News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-12-03:IL: Finnair palkkaa lakkotöihin mm. kiinalaisia vuokratyöntekijöitä

Started by PMH, 03.12.2010, 10:51:34

Previous topic - Next topic

PMH

Valtion yhtiöltä esimerkkiä?

QuoteMuun muassa kiinalaisen vuokrayhtiön työntekijöitä töihin
Finnair lentää hieman eilistä enemmän
Perjantai 3.12.2010 klo 03.05 (päivitetty klo 07.56)

Finnair pystyy tänään lentämään vähän yli kolmanneksen lennoistaan.

LUE MYÖS
Finnair lisää lentoja huomenna - Henkilökuntaa palaa töihin!

EK moittii SAK:ta puuttumisesta Finnairin kiistaan
Lentoja on onnistuttu lisäämään jonkin verran verrattuna lentoemäntien lakon edellisiin päiviin.

Töihin on saatu lakosta huolimatta joitain yhtiön omia lentoemäntiä ja lisäksi muun muassa kiinalaisen vuokrayhtiön työntekijöitä.

Lakon sovittelun jatkosta ei toistaiseksi ole tietoa.

Lakko uhkaa laajeta

Lentoemäntiä neuvotteluissa avustava Ilmailualan unioni pohtii tänään, laajentaako se tukitoimiaan.

Tällä hetkellä Ilmailualan unionilla on voimassa ylityökielto maapalveluissa.

STT

On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Alkuasukas

Quote from: PMH on 03.12.2010, 10:51:34
On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.

Finskin lentoemojen kustannukset olivat muistaakseni (tästä oli juuri laskelma, en nyt löydä sitä, verrattu lentomailihintaa/matkustaja) tuplaten Blue1 verrattuna.

Paskinta palvelua - kovimmalla hinnalla. Finnair.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Mika.H

Quote from: PMH on 03.12.2010, 10:51:34
On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti lentävät tarjoilijatkin sen kohta ymmärtävät.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Pliers

Quote from: Mika.H on 03.12.2010, 11:00:54
Quote from: PMH on 03.12.2010, 10:51:34
On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti lentävät tarjoilijatkin sen kohta ymmärtävät.

Finskille käy kuin paperitehtaille.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Alkuasukas

Quote from: Pliers on 03.12.2010, 11:06:20
Finskille käy kuin paperitehtaille.

Ja helpommin. Jos lentokone lentää välillä Suomi-Kiina, niin logistisesti on saman tekevää kummasta päästä ne tarjoilijat koneeseen otetaan....
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Meuhkaaja

Quote from: Alkuasukas on 03.12.2010, 11:11:04
Quote from: Pliers on 03.12.2010, 11:06:20
Finskille käy kuin paperitehtaille.

Ja helpommin. Jos lentokone lentää välillä Suomi-Kiina, niin logistisesti on saman tekevää kummasta päästä ne tarjoilijat koneeseen otetaan....

Niinpä. Kysymys kuuluukin, mitä tekee sitten entiset Finnairin stuertit ja lentoemot?

Merimiesunioni ja Wälläri
Paperiliitto ja Ahonen
SLSY(todellisuudessa IAU) ja ?

Tekisi mieli kysyä, että mikä ihme noita ammattiliittoja vaivaa. Riitaa haastetaan niin kauan, että ei ole mitään tapeltavaa, kun työnantaja osapuoli vain kasaa kimpsunsa ja kampsunsa ja lähtee muualle.




Alkuasukas

Quote from: Meuhkaaja on 03.12.2010, 11:15:27
Niinpä. Kysymys kuuluukin, mitä tekee sitten entiset Finnairin stuertit ja lentoemot?

Hakee Amican kautta VR:lle samoihin hommiin.... Tai ABC:lle tarjoilijaksi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

requiem

Etenkin, kun toisaalla...

QuoteBlue1:n lentoemäntien lakko loppuu

...

Lentoemäntä- ja stuerttiyhdistyksen puheenjohtajan Thelma Åkersin mukaan sopimus ei vastaa kaikkiin työntekijäpuolen toiveisiin, mutta tärkeää oli saada työrauha.

- Mistään työehtosopimuksen määräyksistä ei tarvinnut luopua. Kyllä tässä on kautta linjan ollut koko ajan sellaista, että nykyisistä ehdoista pitäisi luopua, Åkers sanoi.

...

Finnairissa käytävän väännön syy on kolmitahoinen, ei mikään "paha työnantaja, hyvä työntekijä"-asetelema. Finnairin johdon tarkoituksena on pitää yhtiö kannattavana ja kilpailukykyisenä. Jos näin ei tehtäisi, tekisi yhtiö ennen pitkää konkurssin. Finnairin työntekijät tietenkin haluavat työpanostaan vastaavan korvauksen.

Lentomatkustajat taas ostavat palvelun siltä taholta, joka heidän mielestään tarjoaa parhaiten heidän vaatimuksensa tyydyttävän paketin. Selvänä trendinä onkin ollut, että yhä useampi lentomatkustaja valitsee yhtiönsä vain hinnan, ei minkään imago- perinnesyyn takia.

Tästä muodostuu tuo ongelma. Lentomatkustajat haluavat halvempaa ja välittävät vähemmän näistä yhtiön imagoasioista. Ei koeta enää mielekkääksi lentää Finnairin sinivalkoisin siivin, jos joku toinen yhtiö tarjoaa saman lennon vaatimattomammalla palvelulla puoleen hintaan. Yhtiön johto taas yrittää hakea jotain puolimatkan ratkaisua pyrkimyksenään säilyttää yhtiön kannattavuus ja perinteisemmän lentoyhtiön palvelutaso. Työntekijäosapuoli taas näyttäisi arvottavansa työpanoksensa tässä pelissä turhan korkeaksi, koska he katsovat kuuluvansa "perinteikkääseen kabiinihenkilökuntaan".
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Veli Karimies

Mulle kyllä kelpaisi noitten palkat ja työsuhde-edut. Joku lentoemäntä mutkutti lehdessä, että saa 1500 euroa käteen ilman lisiä. Asumiskulut olivat kuulemma jo 800 euroa. Tartteeko sitä saatana sitten asua niin kalliisti? Ja lisien kanssa tuo pääsi yli parin tonnin. On se niin kauheeta, toivottavasti pärjää.

Itse saan lisien kanssa tuon 1500 euroa.

dothefake

Quote from: Alkuasukas on 03.12.2010, 11:17:16
Quote from: Meuhkaaja on 03.12.2010, 11:15:27
Niinpä. Kysymys kuuluukin, mitä tekee sitten entiset Finnairin stuertit ja lentoemot?

Hakee Amican kautta VR:lle samoihin hommiin.... Tai ABC:lle tarjoilijaksi.
Entisen finnairilaisen tunnistaa ABC:llä siitä, että kun asiakas tulee sisään, niin
viitilöivät käsimerkein kaikki varauloskäynnit.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika.H

Quote from: dothefake on 03.12.2010, 11:24:32
Quote from: Alkuasukas on 03.12.2010, 11:17:16
Quote from: Meuhkaaja on 03.12.2010, 11:15:27
Niinpä. Kysymys kuuluukin, mitä tekee sitten entiset Finnairin stuertit ja lentoemot?

Hakee Amican kautta VR:lle samoihin hommiin.... Tai ABC:lle tarjoilijaksi.
Entisen finnairilaisen tunnistaa ABC:llä siitä, että kun asiakas tulee sisään, niin
viitilöivät käsimerkein kaikki varauloskäynnit.

Toinen varma merkki on emojen ruotsintaito. Sellaista vääntämistä harvoin kuulee missään...;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Pliers

Quote from: dothefake on 03.12.2010, 11:24:32
Entisen finnairilaisen tunnistaa ABC:llä siitä, että kun asiakas tulee sisään, niin
viitilöivät käsimerkein kaikki varauloskäynnit.

...ja lopuksi heittää kahvit syliin.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

jobsy

Quote from: requiem on 03.12.2010, 11:19:38

Tästä muodostuu tuo ongelma. Lentomatkustajat haluavat halvempaa ja välittävät vähemmän näistä yhtiön imagoasioista. Ei koeta enää mielekkääksi lentää Finnairin sinivalkoisin siivin, jos joku toinen yhtiö tarjoaa saman lennon vaatimattomammalla palvelulla puoleen hintaan.


Olisikin Finnairilla jotain palvelua, mutta totuus on se, että monilla edukkaammilla ulkomaisilla yhtiöillä on edukkaamman hinnan lisäksi huomattavasti parempi palvelu. Toki ns. halpalentoyhtiöt ovat sitten erikseen, mutta niitä ei lasketa.
Maahanmuuttajat hakeutuvat sinne, missä on parhaat palkat. Toisinsanoen muuttovirtojen endogeenisuus luultavasti johtaa ylöspäin harhaisiin estimaatteihin. (Maahanmuuton taloustiede: lyhyt johdatus, KAK 3/2010, s. 262)

requiem

Quote from: jobsy on 03.12.2010, 14:18:26
Quote from: requiem on 03.12.2010, 11:19:38

Tästä muodostuu tuo ongelma. Lentomatkustajat haluavat halvempaa ja välittävät vähemmän näistä yhtiön imagoasioista. Ei koeta enää mielekkääksi lentää Finnairin sinivalkoisin siivin, jos joku toinen yhtiö tarjoaa saman lennon vaatimattomammalla palvelulla puoleen hintaan.


Olisikin Finnairilla jotain palvelua, mutta totuus on se, että monilla edukkaammilla ulkomaisilla yhtiöillä on edukkaamman hinnan lisäksi huomattavasti parempi palvelu. Toki ns. halpalentoyhtiöt ovat sitten erikseen, mutta niitä ei lasketa.

Toki myös näinkin. Mutta tämähän vain vahvistaa tuota perusongelmaa, jonka parissa Finnair tappelee.

Kuluttajien mielestä palvelusta pyydetty hinta ei ole tasapainossa tuotteen kanssa, koska Finnairilla ei nähdä olevan mitään itseisarvoa yhtiövalinnan kannalta. Henkilökunnan mielestä heidän työllään on suurempi arvo, koska ollaan Finnairilla. Yhtiö joutuu kuitenkin pelaamaan aivan samoilla markkinoilla kuin muutkin yritykset, vaikka oltaisiinkin Finnair.

Jostain vastaus tuohon epäsuhtaan pitäisi kuitenkin repiä, muuten firma tulee alas tonttiin ja kovaa. Tällä hetkellä se helpotus ei ole ainakaan tulossa kuluttajilta, koska he selvästi äänestävät jaloillaan toisenlaisen konseptin puolesta.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

JR

Jälkiviisaissa Isokallio oli sitä mieltä, että Finnairin lakko on ainoastaan demarien pullistelua vaalien alla ja että tämänkertainen työkiista koskee hyvin pientä osaa lentoemoja.
Jälkikasvulta meni opintomatka pieleen lakon takia. Käskin sanoa koulussa: "Ensimmäiseksi haluan kiittää Jutta Urpilaista"...

PMH

Quote from: Mika.H on 03.12.2010, 11:00:54
Quote from: PMH on 03.12.2010, 10:51:34
On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti lentävät tarjoilijatkin sen kohta ymmärtävät.



Sorry. Pointtina oli lähinnä se että jos työnantaja yksipuolisesti muuttaa ehtoja, on olemassa vaara että me kaikki teemme kohta duunia 2€/h, und thats it
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Alkuasukas

Kysynnän ja tarjonnan laki määrää tuntiliksat. Lentokonetarjoilijoille on käymässä samoin kuin merimiehille; loppujen lopuksi kaikki laivat ulosliputettiin.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

hyperbeli

Quote from: PMH on 03.12.2010, 15:10:29
Quote from: Mika.H on 03.12.2010, 11:00:54
Quote from: PMH on 03.12.2010, 10:51:34
On se vaan niin väärin, että eduista pyritään pitämään kiinni.

Ahneella on paskainen loppu. Toivottavasti lentävät tarjoilijatkin sen kohta ymmärtävät.



