News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Monikulttuurinen koulunkäynti

Started by VeePee, 20.05.2010, 11:44:26

Previous topic - Next topic

KeiKei

Quote from: Semiurbaani on 23.03.2011, 16:37:33
Älyllisen epärehellisyyden foorumilla en nyt kerro miten suomalaissyntyiset nuoret toimivat epäsosiaalisesti ja koulun tarkoitusta vastaan, sehän on hanittelua.

Mutta sanon kuitenkin sen verran, että lasteni käydessä koulua Lausteen huippu-mamupitoisessa koulussa sekä Varissuon mamu-normaalikoulussa ei mitään mamuongelmaa lapsillani ollut. Ihan normaalirutiinissa sujui monikulttuurinen koulunkäynti.

Pari kertaa olen Lausteen koululla käynyt. En tiedä katsoinko maailmaa taas nuivien lasien läpi, mutta itse en lastani siihen kouluun laittaisi ikinä. Sen verran väkivaltaiselta touhu välitunnilla vaikutti. Tämä tapahtui viitisen vuotta sitten, joten tilanne on saattanut siitä muuttua.

Semiurbaani

Quote from: nimetönkeskustelija on 24.03.2011, 12:34:04

Minua ei kiinnosta sinun arviosi keskustelukyvyistäni. Totean ainoastaan että toisen haukkuminen ei ole hyvää asiakeskustelua.

Mihi viitannetkaan... minä en ainakaan ole sanonut hau hau tai mitään vastaavaa.



Quote from: KeiKei on 24.03.2011, 15:25:56

Pari kertaa olen Lausteen koululla käynyt. En tiedä katsoinko maailmaa taas nuivien lasien läpi, mutta itse en lastani siihen kouluun laittaisi ikinä. Sen verran väkivaltaiselta touhu välitunnilla vaikutti. Tämä tapahtui viitisen vuotta sitten, joten tilanne on saattanut siitä muuttua.

En minäkään laittaisi... Mutta se johtuu koetusta opettajien väkivaltaisuudesta lapsia kohtaan, ei mamujen väkivaltaisuudesta. Kerran perheeni oli jopa koululakossa, silti asioita ei selvitetty.

Joten en yhtään ihmettele, vaikka siellä voisi välitunneilla tapahtua mitä tahansa. Lapset tarvitsevat vastuuntuntoisten aikuiten ohjausta ja valvontaa, niin mamut kuin suomalaisetkin.



"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Uljanov

Quote from: Semiurbaani on 24.03.2011, 18:19:03
Quote from: nimetönkeskustelija on 24.03.2011, 12:34:04

Minua ei kiinnosta sinun arviosi keskustelukyvyistäni. Totean ainoastaan että toisen haukkuminen ei ole hyvää asiakeskustelua.

Mihi viitannetkaan... minä en ainakaan ole sanonut hau hau tai mitään vastaavaa.

Quote from: Semiurbaani
(Rivien välistä voinee jokainen ymmärtää, etten koe tätä nimimerkkiä, jonka nimimerkki ei viittaa PISA-menestykseen, keskustelukykyisenä kirjoittajana.)

Tahallinen epärehellisyys ei sekään kerro keskustelukykyisyydestä.

Miniluv

Lopetetaan sitten se nokittelu.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ike60

Quote from: Semiurbaani on 23.03.2011, 16:37:33
Älyllisen epärehellisyyden foorumilla en nyt kerro miten suomalaissyntyiset nuoret toimivat epäsosiaalisesti ja koulun tarkoitusta vastaan, sehän on hanittelua.

Olipa hyvä että sait hillittyä itsesi. Kyllä tänne hanittelua mahtuu, jos se liittyy aiheeseen ja omaa jonkinlaista kiinnostavuutta tai uutuusarvoa. Valitettavasti tuosta avauksestasi jo käy ilmi että nuo ehdot eivät luultavasti olisi täyttyneet.

Ensinnäkin tämän ketjun aihe on monikulttuurinen koulunkäynti. Niinpä kertomuksellasi olisi ollut relevanssia vain jos se olisi jotenkin liittynyt ulkomaalaistaustaisiin erityisesti koulunkäynnin yhteydessä (tai miksei vaikka esimerkiksi romaneihinkin).

Toiseksi kaikki täällä tietävät että jotkut suomalaissyntyiset käyttäytyvät huonosti koulussa. Kaikkien ainakin pitäisi tietää - jos ei useimpien tapaan omasta kokemuksesta niin sitten tiedotusvälineiden valistamana.

Mutta ehkäpä tein liian hätäisiä johtopäätöksiä. Ehkä et aikonutkaan sanoa latteutta asian vierestä vaan sinulla oli jokin tämän ketjun kannalta kiinnostava näkökulma, uusi tilastotieto tai vastaava. Siinä tapauksessa kannustan sinua mitä lämpimimmin kertomaan mitä aioit sanoa.

Quote from: Semiurbaani on 23.03.2011, 16:37:33
Mutta sanon kuitenkin sen verran, että lasteni käydessä koulua Lausteen huippu-mamupitoisessa koulussa sekä Varissuon mamu-normaalikoulussa ei mitään mamuongelmaa lapsillani ollut. Ihan normaalirutiinissa sujui monikulttuurinen koulunkäynti.

Mukavaa että siellä meni niin kivasti. Mistä muuten tiedät että mamuoppilaat eivät aiheuttaneet mitään ongelmia lapsillesi? Varsinkaan vähän isommat lapset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea koulussa kokemaansa ainakaan oma-aloitteisesti. Entä onko mahdollista että mamuoppilaat aiheuttivat ongelmia joillekin muille, ja että siitä lapsillasi on vielä vähemmän motivaatiota kertoa sinulle kuin itseensä kohdistuneista asioista?

Kyselylläni en tarkoita että siellä olisi mitään sen kummempaa tapahtunut. Ajattelinpa vain tarkistaa, kuinka vankkoihin todisteisiin väitteesi perustuu.

Octavius

Artikkeli koulupudokkaiden määristä eri maissa löytyy täältä: http://tinyurl.com/6zzbqmn.

Ruotsi, Tanska ja Suomi ovat kulttuuriltaan, väestöltään, maantieteeltään ja yhteiskunnan sekä talouselämän rakenteiltaan samankaltaisia maita. Koulupudokkaiden määrä on Tanskassa 2,5 ja Ruotsissa 4,5-kertainen Suomeen verrattuna.

Suomella on vielä tälläkin mittarilla kirimistä monikulttuurin saralla. Aidon monikulttuurisen yhteiskunnan mittareinahan voidaan käyttää yhdistelmää, joka huomioi syrjäytyneiden ganstanuorien suhteellisen osuuden, pahoinpitelyiden ja raiskausten suhteellisen määrän sekä white-flight-ilmiön voimakkuuden.

QuoteSe tarkoittaa monikulttuurisempaa Suomea. Se on erittäin myönteinen asia." (Jyrki Katainen).
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Semiurbaani

#126
Quote from: ike60 on 24.03.2011, 22:30:41

Quote from: Semiurbaani on 23.03.2011, 16:37:33
Mutta sanon kuitenkin sen verran, että lasteni käydessä koulua Lausteen huippu-mamupitoisessa koulussa sekä Varissuon mamu-normaalikoulussa ei mitään mamuongelmaa lapsillani ollut. Ihan normaalirutiinissa sujui monikulttuurinen koulunkäynti.

Mukavaa että siellä meni niin kivasti. Mistä muuten tiedät että mamuoppilaat eivät aiheuttaneet mitään ongelmia lapsillesi? Varsinkaan vähän isommat lapset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea koulussa kokemaansa ainakaan oma-aloitteisesti. Entä onko mahdollista että mamuoppilaat aiheuttivat ongelmia joillekin muille, ja että siitä lapsillasi on vielä vähemmän motivaatiota kertoa sinulle kuin itseensä kohdistuneista asioista?

Kyselylläni en tarkoita että siellä olisi mitään sen kummempaa tapahtunut. Ajattelinpa vain tarkistaa, kuinka vankkoihin todisteisiin väitteesi perustuu.


Mikäs väite se olikaan...

No, ihan sama. Olennaista on, että aina ihmisten kesken on ongelmia. Suomalaiset kuvittelevat, että kun laitetaan järjestelmä ja virkamiehet hoitamaan kaikki elämän tarpeet, ei ole ongelmia, no sittenhän niitä vasta onkin kun järjestelmä ei tunne jonkinlaista erikoistapausta ja kansalainen jää väliinputoajana tuuliajolle.

Tuo sivusi sitä, että oikeantyyppinen koulumaailman mahdollisimman vähin mamuoppilain huolehtisi siitä, että lapsilla on hyvä koulu. Ehhei, kokemukseni koulumaailman helvetin esikartanosta on kyläkoulu, jossa ei ollut koskaan neekeriä tai taatelintallaajaa nähtykään, idyllisessä maalaiskylässä sydän-Hämeessä. Jos ei kehdannut aamulla esittää sairasta, piti keksiä näppäriä aseita koululaukkuun ja suunnitella koko koulupäivän ajan nerokkaita  reittejä ojanpohjia ja metsiä pitkin että pääsi kotiin saamatta jengiltä turpaansa. Ja se jengi siis ei ollut mikään mamuporukka, vaan joukko isoja poikia, osa luokalle jääneitä ja enemmän tai vähemmän sukua toisilleen.


Ongelmakeskeisyys ei tuota muuta kuin negatiivisuutta ja turhaa paapatusta. Rakentavaa toimintaa olisi pohtia ongelmiin ratkaisuja ja siinä yhteydessä pitäisi myös arvioida ongelmien laajuutta ja merkitystä.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

nimetönkeskustelija

Quote from: Semiurbaani on 25.03.2011, 15:50:49

Ongelmakeskeisyys ei tuota muuta kuin negatiivisuutta ja turhaa paapatusta. Rakentavaa toimintaa olisi pohtia ongelmiin ratkaisuja ja siinä yhteydessä pitäisi myös arvioida ongelmien laajuutta ja merkitystä.

Olen samaa mieltä tuosta. Asiat pitäisi ratkaista eikä vaan murehtia ja voivotella. Opettajista vain 30 % ei pidä mamukiintiöitä tärkeinä ja luultavasti opettajista alle puolet opettaa mamuluokkia. Siksi voitaisiin vetää johtopäätökset että ongelmat on laaja-alaisia ja vaikeita niissä yksiköissä missä mamuja on. Lisäksi se kertoo karua kieltä siitä, että ongelmia ei ole ratkottu.

Ratkaisujen tulisi tietysti lähteä siitä, että lopetetaan se R-sanan hokeminen ja sovitaan yhdessä pelisäännöt joita KAIKKI oppilaat ja opettajat noudattaa etnisestä taustasta riippumatta. Mitään häiriköiden tai kiusaajien hyysäämisiä ja hyssyttelyjä ei voida sallia etnisistä syistä. Rajat on rakkautta kuten vanhempana itsekin tiedät.

On tietysti selvää, että maahanmuuton määrä ja laatu tulee sanelemaan senkin, miten hyvänä ja tasapuolisena Suomen koululaitos saadaan pidettyä. Mikäli tulevaisuudessa suurin osa lapsista on ulkomaalaistaustaisia, siirtyy tilanne hyvin varmasti sellaiseksi, että vain köyhät jäävät olosuhteiden pakosta mamualueille kun taas keskiluokka ja rikkaat laittavat lapsensa eliittikouluihin.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Semiurbaani

Quote from: nimetönkeskustelija on 25.03.2011, 16:06:18

Opettajista vain 30 % ei pidä mamukiintiöitä tärkeinä ja luultavasti opettajista alle puolet opettaa mamuluokkia. Siksi voitaisiin vetää johtopäätökset että ongelmat on laaja-alaisia ja vaikeita niissä yksiköissä missä mamuja on. Lisäksi se kertoo karua kieltä siitä, että ongelmia ei ole ratkottu.



Tiedämmekö, miten tuo laajasti uutisoitu opettajien haastattelututkimus on tehty? Onko siinä haastateltu opettajia, joilla on kokemusta mamuoppilaista, vai kaikenlaisia opettajia?
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

nimetönkeskustelija

Quote12 prosenttia vastaajista työskentelee kouluissa, joiden oppilaista suuri määrä eli 30–50 prosenttia on maahanmuuttajia

...

Opettaja-lehti kysyi lukijoilta mielipiteitä maahanmuuttajien opetuksesta tammikuussa 2011. Vastaajia oli 456, joista opettajia ja lehtoreita oli 73 prosenttia, lastentarhanopettajia vajaat 11 ja rehtoreita lähes 9 prosenttia.


