News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Miksi äänestät/et äänestä perussuomalaisia?

Started by Toukka, 23.03.2011, 12:21:39

Previous topic - Next topic

CaptainNuiva

Näistä tulee eittämättä vaikeat vaalit,niin ehdokkaille kuin äänestäjille ja
aiheuttavat meikäläisellekkin jatkuvaa pähkäilyä.

Persuilla on muutamia ehdokkaita joita voisin äänestää, maahanmuuttopolitiikka mielessäni.
Toisaalta, on öyhöttäjiä kuten Oinonen ja en haluaisi olla äänelläni edes välillisesti tukemassa mitään puusilmäisesti asioihin suhtautuvia.

Soiniltakin putkahtaa silloin tällöin kannanottoja jotka selkeästi ovat vääriä ja armottoman populistisia, siitä en pidä...Esimerkkinä tämä Pohjanmaan kotiuttaminen ja myös tulevat operaattiot.
Suomi on mukana Geneven sopimuksessa joka määrittelee vastuut,velvollisuudet ja oikeudet, nyt sitten pitäsi olla mahdollista soveltaa tätä sopimusta rusinoita pullasta poimimalla, eihän semmoinen ole mahdollista missään sopimuksissa.
Ollaan mukana tai ei olla, on kusetusta antaa ymmärtää että sormia napsauttamalla etuudet/oikeudet pidetään mutta velvollisuuksista päästään.
Sattuneesta syystä en ole mysökään kovinkaan vakuuttunut Soinin lähipiiriin kuuluvista avustajista ja heidän omasta agendastaan.

En ole myöskään kovin vakuuttunut persujen esittelemän talouspolitiikan suhteen, ei sekään voi olla yksinkertaista sormien napsauttelua ja jos ei esitettyjen päätösmallien pitkäaikaisia vaikutuksia kansantaloudelle selvitetä niin ei sekään kovin hyvältä näytä.

Toisaalta, tulevaisuuteen rankasti vaikuttava maahanmuuttopolitiikka on karannut suvisten lapasesta ja vie tätä vauhtia maan siihen kuntoon että sitä ei aikanaan edes rahalla korjata vaan tuhot ovat pysyviä ja lopullisia.

Vaihtoehtoni näyttäisvät olevan siis joko Persujen talousosaaja taikka talousosaaja Kokoomuksesta joka nuivahtelee.
Ei ole helppoa.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

VHM

Äänestän Perussuomalaisia, koska:

1.Haluan Jussi Halla-ahon eduskuntaan

2.Haluan palauttaa vallasta humaltuneen arrogantin eliitin maan pinnalle

3.Haluan, että Suomen hallinto palautetaan suomalaisten edunvalvontamekanismiksi

Mietintämyssy

Quote from: Jouko on 07.04.2011, 12:10:05
Quote from: Mietintämyssy on 07.04.2011, 12:03:49
Taitaapa käydä niin hassusti, että äänestän Vasemmistoliiton ehdokasta.

Niin. Ovathan he kovin internationaaleja ja globaaleja. Vieraat ensin, sitten vasta omat.
Noh, kyllä sielläkin enimmäkseen oman maan etuja ajetaan. Järkevimmät jalat maassa -kannanotot olen kuullut muutamalta vas.-ehdokkaalta, toki heissä on muutamia turhia hörhöjä. Persuista toivon (ja uskon) H-a:n menevän läpi, hänen luulisi saavan huomiota kiinnitettyä maahanmuuton ongelmakohtiin. Muuten en persuja tosiaan erityisemmin fanita.

Uuno Nuivanen

Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 13:18:03
jatkuvaa pähkäilyä

Persuilla on muutamia ehdokkaita joita voisin äänestää, maahanmuuttopolitiikka mielessäni.
Toisaalta, on öyhöttäjiä kuten Oinonen ja en haluaisi olla äänelläni edes välillisesti tukemassa mitään puusilmäisesti asioihin suhtautuvia.

Kokoomuksen kaikki ehdokkaat ovat ihan jees?  ???

QuoteEn ole myöskään kovin vakuuttunut persujen esittelemän talouspolitiikan suhteen, ei sekään voi olla yksinkertaista sormien napsauttelua ja jos ei esitettyjen päätösmallien pitkäaikaisia vaikutuksia kansantaloudelle selvitetä niin ei sekään kovin hyvältä näytä.

Kokoomuksen talouspolitiikka vakuuttaa?  ???

QuoteEi ole helppoa.

Onpas.  ;)

pw

Quote from: Wanha Käpy on 09.04.2011, 12:40:51
Onko Halla-ahon vaalisivustolla joku virus tai muu bugi?

Joka ikinen kerta kun mä yritän avata sen sivuston, ohjelma heittää mut ulos ennen kuin koko sivu on edes avautunut. Käytössä on firefox.

Vanha versio? Päivitä selaimesi menemällä: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/fx/

Ja sieltä klikkaat "Firefox 4 free download" namiskaa.

CaptainNuiva

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.04.2011, 18:12:56
Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 13:18:03
jatkuvaa pähkäilyä

Kokoomuksen kaikki ehdokkaat ovat ihan jees?  ???

QuoteEn ole myöskään kovin vakuuttunut persujen esittelemän talouspolitiikan suhteen, ei sekään voi olla yksinkertaista sormien napsauttelua ja jos ei esitettyjen päätösmallien pitkäaikaisia vaikutuksia kansantaloudelle selvitetä niin ei sekään kovin hyvältä näytä.

Kokoomuksen talouspolitiikka vakuuttaa?  ???

QuoteEi ole helppoa.

Onpas.  ;)

Toki Kokoomuksellakin on muutamia ehdokkaita joita en halauisi olla tukemassa,eivät kuitenkaan ole Oinosen veroisia.
Mitä tulee talousasioihin niin se nyt vain on niin että ne eivät ole yksinkertaisia, halki,poikki ja pinoon juttuja...Siksipä yksi ehdokas esim.Kokoomuksesta mieleeni olisi Jere Lahti joka ymmärtää oman kokemuksensa kautta talouden realiteettien päälle.

Edelleen totean, ei ole helppoa :-\
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

pw

Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 18:27:07

Ehkäpä Pakarisen Pia kokoomuksesta olisi sopiva, koska se ei ainakaan öyhötä:
http://www.youtube.com/watch?v=eH6VbGl7Cm4

CaptainNuiva

Quote from: pw on 09.04.2011, 18:35:58
Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 18:27:07

Ehkäpä Pakarisen Pia kokoomuksesta olisi sopiva, koska se ei ainakaan öyhötä:
http://www.youtube.com/watch?v=eH6VbGl7Cm4

Ei öyhötä ei mutta tuskin tuolla vaaliteemalla on pelkoakaan eduskuntaan pääsystä.
Miksi minun kuuluisi äänestää tämmöistä Pakarista jos Oinosen jutut ovat mielestäni pahimman laatuista populismia?
Olenko jossain kenties ilmoittanut kannattavani Pakarisen teesejä ???
Onko Pakarinen kenties vaihtoehto vaikkapa mainitsemalleni Jere Lahdelle ???

Hippo

Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 21:19:42
Ei öyhötä ei mutta tuskin tuolla vaaliteemalla on pelkoakaan eduskuntaan pääsystä.
Miksi minun kuuluisi äänestää tämmöistä Pakarista jos Oinosen jutut ovat mielestäni pahimman laatuista populismia?

Muista, että eduskuntavaali on ensi sijaisesti listavaali. Voit Jere Lahtea äänestämällä olla nostamassa Pia Pakarista eduskuntaan. Valitse siis lista ja ohjelma joka on vähiten huono kuten minäkin tein kun annoin ääneni Maria Lohelalle.

Mainittu Jere Lahti voi olla hyvä joissakin talousasioissa mutta tuntuu olevan monissa muissa ihmiselämää koskettavissa asioissa melko kädetön.

oinas

Äänestän nyt perussuomalaisia ja uskokaa tai älkää, olen aina tähän saakka äänestänyt demareita. Ja äänestyskertoja on kertynyt jo toista kymmentä, sillä tuota ikääkin on lasissa jonkin verran. Perheestämme lähti v. 2009 pari kannatuslappua myös Muutos-puolueen puolesta, mutta puolueen agenda jotenkin muuttui matkan varrella. Lopussa ei maahanmuutosta paljonkaan enää puhuttu, vaikka alussa se näytti olevan tärkeää. No, hyvä, että saitte puolueen kuitenkin rekisteriin, aika näyttää, kuinka käy.

