News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-03-17 Umayya Abu-Hanna muutti Amsterdamiin (yhdistetty)

Started by Oinomaos, 17.03.2011, 11:05:44

Previous topic - Next topic

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Leso on 17.01.2013, 17:15:19
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 17:11:51
Quote from: Leso on 17.01.2013, 11:33:09
Suvaitsevainen Vihreä on hyvä ja menee kertomaan tämän muslimeille.

Kyse on luonnollisesti siitä, että ei itse aloita mitään epäkohteliaisuutta. Kuten huutelee neekeriä ratikoissa. :))

Se on sitten toinen juttu, että mitä pitäisi tehdä kun joutuu itse provokaation kohteeksi. Häipyykö paikalta vai tempaisee suoraan päin näköä.

Suvaitsevainen Vihreä on hyvä ja menee kertomaan tämän muslimeille.

Mun hommaa se tuskin on. Biudetin toimenkuvaan voisikin kuulua asian kertominen ja sen selvittäminen kaikille mamuille, että millainen on asiallista käytöstä meidän kulttuurissa.

Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille. Pidän kyllä ongelmana, että nykyään jo katseet ja vaikeneminenkin voivat olla syrjivää käytöstä.

Leso

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 21:16:41
Mun hommaa se tuskin on. Biudetin toimenkuvaan voisikin kuulua asian kertominen ja sen selvittäminen kaikille mamuille, että millainen on asiallista käytöstä meidän kulttuurissa.

Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille. Pidän kyllä ongelmana, että nykyään jo katseet ja vaikeneminenkin voivat olla syrjivää käytöstä.

No hienoa! En minäkään ruotsalaisille ruotsia puhu, vaan englantia. Ihan hyvin ne sitä ymmärtää.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Siili

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 21:16:41
Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille.

Eikö ole hieman omituinen asenne, jos kuitenkin "huutelee" (huomauttaa) samanvärisille asioista joista vaikenee erivärisille?

Tomi

Juttu Uusi Tie Lehdessä 17.1.2013
(http://i9.aijaa.com/b/00817/11618580.jpg)

jmm

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 21:16:41Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille. Pidän kyllä ongelmana, että nykyään jo katseet ja vaikeneminenkin voivat olla syrjivää käytöstä.

Lupaan heti alkaa huudella erivärisille jos valtiovalta pakottaa minut värjäämään naamani mustaksi kansallisvärilain nojalla.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

foobar

Tämä "yhteiskunnassa on herännyt keskustelu rasismista" on kyllä ihan uskomatonta scheissea. Tiedostavan uudelleenmäärittelyn ovat kokeneet seuraavat termit: yhteiskunta (-> mediavallan käyttäjät), rasismi (-> syntyperäisen privilegion tekosyy), keskustelu (-> yksipuolinen syyttelevä huuto ilman dialogia), herännyt (-> projektiluontoisesti polkaistu käyntiin ja mediavallalla hengissä pidetty) ja on (-> pakotettu). Odotukset tamperelaisessa koulukunnassa kai ovat, että tarpeeksi kovalla toistolla sanojen vanha painoarvo säilyy, mutta uuteen merkitykseen alistutaan. Sinällään olisi ihan kiinnostavaa jos meillä olisi jokin keskustelu rasismista, mutta tämä mediamyllytys ei sitä ainakaan - muutamia väärinajattelijoiden vahingossa läpi päässeitä yksittäisrepliikkejä lukuunottamatta - ole.

Kaiken lisäksi puhe on lähes poikkeuksetta sitä samaa metailua kuin aiemminkin, kun kertakaikkiaan itse aiheesta ei haluta kuin huutaa suomalaisia syyllisiksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

elven archer

Hamilon blogissa tuli esiin tämä mielenkiintoinen Rydmanin kommentti Abu-Hannasta ja hänen käyttäytymisestään:

Kuvakaappaus

Toimittajat tietenkin inttävät, että Abu-Hannaa ei uskota, koska Abu-Hanna on maahanmuuttaja. He kokevat väitteen olevan eduksi agendalleen. Heille ei kelpaa selitykseksi se, että Abu-Hannaa ei uskota, koska hän on Umayya Abu-hanna. Minä pidän jälkimmäistä paljon todennäköisempänä selityksenä koko typerryttävälle viime viikkojen tragikomedialle.

Topi Junkkari

Uusi Tie ei varsinaisesti ole lehti.

Tai onhan se, jos poliittiset propagandapläjäykset ovat "lehtiä".

Ks. vaikka Googlesta: Uusi Tie, Päivi Räsänen, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys...

