News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-04-01 Italia: Välimeren vaarat ja Lampedusan liikenne (yhdistetty)

Started by Saippuakupla, 01.04.2009, 10:43:23

Previous topic - Next topic

Supernuiva

Kuinka monta tulijaa tulee Eurooppaan päivittäin? Sitten lasketaan keskimäärin salakuljettajalle maksettu hinta ja sitten mietitään PROFIT.

Kenelle salakuljettajat maksavat, keitä heidän on lahjottava? Jokin taho haluaa heiltä varmasti rahaa, muu ei tunnu uskottavalta.

Alaric

^ Tässä IOM:n tuoretta raporttia ajanjaksolta 1.1. - 12.6.2019.

Nämä ovat toki vain viranomaisten tiedossa olevia "siirtolaisia" ja näiden lisäksi on varmasti helvetinmoinen joukko laittomia, jotka ovat päässeet Eurooppaan livahtamaan.

Ja nämä tietenkin ovat vain Välimeren lukuja.

Italia: 2 144
Malta: 1 054
Kreikka: 11 683
Kypros: 1 241
Espanja: 8 523

Yhteensä: 24 645

https://www.iom.int/news/mediterranean-migrant-arrivals-reach-24645-2019-deaths-reach-555 (14.6.2019)

QuoteMediterranean Migrant Arrivals Reach 24,645 in 2019; Deaths Reach 555

The International Organization for Migration (IOM) reports that 24,645 migrants and refugees have entered Europe by sea through 12 June, roughly a 33 per cent decrease from the 36,612 arriving during the same period last year. Arrivals to both Spain and Greece account for 82 per cent of all arrivals, with the balance arriving this year in Italy, Malta and Cyprus. 

Deaths recorded on the three main Mediterranean Sea routes through 163 days of 2019 are at 555 individuals – or less than two thirds of the 875 deaths confirmed during the same period in 2018 (see chart below).

IOM Spain

IOM Spain's Ana Dodevska reported on Thursday (13/06) that sea arrivals in the Western Mediterranean are now at 8,523 men, women and children through 12 June. That is well below the total for this same period last year when 9,315 irregular migrants had arrived in Spain by the Western Mediterranean route. 

While Spain was the Mediterranean's busiest irregular migration route in 2018, activity in these waters appears to have tapered off significantly after a fast start earlier this year. June arrivals this year through almost two weeks are just 467 men, women and children – or just under 40 per day, Dodevska reported. Last year through 30 days of June the total was entering Spain for the month was 6,926 – or 230 per day to Spain via this same route (see charts below).

IOM Greece

IOM Greece's Christine Nikolaidou reported on Thursday (13/06) that from Tuesday (11/06) up to date, the Hellenic Coast Guard (HCG) reported at least eight incidents requiring search and rescue operations off the islands of Lesvos, Kos, Samos, Leros, Farmakonisi and Alexandroupoli's port. The HCG rescued a total of 234 migrants and transferred them to those respective spots.

Those arrivals, others arriving between 10 June and 12 June, bring to 11,683 the total number of sea arrivals to Greece this year (see chart below). Greece's 2019 arrivals now are now virtually even with the 11,812 arrivals to Greece through this same period in 2018.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

edb

Siitä lähtien kun Sea-Watch 3 poimi viime keskiviikkona kyytiin 53 Eurooppaan laittomasti yrittävää, ja kieltäytyi palauttamasta niitä Tripoliin, se on ajanut siksakkia Lampedusan eteläpuolella.

Nyt sitten Italian viranomaiset ovat noutaneet näistä kymmenen Lampedusaan saamaan hoitoa.

Matteo Salvini on kieltänyt Sea-Watchilta pääsyn Italian aluevesille. Parlamentti äänestää piakkoin laista, joka langettaa laittomia siirtolaisia Italiaan kuskaaville roimat sakot aina 50 000 euroon saakka.

Quote from: EuronewsItaly lets 10 stranded migrants disembark but moves to ban rescue ships from its waters

By Alice Tidey  • last updated: 17/06/2019 - 08:06

Italian Interior Minister Matteo Salvini allowed 10 of the 53 migrants stranded on the Sea-Watch 3 rescue ship to disembark on Saturday, but pressed ahead with plans to ban such boats from Italian territorial waters.

The 10 rescued migrants, including two pregnant women and three minors according to local media, were brought to the island of Lampedusa on medical grounds.

...

The German maritime rescue NGO rescued the 53 migrants off the coast of Libya on Wednesday but has been unable to disembark them after Italy refused them entry with Salvini ordering law enforcement on Thursday to prevent the boat from entering Italian waters.

Salvini also announced on Saturday that he had signed a decree banning "the entry, transit and berthing of Sea-Watch 3 in Italian territorial waters", which now needs to be approved by parliament.

...

https://www.euronews.com/2019/06/16/italy-lets-10-stranded-migrants-disembark-but-moves-to-ban-rescue-ships-from-its-waters

https://www.dw.com/en/italy-allows-10-migrants-to-leave-german-sea-watch-ship/a-49223421
http://meritaksi.uutisvirta.net/
E: typo
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

kivimies

60 saksalaiskaupunkia haluavat ottaa vastaan Sea Watch 3:n jäljelle jääneet 43 matkustajaa.

Saksan hallitus taas on sitä mieltä, että asiaan vaaditaan EU-ratkaisu eli EU:n organisoima vapaaehtoinen taakanjako.

QuoteGermany mulls requests to host Sea-Watch migrants

The German Interior Ministry has confirmed that it received formal requests from more than 50 municipalities to host migrants rescued in the Mediterranean by German NGO Sea-Watch, DPA news agency reported on Tuesday.

Around 60 cities and towns across Germany on Friday offered to host 53 migrants who were rescued off the coast of Libya last week. They announced an alliance called "Safe Havens" to coordinate their efforts.

However, German authorities must first approve the requests before the migrants can be resettled in Germany. An Interior Ministry spokesman said that while a solution would not be ruled out, EU support was necessary. [...]

DW (18.6.2019)


Tomatoface

Quote from: kivimies on 18.06.2019, 18:19:31
60 saksalaiskaupunkia haluavat ottaa vastaan Sea Watch 3:n jäljelle jääneet 43 matkustajaa.