Lisää löytyy täältä: http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2011_08/156481.htm
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Jaska Brown

#130
Oleellinen pointti on se, kuinka paljon resursseja humanitaariset mamut kuluttavat. Ensin heidät on kotoutettu enemmän tai yleensä vähemmän onnistuneesti pienissä mamuluokissa. Varsinaisiin koululuokkiin päästyään he yleensä vievät opettajan aikaa moninkertaisesti verrattuna keskimääräiseen kantikseen. Lähes kaikki käyvät vielä erityisopettajalla saamassa yksityisopetusta. Etenkin luokanopettajien vanhempien kanssa käyttämästä työmäärästä menee luultavasti suhteessa moninkertainen määrä näiden vanhempien kanssa. Kaiken kaikkiaan humanitaaristen mamujen opetukseen käytetään nuppia kohti varmasti vähintään kaksinkertainen määrä rahaa ja resursseja kantiksiin verrattuna. Huonommin lopputuloksin. On kuitenkin huomattava, että muut kuin humanitaariset mamut eivät liene ongelmia ja resurssisyöppöjä keskimäärin sen useammin kuin suomalaisetkaan.

Mamurajoitusten asettaminen on yhtä älytöntä hölmöläisten hommaa kuin entisellä asuinpaikkakunnalla naapurina olleen yläasteen rehtorin suunnitelma. Kun lähimmästä kerrostalosta valitettiin oppilaiden tupakallakäynneistä talon pihalla, rehtori määräsi tavoitteeksi tupakoitsijoiden levittämisen pidemmälle ja useampien kerrostalojen pihoille, jotta keskimääräinen haitta pienenisi. Periaate: kun ongelmat levitetään laajalle, niin eihän niitä missään haitaksi asti ole.
Mamurajoituksiin ei pidä mennä, ongelmatapaukset ulos luokasta uskontoon, sukupuoleen, ihonväriin ja kansallisuuteen katsomatta opiskelurauhan turvaamiseksi isänmaan toivoille. Sijoitetaan EVVK:t vaikka virikkeettömään huoneeseen vartijan silmien alle koulupäivien ajaksi ja pois saa tulla sitten kun koulunkäynti kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, niin jääkööt luokalleen vaikka maailman tappiin asti.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

Semiurbaani

Quote from: Jaska Brown on 26.03.2011, 16:15:56
Oleellinen pointti on se, kuinka paljon resursseja humanitaariset mamut kuluttavat.


Minusta taas olennaista on, kuinka paljon heidät saadaan tuottamaan.

Quote from: Jaska Brown on 26.03.2011, 16:15:56
Mamurajoituksiin ei pidä mennä, ongelmatapaukset ulos luokasta uskontoon, sukupuoleen, ihonväriin ja kansallisuuteen katsomatta opiskelurauhan turvaamiseksi isänmaan toivoille. Sijoitetaan EVVK:t vaikka virikkeettömään huoneeseen vartijan silmien alle koulupäivien ajaksi ja pois saa tulla sitten kun koulunkäynti kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, niin jääkööt luokalleen vaikka maailman tappiin asti.

... jolloin he mahdollisesti - ellei peräti todennäköisesti - kehittävät ajankulukseen alakulttuurin, joka tuskin toimii maailmanrauhan hyväksi vaan todennäköisemmin aiheuttaa vielä enemmän ongelmia. Ja sitten, kun heidät lopulta peruskoulun päästötodistusta suorittamattomina sylkäistään ulos koulujärjestelmästä, he eivät tuota yhteiskunnalle ikinä mitään muuta kuin poliisitoimen menoja.

Ihmisten kanssa ei tylyydellä ja kovuudella saa mitään aikaan mja lapsiin sen soveltaminen on erityisen tyhmää.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Jaska Brown

Semiurbaani, olet oikeassa kaikessa mitä sanot. Pahoittelen että vetelin mutkat suoriksi. Oletin, että tekstistäni kävisi ilmi, että nuo luokasta ulos heitettävät olisivat niitä, joihin on jo kaikki muut konstit käytetty ja jotka ovat jo siinä destruktiivisessa alakulttuurissa. Painotan muiden oppilaiden oikeutta häiriköttömään ja kiusaamattomaan kouluympäristöön. Jos sitä ei muilla konsteilla saada aikaan, niin tunnollisen oppilaan edun on käytävä yli häirikön oikeuksien. Ja mitä tulee siihen, millaisia tuloksia humanitaariset mamut saavat aikaan, niin... no, panos/tuotos -suhde on alla kaiken mahdollisen arvostelun. Noin keskimääräisissä tapauksissa, varmasti poikkeuksiakin löytyy. En tosin poikkeuksia tiedä, normitapauksia kylläkin joskin on myönnettävä että täällä Huitsinnevadassa humanitaarisia mamuja ei kovin montaa ole lähipiirin asiantuntijalle tullut vastaan.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

Luto2

Minusta on olennaista huomata kuinka paljon tietyt ryhmät yleensäkään tuottavat (esim. Ruotsissa, Englannissa, Saksassa jne jne) resurssien lisäämisestä huolimatta.
Kaikesta positiivisesta syrjinnästä ja resurssien lisäämisestä huolimatta tietyt ryhmät eivät mahdollisesti - eivät edes todennäköisesti vaan aivan varmasti kehittävät ajankulukseen alakulttuurin joka tuskin toimii maaimanrauhan hyväksi vaan todellakin aiheuttaa enemmän ongelmia.
Ja sitten kun heidät kaiken positiivisen syrjinnän ja loppumattomien resurssien jälkeen sylkäistään ulos koulujärjestelmästä täysin oppimattomina kehitettyään em alakulttuurin he eivät tuota yhteiskunnalle ikinä mitään muuta kuin poliisitoimen menoja.

Joidenkin kanssa tylyys ja kovuus ovat ainoat keinot saada heidät tajuamaan miten heidän tulisi opettaa lapsensa käyttäytymään.

nimetönkeskustelija

Quote from: Semiurbaani on 26.03.2011, 18:19:59
... jolloin he mahdollisesti - ellei peräti todennäköisesti - kehittävät ajankulukseen alakulttuurin, joka tuskin toimii maailmanrauhan hyväksi vaan todennäköisemmin aiheuttaa vielä enemmän ongelmia. Ja sitten, kun heidät lopulta peruskoulun päästötodistusta suorittamattomina sylkäistään ulos koulujärjestelmästä, he eivät tuota yhteiskunnalle ikinä mitään muuta kuin poliisitoimen menoja.

Ihmisten kanssa ei tylyydellä ja kovuudella saa mitään aikaan mja lapsiin sen soveltaminen on erityisen tyhmää.

