News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi vs, Persut

Started by Eino P. Keravalta, 29.03.2009, 08:16:57

Previous topic - Next topic

Turkulaine

Quote from: -gentilhommehki- on 29.03.2009, 12:32:34
Onko joku samaa mieltä?

Kompataan nyt kun kysyin. Olen täysin samaa mieltä. Tähän mennessä ei demokraattisin keinoin ole vielä kertaakaan osoitettu mieltä. Kunnallisvaaleissa Persujen kannatus oli suurta mutta paikoin vaikea sanoa mikä oli mokukriittistä ääntä ja mikä ei.

Nyt ääni Halla-aholle on kiistaton osoitus siitä että mokutus ei käy ja vieläpä pois muiden pussista. Menetettävää ei kertakaikkiaan ole (kun vaihtoehdot on takinkääntäjä-Soini ja Essayah), voitettavaa paljon.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

Toistan nyt itseäni.

Lataan tähän mielestäni kiistattomat seikat:

a) Jussi pelattiin ulos siksi, että persuissa oli ristivetoa ja siksi, että painostus muualta oli kovaa.

b) Soini pystyi "puhdistamaan" itsensä ja kiillotti itsensä salonkikelpoiseksi ja pönkittää omaa valtaansa, kuten poliitikon kuuluu.

c) Halla-aho on liian kuuma peruna älynsä ja argumentointikykynsä vuoksi.

Tästä seuraa, että kuten jo aiemmin todettua, Halla-ahon kannatus on muissa leireissä laskettu isoksi. Olihan JHA eilen ykkösen pääuutislähetyksen yksi aiheista.

Tästä taas seuraa, että

a) Suuria puolueita ei kiinnosta tippaakaan hölynpöly-EU-parlamentti edelleenkään, koska Suomella ei ole jakoa ko. klubissa

b) MUTTA mikäli Jussin kannatus mittautetaan maanlaajuisesti, voi tulos olla epätoivottu. Tätä puolueet eivät halua ja se pitää estää hinnalla millä hyvänsä. Jussi ei tietenkään saa 100 000 ääntä, mutta entäs jos hän saa 50000? Se on jo täydellinen katastrofi isoille puolueille ja tämä äänisaalis aiheuttaa valtavan mokutuskriittisen keskustelun. Äänet ovat myös pois joltakulta, ne eivät mene hukkaan!

c) Tästä taas seuraa, että Jussin ehdokkuus sotkee poliittista pakkaa ennestään lisää. Harmia kepulle, vihreille ja rkp:lle siis.

Onko joku samaa mieltä?

Oletko nyt aivan varma?

miksi et usko, että Soini olisi toiminut vilpittömästi ja vain yrittää pelastaa puolueen hajoamiselta?

Soinin ehdokkuus ei olisi sulkenut pois Jussin ehdokkuutta. Päinvastoin, pieni kilpaileminen olisi tuottanut lisää ääniä puolueen laariin. En usko että kummatkaan, siis Jussi ja Timo ovat luonnehäiriöisiä, jotka eivät hyväksy sitä, että toinen menestyy paremmin, vaan tasa-painoisia ihmisiä, jotka pystyvät toimimaan tiimissä ja tekemään yhteistyötä.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 29.03.2009, 12:39:35
Onko joku samaa mieltä?

Kompataan nyt kun kysyin. Olen täysin samaa mieltä. Tähän mennessä ei demokraattisin keinoin ole vielä kertaakaan osoitettu mieltä. Kunnallisvaaleissa Persujen kannatus oli suurta mutta paikoin vaikea sanoa mikä oli mokukriittistä ääntä ja mikä ei.

Nyt ääni Halla-aholle on kiistaton osoitus siitä että mokutus ei käy ja vieläpä pois muiden pussista. Menetettävää ei kertakaikkiaan ole (kun vaihtoehdot on takinkääntäjä-Soini ja Essayah), voitettavaa paljon.

miksi yrität erottaa moku-kriittisen äänen toisesta? Persut ovat moku-kriittinen puolue. Onhan sen listoilla mm. Suomen Sisun johtajistoa. Eli sitä äänestää moni mokukriittinen, oli jussi sen listoilla tai ei.

Turkulaine

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:46:54
miksi yrität erottaa moku-kriittisen äänen toisesta? Persut ovat moku-kriittinen puolue. Onhan sen listoilla mm. Suomen Sisun johtajistoa. Eli sitä äänestää moni mokukriittinen, oli jussi sen listoilla tai ei.

Anna nyt jo olla. Teet itsestäsi aivan pellen. Etkö ole lukenut sanankäänteitä, joita Halla-ahosta ja muista nuivista on Soini ja Vistbacka käyttänyt? Soini valehtelee ja pimittää tietoa oikealle ja vasemmalle, syyttää demokratian käyttämisestä, pyörtää puheensa jne. Olet kyllä varsinainen Ruuska.

Lisäys: Sisun johtajistosta en tiedä, mutta Persuissa on odotettavissa nuorten mokukriittisten katoa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

EL SID

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 29.03.2009, 12:31:47
Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:23:39
Quote from: PK on 29.03.2009, 12:19:22
Höpönlöpön, kyllä Jussi tunnetaan. Päivän HS etusivulla kerrotaan, että Jussi Halla-ahon nimissä kerätään kannattajalistaa Eurovaaleihin. Eilisen etusivulla kerrottiin, että Halla-ahoa syytetään kansankiihottamisesta.

niin kirjoitettiin Helsingin paikallissanomissa. EU-vaaliehdokas tarvitsee kuitenkin tunnettavuutta koko maassa.

Myönnän, onhan paikallainenkin HS, eli Pohjalainenkin kirjoitellut hänestä,

http://hommaforum.org/index.php?topic=3753.0

mutta täälläpäin etusijalla ovat paikalliset ehdokaat.

Mitäs jos hyväksyisit sen tosiasian että SMP:n juntit teki virheen jättäessään Jussin valitsematta. Jos Jussi on ehdolla niin persujenkin äänistä noin 3-5% lähtee pois. Mutta asettuuko J. H-A eddolle? Jos asettuu niin pääsee melko suurella todennäköisyydellä läpi.

no, voit itsekin laskea, kuinka paljon Jussin pitää saada ääniä. Koska persut ovat edelleenkin moku-kriittinen puolue, niin oletko aivan varma, että kannatus laskee noin paljon?

Minäkin tuli mukaan Jussin kautta, mutta tulen kuitenkin äänestämään moku-kriittistä ehdokasta, joka sopii minulle vielä jussiakin paremmin.

ämpee

Onko joku samaa mieltä?

Samaa mieltä edellisten kanssa, mutta muistuttaisin SMP:n taannoisesta vaalivoitosta jossa kyllä oli vahvasti mielenosoituksen makua.
Hiljattain mitään vastaavaa ei ole tapahtunut, eli tilausta varmasti on kertynyt.

Kerätään niitä kortteja, ja katsellaan tulevaisuuteen omatunto puhtaana, onhan ainakin koitettu tehdä asian eteen kaikki mitä suinkin voi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

EL SID

Quote from: Turkulaine on 29.03.2009, 12:50:55
Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:46:54

Anna nyt jo olla. Teet itsestäsi aivan pellen. Etkö ole lukenut sanankäänteitä, joita Halla-ahosta ja muista nuivista on Soini ja Vistbacka käyttänyt? Soini valehtelee ja pimittää tietoa oikealle ja vasemmalle, syyttää demokratian käyttämisestä, pyörtää puheensa jne. Olet kyllä varsinainen Ruuska.

Lisäys: Sisun johtajistosta en tiedä, mutta Persuissa on odotettavissa nuorten mokukriittisten katoa.

minä olen myös lukenut, kuinka joku vistbakka tuki Halla-ahoa ja puolusti häntä ja hänen näkemyksiään aina siihen asti, kunnes jussille alettiin koota omaa valitsijayhditystä.
Vieläkin saa lukea, ettei hänellä ole mitään Jussia vastaan, mutta ei pidä yrityksestä hajottaa puoluetta.
raimo muistaa ajat, kun hän oli ainoa Persujen kansanedustaja. Hän ei halua sellaisen asetelamn toistuvan.

Turkulaine

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:51:59
no, voit itsekin laskea, kuinka paljon Jussin pitää saada ääniä. Koska persut ovat edelleenkin moku-kriittinen puolue, niin oletko aivan varma, että kannatus laskee noin paljon?

Heille ei vain kelpaa mokukriittinen ehdokas jos sillä on mahdollisuuksia voittaa. Hajaäänten kalasteluun, jossa sinäkin teet oman säälittävän osasi, kelpaa mokukriittinen kyllä.

Jos Suomen tulevaisuus kiinnostaa, kannattaa tietenkin äänestää tahoa joka on tosissaan eikä vain irtopistejahdissa. Tässä olisi ollut Persuilla siihen mahdollisuus, mutta sen sijaan aikailtiin, haistateltiin, syytettiin ja lopulta jätettiin se mokukriittinen ehdokas valitsematta jäätävin perusteluin.

Ja itse Timo "en asetu ehdolle" Soini pyörsi puheensa about sadannen kerran.

EL SID

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 12:54:13
Onko joku samaa mieltä?

Samaa mieltä edellisten kanssa, mutta muistuttaisin SMP:n taannoisesta vaalivoitosta jossa kyllä oli vahvasti mielenosoituksen makua.
Hiljattain mitään vastaavaa ei ole tapahtunut, eli tilausta varmasti on kertynyt.

Kerätään niitä kortteja, ja katsellaan tulevaisuuteen omatunto puhtaana, onhan ainakin koitettu tehdä asian eteen kaikki mitä suinkin voi.

kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä eivät ole viimeiset vaalit ja että jussi tarvinne jatkossa(kin) yhteistyötä muiden puolueiden, joista parhaiten hänelle tuntuu sopivan PerSut, kanssa.
Koskaan ei kannata alkaa polttamaan siltoja takanaan.

xor_rox

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:55:33
minä olen myös lukenut, kuinka joku vistbakka tuki Halla-ahoa ja puolusti häntä ja hänen näkemyksiään aina siihen asti, kunnes jussille alettiin koota omaa valitsijayhditystä.
Vieläkin saa lukea, ettei hänellä ole mitään Jussia vastaan, mutta ei pidä yrityksestä hajottaa puoluetta.
raimo muistaa ajat, kun hän oli ainoa Persujen kansanedustaja. Hän ei halua sellaisen asetelamn toistuvan.