Saksan hallitus taas on sitä mieltä, että asiaan vaaditaan EU-ratkaisu eli EU:n organisoima vapaaehtoinen taakanjako.

QuoteGermany mulls requests to host Sea-Watch migrants

The German Interior Ministry has confirmed that it received formal requests from more than 50 municipalities to host migrants rescued in the Mediterranean by German NGO Sea-Watch, DPA news agency reported on Tuesday.

Around 60 cities and towns across Germany on Friday offered to host 53 migrants who were rescued off the coast of Libya last week. They announced an alliance called "Safe Havens" to coordinate their efforts.

However, German authorities must first approve the requests before the migrants can be resettled in Germany. An Interior Ministry spokesman said that while a solution would not be ruled out, EU support was necessary. [...]

DW (18.6.2019)

Pistetäänkö oluen veto? Mikähän mallioppilas ottaa vapaaehtoisesti vaikka kaikki hoitaakseen?
O tempora, o mores!

Alaric

Euroopan neuvoston (huom, ei siis EU:n) ihmisoikeus­komissaari Dunja Mijatovic vaatii Sea Watchille ja käytännössä muillekin ihmissalakuljetus­aluksille vapaata pääsyä Italia­n satamiin.

Tämän pösilön puheista saa sen kuvan, että laiton siirtolaisuus olisi ikään kuin jonkinlainen ihmisoikeus.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea."

Ketään ei tarvitse pelastaa mereltä. Kenenkään ei tarvitse lähteä merelle. Jos jotkut matut lähtevät merelle, niin se on heidän oma ongelmansa eikä eurooppalaisten.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/18/give-sea-watch-a-port-of-safety-says-council-of-europe_06756f62-4b59-4a95-a1a5-68361fd45cb9.html (18.6.2019)

QuoteGive Sea Watch a port of safety says Council of Europe

Rights chief Mijatovic calls for end to 'closed ports' policy

The Council of Europe's Commissioner for Human Rights Dunja Mijatovic on Tuesday called for a ship operated by the Sea-Watch NGO to be assigned a port of safety after it rescued 52 migrants off Libya last week.

Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini said the the Sea Watch 3 ship should dock in Tripoli, but the vessel has refused, saying the Libyan capital is not a safe port. "Migrants saved as sea should never be disembarked in Libya because the facts show that it is not a safe country," Mijatovic told ANSA. "I am worried about the Italian government's attitude towards NGOs that conduct rescue operations in the Mediterranean.

"The Sea Watch 3 should be quickly assigned a safe port that can be reached rapidly". Mijatovic called for an end to Salvini's policy of closing Italy's ports to NGO-run search-and-rescue ships. She also expressed concern about the government's new security decree, which sees NGO ships that bring migrants rescued at sea to Italy without permission facing fines of up to 50,000 euros.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea," said Mijatovic.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

petebe

Quote from: Alaric on 18.06.2019, 19:53:01
Euroopan neuvoston (huom, ei siis EU:n) ihmisoikeus­komissaari Dunja Mijatovic vaatii Sea Watchille ja käytännössä muillekin ihmissalakuljetus­aluksille vapaata pääsyä Italia­n satamiin.

Tämän pösilön puheista saa sen kuvan, että laiton siirtolaisuus olisi ikään kuin jonkinlainen ihmisoikeus.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea."

Ketään ei tarvitse pelastaa mereltä. Kenenkään ei tarvitse lähteä merelle. Jos jotkut matut lähtevät merelle, niin se on heidän oma ongelmansa eikä eurooppalaisten.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/18/give-sea-watch-a-port-of-safety-says-council-of-europe_06756f62-4b59-4a95-a1a5-68361fd45cb9.html (18.6.2019)

QuoteGive Sea Watch a port of safety says Council of Europe

Rights chief Mijatovic calls for end to 'closed ports' policy

The Council of Europe's Commissioner for Human Rights Dunja Mijatovic on Tuesday called for a ship operated by the Sea-Watch NGO to be assigned a port of safety after it rescued 52 migrants off Libya last week.

Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini said the the Sea Watch 3 ship should dock in Tripoli, but the vessel has refused, saying the Libyan capital is not a safe port. "Migrants saved as sea should never be disembarked in Libya because the facts show that it is not a safe country," Mijatovic told ANSA. "I am worried about the Italian government's attitude towards NGOs that conduct rescue operations in the Mediterranean.

"The Sea Watch 3 should be quickly assigned a safe port that can be reached rapidly". Mijatovic called for an end to Salvini's policy of closing Italy's ports to NGO-run search-and-rescue ships. She also expressed concern about the government's new security decree, which sees NGO ships that bring migrants rescued at sea to Italy without permission facing fines of up to 50,000 euros.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea," said Mijatovic.


Tuota kaikkea lukiessa kannattaa muistaa, että kyseessä on 54v nainen Sarajevosta, ihmisoikeusaktivisti. Opiskellut lähinnä media-asioita ja hyödyntää nyt oppimaansa tällä uudella urallaan.
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

writer

Quote from: Alaric on 18.06.2019, 19:53:01
Euroopan neuvoston (huom, ei siis EU:n) ihmisoikeus­komissaari Dunja Mijatovic vaatii Sea Watchille ja käytännössä muillekin ihmissalakuljetus­aluksille vapaata pääsyä Italia­n satamiin.

Tämän pösilön puheista saa sen kuvan, että laiton siirtolaisuus olisi ikään kuin jonkinlainen ihmisoikeus.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea."

Ketään ei tarvitse pelastaa mereltä. Kenenkään ei tarvitse lähteä merelle. Jos jotkut matut lähtevät merelle, niin se on heidän oma ongelmansa eikä eurooppalaisten.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/18/give-sea-watch-a-port-of-safety-says-council-of-europe_06756f62-4b59-4a95-a1a5-68361fd45cb9.html (18.6.2019)

QuoteGive Sea Watch a port of safety says Council of Europe

Rights chief Mijatovic calls for end to 'closed ports' policy

The Council of Europe's Commissioner for Human Rights Dunja Mijatovic on Tuesday called for a ship operated by the Sea-Watch NGO to be assigned a port of safety after it rescued 52 migrants off Libya last week.

