News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Blogi: Henri Heikkinen

Started by Elisa, 13.07.2010, 14:13:46

Previous topic - Next topic

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Hippo

Ihan asiallisia mielipiteitä ja muutenkin kunnollisen oloinen kaveri...

Mutta, mutta, miksi kaveri on valinnut puoleekseen kokoomuksen jos aikoo näillä teemoilla päästä eduskuntaan? Ymmärrän, että yrittäjä on kokoomuslainen mutta maahanmuuttokriittisyys on kokoomuksen virallisen linjan mukaan promilleluokan juttu puolueessa. Jos on oikeasti huolestunut maahanmuuttoasioista ja aikoo sillä teemalla eduskuntaan niin miksi ei valitsisi puolueeksi sellaista joka on oikeasti kiinnostunut asiasta?

Henri Heikkinen

Quote from: Hippo on 13.07.2010, 15:57:48
Ihan asiallisia mielipiteitä ja muutenkin kunnollisen oloinen kaveri...

Kiitos  :)

...kokoomuksen virallisen linjan mukaan promilleluokan juttu puolueessa. Jos on oikeasti huolestunut maahanmuuttoasioista ja aikoo sillä teemalla eduskuntaan niin miksi ei valitsisi puolueeksi sellaista joka on oikeasti kiinnostunut asiasta?

Kokoomuksen johdon tämänhetkinen linja ei ole sama asia kuin puolueen jäsenten linja. Stubb voi sanoa mitä haluaa, hänellä on siihen oikeus ja mahdollisuus. Minä olen tullut siihen tulokseen, että on tehokkaampaa muuttaa isoa puoluetta sisältäpäin, kuin huudella oppositiosta.

Kun puoluejohdon poliittinen linja ja arvomaailma menee ristiin puolueväen linjan kanssa, ei Muutostm ole kaukana...

Elisa

Mika

Quote from: Henri Heikkinen on 13.07.2010, 21:19:10
Kokoomuksen johdon tämänhetkinen linja ei ole sama asia kuin puolueen jäsenten linja.

Kataisen ja Stubbin suosio Kokoomuksen kenttäväen piirissä on huippuluokkaa, joten väitteesi ei pidä paikkaansa. Kokoomuksen linja ei tule nykymenolla muuttumaan mihinkään suuntaan. Ainoastaan huomattava vaalitappio voisi saada aikaan linjamuutoksen.  Sellaisestakaan ei, ikävä kyllä, ole galluptulosten valossa merkkejä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Mika.H

Quote from: Mika on 16.07.2010, 12:20:49
Ainostaan huomattava vaalitappio voisi saada aikaan linjamuutoksen.  Sellaisestakaan ei, ikävä kyllä, ole galluptulosten valossa merkkejä.

kun ei ole vaihtoehtoja oikeistolaisesti ajatteleville ihmisille.

kaikenlaista sosialistia kyllä markkinoilla pyörii, mutta oikeistolaisia ei.

harmin paikka.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

JM-K

Quote from: Henri Heikkinen on 13.07.2010, 21:19:10
Kokoomuksen johdon tämänhetkinen linja ei ole sama asia kuin puolueen jäsenten linja.

Kataisen ja Stubbin suosio Kokoomuksen kenttäväen piirissä on huippuluokkaa, joten väitteesi ei pidä paikkaansa. Kokoomuksen linja ei tule nykymenolla muuttumaan mihinkään suuntaan. Ainostaan huomattava vaalitappio voisi saada aikaan linjamuutoksen.  Sellaisestakaan ei, ikävä kyllä, ole galluptulosten valossa merkkejä.

Jep, Mikan kanssa - valitettavasti - samaa mieltä (ei siis toki johdu Mikasta mitenkään...).

