News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi vs, Persut

Started by Eino P. Keravalta, 29.03.2009, 08:16:57

Previous topic - Next topic

siipisupi

Quote from: Julkkikset on 29.03.2009, 19:08:10
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 18:55:23
Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että osoittaisi pelisilmän puutetta pyrkiä henkilökohtaisen pienen edun (jollaiseksi katson julkisuuden saannin mutta läpipääsemättömyyden näissä vaaleissa) tavoitteluun lyhyellä tähtäimellä ennemin kuin itse homman edun (pääsemisen päättämään asioista jonkin puolueen sisältä eduskunnassa) ajamiseen pitkällä tähtäimellä.

Ei se ole henkilökohtainen etu vaan myös kannattajien etu. Se että Homman kärkimiehen poliittinen tulevaisuus jätettäisiin kahden vuoden päähän Soinin, Vistbackan ja kumppaneiden päätösvallan kohteeksi olisi suurin mahdollinen virhe. Jos Perussuomalaisten johtosakki on noin strategiataidotonta, niin olisi täyttä hulluutta antaa noille vielä päätösvalta. Kahden vuoden päästä Suomessa on kymmeniätuhansia pakolaisia lisää ja vastaanoton vastustuksen herääminen tarvitsee tapahtua jo näissä vaaleissa. Halla-aholla ei ole nyt kuin voitettavaa.
Mutta kuinka se poliittinen tulevaisuus voi olla kiinni näistä vaaleista, joissa läpipääsykin on ihan utopiaa? Minusta se polittinen tulevaisuus on enneminkin kiinni siitä, onko tulvaisuudessa mahdollisuutta päästä myös vaikuttamaan poliittiseen päätöksentekoon. Tuon tavoitteen saavuttaminen ei kuitenkaan näissä vaaleissa ole mahdollista, niin miksi ei odottaa eduskuntavaaleja. Jos persut eivät Halla-ahoa listalleen silloin ota, niin sitten lähtee niihin omalta listalta. Tuolloin läpipääsy on kuitenkin vielä teoriassa jopa mahdollista, varsinkin jos valilakiuudistus ei ole vielä mennyt läpi.

Mutta tässä se näkökulmaero juuri tulee. Minä en pysty näkemään näitä eurovaaleja samanlaisena elämän ja kuoleman vaaleina, toisin kuin monet täällä. Alunperinhän ei ollut edes selvää aikooko Halla-aho näihin vaaleihin ollenkaan, eikä silloin pidetty katastrofina jos ei olisikaan ollut mukana. En tiedä missä vaiheessa asia muuttui.

Turkulaine

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 19:11:01
Ja tykkäisin ennemin nimityksestä hommanainen  ;)

Kyllä Hommassa saa nainenkin olla hommamies jos itse haluaa, täällä ei olla niin seksistisiä. Katsellaan mitä nyt tulee. Toivottavasti Halla-aho kertoo pian mitä hänellä on hihassaan. Sehän jo tiedetäänkin mikä kaikilta muilta on päässyt lahkeeseen.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 19:16:43

Mutta tässä se näkökulmaero juuri tulee. Minä en pysty näkemään näitä eurovaaleja samanlaisena elämän ja kuoleman vaaleina, toisin kuin monet täällä. Alunperinhän ei ollut edes selvää aikooko Halla-aho näihin vaaleihin ollenkaan, eikä silloin pidetty katastrofina jos ei olisikaan ollut mukana. En tiedä missä vaiheessa asia muuttui.

Mielipiteitä on varmaan alunperinkin ollut monenlaisia. Alkuvuosi on kuitenkin näyttänyt, että juuri tällä hetkellä eletään tämän maan kohtalon hetkiä. Aika on juuri nyt todella otollinen, koska Homma on ollut kovassa nosteessa ja aktivoinut todella paljon väkeä toimimaan ihan konkreettisestikin tämän asian puolesta. Jos nyt vain jäädään odottelemaan niitä kahden vuoden päästä pidettäviä eduskuntavaaleja, ei ole ollenkaan varmaa, että samanlaista intoa nähdään enää toistamiseen, saati että sillä olisi enää mitään merkitystä.

siipisupi

Quote from: Jari Martikainen on 29.03.2009, 19:02:47
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 18:45:46
Älä nyt unohda sitä 3,5 % VALTAKUNNALLISTA äänikynnystä, joka tulevaisuudessa ehkä vaaditaan päästäkseen joltakin listalta eduskuntaan.

Tuo valtakunnallinen 3,5% äänikynnys tarkoittaa tarkoittaa noin 100.000 ääntä - ei sen enempää. Eiköhän se  "Halla-ahon lista" (jos sellainen on tuolloin olemassa) saa ensi eduskuntavaaleissa tuon verran ääniä...pari vuotta lisää vastaanottokeskusten perustamisia ympäri maan pitää huolen äänten keruusta.
No toivotaan, että olet oikeassa ja tuo on helppo nakki. Itseäni tuo vain vähän pelottaa, että löytyykö Suomesta niin paljon yhden asian takia äänestäviä ja poliitiisesti tarpeeksi valveutuneita henkilöitä. Kai minä sitten olen pelkuri tai pessimisti, kun ajattelen, että perut olisivat turvallisempi vaihtoehto.

Octavius

Tavoite meillä kaikilla on sama.

Riitely pienistä asioista on nyt hulluinta mitä voimme tehdä. Tälle foorumille on taitanut ilmestyä henkilöitä, jotka haluavat hajottaa ja haastaa riitaa.

Otetaan aivan rauhallisesti, tehdään töitä ja kuunnellaan mitkä ovAT Jussin linjaukset tilanteesta.

Siipisupi: 'Meidän netti-ihmisten on varmastikin vaikea arvioida kannatusta oikeassa maailmassa, ja etenkin Helsingin ulkopuolella.'

No eipä.

Syvällä maaseudulla, Kepun kehdossa ihmisiä nyt jututtaneena voin sanoa, että JHa:n kannatus on paljon suurempaa mitä kukaan osaa kuvitella. Puhun esimerkiksi henkilöistä, jotka ovat Kepun hardcore-äänestäjiä sukupolvien takaa, jotka ymmärtävät tasan tarkkaan missä nyt mennään. Vanhasen kihlaus-pelleily ja tämä nettirasismin ilmiantonappi oli liikaa.

Seuraavaksi käännytän Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaan.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

reino

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että osoittaisi pelisilmän puutetta pyrkiä henkilökohtaisen pienen edun (jollaiseksi katson julkisuuden saannin mutta läpipääsemättömyyden näissä vaaleissa) tavoitteluun lyhyellä tähtäimellä ennemin kuin itse homman edun (pääsemisen päättämään asioista jonkin puolueen sisältä eduskunnassa) ajamiseen pitkällä tähtäimellä.

Mitä henkilökohtaista etua Jussille olisi eurovaalijulkisuudesta läpipääsemättömyyden tapauksessa?

Toisaalta mitä merkittävää hyötyä maahanmuuttokritiikille olisi siitä, että me saisimme (vain yhden) Jussin Persujen riveihin päättämään asioista eduskunnassa? Ei yksi jussi kesää tee.

Maahanmuuttokritiikin kannalta Jussin euroehdokkuudesta olisi se etu, että maahanmuutosta tulisi väkisin osa poliittista keskustelua jo eurovaaleissa. Big time.

Lisäksi minusta tuntuu, että kaikkialla Suomessa on juuri nyt valtava määrä ihmisiä, joilla on valtava tarve masinoitua. Näin ei välttämättä kahden vuoden päästä ole (turtuminen, talouskriisi, omat ongelmat).

Quote from: Manneri on 29.03.2009, 19:14:23
Se, että en pidä homman kaikista tavoitteista ja pyrkimyksissä, joita on siis muitakin, kun maahanmuuttokriittisyys.

Mitäs ne homman muut tavoitteet sitten ovat? Kerro ihmeessä minullekin. ;D

siipisupi

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 29.03.2009, 19:24:05
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 19:16:43

Mielipiteitä on varmaan alunperinkin ollut monenlaisia. Alkuvuosi on kuitenkin näyttänyt, että juuri tällä hetkellä eletään tämän maan kohtalon hetkiä. Aika on juuri nyt todella otollinen, koska Homma on ollut kovassa nosteessa ja aktivoinut todella paljon väkeä toimimaan ihan konkreettisestikin tämän asian puolesta. Jos nyt vain jäädään odottelemaan niitä kahden vuoden päästä pidettäviä eduskuntavaaleja, ei ole ollenkaan varmaa, että samanlaista intoa nähdään enää toistamiseen, saati että sillä olisi enää mitään merkitystä.
Minä puolestani uskon, että "into" kasvaa vain lisää koko ajan. Ei se muuallakaan Euroopassa ole lientynyt maahanmuuton lisääntymisen myötä. Toisekseen, en vain vieläkään pysty ymmärtämään miten näissä vaaleissa pystytään stoppaamaan Suomen vääränlainen maahanmuuttopolitiikka. Uskooko joku ihan aikuisten oikeasti, että jos Halla-aho saa vaikka 50000 ääntä niin se muuttaisi valtapuolueiden veneen suunnan? Minusta tuo on vain toiveajattelua, joka on syntynyt tällä palstalla kun liikaa samanmielisiä ihmisiä on psyykanneet toisensa uskomaan tuohon. Kyllähän sillä varmasti jonkinlainen merkitys olisi varsinkin poliitikkojen retoriikan kannalta, mutta tapahtuisiko OIKEASTI niitä tarvittavia muutoksia. Itse olen edelleen taipuvainen uskomaan, että muutos vaatisi myös asiaan perehtyneitä henkilöitä päättäviin asemiin. Mutta minä en ole mitenkään erehtymätön ihminen, joten toivon totisesti että olen väärässä jos maahanmuuttokriittiset henkilöt päättävät irtautua persuista.

siipisupi

Quote from: Octavius on 29.03.2009, 19:28:55Tälle foorumille on taitanut ilmestyä henkilöitä, jotka haluavat hajottaa ja haastaa riitaa.
Jos tällä nyt viitataan minuun, niin aika ikävää. Minun toiveenani kun nimenomaan oli pitää homma yhtenäisenä ilman hajaannusta ja uusia puoluuieta yms. Mutta jos enemmistön mielipiteestä poikkeaminen koetaan täällä riidan haastamiseksi, niin tein varmaan silloin alussa ihan oikea päätöksen kun katsoin ettei tämä ehkä ole sellainen keskustelupalsta, jossa tunnen oloni viihtyisäksi,

Quote from: Octavius on 29.03.2009, 19:28:55Siipisupi: 'Meidän netti-ihmisten on varmastikin vaikea arvioida kannatusta oikeassa maailmassa, ja etenkin Helsingin ulkopuolella.'

No eipä.

Syvällä maaseudulla, Kepun kehdossa ihmisiä nyt jututtaneena voin sanoa, että JHa:n kannatus on paljon suurempaa mitä kukaan osaa kuvitella. Puhun esimerkiksi henkilöistä, jotka ovat Kepun hardcore-äänestäjiä sukupolvien takaa, jotka ymmärtävät tasan tarkkaan missä nyt mennään. Vanhasen kihlaus-pelleily ja tämä nettirasismin ilmiantonappi oli liikaa.

Seuraavaksi käännytän Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaan.

Niin kyllä minäkin olen täältä pohjoisesta kotoisin, ja tiedän ihmisiä jotka Halla-ahoa kannattavat. En silti uskalla mennä tekemään kannatuksesta pitkälle meneviä johtopäätöksiä näiden yksittäistapausten perusteella. Mutta se on hyvä, että joku muu on pystynyt jo Halla-ahon valtavan kannatuksen varmuudella todentamaan. Siinä tapauksessahan asia on vallan hienosti, ja minä olen siitä vain ja ainoastaan iloinen.