Googlatkaa kerrankin itse, en laita linkkejä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Unoccupied

Quote from: Tomi on 17.01.2013, 21:37:07
Juttu Uusi Tie Lehdessä 17.1.2013
(http://i9.aijaa.com/b/00817/11618580.jpg)
Otto automaatti taustalla.

l'uomo normale

Quote from: Topi Junkkari on 17.01.2013, 22:08:58
Uusi Tie ei varsinaisesti ole lehti.

Tai onhan se, jos poliittiset propagandapläjäykset ovat "lehtiä".

Mutta miksi kaikki tiukemmankin, fundalistisemman linjan kristilliset julkaisut vääjäämättä tuntuvat valuvan Kirkko ja kaupunki -lässyhumanistiselle linjalle? Korruptoituuko jokainen luterileinen yhteisö vääjäämättä? Eikö tässä maassa ole enää mitään muuta kannattavaa teollisuudenalaa kuin rasisminvastustusteollisuus?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Elcric12

Quote from: Junes Lokka on 17.01.2013, 16:45:22
Quote from: ike60 on 16.01.2013, 20:56:08
Quote from: Junes Lokka on 16.01.2013, 00:50:43
Paras esimerkki olisi ollut se kun Ruotsin TV4 yritti kuvata realityohjelmaa jossain "lähiössä". Ei onnistunut, viikon jälkeen häippäsivät alueelta.

Toivottavasti joku muistaa tämän sattumuksen ja löytää linkin.

Tarkoittanet tätä?

Juuri tuota. Kanava olikin TV5. Toivottavasti selvensi Elcric12:lle, miten kuvauskielto järjestetään. Yllättäen ollut hiljaa aiheesta.
Se että rikollisesti häiriten estetään kuvastoimintaa on eri asia, kuin "kuvauskielto". Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, että mitä Yle tuolla tarkoitti.

[/quote]

P

Quote from: Elcric12 on 17.01.2013, 22:38:35
Quote from: Junes Lokka on 17.01.2013, 16:45:22
Quote from: ike60 on 16.01.2013, 20:56:08
Quote from: Junes Lokka on 16.01.2013, 00:50:43
Paras esimerkki olisi ollut se kun Ruotsin TV4 yritti kuvata realityohjelmaa jossain "lähiössä". Ei onnistunut, viikon jälkeen häippäsivät alueelta.

Toivottavasti joku muistaa tämän sattumuksen ja löytää linkin.

Tarkoittanet tätä?

Juuri tuota. Kanava olikin TV5. Toivottavasti selvensi Elcric12:lle, miten kuvauskielto järjestetään. Yllättäen ollut hiljaa aiheesta.
Se että rikollisesti häiriten estetään kuvastoimintaa on eri asia, kuin "kuvauskielto". Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, että mitä Yle tuolla tarkoitti.

[/quote]

Luuletko, että EU-maassa, varsinkin vapaamielisessä, kuten Alankomaat voidaan säätää kaupunginosan kattavia kuvauskieltoja julkiseen kaupunkitilaan?

Jep, jep. Poliisi tulee ja vie ulkomaisen kuvausryhmän kammarille, kun kuvasivat väärässä kaupunginosassa julkisella kadulla.. Jep jep..

Eiköhän se "kuvauskielto" ole juuri tuollainen rosengård-tyylinen. Kivet alkavat lennellä ja rautaputkivarasto (varmaan ovat putkimiehiä) alkaa kilistä, jos voimavaraistuneet monimuotoisen kulttuurillisen rikkauden edustajat huomaavat kameran..

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

nuiv-or

Quote from: Elcric12 on 17.01.2013, 22:38:35
Quote from: Junes Lokka on 17.01.2013, 16:45:22
Quote from: ike60 on 16.01.2013, 20:56:08
Quote from: Junes Lokka on 16.01.2013, 00:50:43
Paras esimerkki olisi ollut se kun Ruotsin TV4 yritti kuvata realityohjelmaa jossain "lähiössä". Ei onnistunut, viikon jälkeen häippäsivät alueelta.

Toivottavasti joku muistaa tämän sattumuksen ja löytää linkin.

Tarkoittanet tätä?

Juuri tuota. Kanava olikin TV5. Toivottavasti selvensi Elcric12:lle, miten kuvauskielto järjestetään. Yllättäen ollut hiljaa aiheesta.
Se että rikollisesti häiriten estetään kuvastoimintaa on eri asia, kuin "kuvauskielto". Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, että mitä Yle tuolla tarkoitti.

No eikö tuo menetelmä ole aika toimiva kuvauskiellon aikaansaamiseksi.

Kysy Yleltä, mitä tarkoittivat. Eivät minulle vastaa.

sähköpostitse osoitteella [email protected]

https://www.facebook.com/astudio.yle

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Siili on 17.01.2013, 21:35:35
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 21:16:41
Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille.

