News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Blogi: Henri Heikkinen

Started by Elisa, 13.07.2010, 14:13:46

Previous topic - Next topic

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Oami

Quote from: Henri Heikkinen on 13.07.2010, 21:19:10
Kokoomuksen johdon tämänhetkinen linja ei ole sama asia kuin puolueen jäsenten linja.

Puoluekokouksessa läsnäolleena joudun valitettavasti jättämään eriävän mielipiteen. Väkijoukko esimerkiksi taputti seisaallaan Kataisen puheenjohtajaksi ilman vastaehdokkaita. Missä puolueen jäsenten linja realisoituu jollei puoluekokouksessa?

Olin toivonut, että puoluekokouksessa olisi ollut edes varapuheenjohtajistoon valittavissa joku, joka pistää hanttiin nykymenolle. Tämän takia itse ylipäänsä olin puoluekokouksessa mukana. Eipä vaan ollut. Jos puoluejohtoon kyllästynyt jäsenistö ei saa keskuudestaan irti edes ehdokkaita, saati niille ehdokkaille sitten kannatusta, niin itseään saa syyttää.

Ja suotta tässä jeesustelen, itsehän olin samalla tavalla osa ongelmaa. Tämä oli viimeinen niitti sille että loikkasin seuraavana päivänä puoluekokouksen päätyttyä.

Mutta niin tai näin, Henrille ja Elisalle ja muutamalle muulle nyt kuitenkin onnea valitsemallaan tiellä. Toivottavasti saatte puoluettanne vielä vietyä fiksuun suuntaan joskus tulevaisuudessa. Itselläni loppui kärsivällisyys.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Elisa

Quote from: Oami on 04.08.2010, 11:19:01
Quote from: Henri Heikkinen on 13.07.2010, 21:19:10
Kokoomuksen johdon tämänhetkinen linja ei ole sama asia kuin puolueen jäsenten linja.

Puoluekokouksessa läsnäolleena joudun valitettavasti jättämään eriävän mielipiteen. Väkijoukko esimerkiksi taputti seisaallaan Kataisen puheenjohtajaksi ilman vastaehdokkaita.

Niin teki. Minua on aina viehättänyt Kokoomuksen hyvä tunnelma. Se antaa ihmisille energiaa.

Kukaan ei suostunut haastamaan Kataista, koska kellään ei ollut reaalisia mahdollisuuksia selvitä siitä voittajana saati johtaa puoluetta vaalivoittoon.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

prestionat

Quote from: Elisa on 04.08.2010, 21:06:31Kukaan ei suostunut haastamaan Kataista, koska kellään ei ollut reaalisia mahdollisuuksia selvitä siitä voittajana saati johtaa puoluetta vaalivoittoon.
Tätä on puoluedemokratia! Nyt tarttee enää nähdä se vaalivoitto.

Jaakko Sivonen

Mikä muuttuisi Suomen maahanmuuttopolitiikassa, jos Kokoomus saisi murskaavan vaalivoiton? Pääministeriksi nousisi Katainen, ulkoministerinä jatkaisi Stubb. Nämä jatkaisivat maahanmuuttopolitiikassa samaa linjaa, jota ovat edustaneet tähänkin asti, sillä he tulkitsisivat, että vaalivoitto on mandaatti tämän linjan jatkamiselle. Ryhmäkurilla he pakottaisivat myös potentiaaliset maahanmuuttokriittiset kansanedustajansa äänestämään virallisen linjan mukaisesti.

Sen sijaan vaalitappion kärsiminen saattaisi herättää myös Kokoomuksen miettimään uudestaan maahanmuuttopoliittisia linjauksiaan.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Elisa

Katainen puhui tänään kodista, uskonnosta ja isänmaasta. Suunta ei ole huono.  :)

Atte Suomalainen

Quote from: Elisa on 04.08.2010, 22:01:17
Katainen puhui tänään kodista, uskonnosta ja isänmaasta. Suunta ei ole huono.  :)
Niinhän tuo puhui. Ja?

Jepulister

Quote from: prestionat on 04.08.2010, 21:28:35
Tätä on puoluedemokratia! Nyt tarttee enää nähdä se vaalivoitto.

Onhan noita Kataisen rekordissa jo muutama. Vuoden 2004 eurovaalit, saman vuoden kunnallisvaalit. Vuoden 2007 eduskuntavaalit, vuoden 2008 kunnallisvaalit. Vuoden 2009 eurovaaleissa tuli semisti nekkuun, mutta eduskuntavaaleja koskevissa gallupeissa kannatus näyttää vakiintuneen 23 prosentin tasolle, kaksi muuta suurta puoluetta 3-4 prosenttiyksikön verran takamatkalle jämähtäneinä. Toki gallupit eivät äänestä, mutta varteenotettavista pääministerivaihtoehdoista Jutta Urpilaisesta ei ole haastajaksi, enkä juuri viitsi uskoa myöskään Kiviniemeen. Näiden kesken kisa kuitenkin käydään, ja hyvä tai ei, Katainen on täysin suvereeni tässä sarjassa.

LambOfGod

Quote from: wekkuli on 16.07.2010, 21:35:20
Edelleenkin eduskuntavaalit ovat ensisijaisesti puolue- ei henkilövaalit ja kyllä se ny vaan niin on, että minä ainakin äänestän puoluetta, joka varmasti on maahanmuuttokriittinen, en puoluetta joka ehkä tulevaisuudessa saattaa muuttua maahanmuuttokriittisemmäksi.
Samoilla linjoilla. Ääni on enemmänkin palkinto pidetyistä vaalilupauksista ja hyvin hoidetusta työstä kuin kannuste hyvän työn aloittamiselle. Onhan tätä seurailtu; 20 vuotta ollaan lupailtu kaikenlaista ja tupu, hupu ja lupu ovat pitäneet poliittisen kurssinsa täysin muuttumattomana.

Itse en lankea siihen ansaan, että äänestän kokoomuslaista, sdpläistä tai keskustalaista maahanmuuttokiitikkoa siinä toivossa, että puolueet muuttavat linjaansa.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Elisa

Viinankylväjä

Kaikki soittaminen ja rahankerääminen luvanvaraiseksi, ja rahaa saisi kerätä vain järjestöjä varten. Simple as that. Vaikka he silti kerjäisivät, se nostaisi kynnystä lähettää ihmisiä tänne asti kerjäämään.

PaulR

Jimiltä tuli dokkari, jossa kaveri käy ympäri maailman haastattelemassa pahiksimpia rikollisjärjestöjen jäseniä.

Nämä Suomenkin kerjäläiset kuuluvat 1/13 romaniklaaniin. Paikan päälläkin nämä ovat hylkiösakkia.

Elisa

Jouko

Kannatan irtolaislain palauttamista. Sillä estettäisiin kakenlainen epämääräinen leiriytyminen ja pesiytyminen. Tietenkin siihen pitää osoittaa silloin poliisiresursseja erikseen. Jonkin aikaa työtä riittää mutta se olisi laskeva trendi. Irtolaislain lakkauttaminen on niitä lukuisia isoja mokia mitä EU:n liittyminen toi mukanaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

MaisteriT

Quote from: Henri Heikkinen on 16.07.2010, 21:52:55
Edelleenkin eduskuntavaalit ovat sekä puolue-, että henkilövaalit. Olisiko Katainen puolueen puheenjohtaja jos hän ei olisi päässyt eduskuntaan omilla henkilökohtaisilla äänillään vuonna 1999. Muuttuuko puolueen linja jos yhtään haastajaa ei nouse eduskuntaan? Puoluekuri toimii, koska edustaja vapaasta tahdostaan "ymmärtää" muuttaa mielipiteensä samoiksi puoluejohdon kanssa. Toisin sanoen pelkää poliittisen uransa ja leppoisten eläkevirkojen puolesta. Entä jos edustajalla on aito ura politiikan ulkopuolella eikä näistä tarvitse välittää?

Totta turiset. Olen miettinyt pitkään tuota henkilövaalin ja listavaalin ristiriitaa. Vain voimakkaalle, vaikutusvaltaiselle, itsenäiselle henkilölle annettu ääni ruuvaa puolueen suuntaa.

Mitä itse asiaan tulee - kirjoituksesi oli hyvin ajatuksia herättävä. Yrittäjiä, erityisesti pienyrittäjiä kohdellaan Suomessa melko rankasti. Niin rankasti, että jos vaatii, että romanialaisiin kerjäläisiin sovelletaan samanlaisia sääntöjä, joutuu oikeamielisen vasemmiston pilkan kohteeksi.

Muuten olet oikeassa. Kysymyksessä ON yrittäminen, jonka ei kai minkään kosmisen säännön mukaan pitäisi olla verotonta. Ainoa peruste verottomuuteen jonka tähän hätään keksin, on että tulojen valvonta on melko hankalaa. Mutta mitäpä suomalainen virkamies ei tekisi estääkseen veropetoksen?
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Riukulehto

Henrin kannattaisi varmaan kokeilla onneaan tässä kilpailussa. http://www.hustler.fi/kikkelikisa
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

P

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Elisa

Quote from: Vapaa Umpihanki on 07.09.2010, 13:38:08
Quote from: P on 06.09.2010, 17:56:22
Quote from: Elisa on 13.07.2010, 14:13:46
http://www.heikkinen.hk/

AA+ matskua.  ;D

Paremminkin BB- matskua.

Heikkinen voisi kokeilla välillä paukutella kuuluisuuteen jollakin poliittisella asialla. Alkaa näitä sirkustemppuja olla jo ihan tarpeeksi. Ei sillä, että uskottavuus menisi, vaan että sitä tulisi.

Henri varmaan arvostaisi, jos kertoisit jonkun sinua askarruttavan poliittisen asian, johon hän ei ole ottanut kantaa.

Kukaan aloitteleva poliitikko ei tunnetusti voi vaikuttaa siihen, mihin media hänessä tarttuu.

Elisa

elven archer

Onko USA onnistunut monikulttuurisuuden vai ihan muiden syiden takia? USA:ssahan edelleen rotukysymykset ovat kirjaimellisesti tulenarka aihe. Sosiaalisen pääoman tutkija Robert Putnam on ansiokkaasti tutkinut diversiteetin vaikutusta mm. luottamukseen.

"His conclusion based on over 40 cases and 30 000 people within the United States is that, other things being equal, more diversity in a community has a correlation  [expressed as a beta equal to 0.04 in a multiple regression analysis (see Putnam, 2007), to less trust both between and within ethnic groups. Although only a single study and limited to American data, it claims to put into question both contract theory and conflict theory in inter-ethnic relations."

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Putnam

Eli kylmä data tuhoaa mokuttajien ympäripyöreän lässytyksen täysin (mokuttajalla en tietenkään viittaa Heikkiseen). Ei edes henkilöön voi käydä kiinni, koska Putnam on kaikkea muuta kuin mokutuksen vastustaja.

USA on onnistunut monikulttuurisuudesta huolimatta. Nyt monikulttuurisuudesta on kuitenkin tullut USA:lle jo valtava riippakivi, jonka painoa ei ole vielä kunnolla nähtykään... Sinälläänhän useissa kulttuureissa ei tietenkään ole mitään vikaa. Ongelmia tulee vain sitten, kun osa niistä kulttuureista on perusarvoiltaan täysin erilaisia.

Henri Heikkinen

En mä ole koskaan sanonut, että se olisi onnistunut monikulttuurisuuden takia. USA on onnistunut monikulttuurisuudesta huolimatta.

Timo Hellman

Quote from: Henri Heikkinen on 14.09.2010, 22:11:32
En mä ole koskaan sanonut, että se olisi onnistunut monikulttuurisuuden takia. USA on onnistunut monikulttuurisuudesta huolimatta.

Mä en ihan niele tätä selitysmallia. Ihan yhtä hyvin voitaisiin laukaista että Suomi tai Unkari ovat kehittyneitä valtioita monikulttuurisuudesta huolimatta koska kummassakin on ollut etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä.
Kiistatta jo valkoinen siirtomaa-asutus oli monikulttuurinen - vaikka unohdettaisiinkin intiaaniheimot joiden seassa jouduttiin asumaan.
Kieltämättä USA voidaan nähdä anglosaksisena tuotteena mutta olisi silti hieman paisuteltua olettaa että multikultin kanssa nahistelun ohella maasta on vaivoin ja suurilla ponnistuksilla tullut menestystarina nimenomaan anglosaksisen tai eurooppalaisen väestön toimesta.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Timo Hellman

Quote from: Vapaa Umpihanki on 15.09.2010, 17:59:44

Israel, Saksa ja Ranskako eivät kuulu näihin onnistujiin?

Israelissa tosiaan asuu juutalaispopulaatioita joilla meininki on kuin missäkin mustalaisleirissä tai basaarissa. Esim. Jemenin juutalaiset ovat säilyttäneet vanhoja traditioitaan sitkeästi. Länsimaisen populäärikulttuurin luoma mielikuva juutalaisesta vastaa ashkenazijuutalaisia, varsinkin Länsi-Euroopan ja Amerikan ashkenazijuutalaisia. Ashkenazit usein nyrpistävätkin nenää mausteelta tuoksuville mizrahi- ja sefardijuutalaisille, nämä taas pitävät ashkenazeja paskantärkeinä hapannaamoina.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Jussi Halla-aho

Uskoisin, että Yhdysvaltain menestys selittyy paljonkin monikulttuurisuudella, mutta Ellis Island piti pitkään huolen siitä, että sikäläinen monikulttuurisuus rakentui pääasiassa kelvollisista raaka-aineista.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Scallypunk

Ihmeellisen kriittinen vastaanotto tuntuu olevan Henrin kirjoituksiin.

Erinomainen kirjoitus jalleen kerran.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Klaava

Quote from: Jussi Halla-aho on 15.09.2010, 22:41:58
Uskoisin, että Yhdysvaltain menestys selittyy paljonkin monikulttuurisuudella, mutta Ellis Island piti pitkään huolen siitä, että sikäläinen monikulttuurisuus rakentui pääasiassa kelvollisista raaka-aineista.

käsittääkseni saarelta käännytettiin vain muutama prosentti maahan pyrkijöistä, lähinnä pahasti sairaita.

JT

USAssa nuiva alkuasujaimisto älyttiin ajoissa eliminoida ja sulkea reservaatteihin.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

OTU

Quote from: JT on 15.09.2010, 23:32:00

USAssa nuiva alkuasujaimisto älyttiin ajoissa eliminoida ja sulkea reservaatteihin.

Heh. Hyvä oivallus. Samoin mm. Austlaardiassa.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Jussi Halla-aho

Quote from: Klaava on 15.09.2010, 23:27:03
Quote from: Jussi Halla-aho on 15.09.2010, 22:41:58

käsittääkseni saarelta käännytettiin vain muutama prosentti maahan pyrkijöistä, lähinnä pahasti sairaita.

Ensimmäinen suodatus tosin tapahtui jo Englannin satamissa.

Isoisäni vanhemmat lähtivät viime vuosisadan alussa kohti Amerikkaa. Southamptonissa rouvan tie nousi pystyyn, koska hän oli likinäköinen. Herra meni sitten yksin metsähommiin viideksi vuodeksi ja palasi takaisin perheensä luokse.

Tästä olen katkera.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Mika.H

http://henriheikkinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/43900-nej-tack-alexander-stubb

Henri tuntuu päivä päivältä fiksummalta kaverilta.

10 pistettä ja papukaijamerkki!
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri