News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Gay Pride kaasuiskut & Nuivuus

Started by Ode, 06.07.2010, 08:32:13

Previous topic - Next topic

Ode

Hei,

Halusin tuoda tännekin esille aiheen, josta kirjoitin Uusi Suomen keskustelupalstalle. Aihe liittyy viime lauantain Gay Pride marssin tapahtumiin ja nuivien/kriitikoiden suhtautumiseen. Kertokaa mitä ajattelette! Alla oma mielipiteeni.

-ode-

---------

Masentavaa...
8:08 Ode_71
...lukea näitä kommentteja siitä, miten tämä hyökkäys on pieni ja mitätön asia. Se ei ole. Itse täysin 100%:na heterona pidän erittäin tärkeänä sitä, että ihmiset saavat olla sitä mitä haluavat, niin kauan kun kyse on vapaaehtoisiin ja itsenäisiin valintoihin kykenevistä aikuisista.

On myös väärin, että tämä linkitetään ns. maahanmuuttokriittisyyteen. Esimerkiksi minun kriittisyyteni juontaa nimittäin aidosti juurensa siitä, että ns. monikulttuurisuusaate lisää tosiasiallisesti suvatsemattomien ja takaperoisten ryhmien vapautta toimia omiensa piirissä niin kuin haluavat. Se tarkoittaa sitä, että suljettujen ovien takana tehdään yhä enemmän vertauskuvallisia kaasuiskuja. Monikulttuurisuus jättää heikoimmat pulaan, sillä liberaali voi olla oikeastaan vain yhdellä tavalla.

Erittäin ikävää on lopuksi se, jos ei muut maahanmuuttokriitikot minun lisäkseni sanoudu jyrkästi irti näiden iskujen kaltaisesta toiminnasta ja homovastaisuudesta. Muuten se tarkoittaa sitä, että takaperoisten uskontojen ja näkemysten vastustaminen vapauden nimissä on todellakin ollut vain hyvän aatteen kaapuun verhottua ksenofobiaa.

--------

James Hirvisaari

Omasta puolestani, kuten ennenkin olen sanonut, nuivis voi olla yhtä hyvin

sivari tai militantti,
homo tai streitti,
teisti tai ateisti,
duunari tai dirika,
tollo tai intelligentti,
vasemmalla tai oikealla,
rahtari tai tohtori.

Maahanmuuttokriittisyys on ehkä ainoa nuiviksia yhdistävä tekijä, eikä mitään sivuasioita saisi päästää heikentämään rintamia ja aiheuttamaan eripuraisuutta. Esimerkiksi minä tuen kybällä nuivaa homoseksuaalia, vaikka itse olen umpistreitti. Tarkoittaa myös sitä, että en ala laisinkaan arvostella hänen seksuaalista suuntautumistaan. Ja vaikka en ole ateisti, en rupea pilkkaamaan ateisteja.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Mika Mäntylä

Quote from: Ode on 06.07.2010, 08:32:13
Erittäin ikävää on lopuksi se, jos ei muut maahanmuuttokriitikot minun lisäkseni sanoudu jyrkästi irti näiden iskujen kaltaisesta toiminnasta ja homovastaisuudesta.

Miksi minun pitäisi sanoutua irti jostakin sellaisesta, joka ei liity sitten millään tavalla minuun? Jos kaikesta siitä, mihin ei itsellä ole kytköksiä, pitäisi erikseen sanoutua irti, niin ehtisikö tämän elämän aikana muuta tekemäänkään kuin irtisanoutumaan?
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

citizen

Kaikkea poliittista väkivaltaa pitää vastustaa. Sen takia tämä isku on vakava asia, vaikka kukaan ei kuollut eikä ketään pyritty tappamaan tai vakavasti vahingoittamaan.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Tabula Rasa

Njoo-o, henkilökohtaisesti niillä linjoilla että touhutkoon mitä tahansa mutta homomainostus joka kadunkulmassa, ei kiitos, ja toinen ei vielä julkisilla paikoilla tapahtuvaa häirintää varten, mutten ollut kaasuttelemassa jollei sitten joku homomies yritä raiskata.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jambo

Quote from: Mika Mäntylä on 06.07.2010, 08:47:10
Miksi minun pitäisi sanoutua irti jostakin sellaisesta, joka ei liity sitten millään tavalla minuun? Jos kaikesta siitä, mihin ei itsellä ole kytköksiä, pitäisi erikseen sanoutua irti, niin ehtisikö tämän elämän aikana muuta tekemäänkään kuin irtisanoutumaan?