Sorry. Pointtina oli lähinnä se että jos työnantaja yksipuolisesti muuttaa ehtoja, on olemassa vaara että me kaikki teemme kohta duunia 2€/h, und thats it

Hei tää on globaali maailma. Nyt kun ollaan Kiinan kanssa (melkein) samoilla markkinoilla ja öljykin kohta loppuu, me tehdään kohta duunia 2€/h, ja mitä siitä. Jauhot maksaa 20€/kk/perhe...

Melbac


Titus


Oikeasti hienoa, että jo rakennuksilla nähty ulkkisinvaasio vie työpaikat suomalaisilta. Ehkäpä ihmiset pikkuhiljaa tajuavat ettei "paskatöiden" ulkopuolellakaan ole enää turvassa vaihtoehtoiselta työvoimalta.

Odottelen milloin ensimmäinen esim kiinalainen henkilöstövuokrausyritys tuo siivoojia 3€/h ja tarjoaa niitä vuokralle Suomessa toimiviin siivouslafkoihin. Kun näin käy, meillä onkin moniosaava mamuosasto vailla työtä (muttei toki ilman ylläpitoa).

that's a bingo!

PMH

Quote from: Titus on 03.12.2010, 17:02:33

Oikeasti hienoa, että jo rakennuksilla nähty ulkkisinvaasio vie työpaikat suomalaisilta. Ehkäpä ihmiset pikkuhiljaa tajuavat ettei "paskatöiden" ulkopuolellakaan ole enää turvassa vaihtoehtoiselta työvoimalta.

Odottelen milloin ensimmäinen esim kiinalainen henkilöstövuokrausyritys tuo siivoojia 3€/h ja tarjoaa niitä vuokralle Suomessa toimiviin siivouslafkoihin. Kun näin käy, meillä onkin moniosaava mamuosasto vailla työtä (muttei toki ilman ylläpitoa).



Sesevastajännääon, ettei näitä kavereita koske minkään maa-ilman turvallisuus määräykset. Kun itse unohdat suojalasit pukukaappiin niin penaltya tulee mutta kun polakki kiikkuu 30metrissä, ilman valjaita, on kommentti tyonjohdolta "saahan noita uusia"
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Kala

Osaakohan nämä kiinalaiset ruotsinkielisen palvelun? Ihme ettei ole jo höblässä reagoitu asiaan.

Goman


Komppaan noita requiemin näkemyksiä. Finnairilla lentäminen ei tuo mitään sellaista lisäarvoa tuohuun, että siitä kannattaisi maksaa enemmän kuin vaikkapa XYZ-Air yhtiöllä lentämisestä.

Ja kun ei vapaaehtoisia ylihinnan maksajia löydy, niin silloin on sopeutuminen niihin lipunhintoihin, mitä markkinoilla maksetaan.

Edes hyvin maksavia poliitikkoja ja EU-virkamiehiäkään ei riitä niin paljoa lennätettäväksi, että Finnairilla voitaisiin jatkaa vanhaan monopoli-yhtiön malliin.

Eikä taida myöskään auttaa toimarin haukkuminen, eikä toimarin vaihtaminenkaan. Vaikka toimari vaihdettaisiin uusiksi puolen vuoden välein, ei se uusikaan toimari mahda matematiikalle mitään. Kun kylmät kannattavuuslukemat selviävät, niin samat sopeutumisen tuskat olisi edessä.

Jos toivominen sallitaan, niin toivottavasti Suomeen hakeutuu alalle lisää kilpailua (onneksi sitä on jo saatukin). Se lopulta määrää sen alimman hinnan, jolla kannattaa lentää ja lennättää. Siitä hyötyy matkustajat, sekä kansantalous.

Nykyisellä menolla Finnarilta katkeaa siivet. Ja henkilökunnalta loppuu työt. Ja Suomesta häviää kansallinen lentoyhtiö. Tosin, monesta muusta maasta se on jo hävinnyt.

jopparai

Mikähän on muuten Finskin tarjoilijan tuntipalkka verrattuna vastavaan tarjoilijaan ABC'llä?
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Bwana

Quote from: requiem on 03.12.2010, 11:19:38
Ei koeta enää mielekkääksi lentää Finnairin sinivalkoisin siivin, jos joku toinen yhtiö tarjoaa saman lennon vaatimattomammalla palvelulla puoleen hintaan.

Ja kaikenlisäksi voidaan kysyä että "miten niin vaatimattomammalla palvelulla"? Olen nyt viimeisen neljän vuoden aikana lentänyt aika paljon Afrikan ja Euroopan väliä, ja voi veljet kuulkaa. Se ero mikä palvelussa on esim. brittiläisen ja Finskin välillä on valovuosi, Britin eduksi. Ok, BA:ta käytän mannerten välillä, ja siellä standardit ovat erit kuin Euroopan sisällä. Silti ihan oikeasti, joka kerta (harvenevassa määrin) kun sinivalkoiseen astuu Heathrowlla tai Schiphollissa sisään, tuntee sen "asiakas on taakka ja väärässä"-mentaliteetin iskun.

Intialainen perheenisä välillä Lontoo-Mumbay tms. via Helsinki "Excuse me, could our daughter (n. 5 vuotta) have some water?" Johon lentoemo "Yes, when it's your turn..."
Nkosi sikelel' Afrika.

Ystävä

Vai ulkomaisia rikkureita. Taitaa sataa Persujen laariin tämäkin.

Mutta ei tämä mikään huono-osainen ryhmä ole Wikipedian mukaan: Lentoemäntien ansio muodostuu peruspalkasta ja lisistä. Peruspalkka on alle 1400 euroa kuukaudessa. 20 vuoden työsuhteen jälkeen palkka on noin 3000 euroa kuukaudessa. Lisät muodostavat noin 40 prosenttia palkasta.[2] Suomessa lentoemäntien ja stuerttien keskiansio (palkka lisineen) on noin 3 400 euroa kuukaudessa. Lisäksi verottomia päivärahoja tulee keskimäärin 430 euroa kuussa.

Jos 3400€ keskiansiot suhteuttaa lentoemon koulutuksen pituuteen(jokin toisen asteen tutkinto ja parin kuukauden kurssi) niin tuohan on loistava palkka. Itse tienaan valmistuttuani maisterina vain noin 2300€/kk. 20 vuoden jälkeen ehkä vajaat 3000. Esimerkiksi tarjoilijoiden ja baarityöntekijöiden palkat ovat huomattavasti lentoemon liksoja pienempiä, vaikka työajat ovat kaameita ja asiakaskunta humalaista.

desperaato

Keskustelussa ei vielä kukaan ole tuonut esiin sitä tosiasiaa miksi Finnair on pidetty hengissä tähänkin saakka.
Finnair on olemassa Suomen eliittiä varten. Suomalaisten suuryritysten henkilökunnan (pomojen) lennättämistä suoraan kohdemaihin takia. Tai ainakin on ollut.
Syystä, että tänne ei isot yhtiöt lentäisi. Matkustamisesta tulisi turhan haastavaa. Kuluja maksava rahvas roudattiin siinä sivussa.

Sitten tuli aika kun rautainen esirippu putosi, Eurooppa yhtyi ja tukiaiset pieneni.
Rahvasta alkoi roudata muut yhtiöt. Alkoi ihan oikea kilpailu.

Tältäpuolelta kullatun esiripun aikaan lentoemot eivät olleet tavis duunareita, niin kuin jotkut mitkä lie paperiduunarit. Kummatkin olivat eliittiduunareita.

Eliittiduunari tai ei, etujärjestön pitäisi valvoa jäsentensä etuja mutta jos ja kun nämä "edun valvojat" jämähtävät 20-30 vuotta vanhaan doktriiniinsa, ei siitä hyvä seuraa.

Jos Finnairin rahkeet ei riitä laatuyhtiönä, niin tuskin riittää halpayhtiönäkään.

CaptainNuiva

Finnairin emot eivät tunnu ymmärtävän semmoista simppeliä kaavaa että jos firman kate pienenee ja kulut kasvavat, se ei ole merkki siitä että pitää saada lisää palkallisia vapaapäiviä vaan se on merkki siitä että markkinoilla tapahtuu firmaa koskettavia muutoksia jotka käytännössä tarkoittaa kilpailun kiristymistä ja kustannustehokkuuden jatkuvaa hakemista.
Finnair ei enää yksinään hallitse kotimaan lentoja eikä se ole koskaan hallinut kaikkivoipana ulkomaan lentojakaan...Esimerkkejä vastaavista riittää takavuosiltakin, Swissair,Alitalia ja monia muita.
Entä mihin katosi Pan-am?

Entisenä merenkulkijana ja sivustaseuraajana näen ihan saman tapahtuvan Finnairille kun tapahtui Suomen kauppalaivastolle.
Suomalaisilla toki on joitakin laivoja Suomen lipun alla mutta nykyään enempi muiden lippujen alla ja syynä on kansainvälinen kilpailu.
Ei ole sellaista viisastenkiveä olemassa jonka avulla mennään kansainvälisille markkinoille kilpailemaan suht pienellä yhtiöllä (Pienihän Finnair on)ja pystyttäisiin vieläpä pitämään kansallisia etuja sekä vieläpä lisäämään palkallisia vapaita.

Blue1 sai sopimuksen, Finnair ei ja turha siinä on selvittää että Finnairilla kun on noita pitkiä kansainvälisiä lentoja jotka ovat rankkoja...Niin on muillakin, ja rutkasti enempi.

Nyt astuu sitten kuvaan valtakunnan riitapukari Räty ja ihan parin päivän lakon jälkeen,oudon nopeassa tahdissa piti Räty saada mukaan?
Haiskahtaa pahemman kerran.

Kyllä minä veikkaan pahemman laatuista kabinettipeliä vaaleja silmällä pitäen ja tässä pelissä Finnairin emoja viedään kuin pässiä narussa, heidät on laitettu kaivamaan nopeutetussa tahdissa omaa hautaansa muiden tahojen edun vuoksi...Sääli vain että eivät itse sitä tajua.

Itse olen lentänyt viimeiset 15 vuotta monilla yhtiöllä, Finnairilla en lainkaan sitten vuoden 1995.
Syynä palvelu ja hinnat.

Se maailma minkä perään emot kaipailevat, on jo aika päiviä sitten kadonnut.
Tuntuu ouduolta ajatella että sitä eivät emojen liitossa tajuaisi, siispä täytyy olla joku muu syy lakkoiluun johon Räty loikkaa innolla mukaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

B52

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Armeija+otti+Espanjan+lentoliikenteen+valvontaansa+/1135262124762

Armeija otti Espanjan lentoliikenteen valvontaansa

MADRID. Armeija on ottanut haltuunsa Espanjan lentoliikenteen, kertoo Espanjan sisäministeri Alfredo Perez Rubalcaba. Miltei koko Espanjan lentoliikenne pysähtyi yllättäen eilen illalla, kun suurin osa lennonjohtajista ilmoittautui sairaiksi.

Pääministeri Jose Luis Rodriguez Zapatero määräsi kriisikokouksessa puolustusministeriön johtamaan lentoliikennettä siihen saakka, kunnes lennonjohto palaa töihinsä.

Barcelonan kentällä puolet lennonjohtajista on palannut työvuoroihinsa, kertoo maan lentokenttien toiminnasta vastaava Aena-yhtiö. Lentoliikenne on palautumassa hiljalleen Barcelonan kentällä.

Lentojen jatkamisesta muilta Espanjan lentokentiltä ei ole vielä tietoa.

Lennonjohtajien joukkosairastumisen arvellaan olleen protesti Espanjan hallituksen päätöksille muuttaa lentokenttien toimintaa. Muutokset vaikuttavat muun muassa työaikoihin.



Sama tyyli tänne, jos olisin diktaattori heittäisin koko ryhmän ensin pihalle (siis Finnairilta), ja sen jälkeen katsoisin kenet uudelleen palkkaisin.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

B52

Quote from: Reinhart on 04.12.2010, 04:07:44
Ei Finnairia konkurssiin päästetä. Valtiolta ei rahat lopu, kuten monet hyvin tietävät.

Jotenkin tuntuu että pitäisi päästää, muuten tämä hulluus ei lopu.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.