Äänestän persuja siksi, että maahanmuutto pitää saada järkevälle kannalle. Meillä pitää olla valta valita, ketä tänne tulee ja kuinka paljon. Iloinen tulen olemaan siitä, että Halla-aho, toivottavasti Lohela ja monet muut maahanmuuttokriittiset persut pääsevät eduskuntaan. He edustavat siellä myös minun kantaani asiassa.

Olen EU-kriittinen. Voin olla itsestäni ylpeä, että vuonna 1994 neuvoa antavassa kansanäänestyksessä äänestin EU:ta vastaan. Liittovaltion suuntaan en missään nimessä halua Euroopan menevän ja olisin halunnut pitää oman markankin. Nytpä se olisikin tarpeen. Nämä muiden valtioiden lainojen takaukset suututtavat minua. Olen vakuuttunut, että pienen Suomen ei kuulu taata Etelä-Euroopan holtittomasti eläneiden maiden lainoja ja lopulta joutua maksumieheksi. Se tulee olemaan loputon suo.

Minua ärsyttää suunnattomasti sekin, että media ja eliitti eivät näytä haluavan demokratian maassamme toteutuvan.
Sananvapaus on minulle tärkeää. Vastustan myös pakkoruotsia.

Minulla on se yksi ääni, ja sitä ei noin vain kuka tahansa saa. Sen tulee saamaan joku Pohjois-Savon perussuomalainen ehdokas. Ihan varma en vielä ole, kuka heistä, sillä äänestän varsinaisena äänestyspäivänä. Myös lapseni ovat luvanneet antaa äänensä perussuomalaisille. Mieheni on edelleen demari.  :)

CaptainNuiva

Quote from: Hippo on 09.04.2011, 21:30:41
Quote from: CaptainNuiva on 09.04.2011, 21:19:42

Muista, että eduskuntavaali on ensi sijaisesti listavaali. Voit Jere Lahtea äänestämällä olla nostamassa Pia Pakarista eduskuntaan. Valitse siis lista ja ohjelma joka on vähiten huono kuten minäkin tein kun annoin ääneni Maria Lohelalle.

Mainittu Jere Lahti voi olla hyvä joissakin talousasioissa mutta tuntuu olevan monissa muissa ihmiselämää koskettavissa asioissa melko kädetön.

Lahdella on ollut ihan järkijuttuja talouteen liittyen,toki saattaa olla heikoilla vaikkapa yksihuoltajien ongelmien suhteen...On kuitenkin nuivan oloinen.
Toisaalta,kuten aiemmin totesin,maahanmuuttopolitiikan kautta kylvetään tuhoa tulevaisuuteen ja sitä ei näin jatkuessaan korjata edes rahalla.
Onneksi on viikko vielä aikaa harkita :P

lihansyöjähetero

Äänestin Persuja. Syyt samat kuin useimmilla edellä. Tärkein: Nykymenolle stoppi. Tarkoittaa: Suomen lahjoittamista tai myymistä Eu:lle ja muualle ulkomaille, liiallista holtitonta turvapaikkashoppailua ja ulkomaisten rikollisten hyysäämistä Suomalaisten veronmaksajien rahoilla. Muistin toki vetää seiskaan poikkiviivan, ensin piirsin kuitenkin ykkösen koska ehdokkaani on monessa mielessä näiden vaalien ykkönen ja toiseksi taivuttelin kakkosen, koska nykyhallituspuolueet saisivat jäädä kakkosiksi.

Jos Muutos2011-puolueella olisi ollut yhtä paljon resursseja ja jos olisivat Persujen lailla varteenotettava porukka vavisuttamaan nykyistä mokutuskoneistoa, niin miksei olisi voinut ajatella siitäkin jotakuta äänestävänsä.

Mitään muuta puoluetta en olisi voinut kuvitellakaan äänestäväni.