Se ei liity sinuun (ilm. hetero, jolla ei ole muidenkaan seksuaalivähemmistöjen ominaisuuksia) niin direktisti kuin vaikkapa biseksuaaleihin sotaveteraaneihin tai biseksuaalisiin naisiin jotka nyt hoitaa näitä, mutta koska ihmiset elävät varsin yhteisöllisesti, kyllä ne enemmän tai vähemmän liittyy sinuunkin, ellet sitten täysin erakko ole.

EL SID

Olisihan tuo isku saanut jäädä tekemättä. Ei noin.

Minua puistattaa ajatus homoudesta, mutta en silti lyö ketään siksi, että toinen on homo. Vaikka pystyisin tekemään paljonkin häjyyksiä ilman, että joutuisin koskaan, lain edessä, vastuuseen tekosistani, en silti tee niin. Ainoa mitä haluan ja vaadin, että myös vastapuoli, eli SETAn jengi hyväksyy myös minun mielipiteeni.

mitään irtisanomisia iskusta en latele, koska en ole syyllistynyt itse mihinkään. En ole vastuussa muiden ihmisten tekemisistä.

Se mitä muut maailman maat meistä ajattelee (kuten Halonen toitotti) , niin sillä ei ole merkitystä, mutta se mitä Suomessa tapahtuu, sillä on väliä. Nyt ollaan jo nähty, kuinka vaaditaan "eri viharikosten koventamista", perusteena tämä isku. Tuntuu kuin suunnitelmat olisivat olleet jo valmiina, odottamassa, että jotain tällaista tapahtuisi. Jos iskua Prideen ei olisi tapahtunut, tekosyyksi olisi varmaan riittänyt joku toinen tapahtuma.
On se jotenkin outoa, että maahanmuuttaja saa ampua ja raiskata ilman, että maahantulosäädöksiä kiristetään, mutta jos suomalaisia homomarssijoita vastaan tehdään isku, niin samalla vaaditaan myös lisärangaistuksia maahanmuuttoa vastustavilla. Mikä tahansa keppihevonen kelpaa, jos tarkoitus on rajoittaa alkuasukkaiden oikeuksia, mutta vastaavasti toinen osapuoli saa mellastaa kuten haluaa. Hyvä Suomi!!!

räsänen

Erittäin ikävää on lopuksi se, jos ei muut maahanmuuttokriitikot minun lisäkseni sanoudu jyrkästi irti näiden iskujen kaltaisesta toiminnasta ja homovastaisuudesta. Muuten se tarkoittaa sitä, että takaperoisten uskontojen ja näkemysten vastustaminen vapauden nimissä on todellakin ollut vain hyvän aatteen kaapuun verhottua ksenofobiaa.
--------

Jos sinulla on sininen auto niin olethat varmasti muistanut pyytää kaikkia sinisen auton omistavia sanoutumaan irti homovastaisuudestaan?

Jambo

Quote from: räsänen on 06.07.2010, 09:06:35
Jos sinulla on sininen auto niin olethat varmasti muistanut pyytää kaikkia sinisen auton omistavia sanoutumaan irti homovastaisuudestaan?

Maahanmuuttokriittisiin liittyy stereotypioita jotka aiheuttavat ihmisten halua olla samaistumatta maahanmuuttajakriittisiin. Ainakin nuori porukka tuntuu himoavan omaa kulttia johon kuulua.

Kokoomusnuorten piireissä yhteen väliin, vuosia sitten, kirottiin porukalla koko ajan Greenpeacea ja puhuttiin GM-safkan puolesta, vaikka uskon ettei näistä hemmoista ja tytsyistä kovinkaan moni lopulta tiedä GM-safkasta sen enempää kuin ydinfysiikasta. Huom: ettei joku lue väärin, mulla ei ole kantaa GM-safkaan (eikä ydinvoimaan).

Pliers

Erittäin ikävää on lopuksi se, jos ei muut maahanmuuttokriitikot minun lisäkseni sanoudu jyrkästi irti näiden iskujen kaltaisesta toiminnasta ja homovastaisuudesta.

Miksi minun pitäisi sanoutua irti jostakin sellaisesta, joka ei liity sitten millään tavalla minuun?

Varmaan siksi, että Hyysarin ensimmäisessä uutisessa sen hyökkäyksen kirjoitettiin olevan "rasistinen"... Kukahan senkin uutisen selittäisi.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

junakohtaus

Ei tässä ihan kaikesta ehdi koko ajan olla sanoutumassa irti, mutta perseestähän tollanen meno on. Ei rauhallisen kulkueen kimppuun saa hyökätä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Jambo

Quote from: Pliers on 06.07.2010, 09:14:20
Varmaan siksi, että Hyysarin ensimmäisessä uutisessa sen hyökkäyksen kirjoitettiin olevan "rasistinen"... Kukahan senkin uutisen selittäisi.

Motiivi ei ollut rotuvähemmistövastainen vaan seksuaalivähemmistövastainen. Uutisessa siis sanaa rasismi käytetty väärin kaiken ryhmävastaisuuden synonyymina joka on tavallista maallikoilla mutta ei toimittajilla.

Toisaalta voi olla myös enemmistövastaisia väkivallantekoja (nämä tuskin kohdistuu silti seksuaalienemmistöihin)

Vera

Mun eka reaktio oli tavallaan päinvastainen: osallistun yleensä Pride-kulkueisiin itse kun herään tarpeeksi aikaisiin, pitääkö mun nyt muka sanoutua irti siitä hyökkäyksestä jonka koen olevan hyökkäys meidän kimppuumme? Mutta joo, paheksun toki kaikkea väkivaltaa rauhallisia kulkueita kohtaan.

sunimh

On myös väärin, että tämä linkitetään ns. maahanmuuttokriittisyyteen.

Maahanmuuttokriittisyyten nyt "linkitetaan" mita mielikuvituksellisimpia asioita ihan riippumatta siita mita jossaain Homma-palstalla keskustellaan tai "irtisanoudutuaan". Itselleni tuollaiset homomarssit ja kaasuiskut edustavat juuri ja tasmalleen sita ihanaa monikulttuuria mita nama vihreat/vasemmistolaiset/edistykselliset/homot jne ovat olleet kovaan aaneen Suomeenkin vinkumassa; sita saa mita tilaa. En tietenkaan erityisemmin hyvaksy tai kannata moista touhua, mutta en osaa olla erityisen pahoillanikaan, koska tama on nahdakseni seurausta juuri siita politiikasta mita namakin tahot ovat ajaneet kuin kaarmetta pyssyyn. Onko jossain muuten jo osoitettu etta iskun tekijat olivat han-suomalaisia?

Lopuksi taidankin varmuuden vuoksi linkittaa murhapolttojen tekemisen vihreisiin ja erityisesti heista vaikkapa Oras Tynkkyseen, jolloin saan bonuksena viela homo-connectionin. Niin ja demarithan ovat tunnetusti kidnappaajien puolue.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Vetinari

En halua sanoutua irti sellaisesta mitä en ole tehnyt tai mistä en ole muuten vastuussa, koska se antaisi vain kuvan että minulla on kuitenkin jotain tekemistä asian kanssa. Tuomitsen kyllä tuollaiset iskut muuten hyvin ankarasti. Surullista oli myös se, että tuon iskun tekijät pelasivat tehokkaasti monikultturistien pussiin nuivien vahingoksi, vaikka hyvin on tiedossa, minkä rauhanuskonnon edustajat niitä homoja teloittavat ja kivittävät.

Minulla ei ole minkään valtakunnan seksuaalisia vähemmistöjä vastaan yhtään mitään. Koko Pride-kulkue tuntuu meleko lailla joutavalta (koska toisten seksuaalisella suuntautumisella on minulle yhtä paljon väliä kuin heidän silmiensä värillä), yhtä joutavaa minusta olisi järjestää straight pride, woman pride tai long hair pride -kulkue. Mutta pitäkööt kinkerinsä jos haluavat, ei se ole minulta pois. Meillä on täällä kuitenkin kokoontumisvapaus, ja se on minusta oikein hyvä asia. Jos jokin tapahtuma onkin minusta hassu tai tarpeeton, ei minun kuitenkaan tarvitse siihen osallistua. Jos raidallisten kananpoikien kasvattajat tai neliapiloiden kerääjät haluavat järjestää kulkueen, niin järjestäkööt.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

aprelina

Quote from: junakohtaus on 06.07.2010, 09:16:40
Ei tässä ihan kaikesta ehdi koko ajan olla sanoutumassa irti, mutta perseestähän tollanen meno on. Ei rauhallisen kulkueen kimppuun saa hyökätä.

Samaa mieltä. Mutta minusta on tullut vainoharhainen jatkuvasti kiristyvän mielipidesensuurin takia. Stalinin vainoista jotain tietävänä, en ihmettelisi, että isku olisi ollut Akuliina Saarikosken tapaisten terroristien organisoima.

Toki muitakin terroristeja löytyy, kuten uusnatsit, mutta tuon iskun liittäminen maahanmuuttokriitikkoihin on yhtä vainoharhaista kuin omat vainoharhani.

Isoisäni istui samassa sellissä venäläisen sotilashenkilön kanssa, joka oli saanut 10 vuoden tuomion siitä, että palattuaan Suomesta sotimasta, oli sanonut ääneen, ettei suomalisilla ollutkaan hiiriä nurkissa, vaan ihmisten tavalla elivät.

Nykyisellä menolla voimme olla tilanteessa, jossa kaiken suomalaisen puolustaminen on omassa maassamme kiellettyä. Myös suomalaisten homojen.

"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Ernst

Quote from: Vetinari on 06.07.2010, 09:32:50
yhtä joutavaa minusta olisi järjestää straight pride, woman pride tai long hair pride -kulkue. Mutta pitäkööt kinkerinsä jos haluavat, ei se ole minulta pois. Meillä on täällä kuitenkin kokoontumisvapaus, ja se on minusta oikein hyvä asia. Jos jokin tapahtuma onkin minusta hassu tai tarpeeton, ei minun kuitenkaan tarvitse siihen osallistua. Jos raidallisten kananpoikien kasvattajat tai neliapiloiden kerääjät haluavat järjestää kulkueen, niin järjestäkööt.

I Have a Dream!   :)

Jonakin päivänä Valkoiset Heterot Miehet marssivat keskellä Helsinkiä ylpeinä itsestään! Ja Tasavallan Presidentti ottaa asian esille heti seuraavana päivänä, jos joku kehtaa suihkia parfyymia päällemme!

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kimmo Pirkkala

Quote from: M on 06.07.2010, 10:02:07
Jonakin päivänä Valkoiset Heterot Miehet marssivat keskellä Helsinkiä ylpeinä itsestään!

Mukana!
:D
Ja itse asiaan; tuomitsen kaiken väkivallan, niin tämänkin kaasuiskun. Mutten sanoudu siitä irti kun ei minulla ole hyökkääjien kanssa mitään tekemistä. Kysymyksenasettelu on vähän sama kuin "kadotitko luottamuksesi vihreisiin ydinvoimapäätöksen myötä". Ei minulla ole vihreisiin luottamusta ollut aiemminkaan, enkä minä ole tekemisissä sellaisen porukan kanssa joka tekee kaasuiskuja, joten ei minulla ole mitään mistä irtisanoutuakaan.

Tabula Rasa

Jeps, lähden heti kunhan vaan joku järjestää marssit, ja jostain kyydit, siis vhm-pride.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

aprelina

I Have a Dream!   :)Jonakin päivänä Valkoiset Heterot Miehet marssivat keskellä Helsinkiä ylpeinä itsestään! Ja Tasavallan Presidentti ottaa asian esille heti seuraavana päivänä, jos joku kehtaa suihkia parfyymia päällemme!

