News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!

Started by prestionat, 22.07.2010, 15:49:34

Previous topic - Next topic

_w_

Quote from: JNC on 24.07.2010, 02:10:19

Mikkostadista kritisoi vahvasti sitä, että Muutos ei keskity riittävästi maahanmuuttopolitiikan epäkohtiin. Olen hieman eri mieltä, sillä mielestäni Muutos keskittyy ehkä jo liikaakin maahanmuuttopoliittisiin asioihin, vaikka jokainen Muutoksen maahanmuuttopoliittinen kannanotto onkin ollut täyttä asiaa. Tähän astisesta pidän Muutoksen ansiokkaimpana saavutuksena sitä, että se on tuonut poliittiseen keskusteluun suoran demokratian käyttöön ottamisen Suomessa.
Itse jo vähän elättelin toivoa että eronnut puheenjohtaja olisi innostunut lähtemään presidentinvaaliehdokkaaksi. Eli niissä tenteissä olisi voinut puhua demokratian puolesta.
En sillä että hän olisi tullut valituksi, mutta esimerkiksi Soinihan on mallikkaasti puolueelleen saanut kannatusta esiintymällä edukseen presidentinvaalitenteissä.
Maahanmuuttokriittisyydellä ratsastavat jo perussuomalaiset, demarit sekä kokoomus. Kuinka uskottavia kaksi jälkimmäistä ovat on sitten toinen juttu, mutta suuri osa kansaa ei ole tähän asiaan perehtynyt kovinkaan tarkoin ja uskoo kun hesari kertoo että Suomi pysähtyisi ilman maahanmuuttajia ja että suomalaiset ei viitsi töitä tehdä.
Maahanmuuttajia ei ole suurimmassa osassa maata niin paljoa että heistä tulisi ihmisiä suoraan koskettavia ongelmia ja jollei itselle ole heistä mitään haittaa, ei ensimmäisenä lähde äänestämään yhden asian puoluetta vaikka verot joutuisikin maksamaan.

IDA

Sepin tulevan kirjan nimi on tietenkin: Mein Spam.

Aika pitkä ketju, mutta luin läpi. Asiahan ei minulle vieraan puolueen jäsenenä kuulu, mutta ymmärrän Mäki-Ketelän päätöstä hyvin. On helpompi esittää omia näkemyksiään, kun ei koko ajan oleteta, että ne olisivat koko puolueen näkemyksiä. Mitä Muutoksen porukkaa tunnen, niin olen ihan varma, että porukasta löytyy pätevä puheenjohtaja ja tämä voi olla jopa eduksi muutokselle. Mikä tietysti on kyllä PS:ltä pois :D

xoxox

Quote from: Daemonic on 23.07.2010, 21:08:56Puolueen nimihän ei ole "samaa paskaa eri paketissa 2011"
Valitettavasti millään muulla reseptillä kuin "samaa paskaa eri paketissa mutta hienokseltaan eri maustein" ei politiikassa menestytä.

Mitä tulee raameihin, JM-K:ssa ehkä joiltakin osin olisivat täyttyneet jossain määrin vakavasti otettavan potentiaalisen puoluejohtajan ulkonaiset tunnuspiirteet (jos ajattelemme Timo Soinia, kauanko häneltä kestikään vakiinnuttaa asemansa ja kohota vakavastiotettavaksi poliitikoksi: SMP:hen liittymisestä varapuheenjohtajaksi nousuun meni 10 vuotta, tästä eduskuntapaikkaan 14 vuotta).

Ilmeisesti Muutoksella on nyt täysin aiheellisesti kusi sukassa, koska kyllä siellä joidenkuiden täytyy tajuta, ettei heillä ole ketään läheskään yhtä uskottavaa kandidaattia puolueen vetäjäksi.

Puoluejohtajaksi ei (joko valitettavasti tai onneksi tulkitsijasta riippuen) ole kenelläkään mitään edellytyksiä vaikka kuinka olisi tietämystä ja sanavalmiutta, jos poliittinen kokemus esimerkiksi kunnallispolitiikasta tai elämänkokemus puuttuu, sosiaalinen pelisilmä on vähänkin kehittymätön, ulkonäkö on potentiaalisten äänestäjien enemmistön silmissä eksentrinen, maine ei ole rikkeetön, puheääni on heiveröinen, ryhti tai terveys ovat huonot jne., tai jos henkilökohtainen talous ei ole riittävän vahva salliakseen pitkäaikaisen keskittymisen politiikkaan ilman toimeentulon takaavaa rahallista korvausta kyseisestä työstä (millä kukaties on osuutta Mäki-Ketelän luopumiseen).

Muutoksen kannalta suurin vaikeus lienee siinä, että kyseiset ehdot täyttäviä houkuttelevat aivan muut toimintatavat kuin Muutoksen riveihin siirtyminen.

Antti Tulonen

Quote from: Tapio Arjo on 24.07.2010, 00:48:41
Siksi toisekseen jokainen Muutoksen varsinainen jäsen voi hakea puheenjohtajan paikkaa. Ei puheenjohtajan tarvitse hallituksesta tulla.

Muutos 2011:n säännöissä sanotaan, että hallituksen jäseneksi voidaan valita henkilö, joka "on pitkäjänteisellä käytännön toiminnallaan osoittanut hyväksyvänsä ja arvostavansa yhdistyksen tavoitteita, sitoutunut noudattamaan sen toiminnan perustana olevia perusarvoja sekä kirjallisesti sitoutuu noudattamaan niitä jatkossakin." ja että "Pitkäjänteiseksi käytännön toiminnaksi katsotaan vähintään yhden (1) vuoden aktiivinen ja moitteeton toiminta yhdistyksessä. Tästä vaatimuksesta poiketaan ensimmäisen hallituksen osalta."

IDA

Quote from: Dogah on 24.07.2010, 03:12:12
Tästä vaatimuksesta poiketaan ensimmäisen hallituksen osalta."

Tämähän on ensimmäinen hallitus?

Tuosta talouspolitiikasta kyselisin vielä mikä on Kokoomuksen, SDP:n tai Kepun talouspolitiikka? Muista puolueista puhumattakaan. Tällä foorumilla ei minusta ainakaan puolueiden välisiä tai puolueiden sisäisiä keskusteluja kannattaisi hajottaa talouspolitiikasta kiistelemiseen, vaan antaa puolueiden ja ehdokkaiden esittää linjauksensa itse. Joka tapauksessa minkä tahansa puolueen talouspolitiikka tulee ensi vaalikaudella olemaan niukkaa. Täällä voisi lähteä hyvin siitä, että se tulee olemaan nuivasti niukkaa 8)

Juhallin

Quote from: IDA on 24.07.2010, 05:24:04

Tuosta talouspolitiikasta kyselisin vielä mikä on Kokoomuksen, SDP:n tai Kepun talouspolitiikka? Muista puolueista puhumattakaan. Tällä foorumilla ei minusta ainakaan puolueiden välisiä tai puolueiden sisäisiä keskusteluja kannattaisi hajottaa talouspolitiikasta kiistelemiseen, vaan antaa puolueiden ja ehdokkaiden esittää linjauksensa itse. Joka tapauksessa minkä tahansa puolueen talouspolitiikka tulee ensi vaalikaudella olemaan niukkaa. Täällä voisi lähteä hyvin siitä, että se tulee olemaan nuivasti niukkaa 8)

Jaa-a. Nykypäivän poliittisissa keskusteluissa, paneeleissa ja vaalitenteissä näyttää olevan talouden osalta teemana "ei leikkauksia". Ei leikkauksia ainakaan "heikompiosaisilta" tuntuu jokainen poliitikko paasaavan. Ainoa keino selviytyä tulevaisuuden haasteista on nimenomaan leikkaukset. Ja varsinkin leikkaukset "heikompiosaisilta". Yhteiskuntamme ei kestä, eikä tarvitse kestää "sossupummeja".
Jos ei ole halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen ja kehittämiseen, ei tarvitse myöskään vaatia parempia yhteiskunnan palveluita.
Minä olen tätä mieltä. Ja se kuka uskaltaisi moisen pommin vaalitentissä pudottaa, on erittäin vahvoilla saamaan ääneni vaaleissa :)

L. Brander

Quote from: Teemu Lavikka on 24.07.2010, 00:10:16
...

Väistyvää puheenjohtajaamme lainatakseni totean, että nyt ei tarvita puhujia, nyt tarvitaan tekijöitä!

Jos ja kun jostakin Muutoksen jäsenestä alkaa tuntua sille, että näkyvyyttä pitäisi olla enemmän, voi pysähtyä hetkeksi ja miettiä: mitä minä voin tehdä asian hyväksi?

Teemu: tämä ei ole kritiikkiä sinua kohtaan henkilökohtaisesti vaan koko Muutoksen nokkamiehistöä ja vallitsevaa systeemiä. Tähän sun viestiin oli vaan niin helppo ottaa quote. ;)

Esim mikkostadista on toistuvasti ja useissa ketjuissa ehdottanut "mielenosoituksen" pitämistä julkisella paikalla tyyliin ruoåtsidemokraatit. Vastaukseksi tulee usein "nyt tarvitaan tekijöitä" tai "mitä minä voin tehdä asian hyväksi?". No, mitähän muuta "rivijäsen" voi tehdä kuin ehdottaa mielenosoitusta sellaisen halutessaan? Pitää sellaisen itse ilman Muutoksen hallituksen ja pj:n tukea ja lupaa? On kai nyt jumalauta kaikille selvää, että ei tästä touhusta tule mitään, jos kaikki sooloilee miten sattuu. Mitähän sinä tiedät esim. mikkostadista, minusta tai nimimerkki X:stä, jolle näitä latteuksia lausutaan? Onko hallituksen kiva selitellä tiedotusvälineille, että mies joka järjesti kolmesataa tyyppiä seisomaan ss-univormuissa Senaatintorille, ei nyt varsinaisesti edusta Muutoksen virallista linjaa? Kyllä tämän touhun on niin toimittava, että kenttä ehdottaa ja nokkamiehet päättävät, mitkä ehdotukset ovat hyvästä ja mitkä eivät. 

Puoluekokousta ei olla pidetty eikä kaikilla ole töiden ja perheen takia mahdollista kiertää sirkuksen mukana pitkin kaupunkien kirjastoja. Missä muualla niitä toiminnan kehitysehdotuksia voisi luontevammin esittää kuin täällä Hommassa, jossa ne ovat heti kaikkien muutoslaisten jäsenten ja KANNATTAJIEN luettavissa? Ei jokainen ehdotus ole kritiikkiä pj:tä, hallitusta tai aktiiveja kohtaan vaan ihan aidosti ehdotuksia toiminnan kehittämiseksi.

Muutenkin kaiken vittuilun KAIKILLE siitä, että eivät tee yhtä paljon asioiden hyväksi kuin toiset voisi lopettaa. Kaikilla ei ole välttämättä aikaa, halua, muuten mahdollisuuksia tai sitten ei yksinkertaisesti koe asiaa niin tärkeäksi, että jaksaisi osallistua isommalla panoksella toimintaan. Silti kaikkien panoksen tulisi olla tervetullut.

Quote from: Bror Heinola on 23.07.2010, 23:59:07
Suosittelisin kaikkia linjanvedosta ja valituista kärkiaiheista kiinnostuneita lukemaan asiasta aiemmin kirjoitetut aiheet täällä foorumilla sekä Muutos 2011 tavoiteohjelman joissa valitut asiat on esitelty ja perusteltu tarkemmin.