Octavius

Quote from: reino on 29.03.2009, 19:38:40

Lisäksi minusta tuntuu, että kaikkialla Suomessa on juuri nyt valtava määrä ihmisiä, joilla on valtava tarve masinoitua.

Jep - muistelkaapa tilannetta vuosi sitten. Maahanmuuttopolitiikan aiheuttamista ongelmista ei puhuttu mitään. Ei yhtään mitään. Nyt asia on Pravdan etusivulla, Komsomolskajassa on asiaan rekrytoitu oma toimittaja, Ylen pääuutislähetys ottaa asiaan kantaa, jne.

Suomalaiset ovat sellaista porukkaa, joka kääntyy hitaasti, mutta sitten tapahtuukin.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Octavius

Siipisupi: en viitannut millään tavalla Sinuun. Se, että esitetään erilaisia mielipiteitä on hienoa ja ainoa tapa saada keskustelua eteenpäin.  8).

Viittaukseni koski sitä, että esim. Pravdan toimittajat väijyvät täällä näköjään ns. muna pystyssä 24/7/365. Heidän intressinsä taas tiedetään, eli Suomi pitää muuttaa Afrikaksi hinnalla millä hyvällä.

Jesse Ikälumi

Hommafoorumissa pitäisi käydä keskustelua maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta. Parin päivän aikana on lähetetty vain vihaviestejä persuja vastaan ja sama tuntuu jatkuvan vielä pitkään. Hommasta on tullut Perussuomalaisten vastainen liike, joka on jättänyt vanhan teemansa sivummalle. Toivon, että pystytte kokoamaan itsenne ja keskittymään oikeasti tärkeisiin asioihin. Homman perusta järkkyy tällä hetkellä pahasti, jos ei kohta tule muutosta, niin tälle ei voi ennustaa kuin...no...tiedätte millaista loppua.
I will never be a memory.

Turkulaine

Quote from: Jesse Ikälumi on 29.03.2009, 19:58:28
Hommafoorumissa pitäisi käydä keskustelua maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta. Parin päivän aikana on lähetetty vain vihaviestejä persuja vastaan ja sama tuntuu jatkuvan vielä pitkään. Hommasta on tullut Perussuomalaisten vastainen liike, joka on jättänyt vanhan teemansa sivummalle. Toivon, että pystytte kokoamaan itsenne ja keskittymään oikeasti tärkeisiin asioihin. Homman perusta järkkyy tällä hetkellä pahasti, jos ei kohta tule muutosta, niin tälle ei voi ennustaa kuin...no...tiedätte millaista loppua.

Ja vaihdettavat vaihtaen samaa voinee sanoa Perussuomalaisten touhusta heitä markkinoinutta huolestuneiden ihmisten kansanliikettä kohtaan.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

reino

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 19:45:04
Jos tällä nyt viitataan minuun, niin aika ikävää. Minun toiveenani kun nimenomaan oli pitää homma yhtenäisenä ilman hajaannusta ja uusia puoluuieta yms.

Tässä vaiheessa on syytä korostaa, että Hommaforumin ja Homman periaate on alusta asti ollut se, että Homma ei ole sidoksissa mihinkään puolueeseen, vaan sitä voidaan kannattaa hyvin monenlaisista poliittisista ja aatteellisista lähtökohdista käsin. Ja niinhän sen pitääkin olla: jos muutosta halutaan, sitä on saatava aikaan kaikissa puolueissa.

Siinä mielessä mahdollisten uusien puolueiden perustaminen tms. on Homman kannalta täysin neutraali juttu.

Sosiaalinen konstruktio

Quote from: Jesse Ikälumi on 29.03.2009, 19:58:28

Foorumihan oli totaalisen jumissa eiliseen iltaan asti, joten monet pääsivät purkamaan tuntojaan vasta tänään. Kyllä täällä taas tilanne rauhoittuu kunhan ihmiset ovat päästelleet enimmät höyrynsä ulos. Eiköhän tilanne normalisoidu siltä osin muutamassa päivässä.

siipisupi

Quote from: reino on 29.03.2009, 19:38:40

Mitä henkilökohtaista etua Jussille olisi eurovaalijulkisuudesta läpipääsemättömyyden tapauksessa?
Tuo julkisuuden saanti, kuten viestissäni mainitsin. Jos maahanmuuttoon halutaan saada jotakin muutoksia, niin silloin tarvittaisiin myös julkisuuden lisäksi päätösvaltaa.

Quote from: reino on 29.03.2009, 19:38:40Toisaalta mitä merkittävää hyötyä maahanmuuttokritiikille olisi siitä, että me saisimme (vain yhden) Jussin Persujen riveihin päättämään asioista eduskunnassa? Ei yksi jussi kesää tee.
No onhan se nyt parempi kuin ei yhtään. Jostakin on pakko lähteä liikkeelle. Jussilla olisi mahdollisuus saada myös asiaa levitettyä muiden puolueiden edustajien tietoisuuteen. Lisäksi tulevaisuudessa persut saattaisivat hyvällä mäihällä olla jopa hallituspuolue, jolloin sellaisen edustajana vaikutusmahdollisuudet nousisivat potenssiin kymmenen. Tässäkin voi huomata eron Tanskan politiikassa verrattuna monen muun maan politiikkaan, joissa maahanmuuttokriittinen puolue ei ole päässyt hallitusvastuuseen.