Deputy Premier and Interior Minister Matteo Salvini said the the Sea Watch 3 ship should dock in Tripoli, but the vessel has refused, saying the Libyan capital is not a safe port. "Migrants saved as sea should never be disembarked in Libya because the facts show that it is not a safe country," Mijatovic told ANSA. "I am worried about the Italian government's attitude towards NGOs that conduct rescue operations in the Mediterranean.

"The Sea Watch 3 should be quickly assigned a safe port that can be reached rapidly". Mijatovic called for an end to Salvini's policy of closing Italy's ports to NGO-run search-and-rescue ships. She also expressed concern about the government's new security decree, which sees NGO ships that bring migrants rescued at sea to Italy without permission facing fines of up to 50,000 euros.

"I am seriously worried about impact some parts of the second security decree could have on the lives of people who need to be saved at sea," said Mijatovic.

Jos otetaan kanta että ketään ei tarvitse pelastaa mereltä niin silloin pelataan niiden pussiin joiden mukaan kaikki pitää pelastaa mereltä ja tuoda Eurooppaan.

Kaikki Afrikasta tulevat pitää pelastaa mereltä mutta viedä heidät kaikki takaisin Afrikkaan Eurooppaan tuomisen sijaan.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Alaric

^ Miksi eurooppalaisten pitäisi pelastaa ja viedä takaisin esim. jostain Libyan ja muiden Pohjois-Afrikan maiden lähettyviltä jollain kumiveneillä merelle lähteneitä afrikkalaisia? Hoitakoot libyalaiset ja muut nuo, jos haluavat, ei ole meidän ongelma.

Äkkiä nuo veneilijät loppuvat, kun niitä ei olla noukkimassa tuolta "rantavesistä".
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

^^
Ongelmana on se, että Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin on antanut 2012 päätöksessän isoja rahallisia korvauksia (15000€/hlö) niille, joita on pelastettu ja palautettu Libyaan, koska "Libya ei ole turvallinen satama".

Tämä päätös itse asiassa sai Libyasta Eurooppaan pyrkivien (ja hukkuneiden) määrät kasvuun, kun maahanpyrkijät tiesivät, ettei heitä voi palauttaa.

Siksi Libyan rannikkovartioston on pelastettava veneissä olevat ja vietävä heidät takaisin Libyaan.

En vastusta nykyistä ratkaisua, jossa Libyan rannikkovartiosto huolehtii omasta pelastusalueestaan ja vie pelastetut Libyaan. Sen lisäksi Italian ja Maltan pelastusalueelle päässeet pitää viedä Tunisiaan (nykyään heidät otetaan vastaan Italiaan/Maltalle), josta heidät voidaan lennättää mihin tahansa Afrikan maahan, joka suostuu ottamaan heidät vastan.

Tässä on EIT:n päätöksestä kertova artikkeli:

QuoteEuropean Court censures Italy over African migrants

The European Court of Human Rights has ruled that Italy violated the rights of Eritrean and Somali migrants by sending them back to Libya.

The 13 Eritreans and 11 Somalis were among a group of about 200 people who left Libya on three boats in 2009. Two of the 24 have since died.

The court ordered Italy to pay each migrant in the case 15,000 euros (£13,000; $20,000) in damages. [...]

BBC (23.2.2012)

Pullervo

Quote from: snap on 02.06.2019, 13:26:23
Tunisian viranomaiset ovat kieltäneet egyptiläistä hinaajaa tuomasta 75 mereltä kansainvälisiltä vesiltä pelastamaansa merimatkailijaa Zarzisin satamaan Tunisiassa. Pelastetuista 64 on bangladeshiläisiä, 9 egyptiläistä, yksi marokkolainen ja yksi sudanilainen. He olivat lähteneet merimatkalleen Zuwaran kaupungista läntisestä Libyasta. Hinaajan kapteeni kertoo tilanteen aluksella olevan kriittinen, koska ruokaa ja vettä riittää vain kahdeksi päiväksi.

(...)

Välillä tulee rohkaiseviakin uutisia. Nyt Tunisian edustalla ankkurissa pattitilanteessa kaksi viikkoa olleen egyptiläisalus Maridive 601:n ja sen kyydissä olevien 75 laittoman siirtolaisen kohtalo on ratkennut.

Alustahan ei päästetty jatkamaan Eurooppaan, eikä Tunisia myöskään suostunut päästämään taakkaa maihin, joten lopulta kahden viikon kypsyttelyn jälkeen 75 pääosin bangladeshilaista siirtolaista on päättänyt palata kotiinsa. Nämä siirretään maihin ja kv-siirtolaisuusjärjestö IOM järjestää paluukyydit.

https://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-7155463/75-migrants-stuck-Tunisia-agree-home-NGO.html
Quote75 migrants stuck off Tunisia agree to go home: NGO (18.6.2019)

Seventy-five migrants rescued in the Mediterranean and stranded for two weeks off Tunisia will be allowed to disembark after accepting that they will be returned home, the Red Crescent said.

Representatives of the International Organization for Migration are preparing to meet the migrants, to find out what they want to do, before the IOM finances their potential return.

But "it is their choice to return (home) or not", said Lorena Lando, the head of the IOM in Tunisia.

Egyptian tugboat Maridive 601 rescued the migrants off the southern Tunisian coast in late May after they embarked from Libya, a key launchpad for sub-Saharan Africans making dangerous bids to reach Europe by sea.

The vessel has been anchored since May 31 off the southern port of Zarzis, where authorities have refused to allow the vessel to dock despite an appeal by the boat's captain.

After a visit by officials from Bangladesh's embassy, the migrants agreed to return home, according to Mongi Slim, a Red Crescent official.

Red Crescent representatives are preparing to welcome to port 64 Bangladeshis, nine Egyptians, a Moroccan, a Sudanese citizen, who left Zuwara in Libya in late May.

The migrants -- which include at least 32 children and unaccompanied minors -- are to be transferred to a reception centre in Sfax.

The migrants would return home from Thursday, Slim added.

Last August, another commercial ship, the Sarost 5, was stranded for more than two weeks at sea with 40 migrants that it had rescued.

(...)

writer

Quote from: kivimies on 18.06.2019, 20:35:36
^^
Ongelmana on se, että Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin on antanut 2012 päätöksessän isoja rahallisia korvauksia (15000€/hlö) niille, joita on pelastettu ja palautettu Libyaan, koska "Libya ei ole turvallinen satama".

Tämä päätös itse asiassa sai Libyasta Eurooppaan pyrkivien (ja hukkuneiden) määrät kasvuun, kun maahanpyrkijät tiesivät, ettei heitä voi palauttaa.

Siksi Libyan rannikkovartioston on pelastettava veneissä olevat ja vietävä heidät takaisin Libyaan.

En vastusta nykyistä ratkaisua, jossa Libyan rannikkovartiosto huolehtii omasta pelastusalueestaan ja vie pelastetut Libyaan. Sen lisäksi Italian ja Maltan pelastusalueelle päässeet pitää viedä Tunisiaan (nykyään heidät otetaan vastaan Italiaan/Maltalle), josta heidät voidaan lennättää mihin tahansa Afrikan maahan, joka suostuu ottamaan heidät vastan.

Tässä on EIT:n päätöksestä kertova artikkeli:

QuoteEuropean Court censures Italy over African migrants

The European Court of Human Rights has ruled that Italy violated the rights of Eritrean and Somali migrants by sending them back to Libya.

The 13 Eritreans and 11 Somalis were among a group of about 200 people who left Libya on three boats in 2009. Two of the 24 have since died.

The court ordered Italy to pay each migrant in the case 15,000 euros (£13,000; $20,000) in damages. [...]

BBC (23.2.2012)

Libyaan pitäisi viedä muidenkin kuin Libyan rannikkovartioston.
Tämä olisi mahdollista niin että Libyaan vietävät lennätettäisiin heti joko takaisin kotimaihinsa tai yhdelle monista Afrikassa olevista YK:n pakolaisleireistä.

Kun miettii mitä nuo eritrealaiset tai somalit olisivat maksaneet jos heidät olisi tuotu Italiaan tuolloin, Italia olisi jättänyt heidät rekisteröimättä mikä oli Italian toimintamalli aiemmin ja he olisivat tulleet vaikka eritrealaiset Tanskaan (Tanskassa on löysä linja eritrealaisten kohdalla) ja somalit Suomeen (Suomella on löysä linja somalialaisten suhteen edelleen vaikka hyväksymisprosentti ei enää olekaan vuoden 2015 yli 97% tai aiempien vuosien noin 100%) niin Tanskan ja Suomen olisi ollut kannattavampaa maksaa nuo sakot Italian puolesta kuin että nuo ihmiset olisivat tulleet niihin maihin jotka olivat todennäköisesti heidän tavoite-maitaan.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

Quote from: Pullervo on 18.06.2019, 23:22:37
Quote from: snap on 02.06.2019, 13:26:23
Tunisian viranomaiset ovat kieltäneet egyptiläistä hinaajaa tuomasta 75 mereltä kansainvälisiltä vesiltä pelastamaansa merimatkailijaa Zarzisin satamaan Tunisiassa. Pelastetuista 64 on bangladeshiläisiä, 9 egyptiläistä, yksi marokkolainen ja yksi sudanilainen. He olivat lähteneet merimatkalleen Zuwaran kaupungista läntisestä Libyasta. Hinaajan kapteeni kertoo tilanteen aluksella olevan kriittinen, koska ruokaa ja vettä riittää vain kahdeksi päiväksi.

(...)

Välillä tulee rohkaiseviakin uutisia. Nyt Tunisian edustalla ankkurissa pattitilanteessa kaksi viikkoa olleen egyptiläisalus Maridive 601:n ja sen kyydissä olevien 75 laittoman siirtolaisen kohtalo on ratkennut.

Alustahan ei päästetty jatkamaan Eurooppaan, eikä Tunisia myöskään suostunut päästämään taakkaa maihin, joten lopulta kahden viikon kypsyttelyn jälkeen 75 pääosin bangladeshilaista siirtolaista on päättänyt palata kotiinsa. Nämä siirretään maihin ja kv-siirtolaisuusjärjestö IOM järjestää paluukyydit.

https://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-7155463/75-migrants-stuck-Tunisia-agree-home-NGO.html
Quote75 migrants stuck off Tunisia agree to go home: NGO (18.6.2019)

Seventy-five migrants rescued in the Mediterranean and stranded for two weeks off Tunisia will be allowed to disembark after accepting that they will be returned home, the Red Crescent said.

Representatives of the International Organization for Migration are preparing to meet the migrants, to find out what they want to do, before the IOM finances their potential return.

But "it is their choice to return (home) or not", said Lorena Lando, the head of the IOM in Tunisia.

Egyptian tugboat Maridive 601 rescued the migrants off the southern Tunisian coast in late May after they embarked from Libya, a key launchpad for sub-Saharan Africans making dangerous bids to reach Europe by sea.

The vessel has been anchored since May 31 off the southern port of Zarzis, where authorities have refused to allow the vessel to dock despite an appeal by the boat's captain.

After a visit by officials from Bangladesh's embassy, the migrants agreed to return home, according to Mongi Slim, a Red Crescent official.

Red Crescent representatives are preparing to welcome to port 64 Bangladeshis, nine Egyptians, a Moroccan, a Sudanese citizen, who left Zuwara in Libya in late May.

The migrants -- which include at least 32 children and unaccompanied minors -- are to be transferred to a reception centre in Sfax.

The migrants would return home from Thursday, Slim added.

Last August, another commercial ship, the Sarost 5, was stranded for more than two weeks at sea with 40 migrants that it had rescued.

(...)