Mikäli ylläolevan jälkeen edelleen tuntuu siltä, että Muutos ei ole sinua varten, ehkä "vika" onkin sinussa eikä Muutoksessa ja sinun mahdollisesti kannattaisi etsiä itsellesi paremmin sopiva vaihtoehto.

Aivan V***N hyvää ajattelua! Joku ehdottaa, että puolen vuoden kuluttua pidettävien vaalien kampanjassa painotetaan jotain asiaa, joka saattaisi vetää paremmin kuin toinen, niin ratkaisusi on käskeä henkilö painumaan vittuun puolueesta. PUOLEESTA, JOLLA ON ALLE KOLMESATAA JÄSENTÄ! :facepalm:

LB
Dystooppinen salamasota

JM-K

Quote from: _w_ on 24.07.2010, 02:29:34
Maahanmuuttokriittisyydellä ratsastavat jo perussuomalaiset, demarit sekä kokoomus. Kuinka uskottavia kaksi jälkimmäistä ovat on sitten toinen juttu, mutta suuri osa kansaa ei ole tähän asiaan perehtynyt kovinkaan tarkoin ja uskoo kun hesari kertoo että Suomi pysähtyisi ilman maahanmuuttajia ja että suomalaiset ei viitsi töitä tehdä.
Jep, tämä on merkittävä ongelma, minkä mainitsit. Tai oikeammin nämä eli a) maahanmuuttokriittisyydellä ratsastajia on jo nimipuolueissa ja b) kansalaiset eivät ole kovinkaan hyvin perehtyneet ko. politiikkaan, vaan uskovat tarkoituksellisen propagandan esim. työvoimapulasta. Tuo on yhtälö joka kaventaa Muutoksen ja sen ehdokkaiden liikkumatilaa merkittävästi.

Quote from: _w_ on 24.07.2010, 02:29:34
Maahanmuuttajia ei ole suurimmassa osassa maata niin paljoa että heistä tulisi ihmisiä suoraan koskettavia ongelmia ja jollei itselle ole heistä mitään haittaa, ei ensimmäisenä lähde äänestämään yhden asian puoluetta vaikka verot joutuisikin maksamaan.
Tämä on juuri se sanoma, jota olen etenkin tässä viime viikkoina yrittänyt paasata. Vaihtelevalla menestyksellä.

Miettikää sekunti kepun mamupolitiikkaa. Heillä ei ole sellaista, koska maahanmuutto ei millään tapaa kosketa heidän ydinaluettaan, maaseutua. Ei maaseudulla juurikaan mitään mamuja ole.

Jos onkin, ne ovat yritteliäitä, iloisia ja ystävällisiä pizzapoikia. Heitä vihaavat ja vastustavat vain maaseudun idiootit 25v. kotona asuvat mammanpojat, jotka keskikaljahuuruissa käyvät kivittämässä pizzerian lasit rikki silloin tällöin. Sitten ajetaan taas pari päivää onnellisina patriootteina Toyota corollalla kylän ainoata kioskia ympäri ja juodaan lisää keppanaa. Kylän paheksunta kohdistuu näihin reppanoihin, pizzapojat saavat sympatiat JA JUURI NÄIN SE PITÄÄ OLLAKIN!

Mika

Quote from: turha jätkä on 24.07.2010, 00:38:08
Quote from: Miniluv on 24.07.2010, 00:30:03
BNP:n kannatukseen vaikuttaa se, että sielläpäin ovat kantisten prosentit väestöstä jo selvästi pienemmät.

Ja eikös näitä enemmän kansallismielisiä ryhmiä jo ole meilläkin ollut? Jotain vain on jäänyt isäm maallisilta puuttumaan.

Ei vika ole ollut yrityksen puutteessa, mutta mitäs teet kun kansa on niin epäisänmaallista.

Yksi paha vika BNP:ssä ainakin on: puheenjohtaja Nick Griffin. Katselin juuri yhtä hänen esiintymistään youtubesta. Griffin ei ole millään tasolla vakuuttava.  Hän vaikuttaa lähinnä epävarmalta (ja epäluotettavalta) naureskelijalta, joka ei ole ollenkaan varma asiastaan. Aikaisemmin hän kunnostautunut mm. holocaustin kieltäjänä.

Eivät ihmiset halua äänestää puoluetta, jonka johdossa on tuollainen hyypiö.  
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

JM-K

Quote from: Juhallin on 24.07.2010, 10:08:56
Ei leikkauksia ainakaan "heikompiosaisilta" tuntuu jokainen poliitikko paasaavan. Ainoa keino selviytyä tulevaisuuden haasteista on nimenomaan leikkaukset. Ja varsinkin leikkaukset "heikompiosaisilta". Yhteiskuntamme ei kestä, eikä tarvitse kestää "sossupummeja".
Tämä on valitettavan totta. Mutta totta, fakta, tosiasia. Leikkauksien on kohdistuttava kaikkiin väestöryhmiin, kohtuullisesti ja oikeudenmukaisesti. Erityisesti vähempiosaisiin kohdistuvat leikkaukset on suoritettava taiten, etteivät negatiiviset kerrannaisvaikutukset syö saavutettuja hyötyjä. Esimerkiksi vähävaraisten lapsiperheiden etuja ei välttämättä kannata kovin kovalla kädellä leikata. Tuollainen politiikka yleensä syventää lapsien ja nuorten ongelmia, jotka tulevat erittäin kalliiksi yhteiskunnalle.

Suora rahanjako sosiaalipummeille on lopetettava välittömästi ja siirryttävä hoitamaan heidän perustoimeentuloaan täysin eri lailla. Esimerkiksi ei ruokakuponkeja tai ruokaa kaupoista - ne pystyy vaihtamaan rahaksi ja ryyppäämään - vaan ruokailu esimerkiksi työttömien ylläpitämissä toimintakeskuksissa.

