta, kun Scriptaa luetaan paljon, sitä voi käyttää poliittisenä pelotteena. Sekoomus, Kepu ja muut mokuttajat joutuvat ottamaan huomioon toiminnassaan, että asiat voivat tulla julki...

HansGruber

Uskon ja toivon että Jussi jatkaa scriptaan kirjoittelua entiseen tai jopa tiivimpään tahtiin.
Nyt eduskunnassa hän saa lisää aiheita, tosin aiheet varmaan muuttuu koska eduskunnassa on muitakin asioita kuin mamupolitiikka.

Tosin en tiedä miten työlääksi Jussi kokee scriptan asioita "leipovan" kirjoitustyylin (analyyttisen).

Näkemyksiä esityksistä olisi kyllä hienoa lukea.
Hyvät analyysit kun on vallan väline. :)
"The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not."
- Thomas Jefferson
"During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." - George Orwell(?)

Veli Karimies

Saavilliseni.

Scripta on jo loppunut.

Käytännössä lähes kaikki asiat, mitä Scripta on pyrkinyt käsittelemään, on jo käsitelty. Voi myöskin olla, että Scripta muuntuu yleispoliittiseksi blogiksi, jossa Halla-aho pyrkii käsittelemään aihepiirejä mahdollisimman laajasti.

Mulli

Quote from: Veli on 25.04.2011, 13:08:49
...Scripta on jo loppunut.
...

Jossain mielessä myös Homma forum on kulkenut tiensä päähän. Sikäli, kun tässä ei suunnitella vaalien jälkeistä tulevaisuutta, voi koko Homma lätsähtää pyrstölleen.

Kyseessähän lopultakin oli maahanmuuttokriittisten ihmisten eduskuntaan saaminen (pelkistystä ei tarvitse käyttää ei-juu ja vaarinhousut keskustelun avauksena). Nythän niitä siellä on.

Hommankin siis pitää jatkaa hieman toisenlaisella motiivilla. Aivoriihenä, ruoskana ja porkkanana, tahi voimmehan tietysti katsoa, antaako tuleva politiikka aihetta esim yhteisölliseen huurraanhuuteluun.

Jussi Halla-aho

Tällainen ennustus- ja spekulointiketju on mielestäni vähän hassu. Tässä on nyt ollut hiukan kiirusta, mutta vähänpä olisi järkeä "lopettaa" etabloitunutta julkaisukanavaa. Koko projektin tarkoitus on ollut saada sanoille kuuluvuutta. Nyt on kuuluvuus saavutettu, joten sanomisen lopettaminen olisi pöhköä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ant.

Saavilliseni.

Scripta on jo loppunut.

Käytännössä lähes kaikki asiat, mitä Scripta on pyrkinyt käsittelemään, on jo käsitelty. Voi myöskin olla, että Scripta muuntuu yleispoliittiseksi blogiksi, jossa Halla-aho pyrkii käsittelemään aihepiirejä mahdollisimman laajasti.

Scripta on käsitellyt alusta saakka maahanmuuttopolitiikan ja monikulttuurisuuden ajankohtaisia asioita. On tietenkin selvää, että näillä sektoreilla tapahtuu myös jatkossa. Maahanmuuttopolitiikkaa, samoin kuin ulko- tai koulutuspolitiikkaa, tai politiikkaa yleensä, ei ole mahdollista kaluta loppuun.
Homma is the new black.

Veli Karimies

Quote from: Jussi Halla-aho on 25.04.2011, 15:29:04
Tällainen ennustus- ja spekulointiketju on mielestäni vähän hassu. Tässä on nyt ollut hiukan kiirusta, mutta vähänpä olisi järkeä "lopettaa" etabloitunutta julkaisukanavaa. Koko projektin tarkoitus on ollut saada sanoille kuuluvuutta. Nyt on kuuluvuus saavutettu, joten sanomisen lopettaminen olisi pöhköä.

Olet kuitenkin ottanut esimerkiksi facebookin uudeksi julkaisukanavaksi.

Alkuasukas

Eikös Facebookin jutut ole joko a) lyhyehköjä läppiä kuten muillakin ihmisillä, ja b) scriptan tekstit postataam myös naamakirjaan? Mikä on mielestäni järkevää, koska sieltä uudet tekstit bongaa heti.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Make M

Parempi vähän ja hyvää kuin paljon ja väkisin puserrettua. Lyömättömällä laadullahan Jussi on kannuksensa ansainnut.

tietotyöläinen

Käytännössä lähes kaikki asiat, mitä Scripta on pyrkinyt käsittelemään, on jo käsitelty.

No mitäpä tässä sitten enää jauhamaan, ei muuta kun salkkarin uusintoja pyöriin.

Maahanpäästöpiirileikissä tulee uusia käänteitä ihan puhtaasti asiasisällön kannalta. Näitä paljon enemmän aiheesta keskustellaan, metakeskustellaan, vääristellään ja valehdellaan kuten tähänkin asti. Myös siitä riittää kirjoitettavaa ja myös siitä on hyvä kirjoittaa, jos vaan ehtii. Tietynlaista propagandasotaahan tämä tuntuu olevan.

Näiden lisäksi on olemassa jo nyt kaikenmaailman aiheita ja lisää tulee, jotka sopivat oikein hyvin Jussin agendaan ja kiinnostavat varmasti suurta osaa kannattajista.

Ihan puhdas asioiden esillä pitäminen on usein arvokasta, hommalla ja myös scriptalla pidetään liekkiä yllä. Toki pelkkä monotoninen toistelu karkoittaa lukijat melko pian, mutta eipä tässä ole aiheista pulaa ollut.

Jussin sanalla on todellista painoa ja hänellä on ilmiselvästi halu vaikuttaa Suomen käytännön politiikkaan. Mielestäni on melko kaukaa haettua pohtia hylkääkö hän vakiintuneen ja todella hyväksi havaitun kanavan mielipiteensä esiintuomiseksi etenkin kun myös siitä on jonkun verran kokemusta miten valtamedia häntä kohtelee.

Huomasin kyllä, että hän itsekin vastasi jo tähän suuntaan, mutta halusin kuitenkin kipata tämän oman saavilliseni "scripta loppuunpalvelleena pakettiin" mielipiteiden vastineeksi.

Lime

Quote from: Veli on 25.04.2011, 16:00:05
Quote from: Jussi Halla-aho on 25.04.2011, 15:29:04

Olet kuitenkin ottanut esimerkiksi facebookin uudeksi julkaisukanavaksi.

Ei kaikki oo facessa.

Jussi Halla-aho

Haluaisin vielä lisätä, että minulla on tavattoman vapautunut olo vaalimenestyksen jälkeen. Nyt ei tarvitse kampanjoida. On aikaa ajatella asioita. Olen melko varma, että kirjoittaminen muustakin kuin päivänpolitiikasta on jatkossa helpompaa kuin aikaisemmin.

- nimim. sivullinen.

IDA

Quote from: Jussi Halla-aho on 25.04.2011, 21:34:43
Haluaisin vielä lisätä, että minulla on tavattoman vapautunut olo vaalimenestyksen jälkeen. Nyt ei tarvitse kampanjoida. On aikaa ajatella asioita. Olen melko varma, että kirjoittaminen muustakin kuin päivänpolitiikasta on jatkossa helpompaa kuin aikaisemmin.

Tätä toivon, ja varmasti moni muukin. En rupea neuvomaan, mutta päivänpolitiikkaa varmaan kannattaisikin keskittää vaalisivujen jatkolle.

ekto

Minusta olisi mielenkiintoista seurata mitä teet eduskunnassa. Jos jostain voisi lukea vaikka jonkun viikkokoosteen, tai sitten blogimuotoon väännetyn kirjoituksen aina silloin tällöin juuri eduskuntatyöstäsi. Luulen myös että moni sinua äänestänyt mielellään lukisi mitä siellä puuhataan.

Juho Eerola

Minulle tuli heti vaalien jälkeen iso vastenmielisyys tietokonetta ja kännykkää kohtaan. Ei vaan kiinnostanut avata. Nyt taas pikkuhiljaa aloittelen.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Reich on 25.04.2011, 09:53:42
Jos Jussi toimii pelkkänä rivikansanedustajana, niin silloin Scriptan jatkaminen on luonnollista. Jos Jussi sen sijaan valitaan sisäasiain- tai maahanmuuttoministeriksi, niin silloin Sciptan päättyminen on järkevää. Maahanmuuttoasioista päättävän henkilön pitää toimia, eikä runoilla.

Näin on. Toki asioiden taustoja voisi pikaisesti ja sopivasti selittää "oden" malliin. Se uudelleenvalintakin, mikäli kiinnostusta vielä riittää, luultavasti varmistuisi ja vieläpä verrattoman edullisesti tällä tavalla..

Rivikansanedustajan nyt luulisi blogailevan jonkun verrankin, jo ihan tappaaksen aikaa siellä suuressa salissa :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ano Nyymi

Quote from: Luxonia on 25.04.2011, 21:43:25
Tuo viesti kuulosti epäilyttävän inhimilliseltä.  ;D

Joskus Mestarikin esiintyy inhimillisenä olentona, mutta vain joskus  ;D

Saas nähdä mihin Hän kykeneekään nyt kun on rento ja vapautunut olo.. Suvikset jo vapisevat kauhusta, luulen ma.