Sinun jutut alkaa kyllä haista todella pahalle. Jos vistbakka ja kumppanit olisivat oikeasti Jussin takana, niin valinta euroehdokkaaksi olisi tehty jo ensimmäisellä kierroksella.

Itse olen kyllä taipumassa sille kannalle, että nyt kaikki peliin. Oma lista siis.

Turkulaine

Etkö seuraa tapahtumia lainkaan vai esitätkö tietämätöntä samassa hengessä kuin esittelet täysin virheellisiä lukuja? Olisiko Jussin kannattajien pitänyt odottaa määräpäivään asti armopalaa Perussuomalaisilta ja, jos sitä ei tulisi, hyväksyä ettei Jussi ole ehdolla? Olet todella hidasjärkinen tai et ole lukenut lainkaan viime viikkojen keskustelua aiheesta.

EL SID

Quote from: Turkulaine on 29.03.2009, 12:58:07
Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:51:59

Heille ei vain kelpaa mokukriittinen ehdokas jos sillä on mahdollisuuksia voittaa. Hajaäänten kalasteluun, jossa sinäkin teet oman säälittävän osasi, kelpaa mokukriittinen kyllä.

Jos Suomen tulevaisuus kiinnostaa, kannattaa tietenkin äänestää tahoa joka on tosissaan eikä vain irtopistejahdissa. Tässä olisi ollut Persuilla siihen mahdollisuus, mutta sen sijaan aikailtiin, haistateltiin, syytettiin ja lopulta jätettiin se mokukriittinen ehdokas valitsematta jäätävin perusteluin.

Ja itse Timo "en asetu ehdolle" Soini pyörsi puheensa about sadannen kerran.

eikö Jussi päässyt valtuustoon persujen listoilta? Käy lukemassa muidenkin Persujen ehdokkaiden temoja. he ovat kaikki mamu-kriittisiä, mutta sen lisäksi ajavat muutakin asiaa.

En näe mitään syytä, miksei Jussia olisi asetettu ehdokaaksi ilman korttien keräilyä.

Nyt lopetan väittelyn, ja poistun normaalin elämään. Jatkan kun on taas aikaa.

Manneri

Turhan paljon asette nyt painoa eurovaaliehdokkuudelle. Halla-Aho hyllyttettiin hänen taustaporukkansa takia, joka täällä hommassakin on meuhkannut ja vaatineet puolueen vallankaappausta ja sun muuta. Sitten sika-ketälän kannattajakortit, joka perussuomalaisten kannalta katsottuna voi ottaa hyvin siltä kantilta, että se olisi painostusta, kuten se minunkin mielestä jonkin verran oli.

Äänet muuttuivat Vistbackan ja Soinin kelloissa, kun kannattajakortit otettiin mukaan, mutta en usko että se oli syy jäättää Jussi pihalle. Syitä on monia ja yksi tärkeimmistä on se, että hommassa on paljon oppurtenisteja, Jussi Halla-Ahoa kiihkolla äänestäneitä ihmisiä. Olen saanut tietooni, että hommalaisilta oli 12.3 jälkeen lähtenyt Soinin postiin todella paljon palautetta, mutta valitettavan harvoin palaute oli asiallista. Samaa raivoa ja kädet korvilla meininkiä niissä posteissa oli mitä Jussikin saa osakseen. Soini ei halua puolueesseensa Halla-Ahon mukana tulevia selviä uhkia puolueensa kahtia jakautumisesta ja lopulta hajoamisesta. Siltoja näyttävät huom. TAAS hommalaiset polttavan eikä Halla-Aho. Näyttää pahasti siltä, että hommalaiset, jotka ensin sika-ketelän johdolla olivat osallisena torpedoimassa Jussin ehdokuutta eurovaaleihin ovat polttamassa hänen puolestaan siltoja persuihin lopullisesti.

Itse olen äänestänyt Jussi kaksissa eri vaaleissa.  Rakentavan keskustelun kautta suhde persuihin voi vielä elpyä, mutta pahalta näyttää.

-gentilhommehki-

Vai että painostusta...

Kyllä Soini on tunnettu jo SMP:n ajoilta mestaritakinkääntäjänä, joka osaa likaisetkin temput.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Turkulaine

Quote from: Manneri on 29.03.2009, 13:08:04
Olen saanut tietooni, että hommalaisilta oli 12.3 jälkeen lähtenyt Soinin postiin todella paljon palautetta, mutta valitettavan harvoin palaute oli asiallista. Samaa raivoa ja kädet korvilla meininkiä niissä posteissa oli mitä Jussikin saa osakseen. Soini ei halua puolueesseensa Halla-Ahon mukana tulevia selviä uhkia puolueensa kahtia jakautumisesta ja lopulta hajoamisesta. Siltoja näyttävät huom. TAAS hommalaiset polttavan eikä Halla-Aho.

Kuka tahansa voi lähettää mitä tahansa ja esittäytyä "hommalaisena". Vaikkapa anarkomarkot, jotka haluavat paineistaa puoluetta. Lisäksi nykykielessä "asiallinen" (esim. asiallinen keskustelu) tarkoittaa samaa mieltä olemista ja kritiikittömyyttä. Asiallinen palaute on yhtä kuin että "tehkää mitä vaan, kyllä minä teitä äänestän".

Ihan kiva että teitä äänestäjäkadosta huolestuneita Persuja jalkautuu tänne sankoin joukoin rukoilemaan hommalaisia äänestämään teitä vaikka oharit teittekin. Ihq.

Itse olen äänestänyt Jussi kaksissa eri vaaleissa.  Rakentavan keskustelun kautta suhde persuihin voi vielä elpyä, mutta pahalta näyttää.

Oho, tuohan on persukielessä uhkailemista! Painostusta, siitä tulee punainen kortti heti. Epädemokraattista vieläpä. Sulla ei kuule ole mitään oikeutta päättää itse ketä äänestät tai edellyttää mitään rakentavia keskusteluja.

xor_rox

Quote from: Turkulaine on 29.03.2009, 13:14:51
Ihan kiva että teitä äänestäjäkadosta huolestuneita Persuja jalkautuu tänne sankoin joukoin rukoilemaan hommalaisia äänestämään teitä vaikka oharit teittekin. Ihq.

Juuri näin. Iso oli kynnys aikanaan siirtyä Kokoomuksen leiristä Persujen äänestäjäksi. Todella etäiseltä kuitenkin tuntuisi Soinin äänestäminen juuri nyt.

PaulR

Hankala on saada päätä käännetty mitenkään sille kannalle, että se olisi HOMMA, joka hajoittaisi rivejä PS:n kanssa.
Nähtiin ajoissa pelin läpi ja varmistellaan ehdokkaamme mahdollisuutta osallistua vaaleihin.  Epädemokraattisuutta tästä ei löydä mitenkään päin kääntämällä. PS teki ratkaisunsa, jota pidän todella huonona.

Jari Martikainen

Äänet muuttuivat Vistbackan ja Soinin kelloissa, kun kannattajakortit otettiin mukaan, mutta en usko että se oli syy jäättää Jussi pihalle. Syitä on monia ja yksi tärkeimmistä on se, että hommassa on paljon oppurtenisteja, Jussi Halla-Ahoa kiihkolla äänestäneitä ihmisiä. Olen saanut tietooni, että hommalaisilta oli 12.3 jälkeen lähtenyt Soinin postiin todella paljon palautetta, mutta valitettavan harvoin palaute oli asiallista. Samaa raivoa ja kädet korvilla meininkiä niissä posteissa oli mitä Jussikin saa osakseen. Soini ei halua puolueesseensa Halla-Ahon mukana tulevia selviä uhkia puolueensa kahtia jakautumisesta ja lopulta hajoamisesta. Siltoja näyttävät huom. TAAS hommalaiset polttavan eikä Halla-Aho. Näyttää pahasti siltä, että hommalaiset, jotka ensin sika-ketelän johdolla olivat osallisena torpedoimassa Jussin ehdokuutta eurovaaleihin ovat polttamassa hänen puolestaan siltoja persuihin lopullisesti.

Soini on kertonut päättäneensä asettua ehdokkaaksi kolme viikoa sitten, eli siis ennen 12.03. On aivan selvää että Halla-aho ei pääse ehdokkaaksi juuri Soinin ehdokkuuden takia -kaiki puheet painostuksesta ja Halla-ahon kannattajien epäasiallisuudesta ovat pelkkiä tekosyitä.  Soini ei vain ymmärrettävästi voi ottaa sitä riskiä että Halla-aho saisi enemmän ääniä samalla listalla.

HaH

Halla-Aho hyllyttettiin hänen taustaporukkansa takia, joka täällä hommassakin on meuhkannut ja vaatineet puolueen vallankaappausta ja sun muuta.

Öö siis hetkinen?

Perustelisitkos hieman?
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

rontti4

Toistan nyt itseäni.

Lataan tähän mielestäni kiistattomat seikat:

a) Jussi pelattiin ulos siksi, että persuissa oli ristivetoa ja siksi, että painostus muualta oli kovaa.

b) Soini pystyi "puhdistamaan" itsensä ja kiillotti itsensä salonkikelpoiseksi ja pönkittää omaa valtaansa, kuten poliitikon kuuluu.

c) Halla-aho on liian kuuma peruna älynsä ja argumentointikykynsä vuoksi.

Tästä seuraa, että kuten jo aiemmin todettua, Halla-ahon kannatus on muissa leireissä laskettu isoksi. Olihan JHA eilen ykkösen pääuutislähetyksen yksi aiheista.

