News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-01-28 ja 2011-10-04 Voimala TV 1: Puhetta maahanmuutosta ja islamista

Started by Miniluv, 25.01.2011, 18:40:01

Previous topic - Next topic

Sanglier

Quote from: JM-K on 29.01.2011, 13:20:29
Mouhottajat ja öyhöttäjät

Keitä he ovat? Mistä heidät tunnistaa? Meneekö raja islam-kritiikissä? Onko Jussi Halla-aho sellainen?

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: Nuivanlinna on 29.01.2011, 13:38:08
Mutta helpottaako mamughettojen synty Suomeen noiden jo olemassa olevien todellisten ongelmien ratkaisua?

No ei tietenkään helpota. Jos katsoit eilisen Voimalan (joka siis on tämän ketjun aihe), niin ehkäpä huomasit, kun sanoin saman asian kyseisessä ohjelmassa ihan ääneen?
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: Sanglier on 29.01.2011, 13:42:37
Mouhottajat ja öyhöttäjät

Keitä he ovat? Mistä heidät tunnistaa? Meneekö raja islam-kritiikissä? Onko Jussi Halla-aho sellainen?

Öyhöttäjän tunnistaa tietenkin öyhöttämisestä. Olipa hölmö kysymys!

Koska muuten vastaat pari päivää sitten esittämääni kysymykseen siitä, miksi noin kovasti näet vaivaa usuttaaksesi minut Jussi Halla-ahon kimppuun?

Onko se osa Vapauspuolueen strategiaa?

Jos/kun on, niin mihin perustuu täällä useinkin esittämäsi käsityksesi/käsityksenne siitä, että minulla olisi hallussani jotain Halla-ahon kannalta kiusallista materiaalia tai vastaavaa?

Tarkoitatko esimerkiksi erilaisia sähköpostiviestejä, tekstiviestejä tai kenties äänittämiäni puheluita? Miksi minulla sellaisia olisi?
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

Kelpo Hääppönen

Quote from: JM-K on 29.01.2011, 13:29:10
Voi olla, että joskus onkin ongelma. Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, sillä jo paljon ennen sitä päivää todelliset ongelmat ovat nitistäneet Suomen kansan jo moneen, hyvin moneen kertaan.

Ranskalle ja Ruotsille islamista ja muslimeista on tullut lähtemätön ongelma. Eikö näillä mailla sitten ole ollut mainittuja "todellisia" ongelmia, joiden alle nitistyä jo aikaa ennen? Vai oliko islamista ja muslimeista päässyt tulemaan ongelma lyhyemmässä ajassa kuin (melkein) kukaan osasi aavistaakaan?

Tai ehkä näitä "todellisia" ongelmia, joiden alle nitistyä, onkin ainoastaan Suomella ja näin ollen islamin ja muslimien uhka, josta esimerkkejä riittää monista Euroopan maista, on täällä täysin toissijaista...
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

Sanglier

Älä nyt iso normaalimittainen mies manipuloi kun et osaa. Myötähäpeän, enkä ole ainoa.

Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin maahanmuuttokriitikko. Hänen keskeinen sanomansa on islamin vaara.

Onko hän ääripää joka häiritsee Asiallista Keskustelua? Mouhottaako/öyhöttääkö?

Nuivanlinna

Quote from: JM-K on 29.01.2011, 13:47:06
Quote from: Nuivanlinna on 29.01.2011, 13:38:08
Mutta helpottaako mamughettojen synty Suomeen noiden jo olemassa olevien todellisten ongelmien ratkaisua?

No ei tietenkään helpota. Jos katsoit eilisen Voimalan (joka siis on tämän ketjun aihe), niin ehkäpä huomasit, kun sanoin saman asian kyseisessä ohjelmassa ihan ääneen?

Kyllä katsoin. En nyt sanasta sanaan muista ohjelmaa, mutta varmaan sanoit.

Itse olen noista olemassa olevien ongelmien korjaamisesta sitä mieltä että niiden korjaamiseen menee parikymmentä vuotta. Puolueet vain eivät uskalla lähteä korjaamaan ongelmia, koska niin moni päättäjä puolueensa kanssa ne on siihen malliin tyrineet.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

herra 4x

Quote from: Miniluv on 29.01.2011, 10:45:52
Mäki-Ketelän esiin ottama toive joidenkin ihmisten sulkemisesta maahanmuuttokeskustelusta oli hyvin outo, varsinkin sananvapautta vaativassa puolueessa toimivalta ihmiseltä.

Kyllä keskustella saa. Mouhottajat ja öyhöttäjät voisi sulkea jonnekin tyhjään teollisuushalliin huutamaan toisilleen. Tai vaikka jäälle ulkosaaristosta 10 km Tallinnaan päin.

Ja sinä päätät, kuka sinne viedään?

Vastaavasti minä voisin sitten päättää, että olisit yksi rahdattavista, koska "öyhötät" ja "mouhotat" siitä kuinka islamisaatiosta ei ole mitään hätää, eikä tule olemaan.

Minä kuitenkaan en ole sulkemassa ketään pois keskustelusta.

Tyydyn vain toteamaan, että jos ja kun sulkee silmänsä historiadatalta muista maista ja sulkee ajattelunsa faktapohjaiselta tulevaisuusprognoosilta, syyyllistyy vain joko älylliseen epärehellisyyteen, propagandistiseen vääristelyyn tai yksinkertaisesti tyhmyyteen.

En ole vielä päässyt jyvälle mikä noista pätee sinuun.
Rakkaudesta lajiin.

Sanglier

Quote from: herra 4x on 29.01.2011, 14:25:29

.... joko älylliseen epärehellisyyteen, propagandistiseen vääristelyyn tai yksinkertaisesti tyhmyyteen.

Toihan on kuin mun kynästäni.

Lopputuloksen kannaltahan kaikki kolme vaihtoehtoa ovat samanarvoisia. Tapanani on ajatella ettei ole suurta eroa sillä teeskenteleekö ymmärtämätöntä vai onko sitä oikeasti. Molempi pahempi.

Jos kysymykseni vie keskustelua epämieluisaan suuntaan, jääköön vastaamatta; sapienti sat. Juhan omaan "tiedusteluun": viestihistoriani on täysin johdonmukainen ja avoin, ei kun selaamaan. Juhaa kiehtoo kovasti löytää hämäriä, ääneen sanomattomia motiiveja. Mitä tämä kertoo hänen omistaan?

Turha Juha sinun on kalastella vesissä joissa saalista ei ole, ellet sitten vain nauti siiman uittamisesta. Mikä lieneekin 100% oikea arvio puuhailustasi. ;)

Miniluv

Turhat siimanuitot loppukoot. Aihe on eilisen tv-ohjelma.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Roope

En nyt jaksa puida kaikkia Huseinin argumentointivirheitä ja harhautuksia, joita huomasin tusinan verran. Lukekaa itse. Muutama huomautus kuitenkin.

- Jyllands-Postenin julkaisemissa Muhammed-pilakuvissa ei ollut pedofiilikuvia, kuten Husein väitti. Tanskalaiset imaamit kylläkin levittivät tällaista väärennöstä muslimimaissa ihmisten kiihottamiseksi. Husein levittää nyt tätä samaa valhetta.
- Mäki-Ketelä puhui kymmenistä tuhansista maahanmuuttajista, ei kymmenistä tuhansista vuosittaisista maahanmuuttaista, kuten Husein sen käänsi.
- Somalit eivät ole vaatineet lakiin moniavioisuutta, mutta elävät Suomessa moniavioisesti, kuten somaliyksinhuoltajien valtavasta määrästä (46 % vuonna 2005) voi päätellä.

Kyllä Husein nämä jutut tietää, kunhan kampanjoi.

(Husein Muhammedin puheenvuoroja ellei toisin mainita.)

15:00
"Kaikesta suomalaisuudesta ei tarvitse luopua"

16:00
"Eniten muslimiterrorismista ovat kärsineet muslimimaat itse."

Islamistiterrorismi ei ole pelkästään huono-osaisten pettyneiden, tai ehkä ainakaan syrjäytyneiden, joskin kylläkin pettyneiden ihmisten, aiheuttama ongelma. Ja osittain se saattaa tulla siitä, että vaikka olisi hyvinkin kouluttautunut ja pärjäisi hyvin yhteiskunnassa, niin saatetaan silti pitää samana kuin ketä tahansa muslimia.