Äänestin parasta ehdokasta näissä vaaleissa ja samaa kuin jo kunnallisvaaleissakin. Ill,, man Jussia tätäkään foorumia tuskin olisi ainakaan tässä vahvuudessa.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

Perttu Ahonen

Ääni meni luonnollisesti PerusSuomalaisille. PS on ainoa varteenotettava suurempi puolue, joka voi muuttaa Suomen poliiittista kurssia oikeaan suuntaan.  En toki usko, että Suomen valtion poliittista laivaa ohjataan kuten optimistijollaa, joten tulokset ja kurssinmuutokset tulevat ajallaan...toivottavasti kuitenkin ennen karikkoja tai jäävuoria.

happosai

Koska olen väärässä vaalipiirissä (Pauli Vahteraa voi äänestää vain etelä-savossa), äänestin Elina Lepomäkeä (kok). Toiveena on siis Kokoomuksen uudistaminen sisältä käsin.

Päätös oli vaikea, en todellakaan pidä Jyrki Käteisen selittelyistä miksi muka eteläeuroopan tuhlaajat tulisi pelastaa. Jotta hallitus ei olisi vastaisuudessa yhtä helposti EU:n byrokraattien vedätetävänä, eduskuntaan tarvitaan todellisia talousasiantuntijoita. Uskottavaa sellaista ei valitettavasti persujen listalla uudellamaalla ole. Silti ääni kokoomukselle tuntuu vaaliliitolta itse pirun kanssa.

pelle12

Äänestin Persuja, koska valipiirissäni ääni Muutokselle olisi ollut ääneni heittämistä harakoille. Persu oli siis next best choice tai nexty least worst choice.

illmaninati

Menin Pöntisen/Kokoomuksen miinaan EU-vaaleissa - vastoin viisaampieni varoituksia. Tämä on kipeä asia itselle ja aiheutti todennäköisesti ikuisen boikotin kykypuolueelle. Eli PS saa tänä vuonna ääneni, mutta olen valmis pysyvämpäänkin suhteeseen.

Arvokonservatismi on minun juttuni ja motiivini.
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

Aallokko

Nyt on vaihtoehdot vähissä.

Maa täytyy pelastaa kolmannen maailman kansainvaelluksilta. Mistään ei tule mitään, jos yhteiskuntamme tuhotaan. Kiireellisin asia siis ensin.

Brandöt

Olen päätynyt myös äänestämään Perussuomalaisia.

Suurimmat syyt tähän olivat:

- Uskon aidon demokratian toteutuvan vain kansallisvaltiossa - meillä ei ole varaa siihen, että kansasta tulee kovin sirpaleinen / rikkonainen.

- Järkevämpi maahanmuuttopolitiikka.

- Vanhojen puolueiden aseman horjuttaminen; politiikkaa on Suomessa tehty nyt liian kauan erilaisten etujärjestöjen ja intressiryhmien toiveiden mukaisesti. Monelta istuvalta kansanedustajalta puuttuu täysin kosketuspinta tavallisen tallaajan elämään.

- Keskustelun tyrehdyttäminen ja kaikenlainen tukahduttaminen yhteiskunnassa; kannatan avoimen rehellistä poliittista linjaa, ja uskon, että Perussuomalaiset ovat askel kohti sitä.

Meiltä äänestää 2 uudeltamaalta Jussi Niinistöä:

http://jussiniinisto.fi/index.php/esittely/

Samaa mieltä en ole kahden kansalliskielemme alasajamisesta tai tukipolitiikasta Perussuomalaisten kanssa (kannatan perustulomallia), mutta muilta osin tämän ehdokkaan kanssa ajatukset ja arvomaailmat menevät hyvin yksiin. Olen tyytyväinen valintaani.  :)

ElenaDaylights

Niin se vain tuli äänestettyä jälleen kerran Persuja. Nyt sitten jännittämään sunnuntaita ja seuraavaa neljää vuotta. Nyt jos vaalikausi meneekin metsään, 2015 vaaleissa ( Jos henki pihisee ) uskallan äänestää toisin. Minua kun ei puolueuskollisuus sido mitenkään.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!