Tästä taas seuraa, että

a) Suuria puolueita ei kiinnosta tippaakaan hölynpöly-EU-parlamentti edelleenkään, koska Suomella ei ole jakoa ko. klubissa

b) MUTTA mikäli Jussin kannatus mittautetaan maanlaajuisesti, voi tulos olla epätoivottu. Tätä puolueet eivät halua ja se pitää estää hinnalla millä hyvänsä. Jussi ei tietenkään saa 100 000 ääntä, mutta entäs jos hän saa 50000? Se on jo täydellinen katastrofi isoille puolueille ja tämä äänisaalis aiheuttaa valtavan mokutuskriittisen keskustelun. Äänet ovat myös pois joltakulta, ne eivät mene hukkaan!

c) Tästä taas seuraa, että Jussin ehdokkuus sotkee poliittista pakkaa ennestään lisää. Harmia kepulle, vihreille ja rkp:lle siis.

Onko joku samaa mieltä?

Ainakin minä olen.
Lisää Jussia äänestäviä ilmaantuu tuttavapiiristä pikkuhiljaa.  :)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Esa N.

Quote from: rontti4 on 29.03.2009, 13:36:13

(......)

Onko joku samaa mieltä?

Ainakin minä olen.
Lisää Jussia äänestäviä ilmaantuu tuttavapiiristä pikkuhiljaa.  :)

Samoin. Aion puhua Jussin puolesta kaveripiirissä, josko muutama ääni täältäkin päin lähtisi, mikäli hänet ehdokkaaksi saadaan.
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Hessu

Kävin lukemassa Soinin plokia. Soini kehuu Pekkarisen ja Jaakonsaaren olevan politiikan parasta A-luokkaa!!!! Jokainen vähänkään politiikkaa seurannut tietää millaisia ihmisiä ko. henkilöt ovat. Voin valistaa tietämättömiä joskus myöhemmin, mutta nyt ei ole sen aika.
Kehuu Soini Zysseäkin. Hän onkin ollut selkärankainen omassa toiminnassaan lukuunottamatta ulkomaalaislakiäänestystä. Zysse kapinoi mm. avoimesti suomettumista vastaan 70 - ja 80 -luvuilla. Hän kapinoi jopa oman puolueensa suomettajia vastaan julkisesti. Pekkarinen ja Jaakonsaari ovat täysin toisen laidan kulkijoita, ja heitä Soini kutsuu politiikan A-luokkaan kuuluviksi. Eikö kukaan haista palaneen käryä? Jossain palaa perskarvat ja pahasti.
Pidin aiemmin Jaakonsaarta nykypolitiikan suurimpana takinkääntäjänä, nyt Soini nousee rinnalle, ellei peräti ohi. Liisakin käänsi takkinsa vallanhimossa. Timo marssii samoja jälkiä kohti hymistelevää kabinettiryhmää. Aika vitsikästä oli kuunnella Soinin kommentti, kun hän totesi että nyt hän menee Brysseliin katsomaan onko EU:sta mihinkään. Lause on retorisesti ja käytännön tasolla mauttomuuden huippu.
YLEn sivuilla (27.1.2009) Soini toteaa: "Moraalini ja omatuntoni eivät alistu EU:n tasolle".
Tervemenoa Timo, toivottavasti sinut valitaan katsomaan onko EU:sta mihinkään.
Eikös Timo kehunut joskus olevansa sellainen reilu ja rehti suoraselkäinen suomalainen. Liekö nuokin piirteet kansallisia, ellei peräti geneettisiä ominaispiirteitä meissä kaikissa rehellisissä suomalaisissa?

Itä ei nuku

Quote from: EL SIDKäy lukemassa muidenkin Persujen ehdokkaiden temoja. he ovat kaikki mamu-kriittisiä, mutta sen lisäksi ajavat muutakin asiaa.

Sinulta on jäänyt ymmärtämättä, mitä merkitystä pelkällä Halla-ahon nimellä on tällä hetkellä. Ennen kunnallisvaaleja kukaan ei ollut kuullut hänestä, mutta nyt sana "maahanmuuttovastaisuus" assosioituu perusdallaajan mielessä Halla-ahoon. Jollain Freddy van Wonterghemillä on Jussiin verrattuna sama tunnettuus kuin Mestiksen maalivahdeilla verrattuna Dominik Hašekiin.

Mutta olennaisinta on: 100 000 ääntä ei kerätä vain maahanmuuttokritiikillä. Median ja vanhojen puolueiden sätkiminen on tehnyt Jussista marttyyrin. Ja marttyyrit ovat kuumaa kamaa politiikassa. Jos Jussi lähtee ehdolle, hän kerää kymmeniätuhansia ääniä niiltä, jotka ovat kyllästyneet nykyiseen keskusteluilmapiiriin ja sananvapauden polkemiseen. Niiltä, jotka muistavat suomettuneisuuden ajan mielipideterrorin. Niiltä, jotka protestoivat koko järjestelmää vastaan. Niiltä, jotka eivät muuten välitä eurovaaleista p*skaakaan.

Jussilla on valttikortit käsissään. Timo Soinikin, populismin kärki, on hänet vaientanut (tai ainakin sellainen kuva on mahdollista kansalle antaa). Halla-aho tarvitsee vain oman göbbelsin tuomaan homman kotiin.
"Lähtökohtaisesti elämä on liian lyhyt, jotta kenenkään täysijärkisen ihmisen kannattaisi lukea mitään muuta kuin kaunokirjallisuutta. Satunnaisesti pitää kuitenkin silmäillä faktaakin, jotta tietäisi, mitä maailmassa juuri nyt tapahtuu." Annamari Sipilän toimittajanviisautta (HS 31.10.10)

ämpee

Ja mikä tässä valitsijayhdistyksessä sitten oli vikana ?
Homma^^^ olisi tuonut pelkästään lisää äänestäjiä persuille, yli koko puoluekentän, joten kun nämä äänestäjät eivät kelvanneet, niin vikaa on haettava siitä ajatuksesta jota nämä äänestäjät olisivat ajaneet, eli maahanmuuttotietoisesta ajattelusta.

PS näyttää olevan näennäiskriittinen puolue, se on kriittinen vain silloin, kun kriittisyys on harmitonta.

Viimeaikainen leimakirveen ahkera heiluttelu on ajanut PS:n puskiin piiloon, jopa niin pahasti, että puheenjohtajakin käänsi takkinsa oikein näyttävästi.

Nähtävästi puoluekentässä on tilausta todellista muutosta rohkeasti ajavalle liikkeelle, jota pienet leimakirveen heiluttelut eivät pahemmin heiluta.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kokoliha

Eikö tuossa ajatuksessa ole jonkinlainen ristiriita?

P

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:04:57

Suomessa on kuitenkin 5 200 000 ihmistä. Minullakin on keski-ikäisiä naapureita, jotka eivät ole edes kuulleet Jussi halla-ahosta.

Höpö höpö. Kyllä ovat, kun herraa on jopa herjattu rotutohtoriksi lauantai-illan TV-uutisissa ja nyt esitutkinnan ja syytteen tiimoilta on ollut vakiokauraa TV-uutisissa ja lehdissä.

eli ovat kyllä kuulleet. Eri asia vaan on, mitä he todella tietävät halla-ahosta - todennäköisesti Sanna Ukkoloiden irtipoimimat vääristelyt.

Ihmistä, joka ei ole kuullut Halla-ahosta jotakin ei todennäköisesti löydy kuin salopirtistä , jossa ei ole sähköä eikä radiota.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ironmikes

Ei kai kukaan Soinille ole kaunainen, kuten täällä eräs kirjoittaja sanoi, mutta faktaa on se, että hänen nousunsa on profiloitunut pelkästään Persujen pakolaispolitiikan vuoksi. Se, että hän ryhtyi jyrkkänä EU vastusjana ehdokkaaksi on noloa takin kääntämistä ja varmaa on, että Soinin kannatus alkaa laskea.

Halla-Aho on ennen pitkään suosiossa edellä Soinia, sillä hän  puhuu juuri siten kun ajattelee, eikä teeskentele kuten Soini. Mitä enemmän Suomeen otetaan epämääräistä pakolaisainesta, sitä suositummiksi tulevat jyrkän kannan siihen ottavat poliitikot.

Manneri

Quote from: HaH on 29.03.2009, 13:27:02

Halla-Aho hyllyttettiin hänen taustaporukkansa takia, joka täällä hommassakin on meuhkannut ja vaatineet puolueen vallankaappausta ja sun muuta.

Öö siis hetkinen?

Perustelisitkos hieman?

Kyllähän sokeakin huomaa millä mielellä, jotkut täällä ovat olleet. Puolueen valtaamisestakin täällä on ihan avoimesti keskusteltu ja Soinin syrjäyttämisestä. Samat ja eri heebot kyhyilevät uusia puolueita jne.

Jos et ole modena huomannut mitään tämmöistä täällä niin kehotan tarkistamaan. Minäkin, joka on yhteensä ollut kirjautuneena tällä palstalla 3h 25min olen nähnyt laajaltikin tämmöistä keskustelu.

Sitten toiseen en millään jaksa uskoa, että Soini pelkäisi saada Halla-Aholta selkäänsä henkilövaaleissa ja vaikka saisikin selkäänsä tuskin se Soinia kovasti liikuttaisi. Valitettava, mutta ymmärrättevä hyllytys on saanut monien hommalaisten mielikuvituksen laukkaamaan yllättävänkin ihmeellisillä kierroksilla.

EL SID

täällä oleva laskelmani:

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 11:28:45

Suomessa käytössä olevassa D´Hondtin järjestelmässä 13 Suomen Euroopan parlamentin paikkaa jakautuvat galluppien mukaan näin:

Kok 30 % - 5 paikkaa
Sdp 20 % - 3 paikkaa
Kesk 15 % - 2 paikkaa
Pers + Kristilliset 15 % - Yhteensä 2 paikkaa
Vihr 10 % - 1 paikka
RKP 4% - 0 paikkaa
Vas 5 % – 0 paikkaa

Halla-Aho saisi paikan, jos hänen äänensä koko maassa olisi 7 %. Se olisi ainutkertainen äänimäärä yhden miehen listalla kerättynä, ja edellyttäisi erittäin monien äänestävän häntä pääkaupunkiseudun ulkopuolella Soinin sijasta.

Eli tavoitteena on tuo 7 % äänistä koko Suomessa. Sen alle jäävällä äänimäärällä Halla-Ahon äänet menevät hukkaan.

Äänioikeutettuna on vaaleissa noin 4,25 miljoonaa Suomen kansalaista (ulkosuomalaiset äänestävät Suomessa ja maahanmuuttajat kotimaahansa), ja Halla-ahon 7% siitä olisi 300.000 ääntä.
.

on väärässä siinä, että siinä mainitaan paljonko ääniä pitää olla, jos äänestyprosentti on sata.

mutta hieman realismia kehiin:

viime vaaleissa alhasimmalla vertailuuäänillä pääsi EU-parlamenttiin Henrik Lax jonka "vertailuluku" oli 94421, äänestysprosentin ollessa 41,1%.

nyt kuitenkin tilanne on muuttunut, eli paikkoja on yksi vähemmän. Eli käytännössä Jussin pitäisi saada yli 100 000 ääntä, jotta pääsisi parlamenttiin. Se on aika tavalla ehdokkaalle, joka ajaa kuitenkin vain yhtä asiaa.

kysymys kuuluukin, että kannattaako se riski ottaa ja katkaista välit Persuihin lopullisesti?
Vai tiedättekö te jotain muuta puoluetta, joka ottaisi Jussin riveihinsä?

Quote from: xor_rox on 29.03.2009, 13:01:25

Sinun jutut alkaa kyllä haista todella pahalle. Jos vistbakka ja kumppanit olisivat oikeasti Jussin takana, niin valinta euroehdokkaaksi olisi tehty jo ensimmäisellä kierroksella.

Itse olen kyllä taipumassa sille kannalle, että nyt kaikki peliin. Oma lista siis.

minun mielestäni juttu tuntuu enemmän mediapeliltä, eli tarkoituksella saatiin media aprikoimaan sitä, asettaako PerSut jussin ehdokkaaksi vai ei? Siinä puolue sai julkisuutta ja Jussikin, jos olisi päätynyt ehdokaaksi huomota myös muualla kuin helsingissä.

quote author=Turkulaine link=topic=4174.msg64235#msg64235 date=1238320904]

Etkö seuraa tapahtumia lainkaan vai esitätkö tietämätöntä samassa hengessä kuin esittelet täysin virheellisiä lukuja? Olisiko Jussin kannattajien pitänyt odottaa määräpäivään asti armopalaa Perussuomalaisilta ja, jos sitä ei tulisi, hyväksyä ettei Jussi ole ehdolla? Olet todella hidasjärkinen tai et ole lukenut lainkaan viime viikkojen keskustelua aiheesta.
[/quote]

kuinka naivi oikein olet?
oletko todella sitä mieltä, ettei kukaan miellä "no, jos ette ota mua, niin tiedoksi, mulle kerätään omaa yhdistystä"- ajattelua uhkailuna?

Quote from: xor_rox on 29.03.2009, 13:21:05
Quote from: Turkulaine on 29.03.2009, 13:14:51

Juuri näin. Iso oli kynnys aikanaan siirtyä Kokoomuksen leiristä Persujen äänestäjäksi. Todella etäiseltä kuitenkin tuntuisi Soinin äänestäminen juuri nyt.

vaihdoit siis puoluetta vain yhden asian, maahanmuuttokritiikin, vuoksi. Et ole ilmeisesti huomannut, että esimerkiksi KOKkareiden ja Persujen sosiaalipolitiikka eroavat toistaan yhtä paljon kuin yö ja päivä?

Öö siis hetkinen?

Perustelisitkos hieman?

no, olethan sinä itsekin nähty, kuinka täällä on kirjoteltu puolueen valtaamisesta ja soinin vaihdosta. näin tekevät tyypit, jotka eivät itse ole edes jäseniä.

Quote from: Itä ei nuku on 29.03.2009, 13:46:52

Sinulta on jäänyt ymmärtämättä, mitä merkitystä pelkällä Halla-ahon nimellä on tällä hetkellä. Ennen kunnallisvaaleja kukaan ei ollut kuullut hänestä, mutta nyt sana "maahanmuuttovastaisuus" assosioituu perusdallaajan mielessä Halla-ahoon. Jollain Freddy van Wonterghemillä on Jussiin verrattuna sama tunnettuus kuin Mestiksen maalivahdeilla verrattuna Dominik Hašekiin.

Mutta olennaisinta on: 100 000 ääntä ei kerätä vain maahanmuuttokritiikillä. Median ja vanhojen puolueiden sätkiminen on tehnyt Jussista marttyyrin. Ja marttyyrit ovat kuumaa kamaa politiikassa. Jos Jussi lähtee ehdolle, hän kerää kymmeniätuhansia ääniä niiltä, jotka ovat kyllästyneet nykyiseen keskusteluilmapiiriin ja sananvapauden polkemiseen. Niiltä, jotka muistavat suomettuneisuuden ajan mielipideterrorin. Niiltä, jotka protestoivat koko järjestelmää vastaan. Niiltä, jotka eivät muuten välitä eurovaaleista p*skaakaan.

Jussilla on valttikortit käsissään. Timo Soinikin, populismin kärki, on hänet vaientanut (tai ainakin sellainen kuva on mahdollista kansalle antaa). Halla-aho tarvitsee vain oman göbbelsin tuomaan homman kotiin.

kuten olen jo kertonut, minäkin olen eksynyt PerSujen kannattajaksi Jussin kirjoitusten kautta.
MUTTAkannatan myös muitakin asioita kuin maahanmuuttoritiikkiä.

Se mitä minä haluaisin, olisi sopu Jussin ja Persujen puoluehallituksen välillä, mutta sitä ei saa, jos liian innokkaat tukijat yrittävät jatkuvasti painostaa ja uhkailla. Vaikka se ei ollut tarkoitus, niin sellaiseksi kannatuskorttien keräys tulkittiin.

Quote from: ämpee on 29.03.2009, 14:04:32

Ja mikä tässä valitsijayhdistyksessä sitten oli vikana ?
Homma^^^ olisi tuonut pelkästään lisää äänestäjiä persuille, yli koko puoluekentän, joten kun nämä äänestäjät eivät kelvanneet, niin vikaa on haettava siitä ajatuksesta jota nämä äänestäjät olisivat ajaneet, eli maahanmuuttotietoisesta ajattelusta.

PS näyttää olevan näennäiskriittinen puolue, se on kriittinen vain silloin, kun kriittisyys on harmitonta.

Viimeaikainen leimakirveen ahkera heiluttelu on ajanut PS:n puskiin piiloon, jopa niin pahasti, että puheenjohtajakin käänsi takkinsa oikein näyttävästi.

Nähtävästi puoluekentässä on tilausta todellista muutosta rohkeasti ajavalle liikkeelle, jota pienet leimakirveen heiluttelut eivät pahemmin heiluta.

se koettiin painostuksena, ja Vistbakka jo varoitti asiasta etukäteen.

Quote from: Kokoliha on 29.03.2009, 14:25:12

Eikö tuossa ajatuksessa ole jonkinlainen ristiriita?

öö, selitä....

Quote from: P on 29.03.2009, 14:55:32
Quote from: EL SID on 29.03.2009, 12:04:57

Suomessa on kuitenkin 5 200 000 ihmistä. Minullakin on keski-ikäisiä naapureita, jotka eivät ole edes kuulleet Jussi halla-ahosta.

Höpö höpö. Kyllä ovat, kun herraa on jopa herjattu rotutohtoriksi lauantai-illan TV-uutisissa ja nyt esitutkinnan ja syytteen tiimoilta on ollut vakiokauraa TV-uutisissa ja lehdissä.

eli ovat kyllä kuulleet. Eri asia vaan on, mitä he todella tietävät halla-ahosta - todennäköisesti Sanna Ukkoloiden irtipoimimat vääristelyt.

Ihmistä, joka ei ole kuullut Halla-ahosta jotakin ei todennäköisesti löydy kuin salopirtistä , jossa ei ole sähköä eikä radiota.

et tunne tätä väkeä täällä landella. Monet asiat runtataan "helsinkiläisten kotkotuksiksi" ja annetaan juttujen mennä toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos.

Jussista ei ole vain negatiivistä kirjoittelua. esimerkiksi täkäläiset lehdet ovat aina noteeranneet, kun Vistbakka on puolustanut häntä. Ja Alajärven ex-nimismiehellä on arvovaltaa...

Quote from: Manneri on 29.03.2009, 15:38:07

Öö siis hetkinen?

Perustelisitkos hieman?

Kyllähän sokeakin huomaa millä mielellä, jotkut täällä ovat olleet. Puolueen valtaamisestakin täällä on ihan avoimesti keskusteltu ja Soinin syrjäyttämisestä. Samat ja eri heebot kyhyilevät uusia puolueita jne.

Jos et ole modena huomannut mitään tämmöistä täällä niin kehotan tarkistamaan. Minäkin, joka on yhteensä ollut kirjautuneena tällä palstalla 3h 25min olen nähnyt laajaltikin tämmöistä keskustelu.

Sitten toiseen en millään jaksa uskoa, että Soini pelkäisi saada Halla-Aholta selkäänsä henkilövaaleissa ja vaikka saisikin selkäänsä tuskin se Soinia kovasti liikuttaisi. Valitettava, mutta ymmärrättevä hyllytys on saanut monien hommalaisten mielikuvituksen laukkaamaan yllättävänkin ihmeellisillä kierroksilla.

olen huomannut saman asian

Jepulister

Quote from: EL SID on 29.03.2009, 16:52:10
kuinka naivi oikein olet?
oletkom todella sitä mieltä, ettei kukaan miellä "no, jos ette ota mua, niin tiedoksi, mulle kerätään omaa yhdistystä"- ajattelua uhkailuna?

Öh...

Jussi Halla-aho kirjoitti: "En vähäisimmässäkään määrin kyseenalaista Perussuomalaisten oikeutta tehdä haluamiaan ratkaisuja haluamistaan syistä. En myöskään uhkaile Perussuomalaisia millään toimenpiteillä siinä tapauksessa, että en ole ehdolla."

Miksi EL SIDillä on tarve valehdella Halla-ahon toiminnasta?