Stubb ja Katainen sementoivat Kokoomuksen tulevaisuuden politiikan ihan täsmälleen sellaiseksi kuin se on nykyisinkin. Jos olisin johonkin puolueeseen liittynyt, olisi puolue ollut Kokoomus. En liittynyt enkä liity. Syitä tuskin tarvitsee kertoa erikseen.

ihminen

Kokoomuksessa on ainakin kolme vikaa

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ekKJcIGlA7twLM:http://www.stat.fi/tk/he/vaalit/vaalit2004eur/vaalit2004eur_parlamentaarikot_002.jpg)(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:8AJ-qyUMjA4mqM:http://www.kokoomus.fi/%40Bin/1245239/katainen.jpeg)

Ja puoluekuri eduskunnassa.

Ikävää teidän kannaltanne jotka edelleen Kokoomukseen uskotte.

Riukulehto

Quote from: Mika.H on 16.07.2010, 12:25:57
Ainostaan huomattava vaalitappio voisi saada aikaan linjamuutoksen.  Sellaisestakaan ei, ikävä kyllä, ole galluptulosten valossa merkkejä.

kun ei ole vaihtoehtoja oikeistolaisesti ajatteleville ihmisille.

kaikenlaista sosialistia kyllä markkinoilla pyörii, mutta oikeistolaisia ei.

harmin paikka.

Parempi ratkaisu on silloin kun jätät äänestämättä seuraavissa vaaleissa kokonaan, kuin tukea Stubbin ja Kataisen linjaa.. Saat sinä taas itkeä täällä seuraavat 4 vuotta jos Kokoomus kerää vaaleissa 25% kannatuksen ja entinen meno vaan jatkuu..
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Elisa

Ihmiset hei, tehän puhutte ihan asian sivusta! Oli tarkoitus puhua Henrin kirjoituksista eikä Kataisesta ja Stubbista.

Mika.H

Quote from: Riukulehto on 16.07.2010, 12:37:25
Parempi ratkaisu on silloin kun jätät äänestämättä seuraavissa vaaleissa kokonaan, kuin tukea Stubbin ja Kataisen linjaa..

no tuota en tee. jos et äänestä et vaikuta mihinkään ja silloin vasta on turha itkeä mistään.

äänestään siis edelleen jotain järkimiestä. voipi olla eyyä jopa tällä kertaa kokkareiden ulkopuoleltakin jos oikein protestoin. ongelmaksi tulee vaan se ketä perkelettä sitä äänestäis?
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Mika.H

Quote from: Elisa on 16.07.2010, 12:38:47
Ihmiset hei, tehän puhutte ihan asian sivusta! Oli tarkoitus puhua Henrin kirjoituksista eikä Kataisesta ja Stubbista.

henrillä on hyvät jutut. ei niitä sen enempää kannata kommentoida...

ps. mitens muuten henrin naisasiat? löytyikö se edustusvaimo?

;)

Sivulause

Heikkisen blogi on erinomainen. Tervejärkistä tekstiä. Jaksaa hämmästyttää miksei noin hyviä, mutta myös kivuliaan itsestäänselviä kannanottoja kuulu valtaapitävien taholta.

Heikkiselle tsemppiä yrittäjänä ja poliitikkona, toivottavasti jatkat matkaasi Arkadianmäelle kulkematta lähtöruudun kautta.

Henri Heikkinen

Kiitos enemmän ja vähemmän positiivisesta palautteesta. Sen Kataisella ja Stubbilla pelottelun voi jättää muualle. Puoluekuri koskee niitä, joilla ei ole rohkeutta olla eri mieltä, ja kuten joku blogissanikin kommentoi:

QuoteTäytyy muistuttaa näin ei-oululaisena, että eduskuntavaalit käydään vaalipiireissä, ja Heikkistä Oulun vaalipiirissä äänestämällä voi nostaa hänet jonkun nykyisen oululaisedustajan tilalle eduskuntaan (tai jos Kokoomus voittaa yhden paikan, HH nousee neljänenä, olettaen, että kukaan kolmikosta Linden, Rajala, Ukkola ei tipahda, mikä ei liene ollenkaan sanottua).