Quote from: reino on 29.03.2009, 19:38:40Maahanmuuttokritiikin kannalta Jussin euroehdokkuudesta olisi se etu, että maahanmuutosta tulisi väkisin osa poliittista keskustelua jo eurovaaleissa. Big time.
En oikein usko, että Jussia otetaan mukaan television vaalikeskusteluihin yms. muiden puolueiden edustajien sekaan. Eli tuohon "big time" en oikein jaksa uskoa. Ja kyllä siellä keskusteluissa kuitenkin on edelleen isompia asioita, kuten talous, maatalous, laajeneminen yms. Vaikka sitä ei aina netissä uskoisi, niin nuo asiat vielä kiinnostavat EU:n kohdalla ihmisiä enemmän kuin maahanmuutto. Minut nyt varmaan teilataan väärämielisenä kun en usko näistä EU-vaaleista olevan mahdollista saavuttaa mitään sellaista, joka olisi niin arvokasta, että sen takia kannattaa polttaa siltoja takanaan. Mutta uskon asiahan tämä onkin, joten toivotaan että minä olen se joka uskoo väärin.

Quote from: reino on 29.03.2009, 19:38:40Lisäksi minusta tuntuu, että kaikkialla Suomessa on juuri nyt valtava määrä ihmisiä, joilla on valtava tarve masinoitua. Näin ei välttämättä kahden vuoden päästä ole (turtuminen, talouskriisi, omat ongelmat).
Minä puolestani uskon, että kahden vuoden päästä halu on vain kasvanut. Talouskriisikin vain edesauttaa sitä.

Roope

Quote from: Manneri on 29.03.2009, 15:38:07
Kyllähän sokeakin huomaa millä mielellä, jotkut täällä ovat olleet. Puolueen valtaamisestakin täällä on ihan avoimesti keskusteltu ja Soinin syrjäyttämisestä. Samat ja eri heebot kyhyilevät uusia puolueita jne.

Tämä on keskustelufoorumi. Täällä keskustellaan kaikenlaisesta ihan avoimesti. Mitä tahansa hienoa tai hölmöä voi heittää ilmaan ja siitä sitten käydään keskustelua. Miten ihmeessä tämän voi tulkita jotenkin negatiiviseksi asiaksi?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lemmy

Quote from: Jesse IkälumiHommasta on tullut Perussuomalaisten vastainen liike, joka on jättänyt vanhan teemansa sivummalle.

Ole nyt pyllyhiiri hiljaa, Vihreät, Vasemmistoliitto, Keskusta, Kokoomus, SDP ja RKP on saaneet kukin kohdallaan, aina ajankohtaisesta aiheesta kommenttia. Nyt on PerSujen vuoro. Homma on tasapuolisesti vittumainen ja epäkorrekti.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

siipisupi

Quote from: reino on 29.03.2009, 20:01:27
Jos tällä nyt viitataan minuun, niin aika ikävää. Minun toiveenani kun nimenomaan oli pitää homma yhtenäisenä ilman hajaannusta ja uusia puoluuieta yms.

Tässä vaiheessa on syytä korostaa, että Hommaforumin ja Homman periaate on alusta asti ollut se, että Homma ei ole sidoksissa mihinkään puolueeseen, vaan sitä voidaan kannattaa hyvin monenlaisista poliittisista ja aatteellisista lähtökohdista käsin. Ja niinhän sen pitääkin olla: jos muutosta halutaan, sitä on saatava aikaan kaikissa puolueissa.

Siinä mielessä mahdollisten uusien puolueiden perustaminen tms. on Homman kannalta täysin neutraali juttu.
Ymmärrän toki tämän, ja se onkin vain "rikkaus"  ;D Mutta tässä tilanteessahan maahanmuuttokriittiset ovat kuitenkin pystyneet pitämän yhtä yli puoluerajojen. Näen nyt vaarana, että siltoja ollaan polttamassa ja jakautumassa toisilleen vihamielisiin leireihin. Ainakin sellaisen vihamielisen kuvan olen saanut monen suhtautumisesta persuihin, vaikka persut edelleen vaikuttaisi olevan se mokukriittisin puolue tällä hetkellä Suomessa.

ämpee

Nimimerkki Jesse pääsi läväyttämään niin pahasti, että vieläkin kirvelee, kyllä nyt hävettää olla Homma^^^lainen. ;D

Kokonaiset kaksi(2) päivää täällä nyt on päivitelty persujen huonoa vaalitaktista pelisilmää, ja selkärangatonta suhtautumista maahanmuuttokritiikkiin, jolle aihetta tulee joka päivä lisää, ja joka väistämättä tulee olemaan kansalaisten keskuudessa Iso Asia.

Tuo kaikki on jäsen Jessen mukaan pois maahanmuutto-, ja monikulttuurisuuskeskustelusta.
Silmiä päästä hävettävä tilanne, mitä voisimmekaan tehdä asian suhteen ?

Ehdotan, että kokoamme itsemme, ja alamme keskittyä johonkin Oikeasti Tärkeisiin Asioihin, kuten vaikka...öh...no, vaikka Hommaan^^^ !!1! ;D
Näin menetellen Homman^^^ perustat eivät pääse järkkymään, ja jäsen Jessekin voi nukkua yönsä rauhassa.

Noin muuten, olen sitä mieltä, että jos mikään puolue ei ala ottaa järjettömään sosiaalimaahanmuuttoon kireämpää kantaa, niin meidän on vaihdettava ne puolueet.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

reino

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:07:08
En oikein usko, että Jussia otetaan mukaan television vaalikeskusteluihin yms. muiden puolueiden edustajien sekaan.

Et usko, että Suomen mediaseksikkäin poliitikko otettaisiin mukaan television vaalikeskusteluihin?  ;D Oookkei.

Tässä on nyt kolme vaihtoehtoista skenaariota:

a) Jäämme odottamaan, että seuraavissa eduskuntavaaleissa saadaan persujen armosta läpi yksi nuiva kansanedustaja, jolla ei ole käytännössä paskankaan vertaa päätäntävaltaa -> Suomi muuttuu Afrikaksi.
b) Jussin eurovaalikampanja (lopputuloksestaan huolimatta) antaa ihmisille kaikkialla Suomessa mahtavan vallantunteen. Tunteen, että he todellakin voivat vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin ja että heidän mielipiteellään on merkitystä. Tekemisen innon, joka kestää eduskuntavaaleihin asti ja masinoituu ainakin tuhanneksi nuivaksi kansanedustajaksi eri puolueissa.
c) Ciiceli.

siipisupi

Quote from: reino on 29.03.2009, 20:19:42
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:07:08
En oikein usko, että Jussia otetaan mukaan television vaalikeskusteluihin yms. muiden puolueiden edustajien sekaan.