Italian, Maltan ja Ranskan ja Espanjan kannattaisi vaatia että tuo olisi EU:n toimintamalli tulevaisuudessa eli että ihmiset pelastetaan ja laiva viedään Tunisian rannikolle ja Tunisia päästää tulijat maihin ja heille järjestetään lento kotimaahan täysin turvallisista maista tulevien kohdalla ja jos henkilö ei halua palata kotimaahansa niin heidät lennätetään YK:n Afrikassa oleville pakolaisleireille.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

Quote from: Alaric on 18.06.2019, 20:26:11
^ Miksi eurooppalaisten pitäisi pelastaa ja viedä takaisin esim. jostain Libyan ja muiden Pohjois-Afrikan maiden lähettyviltä jollain kumiveneillä merelle lähteneitä afrikkalaisia? Hoitakoot libyalaiset ja muut nuo, jos haluavat, ei ole meidän ongelma.

Äkkiä nuo veneilijät loppuvat, kun niitä ei olla noukkimassa tuolta "rantavesistä".

Koska kun ihmisiä hukkuu paljon niin poliittinen paine EU-maissa nousee, media mässäilee ja erilaiset kansalaisjärjestöt huutavat ja lopputuloksena EU-maiden poliitikot tekevät kiireessä tyhmiä päätöksiä jotka pahentavat tilannetta.

Paras ratkaisu on että ihmiset pelastetaan ja kaikki pelastetut viedään takaisin Afrikkaan.

Jos vaihtoehdot äänestäjille/poliitikoille/mediassa ovat:
A. ihmisiä hukkuu sadoittain tai tuhansittain
B. Pelastetaan ihmiset Eurooppaan

Niin valinta tulee olemaan B.

Siksi äänestäjille/poliitikoille/medialle kannattaa tarjota valinta C.

C. Pelastetaan kaikki ihmiset ja viedään heidät heti pelastamisen jälkeen Afrikkaan ja lennätetään heidät joko kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

petebe

Quote from: writer on 19.06.2019, 02:01:29
Quote from: Alaric on 18.06.2019, 20:26:11
^ Miksi eurooppalaisten pitäisi pelastaa ja viedä takaisin esim. jostain Libyan ja muiden Pohjois-Afrikan maiden lähettyviltä jollain kumiveneillä merelle lähteneitä afrikkalaisia? Hoitakoot libyalaiset ja muut nuo, jos haluavat, ei ole meidän ongelma.

Äkkiä nuo veneilijät loppuvat, kun niitä ei olla noukkimassa tuolta "rantavesistä".

Koska kun ihmisiä hukkuu paljon niin poliittinen paine EU-maissa nousee, media mässäilee ja erilaiset kansalaisjärjestöt huutavat ja lopputuloksena EU-maiden poliitikot tekevät kiireessä tyhmiä päätöksiä jotka pahentavat tilannetta.

Paras ratkaisu on että ihmiset pelastetaan ja kaikki pelastetut viedään takaisin Afrikkaan.

Jos vaihtoehdot äänestäjille/poliitikoille/mediassa ovat:
A. ihmisiä hukkuu sadoittain tai tuhansittain
B. Pelastetaan ihmiset Eurooppaan

Niin valinta tulee olemaan B.

Siksi äänestäjille/poliitikoille/medialle kannattaa tarjota valinta C.

C. Pelastetaan kaikki ihmiset ja viedään heidät heti pelastamisen jälkeen Afrikkaan ja lennätetään heidät joko kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa


Tai luodaan vielä vaihtoehto D: uudet NGO:t palauttavat pelkästään lähtöpisteisiin ja sieltä matka jatkuu leireille. Eli luodaan nippu NGO:ta ja se rahoitetaan ja pidetään pystyssä palautus-periaatteella.


Win-Win -situation noin Eurooppaa ajatellen!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

edb

Quote from: writer on 19.06.2019, 02:01:29
Koska kun ihmisiä hukkuu paljon niin poliittinen paine EU-maissa nousee, media mässäilee ja erilaiset kansalaisjärjestöt huutavat ja lopputuloksena EU-maiden poliitikot tekevät kiireessä tyhmiä päätöksiä jotka pahentavat tilannetta.

Paras ratkaisu on että ihmiset pelastetaan ja kaikki pelastetut viedään takaisin Afrikkaan.

Jos vaihtoehdot äänestäjille/poliitikoille/mediassa ovat:
A. ihmisiä hukkuu sadoittain tai tuhansittain
B. Pelastetaan ihmiset Eurooppaan

Niin valinta tulee olemaan B.

Siksi äänestäjille/poliitikoille/medialle kannattaa tarjota valinta C.

C. Pelastetaan kaikki ihmiset ja viedään heidät heti pelastamisen jälkeen Afrikkaan ja lennätetään heidät joko kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa

Epäilemättä ratkaisu C on helpoin myydä. Mutta ei sekään oikein ole.

Tarkoitan näet sitä, että rikollisista teoista on oltava seurauksia. Kun riski ylittää Välimeri pienenee, madaltuu samalla kynnys lähteä ylikansoitetusta kotimaasta yrittämään eurooppalaisen sosiaaliturvan hyväksikäyttäjäksi. Malli C palkitsee laitonta maahantuloa yrittävän joko huililomalla YK:leirillä ennen seuraavaa yritystä, tai ilmaisella lentolipulla kotiin.

Mutta parempi se toki on kuin nykysysteemi.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

writer

Quote from: edb on 19.06.2019, 08:53:43
Quote from: writer on 19.06.2019, 02:01:29
Koska kun ihmisiä hukkuu paljon niin poliittinen paine EU-maissa nousee, media mässäilee ja erilaiset kansalaisjärjestöt huutavat ja lopputuloksena EU-maiden poliitikot tekevät kiireessä tyhmiä päätöksiä jotka pahentavat tilannetta.

Paras ratkaisu on että ihmiset pelastetaan ja kaikki pelastetut viedään takaisin Afrikkaan.

Jos vaihtoehdot äänestäjille/poliitikoille/mediassa ovat:
A. ihmisiä hukkuu sadoittain tai tuhansittain
B. Pelastetaan ihmiset Eurooppaan

Niin valinta tulee olemaan B.

Siksi äänestäjille/poliitikoille/medialle kannattaa tarjota valinta C.

C. Pelastetaan kaikki ihmiset ja viedään heidät heti pelastamisen jälkeen Afrikkaan ja lennätetään heidät joko kotimaihinsa tai YK:n pakolaisleireille Afrikassa

Epäilemättä ratkaisu C on helpoin myydä. Mutta ei sekään oikein ole.

