News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

JM-K:n tiedotenurkka

Started by JM-K, 28.03.2009, 22:32:44

Previous topic - Next topic

M.E

Quote from: Chain on 23.04.2009, 18:28:04
Huomenta!

Olen lueskellut tätä palstaa 5 h 58 min, mutta kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa.
--

Lämpimästi tervetuloa joukkoon nuivaan.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Ernst

Quote from: P on 23.04.2009, 18:02:49
Quote from: M on 23.04.2009, 17:48:07
Quote from: P on 22.04.2009, 19:04:25
Quote from: M on 22.04.2009, 18:40:13
Quote from: P on 22.04.2009, 18:38:27
Quote from: Ketokukka on 22.04.2009, 18:35:55
Mikä on sinun ammattisi?

RIP  ???

Peräkammarinpoika..

Minä teen kottaraisenpönttöjä.

Voisinkin ostaa sinulta yhden tuonne kammarin nurkkaan tuijoteltavaksi, niin aika ei käy liian pitkäksi?

Kiljunjuonnin takia toimitusaika on noin vuosi.

OK. Juopotellaan vuosi ja palataan sitten asiaan? Kyllä tässä vuoden nurkkaan vielä jaksaa tuijottaa.

Joha tää senverra o hahmollaa, jotta sen vuoden päästä pöntöksi tuntee.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Huomenta!

Olen lueskellut tätä palstaa 5 h 58 min, mutta kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa.

Jussin kannattajakorttia en ole uskaltautunut allekirjoittamaan sen tähden, että työni luonteen vuoksi nimeni ei ole hyvä löytyä tuon kaltaiselta rasssismi-listalta(säälittävää, myönnän). Hengessä mukana täällä silti ollaan. Joka tapauksessa, jos niin onnekkaasti käy, että Jussi päättää asettua ehdolle eurovaaleissa, tulee täältäkin taloudesta ropsahtamaan minun sekä vast'ikään nuivistuneen vaimoni äänet Jussin laariin. Näin se parempi puolisko tuossa ilmoitti.

Mäki-Ketelälle nöyrä hatunnosto täältä Pohjois-Suomesta. Tätä hommaa™ on ollut mieltä lämmittävää seurata.

Tervetuloa!

Sensitiivinen on minunkin ammattini, mutta täytyy sen verran luottaa demokratiaan, oikeusvaltioon ja varsin hyvään vasempaan suoraan, että nimen listalta kaivaja ei ainakaan löytöään juhli.

Muistetaans taas sentään se, että ihan laillisialla asioilla ollaan, ja jääkäreitäkin jotkut aikanaan moittivat.

MW

Huomenta!

Help wanted: "Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 21 päivää, 20h 41m." ;D

No oikeesti, se nyt vaan on siinä, aina kun kottaraispönttö on auki... Tervetuloa!

Ernst

Quote from: MW on 23.04.2009, 18:53:21
Huomenta!

Help wanted: "Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 21 päivää, 20h 41m." ;D

No oikeesti, se nyt vaan on siinä, aina kun kottaraispönttö on auki... Tervetuloa!

Kiljupäissään tänne tulee kirjoiteltua kaikenlaista, Soini-kritiikkiäkin.

EL SID

Quote from: MW on 23.04.2009, 18:53:21
Huomenta!

sivu on niin helppo jättää ikkunaksi taustalle ja silloin aikalaskuri raksuttaa jatkuvasti. Ihan koko aikaa, mitä minullekin on merkitty, en kyllä ole viettänyt täällä....

OlliH

QuotePuolueiden ja niiden nuorisojärjestöjen jäsenmäärät (noin):

* Keskusta 176 000
    * SDP 51 000
    * Kokoomus 38 600
    * RKP 33 000
    * Suomen Keskustanuoret 15 300
    * Kristillisdemokraatit 12 000
    * Sosialidemokraattiset Nuoret 10 100
    * Vasemmistoliitto 9 700
    * Kokoomuksen Nuorten Liitto 7 300
    * Vasemmistonuoret 5 000
    * Svensk Ungdom 4 000
    * Vihreät 3 200
    * Suomen kommunistinen puolue 3 000
    * Perussuomalaiset 2 700
    * Vihreät nuoret ja opiskelijat 1 200
    * Suomen kristillisdemokraattiset nuoret 1 000
    * Piraattipuolue 600
    * Kommunistinen nuorisoliitto 300
    * Perussuomalaiset nuoret 200
- http://wiki.piraattipuolue.fi/Puolueiden_j%C3%A4senm%C3%A4%C3%A4r%C3%A4t

Mainittakoon havaintona, että tänään näkyi Tampereen katukuvassa useampiakin Piraattipuolueen kortinkerääjiä.

Jääpää

Koko ajan puhutte siitä kottaraispöntöstä, eikö yhtään pelota, että joku innokas tulee pelkän teeman takia mukaan?
http://www.vartiomellunkyla.fi/kuvat/linnunpontto.jpg

Pääministeri Vanhanen lahjoitti yhdistykselle tekemänsä...

Jäsenmäärät ovat mielenkiintoisia verrattuna kannattajakortteihin ja äänestäjiin..
No, alle 10% suomalaisista kuuluu mihinkään puolueeseen, joku % ei kuulu omasta mielestään edes suomalaisiin, mutta ovat 110% osuutensa ansainneet...
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Chain

Quote from: M.E on 23.04.2009, 18:33:35
Huomenta!

--

Lämpimästi tervetuloa joukkoon nuivaan.

Minä kiitän ja lupaan käyttäytyä nuivasti.

Quote from: MSensitiivinen on minunkin ammattini, mutta täytyy sen verran luottaa demokratiaan, oikeusvaltioon ja varsin hyvään vasempaan suoraan, että nimen listalta kaivaja ei ainakaan löytöään juhli.

Muistetaans taas sentään se, että ihan laillisialla asioilla ollaan, ja jääkäreitäkin jotkut aikanaan moittivat.

Jeps, noinhan se pitäisi ajatella, mutta minkäs teet kun ryhti on perin heikko. Mielenkiintoista on kuitenkin tämä Jussi-ilmiön mukanaan tuoma ilmapiirin muutos, eli se, että (humanitaarisen)maahanmuuton ongelmista uskaltaa jo puhua ääneen muuallakin kuin yksin pimeässä vessassa.

Quote from: MWHelp wanted: "Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 21 päivää, 20h 41m." Grin

Quote from: EL SIDsivu on niin helppo jättää ikkunaksi taustalle ja silloin aikalaskuri raksuttaa jatkuvasti. Ihan koko aikaa, mitä minullekin on merkitty, en kyllä ole viettänyt täällä....

Kyllä tuosta omasta kuudesta tunnistanikin taitaa  olla lähes puolet "ilmaa", kun on jäänyt kytköt auki siksi aikaa, kun olen mennyt pimeään vessaan miettimään itsekseni nuivia ajatuksia. Sinänsä mielenkiintoinen laskuri.

pogenssi

On harmillista, etteivät ihmiset ymmärrä tekijänoikeuslakien merkitystä ja vaikutusta - tai sitten heitä ei vain kiinnosta. Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö tekee 50%:sta Suomen nuorisosta rikollisia, köyhdyttää kulttuuria ja on sekä vanhanaikainen että typerä. Tämäkaltainen idiotismi heikentää uskoa Suomen oikeusjärjestelmään ja vähentää lakien kunnioitusta, koska suuresta osasta ihmisiä on tullut tekijänoikeuslakien myötä lainsuojattomia.

Puolue, joka kannattaisi hallitsemattoman maahanmuuton lopettamista, kannabiksen laillistamista, tekijänoikeuslakien järkeistämistä ja keskiluokan jättiverotuksen poistamista, olisi mielestäni ihanteellinen. Toisaalta näin laajaa agendaa eivät useimmat mamukriitikot, uuskonservatiivit, piraatit ja hatsipäät todennäköisesti hyväksy, joten lienee parasta pysyä siinä maahanmuuttokritiikissä. Se lienee näistä neljästä asiasta tällä hetkellä se tärkein.

Elisa

Quote from: EL SID on 23.04.2009, 19:11:46
sivu on niin helppo jättää ikkunaksi taustalle ja silloin aikalaskuri raksuttaa jatkuvasti. Ihan koko aikaa, mitä minullekin on merkitty, en kyllä ole viettänyt täällä....

En usko. Itse olen Hommassa petollisesta aikalaskurista (16/24) huolimatta 24/7.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

herra 4x

Quote from: Elisa on 23.04.2009, 23:41:29
Quote from: EL SID on 23.04.2009, 19:11:46

En usko. Itse olen Hommassa petollisesta aikalaskurista (16/24) huolimatta 24/7.

Päivän paras. Homma ilman älykkäitä ja huumorintajuisia naisia on kuin aita ilman polkua. reinoa tietenkään unohtamatta.
Rakkaudesta lajiin.

sarvipää

Onko vainoharhaa, jos lukuaika täällä on taatusti paljon, mutta oon ollut loggautuneena vain 4h ja rapiat?  :-[

Where's my foliohattu... they won't find me if I'm not logged in  ;D
-Pienipalkkainen,väsynyt veronmaksaja-
-käyttäkää verorahani kotimaan hyvinvointiin!-

Kaarle M.

Quote from: pogenssi on 23.04.2009, 23:38:34
On harmillista, etteivät ihmiset ymmärrä tekijänoikeuslakien merkitystä ja vaikutusta - tai sitten heitä ei vain kiinnosta. Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö tekee 50%:sta Suomen nuorisosta rikollisia, köyhdyttää kulttuuria ja on sekä vanhanaikainen että typerä. Tämäkaltainen idiotismi heikentää uskoa Suomen oikeusjärjestelmään ja vähentää lakien kunnioitusta, koska suuresta osasta ihmisiä on tullut tekijänoikeuslakien myötä lainsuojattomia.

Puolue, joka kannattaisi hallitsemattoman maahanmuuton lopettamista, kannabiksen laillistamista, tekijänoikeuslakien järkeistämistä ja keskiluokan jättiverotuksen poistamista, olisi mielestäni ihanteellinen. Toisaalta näin laajaa agendaa eivät useimmat mamukriitikot, uuskonservatiivit, piraatit ja hatsipäät todennäköisesti hyväksy, joten lienee parasta pysyä siinä maahanmuuttokritiikissä. Se lienee näistä neljästä asiasta tällä hetkellä se tärkein.

Heh... ;D ;D ;D ;D

Unohdit listalta kansalaispalkan, auto- ja viinaveron poiston!

Että kyllä näillä ääniä saa, kuka tuon kaiken sitten maksaa, on kokonaan toinen kysymys.

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Pekka walden

Ei kai nuiva asenne ole sentään lahtareitten yksinoikeus?
Meytä tiedostavia punikkeja on nuivissa koko ajan kasvava joukko... :)

Ernst

Quote from: Pekka walden on 24.04.2009, 10:04:51

Jonkinlainen vanha punikki olen itsekin. Jääkäreihin viittaaminen oli viittaus siihen, että olemme ensimmäisinä tärkeällä asialla ja käytännön toimissa.

ämpee

Quote from: M on 24.04.2009, 10:08:31
Jonkinlainen vanha punikki olen itsekin. Jääkäreihin viittaaminen oli viittaus siihen, että olemme ensimmäisinä tärkeällä asialla ja käytännön toimissa.

Tuo on hyvä asia, Homma^^^ tosiaan ajaa maamme kaikkien ihmisten asiaa, toimien hallitsematonta maahanmuuttoa vastaan, sananvapauden puolesta, ja epämääräisiä lakeja vastaan.
Siinä nähdäkseni lyhyesti mitä Homma^^^ on, joten millään poliittisilla näkemyksillä ei pitäisi noiden asioiden kanssa olla mitään vaikeuksia.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Teemu Lahtinen

Ei pidä unohtaa, että jääkäreihinkin mahtui punaisia.

Kaarle M.

Quote from: Teemu Lahtinen on 24.04.2009, 10:25:37

Onko noin? Ihan uutta tietoa minulle  ??? löytyisikö jokin linkki asian taakse?
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Teemu Lahtinen

Quote from: Kaarle M. on 24.04.2009, 10:27:49

Alkaa olla offtopiccia, mutta hakusanalla "punajääkärit" voi löytyä jotain, vaikkakin vähänlaisesti. Jääkärikirjallisuuden puolella asiaa on myös käsitelty.

Ernst

Quote from: Kaarle M. on 24.04.2009, 10:27:49

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_j%C3%A4%C3%A4k%C3%A4reist%C3%A4_A

Tuosta luettelosta voi katsoa luonnehdintoja ja elämäkertatietoja jääkäreistä. He kaikki eivät suinkaan olleet oppineiden ja porvarien poikia, vaan paljon värvättiin maaseudun pieneläjiä ja työmiehiä.

JM-K

(...) paljon värvättiin maaseudun pieneläjiä ja työmiehiä.

Tarkoittaako tuo "pieneläjiä" siiseleitä vai murmeleita? Vai sekä että? (Tähän kohtaan pitäisi tulla hymiö, mutta en käytä niitä)

Tinden

Mikäs on tuo saldotilanne? Milloinka tulisi päivitystä?

Ernst

Quote from: JM-K on 24.04.2009, 12:02:13
(...) paljon värvättiin maaseudun pieneläjiä ja työmiehiä.

Tarkoittaako tuo "pieneläjiä" siiseleitä vai murmeleita? Vai sekä että? (Tähän kohtaan pitäisi tulla hymiö, mutta en käytä niitä)

Pieneläjä tarkoitti 1900-luvun alun maaseudulla ainakin kirppuja, luteita ja täitä.

Ernst

Quote from: Tinden on 24.04.2009, 12:17:53
Mikäs on tuo saldotilanne? Milloinka tulisi päivitystä?

Käyttötilillä on katetta. Matkakulukorvauksia ja päivärahoja tulee kuun lopussa  ;)

JM-K

Haluatteko, että ryhdyn ilonpilaajaksi?

ämpee

Sauna lämmitetty ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

junakohtaus

Quote from: JM-K on 24.04.2009, 17:42:17
Haluatteko, että ryhdyn ilonpilaajaksi?

Kyllä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Elisa

Älä murskaa meidän sydämiä!  :'(
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

JM-K

Quote from: ämpee on 24.04.2009, 17:44:46
Sauna lämmitetty ??

Ei suinkaan. En oo vielä laskenut tän päivän postia, toista sataa kuorta tuli tänäänkin.

Sen sijaan oon leikellyt ja liimaillut yksittäisistä kupongeista kolmen lapun kokonaisuuksia (en muuten enää ikinä leikkaa enkä liimaa mitään).

Tässä vaiheessa on käynyt läpi vasta osan TÄYSIN OIKEIN TÄYTETYISTÄ KANNATTAJAKORTEISTA. Haluaako joku arvata, paljonko niitä on nyt läpikäytynä?

Ja muistutukseksi, että 2000 kpl on minimi!