Et usko, että Suomen mediaseksikkäin poliitikko otettaisiin mukaan television vaalikeskusteluihin?  ;D Oookkei.
No en todellakaan usko. Jos joku kuvittelee, että vaalitentteihin otetaan yksi tuoli lisää ja tuodaan Jussi keskustelemaan yhdessä puoluejohtajien kanssa tentteihin, niin on kyllä täysin vieraantunut todellisuudesta.

Quote from: reino on 29.03.2009, 20:19:42Tässä on nyt kolme vaihtoehtoista skenaariota:

a) Jäämme odottamaan, että seuraavissa eduskuntavaaleissa saadaan persujen armosta läpi yksi nuiva kansanedustaja, jolla ei ole käytännössä paskankaan vertaa päätäntävaltaa -> Suomi muuttuu Afrikaksi.
b) Jussin eurovaalikampanja (lopputuloksestaan huolimatta) antaa ihmisille kaikkialla Suomessa mahtavan vallantunteen. Tunteen, että he todellakin voivat vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin ja että heidän mielipiteellään on merkitystä. Tekemisen innon, joka kestää eduskuntavaaleihin asti ja masinoituu ainakin tuhanneksi nuivaksi kansanedustajaksi eri puolueissa.
c) Ciiceli.
Ihanko tosissaan sinusta ehdolla olo ja keskustelun herättely eurovaaleissa (jotka eivät edes isoa osaa suomalaisia kiinnosta) olisi suurempi asia kuin ehdolla olo ja keskustelun herättely eduskuntavaaleissa + pääsy päättävään asemaan? Minä en vain tässä logiikassa pysy perässä. Ja entäpä jos Jussi ei saakaan toivottua kannatusta eurovaaleissa, ja ihmisille jää tunne ettei heidän mielipiteillään olekaan merkitystä? Vai onko tämä täysin poissuljettu skenaario? Mutta jos ihan tosissaan uskot tuohon mitä kirjoitit, niin ymmärrän sitten pointtisi. Tuohon ei vain ehkä tämän foorumin ulkopuolella ole yhtä helppo uskoa.

ämpee

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:12:50
Quote from: reino on 29.03.2009, 20:01:27

Ymmärrän toki tämän, ja se onkin vain "rikkaus"  ;D Mutta tässä tilanteessahan maahanmuuttokriittiset ovat kuitenkin pystyneet pitämän yhtä yli puoluerajojen. Näen nyt vaarana, että siltoja ollaan polttamassa ja jakautumassa toisilleen vihamielisiin leireihin. Ainakin sellaisen vihamielisen kuvan olen saanut monen suhtautumisesta persuihin, vaikka persut edelleen vaikuttaisi olevan se mokukriittisin puolue tällä hetkellä Suomessa.

Tuossa edellisessä vain hieman raapaistiin pintaa, asiaan on keskityttävä syvällisemmin, siis mitä Homma^^^ oikeastaan on, ja miten se ilmenee.

Kaikille on selvää, että Homma^^^ on maahanmuuttokriittisille avoin foorumi, mutta yllättävän moni ei ole ymmärtänyt, että Homma^^^ on itseasiassa suvaitsevaisinta mitä Suomesta tänä päivänä voi löytää.

Hommaan^^^ kelpaavat kaikki poliittiset näkemykset, tänne on voitu kirjautua jopa nimimerkillä Vihervasemmisto, vaikka sen nimistä puoluetta ei edes ole olemassakaan.

Hommassa^^^ hyväksytään kaikki kielet, ketjuja voi perustaa jopa ruotsiksi, ja jäsen Mikko Ellilä on lupautunut hoitamaan suomi-ummikoille käännökset.
Kirkko-slaavi on Homma^^^laisille erityisen rakasta.

Uskonnollisiin kantoihin Homma^^^ ei ota kantaa, kunhan niitä ei ääneen sanota, ja Hommassa^^^ kun mielipiteet tuodaan aina(ven. sigda) esille kirjoittamalla, niin tuotakaan vaaraa ei edes ole.

Homma^^^ on siis puhtaasti arvoneutraali maahanmuuttokriittinen keskustelupalsta, jonne on tervetullut kuka tahansa.

Vastaavaa suvaitsevaisuutta saa hakea, eikä sitä ainakaan löydä nykyään julkisuudessa itsensä suvaitsevaisiksi kuvittelevien luota, sopii kokeilla, jos muuta luulee.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:29:04
Ihanko tosissaan sinusta ehdolla olo ja keskustelun herättely eurovaaleissa (jotka eivät edes isoa osaa suomalaisia kiinnosta) olisi suurempi asia kuin ehdolla olo ja keskustelun herättely eduskuntavaaleissa + pääsy päättävään asemaan?

Aikanaan vieraskirjassa oli kommentoinnissa sellainen osio, jossa oli vaihtoehtoja kommentin otsikkoon siten, että ensin oli "mitä teen:", ja sitten valikoima valmiita vaihtoehtoja.
Täällä Hommassa^^^ sama voidaan tehdä "manuaalisesti", eli kirjoittaa koko hoito ihan itse, jolloin ei edes tarvitse tyytyä valmiisiin, ja ainoihin, vaihtoehtoihin.

Mitä teen: Koitan opettaa logiikkaa...

Kun ajallisesti eurovaalit ovat vuonna 2009, ja eduskuntavaalit 2011, niin vaikka keskustelun herättely olisikin tehokkaampaa eduskuntavaalien alla vuonna 2011, niin eurovaalien alla vuonna 2009 käyttämättä jätetty keskustelutilaisuus ei ainakaan paranna mahdollisuuksia vuonna 2011.