Eikö ole hieman omituinen asenne, jos kuitenkin "huutelee" (huomauttaa) samanvärisille asioista joista vaikenee erivärisille?

On tämä vaikeata. En minä samanvärisillekään mitään huomauttele ellei ole aihetta ja sama erivärisille.

Tuli muuten mieleen, että voiko välttyä rasismisyytöksiltä, jos sanoo jotain samaa suomalaisistakin?
Esimerkiksi kaikki rikolliset mamut olisi karkoitettava maasta ja mun puolesta rikolliset suomalaisetkin voivat mennä samalla soutuveneellä.
Abu-Hanna on valehteleva ämmä ja niin on Satu Hassikin.
Muslimit saavat sopeutua meidän maallisiin säännöksiin ja pitää turpansa kiinni vaatimuksistaan. Sama koskee jehoviakin.

Siili

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 18.01.2013, 08:49:30
Quote from: Siili on 17.01.2013, 21:35:35
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 17.01.2013, 21:16:41
Henkilökohtaisessa elämässäni katson noudattavani aika hyvin periaatetta. En aloita vaikkapa ruotsinkielisen kanssa pakkoruotsista vääntämistä enkä huutele erivärisille.

Eikö ole hieman omituinen asenne, jos kuitenkin "huutelee" (huomauttaa) samanvärisille asioista joista vaikenee erivärisille?

On tämä vaikeata. En minä samanvärisillekään mitään huomauttele ellei ole aihetta ja sama erivärisille.

Kysymys onkin siitä, että eräät mielestään poliittisesti korrektit tahot ovat huomauttelematta erivärisille, vaikka aihetta olisi.  Ei perseilyä pidä suvaita minkään väriseltä.

Roope

QuoteTänään 17.1.2013 sattui metrossa seuraava tapaus. Metrojuna oli lähdössä Kontulasta Mellunkäkeen. Junassa oli suh'koht runsaasti matkustajia, kun Kontulasta tuli kaksi nuorta 14 - 16 vuoriasta tyttöä junaan ja pitivät jalkaa oven välissä, että ovi ei sulkeutunut ja juna ei voiunut lähteä liikkeelle. Minä vanhana kasvattajana sanoin tiukan asiallisella äänellä, että "ovi kiinni". Laiturin puolella ollut järjestyksen valvojakin lähestyi tyttöjä tiukka ilme kasvoillaan ilmiselvästi samassa tarkoituksessa, jonka minä lausuin julki.

Tytöt tottelivat, mutta eivät pitäneet huomautuksestani. Toinen sanoin selvällä suomen kielellä, että "pitäähän kaveria auttaa". Tytöt olivat ulkomaalaistaustaisia, mikä tuli ilmi käymästämme keskustelustakin. Vastasin työlle, että toki kaveria täytyy auttaa, mutta tuossa tapauksessa pitää ottaa huomioon usean sadan ihmisen edut yhden sijasta. Varsinkin, kun kysymyksessä oli vain kaverin junasta myöhästyminen. Kaveria ei vielä edes näkynyt laiturilla. Seuraava juna tulisi 6 minuutin päästä ja kysymyksessä oli vain yhden pysäkin väli: Kontulasta Mellunmäkeen, jossa kaikki poistuvat junasta, ja jolloin junasta myöhästynyttä kaveria on helppo odottaa 6 minuutin ajan.

Toinen tytöistä kysyi, että tiesinkö, kuka oli ensin puhuneen työn isä. Vastasin, että en tiennyt. Hän mainitsi jonkin ulkomaalaisen nimen, josta en saanut tarkempaa selvyyttä. Vastasin vanhalla leikkimielisellä sanonnalla että "en tunne miestä, sano Kankkukunen Jeesusta". Kysyin tytötöltä että toki isäsi on opettanut sinua, että ihmisten välistä tasa-arvoa on noudatettava ja demokraattisia menetelmiä toteutettava. Tyttö esitti napakasti vastakysymyksen minulle, etttä "onko sinun isäsi kertonut sinulle, että sinä olet rasisti". Sanoin, että huomautukseni ei toki ollut rasismia, vaan yhteisten etujen huomioon ottamisesta, tasa-arvon ja demokratian noudattamisesta. Keskustelu jatkui maahanmuuttajista ja suomalaisten asennoitumisesta niihin. Sanoin tytöille, että Suomessa eletään kantaväestön ehdoilla, kuten jokaisessa maassa.

[...]