Sijoitus puolueen listalla ratkaisee. Sijoitus top 3:ssa Oulun vaalipiirin kokoomuslistalla riittää eduskuntapaikkaan, eikä ainakaan listan ykköspaikkaa tarvitse edes tavoitella. Ääni Heikkiselle Oulussa ei vaikuta Kataisen tai Stubbin asemaan millään tavalla, koska molemmat mainitut veijarit ovat ehdolla muualla kuin Oulun vaalipiirissä.

Minä en edelleenkään vastaa kenenkään muun linjauksista kuin omistani, joten puoluejohtoon minun mielipiteitäni on turha sementoida.

pelle12

Quote from: ihminen on 16.07.2010, 12:33:15
Kokoomuksessa on ainakin kolme vikaa

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ekKJcIGlA7twLM:http://www.stat.fi/tk/he/vaalit/vaalit2004eur/vaalit2004eur_parlamentaarikot_002.jpg)(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:8AJ-qyUMjA4mqM:http://www.kokoomus.fi/%40Bin/1245239/katainen.jpeg)

Ja puoluekuri eduskunnassa.

Ikävää teidän kannaltanne jotka edelleen Kokoomukseen uskotte.
En minäkkän niitä nuivaattoreita oikein jaksa ymmärtää, jotka vielä kokoomukseen toivonsa pistävät. Immanuel Kantin teosta lainaten pia desideria eli hurskaita toiveita. Mutta toiveensa kullakin, sano.

Kimmo Pirkkala

Edelleenkin eduskuntavaalit ovat ensisijaisesti puolue- ei henkilövaalit ja kyllä se ny vaan niin on, että minä ainakin äänestän puoluetta, joka varmasti on maahanmuuttokriittinen, en puoluetta joka ehkä tulevaisuudessa saattaa muuttua maahanmuuttokriittisemmäksi.

Elisa

Quote from: wekkuli on 16.07.2010, 21:35:20
Edelleenkin eduskuntavaalit ovat ensisijaisesti puolue- ei henkilövaalit ja kyllä se ny vaan niin on, että minä ainakin äänestän puoluetta, joka varmasti on maahanmuuttokriittinen, en puoluetta joka ehkä tulevaisuudessa saattaa muuttua maahanmuuttokriittisemmäksi.

Ymmärrettävää kyllä, mutta hallituspuolueilla on ne todelliset vaikutusmahdollisuudet.

pelle12

Niinpä. Ääni menee aina ensisijaisesti puolueelle, ei henkilölle. Tämä on ollut minulla aina kriteerinä äänestäessäni, ja niin on oleva ensi vaaleissakin. Jos konsensus-rintamaan ei saada mitään halkeamia (vain ehhdokkaat vaihtuvat), mitään muutosta on turha odottaa, oli sitten kokkareissa Zysse, Pöllänen, Rydman tai ketkä muut tahansa. Sinänsä toki on hyvä jos mahd. moni nuiva menee läpi myös konsensus-puolueissa, mutta todellinen muutos tapahtuu vasta sitten kun rintama hajoaa ja on PELKO siitä, ettei hajoaminen siihen lopu, vaan kenties ensi vaaleissa tulos on vielä murskaavampi. Keppiä ja porkkanaa siis, myös eliitille, ei ainoastaan rahvaalle.

Henri Heikkinen

Edelleenkin eduskuntavaalit ovat sekä puolue-, että henkilövaalit. Olisiko Katainen puolueen puheenjohtaja jos hän ei olisi päässyt eduskuntaan omilla henkilökohtaisilla äänillään vuonna 1999. Muuttuuko puolueen linja jos yhtään haastajaa ei nouse eduskuntaan? Puoluekuri toimii, koska edustaja vapaasta tahdostaan "ymmärtää" muuttaa mielipiteensä samoiksi puoluejohdon kanssa. Toisin sanoen pelkää poliittisen uransa ja leppoisten eläkevirkojen puolesta. Entä jos edustajalla on aito ura politiikan ulkopuolella eikä näistä tarvitse välittää?

Scallypunk

Pidän elintärkeänä että Kokoomuksessa, kuten kaikissa muissakin valtapuolueissa nuivempi linja saisi kannatusta ja sitä myöten äänenpainojaan esille. Vaikka ne äänenpainot eivät näkyisi suoraan puoluejohdon retoriikassa, niin vaikutusmahdollisuuksia on kuitenkin valiokuntatyöskentelyssä ja muussa puolueensisäisessä toiminnassa. Jostain sen muutoksen on lähdettävä.

Persuilla ei ole mahdollisuuksia yksinään saada tarvittavia muutoksia aikaan kovallakaan voitolla, vaan ideologisia liittolaisia tullaan tarvitsemaan. Luulen varsinkin täällä Hommassa korostuvan se fakta, että maahanmuuttokysymyksen nähdään olevan niin akuutti, ettei muita puolueita kuin Persuja ja muutosta kannata tällä hetkellä harkita, omallakin kohdalla on myönnettäköön näin.

Sulla on varmasti mahdollisuuksia onnistuneella kampanjoinnilla kerätä huomattava äänisaalis ihmisiltä, jotka a) haluavat äänestää nuivaa, ei persu/muutos ehdokasta b) aina kokoomusta äänestäviltä, mutta esim. puolueen maahanmuuttopolitiikkaan pettyneiltä. Muutkin ideasi vaikuttavat terveiltä, joille varmasti löytyy kannatuspohjaa.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Kantoraketti

Oululaisena olen lukenut Henri Heikkisen tekstejä pääasiassa paikallisista lehdistä (forum24, kaleva) ja olen pitänyt. Useasti katsonkin mielipidekirjoitus osastosta ensin että onko HH:n kirjoituksia, ja vasta sitten alan katselemaan otsikoita. Asia tekstiä, hyvin kirjoitettua, suoraa puhetta, samalla pysyen kuitenkin asiallisena.

Kirjoitukset yleensä poikivat lehtien tekstaripalstoille palautetta ja kommentointia, niin hyvässä ja pahassa. Eli kirjoitukset todellakin luetaan ja niihin reagoidaan.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Henri Heikkinen

Quote from: Kantoraketti on 16.07.2010, 23:16:02
Oululaisena olen lukenut Henri Heikkisen tekstejä pääasiassa paikallisista lehdistä (forum24, kaleva) ja olen pitänyt. Useasti katsonkin mielipidekirjoitus osastosta ensin että onko HH:n kirjoituksia, ja vasta sitten alan katselemaan otsikoita. Asia tekstiä, hyvin kirjoitettua, suoraa puhetta, samalla pysyen kuitenkin asiallisena.

Kirjoitukset yleensä poikivat lehtien tekstaripalstoille palautetta ja kommentointia, niin hyvässä ja pahassa. Eli kirjoitukset todellakin luetaan ja niihin reagoidaan.

Oho, kiitos todella paljon. Olen imarreltu. Tuollainen palaute motivoi ottamaan jatkossakin asioihin kantaa  :D

Mika.H

Quote from: Henri Heikkinen on 16.07.2010, 23:33:21

Oho, kiitos todella paljon. Olen imarreltu. Tuollainen palaute motivoi ottamaan jatkossakin asioihin kantaa  :D

älä lässytä. natsasko?

Henri Heikkinen

Quote from: Mika.H on 16.07.2010, 23:34:48
Quote from: Henri Heikkinen on 16.07.2010, 23:33:21

Oho, kiitos todella paljon. Olen imarreltu. Tuollainen palaute motivoi ottamaan jatkossakin asioihin kantaa  :D

älä lässytä. natsasko?

Joo, jotenkin meillä Aatun kanssa natsasi heti alussa.

( http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135231648163.gif )

pelle12

Quote from: Scallypunk on 16.07.2010, 22:08:41

Pidän elintärkeänä että Kokoomuksessa, kuten kaikissa muissakin valtapuolueissa nuivempi linja saisi kannatusta ja sitä myöten äänenpainojaan esille. Vaikka ne äänenpainot eivät näkyisi suoraan puoluejohdon retoriikassa, niin vaikutusmahdollisuuksia on kuitenkin valiokuntatyöskentelyssä ja muussa puolueensisäisessä toiminnassa. Jostain sen muutoksen on lähdettävä.

Keep on dreaming, maybe you are not the only one. Jos Kokoomuksen historia ja nykypäivä ei sinulle mitään kerro ko. puolueen todellisesta luonteesta, ja jaksat uskoa ja äänestää, niin pakko todeta Esko Ahoa lainaten (joka kenties lainasi Karl Marxia):' Niin on hyvä kun käy'. Itse en jaksa verrenpainettani nostattaa sen vuoksi, ettei kansa näe valheiden läpi. Niin moni vaali nuoruudessani meni tuohon hurskaaseen toiveeseen 'ehkä nyt viimein'. Enää en jaksa toivoa, äänestän itse kuin sydän sanoo. Mieluusti Muutosta, mutta jos puolue ei saa kunnon vaaliliittoa, niin sitten Persuja. Kokoomusta vain jos joku pakottaa minut mauserilla uhaten, demareita tai vasureita tai vihreitä en edes silloin.

Scallypunk

Keep on dreaming, maybe you are not the only one. Jos Kokoomuksen historia ja nykypäivä ei sinulle mitään kerro ko. puolueen todellisesta luonteesta, ja jaksat uskoa ja äänestää, niin pakko todeta Esko Ahoa lainaten (joka kenties lainasi Karl Marxia):' Niin on hyvä kun käy'. Itse en jaksa verrenpainettani nostattaa sen vuoksi, ettei kansa näe valheiden läpi. Niin moni vaali nuoruudessani meni tuohon hurskaaseen toiveeseen 'ehkä nyt viimein'. Enää en jaksa toivoa, äänestän itse kuin sydän sanoo. Mieluusti Muutosta, mutta jos puolue ei saa kunnon vaaliliittoa, niin sitten Persuja. Kokoomusta vain jos joku pakottaa minut mauserilla uhaten, demareita tai vasureita tai vihreitä en edes silloin.

Olet kiitettävästi tuonut esiin mielipiteesi, hyvä näin. Kokoomuksen nykylinja ei viehätä ollenkaan, kuten ei nähtävästi sinuakaan. Miten määrittelet Kokoomuksen historian? Kokoomuksen linja esim. 1930-1944 oli pää-äänenkannattajansa Uuden Suomen mukaan jotain semmoista mistä et voisi Pelle kuvitellakkaan.

Enkä ole Kokoomusta äänestämässä, olen jopa kuulunut heikäläisten nuorisojärjestöönkin.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

mishrak

Varsin asiallista. Äänestäisin sinua (ja joskus äänestinkin), mutta valitettavasti väärä puolue.

o_O

Äänestin Henriä kunnallisvaaleissa.

Tällä hetkellä kynnys antaa ääni Kokoomukselle on todella korkea. Suomessa pitäisi olla käytännössä oikeistolaisin hallitus, ja mitä onkaan reaalipolitiikka?  :facepalm:

Vaihda Henri puoluetta?
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Henri Heikkinen

Quote from: o_O on 17.07.2010, 10:20:25
Äänestin Henriä kunnallisvaaleissa.

Tällä hetkellä kynnys antaa ääni Kokoomukselle on todella korkea. Suomessa pitäisi olla käytännössä oikeistolaisin hallitus, ja mitä onkaan reaalipolitiikka?  :facepalm:

Vaihda Henri puoluetta?

En vaihda, muutan.