Täytyykö meidän heteronaisten järjestää ihan oma, vai päästäänkö mukaan?
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Spesialisti

Homot eivät vaadi mielestään vääräseksuaalissuuntautuneiden päitä pölkylle, eivätkä erityishomojärjestelyjä yhteiskunnan varoilla. On hyvin epätodennäköistä, että homo hyökkää kimppuuni Kaisaniemen puistossa vetääkseen minua pataan ja viedäkseen kännykkäni. Jokainen rassatkoon puolestani makuukammareissaan mitä reikää tahtovat.
Järkinuivuutta on vaikea liittää homovihaan.

Roope

On myös väärin, että tämä linkitetään ns. maahanmuuttokriittisyyteen.

Hesarin keskustelupalstalla tapausta on moderaattorien suosiollisella avustuksella linkitetty tähän foorumiin ja Jussi Halla-ahoon. Thors sentään valikoi tiedotteessaan sanansa hieman paremmin, vaikka rasismi- ja vihapuheyhteys hänenkin piti löytää.

Irtisanoutuminen tuntuu vieraalta ajatukselta, kun teosta vastuussa olevalla poppoolla ei varmaankaan ole minuun ja maahanmuuttopolitiikan kritiikkiini mitään yhteyttä. Sen sijaan toteaisin, että minusta tuollainen rauhallisen kulkueen sekaan hyökkääminen on mielestäni periaatteellisesti jopa vakavampaa kuin esimerkiksi joihinkin aiempiin suomalaisiin mielenosoituksiin liittynyt mielenosoittajien oma vielä rajumpi väkivalta. Toivottavasti rikos käsitellään silti korostetun asiallisesti ja täsmälleen pykälien mukaan, eikä moraalipaniikissa varoittavaa esimerkkiä kärkkyen kuten jo Fadayel/Antonova-käännytyksessä oikeusjärjestyksen unohtaneet Halonen, Thors ja Paatero tuntuvat nyt haluavan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Veli Karimies

Mielestäni erittäin typerä teko, mutta mitäs muuta idiooteilta voikaan odoittaa kuin typeriä tekoja. Mitään koventamisperustetta en silti rangaistukselle näe, ihan yhtä hyvin hyökkääjiä olisi voinut motivoida esimerkiksi poliittinen suuntautuminen.

Lemmy

Tuollaisille kaasuiskun tekijöille saisi laittaa selliin sitä kuuluisaa homokaasua  :facepalm:
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Auringonvalo

Nuivuus ei poissulje vähemmistöihin kuulumista tai toisinpäin, asioille ei ole paljoa tekemistä keskenään. En ehtinyt kulkueeseen tänä vuonna mutta puistojuhlassa viihdyin mainiosti.
Hyökkäyksestä julkaistiin tänään moontv:n tallentamaa videomateriaalia. Korkeinta parikymppisiä nuoriamiehiä, osa tunnistettavissa. Eivät näytä lainkaan akuliinan kaltaisilta aktivisteilta.

Ernst

Demokraattisessa maassa laillista kulkuetta vastaan hyökkäävät ovat huuhaata, pilipalia, alinta kastia ja syntymässään kaikkea vaille jääneitä tuhkiksia ja örvelöitä.

Vaikka natsikorttien heiluttelu on myös huuhaata ynnä betonin pureskelemista, pitää muistaa, mistä se Saksan fasismi lopulta lähti. Se nimittäin lähti katutappeluista kommunistien ja kansallismielisten (myöh.tunn.m.nats.) välillä. Natsit voittivat katutappelut.

Vakavampi kysymys: olisiko meillä jo kypsyystasoa riittävästi, että voisimme ratkoa näitä ristiriitoja vaikkapa keskustelemalla ja vaaleissa?

Ernst

Quote from: aprelina on 06.07.2010, 10:32:53
I Have a Dream!   :)Jonakin päivänä Valkoiset Heterot Miehet marssivat keskellä Helsinkiä ylpeinä itsestään! Ja Tasavallan Presidentti ottaa asian esille heti seuraavana päivänä, jos joku kehtaa suihkia parfyymia päällemme!