Globalisaatio-porvaristo syyttää kuitenkin julkisesti suomalaista köyhälistöä rasismista, kun nämä esittävät pääaisassa omia vallanpitäjiä kohtaan oikeutettua protestia asemansa huonontamisesta. Globaliporvaristo (hallituspuolueet) antavat tuolla kansan syyttelyllä maahanmuuttaneelle nuorisolle väärän singnaalin. Tuossa metrokeskustelussa tuli selvästi ilmi nyky-imperialaismin poliittinen pyrkimys ja suoritetun "valistuksen" sisältö. Tytöt mainitsivat useasti Timo Soinin nimen.

Rasismi on tekoja, ei sanoja. Kansalla ei ole rasismin välineitä: ryöstettyjä pääomia, aseita, ei kansainvälisiä organisaatioita, eikä kansainväistä mediaa, mutta kansainvälisellä riistoporvaristolla ja heidän apureillaan on kaikki tämä. Kuka siis on rasisti? Suomalaista sivistyneistöä ja kirkon lähetyssaarnaajia ei pidetty rasisteina, vaikka ne "tieteellisesti" perustelle opettivat EU:hun liittymisen kynnyksellä opetuslapsiaan ja muuta kansaa alempiarvoisten rotujen olemassaolosta.
Heikki Typpö: Mikä ero on imperialismilla ja maahanmuuttajilla 17.1.2013

QuoteKontulan Demokraattisen Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää alueellaan yhteistyötä ja toimintaa kansanvalataisesti ajattelevien ihmisten kanssa SKDL:n vanhojen periaatteiden mukaisesti.
http://kontudem.blogspot.fi/
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

M.K.Korpela

Pitkähkön tauon jälkeen ensimmäinen postaukseni noudattaa vanhoja perinteitä, eli siis lukematta ketjun alkupäätä kysyn jotain mitä on kenties jo aikaisemmissa postauksissa käsitelty. Siispä surutta:

Mitä Apuhanna oikeastaan tekee Hollannissa niinkuin elääkseen ? Liittyykö hänen ulostulonsa jotenkin hänen elinkeinoonsa, mikä se sitten lieneekään ?
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Roope

QuoteJos uskomme sanakirjoja, rasismi on yksinkertainen asia. Esimerkiksi Kielitoimiston sanakirja selittää ytimekkäästi, että rasismi tarkoittaa rotusyrjintää, -sortoa, etnistä syrjintää.

Jos seuraamme julkista rasismikeskustelua tai ihmisiä ympärillämme tai tutkistelemme sisimpäämme, käy ilmi, että rasismi on monimutkainen asia, sekasotku. Se, mikä on yhden mielestä rasismia, on toisen mielestä hassua huumoria tai suorastaan lähimmäisenrakkautta. Kolmannen mukaan rasismia on kaikkialla, neljännen mukaan ei missään. Viides vaikenee, kuudes kailottaa. Seitsemäs jurnuttaa lähipiirille mutta ei julkisissa yhteyksissä halua kajota asiaan pitkälläkään tikulla. Monet tunteet nostavat veljes- ja sisarusjoukossamme päätään: pelko, viha, sääli, kammo, rakkaus, ilo, epävarmuus, toivottomuus, välinpitämättömyys, vastenmielisyys.

Miten tähän sanojen sekasotkuun, kielelliseen kaaokseen ja merkitysten melskeeseen saisi tolkkua? Ehkä ei mitenkään. Mutta yrittäkäämme silti, nyt juuri kielenkäytön ja sen muuttamisen näkökulmasta.

[...]

Poliittisessa keskustelussa hoetaan usein, että rasismi johtuu ihmisille ominaisesta vierauden pelosta. Että ihmispololla olisi rasismigeeni. Tämä on pötypuhetta!

Kielentutkimuksen näkökulmasta on pikemminkin niin, että pelkoon vetoaminen ikään kuin oikeuttaa ja jopa luo rasismia. Lopetetaan siis pelkääminen – ja pelkopuhe!

Sanakirja on ehkä sittenkin oikeassa. Rasismi on yksinkertainen asia. Jokainen meistä voi päättää ryhtyä henkilökohtaiseen rasisminvastaiseen kampanjaan ja käyttää kieltä epärasistisesti. Ja kun sanon näin, mietin samalla sitä, kuinka rajalliset mahdollisuudet meillä oikeasti onkaan itse päättää kielenkäytöstämme ja muusta käyttäytymisestämme. Kielihän on paitsi yksilöllistä myös yhteisöllistä. Valitettavan usein yhteisöllisyys tuntuu nyt synnyttävän, ruokkivan ja ylläpitävän myös rasistista kielenkäyttöä. Pitääkö siis sittenkin muuttaa tekojemme lisäksi myös tuntojamme? Puheidemme ja tekstiemme lisäksi myös niitä merkityksiä, joita kielenkäytöllämme luomme ja ylläpidämme?
Kotus: Vesa Heikkinen: Rasistinen kielenkäyttö   14.1.2013

