News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-09-05 Muslimeille rukouspaikka Entressen kirjastoon

Started by guest584, 05.09.2010, 10:35:41

Previous topic - Next topic

junakohtaus

Itse taidan tykkätä, että käymättä paikan päällä katsomassa ei voi päätellä miten on. Voi olla noin, voi olla että rukousnurkka ei ole oikeasti mistään pois.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Miniluv

Olen taipuvainen tukemaan Seitsemännen minuutin spagetistien vaatimusta saada rukousnurkka jokaiseen julkiseen tilaan, jossa se Ei ole mistään poisTM.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

Iltapulu:
Muutos 2011 kirjastonurkkausten tarkastajaryhmä teki
tarkastusiskun Entresseen
Kansalaisilta oli varastettu
monta neliömetriä julkista tilaa. Lähtiessään ryhmä lainasi
"Kuinka teen tutkintapyynnön"-kirjasarjan ja Jussi Halla-ahon
selitysteoksen kyseiseen kirjasarjaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

junakohtaus

Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

dothefake

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.
Eikä se Islam nyt ehkä oikeasti mikään vakava uhka ole,
minäkin tilasin eilen somalian kielen oppikirjan  kera cd:n.
Kuusankosken kirjaastossa oli kyllä hiirenhiljaista.
Hiiri on muuten somaliaksi jiir.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Bill Milton Hicks Friedman

Jotenkin näiden julkisten tilojen työntekijät aina ajattelevat, että heillä on määräysvalta tilojen käytön suhteen, koska heidän on palveltava asiakasta.

Sinänsä tämäkin kyseinen mokutus on ihan ymmärrettävä hairahdus ihmiseltä, joka ei kykene loogiseen päättelyyn, vaan toimii tunteidensa mukaan. Tippa linssissä nyt autettiin niitä pikku uskovaisparkoja, joilta evättiin rukoileminen samassa rakennuksessa sijaitsevan kuntosalin pukuhuoneissa.

Kirjaston tehtävä on tietenkin palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin - tavoitteena pitäisi olla mahdollisimman korkea asiakastyytyväisyys kirjaston tarjoamia palveluja kohtaan.

Keitä ovat kirjaston asiakkaat, joita tulisi palvella?


Julkishallinto on tahallaan vääristänyt asiakas-käsitettä käyttämällä sitä jokaisessa yhteydessä kuvaillessaan ihmisiä, jotka käyttävät julkishallinnon palveluja. He eivät kuitenkaan oikeasti useinkaan ole asiakkaita, vaan kuluttajia.

Todellisuudessa kirjaston asiakkaita eivät siis välttämättä ole kirjastossa pyörivät ihmiset, vaan aitoja asiakkaita ovat ne veronmaksajat, jotka loppuviimein kustantavat kirjaston pyörittämisen. Asiakas-han on henkilö, joka maksaa tuotteesta tai palvelusta - eli tässä tapauksessa siis veronmaksajat.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

hoxpox

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.

Kun kirjastoon perustetaan ääntä tuottava rukousnurkkaus, lähtee osa asiakkaista lukemaan kirjoja kotiinsa. Tällöin tilojen käyttöaste pienenee, ja tilaa vapautuu taas enemmän erityisryhmien tarpeisiin.

Suomessa lienee myös kirjastoja joilla on tällä hetkellä tilanpuutetta. Näiden kirjastojen kannattaakin seurata Entressen käyttöasteen kehitystä. Kenties rukousnurkkauksen eristäminen jopa helpottaa tilanpuutetta mikäli tarpeeksi suuri osa asiakkaista lähtee sen seurauksena kotiinsa lukemaan, tai parhaassa tapauksessa lopettaa kirjaston käytön kokonaan.

Tilanpuutetta ja asiakastungosta helpottanevat myös sermein eristetyt burkha-ompelimot, halal-teurastamot sekä ympärileikkausnurkkaukset. Ideat ovat Suomen kirjastojen vapaasti toteutettavissa.