Yksikään Euroopan maa ei ole onnistunut pysäyttämään islamistisen agressiivisen alakulttuurin, ghettoutumisen ja etnojengien syntymistä. Tylyydellä sitä ei estetä, mutta eipä Ruotsin kukkahattuilukaan ole sitä estänyt. Ainoa tapa estää se on rajoittaa haasteellisten maahanmuuttajien muuttoa maahan. Niinikään Afrikan ja Lähi-Idän muslimeista ei ole saatu todellista voimavaraa missään Euroopan maassa vaan ne jäävät tilastollisesti aina rasitteeksi kansantaloudelle yksittäistapauksia lukuunottamatta.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Semiurbaani

Quote from: Luto2 on 26.03.2011, 18:44:47
Minusta on olennaista huomata kuinka paljon tietyt ryhmät yleensäkään tuottavat (esim. Ruotsissa, Englannissa, Saksassa jne jne) resurssien lisäämisestä huolimatta.
Kaikesta positiivisesta syrjinnästä ja resurssien lisäämisestä huolimatta tietyt ryhmät eivät mahdollisesti - eivät edes todennäköisesti vaan aivan varmasti kehittävät ajankulukseen alakulttuurin joka tuskin toimii maaimanrauhan hyväksi vaan todellakin aiheuttaa enemmän ongelmia.
Ja sitten kun heidät kaiken positiivisen syrjinnän ja loppumattomien resurssien jälkeen sylkäistään ulos koulujärjestelmästä täysin oppimattomina kehitettyään em alakulttuurin he eivät tuota yhteiskunnalle ikinä mitään muuta kuin poliisitoimen menoja.

Joidenkin kanssa tylyys ja kovuus ovat ainoat keinot saada heidät tajuamaan miten heidän tulisi opettaa lapsensa käyttäytymään.


Mistä tässä viestissä oikein puhuttiin?

Palatakseni olennaiseen: Suomessa ei tunneta tarvetta laittaa ihmiset tuottamaan. Täällä vaan pyöritetään järjestelmää ja aina kun pyöritetään järjestelmää, koulutettujen ja hyvätuloisten työllisyys on turvattu.

Ei kai ihme, että humanitaarisia mamuja ei laiteta tuottamaan kun ei suomalaisiakaan laiteta tuottamaan.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

ike60

Quote from: Semiurbaani on 25.03.2011, 15:50:49
Quote from: ike60 on 24.03.2011, 22:30:41
Quote from: Semiurbaani on 23.03.2011, 16:37:33
Mutta sanon kuitenkin sen verran, että lasteni käydessä koulua Lausteen huippu-mamupitoisessa koulussa sekä Varissuon mamu-normaalikoulussa ei mitään mamuongelmaa lapsillani ollut. Ihan normaalirutiinissa sujui monikulttuurinen koulunkäynti.

Mukavaa että siellä meni niin kivasti. Mistä muuten tiedät että mamuoppilaat eivät aiheuttaneet mitään ongelmia lapsillesi? Varsinkaan vähän isommat lapset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea koulussa kokemaansa ainakaan oma-aloitteisesti. Entä onko mahdollista että mamuoppilaat aiheuttivat ongelmia joillekin muille, ja että siitä lapsillasi on vielä vähemmän motivaatiota kertoa sinulle kuin itseensä kohdistuneista asioista?

Kyselylläni en tarkoita että siellä olisi mitään sen kummempaa tapahtunut. Ajattelinpa vain tarkistaa, kuinka vankkoihin todisteisiin väitteesi perustuu.

Mikäs väite se olikaan...

Se väite on tuossa yllä lainaamani. Siis että lapsillasi ei ollut huippumamupitoisessa koulussa minkäänlaista mamuongelmaa.

Tuon väitteen todenkaltaisuus (filosofista termiä käyttääkseni) on kuitenkin sivuseikka. Keskeisempää on alla.

Quote from: Semiurbaani on 25.03.2011, 15:50:49
No, ihan sama. Olennaista on, että aina ihmisten kesken on ongelmia. Suomalaiset kuvittelevat, että kun laitetaan järjestelmä ja virkamiehet hoitamaan kaikki elämän tarpeet, ei ole ongelmia, no sittenhän niitä vasta onkin kun järjestelmä ei tunne jonkinlaista erikoistapausta ja kansalainen jää väliinputoajana tuuliajolle.

Olen samaa mieltä siitä, että yhteiskunnan mahdollisuudet ratkoa monenkinlaisia ongelmia ovat rajalliset - tai oikeastaan ne ovat rajattomat mutta kukaan ei haluaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa jossa ne otettaisiin täysimittaisesti käyttöön. Esimerkiksi Stalinin Neuvostoliitossa kapinoiden ja muiden yhteiskunnallisten levottomuuksien ongelma oli ratkaistu täydellisyyttä hipovalla tavalla, mutta siitä seurasi painajaismaiset olosuhteet useimmille kansalaisille.

Nykyisenkaltaisessa monikulttuurisessa koulunkäynnissä onkin se ongelma, että siinä tarpeettoman yhteiskunnallisen kokeilun - huonosti hoidettu maahanmuuttopolitiikka - epäonnistuminen on aiheuttamassa koko joukon ongelmia jotka koituvat ennen kaikkea tavallisten ihmisten taakaksi. Me maksamme tuota poliittisen eliitin jäsenten tuottamaa laskua veroissamme. Nuorempien kohdalla tilanne on ikävämpi, koska tulevan verotaakkansa lisäksi he usein maksavat laskua jo nyt huonontuneiden oppimistulosten, koulukiusaamisen ja muidenkin ilmiöiden muodossa.

Huono maahanmuuttopolitiikka on noiden ongelmien perussyy, ja siksi keskeinen ratkaisu niihin on parempi maahanmuuttopolitiikka. Tämä ei mitenkään sulje pois sitä, että monille huonon maahanmuuttopolitiikan synnyttämille ongelmille voivat tehdä jotain kunnat, koulut ja yksittäiset ihmisetkin.

Quote from: Semiurbaani on 25.03.2011, 15:50:49
Tuo sivusi sitä, että oikeantyyppinen koulumaailman mahdollisimman vähin mamuoppilain huolehtisi siitä, että lapsilla on hyvä koulu. Ehhei, kokemukseni koulumaailman helvetin esikartanosta on kyläkoulu, jossa ei ollut koskaan neekeriä tai taatelintallaajaa nähtykään, idyllisessä maalaiskylässä sydän-Hämeessä. Jos ei kehdannut aamulla esittää sairasta, piti keksiä näppäriä aseita koululaukkuun ja suunnitella koko koulupäivän ajan nerokkaita  reittejä ojanpohjia ja metsiä pitkin että pääsi kotiin saamatta jengiltä turpaansa. Ja se jengi siis ei ollut mikään mamuporukka, vaan joukko isoja poikia, osa luokalle jääneitä ja enemmän tai vähemmän sukua toisilleen.

Olin itsekin aikanaan koulukiusattu, ja osaan asettua asemaasi. Koulukiusaaminen on ollut ja on varmaan edelleenkin vaikea ongelma, jota pitää ratkoa kaikilla tasoilla yksittäisistä oppilaista lähtien aina koko yhteiskunnan tasolle. Tuonkaltaiset ongelmat ovat kuitenkin kaikkien, paitsi mahdollisesti poliittisen eliitin, tiedossa. Koulujärjestelmässä jo olemassa olevia ongelmia ei mitenkään helpota se, että huonolla maahanmuuttopolitiikalla tuotetaan koko joukko ennakoitavissa olevia, osin jo toteutuneitakin ja monesti väistämättömiä lisäongelmia.

Quote from: Semiurbaani on 25.03.2011, 15:50:49
Ongelmakeskeisyys ei tuota muuta kuin negatiivisuutta ja turhaa paapatusta. Rakentavaa toimintaa olisi pohtia ongelmiin ratkaisuja ja siinä yhteydessä pitäisi myös arvioida ongelmien laajuutta ja merkitystä.

Minulla on ratkaisuehdotus yhteen ongelmaan. Se ei nyky-Suomessa ole kaikkein keskeisin kouluun liittyvä ongelma, mutta siitä melko varmasti tulee sellainen jos asialle ei nyt tehdä jotain.

Ongelma on se, että kouluihin tulee liikaa sellaisista lähtömaista ja kulttuureista oppilaita, jotka ennustettavasti aiheuttavat mm. resurssien ylimääräistä kulutusta, häiriöitä ja koulukiusaamista. He aiheuttavat ongelmia usein olemattoman koulutuksellisen lähtötasonsa, keskimäärin matalan älykkyytensä sekä kulttuuriensa tiettyjen ongelmallisten piirteiden takia. Lähtötason ja kulttuurin vaikutuksia voidaan kompensoida voimallisella koulutuksella, mutta älykkyystasoa ei saada nykyisin tunnetuilla keinoilla korkeammaksi. Ongelmat ovat siis osittain pysyviä, ja niiltäkin osin joilta ne ovat ratkaistavissa, ne syövät resursseja joille olisi muutakin käyttöä.

Ratkaisu on vähentää sellaisia sosiaaliturvaan liittyviä tekijöitä, jotka ovat omiaan houkuttelemaan tänne nimenomaan niiden ongelmallisimpien väestöryhmien edustajia, sekä tihentää humanitaarisen maahanmuuton seulaa (tällä hetkellä se on länsi-Euroopan ylivoimaisesti harvin).

Miksi otan käsittelyyn tämän yhden ongelmavyyhden, enkä niitä jotka ovat Suomessa valtakunnallisessa mittakaavassa tällä hetkellä merkittävämpiä? Tämän ketjun aihe on nimenomaan monikulttuurinen koulunkäynti, ja siksi keskimäärin vaikeiden maahanmuuttajaryhmien aiheuttamat ongelmat ovat täällä keskeistä sisältöä. Koululaitokseen liittyviä muita ongelmia varten voi Kylänraitilla olla olemassa oma ketjunsa vaikken sellaista pikaisella selauksella löytänyt; jos ei ole, sellainen kannattaisi ilman muuta sinne perustaa.

Semiurbaani

Quote from: ike60 on 27.03.2011, 12:08:52


Ongelma on se, että kouluihin tulee liikaa sellaisista lähtömaista ja kulttuureista oppilaita, jotka ennustettavasti aiheuttavat mm. resurssien ylimääräistä kulutusta, häiriöitä ja koulukiusaamista. He aiheuttavat ongelmia usein olemattoman koulutuksellisen lähtötasonsa, keskimäärin matalan älykkyytensä sekä kulttuuriensa tiettyjen ongelmallisten piirteiden takia. Lähtötason ja kulttuurin vaikutuksia voidaan kompensoida voimallisella koulutuksella, mutta älykkyystasoa ei saada nykyisin tunnetuilla keinoilla korkeammaksi. Ongelmat ovat siis osittain pysyviä, ja niiltäkin osin joilta ne ovat ratkaistavissa, ne syövät resursseja joille olisi muutakin käyttöä.

Ratkaisu on vähentää sellaisia sosiaaliturvaan liittyviä tekijöitä, jotka ovat omiaan houkuttelemaan tänne nimenomaan niiden ongelmallisimpien väestöryhmien edustajia, sekä tihentää humanitaarisen maahanmuuton seulaa (tällä hetkellä se on länsi-Euroopan ylivoimaisesti harvin).


Vaikka jostain rotuopeista poimitut käsityksesi kehitysmaakansallisuuksien ahaisemmasta älykkyystasosta olisikin oikea, päättelysi on hakoteillä: ei suomalaisen peruskoulun läpäisemiseen tyydyttävällä päästätodistuksella kummoista älykkyyttä tarvita.

Omaa ratkaisuani mamuelättien ongelmaan olen tällä foorumilla jo esittänyt: aletaan vaatia kaikilta jotain työpanosta elatuksen vastineeksi. (Myös suomalaisilta tuilla eläjiltä, tietenkin.) Se vähentäisi työhaluttoimien mamujen tunkua Suomeen todella nopeasti. Sijoitettaisiin soveltuvia mamuja vanhustenhoitoon, voisivat avustaa ja viihdyttää vanhuksia kotiavustajan työpareina. Monissa mamukulttuureissa kun vanhojen ihmisten kunnioitus on itsestäänselvyys niin sehän olisi hyvä lähtökohta.

Eipä sitä ajatusta täällä innostuttu pohtimaan, joku vain vaivautui toteamaan että eihän meidän hienon järjestelmän tasoa voida romuttaa päästämällä vajaakoulutetut vanhuksia hoitamaan.

Jossain radion vaaliohjelmassa juuri kerrottiin, että joka toinen päivä yli 65-vuotias tekee itsemurhan.

Tuntuu, että tämä porukka rakastaa pitää älämölöä pienemmistä ongelmista ja osoitella sormella heikompia, sen sijaan että oltaisiin ratkaisukeskeisiä ja yritettäisiin ratkoa ongelmia. Minusta turhaa paapatusta, eikä minkäänlaista Hommaa, ei edes vähän alusta.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Louhi

Quote from: Semiurbaani on 27.03.2011, 14:58:05
Omaa ratkaisuani mamuelättien ongelmaan olen tällä foorumilla jo esittänyt: aletaan vaatia kaikilta jotain työpanosta elatuksen vastineeksi. (Myös suomalaisilta tuilla eläjiltä, tietenkin.) Se vähentäisi työhaluttoimien mamujen tunkua Suomeen todella nopeasti. Sijoitettaisiin soveltuvia mamuja vanhustenhoitoon, voisivat avustaa ja viihdyttää vanhuksia kotiavustajan työpareina. Monissa mamukulttuureissa kun vanhojen ihmisten kunnioitus on itsestäänselvyys niin sehän olisi hyvä lähtökohta.
Humanitaarisen maahanmuuton seurauksena Suomessa koulua käyvien tenavien kouluhäiriköintiongelmathan johtuvat kyllä ensisijaisesti siitä, että lähinnä lähi-itäinen sekä somalinen jälkeläistö kunnioittaa auktoriteettinään vain voimatoimiin ryhtyvää miestä.

Taustalta voisi päätellä islamistisen tms. perinnepohjaisen turpiinoton kulttuurin.

Vai uskotko, ettei vanhempien länkkärikulttuuria vihaisesti halveksuva asenne näkyisi jälkikasvussa?
Ärsyttää.

jahve

Quote from: Louhi on 29.03.2011, 12:29:40

Humanitaarisen maahanmuuton seurauksena Suomessa koulua käyvien tenavien kouluhäiriköintiongelmathan johtuvat kyllä ensisijaisesti siitä, että lähinnä lähi-itäinen sekä somalinen jälkeläistö kunnioittaa auktoriteettinään vain voimatoimiin ryhtyvää miestä.

Taustalta voisi päätellä islamistisen tms. perinnepohjaisen turpiinoton kulttuurin.

Pakko kommentoida  :D
Ketonen & Myllyrinne: intersport
=> http://www.youtube.com/watch?v=WCeJL8IAbIk

Aallokko

Omaa ratkaisuani mamuelättien ongelmaan olen tällä foorumilla jo esittänyt: aletaan vaatia kaikilta jotain työpanosta elatuksen vastineeksi. (Myös suomalaisilta tuilla eläjiltä, tietenkin.) Se vähentäisi työhaluttoimien mamujen tunkua Suomeen todella nopeasti.

Semiurbaanin kanssa samoilla linjoilla.

Elätystä korvaavan työvelvoitteen pitäisi alkaa jo vastaanottokeskuksesta, joka olisi keskustahotellin sijasta kasarmimalliin järjestetty työlaitos peltoineen ja verstaineen. Ja vailla papereita ja oleskelulupia olevien ihmisten EI pitäisi päästä vapaasti diskoilemaan kylille.

Tehokas ensiaskel olisi suorilta poistaa vastikkeeton elätys kaikilta niiltä, joilla ei ole Suomen kansalaisuutta. Jo kansalaisuuden saaneet mutta pysyvästi sosiaaliturvalla elävät tulisi ottaa tehostettuihin toimiin kierteen katkaisemiseksi. Esimerkiksi niin, että jos terve aikuinen on yli vuoden ollut elätti, hänet ohjattaisiin hätäaputöihin (niiden tulisi tietenkin olla minimipalkattuja, joka kannustaisi "oikean" työpaikan löytämiseen). Ulkomaalaistaustaisia sosiaaliturvalla eläjiä myös tulisi ohjata kotimaahan palaamiseen erilaisten tukipakettien avulla.

Perussuomalaiset huomio, tästä tärkeä teema ja menetelmä eteenpäin vietäväksi.

nimetönkeskustelija

Quote from: Ulkopuolinen on 29.03.2011, 12:03:16
Quote from: nimetönkeskustelija on 23.03.2011, 22:55:02

Mamurikkaan lastentarhan täti kertoi, että heillä oli ollut tapaus, jossa mamupoika hakkasi tyttöjä. Kun vanhempiin otettiin yhteyttä, he totesivat että poika saa lyödä halutessaan tyttöjä eikä siinä ole mitään pahaa...

Samainen täti muuten vannotti kovaa, etten saa missään nimessä levittää juttua eteenpäin. Että siihen malliin opetusalan ammattilaiset pelkäävät kertoa monikulttuurisuuden ongelmista. Se on nykypäivän Suomessa monelta ura ohi jos jää kiinni totuuksien kertomisesta.


Hyvä että laitoit jutun nettiin.
No tuskin häntä voidaan erottaa tässä tapauksessa kun maa on täynnä etnotarhoja.

Semiurbaanin kanssa olen osittain samaa mieltä siitä että vastikkeettoman rahan jakaminen fyysisesti terveille pitäisi lopettaa tai sitä pitäisi leikata reilusti. Se olisi kaikkein tehokkain tapa myös vähentää elintasopakolaisuuden suuntautumista Suomeen. Valitettavasti kaikki Suomen viisaat on sitä mieltä, että on syrjintää tarjota työtä työttömille.

Suomessahan löytyy loputtomasti hiekkateitä, jotka on täynnä kuoppia. Niiden täyttelyyn tarvitaan ainoastaan lapio ja henkilö joka ne täyttää. Kun kyseiset henkilöt tähänkin asti on saaneet erilaisia tukia, ei valtion kokonaismenot kasvaisi projektissa mitenkään. Lisäksi ns. "oikeat työt" saattaisi alkaa kiinnostamaan, jolloin yritykset saisi motivoitunutta työvoimaa. Itsekin tein nuorena raskasta fyysistä työtä ja en kokenut sen olevan ihmisarvoani loukkaavaa vaan päin vastoin.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Wanhapoika

QuoteWinnie, kirjoitit auktoriteetista. Miten homma voisi toimia, jos kotona iskä neuvoo, että ei naisia tarvitse totella ja vielä käytännön esimerkein näyttää, että perheen äiti on tahdoton orja. Islamin tunnilla samainen kullannuppu saa tietää, että toisuskoiset ovat epäpuhtaita ja alempiarvoisia, ei heitä tarvitse totella.

Muslimeilta on kielletty ei-muslimi auktoriteetin tunnustaminen ylipäätään.

"Muhammed on perimätiedon mukaan sanonut, ettei kuuliaisuutta ja lojaalisuutta saa osoittaa sellaiselle ihmiselle, joka ei itse tottele Jumalaa ja noudata Hänen lakiaan."
ISLAM USKOMME
Suomen islamilainen yhdyskunta, 1993

Uskovaan muslimiin ei ei-muslimin siis pidä luottaa.
Vai kuka luottaisi ihmiseen, joka ei ole lojaali ja uskollinen?

ike60

Quote from: Semiurbaani on 27.03.2011, 14:58:05
Quote from: ike60 on 27.03.2011, 12:08:52
Ongelma on se, että kouluihin tulee liikaa sellaisista lähtömaista ja kulttuureista oppilaita, jotka ennustettavasti aiheuttavat mm. resurssien ylimääräistä kulutusta, häiriöitä ja koulukiusaamista. He aiheuttavat ongelmia usein olemattoman koulutuksellisen lähtötasonsa, keskimäärin matalan älykkyytensä sekä kulttuuriensa tiettyjen ongelmallisten piirteiden takia. Lähtötason ja kulttuurin vaikutuksia voidaan kompensoida voimallisella koulutuksella, mutta älykkyystasoa ei saada nykyisin tunnetuilla keinoilla korkeammaksi. Ongelmat ovat siis osittain pysyviä, ja niiltäkin osin joilta ne ovat ratkaistavissa, ne syövät resursseja joille olisi muutakin käyttöä.
Ratkaisu on vähentää sellaisia sosiaaliturvaan liittyviä tekijöitä, jotka ovat omiaan houkuttelemaan tänne nimenomaan niiden ongelmallisimpien väestöryhmien edustajia, sekä tihentää humanitaarisen maahanmuuton seulaa (tällä hetkellä se on länsi-Euroopan ylivoimaisesti harvin).

Vaikka jostain rotuopeista poimitut käsityksesi kehitysmaakansallisuuksien ahaisemmasta älykkyystasosta olisikin oikea, päättelysi on hakoteillä: ei suomalaisen peruskoulun läpäisemiseen tyydyttävällä päästätodistuksella kummoista älykkyyttä tarvita.

En tuossa puhunut peruskoulun päästötodistuksen saamisesta, mutta puhutaan nyt siitä sitten. Nimittäin tiedetään että matala älykkyys korreloi peruskoulun kesken jäämisen kanssa ihan etnisestä ryhmästä riippumattakin. Miksi humanitaarisen maahanmuuton ongelmakansallisuudet muodostaisivat poikkeuksen?

Keskeinen väitteeni tuossa muuten oli, että tiettyjen kansallisuuksien edustajat aiheuttavat lisäpanostusten tarpeita opetuksessa, mutta silti heistä aiheutuu heidän määräänsä enemmän ongelmia. Lisään tuohon että nekin heistä jotka valmistuvat johonkin ammattiin päätyvät keskimäärin matalan tuottavuuden työtehtäviin; tämä voidaan ennustaa siitä keskimääräisestä älykkyysosamäärästä.
Matala älykkyys korreloi muutenkin monenlaisten ongelmien kanssa ihan etnisestä ryhmästä riippumatta.

[sivuhuomautus] Natsikortin esiin vetäminen ("rotuopeista poimitut käsityksesi") ei tee hyvää uskottavuudellesi täällä.  Joidenkin kehitysmaakansallisuuksien matala keskiälykkyys on poimittu tieteellisistä tutkimuksista. Voit katsoa maakohtaisia älykkyyskeskiarvoja täällä  ja täällä. Erityisesti kannattaa vilkaista mitkä ovat älykkyyden keskiarvot Suomen humanitaarisen maahanmuuton keskeisissä lähtömaissa Somaliassa, Afganistanissa ja Irakissa. Noissa wikipedia-artikkeleissa on lisää viitteitä jos niitä kaipaat. Sivumennen sanoen kannattaa lukaista tämäkin.
[/sivuhuomautus]

Quote from: Semiurbaani on 27.03.2011, 14:58:05
Omaa ratkaisuani mamuelättien ongelmaan olen tällä foorumilla jo esittänyt: aletaan vaatia kaikilta jotain työpanosta elatuksen vastineeksi. (Myös suomalaisilta tuilla eläjiltä, tietenkin.) Se vähentäisi työhaluttoimien mamujen tunkua Suomeen todella nopeasti. Sijoitettaisiin soveltuvia mamuja vanhustenhoitoon, voisivat avustaa ja viihdyttää vanhuksia kotiavustajan työpareina. Monissa mamukulttuureissa kun vanhojen ihmisten kunnioitus on itsestäänselvyys niin sehän olisi hyvä lähtökohta.
Eipä sitä ajatusta täällä innostuttu pohtimaan, joku vain vaivautui toteamaan että eihän meidän hienon järjestelmän tasoa voida romuttaa päästämällä vajaakoulutetut vanhuksia hoitamaan.

Tämä menee nyt tämän ketjun aiheen ulkopuolelle, mutta esitän silti muutaman kommentin. Itsekin vastustan tyystin vastikkeetonta sosiaaliturvaa. Olisi myös hyvä saada maahanmuuttajat töihin heidän kotoutumisensa parantamiseksi. Tekemätöntä työtäkin Suomessa riittää. Vastapainoksi tuossa on kuitenkin useita ongelmia:

  • vaikeasti työllistyviltä yleisesti, ja humanitaarisilla maahanmuuttajilla erityisesti, usein puuttuu työelämässä hyödyllisiä taitoja. Niinpä heidän työllistämisensä massamittakaavassa on vaikeaa, ja vaatii työllistäjiltä paljon sekä työpanosta että (organisatorista ja muutakin) osaamista. Tämä lisää julkisen sektorin kustannuksia, eikä työttömiltä näin saatava työpanos luultavasti korvaa sitä.
  • jotkut vähän ammattitaitoa vaativat työtkin rajautuvat helposti pakkotyöllistetyiltä pois. Varsinkin humanitaaristen maahanmuuttajien taustoista ei ole välttämättä mitään tietoa. Jotkut heistä ovat voineet olla kotimaassaan ammattirikollisia. Päästäisitkö heidät puolustuskyvyttömien vanhusten asuntoihin?
  • vaarana on myös kaksien työmarkkinoiden muodostuminen: ilmaistyövoimalla on tietenkin mukavampi teettää vähän ammattitaitoa vaativia töitä. Työmarkkinoilta voi siis lähteä sellaisia työpaikkoja, jotka ilman työttömien työvelvoitetta olisivat turvanneet joillekuille oikean työn josta saa oikeaa palkkaa. Tämän takia työn teettäjän pitää maksaa jokin hinta tuosta sinänsä ilmaisesta työpanoksesta.
  • vaikeasti työllistyvillä voi olla motivaatiovaikeuksia esim. vanhuksien viihdyttämisen suhteen. Mikä on rangaistus, jos joku työtön kieltäytyy osallistumasta hänelle osoitettuun  ilmaistyöhön? Ketään ei voi jättää kadulle nääntymäänkään, joten nämä ovat oikeutettuja toimeentulotukeen.

Itse olen sitä mieltä, että pelkkä velvoite ei toimi, vaan työttömille pitää antaa jokin, edes pieni, porkkana hakeutua joihinkin palkattomiin töihin, esimerkiksi perinteisiin vapaaehtoistöihin. Keskustelua tästä aiheesta kannattaa kuitenkin jatkaa jossain muussa ketjussa,

Quote from: Semiurbaani on 27.03.2011, 14:58:05
Jossain radion vaaliohjelmassa juuri kerrottiin, että joka toinen päivä yli 65-vuotias tekee itsemurhan.

Tuntuu, että tämä porukka rakastaa pitää älämölöä pienemmistä ongelmista ja osoitella sormella heikompia, sen sijaan että oltaisiin ratkaisukeskeisiä ja yritettäisiin ratkoa ongelmia. Minusta turhaa paapatusta, eikä minkäänlaista Hommaa, ei edes vähän alusta.   

Tuo on katteetonta yleistystä. Kyllä tälläkin forumilla on esitetty ratkaisuehdotuksia monenlaisiin ongelmiin. Itsekin olen monen muun ohessa niitä esittänyt; esitän pari jopa tuossa yllä lainaamassasi tekstissä.

Miniluv

Muistutan ketjun aiheesta.

QuoteTässä ketjussa voitaisiin keskustella siitä, millaista on käydä koulua monikulttuurisessa koulussa, eli siitä, miten asiat käytännössä sujuvat.

Kiitos yhteistyöstä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Semiurbaani

QuoteTässä ketjussa voitaisiin keskustella siitä, millaista on käydä koulua monikulttuurisessa koulussa, eli siitä, miten asiat käytännössä sujuvat.

Kiitos yhteistyöstä.

[/quote]

Minä luulin, että tässä ketjussa on tarkoitus juntatata vallitsevaksi totuudeksi, että asiat eivät voi käytännössä sujua. Jos joku mamu aiheuttaa edes pienimpiä  ongelmia jossain koulussa, ei siis monikulttuurinen koulunkäynti suju.

Viittaan tässä  nimimerkin ike60 kirjoitukseen.


Quote from: ike60 on 24.03.2011, 22:30:41

Mukavaa että siellä meni niin kivasti. Mistä muuten tiedät että mamuoppilaat eivät aiheuttaneet mitään ongelmia lapsillesi? Varsinkaan vähän isommat lapset eivät välttämättä kerro ihan kaikkea koulussa kokemaansa ainakaan oma-aloitteisesti. Entä onko mahdollista että mamuoppilaat aiheuttivat ongelmia joillekin muille, ja että siitä lapsillasi on vielä vähemmän motivaatiota kertoa sinulle kuin itseensä kohdistuneista asioista?

Kyselylläni en tarkoita että siellä olisi mitään sen kummempaa tapahtunut. Ajattelinpa vain tarkistaa, kuinka vankkoihin todisteisiin väitteesi perustuu.

Tein tarkistavia kysymyksiä lapsilleni. Kyllä se monikulttuurinen koulunkäynti todella sujui. Ja nimenomaan siellä Lausteen koulussa, joka oli jo silloin parempien perheiden vanhempien kauhukuva kun mamuja oli yli 30 % aloitusluokista.

Jospa kannattaisi jättää ne lapsoset rauhaan käymään kouluaan ja miettiä enemmän lasten vanhempien elämää? Juu ei tässä topicissa, mutta sen verran kuuluu aiheeseen että lapset saavat sosiaaliset mallinsa kotiympäristöstä. Ennakkoluulot, kateus, muukalaisviha eivät edistä kouluyhteisön toimivuutta.



"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

Miniluv

QuoteMinä luulin, että tässä ketjussa on tarkoitus juntatata vallitsevaksi totuudeksi, että asiat eivät voi käytännössä sujua.

Minä taas luulen, että jos uudelleen aiot kammeta ketjun jonnekin rotuoppeihin, elatusjärjestelmiin tai metakeskusteluun Hommasta, tulee sanomista.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lentomestari

Äsken luin hyysäriä kuppilassa, siinä oli juttu Suurpellon asuinalueesta, alueella on näköjään ongelmia saada kauppaa asukkaille kadut on osittain valaistu vaikka taloa ei vielä olekaan, mutta yksi sivulause jäi mieleen jotenkin näin "alueelle tulee kansainvälinen koulu", Tämä nyt on pikkujuttu, mutta kuitenkin. Ennenvanhaan kun puhuttiin kansainvälisestä koulusta, kaikki ymmärsivät mitä sillä tarkoitettiin, miksi minulle tulee nyt itseasiassa mieleen "rikas koulu". Suurpelto taitaa tulla suoraan rikkaaksi, ei tartte väestönsiirtoja moneen kertaan.

Semiurbaani

Quote from: Miniluv on 04.04.2011, 19:47:05
QuoteMinä luulin, että tässä ketjussa on tarkoitus juntatata vallitsevaksi totuudeksi, että asiat eivät voi käytännössä sujua.

Minä taas luulen, että jos uudelleen aiot kammeta ketjun jonnekin rotuoppeihin, elatusjärjestelmiin tai metakeskusteluun Hommasta, tulee sanomista.


Jaaha. Emmä ole ottanut puheeksi mitään rotuoppeja enkä muista edes kommentoineeni niitä.

Selvennän asiantuntemukseni puutetta vielä numeroilla: niitä monikultuurisesti koulua käyneitä lapsia, joiden mamuongelmista en ole tietoinen, on perheessäni viisi.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "

VeePee

Oman ekaluokkalaisen luokalla on 12 kantasuomalaista lasta ja yhdeksän maahanmuuttajataustaista. Kaiken kaikkiaan tämä ensimmäinen kouluvuosi on sujunut odottamaani paremmin. Syksyllä näytti pahalta kun heti ensimmäisten kouluviikkojen aikana tuli pojalle köniin kahdesti muutamaa vuotta vanhempien vähemmistöön kuuluvien veijarien toimesta. Noiden yksittäistapausten jälkeen on mennyt suhteellisen kivasti.

Yllättävän hyvin siis on mennyt, vaikka mamulapsia on luokkatovereista liki puolet.