17:00
"On aika erikoista, että länsimaiset konservatiivit ottavat vastustajakseen islamin ja muslimit, jotka itsessään ovat myöskin konservatiivisia. Voisi melkein kärjistetysti sanoa, että konservatiivi-islam ja perussuomalaisuus on itse asiassa aika lähellä toisiaan.
[...]
Molemmat ajavat yhtenäistä kulttuuria ja sellaista konservatismia, missä sitten ihmisten elämä on tietyllä tavalla hyvin rajoitettua tiettyyn muottiin, eikä liberalistinen käsitys, missä ihmisille annetaan mahdollisimman laaja mahdollisuus elää sillä tavalla kuin itse haluaa.

18:30
"Maassa maan lailla", allekirjoitan tämän iskulauseen kyllä. Mutta sinänsä "maassa maan tavalla", itseasiassa sen kannattajat eivät ole suostuneet minulle määrittelemään, mikä se maan tapa on muu kuin maan laki. Ja sitten kun minä sanon, että juristina minulle on ihan selvää, että mikä on kiellettyä ja mikä on ei-kiellettyä. Homot on pannassa ja feministit on pannassa ja vihreät on pannassa, että kyllä nyt aikamoisen kapeaan muottiin sitten halutaan ne ihmiset.

24:00
Tällaiset asiat on tietysti siinä mielessä mielenkiintoisia, että jos ajatellaan tilannetta kun Tanskassa ja Ruotsissa julkaistiin pilakuvia profeetta Muhammedista, ja häntä esitettiin yhdessä terroristina ja toisessa peräti pedofiilina. Vapautta esittää näitä samoja kuvia tai julkaista näitä samoja kuvia vaadittiin täällä Suomessakin ja kritisoitiin valtamediaa siitä, että miksi eivät ole julkaisemassa. Ja sitten toisaalta saman aikaan kun tuli Mannerheimia esittävä animaatio, jossa häntä esitettiin homoseksuaalina tai sitten kun vasta kuollutta Tony Halmea sanottiin kuohituksi sonniksi, niin pitkälti samat porukat, jotka oli vaatimassa Muhammedin esittämistä terroristina ja pedofiilina olivatkin hyvin verisesti loukkaantuneet siitä, että suomalaisten ikonia Mannerheimia tai sitten joidenkin kansanedustaja Tony Halmea haukuttiin tällä tavalla.

25:40
[Vihreiden naisten tekemästä tutkintapyynnöstä]
Onkin erittäin tärkeätä huomata, että koko tämä prosessi on mennyt suomalaisin voimin eli siinä on suomalaiset tutkintapyynnön tehneet, poliisit, suomalaiset syyttäjät, suomalaiset tuomarit tuomitsemassa. Ja tästä huolimatta mielestäni Jussi Halla-aho ja hänen kannattajansa, jotka ovat sitä mieltä tietysti, että tämä tuomio ja ylipäätään syytteeseen asettaminen ovat olleet väärin, niin sitä lähinnä ihmettelen, että eivät ole vaatineet rikoslain muuttamista niin, että tämä ei enää olisi rikos, vaan se että...tätä on käytetty hyväksi argumentoidakseen muslimeja vastaan. Jos halutaan, että kyseessä ei olisi rikos, niin vaatikaa rikoslain muuttamista! Älkää syyttäkö siitä muslimeja!

30:40
Mä en usko, että pelkästään sillä, että Suomeen ei tulisi yhtään maahanmuuttajia, niin jollain tavalla pitäisi suomalaisen yhteiskunnan entisenä. Suomi muuttuu, suomalainen kulttuuri muuttuu myös ehdottomasti ilman maahanmuuttoa ja maahanmuuttajia.
[...]
Riippumatta siitä millaisia maahanmuuttajia Suomeen tulee. Uskoisin kyllä, jos tulkitsen [Timo Hännikäistä] oikein, niin muslimien asettuminen Suomeen käytännössä tietää "by definition" ongelmia.

32:40
Mutta jossittelut sikseen: mitään kymmeniä tuhansia maahanmuuttajia ei ole minään vuonna tänne tullut, eikä ole tänne tulossa.

33:00
Esa Salminen:
Mun mielestä on vähän hassua, kuinka iso asia se [maahanmuutto] on, jos Suomessa on, mitä 2,7 prosenttia väestöstä on maahanmuuttajia. Niin se tuntuu aika isolta, kuinka paljon siitä puhutaan.
[...]
Toki ne on poliittisia valintoja, mutta ei sieltä voi ottaa rusinoita pullasta, että me otetaan Nokia ja me otetaan nää muutamat jutut, mutta me ei osallistuta muihin: kehitysyhteistyöhön, maahanmuuttajien, pakolaisten vastaanottoon, tän tyyppisiin.   