Oho

Jos se rukousnurkka ois järjestetty Espoon tuomiokirkkoon niin ainakin olisi hukkatila saatu hyötykäyttöön ja Kirkko saisi kilpeensä juuri sellaista kiiltoa, jonka perään se on kuolannut.

Kimmo Pirkkala

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.

Ei tiedetä. Mutta sanotaan näin, että jos kehä kolmosen sisäpuolella on rakennettua tilaa rukoushuoneellisen verran täysin käyttämättömänä, ja se on yhteiskunnan omaisuutta, niin joku yhteiskunnan päättäjä on ns muninut. Enkä oikein tässä tapauksessa usko siihen. Liiketila on kallista ja yhteiskunnan omistama liiketila pitää olla koko yhteiskuntaa palvelevassa käytössä. Se että kirjastotäti voi päättää omin päin uusiksi hänen huostaansa uskottujen resurssien uusiokäytöstä muihin kuin alunpitäen tarkoitettuihin tarpeisiin tarkoittaa sitä, että yhteiskunnassamme on liikaa resursseja ja kapasiteettia kirjastotoimelle. Sitä pitää supistaa.

Espoon kaupunginvaltuusto ei ole tehnyt päätöstä verovarojen ohjaamisesta rukoustilojen järjestämiseen uskonnolliselle ryhmälle. Eikä sellaisen päätöksen tekeminen kuulu kirjastotädin valtuuksiin.

Ja jokainen, joka omistaa autotallin/varaston/kirjahyllyn tietää, että rakennettuja tiloja ei jää käyttämättä.

Oluttikka

miten se muslimien rukoushommeli toimii noin käytännössä siellä kirjastossa:
Kontataan lattialla mutta kuuluuko siihen myös "joikhaamista"?
Olin siinä käsityksessä, että siellä vaan hiljakseen kontataan lattialla jonkin sermin takana.


Petri_Petri

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.

Kävin tänään noin klo 13.00 tsekkaamassa. Kirjasto on iso ja vapaata tyhjää tilaa on paljon. Takakulman yhdestä nurkkauksesta oli parilla särmillä eristetty noin 3 * 3 metriä tilaa, lattialla pari kulunutta mattoa.

Kirjasto kyllä oli hulppean näköinen. Mielestäni turhan ökymäisen pramea nojatuoleineen. Väkeä oli tusinan verran, joista muutama noin 30-kymppisiä somalimiehiä.

Rukoustila ei tilaa siitä hallista havaittavasti vienyt. Tietysti periaatteellinen kysymyshän tuo on. Joku somali näytti työssäkin olevan. Infossa kysyin suomalaiselta että onko sitä paljon käytetty. Siihen tuli vähän vanhempi toinen suomalainen virkailija. Sanoi että yksi työntekijä ainakin käyttää. Sitten kysyin mihin aikaan tänään on rukoiluaika. Ei osannut sanoa. Ei tainnut edes tietää että muslimeilla on paikan mukaiset minuuttiajat rukoiluun. Outoa jos haluavat palvella muslimeja mutteivat osaa opastaa sitten edes rukousaikoja. Toisteli sitten vain, että vastaavat kyllä kysymyksiin.


Quote from: wekkuli on 07.09.2010, 16:37:13
Mutta sanotaan näin, että jos kehä kolmosen sisäpuolella on rakennettua tilaa rukoushuoneellisen verran täysin käyttämättömänä, ja se on yhteiskunnan omaisuutta, niin joku yhteiskunnan päättäjä on ns muninut. Enkä oikein tässä tapauksessa usko siihen. Liiketila on kallista ja yhteiskunnan omistama liiketila pitää olla koko yhteiskuntaa palvelevassa käytössä. Se että kirjastotäti voi päättää omin päin uusiksi hänen huostaansa uskottujen resurssien uusiokäytöstä muihin kuin alunpitäen tarkoitettuihin tarpeisiin tarkoittaa sitä, että yhteiskunnassamme on liikaa resursseja ja kapasiteettia kirjastotoimelle. Sitä pitää supistaa.