Kotus: Vesa Heikkinen: Solvaajat sananvapauden ja laillisuuden rajoilla 16.1.2013
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

M.K.Korpela

Roope oliko postauksesi tyyppiä "tee sinä keksiminen" eli siis tarkoitat Apuhannan tekevän Hollanissa samaa kuin Suomessa ...?
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

jahve

Quote from: M.K.Korpela on 18.01.2013, 09:42:51
Pitkähkön tauon jälkeen ensimmäinen postaukseni noudattaa vanhoja perinteitä, eli siis lukematta ketjun alkupäätä kysyn jotain mitä on kenties jo aikaisemmissa postauksissa käsitelty. Siispä surutta:

Mitä Apuhanna oikeastaan tekee Hollannissa niinkuin elääkseen ? Liittyykö hänen ulostulonsa jotenkin hänen elinkeinoonsa, mikä se sitten lieneekään ?



Herlinit (Koneen säätiö) ovat Koneen säätiön nettisivujen mukaan myöntäneet 30.11.2010 U. Abu-Hannalle 25 200 euron apurahan seuraavaan tarkoitukseen:

Monikulttuurisuuden konkretiaa kulttuurikentälle: mittareita, luokituksia, lähestymistapoja, ja suosituksia, joita voi soveltaa erilaisiin organisaatioihin, tehtäviin ja alueisiin.

http://www.koneensaatio.fi/apurahat/myonnetyt/2010/

Tietoa Koneen säätiöstä:

http://www.koneensaatio.fi/tietoa/

Eipä tuolla säätiön rahalla pitkälle pötkitä - jotain muuta tuloja tarvitsee olla.

Aeon

Quote from: jahve on 18.01.2013, 10:33:20
Quote from: M.K.Korpela on 18.01.2013, 09:42:51
Pitkähkön tauon jälkeen ensimmäinen postaukseni noudattaa vanhoja perinteitä, eli siis lukematta ketjun alkupäätä kysyn jotain mitä on kenties jo aikaisemmissa postauksissa käsitelty. Siispä surutta:

Mitä Apuhanna oikeastaan tekee Hollannissa niinkuin elääkseen ? Liittyykö hänen ulostulonsa jotenkin hänen elinkeinoonsa, mikä se sitten lieneekään ?



Herlinit (Koneen säätiö) ovat Koneen säätiön nettisivujen mukaan myöntäneet 30.11.2010 U. Abu-Hannalle 25 200 euron apurahan seuraavaan tarkoitukseen:

Monikulttuurisuuden konkretiaa kulttuurikentälle: mittareita, luokituksia, lähestymistapoja, ja suosituksia, joita voi soveltaa erilaisiin organisaatioihin, tehtäviin ja alueisiin.

http://www.koneensaatio.fi/apurahat/myonnetyt/2010/

Tietoa Koneen säätiöstä:

http://www.koneensaatio.fi/tietoa/

Eipä tuolla säätiön rahalla pitkälle pötkitä - jotain muuta tuloja tarvitsee olla.

Uuden kirjansa myyntiä hän tuolla koittanee parantaa. Liekkö tuo sitten ainoa tulonlähde. Vielä en ole mistään lukenut, että oliko Abu-Hannalla työpaikka valmiina Hollannissa vai luottaako hän siihen, että saa elantonsa pelkästään kirjoittamalla. Abu-Hannan kirjallisuus on kuitenkin sitä luokkaa, että Suomen kokoisessa maassa se ei myy niin paljon, että sillä eläisi mukavasti.

Abu-Hannan ylimielisyys uutta kotimaataan kohtaan ei varmasti helpota työnsaantia. Kielen opettelu hänen "alallaan" on mielestäni aika oleellista.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

M.K.Korpela

Quote from: jahve on 18.01.2013, 10:33:20Eipä tuolla säätiön rahalla pitkälle pötkitä - jotain muuta tuloja tarvitsee olla.

Tattis.

Väistämättä tulee mieleen, että apurahat alkavat olla loppu, ja tavalla tai toisella kassa olisi täytettävä. Kassan täyttö taas on hollannin kieltä taitamattomalle ihan yhtäkkiä haastava tehtävä. Pelkällä englannilla (kaipa Apuhanna sentään englantia osaa...?) voivat pärjätä jotkut liikemiehet ja spesialistit, mutta Apuhannan moniosaaminen tuskin on niin kovaa luokkaa. Minun on helppo uskoa, että Hollannilla on riittävästi monikulttuurikoordinaattoreitä omasta takaa. Kuten Aeon tuossa toteaa, vaikuttaa kirjan myyntipuffilta.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Malla

Olen edelleen siinä uskossa, että U A-H muutti Hollantiin, koska hänen veljensä perheineen asuu siellä. Yh-äiti tarvitsee luontaisia tukiverkkoja eli sukulaisia. Se on perin inhimillistä ja ymmärrettävää.
Jos hän aikoo jäädä sinne ja tehdä siellä (mitä tahansa) töitä, paikallista kieltä on opeteltava ainakin jonkin verran.

Dadkii

Umayya Abu-Hanna ei edusta minua. Minua on neekeritelty Suomessa alle 20 kertaa ja silloinkin nuorena kun vitsillä heitimme haukkuja.
Jos lapsi koki sellaista se on surullista, mutta en pidä kaikkia suomalaisia rasisteina. Outoina, mutta en rasisteina.

Sami Aario

Suomenmaa: "Kuka tunnustaa?"
QuotePerussuomalaiset eivät pidä siitä, että puolue liitetään rasismiin. Monet suomalaiset kuitenkin kokivat, että rasistisesta käytöksestä tuli vaalivoiton myötä sallittua.

Monen kokemukset tuntuvat nykyään olevan etenkin "suvaitsevien" mielissä se kaikkein vankin perustelu. Onhan niillä perusteltu aiheeseen liittyvä tohtorinväitöskin.

Ulkopuoliselle ja kriittiselle taholle tuo taktiikka ikävä kyllä näyttää siltä, että kun omaa agendaa ei pystytä perustelemaan tilastollisilla faktoilla, niin ravistellaan hihasta muutama agendaa tukeva "kokemus" ja toivotaan että lukija saadaan niillä vakuutetuksi.

CaptainNuiva

Quote from: Dadkii on 18.01.2013, 11:29:23
Umayya Abu-Hanna ei edusta minua. Minua on neekeritelty Suomessa alle 20 kertaa ja silloinkin nuorena kun vitsillä heitimme haukkuja.
Jos lapsi koki sellaista se on surullista, mutta en pidä kaikkia suomalaisia rasisteina. Outoina, mutta en rasisteina.

Lapset ja mielenterveyspotilaat tarttuvat ensimmäiseen asiaan joka silmiensä verkkokalvolle hypähtää ja vähäisistä kokemuksistaan johtuen ihonväri yleensä on se ensimmäinen asia joka huomataan ja johon takerrutaan koska itse halutaan jollain tavoin huomiota.
Mielenterveyspalveluja on karsittu rajulla kädellä viime vuosina ja kas kummaa kuinka perään koetaan että rasismi on lisääntynyt...On saatu kaksi tilastoharhaa aikaiseksi, mielenterveyspotilaiden hoito on tehostunut koska rahaa ei enää siihen kulu kuten ennen ja samaan aikaan tilastoidaan eri tavoin että rasismi on lisääntynyt....Ja ketään ei kiinnosta asiayhteydet koska jokainen katsoo puusilmällään vain omaa agendaansa.

Outo suostun mielihyvin olemaan mutta rasisti en ;D
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Elemosina

Quote from: Sami Aario on 18.01.2013, 17:04:43
Suomenmaa: "Kuka tunnustaa?"
QuotePerussuomalaiset eivät pidä siitä, että puolue liitetään rasismiin. Monet suomalaiset kuitenkin kokivat, että rasistisesta käytöksestä tuli vaalivoiton myötä sallittua.

Monen kokemukset tuntuvat nykyään olevan etenkin "suvaitsevien" mielissä se kaikkein vankin perustelu. Onhan niillä perusteltu aiheeseen liittyvä tohtorinväitöskin.

Ulkopuoliselle ja kriittiselle taholle tuo taktiikka ikävä kyllä näyttää siltä, että kun omaa agendaa ei pystytä perustelemaan tilastollisilla faktoilla, niin ravistellaan hihasta muutama agendaa tukeva "kokemus" ja toivotaan että lukija saadaan niillä vakuutetuksi.

Suvikset saavat puhua monen kokemuksista ja media säestää nostamalla otsikoihin/ruutuun näitä monia. Kun Timo Soini tai joku persu sanoo että kyllä kansa tietää, niin se ei sitten käykään.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elcric12

Quote from: Puhdas sielu on 18.01.2013, 21:21:08
Quote from: Dadkii on 18.01.2013, 11:29:23
... mutta en pidä kaikkia suomalaisia rasisteina. Outoina, mutta en rasisteina.

Jos joku suomalainen sanoo, että somalit ovat outoja, onko se tuomittavaa rasismia?

Huom. en kysy tätä vihamielisesti vaan pelkästään uteliaisuudesta.

Riippuu siitä, että mihin tekoihin ryhtyy tai olisi valmis ryhtymään tuon outouden takia.

Tomi

Hesarissa taas rasismista.
http://www.hs.fi/paivanlehti/#18012013/kaupunki/Tuhansien+k%C3%A4nnisten+sarvikuonojen+Stadi/a1358400770573
Quote
Tuhansien kännisten sarvikuonojen Stadi

--------------------------------------------------------------------------------
Mi­tä jos Hel­sin­gis­sä oli­si sään­tö, et­tä vii­kon­lop­puisin kau­pun­gil­la sai­si pyö­riä vain nä­ky­väs­ti hu­ma­las­sa? Jos us­kal­tai­si ol­la sel­vin päin, kat­sot­tai­siin kie­roon, huu­del­tai­siin, tu­li­si eh­kä tur­piin.
Ei se ihan ou­toa oli­si: tä­mä kult­tuu­ri ar­vos­taa kän­ne­jä. En­tä jos ab­so­lu­tis­mi eli streit­taus oli­si ra­sis­ti­mag­neet­ti ku­ten tum­ma ihon­vä­ri?
Tu­li mie­tit­tyä ver­taus­ta täl­lä vii­kol­la, kun is­tuim­me kol­men maa­han­muut­ta­ja­taus­tai­sen nuo­ren mie­hen kans­sa Ur­su­lan kah­vi­las­sa Kai­vo­puis­tos­sa.

Mi­tä jos Hel­sin­gis­sä oli­si sään­tö, et­tä vii­kon­lop­puisin kau­pun­gil­la sai­si pyö­riä vain nä­ky­väs­ti hu­ma­las­sa? Jos us­kal­tai­si ol­la sel­vin päin, kat­sot­tai­siin kie­roon, huu­del­tai­siin, tu­li­si eh­kä tur­piin.
Ei se ihan ou­toa oli­si: tä­mä kult­tuu­ri ar­vos­taa kän­ne­jä. En­tä jos ab­so­lu­tis­mi eli streit­taus oli­si ra­sis­ti­mag­neet­ti ku­ten tum­ma ihon­vä­ri?
Tu­li mie­tit­tyä ver­taus­ta täl­lä vii­kol­la, kun is­tuim­me kol­men maa­han­muut­ta­ja­taus­tai­sen nuo­ren mie­hen kans­sa Ur­su­lan kah­vi­las­sa Kai­vo­puis­tos­sa.
Vi­deos­sa mai­ni­taan tyy­li­tel­lyt va­lo­ku­vat, joi­ta voi ot­taa Ins­tag­ram-so­vel­luk­sel­la. Kin näyt­ti ku­viaan, yh­des­sä oli sar­vi­kuo­no Alek­sil­la kau­pan edes­sä. Se esit­ti Ki­nis­tä mo­ni­kult­tuu­ri­suut­ta.
Si­vut­tiin ra­sis­mi­kes­kus­te­lua, jo­ka al­koi Umayya Abu-Han­nan pur­kauk­ses­ta (HS 30. 12.). Se oli po­jis­ta tur­han voi­ma­kas.
Kin ver­ta­si eri­lais­ta ihon­vä­riä sii­hen, et­tä hän on po­ru­kan streit­ta­ri. "En odo­ta, et­tä jen­gi jär­jes­täi­si vain bi­lei­tä il­man vii­naa sen ta­kia, et­ten mä juo."
Näi­den hel­sin­ki­läis­kun­dien mie­les­tä eri­lai­nen ihon­vä­ri on suun­nil­leen sa­ma kuin et­tei do­kaa. Pi­tää voi­da ol­la oma it­sen­sä il­man, et­tä se on on­gel­ma.
"Jos sua häi­rit­see jo­ku jä­bä, mik­si sä me­net edes pu­hu­maan sil­le? An­na sen ol­la", Kin miet­ti.
No­peas­ti kä­vi sil­ti il­mi, et­tei ra­sis­mi ole heil­le vie­ras­ta. Schel­ling kuit­ta­si, et­tä on it­sel­le hel­poin­ta, kun ei ota si­tä ras­kaas­ti.
Ki­nin ver­taus streit­ta­ris­ta jäi pyö­ri­mään pääs­sä: mig­ree­nis­tä kär­si­vä­nä jä­tän mon­ta tuop­pia vä­liin. On­han se vä­hän ou­toa.
Jos nuo­ret mie­het sel­viäi­si­vät su­vait­se­mat­to­mis­ta ää­liöis­tä olan­ko­hau­tuk­sil­la ku­ten mi­nä ai­kai­ses­ta ko­tiin­läh­dös­tä, meil­lä oli­si toi­voa täs­sä Sta­dis­sa.
Kat­ja Kuok­ka­nen
[email protected]
Kir­joit­ta­ja on HS:n kau­pun­ki­toi­mit­ta­ja.