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos sosiaalista tulonsiirroista jää rahaa viinaan, kaljaan, tupakkaan ja huumeisiin, niin silloin tuet ovat ehdottoman ylimitoitettuja. Keskustelin tästä naapurin papan kanssa, joka elelee noin 600 euron eläkkeellä + muutaman kympin rintamamieslisällä. Hän ihmetteli, että miksi ihmiset koko ajan valittavat sitä köyhyyttään. En ehtinyt vastaamaan, kun Topi jo itse lisäsi, että sitä kaljaa ja tupakkaa pitää olla koko ajan suussa. Niinpä.

Quote from: Juhallin on 24.07.2010, 10:08:56
Jos ei ole halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen ja kehittämiseen, ei tarvitse myöskään vaatia parempia yhteiskunnan palveluita.
Minä olen tätä mieltä. Ja se kuka uskaltaisi moisen pommin vaalitentissä pudottaa, on erittäin vahvoilla saamaan ääneni vaaleissa :)
Minäkin olen täsmälleen tätä mieltä. Ja uskallan tämän sanoa ihan koska tahansa ja missä tahansa. Minua ei hävetä sitä sanoa, sillä a) asia on totta, b) jonkun se on hyvin pian sanottava, c) suurin osa kansalaisista on täsmälleen samaa mieltä ja d) minulla on vapaassa maassa täysi oikeus sanoa, mitä haluan.

Erityisesti tämän suuntainen kommentointi on nyt huomattavasti helpompaa, kun en ole enää puheenjohtaja. Nyt toisten aktiivien ei tarvitse enää "nolostella" ja ihmetellä, että mitä hittoa se nyt taas höpöttää.

Kuten olen monesti ennenkin todennut, minulle maahanmuutto ei ole se maailman tärkein asia (islamista ja muslimeista nyt puhumattakaan), vaikka olennainen ongelma Suomessa onkin. Mamusirkuksen lopettaminen ei poistaisi Suomen ongelmia. Suomalaisten elättien sirkuksen poistaminen sen sijaan alkaisi näkyä ja hyvin nopeasti.

Mikäli Muutos 2011 keskittyy pelkästään tai edes hyvin vahvasti pelkästä maahanmuuttopolitiikasta puhumiseen (toivottavasti ei paasaamiseen),se tie on sitten nopeasti käyty loppuun ja pysyvä marginalisoituminen, nopea kuihtuminen ja poliittiselta kartalta katoaminen ovat vääjäämättä edessä.

kgb

Quote from: L. Brander on 24.07.2010, 10:59:06
Aivan V***N hyvää ajattelua! Joku ehdottaa, että puolen vuoden kuluttua pidettävien vaalien kampanjassa painotetaan jotain asiaa, joka saattaisi vetää paremmin kuin toinen, niin ratkaisusi on käskeä henkilö painumaan vittuun puolueesta. PUOLEESTA, JOLLA ON ALLE KOLMESATAA JÄSENTÄ! :facepalm:

Kyllä, aivan oikein ja naulan kantaan.

Tuota samaa virttä on veivattu nyt vuosi ja mitään merkkejä yhdenasianliikkeistymisestä ei ole havaittavissa. Eikö kannattaisi jo hyväksyä tappionsa ja etsiä joku muu kohde käännytykselle?

Tai vaihtoehtoisesti, keksiä jotain positiivista välillä.

Toisekseen, kirjoitit:

Quote from: L. Brander on 23.07.2010, 23:55:17
Aika vähän on rumpua lyöty tuon suoran demokratian puolesta näissä Muutoksen kuvioissa.

Tarkoitat ilmeisesti, että sinä et ole nähnyt rumpua lyötävän. Syynä siihen taitaa olla se, että sinua ei moiset asiat kiinnosta maahanmuuttovastaisuuden ollessa sinulle se pääasia, joten et ole niitä useita kertoja jotka aiemmissa viesteissä on mainittu, mitenkään noteerannut.

Toisekseen, mikäli sanomasi olisi totta, ettei suorasta demokratiasta olisi "rumpua löyty", sehän tarkoittaisi vain sitä, että pääpaino olisi ollut siinä maahanmuuttopolitiikassa. Joten ei pitäisi olla mitään valittamista?

Maahanmuuttopolitiikka, suora demokratia ja tietyt sananvapausasiat ovat mielestäni olleet ne kolme asiaa joista on eniten puhuttu Muutoksen suulla ja Muutoksesta yleensäkin. Suomen kansalaisten etu on senverran löyhä määritelmä että se sopii vähän jokaiseen keskusteluun jossa jotain asiaa käsitellään, kun taas oikeudenmukaisista tuomioista on puhuttu eniten sananvapauskysymysten kanssa yhdessä.

Esim mikkostadista on toistuvasti ja useissa ketjuissa ehdottanut "mielenosoituksen" pitämistä julkisella paikalla tyyliin ruoåtsidemokraatit. Vastaukseksi tulee usein "nyt tarvitaan tekijöitä" tai "mitä minä voin tehdä asian hyväksi?". No, mitähän muuta "rivijäsen" voi tehdä kuin ehdottaa mielenosoitusta sellaisen halutessaan? Pitää sellaisen itse ilman Muutoksen hallituksen ja pj:n tukea ja lupaa?

Se rivijäsen voi kysyä että onkos tuollainen hip ja in ja jos saa myönteisen vastauksen voi alkaa ryhtyä puuhaamaan sitä miekkaria / feissausta / mitävaan tekemistä ihan itse.

QuoteKyllä tämän touhun on niin toimittava, että kenttä ehdottaa ja nokkamiehet päättävät, mitkä ehdotukset ovat hyvästä ja mitkä eivät.