Tarkoitan näet sitä, että rikollisista teoista on oltava seurauksia. Kun riski ylittää Välimeri pienenee, madaltuu samalla kynnys lähteä ylikansoitetusta kotimaasta yrittämään eurooppalaisen sosiaaliturvan hyväksikäyttäjäksi. Malli C palkitsee laitonta maahantuloa yrittävän joko huililomalla YK:leirillä ennen seuraavaa yritystä, tai ilmaisella lentolipulla kotiin.

Mutta parempi se toki on kuin nykysysteemi.

Jos tulijat tietävät 100% varmuudella että Saharan ylitys on turhaa, salakuljettajien kiristämäksi joutuminen on turhaa ja salakuljettajille omaisuuden maksaminen on turhaa ja henkensä riskeeraminen on turhaa (joku hukkuu aina) niin muutaman kuukauden sisään vaihtoehto C:n ottamisesta käyttöön Libyaan ei enää ole uusia tulijoita ja vuoden sisään Libyassa nyt odottelevat sadat tuhannet ovat varmaan itse palanneet kotiin tai yrittäneet ylitystä ja palautettu kotiin tai laittettu YK:n pakolaisleirille Afrikassa.

YK:n pakolaisleirille pääseminen EI ole mikään palkinto sillä YK:n pakolaisleiriin pääsee niihin menemällä ja pakolaiseksi imoittautumalla eli jokainen Eurooppaan tullut olisi myös voinut mennä itse YK:n pakolaisleirille mutta eivät ole menneet koska niistä saa vain ilmaisen teltan, ilmaisen ruuan ja ilmaisen koulun lapsille ja Eurooppaan tulijat tulivat Eurooppaan hakemaan ilmaista rahaa, ilmaista asuntoa ja ilmaista elämää.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Alabama

Joka tapauksessa keino lentää Saharan eteläpuoleisesta maasta suoraan jollekin Saksan lentokentälle tulee halvemmaksi kuin salakuljettajille maksaminen. Näin ainakin voisi kuvitella. Ei hengenvaaraa, eikä pitkästä matkasta koituvia kuluja ja rasituksia. Pääsy haluttuun maahan 100% varmaa...

https://www.farecompare.com/flights/Lagos-LOS/Friedrichshafen-FDH/market.html#quote?quoteKey=CLOSCFDH20190716R20190723P1CTF
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Alaric

Italian rannikkovartiosto ja Guardia di Finanza noukkivat tänään 45 laitonta läpsyttelijää Lampedusa­n saaren läheltä kyytiin ja veivät nämä maihin.

Norsunluurannikkolaisia, kenialaisia, senegalilaisia, somaleja... huoh.

http://www.ansa.it/english/news/2019/06/19/45-migrants-land-on-lampedusa_145c5170-b55a-4f99-a599-65e5aa5cb36e.html (19.6.2019)

Quote45 migrants land on Lampedusa

From Senegal, Cote d'Ivoire, Kenya and Somalia

A group of 45 migrants including two children and a pregnant woman were picked up off the coast of Lampedusa on Wednesday by launches of the Italian coast guard and the finance guard, local sources said.

They were taken to the island's migrant hotspot.

Sources said the migrants were from Senegal, Cote d'Ivoire, Kenya and Somalia.

Meanwhile the German NGO run Sea-Watch 3 carrying 43 migrants is still in international waters off Lampedusa.

It has been ordered not to enter Italian waters.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

Quote from: Alabama on 19.06.2019, 11:59:21
Joka tapauksessa keino lentää Saharan eteläpuoleisesta maasta suoraan jollekin Saksan lentokentälle tulee halvemmaksi kuin salakuljettajille maksaminen. Näin ainakin voisi kuvitella. Ei hengenvaaraa, eikä pitkästä matkasta koituvia kuluja ja rasituksia. Pääsy haluttuun maahan 100% varmaa...

https://www.farecompare.com/flights/Lagos-LOS/Friedrichshafen-FDH/market.html#quote?quoteKey=CLOSCFDH20190716R20190723P1CTF

Afrikan maista ei voi lentää Saksaan, koska kyseisten maiden kansalaisilta vaaditaan viisumia. Lisäksi Afrikasta Saksaan lentävien paperit tarkastetaan.

He voivat lentää Saksaan, mikäli hankkivat itselleen väärennetyt (mieluiten EU-maan) paperit, mutta se vaatii enemmän rahaa kuin pelkkä lentomatka.

edb

Quote from: writer on 19.06.2019, 11:38:20
Jos tulijat tietävät 100% varmuudella että Saharan ylitys on turhaa, salakuljettajien kiristämäksi joutuminen on turhaa ja salakuljettajille omaisuuden maksaminen on turhaa ja henkensä riskeeraminen on turhaa (joku hukkuu aina) niin muutaman kuukauden sisään vaihtoehto C:n ottamisesta käyttöön Libyaan ei enää ole uusia tulijoita ja vuoden sisään Libyassa nyt odottelevat sadat tuhannet ovat varmaan itse palanneet kotiin tai yrittäneet ylitystä ja palautettu kotiin tai laittettu YK:n pakolaisleirille Afrikassa.

YK:n pakolaisleirille pääseminen EI ole mikään palkinto sillä YK:n pakolaisleiriin pääsee niihin menemällä ja pakolaiseksi imoittautumalla eli jokainen Eurooppaan tullut olisi myös voinut mennä itse YK:n pakolaisleirille mutta eivät ole menneet koska niistä saa vain ilmaisen teltan, ilmaisen ruuan ja ilmaisen koulun lapsille ja Eurooppaan tulijat tulivat Eurooppaan hakemaan ilmaista rahaa, ilmaista asuntoa ja ilmaista elämää.

No tietysti jos sadan prosentin varmuudella ei pääse niin turha sitä sitten on yrittää.

Todellisuudessa ei ole mitenkään harvinaista yrittää ylitystä useamman kerran. Kun vielä muistetaan että nämä itsensä merihätään järjestävät ovat se näkyvin joukko, mutta vesitse tulee jatkuvasti pienemmissä erissä porukkaa, joka ei paljoa itsestään huutele ennen kuin Saksassa tai pohjoismaissa hönkäisevät – no tiedätte kyllä minkä.