Sain kyllä vaikutelman, että tilaa oli liikaa eli päättäjä oli muninut törsäilyillään.

junakohtaus

Wekkuli,

sulla on kyllä pointti tossa. Epäilemättä mitoitukset saattavat hyvinkin olla katollaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Petri_Petri on 07.09.2010, 16:54:59
Sain kyllä vaikutelman, että tilaa oli liikaa eli päättäjä oli muninut törsäilyillään.

No voihan se sitten olla. Joskus kirjastot ovat kyllä vähän, noh, liioiteltuja. Siihen ei kai sitten muuta voi sanoa kuin espoolaiseen tyyliin: 'onhan meillä varaa'.
;D
Täytyy myöntää että 3x3m ei ole paljon. Olisin kuvitellut että sitä on enemmän. Eipä tuo paljon invavessaa kummempi ole.

Juzza

Quote from: Miniluv on 07.09.2010, 16:03:40
Olen taipuvainen tukemaan Seitsemännen minuutin spagetistien vaatimusta saada rukousnurkka jokaiseen julkiseen tilaan, jossa se Ei ole mistään poisTM.

Taas meni kiljut näppikselle.

Olen keksinyt ratkaisun tähän kirjasto-ongelmaan. Mallia voidaan ottaa Jakomäen uimahallista. Hallihan on viikonloppuisin kiinni, joten muslimien käyttämä viikonloppuvuoro Ei ole mistään poisTM. Joten eiköhän suljeta kirjasto aina rukoushetkien ajaksi, jolloin poistuu koko tarve eristää apein sermein mitään karsinaa. Sitten kirjaston ollessa kiinni siellä on avaraa tilaa levitellä mattoja ja rukoilla.
"Maahanmuuttajan vaaliessa kulttuuria ja perinteitä se on hienoa. Suomalaisen kulttuuri on kokoelma vahnanaikaisia typeriä tapoja, joiden puolustaminen on kouluttamattomien, ruotsinristeilyllä matkakomuksensa hankkineiden junttien puuhaa".

dothefake

Näinhän se etenee, pikkuhiljaa. Minusta periksi ei
pidä antaa sormenmittaakaan (assb? n. 2,25 cm).
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

as336uyli


Perttu Ahonen

Savuton Espoo Strategian mukaan tupakoivat työntekijät ovat töissä 5min/rööki pitempään.  Mitenköhän on laita muslimityöntekijöiden kohdalla, jotka kesken työpäivän käyvät rukoilemassa.  Mahtaako tapahtua kahvitauoilla vai työaikana?

Siitä Jorvin kristillisestä lahko revohkasta vielä sen verran, että kun mekkaloijat kulkevat pitkin osaston käytäviä ja tuuppaavat joka huoneeseen kekkaloimaan "ilosanomaansa kuolemisen ihanuudesta", niin siitä mölinästä on vaikea välttyä ja mennä "murjottamaan", jonnekin minne älämölö ei kuulu - varsinkaan letkuissa kiinniolevana vuodepotilaana.   Jotain rajaa pitää olla. Ihan sama, kuin jokin islamilainen lahko tulisi sairaalan vuodeosastolle megafoni kädessä huutelemaan soittelemaan: allahu akbar ja on ihana kuolla ja päästä allahin luo.  

Harjoittakoot kukin uskontoaan, mutta ei niin, että siitä on pakko muiden kärsiä.

Mursu

Quote from: Mittakaavaedut on 07.09.2010, 16:11:28

Todellisuudessa kirjaston asiakkaita eivät siis välttämättä ole kirjastossa pyörivät ihmiset, vaan aitoja asiakkaita ovat ne veronmaksajat, jotka loppuviimein kustantavat kirjaston pyörittämisen. Asiakas-han on henkilö, joka maksaa tuotteesta tai palvelusta - eli tässä tapauksessa siis veronmaksajat.

Mihin logiikkaan tuo perustuu? Minun mielestäni asiakas on se, jolla on asiaa kyseiseen paikkaan. Kuluttaja taas sopii huonosti julkishallinnon palveluihin. Kuluttaja on nimenomaan kaupallisten palveluiden asiakas.



Bill Milton Hicks Friedman

Quote from: Mursu on 08.09.2010, 00:28:01
Quote from: Mittakaavaedut on 07.09.2010, 16:11:28

Todellisuudessa kirjaston asiakkaita eivät siis välttämättä ole kirjastossa pyörivät ihmiset, vaan aitoja asiakkaita ovat ne veronmaksajat, jotka loppuviimein kustantavat kirjaston pyörittämisen. Asiakas-han on henkilö, joka maksaa tuotteesta tai palvelusta - eli tässä tapauksessa siis veronmaksajat.

Mihin logiikkaan tuo perustuu? Minun mielestäni asiakas on se, jolla on asiaa kyseiseen paikkaan. Kuluttaja taas sopii huonosti julkishallinnon palveluihin. Kuluttaja on nimenomaan kaupallisten palveluiden asiakas.


Ei kyllä asiakas on se, joka maksaa. Käsitteen merkitys ei riipu siitä, että onko kyseessä yksi vai useampi henkilö (esim veronmaksajat), joka maksun suorittaa.

Kun opiskelija käy kaupassa ostamassa opintotuellaan olutta, niin asiakas on oikeasti veronmaksajat eikä opiskelija. Opiskelija on kuluttaja siihen asti kunnes maksaa itse veroja sen verran että kattaa oman elämisensä kulut, jotka yhteiskunnalle aiheuttaa ja on aiheuttanut.

Kun Ahmed ostaa syyrialaisen sohvan harkinnanvaraisella, niin sama juttu. Veronmaksajan luottokortti on sossun tädillä hallussa. Toki veronmaksaja saa vastineeksi etnistä värinää ja monikulttuurista rikkautta.

Koska julkiset palvelut tuotetaan veronmaksajien kustannuksella, niin veronmaksajat ovat niitä asiakkaita, jotka tulee pitää tyytyväisenä. Jos veronmaksajat vittuuntuvat ja äänestävät jaloillaan tai piilottavat tulonsa verottajalta, niin julkisten palvelujen tuotanto lakkaa viimeistään silloin kun ulkomailtakaan ei enää lainaa saa.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Perttu Ahonen

QuoteEi kyllä asiakas on se, joka maksaa. Käsitteen merkitys ei riipu siitä, että onko kyseessä yksi vai useampi henkilö (esim veronmaksajat), joka maksun suorittaa.

Tavallaan, tavallaan ei.   Voidaan esittää kysymys, että onko kuntien ja valtion työntekijät sitten asiakkaita, vai "kuluttajia" = palkan maksaa veronmaksajat.

Tai yksityinen sektori joka tuottaa palveluita veronmaksajille?

Eli onko asiakas asiakas vain silloin, kun yksilö/yritys tuottaa/työllistyy yksityisen sektorin välillä?  Ei kai sentään.

Entä jos Mohammud työllistyy viikoksi yksityiselle sektorille ja maksaa veron palkastaan; kuinka kauan Mohammud on asiakas, eikä "kuluttaja"?

Nuivanlinna

Saako sinne rukousnurkkaan mennä lukemaan? Esim. VHM koraania?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Mursu

Quote from: Mittakaavaedut on 08.09.2010, 02:27:58
Quote from: Mursu on 08.09.2010, 00:28:01


Mihin logiikkaan tuo perustuu? Minun mielestäni asiakas on se, jolla on asiaa kyseiseen paikkaan. Kuluttaja taas sopii huonosti julkishallinnon palveluihin. Kuluttaja on nimenomaan kaupallisten palveluiden asiakas.