36:00
Timo puhuu ilmiselvästi nyt kulttuurien relativismista, jota itse myös vastustan ehdottomasti. Eli se jotenkin, että kaikki on... Jos monikulttuurisuudella tarkoitat jotain ideologiaa, että yhteiskunnassa kaikki saisi omien pelisääntöjen mukaan, oman kulttuurinsa mukaan elää. En tiedä, kuinka monta tällaisen ideologian kannattajia on oikeasti olemassa. Monikulttuurisuudella yleensä tarkoitetaan sitä, että on erilaisia ihmisiä, eri taustan omaavia ihmisiä, ehkä eriuskoisia, eri etniseen ryhmään kuuluvia, äidinkieleltään erilaisia ihmisiä, joitten sitten pitäisi kuitenkin tietyillä yhteisillä pelisäännöillä tulla toimeen yhteiskunnassa.

37:20
On olemassa tiettyjä pelisääntöjä, esimerkiksi moniavioisuus on kiellettyä, enkä mä tiedä, että kuinka moni somali on täällä vaatinut, että saisi täällä Suomen lakiin tehdä poikkeusta, siten että voitaisiin pitää monta vaimoa! Kenellä on varaa moneen vaimoon..?

41:30
Esa Salminen:
Mua huvittaa tää käsitys kulttuureista joinain suljettuina, vesitiiviinä palloina, jotka törmäilee toisiinsa, jotka ei mitenkään voi niinkun keskustella. Jotka on muuttumattomia ja pysyviä ja ikuisia.
[...]
Siinä on mennyt kauan, kulttuuriset muutokset ovat hitaita.

42:30
Ja se mikä on mun mielestä ehkä aika erikoista Timon väitteessä on se, että jotenkin länsimainen tai kristillinen ja taas islamilainen kulttuuri olisivat vastakkaiset kulttuurit. Päinvastoin. Ensinnäkin kristinusko on syntynyt lähi-Idässä niin kuin islamkin. Molemmilla on sama perusta: juutalaisuus. Molemmilla pitkälti, lukuun ottamatta ehkä joitakin teologisia kysymyksiä, samat periaatteet, sama usko yhteen samaan jumalaan. Ja missä vaiheessa islamilainen maailma tai muslimimaat ja Eurooppa taas olisivat jotenkin olleet suljettuja toisiltaan. Nehän ovat koko ajan vaikuttaneet toisiinsa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Nuivanlinna

Quote from: Roope on 29.01.2011, 16:05:33
- Somalit eivät ole vaatineet lakiin moniavioisuutta, mutta elävät Suomessa moniavioisesti, kuten somaliyksinhuoltajien valtavasta määrästä (46 % vuonna 2005) voi päätellä.

Kyllä Husein nämä jutut tietää, kunhan kampanjoi.

Tämä on muuten sellainen ongelma mikä voi aikanaan tuoda paineita kaikkien yksinhuoltajien etuuksien leikkauksiin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Roope

Quote from: Nuivanlinna on 29.01.2011, 17:35:21
Tämä on muuten sellainen ongelma mikä voi aikanaan tuoda paineita kaikkien yksinhuoltajien etuuksien leikkauksiin.

Kaikki etuudet, kaikki kannustimet, kaikki muutokset on jatkossa mietittävä myös siltä kannalta, miten ne vaikuttavat maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin. Johtanee siihen, että täysi sosiaaliturva rajataan Suomen kansalaisille ja kansalaisuuden saaminen rajataan Suomeen kotoutumisensa osoittaneille. Nyt meillä on asumisperusteinen sosiaaliturva ja uuden kansalaisuuslain perustelujen mukaan kansalaisuus on vain yksi askel matkalla kohti joskus myöhemmin (ehkä) tapahtuvaa kotoutumista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Roope on 29.01.2011, 17:46:34
Quote from: Nuivanlinna on 29.01.2011, 17:35:21

Kaikki etuudet, kaikki kannustimet, kaikki muutokset on jatkossa mietittävä myös siltä kannalta, miten ne vaikuttavat maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin. Johtanee siihen, että täysi sosiaaliturva rajataan Suomen kansalaisille ja kansalaisuuden saaminen rajataan Suomeen kotoutumisensa osoittaneille. Nyt meillä on asumisperusteinen sosiaaliturva ja uuden kansalaisuuslain perustelujen mukaan kansalaisuus on vain yksi askel matkalla kohti joskus myöhemmin (ehkä) tapahtuvaa kotoutumista.

