News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Varovaisuutta kehiin hkin keskustassa

Started by nuiseva, 15.03.2009, 18:24:14

Previous topic - Next topic

nuiseva

Viikonloppuna kaverini oli manskulla forumia vastapäätä vähän kello neljän jälkeen aamuyöllä lähdössä yksin baarista yödösille. Hän oli yksin, kun kymmenen somalia ympäröi alkaen potkia >:(. Hänen onnistui isokokoisena miehenä iskeä takaisin, juosta karkuun ja soittaa poliisit, jotka tulivat minuutin kuluttua, mutta eivät enää voineet tehdä mitään, kun ei ei jengiä enää ollut näkyvissä. Käsittämätöntä, aivan keskustassa. Onko siellä jokin uusi jengi vainoamassa nimenomaan yksin kulkevia uhreja?
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Kami

Eikö tuo nyt ole aika perussettiä näin laman aikoina. Minä meinasin tuossa pari viikkoa sitten saada puukosta. Edellisestä kerrasta on kuitenkin jo 13 vuotta.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

varaani

Quote from: Kami on 15.03.2009, 19:03:50
Eikö tuo nyt ole aika perussettiä näin laman aikoina. Minä meinasin tuossa pari viikkoa sitten saada puukosta. Edellisestä kerrasta on kuitenkin jo 13 vuotta.

Miten LAMA liittyy siihen että on normaalia joutua joukkopahoinpidellyksi helsingin keskustassa?  ???
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?

Kami

No sitä minäkin olen ihmetellyt, mutta nykyään alkaa taas tupsahdella näitä tapauksia. Ilmapiiri muuttuu taas vähän kylmemmäksi. Viimeksi 90-luvulla oli vastaavaa meininkiä. Alkuahan nämä on vielä. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin kohta rupeaa tapahtumaan oikein urakalla.

Sen kerran kun minä olen Helsingissä käynyt, niin joka kerta olen kyllä tappelun nähnyt. Tosin siihen ei ole liittynyt somaleita tms.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Kami

Quote from: Kerpo on 15.03.2009, 19:12:43
Jännä sinänsä, sillä ei luulisi somaleja huolettavan laman mukana menevät työpaikat. Onko tukia supistettu?

Tuskin se siitä, ne vaan reagoi yleiseen ilmapiiriin. Ja onhan nyt sitäpaitsi kevät, hullut tulee hullummiksi. :P Ei vaan foliohattuiluahan tämä, mutta tuo avausviesti on ihan yhtä foliohttailua ja ehkä vähän ylipelokasta sellaista. Totta kai ne tulee kymmenestään päälle jos eivät muuten pärjää. Ei se nyt tarkoita että siellä jotain järjestäytynyttä jengimeininkiä tapahtuu. Siinä on vedetty vähän khattia ja kaljaa sekaisin ja sitten päähän on pälkähtänyt että katoppas siinä on tyyppi itekseen ja yhtäkään silminnäkijää ei mailla halmeilla. Ja niin pojat käyvät tuumasta toimeen, rasisteja kun ovat eivätkä pidä valkoihoista ihmistä niin hienona ihmisenä kuin itse.

CMX - Kansalaiset

nuiseva

Ehkä työttömyys lisääntyy somaleilla siinä missä suomalaisillakin? (vaikkei se työllisyysprosentti kovin korkea olekaan...)

Loogisemmalta tuntui selitys, että kun muutaman ryöstelevän somalin jengi saatiin pari vuotta sitten kiini, on tuomiot nyt istuttu ja palattu terrorisoimaan asemaa.

Pelottavalta tuntuu, että aivan keskustassa ja aikaan, jolloin baarit sulkeutuvat ja väkeä on paljon+poliisi nurkan takana partioimassa, voi joutua pahoinpidelliyksi.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Kerpo

Kai nämä poikakullat muuten jonnekin nauhalle päätyivät kun Helsingin keskustassa on varmaankin yli tuhat valvontakameraa. Niistähän voisi käydä etsimässä pärstöjä.

Mika

Kannattaa muistaa sekin, että somppujen määrä Helsingissä lisääntyy jatkuvasti. Mitä enemmän niitä on, sitä röyhkeämmiksi ne käyvät.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Ojanperä

Jos tilanne Helsingissä alkaa ahdistaa, niin ainahan sitä voi alkaa eläväksi esimerkiksi "white flight'sta" ja muuttaa maakuntaan!
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

stubing

Kävelin eilen Helsingin Kampin uuden keskustan läpi joskus seitsemän aikaan. Metroaseman edustalla oli valehtelematta yli sata rikastajaa seisoskelemassa ja tyhjää toimittamassa. Vartijat ovat ilmeisesti rassissmi, jos yrittävät ajaa näitä ulos.

Kazakstan

Itse olen tullut Helsingissä kerran pienen mustalaisporukan ryöstämäksi. Toisenkin kerran ne yrittivät, mutta silloin olin jo ovelampi. Kyllä Helsingissä on jo pidemmän aikaa kannattanut pitää silmät ja korvat auki, etenkin yöaikaan.

varaani

Quote from: Mika on 15.03.2009, 19:23:36
Kannattaa muistaa sekin, että somppujen määrä Helsingissä lisääntyy jatkuvasti. Mitä enemmän niitä on, sitä röyhkeämmiksi ne käyvät.

Joo tätä mieltä minäkin olen.

En lähtisi syitä etsimään lamasta.

QuoteJos tilanne Helsingissä alkaa ahdistaa, niin ainahan sitä voi alkaa eläväksi esimerkiksi "white flight'sta" ja muuttaa maakuntaan!

http://hommaforum.org/index.php?topic=3288.0

Tuossa jutussa kerron siitä miten itse tein white flightin  ;D
Perässä ne tulee.. ei sille maha mitää  :)
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?

Kami

Quote from: varaani on 15.03.2009, 19:47:11

Siinäkin on ihmeellinen yhteneväisyys. Ihan sama kuin 90-luvulla. No, voihan se olla sattumaakin.

CMX - Kansalaiset

urogallus

Quote from: Kami on 15.03.2009, 21:51:29
Quote from: varaani on 15.03.2009, 19:47:11

Siinäkin on ihmeellinen yhteneväisyys. Ihan sama kuin 90-luvulla. No, voihan se olla sattumaakin.

Omat kokemukset ovat aina painottuneita, eikä esim. minusta 90-luvun alkupuoli ollut ollenkaan niin väkivaltaisen tuntuista kuin loppupuoli. Tiedä sitten mikä on totuus.

Lama tuo mukanaan alkoholin kulutuksen vähenemisen. Tämän luulisi heijastuvan väkivallan määrään.

Toinen juttu on itsemurhat: Suomen kaikkien aikojen huippu itsemurhissa oli 80-luvun nousukauden lopulla. Lama-aikana oli selvästi vähemmän itsemurhia, mutta tähän saattoi tietenkin vaikuttaa mielenterveyshuollon kehittyminen.