Ei kyllä asiakas on se, joka maksaa. Käsitteen merkitys ei riipu siitä, että onko kyseessä yksi vai useampi henkilö (esim veronmaksajat), joka maksun suorittaa.

Toistan: Mihin logiikkaan tuo perustuu? Kuka siis on esimerkiksi sosiaalitoimiston asiakas? On erikseen termi "maksava asiakas", kun halutaan painottaa sitä, että asiakas maksaa palvelusta.

Quote
Kun opiskelija käy kaupassa ostamassa opintotuellaan olutta, niin asiakas on oikeasti veronmaksajat eikä opiskelija. Opiskelija on kuluttaja siihen asti kunnes maksaa itse veroja sen verran että kattaa oman elämisensä kulut, jotka yhteiskunnalle aiheuttaa ja on aiheuttanut.

Tuo menee jo absurdiksi. Kyllä tässä yhteydessä nimenomaan se opiskelija maksaa oluensa. Se, mistä hän sitten on rahansa saanut on eri asia, eikä ole tämän tapahtuman kannalta olennainen seikka.

Se, mitä esität ei mitenkään vastaa sanan "asiakas" normaalia käyttöä. Kyse on ilmeisesti jostain omasta keksinnöstä, jossa yrität ajaa jotain kannattamaasi poliittista ideaa semantiikan kautta. Tällaisessa ei ole mitään järkeä. Sanat ovat vain väline itse asian kertomiseen. Jos sekoittaa semantiikan poliittisen asian ajamiseen ei edisty kummassakaan.


Quote
Kun Ahmed ostaa syyrialaisen sohvan harkinnanvaraisella, niin sama juttu. Veronmaksajan luottokortti on sossun tädillä hallussa. Toki veronmaksaja saa vastineeksi etnistä värinää ja monikulttuurista rikkautta.

Harkinnanvarainen toimeentulotuki on siitä eri asia, että se maksetaan nimenomaan tiettyyn kohteeseen. Lisäksi siinä ei edes yleensä käytetä rahaa vaan maksusitoumusta. Tällöin voi sanoa, että kaupassa asiakas on kaupunki. (ei kuitenkaan veronmaksajat).

Tosin ei ole mitenkään osoitettu, että kyseinen sohva olisi ostettu harkinnanvaraisella toimeentulotuella.

Quote
Koska julkiset palvelut tuotetaan veronmaksajien kustannuksella, niin veronmaksajat ovat niitä asiakkaita, jotka tulee pitää tyytyväisenä. Jos veronmaksajat vittuuntuvat ja äänestävät jaloillaan tai piilottavat tulonsa verottajalta, niin julkisten palvelujen tuotanto lakkaa viimeistään silloin kun ulkomailtakaan ei enää lainaa saa.

Veronmaksajat ovat asiakkaita vain siinä määrin, kun käyttävät palveluita. Alapään anatomiaan kuuluvat asiat voidaan jättää keskustelun ulkopuolelle.

Oletko kunnallisen päihdehuollon asiakas? Kyllä tai Ei?


Bill Milton Hicks Friedman

Quote from: Perttu Ahonen on 08.09.2010, 10:03:01
QuoteEi kyllä asiakas on se, joka maksaa. Käsitteen merkitys ei riipu siitä, että onko kyseessä yksi vai useampi henkilö (esim veronmaksajat), joka maksun suorittaa.

Tavallaan, tavallaan ei.   Voidaan esittää kysymys, että onko kuntien ja valtion työntekijät sitten asiakkaita, vai "kuluttajia" = palkan maksaa veronmaksajat.

Kyse on mielestäni aina osto-myynti sopimuksesta.

Jos jollekin henkilölle sopii vapaaehtoisesti maksaa jostain tuotteesta tai palvelusta jokin summa, niin hän on asiakas. Esimerkiksi tavaroiden vaihtokaupassa molemmat osapuolet ovat asiakkaita. Tähänhän kaupankäynti perustuu.

Julkisissa palveluissa virkamiehet tekevät ostopäätöksiä veronmaksajien puolesta. Päätöksenteko on ulkoistettu virkamiehelle, joten jos tämä ei veronmaksajalle sovi niin hän voi aina äänestää vaaleissa, äänestää jaloillaan tai ryhtyä vaikkapa kiertämään veroja. Jos kuitenkin sopii maksaa veroja Suomeen eli kustantaa valtion työntekijöiden palkat, niin toki valtion työntekijät ovat myös valtion palvelujen asiakkaita, koska hekin ovat veronmaksajia.

Eri asia on se, että osallistuvatko kaikki veronmaksajat palvelujen tuottamiseen yhtä suurella panoksella tai että ovatko palvelut oikeasti tarpeellisia.

Quote from: Mursu on 08.09.2010, 13:22:36
Se, mitä esität ei mitenkään vastaa sanan "asiakas" normaalia käyttöä. Kyse on ilmeisesti jostain omasta keksinnöstä, jossa yrität ajaa jotain kannattamaasi poliittista ideaa semantiikan kautta. Tällaisessa ei ole mitään järkeä. Sanat ovat vain väline itse asian kertomiseen. Jos sekoittaa semantiikan poliittisen asian ajamiseen ei edisty kummassakaan.

Minua kiinnostaisi lähinnä palata siihen sanan "asiakas" alkuperäiseen tarkoitukseen eikä yrittää väittää, että esimerkiksi rosvo on poliisin asiakas, koska käyttää poliisin palveluja tai että romanituristi on suomen sosiaaliturvan asiakas, koska saa sossusta rahaa täysin laillisella hakemuksella. Tällainen johtaa juuri järjettömyyteen ja vääristää loogista ajattelua.

Eihän sosiaalipummeja ennen nimitetty sossun asiakkaiksi, vaan heitä kutsuttiin juuri sosiaalipummeiksi. Kumpi on mielestäsi osuvampi termi?

Quote from: Mursu on 08.09.2010, 13:22:36
Quote
Koska julkiset palvelut tuotetaan veronmaksajien kustannuksella, niin veronmaksajat ovat niitä asiakkaita, jotka tulee pitää tyytyväisenä. Jos veronmaksajat vittuuntuvat ja äänestävät jaloillaan tai piilottavat tulonsa verottajalta, niin julkisten palvelujen tuotanto lakkaa viimeistään silloin kun ulkomailtakaan ei enää lainaa saa.

Veronmaksajat ovat asiakkaita vain siinä määrin, kun käyttävät palveluita. Alapään anatomiaan kuuluvat asiat voidaan jättää keskustelun ulkopuolelle.

Oletko kunnallisen päihdehuollon asiakas? Kyllä tai Ei?

Alapään anatomiasta en tieteääkseni ollutkaan keskustelemassa.

Koska en voi itse valita mitä palveluja yhteiskunnalta ostan, mutta maksan puolivapaaehtoisesti veroja, niin KYLLÄ, olen kunnallisen päihdehuollon asiakas, koska virkamies on minun puolestani päättänyt ostaa päihdehuoltopalveluja, joita minullakin on ehkä mahdollisuus KULUTTAA jos palvelua on saatavilla.

Sen sijaan en ole yksityisten päihdehuoltopalvelujen asiakas, koska en maksa niistä mitään.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

mikkoellila

Quote from: Perttu Ahonen on 07.09.2010, 17:58:44
Siitä Jorvin kristillisestä lahkorevohkasta vielä sen verran, että kun mekkaloijat kulkevat pitkin osaston käytäviä ja tuuppaavat joka huoneeseen kekkaloimaan "ilosanomaansa kuolemisen ihanuudesta", niin siitä mölinästä on vaikea välttyä ja mennä "murjottamaan", jonnekin minne älämölö ei kuulu - varsinkaan letkuissa kiinniolevana vuodepotilaana.

Jos tuollaista tapahtuisi minun ollessani sairaalassa, tekisin rikosilmoituksen sekä ko. uskovaisista että sairaalan henkilökunnasta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

P

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 15:58:50
Itse taidan tykkätä, että käymättä paikan päällä katsomassa ei voi päätellä miten on. Voi olla noin, voi olla että rukousnurkka ei ole oikeasti mistään pois.

Jep. Mikään ei ole mistään poissa ja meillä on rikkauteen aina varaa? Positiivista asennetta ystävät hyvät!  :P
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.

Jos meillä on julkista tilaa PK-seudulla, jonka käyttöaste on pebasta, niin jossain on vikaa ja jotain tartteis tehdä muutakin,kuin muuttaa se ilmaismoskeijaksi tai pastafarien palvontapaikaksi?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: dothefake on 07.09.2010, 16:10:30
Quote from: junakohtaus on 07.09.2010, 16:07:15
Eikun vakavasti. Ei me ihan oikeasti tiedetä mikä se tila on ja mikä sen käyttöaste on ollut.
Eikä se Islam nyt ehkä oikeasti mikään vakava uhka ole,
minäkin tilasin eilen somalian kielen oppikirjan  kera cd:n.
Kuusankosken kirjaastossa oli kyllä hiirenhiljaista.
Hiiri on muuten somaliaksi jiir.



offtopic..

Hei me Hommassahan voisimme aloittaa kollektiivisen somalian kielen opiskelun?
Valistuneet sanakirjan omaavat veljemme voisivat lisätä joka päivä kielenopiskeluketjuun päivän sanan somaliksi, jonka halukkaat voisivat opetella. Kerran viikkossa sitten harjoteltaisiin yksi lause. Muutaman vuoden päästä hommalaiset puhuisivat parempaa somalia kuin etiopialainen somalin kasvatuslapsi..

Se vasta olisikin sitä RKP:n pyytämää kansojensynergiaa..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

dothefake

Juuri tuli sähköposti-ilmoitu, että tilaamani somalian
oppikirja on saapunut cd-levyineen.

Iska Warran - Mitä kuuluu
Sharabaadada-surwaalka - sukkahousut
Gaariga dab-damiska - paloauto
Hoover - pölynimuri

Täytyy kohta käydä hakemassa - tiedonjano on valtava.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Martel

Quote from: Rooivalk on 05.09.2010, 10:35:41
–Kyse on väliaikaisesta järjestelystä ramadanin ajaksi. Pysyvää rukouspaikkaa tänne ei heille ole tulossa, aluekirjastojohtaja Terhi Nikulainen vakuuttaa.

No niin, hyvä uutinen: ramadan on loppumassa. Voimme lähteä siitä, että maanantaina ei Entressen kirjastossa enään suosita yhtä tiettyä uskontokuntaa. Koska järjestely herätti lehtien keskustelupalstoilla vastalauseiden myrskyn, voisi kuvitella aluekirjastojohtaja Terhi Nikulaisen ymmärtävän pysyä lupauksessaan.

TeemuT

Quote from: Martel on 09.09.2010, 21:47:38

No niin, hyvä uutinen: ramadan on loppumassa. Voimme lähteä siitä, että maanantaina ei Entressen kirjastossa enään suosita yhtä tiettyä uskontokuntaa. Koska järjestely herätti lehtien keskustelupalstoilla vastalauseiden myrskyn, voisi kuvitella aluekirjastojohtaja Terhi Nikulaisen ymmärtävän pysyä lupauksessaan.

Tästä olikin toverimme "Vihervasemmisto" todistus, että tämä oli väliaikaista vain. No, nyt se sitten nähdään.