Hyvä kommentti.

Olen itsekin pitkään saarnannut kansalaisuuden saamisen sitomista velvoitteisiin ja todelliseen sitoutumiseen (esimerkiksi valan kautta) suomalaiseen yhteiskuntaan.

Tältä(kin) pohjalta puheet (ja harhaluulojen luominen) kaikkien maahan saapuvien muukalaisten integroinnista olisi syytä unohtaa ja keskittyä sitoutumiseen kykenemättömän (ja haluttoman) osan segregaatioon suomalaisen yhteiskunnan sosiaalisista subventioista ja mahdollisimman pikaiseen poistamiseen maasta.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

MoonShine

Tämä ogelmahan jäi kokonaan ohjelmassa käsittelemättä, mutta ehkä seuraavassa sitten.
Asumisperusteinen sosiaaliturvahan on niin suurta hulluutta, että sen on pakko olla vihervasemmiston aikaansaannos jostain Lipposkaudelta.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: Sanglier on 29.01.2011, 14:14:30
Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin maahanmuuttokriitikko. Hänen keskeinen sanomansa on islamin vaara.

Hmhhh... siis SINUN mielestäsi "Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin maahanmuuttokriitikko. Hänen keskeinen sanomansa on islamin vaara".

Luinko nyt ihan oikein, että mielestäsi Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin islamin ja islamin vaaran profeetta?

Mietiskelin tuossa äsken muissa hommissani tätä teidän islamfobiaanne.

Pelkonne on hyvin, hyvin omituista. Ikinä - toistan ikinä - mielessäni ei ole edes käynyt ajatus, että minun olisi jollain tapaa syytä pelätä islamia ja muslimeita.

Tuo on aivan käsittämättömän irrationaalinen pelko. Ensimmäisen kerran kyseiseen pelkoon törmäsin täällä Hommafoorumilla. Reaalimaailman ilmiö se ei ole. Kukaan todellinen, elävä ihminen ei ole koskaan kertonut minulle pelkäävänsä millään tapaa islamia tai muslimeja.

Seurustelin kauan sitten tytön kanssa, joka oli lukenut jostain, että norsut voivat villiintyä ja talloa ihmisiä kuoliaaksi. Siksi hän ei käynyt koskaan paikoissa, joissa on norsuja, esimerkiksi sirkuksessa.

Silti hän pelkäsi tulevansa norsujen tallomaksi.

Höh, mistäköhän tuommoinenkin tuli mieleeni? Kaikkea sitä ihminen ajatteleekin.

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: MoonShine on 29.01.2011, 18:34:06
Tämä ogelmahan jäi kokonaan ohjelmassa käsittelemättä, mutta ehkä seuraavassa sitten.
Asumisperusteinen sosiaaliturvahan on niin suurta hulluutta, että sen on pakko olla vihervasemmiston aikaansaannos jostain Lipposkaudelta.

Siis mikä ongelma? Asumisperusteinen sosiaaliturva? Miksi sitä olisi tuossa ohjelmassa käsitelty? Eihän se liity millään lailla ohjelman aiheeseen. Onko sinulla minkäänlaista käsitystä siitä, miten televisiota tehdään?

MoonShine

Asumisperusteiseen sosiaaliturvaan kajoaminen on yksi seuraavan hallituksen tehtävä.
Se jos mikä on Suomen mamumagneetti, jos et tätä käsitä, niin voi voi.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: JM-K on 29.01.2011, 18:41:11

Pelkonne on hyvin, hyvin omituista. Ikinä - toistan ikinä - mielessäni ei ole edes käynyt ajatus, että minun olisi jollain tapaa syytä pelätä islamia ja muslimeita.