Euroopan rajoja saa koetella niin paljon kuin lystää ilman että siitä seuraa yhtään mitään. Minä lisään poliittisten vaatimusten listaan sen, että jos jää kiinni laittomasta rajanylityksestä tai sen yrittämisestä, niin ikuinen porttikielto ja biometriset tunnisteet talteen sadaksi vuodeksi.
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

writer

Quote from: edb on 20.06.2019, 13:06:36
Quote from: writer on 19.06.2019, 11:38:20
Jos tulijat tietävät 100% varmuudella että Saharan ylitys on turhaa, salakuljettajien kiristämäksi joutuminen on turhaa ja salakuljettajille omaisuuden maksaminen on turhaa ja henkensä riskeeraminen on turhaa (joku hukkuu aina) niin muutaman kuukauden sisään vaihtoehto C:n ottamisesta käyttöön Libyaan ei enää ole uusia tulijoita ja vuoden sisään Libyassa nyt odottelevat sadat tuhannet ovat varmaan itse palanneet kotiin tai yrittäneet ylitystä ja palautettu kotiin tai laittettu YK:n pakolaisleirille Afrikassa.

YK:n pakolaisleirille pääseminen EI ole mikään palkinto sillä YK:n pakolaisleiriin pääsee niihin menemällä ja pakolaiseksi imoittautumalla eli jokainen Eurooppaan tullut olisi myös voinut mennä itse YK:n pakolaisleirille mutta eivät ole menneet koska niistä saa vain ilmaisen teltan, ilmaisen ruuan ja ilmaisen koulun lapsille ja Eurooppaan tulijat tulivat Eurooppaan hakemaan ilmaista rahaa, ilmaista asuntoa ja ilmaista elämää.

No tietysti jos sadan prosentin varmuudella ei pääse niin turha sitä sitten on yrittää.

Todellisuudessa ei ole mitenkään harvinaista yrittää ylitystä useamman kerran. Kun vielä muistetaan että nämä itsensä merihätään järjestävät ovat se näkyvin joukko, mutta vesitse tulee jatkuvasti pienemmissä erissä porukkaa, joka ei paljoa itsestään huutele ennen kuin Saksassa tai pohjoismaissa hönkäisevät – no tiedätte kyllä minkä.

Euroopan rajoja saa koetella niin paljon kuin lystää ilman että siitä seuraa yhtään mitään. Minä lisään poliittisten vaatimusten listaan sen, että jos jää kiinni laittomasta rajanylityksestä tai sen yrittämisestä, niin ikuinen porttikielto ja biometriset tunnisteet talteen sadaksi vuodeksi.

Juuri sen takia että monet yrittävät ylitystä usean kerran tämä pelleily pitäisi estää siten että viedään mereltä pelastetut Afrikkaan ja laitetaan heti säilöönottokeskukseen josta muutaman päivän sisään viedään lentokentälle ja saatetaan joko lennolle joka vie kotimaahan tai sitten sellaiseen maahan jossa on YK:n pakolaisleirejä jonne heidät ohjataan elämään turvassa jos ei omaan kotimaahan paluu kiinnosta.

Harva on niin sitkeä että yrittäisi uudestaan jos vietäisiin matkan alkupisteeseen jonnekin Afrikan keski-osiin mutta Välimeren rannalta monet varmasti yrittävät uudestaan.
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Tomatoface

Quote from: kivimies on 19.06.2019, 19:42:26
Quote from: Alabama on 19.06.2019, 11:59:21
Joka tapauksessa keino lentää Saharan eteläpuoleisesta maasta suoraan jollekin Saksan lentokentälle tulee halvemmaksi kuin salakuljettajille maksaminen. Näin ainakin voisi kuvitella. Ei hengenvaaraa, eikä pitkästä matkasta koituvia kuluja ja rasituksia. Pääsy haluttuun maahan 100% varmaa...

https://www.farecompare.com/flights/Lagos-LOS/Friedrichshafen-FDH/market.html#quote?quoteKey=CLOSCFDH20190716R20190723P1CTF

Afrikan maista ei voi lentää Saksaan, koska kyseisten maiden kansalaisilta vaaditaan viisumia. Lisäksi Afrikasta Saksaan lentävien paperit tarkastetaan.

He voivat lentää Saksaan, mikäli hankkivat itselleen väärennetyt (mieluiten EU-maan) paperit, mutta se vaatii enemmän rahaa kuin pelkkä lentomatka.

Ja rikollisillehan tuo veneily on ainoa keino päästä lihapatojen ääreen koska passin voi aina "kadottaa" veneretkellä. Uusi alku - uusi henkilöllisyys.
O tempora, o mores!

Alaric

Siellä on näköjään muutaman kymmenen kilometrin päässä Libyan rannikosta 120:llä läpsyttelijällä kova hätä.

Ehkäpä rannikkovartiosto voisi käydä noukkimassa poloiset ja viedä nämä takaisin rantaan.

https://twitter.com/alarm_phone/status/1141737889925083137

[tweet]1141737889925083137[/tweet]

Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kivimies

^
Libyan rannikkovartiosto pelasti heidät ja vei takaisin Libyan Tripoliin.

[tweet]1141966637446377472[/tweet]

[tweet]1142121143178080256[/tweet]

Tomatoface

Kova oli hätä diskovalojen loisteeseen. No ensi viikolla uutta yritystä..
O tempora, o mores!

l'uomo normale

"The so-called Libyan Coastguards". Aika happamasti määritelty, mutta eivät suoraan kutsu LIbyan rannikkovartiostoa epämääräisiksi asejoukkioiksi tai militioiksi, mitä ne tietysti voivat hyvin ollakin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

kivimies

Sama meritaksien tilauskeskus ilmoitti, että sai yhteydenoton Maltan pelastusalueella olevasta 37 matkustajan veneestä.

Maltan armeija pelasti heidät ja he ovat parhaillaan matkalla Maltalle.

[tweet]1142557610908049408[/tweet]

QuoteRescued migrants on the way to Malta

A group of 37 migrants have been rescued by the Maltese authorities and are on their way to Malta.

A spokesman for the Armed Forces of Malta confirmed that a rescue was underway. [...]

The group were in a boat that left Libya more than a day ago. With their boat in danger, they called Alarm Phone, a service for refugees in distress at sea.

The NGO contacted the Maltese authorities who confirmed they would be rescuing the migrants. [...]

Times of Malta (23.6.2019)

edb

Kansalaisesta on kehkeytymässä varteenotettava verkkolehti. Allaolevaa uutista ryydittää video jossa laittomat maahanpyrkijät vaihtavat emoaluksesta maihinnousuveneeseen.


QuoteIhmissalakuljettajat käyttivät Välimerellä vanhaa kikkaa saadakseen laittomat siirtolaiset sujuvasti Euroopan unioniin
23.6.2019 11:03 Petri Saarela


Ihmissalakuljettajat käyttivät Välimerellä kalastustroolaria kuljettaakseen laittomat siirtolaiset merelle.
Italian aluevesillä sijaitsevassa Lampedusan saaressa laittomien siirtolaisten virta on jatkuva. 24 tunnin sisällä saareen saapui ensin 45 ja heti perään 100 laitonta siirtolaista, kertoo Il Giornale.

Viimeisimmän erän saapumisen mahdollisti vanha Välimerellä käytetty kikka: laittomat siirtolaiset kuljetetaan emoaluksella merelle ja siirretään sitten pienempään veneeseen matkan loppuosaa varten.

EU:n rajavalvontaviranomainen Frontex on julkistanut videon, jossa Pohjois-Afrikasta lähteneet ihmissalakuljettajat siirtävät Välimerellä laittomia siirtolaisia puuveneeseen muuttomatkan viimeistä etappia varten. Viimeinen etappi matkalla Europan unioniin suoritetaan joko ajamalla aluksella EU:n jäsenmaan aluevesille tai tulemalla kansalaisjärjestön pelastamaksi.

Kun 80 laitonta siirtolaista oli saatu siirrettyä veneeseen, troolari poistui nopeasti paikalta. Tämän jälkeen siirtolaisvene suuntasi kulkunsa kohti Italian ulkosaarta, Lampedusaa.

Tässä tapauksessa Frontexin lentokone ja lennokki tarkkailivat tiiviisti tilanteen kehittymistä, ja ihmissalakuljettajat pidätettiin. Laittomat siirtolaiset pääsivät kuitenkin perille tavoitteeseensa, Lampedusaan. Siirtolaiset ovat lähtöisin Bangladeshistä, Algeriasta, Syyriasta, Marokosta, Senegalista, Tunisiasta ja Libyasta.

Tapaus osoittaa selkeästi, kuinka ihmissalakuljettajat käyttävät emoaluksia saadakseen Euroopan unioniin salakuljetettavat henkilöt sujuvasti merelle pelastettavaksi ja kuljetettavaksi Eurooppaan.

https://www.kansalainen.fi/ihmissalakuljettajat-kayttivat-valimerella-vanhaa-kikkaa-saadakseen-laittomat-siirtolaiset-sujuvasti-euroopan-unioniin/
Uutisvirta.net – uutisia, blogeja, puheenvuoroja valtavirran ulkopuolelta

Tomatoface

Quote from: edb on 23.06.2019, 13:05:49
Kansalaisesta on kehkeytymässä varteenotettava verkkolehti. Allaolevaa uutista ryydittää video jossa laittomat maahanpyrkijät vaihtavat emoaluksesta maihinnousuveneeseen.


QuoteIhmissalakuljettajat käyttivät Välimerellä vanhaa kikkaa saadakseen laittomat siirtolaiset sujuvasti Euroopan unioniin
23.6.2019 11:03 Petri Saarela


Ihmissalakuljettajat käyttivät Välimerellä kalastustroolaria kuljettaakseen laittomat siirtolaiset merelle.
Italian aluevesillä sijaitsevassa Lampedusan saaressa laittomien siirtolaisten virta on jatkuva. 24 tunnin sisällä saareen saapui ensin 45 ja heti perään 100 laitonta siirtolaista, kertoo Il Giornale.

Viimeisimmän erän saapumisen mahdollisti vanha Välimerellä käytetty kikka: laittomat siirtolaiset kuljetetaan emoaluksella merelle ja siirretään sitten pienempään veneeseen matkan loppuosaa varten.

EU:n rajavalvontaviranomainen Frontex on julkistanut videon, jossa Pohjois-Afrikasta lähteneet ihmissalakuljettajat siirtävät Välimerellä laittomia siirtolaisia puuveneeseen muuttomatkan viimeistä etappia varten. Viimeinen etappi matkalla Europan unioniin suoritetaan joko ajamalla aluksella EU:n jäsenmaan aluevesille tai tulemalla kansalaisjärjestön pelastamaksi.

Kun 80 laitonta siirtolaista oli saatu siirrettyä veneeseen, troolari poistui nopeasti paikalta. Tämän jälkeen siirtolaisvene suuntasi kulkunsa kohti Italian ulkosaarta, Lampedusaa.

Tässä tapauksessa Frontexin lentokone ja lennokki tarkkailivat tiiviisti tilanteen kehittymistä, ja ihmissalakuljettajat pidätettiin. Laittomat siirtolaiset pääsivät kuitenkin perille tavoitteeseensa, Lampedusaan. Siirtolaiset ovat lähtöisin Bangladeshistä, Algeriasta, Syyriasta, Marokosta, Senegalista, Tunisiasta ja Libyasta.

Tapaus osoittaa selkeästi, kuinka ihmissalakuljettajat käyttävät emoaluksia saadakseen Euroopan unioniin salakuljetettavat henkilöt sujuvasti merelle pelastettavaksi ja kuljetettavaksi Eurooppaan.

https://www.kansalainen.fi/ihmissalakuljettajat-kayttivat-valimerella-vanhaa-kikkaa-saadakseen-laittomat-siirtolaiset-sujuvasti-euroopan-unioniin/

Käsi pystyyn ne ketkä yllättyivät. Eihän se toki ole tyhmä joka hyväksikäyttää idioottien luomaa mahdollisuutta bisnekseen..
O tempora, o mores!