Aivan. Nyt vaan on jääty siihen, että kenttä on odottanut nokkamiesten myös tekevän ne asiat, joita on ehdotettu. Niistä kentältä huutelijoista on aika harvasta tullut varsinaisia puuhamiehiä. Veli tulee mieleen sellaisena henkilönä, joka on ryhtynyt myös puuhaamaan ja tekemään itse valtavan määrän työtä asiansa eteen. Mitenkään likikaimani panosta väheksymättä sanoisin kuitenkin hänen tekemisiensä olleen valitettavasti varsin paikallisia kun miehessä selvästi on potentiaalia vaikka mihin - mutta siitä se lähtee. Ei sitä miekkaria tarvitse heti viedä eduskuntatalon eteen sotkemaan Mannerheimintien liikennettä pahimpaan ruuhka-aikaan vaan voi katsoa jonkun toisen paikan johon voi tehdä täsmäiskun.

Menee vaikka Suomenlinnaan lauttalaiturille ottamaan aurinkoa ja laittaa lapun rintaan jossa lukee "Kysy minulta Muutoksesta!" ja varautuu pienellä lennäkkivarastolla.

Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

JM-K

Quote from: Vallin on 23.07.2010, 21:05:56
Uusi johtaja määrittää linjan jatkossa, koska kaikki liikkeet ja yhteisöt ovat johtajiensa näköisiä. Veikkaan jotain suoraviivaisesti "natsimpaa" linjaa jatkossa? Jos niin käy, ei puoluetta pitkään kartalla näy.
Toivottavasti ei mitään tällaista. Siinä menee sitten kaikkien kova työ ns. reisille.

Kansa kaipaa uutta valtionhoitajapuoluetta, pellepopulisteja ja piilorasisteja on jo ihan tarpeeksi.
ERITTÄIN OSUVASTI SANOTTU!

Juha, mainitsemaasi "uutta ja tehokkaampaa" voisi olla uuden median perustaminen (...) tämän yhden aiheen ympärillä, mutta moni sivistynyt aktiivikansalainen kuitenkin toivoisi mielipiteitä ja näkemyksiä myös muista elintärkeistä asioista, kuten taloudesta.
Hyvä ja mielenkiintoinen idea. Tätä täytyy alkaa työstämään.

Nyt tuntuu, että maahanmuuttoteeman suojissa politiikkaan pyrkii väärämielistä, puhtaasti rahankiilto silmissä etenevää porukkaa.
Niinhän se taitaa tässä politiikassa aina olla. Henkilökohtaiset edut ajavat Suomen ja suomalaisten edun edelle.

No, minä olen edelleen valmis tekemään vuosia työtä ilman korvausta tms., jos vain mielekästä tekemistä löytyy. Ja sitähän löytyy!

EDIT: Veikko: otan suhun yhteyttä, käydään vaikka sumpilla ja vaihdetaan pari sanaa. Jos puhelinnumerosi on vaihtunut työkuvioiden mukana, niin laita mulle uus. Kiitos.

JM-K

Quote from: IDA on 24.07.2010, 03:02:01
(...) ymmärrän Mäki-Ketelän päätöstä hyvin. On helpompi esittää omia näkemyksiään, kun ei koko ajan oleteta, että ne olisivat koko puolueen näkemyksiä.

Esitit asian täsmällisen tarkasti! Mukava muuten, että olet takaisin kuvioissa.

Mika

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 11:26:19
Mamusirkuksen lopettaminen ei poistaisi Suomen ongelmia. Suomalaisten elättien sirkuksen poistaminen sen sijaan alkaisi näkyä ja hyvin nopeasti.

Olen pitkälti samaa mieltä, mutta on poliittisesti epäviisasta puhua suomalaisista eläteistä. Kannattaisi puhua eläteistä ylipäätään. Sosiaalidemokrattisesta hyvinvointivaltiomallista ja hyysäyksestä luopuminen ratkaisisi itsestään myös mamuongelman.

Massatyöttömyyden aikana kannattaisi silti varoa, mitä sanoo esim. työttömistä tai työhaluttomista nuorista. Hyvin moni haluaisi työtä, mutta kun sitä ei ole tarjolla, joutuu aikansa täyttämään jollakin muulla, esim. kepubaareissa notkumisella. En ihmettele, ettei monia työttömiä huvita lähteä opiskelemaankaan. Ympärillä näkee riittävästi esimerkkejä (akateemisia työttömiä, lukuisia työllisyyskursseja käyneitä työttömiä) siitä, ettei sekään takaa valoisampaa tulevaisuutta. Suomessa vallitsee monilla paikkakunnilla toivottomuuden ilmapiiri.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

BastardoGrande

Quote from: mikkostadista on 23.07.2010, 22:33:23
Vaihtoehtona on profiloitua nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivaksi vastarinnan ääneksi, ja ottaa paikkamme Suomen poliittisella kentällä länsinaapuriemme Ruotsidemokraattien tapaan.

Tuota ruuvia olisi kyllä mahdollista kiristää, eikä siltikään tarvitsisi kokonaan profiloitua yhden aatteen liikkeeksi.
Räväkämpiä otteita ja asioista niiden oikeilla nimillä puhumista kansa kaipaa.

Liian pehmein sanankääntein on ongelmallista humanitääristä maahanmuuttoa ja perheenyhdistämisiä ja niistä aiheutuvia kustannuksia käsitelty.
Nyt vaalien alla tarvitaan ensisijaisesti ainoastaan nukkuvien herättelyä ja äänivyöryä.
Äänivyöryn jälkeen on aika laskea edustajien paikat ja alkaa hioa strategioita päämäärien saavuttamiseksi.

Sosiaalipummeilu, turvapaikkaturismi ja kusetusperheenyhdistämiset selkeiksi ykkösteemoiksi, ne ärsyttää suurempaa osaa kansasta kuin osaamme edes kuvitella.
Sitten keittoon vapaata demokratiaa ja sananvapausteemaa. Vanhusten, opiskelijoiden, sairaiden, työttömien, lapsiperheiden jne. kyykyttämistä ja ahdinkoa.