Täytyykö meidän heteronaisten järjestää ihan oma, vai päästäänkö mukaan?

Totta vitussa pääsette! Suokaa anteeksi ilmaisuni, mutta niin tuli sydämestä, etten itseäni sensuroinut  :)

Olen minäkin aiemmassa Pridessä hetken kuljeksinut, kun bongasin tutun sieltä kulkueesta, ja piti kuulumiset vaihtaa.

Ei näiden mielenilmausten pitäisi niin vakavia olla muutenkaan. Homot näyttävät pitävän kivaa ja piknikkiä samalla, mistä pisteet heille.

Zngr

Ei paljon lisättävää, ei todellakaan ole hyväksyttävää hyökätä rauhallisen kulkueen kimppuun. Pride-kulkue on mielestäni lisäksi hyvällä asialla ja edustaa länsimaisia individualistisia ja sekulaarisia arvoja. Juuri ne maat joiden tapakulttuuria nuivat eniten kauhistelevat ovat myös niitä joissa seksuaalivähemmistöillä on huonoin ihmisoikeustilanne. Homoseksuaalit taistelivat pitkään saadakseen tulla kaapista pois. Nyt sitä ollaan taas Euroopassa vähin äänin viemässä heiltä.

Se että kulkueeseen kohdistunut hyökkäys käsittämättömästi yhdistetään Halla-ahoon tai maahanmuuttokriittisiin saa minut toki pahalle mielelle. En oikein ymmärrä edes syytä. Omalla maahanmuuttopolitiikan kritiikilläni on paljonkin tekemistä juuri sen kanssa, että seksuaalivähemmistöt saisivat jatkossakin olla osa yhteiskuntaa omana itsenään.

Harmittaa koko episodi ihan todella.

Quote from: Roope on 06.07.2010, 10:34:35
Hesarin keskustelupalstalla tapausta on moderaattorien suosiollisella avustuksella linkitetty tähän foorumiin ja Jussi Halla-ahoon. Thors sentään valikoi tiedotteessaan sanansa hieman paremmin, vaikka rasismi- ja vihapuheyhteys hänenkin piti löytää.

En itse ole huomannut juuri HS:llä suoraa linkitystä juuri tänne, ilmeisesti keskusteluissa jossain?
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

KphS

Quote from: citizen on 06.07.2010, 08:58:21
Kaikkea poliittista väkivaltaa pitää vastustaa. Sen takia tämä isku on vakava asia, vaikka kukaan ei kuollut eikä ketään pyritty tappamaan tai vakavasti vahingoittamaan.

Juuri näin. Meillä on täällä pohjolassa se hieno asia, että kaduilla saa marssia samanmielisten kanssa milloin minkäkin mielipiteen vuoksi, ilman että kukaan on pommeja heittelemässä. Pidetään se niin!
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

Kami

Quote from: junakohtaus on 06.07.2010, 09:16:40

Oliko tämä nyt se sama paraati jossa ne mustanvioletit lesbot joku vuosi sitten uhosivat antavansa nyrkistä heteroille ja tuhoavansa heteroyhteiskunnan tai jotain muuta rauhanomaista. Jos rupeaa uhoamaan, niin eikös siinä kannata sitten varautua ottamaan vastaankin jotakin?

Siinä olet oikeassa, ettei tällaisen kulkueen kimppuun hyökkääminen mitenkään vahvoista standardeista kieli, mutta ihmisluonnon kun ottaa huomioon, niin kyllähän se kaikkein turvallisinta on. Viha yleensä kohdistuu niihin, joita on turvallista vihata.

Ei ketään kiinnosta jotain helvetin enkeleitä vihata ja heidän kokoontumisajoihinsa mennä kyynelkaasun kanssa leikkimään.

Edit. Ehkäpä pojat olisivat halunneet osallistua itsekin paraatiin, mutta eivät vielä ole päässeet identiteetteineen kaapista ulostulemiseen saakka :P
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset