News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

Mr.Reese

Niin MSF kelaa, että joko tuo egyptiläinen hinaaja kuskaa hädänalaiset eurooppaan vaiko pestaavat toimeen jonkun toisen toimijan?  :roll:

Hinaajan merimiehet ja laivan omistaja ehkä jatkossa miettivät kahdesti kannattako laineilta kerätä ihan kaikkea.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

newspeak

Quote from: Peltipaita on 06.06.2019, 19:28:58
Mitenhän nuo EU:n "ihmissalakuljetuksen vastaiset toimet" etenevät? Moniko jäi tulematta kun EU toimi? Naurattaisi jos ei vituttaisi. Huumoriyhteisö.

EU antoi hiljattain Sudanille 100 miljoonaa euroa afrikkalaisten Välimeressä kellujien pysäyttämiseksi ja viikko sitten muistaakseni puolisotilaalliset joukot tappoivat 50 mielenosoittajaa noilla rahoilla.

kivimies

Italialainen kauppa-alus Asso 25 pelasti Maltan pelastusalueelta 62 "hädänalaista" ja vei heidät Italiaan Pozzallon satamaan.

Kaksi 16- ja 21-vuotiasta senegalilaista "hädänalaista" pidätettiin ihmissalakuljetuksesta. Muut matkustajat sanoivat maksaneensa matkasta 1500€ per henkilö ja joutuneensa viettämään useita kuukausia salakuljettajien vankina.

Konekäännös:
QuoteLanding in Pozzallo, stop two smugglers

The Ragusa mobile team stopped two Senegalese, aged 21 and 16, because they were considered to be the boat's smugglers with 62 migrants rescued from the ship 'Asso 25' and landed yesterday in Pozzallo. Their crime is the facilitation of illegal immigration. To accuse them the other 'passengers' who reconstructed their departure from the coast of Libya, after being locked up for months in a 'connection house', paying 1,500 euros each to the organizers, and having remained at sea, without water or food, for over 60 hours. All migrants have been photographed by the scientific police of the Ragusa Police Headquarters and will be transferred according to the Iblea Prefecture's allotment plan.

Ansa.it (8.6.2019)

QuoteMerchant ship heads to Italy after saving 50 migrants

An Italian merchant ship, the Asso 25, which saved 50 migrants in Maltese search-and-rescue waters on Thursday, is heading towards the Sicilian port of Pozzallo, sources said on Friday.
Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini, who has spearheaded the government's tough stance of closing Italian ports to NGO-run migrant-rescue ships, has been informed about the situation and has not raised objections, the sources said.

Ansa.it (7.6.2019)

Alaric

Toivotaan, että Iuventa-meritaksin ihmissalakuljettajat saavat pitkät vankeusrangaistukset. Ja samalla olisi hienoa, jos tästä lopulta saataisiin jonkinlainen ennakkotapaus näiden "avustusjärjestöjen" toiminnan estämiseen.

https://twitter.com/HommaMedia/status/1137428578788712449

[tweet]1137428578788712449[/tweet]

https://www.dw.com/en/german-boat-captain-pia-klemp-faces-prison-in-italy-for-migrant-rescues/a-49112348 (8.6.2019)

QuoteGerman boat captain Pia Klemp faces prison in Italy for migrant rescues

Klemp, 35, stands accused of aiding illegal immigration after she saved people from drowning in the Mediterranean. The Bonn native has accused Italian authorities of organizing "a show trial."

Nearly 60,000 people had signed a petition by Saturday afternoon demanding that Italy drop criminal proceedings against German boat captain Pia Klemp and other crew members who have rescued thousands of migrants in the Mediterranean Sea.

In an interview with the Basler Zeitung daily on Friday, Klemp said that a trial against her was due to begin soon after she and some of her compatriots were charged in Sicily with assisting in illegal immigration.

She said that she was told by her Italian lawyer that she could be looking at "up to 20 years in prison and horrendous fines."

Klemp added, however, that she intended to fight the case up to the European Court of Human Rights in Strasbourg, France, if she had to.

The 35-year-old Bonn native has been under investigation in Italy since her ship, the Iuventa, was impounded in the summer of 2017, and the government has moved to ban her from sailing around the Italian coast. According to German public broadcaster WDR, through the work on that ship and the Sea-Watch 3, Klemp has personally assisted in the rescue of more than 1,000 people at risk of drowning in unsafe dinghies as they attempted to cross to Europe in search of a better life.

(...)

'A yearslong show trial'

What frustrates Klemp the most, she told the Basler Zeitung, is that the costs — amounting to hundreds of thousands of euros — that she has had to put together from her own savings and some new donations "for what is likely to be a yearslong show trial" is all money that could have been spent on rescue missions.

"But the worst has already come to pass," she said. "Sea rescue missions have been criminalized."

For this, the captain blames not only the Italian government but what she sees as a failure of the European Union "to remember its avowed values: human rights, the right to life, to an asylum application, and the duty of seafarers to rescue those in danger at sea."

Klemp added that "demagogues" such as Salvini, former Austrian Chancellor Sebastian Kurz and German Interior Minister Horst Seehofer were effectively allowing thousands to perish in the Mediterranean each year.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

MiljonääriPlayboy

#3514
(Pohdintaa Alaricin bongaamasta uutisesta)

https://www.dw.com/en/german-boat-captain-pia-klemp-faces-prison-in-italy-for-migrant-rescues/a-49112348 (8.6.2019)

QuoteGerman boat captain Pia Klemp faces prison in Italy for migrant rescues

Klemp, 35, stands accused of aiding illegal immigration after she saved people from drowning in the Mediterranean. The Bonn native has accused Italian authorities of organizing "a show trial."

Ei, vaan Klemp on syytteessä siksi, koska kuskaa niitä pelastamiaan nekruja merestä noukkimisen jälkeen lähimmän sataman sijaan Italiaan, Espanjaan ja Maltalle. Ei sen noukkimisen takia.

QuoteNearly 60,000 people had signed a petition by Saturday afternoon demanding that Italy drop criminal proceedings against German boat captain Pia Klemp and other crew members who have rescued thousands of migrants in the Mediterranean Sea.

Ja monikohan vastaavasti allekirjoittaisi vetoomuksen pitkän vankeustuomion puolesta, kunhan vaan vetoomuksessa kerrottaisiin asia todenmukaisesti:

Haluatko Eurooppaan lisää afrikkalaisia ryöstö- ja raiskausjengejä? Jos et, allekirjoita vetoomus. Klemp pitää tuomita pitkään vankeuteen ihmisalakuljetuksesta, koska ei ole vienyt "pelastamiaan" elintasopakolaisia lähimpään satamaan, vaan on jatkuvasti tuonut niitä eurooppalaisten veronmaksajien vitsaukseksi. Klempin ja kaltaistensa ansiosta Euroopassa, Italia mukaan lukien, saadaan jatkuvasti lukea "siirtolaisten" joukkoraiskausjengeistä, terrori-iskuista ja muista vastaavista kepposteluista. Klemp kumppaneineen rohkaisee toiminnallaan uusia ja uusia lähtijöitä merimatkalle. Matkalle, jolle osa väistämättä menehtyy.

QuoteThe 35-year-old Bonn native has been under investigation in Italy since her ship, the Iuventa, was impounded in the summer of 2017, and the government has moved to ban her from sailing around the Italian coast. According to German public broadcaster WDR, through the work on that ship and the Sea-Watch 3, Klemp has personally assisted in the rescue of more than 1,000 people at risk of drowning in unsafe dinghies as they attempted to cross to Europe in search of a better life.

No niin. Siinähän se on saatana ihan suoraan sanottu. Pelastettavat eivät ole mitään muuta kuin onnenonkijoita. Kela Gold-matkailijoita. Elintasoturisteja. Eivät mitään hädänalaisia. Miten tuo oikeudenkäynti voi kestää vuosia? Syyttäjä kysyy yhden kysymyksen: Toitteko näitä onnenonkijoita Italiaan, Espanjaan, Maltalle? Sen sijaan, että olisitte vieneet lähimpään satamaan (Afrikkaan)? Se on siinä. Siirrytään tuomion julistukseen.

e:typo

PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

edb

Libyan rannikkovartiosto on kerta kaikkiaan hyvässä vedossa. Eilen noukittiin taas uusi porukka talteen, eikä sitä todellakaan kyörätä Eurooppaan.

Useat näistä on täällä jo mainittu, mutta laitetaan nyt kumminkin Libya Observerin otsikkoja aiheesta:

Quote from: Libya Observer
Libya's Coast Guard rescues 82 migrants off Garabulli northeast of Tripoli
Saturday, June 8, 2019 - 14:53

Libyan Coast Guard rescues 124 off the coast of Zuwara
Thursday, May 30, 2019 - 14:25

Libya Coast Guard rescues 203 migrants off Zliten
Saturday, May 25, 2019 - 12:51

Libyan Coast Guard rescues 61 illegal immigrants off the coast of Zawiya
Sunday, May 19, 2019 - 11:41

Libyan Coast Guard patrols rescues more than 100 migrants off the Libyan coast
Monday, May 13, 2019 - 12:37

Libyan Coast Guard rescues 213 migrants north-west of Zliten
Saturday, May 11, 2019 - 13:07

Libyan Coast Guard rescues 96 migrants at sea
Thursday, May 2, 2019 - 12:24

https://www.libyaobserver.ly/illegal-immigration
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

kivimies

Quote from: writer on 09.06.2019, 00:57:00
EU:n pitäisi sanoa Tunisialle etä lopettavat hölmöilyn ja että jatkossa KAIKKI mereltä pelastetut viedään Tunisiaan ja EU antaa 2000 euroa jokaista Tunisiaan vietävää kohti Tunisian hallitukselle käytettäväksi miten parhaaksi näkevät ja IOM järjestää maihin tuotaville heti joko lennot kotimaahansa (jos ovat turvallisista maista kuten esim. Bangladesh) tai jollekin YK:n kymmenistä pakolaisleireistä ympäri Afrikkaa ja voivat sitten asua siellä pakolaisleirissä ihan turvassa.

Näin menetellään jo Libyan rannikkovartioston pelastamien kanssa. IOM järjestää heille paluun kotimaahansa.

Roope

Quote from: MiljonääriPlayboy on 09.06.2019, 09:19:30
QuoteAccording to German public broadcaster WDR, through the work on that ship and the Sea-Watch 3, Klemp has personally assisted in the rescue of more than 1,000 people at risk of drowning in unsafe dinghies as they attempted to cross to Europe in search of a better life.

No niin. Siinähän se on saatana ihan suoraan sanottu. Pelastettavat eivät ole mitään muuta kuin onnenonkijoita. Kela Gold-matkailijoita. Elintasoturisteja. Eivät mitään hädänalaisia.

UNHCR:n tilastojen mukaan suurin osa tänä vuonna Italiassa rekisteröidyistä on ollut tunisialaisia ja Espanjassa marokkolaisia. Pohjoisafrikkalaisten laittomien tulijoiden määrä lienee oikeasti moninkertainen, sillä heillä on omat vuosikymmenten aikana vakiintuneet ihmissalakuljetusreittinsä, joten he eivät normaalisti jää rekisteröitäviksi kuten merestä pelastetut muut afrikkalaiset.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

kivimies

Libyan rannikkovartiosto pelasti perjantaina 22 matkustajaa yhdestä veneestä n. 100 kilometriä Sabrathan pohjoispuolelta. Heidät vietiin Tripoliin, jossa heidät luovutettiin viranomaisille.

[tweet]1137357406378319874[/tweet]

kivimies

Yle julkaisi jutun Välimeren tilanteesta, jossa tehdään useita virheellisiä ja harhaanjohtavia väitteitä.

Sanovat, että UNHCR:n mukaan "riski siirtolaisten haaksirikosta on suurempi kuin koskaan", koska meritaksipalvelua ei enää ole.

Viittaavat "avustusjärjestöjen tietoihin", joiden mukaan 700 olisi lähtenyt "viime päivinä" Libyasta liikkeelle ja puolet olisi saapunut Maltaan ja Italiaan, mutta vain 5% olisi muka pelastettu Libyan rannikkovartioston toimesta. Tämä ei pidä paikkansa, sillä tästä ketjusta ilmenee, että Malta pelasti 350 veneilijää 5.6. ja 62 kauppa-aluksen pelastamaa saapui Italiaan 7.6.

Sen jälkeen Libyan rannikkovartiosto on pelastanut kahdessa eri operaatiossa 104 veneilijää. Jo tämä on enemmän kuin 35, mitä "avustusjärjestöt väittävät".

Mikäli 3.6. ja 4.6 pelastetut lasketaan mukaan, niin pelastettuja olisi 222 lisää. 2.6 pelastettiin myös 85 veneilijää lisää.

Jutussa tunnustetaan, että kuolemien määrä on vähentynyt, mutta samalla puhutaan "kuolettavuuden" (hukkuneet/Italiaan päässeet) kasvusta. Libyaan päässeitä ei edes viitsitty laskea nimittäjään.  :facepalm:

Jutussa viitataan myös jonkin ISPI-tutkimuslaitoksen tekemään laskelmaan, että meritaksit eivät toimisi vetovoimatekijöinä. Siinä on tarkasteltu vain tämän vuoden dataa, eikä siinä ole huomioitu sitä, että meritaksit olivat aktiivisempia alkuvuodesta, jolloin ylittäjiä on luonnollisesti vähemmän verrattuna kesään.

QuoteYK-järjestö: Riski siirtolaisten haaksirikosta Välimerellä suurempi kuin koskaan

Riski siirtolaisten joutumisesta haaksirikkoon Välimerellä on suurempi kuin koskaan, varoittaa YK:n pakolaisjärjestö UNHCR. Järjestön mukaan syynä on pelastusalusten puute ja Libyasta Eurooppaan pyrkivien siirtolaisten määrän kasvu. Asiasta uutisoi Guardian.

Sääolot Välimerellä ovat olleet viime aikoina suotuisat, ja avustusjärjestöjen mukaan liki 700 ihmistä on lähtenyt viime päivinä Libyasta kohti Eurooppaa. Libyan rannikkovartiosto on lähettänyt heistä takaisin vain viisi prosenttia ja noin puolet on saapunut Maltalle ja Italiaan. Muiden kohtalosta ei ole tietoa.

– Ellemme puutu pian tilanteeseen, merestä tulee verinen, varoittaa UNHCR:n tiedottaja Carlotta Sami.

Italian ja Maltan hallitusten tiukka maahanmuuttopolitiikka on vähentänyt pelastusoperaatioita, joiden on arvosteltu houkuttelevan siirtolaisia merimatkalle. Italian populistihallitus on luonnehtinut kansalaisjärjestöjen pelastusaluksia "meritakseiksi" ja syyttänyt heitä yhteistyöstä ihmissalakuljettajien kanssa.

Pelastusalusten toiminta on tehty vaikeaksi, ja niitä operoivat järjestöt ovat joutuneet luopumaan tehtävistä.

Sisäministeri Matteo Salvini on myös herättänyt huomiota sulkemalla Italian satamat siirtolaisilta ja estämällä pelastusalusten rantautumisen maihin.

[...]

Muuttoliike Välimeren yli on rauhoittunut selvästi pakolaiskriisin huippuvuosista ja myös kuolonuhrien määrä Välimerellä on ollut laskussa. Libyan merireitistä on kuitenkin tullut yhä vaarallisempi niille, jotka uskaltavat lähteä matkalle. Hukkuneiden määrä suhteessa Eurooppaan saapuneisiin on kyseisellä reitillä kasvanut rajusti tänä vuonna.

YK-järjestöjen mukaan vajaat 2 000 siirtolaista on saapunut Italiaan tämän vuoden aikana, ja 350 on kuollut matkalla, jolloin kuolleiden osuus matkalle lähteneistä on 15 prosenttia.


Italian kansainvälisen politiikan tutkimuslaitoksen ISPI:n mukaan sisäministeriön tilastot osoittavat, että tammi-huhtikuun aikana joka kahdeksas kuoli Libyan ja Italian välisellä merireitillä. Tutkimuslaitoksen luvut eivät vahvista väitteitä pelastusoperaatioiden toimimisesta vetotekijänä.

ISPI:n mukaan tänä vuonna noin 85 ihmistä päivässä on pyrkinyt Välimeren yli Eurooppaan sinä aikana kun kansalaisjärjestöjen pelastusaluksia ei ole ollut liikkeellä. Kun pelastusalukset ovat olleet työssään, vastaava luku on noin 76.


Yle (10.6.2019)

Roope2

Jos joku portugalilainen, espanjalainen, ranskalainen, belgialainen tai hollantilainen perhe päättää lähteä siirtolaiseksi jenkkeihin, ja ostavat paikalisesta Lidlistä lasten muoviveneen meloineen, sulloutuvat siihen länsirannikollaan ja heti kun vene keikkuu laineilla, niin siirtyykö vastuu heidän turvallisuudestaan kansanväliselle yhteisölle?

Jos näin ei ole, niin tuohan ei ole tasa-arvoa, jolloin Schenin & Co tulisi puuttua asiaan.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

newspeak

Yle levittelee siis EU-vastaista, populistista propagandaa, sillä EU rahoittaa Afrikan puolella siirtolaistulvan rajoittamiseen tähtäävää toimintaa. Tätä voidaan kutsua toisinaan myös Hyvien Ihmisten(tm) suuresti arvostamaksi kehitysyhteistyöksi. Italiaan pääsemättömyys on erikoinen suure sekin.

writer

Quote from: kivimies on 10.06.2019, 06:08:12
Yle julkaisi jutun Välimeren tilanteesta, jossa tehdään useita virheellisiä ja harhaanjohtavia väitteitä.

Sanovat, että UNHCR:n mukaan "riski siirtolaisten haaksirikosta on suurempi kuin koskaan", koska meritaksipalvelua ei enää ole.

Viittaavat "avustusjärjestöjen tietoihin", joiden mukaan 700 olisi lähtenyt "viime päivinä" Libyasta liikkeelle ja puolet olisi saapunut Maltaan ja Italiaan, mutta vain 5% olisi muka pelastettu Libyan rannikkovartioston toimesta. Tämä ei pidä paikkansa, sillä tästä ketjusta ilmenee, että Malta pelasti 350 veneilijää 5.6. ja 62 kauppa-aluksen pelastamaa saapui Italiaan 7.6.

Sen jälkeen Libyan rannikkovartiosto on pelastanut kahdessa eri operaatiossa 104 veneilijää. Jo tämä on enemmän kuin 35, mitä "avustusjärjestöt väittävät".

Mikäli 3.6. ja 4.6 pelastetut lasketaan mukaan, niin pelastettuja olisi 222 lisää. 2.6 pelastettiin myös 85 veneilijää lisää.

Jutussa tunnustetaan, että kuolemien määrä on vähentynyt, mutta samalla puhutaan "kuolettavuuden" (hukkuneet/Italiaan päässeet) kasvusta. Libyaan päässeitä ei edes viitsitty laskea nimittäjään.  :facepalm:

Jutussa viitataan myös jonkin ISPI-tutkimuslaitoksen tekemään laskelmaan, että meritaksit eivät toimisi vetovoimatekijöinä. Siinä on tarkasteltu vain tämän vuoden dataa, eikä siinä ole huomioitu sitä, että meritaksit olivat aktiivisempia alkuvuodesta, jolloin ylittäjiä on luonnollisesti vähemmän verrattuna kesään.

QuoteYK-järjestö: Riski siirtolaisten haaksirikosta Välimerellä suurempi kuin koskaan

Riski siirtolaisten joutumisesta haaksirikkoon Välimerellä on suurempi kuin koskaan, varoittaa YK:n pakolaisjärjestö UNHCR. Järjestön mukaan syynä on pelastusalusten puute ja Libyasta Eurooppaan pyrkivien siirtolaisten määrän kasvu. Asiasta uutisoi Guardian.

Sääolot Välimerellä ovat olleet viime aikoina suotuisat, ja avustusjärjestöjen mukaan liki 700 ihmistä on lähtenyt viime päivinä Libyasta kohti Eurooppaa. Libyan rannikkovartiosto on lähettänyt heistä takaisin vain viisi prosenttia ja noin puolet on saapunut Maltalle ja Italiaan. Muiden kohtalosta ei ole tietoa.

– Ellemme puutu pian tilanteeseen, merestä tulee verinen, varoittaa UNHCR:n tiedottaja Carlotta Sami.

Italian ja Maltan hallitusten tiukka maahanmuuttopolitiikka on vähentänyt pelastusoperaatioita, joiden on arvosteltu houkuttelevan siirtolaisia merimatkalle. Italian populistihallitus on luonnehtinut kansalaisjärjestöjen pelastusaluksia "meritakseiksi" ja syyttänyt heitä yhteistyöstä ihmissalakuljettajien kanssa.

Pelastusalusten toiminta on tehty vaikeaksi, ja niitä operoivat järjestöt ovat joutuneet luopumaan tehtävistä.

Sisäministeri Matteo Salvini on myös herättänyt huomiota sulkemalla Italian satamat siirtolaisilta ja estämällä pelastusalusten rantautumisen maihin.

[...]

Muuttoliike Välimeren yli on rauhoittunut selvästi pakolaiskriisin huippuvuosista ja myös kuolonuhrien määrä Välimerellä on ollut laskussa. Libyan merireitistä on kuitenkin tullut yhä vaarallisempi niille, jotka uskaltavat lähteä matkalle. Hukkuneiden määrä suhteessa Eurooppaan saapuneisiin on kyseisellä reitillä kasvanut rajusti tänä vuonna.

YK-järjestöjen mukaan vajaat 2 000 siirtolaista on saapunut Italiaan tämän vuoden aikana, ja 350 on kuollut matkalla, jolloin kuolleiden osuus matkalle lähteneistä on 15 prosenttia.


Italian kansainvälisen politiikan tutkimuslaitoksen ISPI:n mukaan sisäministeriön tilastot osoittavat, että tammi-huhtikuun aikana joka kahdeksas kuoli Libyan ja Italian välisellä merireitillä. Tutkimuslaitoksen luvut eivät vahvista väitteitä pelastusoperaatioiden toimimisesta vetotekijänä.

ISPI:n mukaan tänä vuonna noin 85 ihmistä päivässä on pyrkinyt Välimeren yli Eurooppaan sinä aikana kun kansalaisjärjestöjen pelastusaluksia ei ole ollut liikkeellä. Kun pelastusalukset ovat olleet työssään, vastaava luku on noin 76.


Yle (10.6.2019)

Niin kauan kuin Välimereltä pelastetut ihmiset tuodaan Eurooppaan niin niin kauan ihmisiä hukkuu Välimereen.

Mitä enemmän ihmisiä pelastetaan Välimereltä Eurooppaan niin sitä suurempi määrä ihmisiä yrittää ylittää Välimeren ja sitä enemmän ihmisiä hukkuu.

Mitä enemmän ihmisiä pelastetaan Välimereltä Eurooppaan niin sitä enemmän ihmisiä pyrkii Libyaan ja sitä enemmän kuolee jo matkalla yli Saharan ja sitä enemmän tapetaan tai raiskataan ihmissalakuljettajien toimesta Libyassa.

Ainoa järkevä tapa toimia on pelastaa kaikki mahdolliset Välimereltä mutta viedä heidät kaikki joko takaisin Libyaan ja lähettää heti sieltä lentokoneilla kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa tai viedä heidät Tunisiaan  ja lähettää heti sieltä lentokoneilla kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa.


Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Ajattelija2008

Panin Ylelle palautetta lomakkeella "uutisessa on virhe". Kirjoitin, että Ylellä on kädet veressä, kun Yle edelleen tekee propagandaa salakuljettajien ja meritaksien hyväksi.

Jokainen rehellinen ja täysjärkinen tajuaa, että hukkumiset loppuvat, kun kaikki yrittäjät palautetaan Libyaan. Samoin tajuaa sen, että vainoa pakenevan riski kuolla Välimereen on 100 - 1000 -kertainen kotimaassa pysymiseen verrattuna.

Onkohan toimittajille annettu ohjeet Sipilän hallituksesta käsin, että tätä kuolemankauppaa pitää edelleen edistää? On vaikea uskoa, että kaikki toimittajat sattumalta ovat samalla tavalla epärehellisiä.

Roope

Quote from: kivimies on 10.06.2019, 06:08:12
Jutussa viitataan myös jonkin ISPI-tutkimuslaitoksen tekemään laskelmaan, että meritaksit eivät toimisi vetovoimatekijöinä. Siinä on tarkasteltu vain tämän vuoden dataa, eikä siinä ole huomioitu sitä, että meritaksit olivat aktiivisempia alkuvuodesta, jolloin ylittäjiä on luonnollisesti vähemmän verrattuna kesään.

QuoteItalian kansainvälisen politiikan tutkimuslaitoksen ISPI:n mukaan sisäministeriön tilastot osoittavat, että tammi-huhtikuun aikana joka kahdeksas kuoli Libyan ja Italian välisellä merireitillä. Tutkimuslaitoksen luvut eivät vahvista väitteitä pelastusoperaatioiden toimimisesta vetotekijänä.

ISPI:n mukaan tänä vuonna noin 85 ihmistä päivässä on pyrkinyt Välimeren yli Eurooppaan sinä aikana kun kansalaisjärjestöjen pelastusaluksia ei ole ollut liikkeellä. Kun pelastusalukset ovat olleet työssään, vastaava luku on noin 76.

Yle (10.6.2019)

Noissa luvuissa ei ole mitään järkeä, ei missään mielessä.

- Libyan kautta ei ole tullut kuin murto-osa tuosta määrästä yhteenlaskettuna
- koko Välimeren kautta tulleiden määrä sen sijaan on selvästi suurempi, eikä itäisen reitin tulijoiden määrällä ole yhteyttä keskisen reitin pelastusaluksiin
- vetotekijöitä arvioidessa lukuja ei tietenkään voi verrata päiväkohtaisesti
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

akez

Quote from: kivimies on 10.06.2019, 06:08:12
YK-järjestöjen mukaan vajaat 2 000 siirtolaista on saapunut Italiaan tämän vuoden aikana, ja 350 on kuollut matkalla, jolloin kuolleiden osuus matkalle lähteneistä on 15 prosenttia.[/b]

Entäpä jos merelle lähteneiden Italiaan ja Eurooppaan pääsemisen onnistumisprosentti laskee nollaan, niin mitä silloin mahtaa tapahtua? Voisiko käydä niin, että koko ongelma katoaa silloin aivan itsestään? Mistään pakolaisista on tässä yhteydessä turha puhua, sillä Aasia ja Afrikka ovat täynnä maita, joihin voi paeta. Merelle ei tarvitse kenenkään lähteä. Afrikassa ja Aasiassa on edelleenkin 4 ilmansuuntaa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

akez

Quote from: kivimies on 10.06.2019, 06:08:12
YK-järjestöjen mukaan vajaat 2 000 siirtolaista on saapunut Italiaan tämän vuoden aikana, ja 350 on kuollut matkalla, jolloin kuolleiden osuus matkalle lähteneistä on 15 prosenttia.

Tänään paikallislehdessä kerrottiin, että Suomessa hukkui toukokuussa 10 henkilöä. Muistin silloin tämän artikkelin ja lähdin tsekkaamaan, missä suuruusluokissa maailmalla mennään hukkumiskuolemien osalta. Osoittautui, että tuo YLE:n jutun 350 Välimereen hukkunutta tähän mennessä vuotta on mitätön osuus hukkuvien kokonaismäärästä, joka oli WHO:n mukaan 360.000 henkilöä koko maailmassa vuonna 2015. Koska ainoastaan Italiaan pyrkivistä hukkuneista pidetään meteliä, niin on selvää, että kyse on propagandaluonteisesta kampanjoinnista, jonka juurisyyt ovat poliittiset tai ideologiset, tai peräisin vieläkin hämärimmistä lähteistä (hei, me tienataan tällä).

QuoteDrowning

15 January 2018

Key facts

- Drowning is the 3rd leading cause of unintentional injury death worldwide, accounting for 7% of all injury-related deaths.
- There are an estimated 360 000 annual drowning deaths worldwide [year 2015].
- Global estimates may significantly underestimate the actual public health problem related to drowning.
- Children, males and individuals with increased access to water are most at risk of drowning.

Koska WHO:n mukaan suurimmassa hukkumisvaarassa ovat lapset, miehet ja henkilöt, joiden veden äärelle pääseminen on helpottunut, niin on varsin selvää, että harjoitetun politiikan pitää estää näiden henkilöiden pääsy Välimeren rannalle. Tällä tuo ongelma ratkea ja hukkumiskuolemat loppuvat siihen. Lisäksi on samalla ihmisiä hukkumaan houkuttelevat järjestöt lakkautettava yleisvaarallisina ja niiden alukset on takavarikoitava.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Ajattara

^ "...individuals with increased access to water are most at risk of drowning"   Ja sitten heitä halutaan tänne tuhansien järvien maahan hukkumaan  :flowerhat:
War is Peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.

Pullervo

Välimerellä on nyt menossa kesän kumivenematkailusesonki ja kohti syksyä kiihtyy. Maltan asevoimien alus poimi 97 laitonta siirtolaista (93 miestä, kaksi naista ja kaksi lasta) kyytiinsä ja toi Maltalle.

Kun meritakseja ei nyt montaa operoi eteläisellä Välimerellä, niin tämäkin taakka saatiin perille soittamalla meritaksien palvelupuhelimeen, joka releoi viestin sitten viranomaismeritaksille. Viestin mukaan kumivene oli tietysti "juuri uppoamassa ja kaikki kyydissä olleet välittömässä hengenvaarassa". Meripelastusta toki voi tehdä, mutta palautus lähtöpisteeseen.

Tämänkin jutun loppu sitten pelkkää "humanitaaristen" järjestöjen propagandaa, joka on kopioitu niiden Facebookista sellaisenaan uutiseen...

https://www.maltatoday.com.mt/news/national/95592/armed_forces_of_malta_rescues_97_migrants_at_sea
Quote from: Malta TodayArmed Forces of Malta rescues 97 migrants at sea

Arrival is second big group in less than a week after 370 migrants were rescued and brought to Malta

A group of 97 migrants has been brought to Malta after being rescued by an Armed Forces patrol boat on Monday night.

Their arrival was the second big group in less than a week after 370 migrants were rescued and brought to Malta on Wednesday.

The nationalities were still to be ascertained. The group included two women and two children.

Sea-Watch said that the Maltese authorities were informed of the migrants in distress by the Watch The Med Alarmphone on Monday at 1pm.

"The people on the small rubber boat reported that they had been at sea for three days.

"Yesterday and night, many military planes were flying in the same area, and a Maltese military patrol boat was nearby.... the rescue was initiated more than two hours after our crew had documented the situation on the reconnaissance plane Kolibri together with Pilotes Volontaires and had pointed out to the patrol boat that there was an immediate danger to life," Sea-Watch said in a Facbeook post.

"European authorities are doing everything in their power to reduce the number of people arriving in Europe. Bypassing and delaying rescue operations is nothing more than non-assistance and endangers human lives every day."

kivimies

Libyan rannikkovartiosto pelasti eilen 60 matkustajaa yhdestä veneestä 170 kilometriä Khomsista luoteeseen. Heidät vietiin Khomisissa sijaitsevaan säilöönottokeskukseen.

[tweet]1138464487441412103[/tweet]

kivimies

Quote from: Alaric on 09.06.2019, 00:37:02
Toivotaan, että Iuventa-meritaksin ihmissalakuljettajat saavat pitkät vankeusrangaistukset. Ja samalla olisi hienoa, jos tästä lopulta saataisiin jonkinlainen ennakkotapaus näiden "avustusjärjestöjen" toiminnan estämiseen. [...]

https://www.dw.com/en/german-boat-captain-pia-klemp-faces-prison-in-italy-for-migrant-rescues/a-49112348 (8.6.2019)

QuoteGerman boat captain Pia Klemp faces prison in Italy for migrant rescues

[...]


Yle uutisoi myös tästä ja heidän sanavalintansa ovat kaukana neutraaleista: puhuvat pakolaisista, sen sijaan, että puhuisivat maahanpyrkijöistä tai edes siirtolaisista.

QuoteVälimerestä pakolaisia pelastanutta naista uhkaa Italiassa 20 vuoden vankeustuomio

Italian valtio on nostanut syytteen saksalaista Pia Klempea vastaan pakolaisten salakuljetuksesta. Jos hänet tuomitaan syylliseksi, hän voi saada jopa 20 vuoden vankeustuomion ja suuret sakot. [...]

Klemp on toiminut kahden pakolaisia pelastaneen aluksen, Iuventan ja Sea-Watch 3:n kapteenina. Rangaistusuhka koskee myös laivojen miehistöä.

Aluksiin on pelastettu yli tuhat ihmistä, jotka ovat pyrkineet Välimeren yli heikkokuntoisilla laivoilla ja kumiveneillä. Välimereen tiedetään hukkuneen tuhatmäärin ihmisiä, joiden laivat ovat uponneet kesken matkan.

Sen sijaan, että pakolaiset olisi palautettu lähtösatamiinsa, Klemp miehistöineen toi heidät eurooppalaisiin satamiin. [...]

Yle (12.6.2019)


Pullervo

Quote from: Pullervo on 01.06.2019, 18:20:41
Sisilian Agrigenton apulaissyyttäjä veti pois vaatimuksen Sea-Watch 3 -meritaksin takavarikosta ja alus on välittömästi vapaa jatkamaan ihmissalakuljetustyötään ja laittomien siirtolaisten kuskaamista Eurooppaan.

No, meni siihen tämän aikaa, että Sea-watch 3 -meritaksi sai haittamamutaakan kyytiinsä, kun Libyan rannikkovartiosto on ollut tehokkaampi viime päivinä palauttamaan venekuntia lähtörantaan...

Eli Sea-Watch 3 kävi sitten tänään hakemassa 52 haittamamua Libyan rannikolta. Uutinen pohjaa ihmissalakuljetusjärjestön jakamaan propagandaan.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/12/sea-watch-rescues-52-people-off-libya_52368cc2-d437-4003-862d-a3f0302c4eb7.html
Quote from: AnsaSea Watch rescues 52 people off Libya (12.6.2019)

The Sea-Watch NGO said Wednesday that one of its ships has rescued 52 people from a rubber dinghy off the Libyan coast, some 47 miles from Zawiya. "The boat was spotted this morning, at 09:53, by @PVolontaires' Colibri aircraft," the German NGO said via Twitter.

"We won't stop to defend human life at sea & #DefendSolidarity!".

Sea-Watch have on several occasions sought to challenge Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini's policy of closing Italy's ports to NGO-run search-and-rescue ships.
The government has just passed a decree drafted by Salvini that would see organizations that bring migrants rescued at sea to Italy without permission fined up to 50,000 euros.
The Sea-Watch 3 ship was only released from impoundment days ago following its seizure after it brought a group of rescued migrants to Italy last month.

https://twitter.com/seawatch_intl/status/1138797057110609920
[tweet]1138797057110609920[/tweet]

Skeptikko

Quote from: kivimies on 12.06.2019, 17:34:53
Yle uutisoi myös tästä ja heidän sanavalintansa ovat kaukana neutraaleista: puhuvat pakolaisista, sen sijaan, että puhuisivat maahanpyrkijöistä tai edes siirtolaisista.

Hesarikin teki nyyhkyjutun, jossa yritetään sumentaa luonne ihmissalakuljetuksen mahdollistajana ja esiintyä jonkinlaisena meripelastajana. Kunnon varoittavan esimerkin tekeminen tässä tilanteessa tarvittaisiin ja Eurooppaan pääsyn vaikeuttaminen myös vähentäisi yrittäjien määrää ja sitä kautta hukkumiskuolemiakin:

Merikapteeni kertoo pelastaneensa yli 5 000 siirtolaista Välimerestä, ja nyt häntä uhkaa 20 vuoden vankilatuomio - Ulkomaat | HS.fi
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006140519.html

QuotePIA KLEMP on saksalainen kapteeni, joka on omien sanojensa mukaan laivoineen ja miehistöineen pelastanut yli 5 000 siirtolaista Välimeren aalloista.

Vuonna 2017 Iuventa-laiva, jossa hän oli silloin kapteenina, takavarikoitiin Italian Lampedusassa. Kapteeni Klemp ja osa miehistöstä asetettiin syytteeseen laittoman maahanmuuton avustamisesta.
...
Kansainvälinen merioikeus kuitenkin velvoittaa jokaisen kapteenin auttamaan tilanteesta ja kansalaisuudesta huolimatta jokaista merihädässä olevaa.
...
KUN laiva takavarikoitiin vuonna 2017, sisilialainen syyttäjä Ambrogio Cartosio kertoi uutistoimisto Reutersille, että ihmissalakuljettajat olisivat viestineet Iuventon miehistölle etukäteen siirtolaisveneiden sijainnista.

"Olisi kuitenkin aivan mielikuvitusta väittää, että kyseessä olisi mikään koordinoitu suunnitelma apujärjestöjen ja salakuljettajien välillä", Cartosio totesi.
...
Takavarikoitua Iuvento-laivaa ja sen toimintaa kustansi saksalainen hyväntekeväisyysjärjestö Jugend Rettet, vapaasti käännettynä Nuorisopelastus.

NGO rescue operations encourage traffickers, says EU borders chief but Soros still funds them | The European Post
http://europeanpost.co/ngo-rescue-operations-encourage-traffickers-says-eu-borders-chief-but-soros-still-funds-them/

QuoteNGOs who rescue people in the sea off Libya are encouraging traffickers who profit from dangerous Mediterranean crossings, the head of the EU border agency Frontex Fabrice Leggeri said.

Speaking to Germany's Die Welt newspaper, Fabrice Leggeri called for rescue operations to be re-evaluated and accused NGOs of ineffectively cooperating with security agencies against human traffickers.

Just yesterday, 1500 migrants arrived on the Sicilian coast helped by the rescue operation in the Mediterranean sea of different NGOs (Moas, Jugend Rettet, Stichting Bootvluchting, Médecins sans Frontières, Save the children, Proactiva Open Arms, Sea-Watch.org, Sea-Eye, Life Boat.) These are financed by Open Society and other groups linked to billionaire George Soros who also promised in September 2015 an extra funding of 500 millions, reports Gian Micalessin for Il Giornale.

NGO Fleet Bussing Migrants Into The EU Has Ties To George Soros, Hillary Clinton Donors – Disobedient Media
https://disobedientmedia.com/2017/02/ngo-fleet-bussing-migrants-into-the-eu-has-ties-to-george-soros-hillary-clinton-donors/

QuoteInformation uncovered in an investigation by Disobedient Media has revealed that several of the NGO groups involved with the migrant fleet have received funds from George Soros aligned organizations or financial backers of Hillary Clinton.

NGO rescues off Libya encourage traffickers, says EU borders chief | World news | The Guardian
https://www.theguardian.com/world/2017/feb/27/ngo-rescues-off-libya-encourage-traffickers-eu-borders-chief

QuoteNGOs who rescue people in the sea off Libya are encouraging traffickers who profit from dangerous Mediterranean crossings, the head of the EU border agency Frontex has said.

Speaking to Germany's Die Welt newspaper, Fabrice Leggeri called for rescue operations to be re-evaluated and accused NGOs of ineffectively cooperating with security agencies against human traffickers.
...
In his interview, Leggeri said that under maritime law everyone at sea had a duty to rescue vessels and people in distress. "But we must avoid supporting the business of criminal networks and traffickers in Libya through European vessels picking up migrants ever closer to the Libyan coast.

"This leads traffickers to force even more migrants on to unseaworthy boats with insufficient water and fuel than in previous years.".
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Alaric

Väestönvaihtoa ja Euroopan kehitysmaalaistamista kannattava UNHCR vaatii Italiaa "harkitsemaan" eilen hyväksyttyä lakia, jonka mukaan Italian aluevesille ilman lupaa tuleville aluksille voidaan määrätä kymmenien tuhansien eurojen sakkoja ja lopulta alukset voidaan takavarikoida.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/12/unhcr-calls-on-italy-to-reconsider-new-security-decree_5445bda2-c79b-4085-b2fd-1347d7fce283.html (12.6.2019)

QuoteUNHCR calls on Italy to reconsider new security decree

It would penalize rescues in southern Mediterranean says agency

The United Nations refugee agency, UNHCR, on Wednesday called on the Italian government to "reconsider" its new security decree saying "it would penalize rescues at sea in the central Mediterranean".

"The UNHCR calls on the Italian government to revise the decree and on the parliament to amend it, putting the protection of refugees and the saving of human lives at the centre".

The decree that would see organizations that bring migrants rescued at sea to Italy without permission facing fines up to 50,000 euros.

https://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-italy/italy-targets-migrant-rescue-ships-in-emergency-decree-idUSKCN1TC2BB?rpc=401&; (11.6.2019)

QuoteItaly targets migrant rescue ships in emergency decree

Italy passed an emergency decree on Tuesday that limits the entry of ships into its territorial waters, a move aimed at curbing the activity of migrant rescue boats operated by charities.

The cabinet approved the measure two weeks after the anti-immigrant League triumphed in European parliamentary elections, increasing the clout of its leader Matteo Salvini who campaigned hard on security and migration issues.

Under the decree, boats entering Italian waters in violation of international law or ignoring the orders of Italian authorities can be fined from 10,000 euros ($11,313) to 50,000 euros. In the case of repeated violations, boats can be seized.

"I think we have approved a step forward for the security of this country," Interior Minister and Deputy Prime Minister Salvini told a news conference after the cabinet meeting.

The decree was watered down after President Sergio Mattarella and rights groups expressed alarm.

Draft versions, seen by Reuters, explicitly referred to boats bringing migrants to Italy's ports, which have been repeatedly closed to charity rescuers since Salvini took office a year ago. The final version makes no direct reference to migrant rescue boats.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Alaric

Yllä olevassa viestissä mainittuun uuteen lakiin sekä Pullervon pari viestiä ylempänä mainitsemaan Sea-Watch 3:n läpsypoimintaan liittyen:

Sisäministeri Salvini sanoo, että juuri voimaan tullutta lakia sovelletaan Sea Watch -­alukseen, joka noukki läpsyjä Libya­n rannikolta. Mikäli alus tulee Italian aluevesille, on lain mukaan luvassa kymmenien tuhansien eurojen sakot.

Saapa nähdä miten käy.

https://uk.reuters.com/article/uk-europe-migrants-italy/italys-salvini-threats-to-use-strict-new-law-on-german-ngo-boat-idUKKCN1TD2G1?rpc=401&; (12.6.2019)

QuoteItaly's Salvini threats to use strict new law on German NGO boat

Italian Interior Minister Matteo Salvini threatened on Wednesday to use tough, new measures for the first time on a German charity ship, Sea Watch, after it picked up migrants off the coast of Libya without authorisation.

"This is the umpteenth time Sea Watch, which is a real pirate ship, has done something like this," said Salvini, who also serves as deputy prime minister in the ruling coalition and is head of the far-right League party.

The Italian government on Tuesday approved a security decree that gives the Interior Ministry the power to deny access to Italian territorial waters to vessels that it considers are a risk to security or public order.

Boats that fail to respect ban orders face fines of up to 50,000 euros (44,489 pounds).

It did not specify that charity ships were the intended target, but Salvini has vowed to halt their operations and he jumped on news that the Sea Watch vessel had picked up 52 people from a rubber boat some 47 miles (75 km) from Libya.

Sea Watch said on Twitter the boat had been in distress. It added that although the Libyan coastguard had announced it would take charge of the rescue, it had been in no position to do so.

"We won't stop to defend human life at sea," said Sea Watch, which always brings any migrants it plucks from the Mediterranean to European ports — mostly Italian — arguing that war-racked Libya is too dangerous for asylum seekers.

Salvini accused the ship, which has repeatedly challenged his closed-port policy, of defying maritime law.

"We cannot wait to use the new tools in the security decree to stop them accessing our territorial waters," he wrote.


(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

akez

Quote from: Alaric on 12.06.2019, 21:10:58
UNHCR calls on Italy to reconsider new security decree

YK:ssa mittava määrä valtioita on sellaisia, jotka hyötyvät siitä, että pääsevät dumppaamaan ylijäämäväkensä Eurooppaan. Nämä lähettävät vielä sossurahojaan kotimaihin, sekä käyvät siellä lomailemassa, vaikka olevat olevinaan hädänlaisia pakolaisia (ja katin kontit). Siksi noita YK:n järjestöjen kitinöitä ei kannata noteerata. Oma lehmä ojassa. Opetelkoon hoitamaan omat asiansa kuntoon omissa maissaan. Rahaakin sinne on kylvetty jumalattomasti ja tulos vain tuollainen.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

duc

Salvinin politiikka ihmissalakuljetuksen estämiseksi on oikeansuuntaista, valon välähdyksiä säkkipimeän hulluuden yössä. Toisinaan ihmettelen, että joku Euroopan maa saa aikaiseksi tuollaista politiikkaa. No, Suomessa ei vihreä sisäministeri taatusti tee vastaavaa politiikkaa, vaan pikemminkin päinvastaista.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Pullervo

Libya on osoittanut Sea-Watch 3 -meritaksille meripelastettujen purkusatamaksi Tripolin. Sea-Watch 3 ei tietenkään palauta 52:n haittamamun taakkaa sinne, vaan suuntaa Eurooppaan ja kohti Italian Lampedusan saarta tai Maltaa, välillä kurssiaan muutellen. Eihän ihmissalakuljetuksessa muuten olisi mieltä näiden "meripelastuskansalaisjärjestöjen" näkökulmasta.

Salvini sanoo kansalaisjärjestöjen pelaavan peliään siirtolaisilla ja kidnappaavan naisia ja lapsia keskellä merta, vaikka se ohjattiin Tripoliin. Jos alus tunkeutuu Italian aluevesille ilman etukäteislupaa, niin nähdään ensimmäisen kerran, kuinka uusi, jo voimassaoleva laki toteutuu. Sen perusteella voidaan mätkäistä jopa 50.000 €:n sakko. Ja lisäksi tietysti täytyy tutkia, onko taas syyllistytty laittoman maahantulon järjestämiseen.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/14/sea-watch-playing-with-migrants-says-salvini_9113ec60-0e1b-43c6-a890-0a09b1aea30b.html
Quote from: AnsaSea Watch 'playing' with migrants says Salvini (14.6.2019)

NGO vessel has refused to take rescued migrants to Tripoli

Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini on Friday launched a fresh attack on the Sea-Watch NGO after it refused to take 52 migrants it rescued off Libya this week to Tripoli. The Sea Watch 3 ship, which is close to the Italian island of Lampedusa, at one stage seemed to have turned towards Malta, but Salvini said it is not going there. "No Malta," the League leader said via Twitter. "The #SeaWatch NGO ship has changed route again: it is swaying in the Mediterranean playing a game on the backs of the immigrants, even though it asked for a port and obtained it in Tripoli". Sea-Watch has said Tripoli is not a port of safety. "Forcibly taking rescued people back to a war-torn country, having them imprisoned and tortured, is a crime," the German NGO said.

Sea-Watch has on several occasions sought to challenge Salvini's policy of closing Italy's ports to NGO-run search-and-rescue ships. The government, meanwhile, has just passed a new decree that would see NGO ships that bring migrants rescued at sea to Italy without permission fined up to 50,000 euros.

"We are witnessing the umpteenth show," Salvini said.
"They say they are good, but they are kidnapping women and children in the middle of the sea.
"#closedports for them!".

kivimies

Etelä-Euroopan maiden (Italia, Malta, Espanja, Portugali, Ranska, Kreikka ja Kypros) johtajat vaativat Maltan Vallettassa pidetyn kokouksen jälkeisessä julkilausumassa, että ei-valtiollisten järjestöjen on noudatettava kansainvälistä lakia ja annettava Libyan rannikkovartioston toteuttaa pelastusoperaationsa rauhassa, eikä häiritä niitä.

He myös vaativat poliittista ja taloudellista tukea Libyalle ja YK:lle maassa olevien asioiden käsittelyyn ja välitöntä tulitaukoa maan kahden hallituksen välille.

QuoteSouthern EU leaders criticize migrant rescue ships

Southern European leaders called Friday for NGO migrant rescue ships in the Mediterranean Sea to follow international law and not to obstruct the Libyan coast guard.


The leaders of Cyprus, France, Greece, Italy, Malta, Portugal and Spain also said in a joint declaration at a summit in Valletta that "efforts to break the smugglers' business model need to be further enhanced, with the aim to also prevent tragic loss of life." [...]

The summit statement calling on all vessels operating in the Mediterranean Sea to respect "applicable international laws and not obstruct operations of the Libyan coast guard" came as the German-operated Sea Watch 3 NGO rescue vessel was off Italy's southern Lampedusa island with 53 migrants on board. [...]

Leaders from seven EU states also called for greater political and economic support for Libya and the UN to handle migrants as well as an immediate cease-fire in the country wracked by civil war. [...]

DW (14.6.2019)

kivimies

Libyan rannikkovartiosto pelasti eilen 91 matkustajaa yhdestä veneestä. Pelastetut vietiin Tripolissa sijaitsevaan vokkiin.

[tweet]1139898277380395008[/tweet]

[tweet]1139898281889320963[/tweet]