Näkyvyys mediassa on ainoa tie voittoon.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

BastardoGrande

Miettikää sekunti kepun mamupolitiikkaa. Heillä ei ole sellaista, koska maahanmuutto ei millään tapaa kosketa heidän ydinaluettaan, maaseutua. Ei maaseudulla juurikaan mitään mamuja ole.

Tuossa lauseessa on kyllä autuaasti unohdettu VOK:it lähiympäristöineen.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

L. Brander

Quote from: Bror Heinola on 24.07.2010, 11:31:01

Kyllä, aivan oikein ja naulan kantaan.

Tuota samaa virttä on veivattu nyt vuosi ja mitään merkkejä yhdenasianliikkeistymisestä ei ole havaittavissa. Eikö kannattaisi jo hyväksyä tappionsa ja etsiä joku muu kohde käännytykselle?

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että haluaisin Muutoksen olevan PELKKÄ nuivapuolue?

Kanssasi ei enempää keskustelua kannata käydä. Olet näemmä etukäteen päättänyt, että kaikki, jotka ehdottavat maahanmuuttokriittisyysruuvin kiristämistä (kiitos BastardoGrande, tämä on hyvin ilmaistu) puolen vuoden kampanjan aikana yrittävät tehdä Muutoksesta yhden asian liikkeen.

Voi kiemungi!

LB
Dystooppinen salamasota

ämpee

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 11:31:39

Juha, mainitsemaasi "uutta ja tehokkaampaa" voisi olla uuden median perustaminen (...) tämän yhden aiheen ympärillä, mutta moni sivistynyt aktiivikansalainen kuitenkin toivoisi mielipiteitä ja näkemyksiä myös muista elintärkeistä asioista, kuten taloudesta.
Hyvä ja mielenkiintoinen idea. Tätä täytyy alkaa työstämään.

Meillähän jo on "uusi media", käytämme sitä parasta aikaa.
Nimimerkki "Vallin" voisi osoittaa omaa aktiivisuuttaan ja sivistystään avaamalla aiheita niistä "myös elintärkeistä asioista", modet tiettävästi tätä eivät tule millään lailla estämään.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kaikki vanhat ketjut työnnetään johonkin omaan osioonsa, ja valtaosa näkyvästä palstatilasta osoitetaan aktiiviselle intelligentsialle vapaaseen käyttöön.
Osaan siinäkin tapauksessa hakea oman ekologisen lokeroni.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Femakko

Quote from: Mika on 24.07.2010, 11:44:05Sosiaalidemokrattisesta hyvinvointivaltiomallista ja hyysäyksestä luopuminen ratkaisisi itsestään myös mamuongelman.

Se on totta, mutta toinen selkeä vaihtoehto, amerikkalainen malli, ei ole täysin ongelmaton paratiisi sekään. Ja rehellisyyden nimissä sanottakoon vielä, että heillä on omat mamuongelmansa, jotka ovat puolestaan erilaisia kuin täällä.

Quote from: Mika on 24.07.2010, 11:44:05Massatyöttömyyden aikana kannattaisi silti varoa, mitä sanoo esim. työttömistä tai työhaluttomista nuorista. Hyvin moni haluaisi työtä, mutta kun sitä ei ole tarjolla, joutuu aikansa täyttämään jollakin muulla, esim. kepubaareissa notkumisella.

Totta. Lisäksi asuntopolitiikka omalta osaltaan vaikuttaa työttömyyteen: varsinkaan pks:lla ei vain ole riittävästi edullisia asuntoja matalapalkka-ammatteja varten. Eikä tämä johdu vain maahanmuuttajien yliedustuksesta kaupunginasunnoissa vaan ongelma liittyy myös kuntien kaavoitusmonopoliin. (=Vaikka kaikki työttömät maahanmuuttajat siirrettäisiin pks:n ulkopuolelle, asuntoja ei olisi silti riittävästi.)

Topelius

Quote from: Ant. on 23.07.2010, 23:40:24
Quote from: Tandefelt on 23.07.2010, 23:23:38
Quote from: mikkostadista on 23.07.2010, 22:33:23
Vaihtoehtona on profiloitua nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivaksi vastarinnan ääneksi, ja ottaa paikkamme Suomen poliittisella kentällä länsinaapuriemme Ruotsidemokraattien tapaan.
Sverigedemokraterna on huono esikuva. Ennemmin Nationaldemokraterna, Saksan NPD ja Britannian BNP. Muutos 2011:n pitää laatia vastaava ulkomaalaispoliittinen ohjelma kuin näillä puolueilla.

Nämä ovat kieltämättä hyviä esikuvia, jos haluaa perustaa juutalaisista meuhkaavan puolinatsipuolueen. Tällainen puolue ei vain saa kannatusta kansalaisten, eikä myöskään muutoslaisten keskuudessa.

Toisin sanoen ehdottamasi esikuvat ovat äärettömän huonoja ja vastenmielisiä.

Naulan kantaan. SKS, IKL ja mitänäitänytton ovat osoittaneet, ettei minkäänlaiselle öyhötyspuolueelle ole Suomessa yhtään kysyntää ainakaan valtakunnallisella tasolla. Eikä tule olemaankaan. Olen edelleen sitä mieltä, että "ruuvia kiristämällä" menetetään enemmän äänestäjiä maltillisesta päästä, kuin mitä niitä jyrkemmästä päästä saadaan, sillä valtava enemmistö nuivista on hyvin maltillisia.