Tuo saattoi olla aika vaikeata, olihan siinä hemmetin pitkä lause, mutta oikeastaan minähän en ole opettaja, vaikka olenkin aika monia opettanut.

Siis, jos mennään vaikka hieman lähi-historiaan.
Vuoden 2008 alussa, tai keskelläkään, ei maahanmuutosta, eikä varsinkaan sen ongelmista käyty julkisuudessa minkäänlaista keskustelua.
Nykyäänkään ei käydä asiallista keskustelua sen ongelmista, mutta siitä lisää myöhemmin.

Vasta vuonna 2008 lopussa Mestarin mestarillinen vaalivoitto Helsingissä pakotti valtamedian alkamaan keskustelun mainituista asioista, samaisista asioista oli jo pitkään keskusteltu valtamedian ulkopuolella, ja se laadullinen keskustelu on yhä pelkästään siellä.

Tilanne siis oli se, että keskustelu aiheesta oli täysin nollissa ihan viime vuoden loppumetreille.

Nyt sitten ollaankin jo siinä seuraavassa, eli kuluvassa vuodessa, ja sitä asiallista keskustelua valtamediassa odotetaan edelleen.
Pitäisikö tämän asiallisen keskustelun aloittaminen lykätä eduskuntavaaleihin vuonna 2011, pelkästään vain sen takia, että keskustelu vuonna 2011 on tehokkaampaa, vaikka jo vuonna 2009 jotain voitaisiin vaikuttaa ?

Mielestäni ei pitäisi, sillä sosiaalinen maahanmuutto on nykyään jokapäiväinen ilmiö, ja se kasvaessaan ei tule helpommaksi.

siipisupi

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 20:54:44
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:29:04
Ihanko tosissaan sinusta ehdolla olo ja keskustelun herättely eurovaaleissa (jotka eivät edes isoa osaa suomalaisia kiinnosta) olisi suurempi asia kuin ehdolla olo ja keskustelun herättely eduskuntavaaleissa + pääsy päättävään asemaan?
Mitä teen: Koitan opettaa logiikkaa...

Kun ajallisesti eurovaalit ovat vuonna 2009, ja eduskuntavaalit 2011, niin vaikka keskustelun herättely olisikin tehokkaampaa eduskuntavaalien alla vuonna 2011, niin eurovaalien alla vuonna 2009 käyttämättä jätetty keskustelutilaisuus ei ainakaan paranna mahdollisuuksia vuonna 2011.

Tuo saattoi olla aika vaikeata, olihan siinä hemmetin pitkä lause, mutta oikeastaan minähän en ole opettaja, vaikka olenkin aika monia opettanut.
Eli tässä vaiheessa siis alkaa eriävän mielipiteen omaavan henkilön älykkyyden mollaaminen. Kiitos sen asian opettamisesta. Toivottavasti helpotti pahaa oloasi.

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 20:54:44Siis, jos mennään vaikka hieman lähi-historiaan.
Vuoden 2008 alussa, tai keskelläkään, ei maahanmuutosta, eikä varsinkaan sen ongelmista käyty julkisuudessa minkäänlaista keskustelua.
Nykyäänkään ei käydä asiallista keskustelua sen ongelmista, mutta siitä lisää myöhemmin.

Vasta vuonna 2008 lopussa Mestarin mestarillinen vaalivoitto Helsingissä pakotti valtamedian alkamaan keskustelun mainituista asioista, samaisista asioista oli jo pitkään keskusteltu valtamedian ulkopuolella, ja se laadullinen keskustelu on yhä pelkästään siellä.

Tilanne siis oli se, että keskustelu aiheesta oli täysin nollissa ihan viime vuoden loppumetreille.

Nyt sitten ollaankin jo siinä seuraavassa, eli kuluvassa vuodessa, ja sitä asiallista keskustelua valtamediassa odotetaan edelleen.
Pitäisikö tämän asiallisen keskustelun aloittaminen lykätä eduskuntavaaleihin vuonna 2011, pelkästään vain sen takia, että keskustelu vuonna 2011 on tehokkaampaa, vaikka jo vuonna 2009 jotain voitaisiin vaikuttaa ?

Mielestäni ei pitäisi, sillä sosiaalinen maahanmuutto on nykyään jokapäiväinen ilmiö, ja se kasvaessaa ei tule helpommaksi.
Niin nämä 3 kuukautahan ovat niin kriittiset, että niiden aikaisen keskustelun takia kannattaa polttaa sillat siihen ainoaan puolueeseen, jonka listoilta voisi päästä myös vaikuttamaan asioihin. Jos nyt ei lähde mukaan, niin sehän tarkoittaa, että sitten pitää olla suu kiinni lukittuna kellariin seuraavat kaksi vuotta.  ::)

IDA

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 20:54:44

Kannattaa myös huomata, että Perussuomalaisten johto aikoo mitä ilmeisimmin heivata maahanmuuttokriittisyyden pois vuoden 2011 vaaleista. Se ei, omien poliittisten asemiensa turvaamiseksi, uskalla lähteä tekemään politiikka, jota valtapuolueet vastustaisivat.

ämpee

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 21:02:22
Eli tässä vaiheessa siis alkaa eriävän mielipiteen omaavan henkilön älykkyyden mollaaminen. Kiitos sen asian opettamisesta. Toivottavasti helpotti pahaa oloasi.

Täh, huumorintaju kokonaan kateissa ??
Homma^^^ voi olla vaativa paikka tosikoille, ja herkkänahkaisille, mutta yrittäminen palkitsee itse itsensä.