Ihan mielenkiinnosta, montako vuotta olet elänyt ja asunut islamilaisessa yhteiskunnassa tai edes Suomessa muslimien naapurina?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Futuristi

Quote from: mikkoellila on 29.01.2011, 10:03:28
Tässä luvussa eivät siis ole mukana suomalaisten ja ulkomaalaisten suhteista syntyneet lapset, joiden äidinkieli on suomi tai ruotsi. Näin ollen esimerkiksi sellainen ihminen kuin Jani Toivola ei ole mukana väestötilastoissa näkyvien 200 000 maahanmuuttajataustaisen joukossa. Normaalien suomalaisten mielestä Jani Toivolan tai Pete Parkkosen kaltaisia toisenrotuisia/sekarotuisia ihmisiä ei kuitenkaan voida pitää suomalaisina.

Minä taas väitän, että ainakin tilastollisesti normaalien suomalaisten mielestä sekarotuinenkin Suomen kansalainen, joka on syntynyt ja kasvanut Suomessa ja jonka äidinkieli on suomi, ruotsi (tai saame), on suomalainen. Mielestäni on turhantarkkaa ja johtaa arkielämän tasolla oikeustajuni vastaisiin tilanteisiin, jos suomalaisuuden omaksuneita ihmisiä suljetaan ulos pelkän osittain tai kokonaan vierasperäisen geenistön takia.

Nationalist-92

Hmhhh... siis SINUN mielestäsi "Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin maahanmuuttokriitikko. Hänen keskeinen sanomansa on islamin vaara".

Luinko nyt ihan oikein, että mielestäsi Halla-aho on Suomen tunnetuin ja puhutuin islamin ja islamin vaaran profeetta?

Mietiskelin tuossa äsken muissa hommissani tätä teidän islamfobiaanne.

Tuo on aivan käsittämättömän irrationaalinen pelko. Ensimmäisen kerran kyseiseen pelkoon törmäsin täällä Hommafoorumilla. Reaalimaailman ilmiö se ei ole. Kukaan todellinen, elävä ihminen ei ole koskaan kertonut minulle pelkäävänsä millään tapaa islamia tai muslimeja.

Seurustelin kauan sitten tytön kanssa, joka oli lukenut jostain, että norsut voivat villiintyä ja talloa ihmisiä kuoliaaksi. Siksi hän ei käynyt koskaan paikoissa, joissa on norsuja, esimerkiksi sirkuksessa.

Silti hän pelkäsi tulevansa norsujen tallomaksi.

Höh, mistäköhän tuommoinenkin tuli mieleeni? Kaikkea sitä ihminen ajatteleekin.

No voi juukelis puukelis!  :flowerhat:

Se, että JM-K ei ole törmännyt islamia "pelkääviin" ihmisiin, luonnollisesti tarkoittaa sitä, ettei kukaan pelkää islamia. Paitsi pari hommalaista öyhöttäjää.

Herää todellisuuteen, hyvä mies!

Esimerkiksi 54% itävaltalaisista pitää islamia uhkana. 72% heikäläisista on sitä mieltä, että islam ei sovi yhteen länsimaisen demokratian, vapauden ja suvaitsevaisuuden kassa. Samoin 72% kyselyyn vastanneista oli sitä mieltä, että muslimit eivät "noudata sääntöjä".
http://hommaforum.org/index.php?topic=26598.25

Ilmeisesti itävaltalaisten enemmistö on epätodellisia, epäeläviä öyhöttäjiä.  :roll:

Nehän on zombeja!!!!!!1111  :o

MoonShine

Iävaltalaiset äänestäjät eivät nyt vaan ole koskaan asuneet tai edes käyneet Armonkallion Marsulandiassa, joten ovat vastanneet väärin kyselyssä.
Islamisaation aiheuttamat ongelmat ja niiden puinti jäi Voimalassa aivan lähtökuoppiinsa.

Jouko

En minä pelkää islamia tai muslimeja. Olen pikkukaupungin asukki. Lähes joka päivä näen islamin näkyviä tunnuksia; kaapunaisia. Mutta... En halua nähdä islamismin aiheutamaa sekasortoa ja pelkoa. Terroritekoja. Meillä on vielä hyvä maa ja elintaso. Ei tarvitse uhrata sitä maailmallisen, globaalin hyväksi.
Pidetään Suomesta ja suomalaisuudesta kiinni.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Nationalist-92

Quote from: MoonShine on 29.01.2011, 19:32:46
Iävaltalaiset äänestäjät eivät nyt vaan ole koskaan asuneet tai edes käyneet Armonkallion Marsulandiassa, joten ovat vastanneet väärin kyselyssä.
Islamisaation aiheuttamat ongelmat ja niiden puinti jäi Voimalassa aivan lähtökuoppiinsa.

Niin, eikä TKL:n bussi nro 2 ole sielläkään vielä räjähtänyt. Kauhean epätodellisia islamofobizombeja nuo itävaltalaiset.  ;D

Sanglier

Älä nyt iso normaalimittainen mies manipuloi kun et osaa. Myötähäpeän, enkä ole ainoa.

Onko hän ääripää joka häiritsee Asiallista Keskustelua? Mouhottaako/öyhöttääkö?

Taisi tulla vastatuksi.

Kimmo Pirkkala

Quote from: JM-K on 29.01.2011, 13:22:13
Quote from: wekkuli on 29.01.2011, 10:58:46
JM-K tietää valehtelevansa itsekin ja hokee tuota mantraa ikään kuin itseäänkin vakuuttaen.

Höpö höpö. Islam ja muslimit eivät ole Suomelle mikään ongelma, vaikka kuinka hokisitte tuota mantraa ja uskoisitte itse omat valheenne.

Se onko islam ongelma vai ei Suomessa ei itse asiassa ole millään tavoin vaikea loogisesti todistaa puoleen tai toiseen. Se on aivan helppoa. Riittää että Suomesta löytyy yksikin ihminen, jonka mielestä islam on ongelma. Silloin se on ongelma Suomessa. Ehkä pieni, ehkä mitätön, mutta ongelma kuitenkin.

Ja niitä ihmisiä, joiden mielestä islam on ongelma Suomessa, ei ole yksi, kaksi, kymmenen tai edes sataa. Mitä ilmeisimmin niitä on tuhansittain, ehkä jopa miljoona saattaa mennä rikki. Silloin se, että yhden henkilön mielestä "islam ei ole ongelma Suomessa" on merkityksetön, sillä ko. ihminen ei ole koko Suomi.

Täytyy ottaa huomioon, että lause "islam ei ole ongelma Suomessa" on ehdottomuudessaan täysin mahdoton. Se ei mitenkään voi loogisesti pitää paikkaansa. Voimme keskustella ongelman mittakaavasta ja suuruudesta, mutta sen olemassaolosta on turha edes kiistellä. Suurimmasta osasta maailman uskontoja on löydettävissä ongelmia nykyaikaisen uskonnon-, sanan-, mielipiteenvapauden ja tasa-arvon länsimaisen yhteiskuntajärjestyksen kannalta. Joistain pienempiä, joistain suurempia. On täysin selvää että islam kuuluu ongelmallisimpaan päähän uskontoja meikäläisen yhteiskunnan kannalta.

JM-K on täysin väärässä.

Vouti

Edit : susikäsi iski

- Vouti

Jälkimaailma, seiso täällä omalla pohjallasi äläkä luota vieraaseen apuun. -Augustin Ehrensvärd

Iloveallpeople

Quote from: Nationalist-92 on 29.01.2011, 19:22:02

Esimerkiksi 54% itävaltalaisista pitää islamia uhkana. 72% heikäläisista on sitä mieltä, että islam ei sovi yhteen länsimaisen demokratian, vapauden ja suvaitsevaisuuden kassa. Samoin 72% kyselyyn vastanneista oli sitä mieltä, että muslimit eivät "noudata sääntöjä".
http://hommaforum.org/index.php?topic=26598.25

Turha faktoja on tuoda keskusteluun. Tässä ketjussa keskustellaan kavereista ja muodostetaan omien ja kavereiden kokemusten pohjalta mielipide Suomelle sopivasta maahanmuuttopolitiikasta.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Kimmo Pirkkala

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 29.01.2011, 19:06:14

Ihan mielenkiinnosta, montako vuotta olet elänyt ja asunut islamilaisessa yhteiskunnassa tai edes Suomessa muslimien naapurina?

JM-K on usein kertonut lomailusta suosikkimaassaan, islamilaisessa ja rauhallisessa Tunisiassa.

maltti on valttia

Kallioinen Käsi

Mitä Husein tarkoitti, kun hän sanoi" kaikesta suomalaisuudesta ei tarvitse luopua"? Eli hänen mielestään meidän täytyy luopua suurista osista suomalaisuutta koska maahanmuutto?....