Tämän takia myöskin valtava enemmistö nuivista on siinä mielessä piilonuivia, ettei asia ole heille mikään ykkösasia. Täällä puhutaan koko ajan siitä, kuinka "kansa" haluaa jyrkempää maahanmuuttopolitiikkaa. Itse väitän, että vain hemmetin pieni promille suomalaisista tekee äänestyspäätöksensä pelkkään maahanmuuttopolitiikkaan nojautuen. Olisi Muutokselta poliittinen itsemurha ajaa vain tätä yhtä asiaa, sillä keskivertopulliaiselle tämä voi olla kohtalaisen tärkeä asia, mutta ei missään nimessä mikään ykkösasia, joka peittää kaikki muut politiikan aiheet taakseen. Muutoksen on tarjottava äänestäjälle kokonaisvaltaisempaa pakettia. Tällä hetkellä se tekeekin sen, mutta kannatuksen saamiseksi on hyvin tärkeää että paketti pysyy kasassa vaaleihin asti ja puolue onnistuu välttämään profiloitumisen pelkäksi mamu-kriittiseksi puolueeksi. Tässä taas on tulevalla puheenjohtajalla suuri vastuu.

Sinna

JM-K

Quote from: Mika on 24.07.2010, 11:44:05
Quote from: JM-K on 24.07.2010, 11:26:19
Mamusirkuksen lopettaminen ei poistaisi Suomen ongelmia. Suomalaisten elättien sirkuksen poistaminen sen sijaan alkaisi näkyä ja hyvin nopeasti.

Olen pitkälti samaa mieltä, mutta on poliittisesti epäviisasta puhua suomalaisista eläteistä.
Totta, mutta pakko niistäkin on alkaa kohta puhua. Tämä on ollut koko ajan oman henkilökohtaisen politiikkani perusajatus: myös ikävistä ja haavoittavista asioista on alettava ja pystyttävä puhumaan. Tietenkin on eri asia, miten siitä puhutaan ja tarkoituksellisen kärkeviä - saati loukkaavia - ilmaisuja on pyrittävä tietoisesti välttämään. Tosiasia on kuitenkin se, että jos asioista ei haluta puhua oikeilla nimillä, tuskin niistä kannattaa sitten puhua lainkaan.

Kannattaisi puhua eläteistä ylipäätään.
Silti on otettava avoimeen keskusteluun myös ne syntyperäiset suomalaiset, joiden aikomuksenakaan ei ole itse itseään elättää, koska "sossusta saa melkein saman tekemättä mitään". Näitä ihmisiä on ällistyttävä määrä. Minä olen henkilökohtaisesti kyllästynyt erityisesti tuohon ryhmään ja maksumiehen rooliin heidän elättämisessään.

Sosiaalidemokrattisesta hyvinvointivaltiomallista ja hyysäyksestä luopuminen ratkaisisi itsestään myös mamuongelman.
Täsmälleen samaa mieltä. Eikä siitä kokonaan tarvitse eikä edes kannata luopua, mutta pahin hyysäys veke ja ihmisille lisää vastuuta ja suoranainen velvollisuus rakentaa omaa, perheensä ja muun lähiyhteisönsä hyvinvointia.

Massatyöttömyyden aikana kannattaisi silti varoa, mitä sanoo esim. työttömistä tai työhaluttomista nuorista. Hyvin moni haluaisi työtä, mutta kun sitä ei ole tarjolla, joutuu aikansa täyttämään jollakin muulla, esim. kepubaareissa notkumisella. En ihmettele, ettei monia työttömiä huvita lähteä opiskelemaankaan. Ympärillä näkee riittävästi esimerkkejä (akateemisia työttömiä, lukuisia työllisyyskursseja käyneitä työttömiä) siitä, ettei sekään takaa valoisampaa tulevaisuutta. Suomessa vallitsee monilla paikkakunnilla toivottomuuden ilmapiiri.
Olen tästä samaa mieltä. Tämähän se oikeastaan minun ydinosaamistani onkin, nuorten epätoivo ja monien paikkakuntien näköalattomuus, toivottomuus ja suoranainen epätoivo.

Hyvä viesti, Mika!

JM-K

Quote from: Sinna on 24.07.2010, 12:29:58
Olen sanaton ???
Mistä nyt niin? Minun erostani, kommenteistani vai ylipäätään kommenteista tässä ketjussa?

JM-K

Quote from: BastardoGrande on 24.07.2010, 11:46:12

Näkyvyys mediassa on ainoa tie voittoon.

Juuri näin. Ja tätä näkyvyyttä mediassa ei tulla koskaan saamaan öyhöttämällä pelkästä maahanmuuttopolitiikasta. Tai edes öyhöttämällä siitä vähänkään ärsyttävällä tavalla. Juuri tästä vartti sitten keskustelin erään maamme valtamedian toimittajan kanssa. Olimme asiasta harvinaisen samaa mieltä.

Ei, kyse ei ole siitä, että mystinen "media" tai yksittäiset toimittajat tarkoituksellisesti sensuroisivat tiettyjä puheenaiheita.

Media toimii nykyisin eräänlaisella tavarataloperiaatteella: sitä tarjotaan, mitä ihmiset haluavat. Ne artikkelit, joita ihmiset haluavat enemmän, korostuvat eli niitä on enemmän. Ne artikkelit puolestaan, joita ihmiset eivät halua, saavat vähäisemmän roolin.

Valtaosa ihmisistä pitää tiettyjä kansanryhmiä, etnisiä tai kielellisiä vähemmistöjä, seksuaalivähemmistöjä, uskontoja yms. leimaavia kirjoituksia syvästi vastenmielisinä. Myös minä kuulun tähän ihmisryhmään.

Punaniska

Tämä ei ole kyllä mistään kotoisin.

Ymmärrän, jos työnantaja on pitänyt JMK:lle ikävän henkisen kehityskeskustelun, jossa on annettu ymmärtää, että nyt toi rassismitouhu loppuu. Leivänsaanti kun on meille kaikille aikas tärkeää.