QuoteNiin nämä 3 kuukautahan ovat niin kriittiset, että niiden aikaisen keskustelun takia kannattaa polttaa sillat siihen ainoaan puolueeseen, jonka listoilta voisi päästä myös vaikuttamaan asioihin. Jos nyt ei lähde mukaan, niin sehän tarkoittaa, että sitten pitää olla suu kiinni lukittuna kellariin seuraavat kaksi vuotta.  ::)

Tuota, vuosien 2009, ja 2011 väliin mahtuu varsin monta 3:a kuukautta.
Kun tämä maahanmuuttokriittinen, nykyään maahanmuuttotietoinen, keskustelu avattiin valtamediassa vasta alle 2kpl kolmea kuukautta sitten, eikä vieläkään olla saatu julkisuudessa mitään asiallista läpi, koska tuuletin on kaiken aikaa erittäin törkyisenä, niin odottelu ei ole se oikea strategia, ja vaikka muutama silta siinä palaisikin, niitä ehtii sitten rakentaa lisää, varsinkin kun sitä aikaa näyttää olevan.

Sellainen yksinkertainen kysymys kuin, "kuinka monta sosiaalista maahanmuuttajaa aiomme maahamme ottaa", on edelleenkin julkisuudessa esittämättä, ja pidän tuota kysymystä varsin tärkeänä, koska niitä tulijoita on kannaltamme loputtomasti.
Jatkokysymys on varsin kiusallinen, "mitä tulemme sanomaan niille jotka jäävät tavoitteemme, ja maamme ulkopuolelle".

Hyvin yksinkertaisia kysymyksiä, joita ei haluta ottaa julkisuudessa esille, joten tuulettimet ovat tosi pahasti "jätöksissä".

Kyse on haluamisesta, haluammeko keskustella aiheesta joka ei todellakaan ole mikään väistämätön luonnonvoima, vaan poliittisesti päätettävissä oleva asia.
Ei tämä tuon vaikeampaa ole.

ämpee

Quote from: IDA on 29.03.2009, 21:06:42

Kannattaa myös huomata, että Perussuomalaisten johto aikoo mitä ilmeisimmin heivata maahanmuuttokriittisyyden pois vuoden 2011 vaaleista. Se ei, omien poliittisten asemiensa turvaamiseksi, uskalla lähteä tekemään politiikka, jota valtapuolueet vastustaisivat.

Tulee olemaan mielenkiintoista seurata PS:n vaipumista takaisin prosenttipuolueeksi, vähintään yhtä mielenkiintoista kuin seurata jäätilannetta netin yli napa-alueilla, tai Mauna Loan hiilidioksidin kasvua.

Ilmiselvää on, että maahamme tarvitaa poliittiseksi varoventtiiliksi jotain kokonaan uutta, nykyisistä vaihtoehdoista radikaaleimmatkin ovat kuin laimennettua limsaa, ja perinteellisimmät ovat konttorien monistuskoneita.

Maassamme tapahtuu merkittäviä muutoksia kaiken aikaa, mutta poliittinen kenttä ei halua muuttua, kansalaisten on ryhdyttävä kenttätöihin, mikään muu ei enää auta.

siipisupi

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 21:16:00
Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 21:02:22

Täh, huumorintaju kokonaan kateissa ??
Homma^^^ voi olla vaativa paikka tosikoille, ja herkkänahkaisille, mutta yrittäminen palkitsee itse itsensä.
Oot tyhmä kun et tajuu mun älykästä huumorii.

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 21:16:00
QuoteNiin nämä 3 kuukautahan ovat niin kriittiset, että niiden aikaisen keskustelun takia kannattaa polttaa sillat siihen ainoaan puolueeseen, jonka listoilta voisi päästä myös vaikuttamaan asioihin. Jos nyt ei lähde mukaan, niin sehän tarkoittaa, että sitten pitää olla suu kiinni lukittuna kellariin seuraavat kaksi vuotta.  ::)

Tuota, vuosien 2009, ja 2011 väliin mahtuu varsin monta 3:a kuukautta.
Kun tämä maahanmuuttokriittinen, nykyään maahanmuuttotietoinen, keskustelu avattiin valtamediassa vasta alle 2kpl kolmea kuukautta sitten, eikä vieläkään olla saatu julkisuudessa mitään asiallista läpi, koska tuuletin on kaiken aikaa erittäin törkyisenä, niin odottelu ei ole se oikea strategia, ja vaikka muutama silta siinä palaisikin, niitä ehtii sitten rakentaa lisää, varsinkin kun sitä aikaa näyttää olevan.

Sellainen yksinkertainen kysymys kuin, "kuinka monta sosiaalista maahanmuuttajaa aiomme maahamme ottaa", on edelleenkin julkisuudessa esittämättä, ja pidän tuota kysymystä varsin tärkeänä, koska niitä tulijoita on kannaltamme loputtomasti.
Jatkokysymys on varsin kiusallinen, "mitä tulemme sanomaan niille jotka jäävät tavoitteemme, ja maamme ulkopuolelle".

Hyvin yksinkertaisia kysymyksiä, joita ei haluta ottaa julkisuudessa esille, joten tuulettimet ovat tosi pahasti "jätöksissä".

Kyse on haluamisesta, haluammeko keskustella aiheesta joka ei todellakaan ole mikään väistämätön luonnonvoima, vaan poliittisesti päätettävissä oleva asia.
Ei tämä tuon vaikeampaa ole.
Niin, se että tuohon väliin mahtuu monta kolmea kuukautta oli juuri se pointti. Keskustelua kun voi käydä myös ilman vaaleja. Vaalit eivät ole myöskään mikään oikotie asialliseen keskusteluun. Sitä käydään jos halutaa, oli sitten vaalit tai ei. Tässä nyt jotkut yrittävät käyttää näitä eurovaaleja keppihevosena keskustelulle, vaikka nämä kaksi asiaa eivät ole toisistaan riippuvaisia.

Toisekseen noihin esittämiisi kysymyksiin vastataan muissa keskusteluissa kuin Eu-debateissa.

Octavius

Ämpee: 'Sellainen yksinkertainen kysymys kuin, "kuinka monta sosiaalista maahanmuuttajaa aiomme maahamme ottaa", on edelleenkin julkisuudessa esittämättä, ja pidän tuota kysymystä varsin tärkeänä, koska niitä tulijoita on kannaltamme loputtomasti.'

Jonossa on noin neljä miljardia ihmistä. Kun oletetaan, etteivät he kaikki pysty maksamaan ihmiskauppiaille tarpeeksi rahaa, luku on ehkä miljardi ihmistä.

Minulla on jokin hämärä muistijälki, että joku supermokuttaja perusteli sosiaalista tsunamia argumentilla, että he kaikki mahtuisivat Inarijärven jäälle. Olisko ollut Vihreiden puoluetoimistosta?

Eiköhän se kysymys ole loppujen lopuksi, että kuka ne tulossa olevat elättää ja missä menee raja. Vai onko mitään rajaa? Annetaanko koko huolella rakennetun yhteiskunnan luhistua?

Jopa minäkin ymmärrän, ettei minulla ole varaa elättää miljardia ihmistä. Mutta mikä on se määrä, jonka eliitti Suomeen haluaa? Kataisen 2 miljoonaa? Vanhasen määritelmä tahtotilasta on kaikki miljardi ihmistä.

Missä menee raja?

No joo - retorinen kysymyshän tämä on, koska vastausta ei ikinä tule. Kysymykset ovat kiusallisia, koska ne paljastavat valheet.

jaakkeli

Quote from: siipisupi on 29.03.2009, 20:29:04Ihanko tosissaan sinusta ehdolla olo ja keskustelun herättely eurovaaleissa (jotka eivät edes isoa osaa suomalaisia kiinnosta) olisi suurempi asia kuin ehdolla olo ja keskustelun herättely eduskuntavaaleissa + pääsy päättävään asemaan?

Huomatkaa nyt, että pääsy eduskuntaan on jo varma. Halla-aho on persujen ykkösnimi Helsingin vaalipiirissä ja tämä maahanmuuttokeskustelu on niin tiukasti keskittynyt häneen että jos Halla-aho lähtee omilleen, persut ottavat Helsingissä takkiin. Vihjailut siitä, että hänen ehdokkuutensa ensi eduskuntavaaleissa olisi mahdoton, ovat puhdasta bluffia. Persujen asema Helsingissä Halla-ahoa vastaan on heikko, koska täällä monikulttuuri on se tärkein persuja äänestämään ajava asia, ja eurovaaliehdokkaan julkisuus voisi vain vahvistaa Halla-ahon asemia.

Halla-aho ei tarvitse persuja eduskuntaan päästäkseen. Persut tarvitsevat häntä. Persuilla ei ole mitään jolla kiristää Halla-ahoa ja he ovat vielä niin pieni puolue että Helsingin paikkoja ei voi heittää menemään. Yksi nuiva saadaan siis eduskuntavaaleissa sisään joka tapauksessa, persujen riveissä tai ei, joten kysymys on, onko persujen hallituksen nöyristelystä nyt hyötyä?

Esimerkiksi ulkomaalaislaki ei kiinnostanut eduskunnan persuja ennen kuin hommalaiset siihen nostivat huomion, jolloin persujen oli pakko äänestää sitä vastaan imagon vuoksi. Tämä keino on olemassa myös, jos meillä on yksi nuiva persujen ulkopuolelta: mitä persut muka tekisivät, äänestäisivät mokuttajien mukana ihan vain Halla-aholle kettuillakseen ja menettäisivät uskottavuuttaan? Poliitikot kyllä vaihtavat puolueita menettämättä puhevälejä koko entisen puolueen kanssa ja selkeä ero tulisi myös tavallaan parantamaan Halla-ahon ja ensi eduskunnassa vaikuttavien persujen välejä. Vain ystävä voi puukottaa selkään ja vain ystävää joutuu kyräilemään.

Pitää muistaa, että moni persuista ottaa mokuttajien puolen ja suurin osa on Rajamäen kaltaisia periaatteessa nuivia mutta nuivuutta lehmänkauppatavarana pitäviä poliitikkoja. Siitä lähtien kun homma lähti persuihin on ollut tiedossa, että nousun mukana joko persuista tulee lähtemään moni mokuhenkinen tai homma torpataan persuista ulos. Persut ovat olleet tyytyväisiä voidessaan imuroida maahanmuuttokriittiset äänet joutumatta kuitenkaan sitoutumaan mihinkään liian selkeään, mutta nyt on tulossa vastaan se, että kantaa pitää ottaa selvemmin ja Soinilta on nyt saatu ihan selvä mielipide siitä, hyväksytäänkö homma tällä hetkellä persuihin vai ei.

Jos se mielipide muuttuu jossain vaiheessa, sitten voidaan puhua uudelleen, mutta siihen asti meidän pitää pitää päämme ja hoitaa hommaa itse. Perussuomalaisten mielipide ei muutu nöyristelemällä, vaan se muuttuu, jos saamme homman kokoon ihan itse tai jos persujen nykyinen puoluejohto sössii asemansa (en ymmärrä miksi Timo Soinia pidetään voittamattomana, tämäkin veto lähteä sittenkin EU:hun oli hyvin omituinen ja haisee siltä että persut eivät tiedä mitä tekevät). Nöyristelijää ei kunnioita kukaan yhtään enempää kuin loanheittäjää.

Vaikka nyt ketuttaa, niin tämäkin nostaa hommaa. Minusta ainakin olisi nyt aktiivikampanjoijaksi. Olen ollut hiukan unessa ja ajatellut, että persujen äänestäminen ja tutuille mainostaminen riittää, mutta kyllä tässä pitää nyt lähteä vakavammin mukaan.

QuoteJa entäpä jos Jussi ei saakaan toivottua kannatusta eurovaaleissa, ja ihmisille jää tunne ettei heidän mielipiteillään olekaan merkitystä? Vai onko tämä täysin poissuljettu skenaario?

Entä jos, entä jos. Jos riskiä ei koskaan oteta, voittojakaan ei koskaan nähdä, ja haitta tästä olisi pieni. Me olemme altavastaajia, joten meidän etumme on se, että voimme ottaa riskejä toisin kuin ihmiset joilla on jo jotain menetettävää.