Mi­tä jos Hel­sin­gis­sä oli­si sään­tö, et­tä vii­kon­lop­puisin kau­pun­gil­la sai­si pyö­riä vain nä­ky­väs­ti hu­ma­las­sa? Jos us­kal­tai­si ol­la sel­vin päin, kat­sot­tai­siin kie­roon, huu­del­tai­siin, tu­li­si eh­kä tur­piin.
Ei se ihan ou­toa oli­si: tä­mä kult­tuu­ri ar­vos­taa kän­ne­jä. En­tä jos ab­so­lu­tis­mi eli streit­taus oli­si ra­sis­ti­mag­neet­ti ku­ten tum­ma ihon­vä­ri?

Tu­li mie­tit­tyä ver­taus­ta täl­lä vii­kol­la, kun is­tuim­me kol­men maa­han­muut­ta­ja­taus­tai­sen nuo­ren mie­hen kans­sa Ur­su­lan kah­vi­las­sa Kai­vo­puis­tos­sa.
Kun­dit ovat Noah Kin, 18, isä Ni­ge­rias­ta ja äi­ti Suo­mes­ta, Ben­ja­min Paa­vi­lai­nen, 17, isä Los An­ge­le­sis­ta ja äi­ti Suo­mes­ta se­kä Bi­niyam Schel­ling, 17, isä Sak­sas­ta ja äi­ti Etio­pias­ta. He ovat juu­ri teh­neet Stel­la Ky­lä-Liu­ha­lan, 16, kans­sa oi­kein coo­lin mu­siik­ki­vi­deon Hel­sin­gis­tä.
Vi­deos­sa mai­ni­taan tyy­li­tel­lyt va­lo­ku­vat, joi­ta voi ot­taa Ins­tag­ram-so­vel­luk­sel­la. Kin näyt­ti ku­viaan, yh­des­sä oli sar­vi­kuo­no Alek­sil­la kau­pan edes­sä. Se esit­ti Ki­nis­tä mo­ni­kult­tuu­ri­suut­ta.
Si­vut­tiin ra­sis­mi­kes­kus­te­lua, jo­ka al­koi Umayya Abu-Han­nan pur­kauk­ses­ta (HS 30. 12.). Se oli po­jis­ta tur­han voi­ma­kas.
Kin ver­ta­si eri­lais­ta ihon­vä­riä sii­hen, et­tä hän on po­ru­kan streit­ta­ri. "En odo­ta, et­tä jen­gi jär­jes­täi­si vain bi­lei­tä il­man vii­naa sen ta­kia, et­ten mä juo."
Näi­den hel­sin­ki­läis­kun­dien mie­les­tä eri­lai­nen ihon­vä­ri on suun­nil­leen sa­ma kuin et­tei do­kaa. Pi­tää voi­da ol­la oma it­sen­sä il­man, et­tä se on on­gel­ma.
"Jos sua häi­rit­see jo­ku jä­bä, mik­si sä me­net edes pu­hu­maan sil­le? An­na sen ol­la", Kin miet­ti.
No­peas­ti kä­vi sil­ti il­mi, et­tei ra­sis­mi ole heil­le vie­ras­ta. Schel­ling kuit­ta­si, et­tä on it­sel­le hel­poin­ta, kun ei ota si­tä ras­kaas­ti.
et­tä on it­sel­le hel­poin­ta, kun ei ota si­tä ras­kaas­ti.
Ki­nin ver­taus streit­ta­ris­ta jäi pyö­ri­mään pääs­sä: mig­ree­nis­tä kär­si­vä­nä jä­tän mon­ta tuop­pia vä­liin. On­han se vä­hän ou­toa.
Jos nuo­ret mie­het sel­viäi­si­vät su­vait­se­mat­to­mis­ta ää­liöis­tä olan­ko­hau­tuk­sil­la ku­ten mi­nä ai­kai­ses­ta ko­tiin­läh­dös­tä, meil­lä oli­si toi­voa täs­sä Sta­dis­sa.
Kat­ja Kuok­ka­nen
[email protected]
Kir­joit­ta­ja on HS:n kau­pun­ki­toi­mit­ta­ja.


CaptainNuiva

Tuo "tämä kulttuuri arvostaa kännejä" kuulostaa teinien/nuorison reppailulta...Mä olin niin vitun kovassa kännissä just siksi olen kova jätkä/mimmi.
Toki humalahakuista juomista esiintyy myös vanhempien keskuudessa, en ole kuitenkaan koskaan kuullut että kännittelyä arvostettaisiin.

Tästä aiheesta saisi vielä väännettyä sen verta lisää että ilmeisesti Katjan mielestä alkoholismi ei ole sairaus vaan kulttuuriin kuuluva vivahde?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."