Mutta jos on kyse henk. koht. kyllästymisestä, niin ei sen tällä lailla pitäisi päättyä, kun enimmäinen vaalitenttikin on tullut jo tuutista ulos. Jos niin kyllästyttää niin patsastelkoon JMK gepardihattu päässä toteemina kuninkaallisten tapaan, ja hoitakoon muut ylimenokauden arkipisneksiä. JMK on kuitenkin tässäkin pienyhteisössä se toinen guru, ja hänen nyt pitäisi pysyä gurun hommissa Huhtikuuhun asti. Sen jälkeen voikin sorvailla (toivottavasti ei latteuksia) kommenttia kansanedustajana ja opetella höpöhöpö-kieltä.

Tässä nyt vedetään tappia irti veneestä, joka on vielä laiturissa. Missä on jutun pointti ja mielekkyys?

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

kgb

Quote from: L. Brander on 24.07.2010, 11:59:19
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että haluaisin Muutoksen olevan PELKKÄ nuivapuolue?

Tästä:

Quote from: L. Brander on 23.07.2010, 23:55:17
Suora demokratia on erittäin kiinnostava ajatus, mutta kyllä minustakin kannattaisi profiloitua maahanmuuttokriittisenä puolueena seuraavissa vaaleissa.

Jos profiloituminen ei tarkoitakaan sitä, että umm... profiloidutaan jonkun tietyn asian taakse, mitä se sitten tarkoittaa?

"Profiloinnissa on kyse työyhteisön haluamien mielikuvakytkentöjen - fasettien - pitkäjänteisestä rakentamisesta kohderyhmien tajuntaan. Kyse ei ole siten vain yhteisökuvamainonnasta, vaan työyhteisön viestinnän 'kivijalan' tai 'kantoaallon' määrittämisestä." Åberg, L. 1993. Viestintä - tuloksen tekijä. 3. painos. Helsinki: Tietopaketti.

Jos profiloidutaan maahanmuuttokriittiseksi niin kyllä se sitä tarkoittaa, että sitten ollaan se pelkkä maahanmuuttokriittinen ja ne muut asiat jäävät sitten kivijalan saumoihin likimain näkymättömiin.

Pidä hauskaa rakentamasi olkiukon seurassa.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Sinna

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 12:31:58
Quote from: Sinna on 24.07.2010, 12:29:58
Olen sanaton ???
Mistä nyt niin? Minun erostani, kommenteistani vai ylipäätään kommenteista tässä ketjussa?
No erostasi tietty. Tuli puun takaa ja olokin kuin puusta pudonnut. Toivottavasti tämä johtaa johonkin parempaan. On vain erittäin vaikea nähdä Muutosta ilman JM-K:ta. Ainakaan just nyt.

ämpee

Quote from: JM-K on 24.07.2010, 12:40:42

Media toimii nykyisin eräänlaisella tavarataloperiaatteella: sitä tarjotaan, mitä ihmiset haluavat.

En väheksyisi laisinkaan median itse itselleen ottamaa asennekasvatus/"valistus" tavoitetta, ja sen ohjaavaa merkitystä siihen "mitä ihmiset haluavat".
Niin poliitikot kuin mediakin elävät tänä päivänä jossain rinnakkaisessa todellisuudessa, jossa ihmisten haluilla ei ole mitään merkitystä.

Leimaa antavaa nykypäivälle on se, että uutismediana aiemmin tunnetut median edustajat näyttävät yhä enemmän ja enemmän takavuosien naistenlehdiltä, ja uutismediaksi niitä ei enää tunnista.

"Tavaratalojen" valikoima siis muistuttaa enemmän myyjän näkemystä kuin asiakkaan tarpeita.

Totta on, että "sirkushuvit" vievät kansalaisten huomiosta merkittävän osan, ja yhteiskunnan asiat on onnistuttu tekemään sellaisiksi, että jopa päämisteri voi kehuskella, ettei pidä kuvitella äänestämällä voitavan vaikuttaa asioihin.
Tähän kansalaisten passivointiin on medialla merkittävä osa.

Aktiivikansalaisten osa lähipiirin informoimisessa on nykyään ehkä tärkeämpää kuin koskaan, ja median yrityksistä huolimatta nuiviintuminen on levinnyt kautta yhteiskuntamme, joten otollista maaperää piisaa.
Kohtaamisteoria todellakin toimii, mutta täysin päinvastoin kuin sen alunperin väitettiin toimivan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kallioinen Käsi

Quote from: Femakko on 24.07.2010, 12:35:37
En luottaisi siihen, että kansanedustajia informoidaan, ainakaan muuten kuin informoijan etujen mukaisesti.

Eduskuntahan on muuttumassa yhä etenevässä määrin suuren maailman malliin lobbareiden ja eri intressiryhmien temmellyskentäksi. Koko kansan etu on lentänyt ulos ikkunoista ja akkunoista aikoja sitten. Tästä syystä vastustan todellakin kansanedustajien vähentämistä sataan, koska silloin eduskunnassa olisi nykyistä vähemmän diversiteettiä ja eriäviä mielipiteitä, ja vain pelkkää konsensusta.

Ymmärtääkseni Persujen nykyinen suosio perustuu juuri siihen, että heidän koetaan vielä jotenkuten ajavan koko kansan etua erilaisten intressiryhmien sijaan.

qwerty

Lyhyesti kommentoiden,

Jämäkkä päätös, jämäkältä mieheltä!

Pidemmin kommentoiden.
Itsekin kun olen projektiluontoinen tyyppi, niin tällainen täysillä päin tulta polttaa jossain vaiheessa. Pahasti. Ymmärrän päätöksen täysin ja tällä päätöksellä JM-K:n arvostus meikäläisen silmissä (jos sillä nyt mitään väliä on) nousi luokkaan "Mannerheim" noin vertauskuvallisesti tottakai.

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell